- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #92802 üzenetére
értsd már meg,hogy itt sokan nincsenek tisztában a terep fogalmával,vagy mindenkinek más a terep mint fogalom.
amikor ráhajtasz egy olyan vizesfüves részre,ahol a legkisebb hátsófékre már fordulsz is keresztbe,ott megnézem ki az aki majd csak elsővel elkezd operálni,természetesen nem krosszgumival értendő,úgy túl könnyű lenne
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #92810 üzenetére
számítottam rá,hogy mindenki idealista módjára rendelkezik minden körülményre felszerelt különböző motorral...
volt ám és van is még sok gyerek/ember akinek be kell érni a simson jobb esetbe etz/mz kombóval
egy dr 600 meg már az álomkategória,ezekre a krosszgumi meg már hab a tortán ha jut rá pénz...
szerinted engem érdekelt hogy milyen kemény a "tz"-n a teló vagy vászonig van e kopva gumi és jött egy vizesfüves rész,hogy kikerüljük e???jaaa neem amit szólt,persze firka lett belőle és pont nem is zavart senkit pedig olyan hogy krosszcsizma meg mellkaprotektor meg protektoring még nem is létezett,túl kellett élni ha jól akartuk érezni magunkat,ezt egyébként annyian nem értik manapság,kanyarabsmegafaszom,persze hogy életbe maradjunk rengeteg szerencse is kellett,de pont ez a tényező számított legkevésbé,akkor.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #92818 üzenetére
nálunk a kesztyűre és bakancsra már nem volt idő,hogy húzzunk,mert a haverok nem vártak meg
rendesen rohantunk hazafelé az áltsuliból és már rúgtuk is be a motorokat és takarodó földutazni...ugratni a simsonnal mintha én lennék...(senki nem lehettem,mert 90 körül még nem voltak Stewartok Pastranak Reedek)
Szar volt úgy felnőni,hogy saját magam istene voltamMr.Brightside
-
-
Pocee
senior tag
Érdekes amúgy,hogy senki nem kezdett el keresztet lóbálni az ABS felett,
Elmélteben vagyis az enyémben biztos,sokkal nagyobb a fékerő,ha a hátsókerék 1 centire lóg a levegőben mintha a hátsó is "tapad".
Persze ehhez jó gumi kell és jó érzék,hogy orra ne essen az ember.
Sztem ha hátsóval indít az ember akkor egy pillanatra összeül a hátsó gátló,igy lentebb kerül a súlypont,nagyobbat lehet húzni az elsőbe,de csak gondolkodom.
Én mindig behúzom a kuplungot fékezésnél,es nem is érdekel hogy mi kopik ilyenkor jobban,igy rögzült,jó így,mellesleg engem baromira zavar ha csapkod a lánc.Szerk:persu megelőzött
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz imibogyo #92990 üzenetére
Miért kell ezt túlbonyolítani? Tudjunk már egy átlagsúlyú pilótába gondolkodni aki egy erős motoron ül,nyilván nem egy hokedlire vagyok kíváncsi...mond inkább,hogy fogalmad sincs...
Egy üzemórás motor is soktényezős mégis ki lehet jelenteni,hogy élménymotorozással(nem versenyző) biztos elmegy másfél-2 órát,az érdekelt volna hogy ha üvegelve van akkor 20 perc és lemerül vagy tud 2 órát úgy,hogy még nem targonca akksi van benne.
Azért kérdezek mert nem foglalkoztat most még a téma,ergo nem néztem utána. Nem tudom hol tartanak az akkuk technikailag.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92993 üzenetére
Mi annak idején 70-80 km-t mértünk a 125ösön földúton,ott nem volt elvéve a gáz,pályán hamarabb elfáradtunk mint,hogy egy tankot kinyomjunk egybe,igy számolva.
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92997 üzenetére
Kx125,cr125 több évjárat,dr600.
Szerk:elbizonytalanítottäl,felhívtam a komám,azt mondja szerinte már 30 km után a biztonság kedvéért tankoltunk,de egy órát elment,szerinte,de pont ugyan olyan hülye mint én,szoval ő sem mérvadó
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92999 üzenetére
Áá semmi komoly,födúton még a hülye is tudja húzni,az a baj,hogy minden jobb pályától messze voltunk,Kecskemét,Kecel,de ezek nem a legjobbak,de legalább agyag,nálunk csak fosóhomok...
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93002 üzenetére
Domb erre is van,de homok,szar hogy üvölt a motor csak nem halad.
Írok majd,csak a gyerek van a gépnél,ha elalszik, ígérem nem beszéllek le...Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93002 üzenetére
Eleresztem bő lére,kaptok két videót is,bár a mai 4k videókhoz képest nagyon gagyi,de akkor mi nagyon boldogok voltunk
Az én kx-m 125 volt 2001es évjáratban,és talán a Németh Kornél edzőmotorja volt...talán!(mindegy is) én apám haverjától vettem meg 2006 körül,kb 1 évet állt kint a diófának támasztva,nem ő volt a legprecízebb gazdája a motornak
Megvettem 2 napra rá egy földutazás alkalmával össze is szakadt a hajtókar tűgörgő,az akkori szaki szerint a gázbowdenen lement az esővíz a hengerbe,mert vízszint rozsda volt a forgattyúsházban mintha állt volna benne a víz,de ez nem is érdekelt,csak,hogy menjen,abban az időben anyagilag szaladt a szekér és kellőképpen buta is voltam,nem,hogy vettem volna fiatalabbat hanem rávertem közel 4-500at gyári alkatrészekből,új henger,hengerfej, dugó,hajtókar,fullfutómű felújíitás Déczinél,a blokkot az akkor még Csepelen a BigBang Kawasaki Köbli Tomival az élen csinálta.full Pro Circuit rendszer,matrica,szóval mint egy igazi díszbuzi
De nem volt jó és itt jött a leghosszabb szopás amit végül éjszakai agyalások alkalmával én fejtettem meg,szóval a motor betorpant powernyitás határán,egyszerűen toporgott,nem bírt kipörögni,ha bekuplungoltam és rávágtam akkor kiforgott,de nagy homokban amint beesett a fordulat megint bajban voltam,mert dobálhattam a kuplungot,kb 4xer vittem Csepelre ahol mindig azt mondták,ennek ilyennek kell lennie,mert üresben(ott csak így próbálták) kiforgott,jó ez,mondták.Szóval a powert 4 golyóra ható centrifugális erő működtette egy harang alatt,ahogy nyíltak nyitott a power(ezt most nem Neked akarom ám elmagyarázni ) és az évek alatt ahogy visszatértek nyugalmi helyzetbe,gondolom becsapódva,bepontozták maguk alatt a fémet és ebből a lyukból ha nem hirtelen pörgött fel a motor nem bírtak kilépni és nem tudott időben nyitni a power,erre mire rájöttem sztem fél évet hajtottam...egyszer a hüvelykujjam szakadt ki,fél évre rá a vállam és itt költöztem össze a csajommal így pont el is adtam,mert kellett a zsé.felújítás után én rendesen fenntartottam,így csak a dugókat cserélgettem.a csapatban volt 99es YZ125, 01es YZ125,05ös CR125,2000es CR125,öreg DR600,meg az akkor még sógorom 2007es KX65-e(ma is megvan kb 6 üzemórával ) A 05-ös CR125 nagyon patika volt annak a futóműve ég és föld volt a KX-hez képest hiába volt fullra újítva.Szóval nekem és mindenkinek a baja leginkább a hengerrel,dugóval,teleszkópokkal és hátsó felfüggesztés csapjaival,tűgörgőivel voltak,meg max váltókörmök,de ezeket ideig óráig lehet otthon reszelgetni
Aztán lassan mindenki kinőtte magát az YZ-s gyerek ő áttért új KTM-ekre,a DR-s srác CRF450,majd 250CRF,én meg addig nem veszek üzemórát amíg nem tudok újat venni
És a videók,tessék olyan komolysággal tekinteni rá,hogy akkor ha "onboard" felvételt akartunk akkor fel kellett ülni a pilóta mögé kamerával a kezünkbe
2007ben
2008ban már jobban mentek a motorokMr.Brightside
-
Pocee
senior tag
Én nem sokat mentem krossznak nevezett enduróval,sőt az se biztos,hogy egy DT125-t enduronak szabadna hívni.
Nem beszélnélek le az üzemóráról,a költségeivel tisztában vagy,megcsinálni meg tudod,sztem nincs nagyobb élményfaktor,a 125kétütem földesútra majdhogynem kevés,amikor 4ütemmel meg 250kétütemmel kell tartani a lépést,szegény üvölt rendesen padlón
Pályán,ahol a keményebb rendezett a talaj,na viszont ott nagyon visszajön a 125 lemaradása a többiekhez képest,sok kört lehet vele menni hatékonyan.
Ha csak homokbányákba,földúton motorozik az ember akkor én 250kétütemet vennék,mert a nagy homok azért csak megfingatyja a 125-t,a 250nél nincs ilyen baj vagy 450négyütemet,ahol szintén az a helyzet,hogy amit írtam,hogy a Dr-s srác 450CRF-t vett,de belátta,hogy korán felemészti az energiakészletét,volt más baj is,eladta és már csak 250CRF-t vett és sokkal kezelhetőbbnek mondja,de próbáltam én is.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93016 üzenetére
Nálunk megragadás,"robbanás" soha nem volt,agyrázkódás szétszakadt hüvelykujj,váll,vádli viszont igen,de ez ilyen sport,menni kell,mert aki nem húzza az poonci...
A motoron ülve azok az ugrások már nagynak tünnek,de még mindig nagyon karcsú,még amatőrbe is kevés,de aki ezt gyerekként nem szokja meg sztem felnőttként a félsz miatt,már nem nagyon meri max 2% bevállalni nullából hogy asztal előtt nem veszi el a padlógázt egyszer kijött a pályára egy srác a 250es CR-n kiakasztotta a gázt és csak kuplunggal játszott de még ő sem indult el amatőrbe se,ezt a sportot hamarabb kellett volna elkezdeni,akkor sokkal jobban menne,de igy,hogy holnap is munka van sokat nem merek vállalni,vagy rengeteget kellene pályázni,hogy megszokjam hogy levegőbe hogy tudom a motort előre hátra mozgatni rutinból,a vége felé már ment de még görcsösen,nem zsigerből.
Valahogy így kellene
De van,hogy ő is elmériMr.Brightside
-
Pocee
senior tag
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93078 üzenetére
A lóerő nagyon hihetetlen kategória,sztem sajnos csak valami álhír és semmi nem lesz belőle,pedig ha kidobnák ha csak 70 lóval is,tuti vennék,a régit a futóműve miatt nem vettem/vennék,viszont egy új tuti patika futóművel jön ki,meg hát lenne alkatrészellátás is.
Tudom,hogy ott a service honda de számomra túl bonyolult és drága is behozatni.
Remélem nem kell beérnem egy 250es yamahával,mert hogy én 18ban veszek valami nagyon bolondot az biztosMr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Gaboman #93103 üzenetére
Ismerem a Maico-t,de azt nem tudtam,hogy ennyire felhozták,azt hittem már nem is létezik,eddig a 700-ról vajmi kevés youtube video volt,de 3.5 milliót majdnem sokallom kicsit,úgy hogy még színe sem szép
Ez tök jó lenne sm-nek,mert leenne mindent,de földön ez már túl sok sztem,de csak így első blikkre,és lehet az 500 is az...ha tök józanul gondolkodok,mert mire is akarom használni,ugye?!
Úgy gondolom nem motorozok rosszul,viszont a kondi...egy 250-es kétütem vagy 450 négyütem(krossz,nem enduro!!!) már annyira agresszív(lehet Te pont tudod is,de biztos van akinek fogalma nincs mi az erőszak),hogy ha pályán használja az ember vagyis sűrűn fordul,gyorsít,esküszöm egy amatőr(nem kezdő,de nem is versenyző) motorosnak 3-4 perc alatt,de tényleg nem több,úgy bedurrantja az alkarját,hogy azt se tudja mi a fasz van,nekem is persze,sőt a 125-ös is bedurrantja csak 5 perccel később,aztán jönnek a lábak ha kellőképpen sokat áll ki az ember...
Szóval én amilyen pályán voltam,azok többnyire nem gyors hanem inkább technikás pályák voltak,nem tudtam kimotorozni a 250-t közel sem!!!bírtam vele két kört menni és meg kellett állnom,mert azt hittem meghalok,légszomj,beton alkarok...de ezt le sem lehet írni basszus,aki eddig csak utcán ment fogalma nincs hogy ezek mire képesek,lehet páran sejtik,de még akkor is baromi messze vannak az igazságtól...
Szóval 500-700 kétütem már csak arra való hogy egyenesbe lehet hogy el lehet koppolni kicsit,de kanyarból gyorsítgatni,az már nem emberi teljesítmény ezekkel...ugratni se mernék vele,véletlen egy kicsit több gázt húz az ember és pályán kívül esik le...vagy le sem esik...
Majd meglátjuk,úgyis írok ide mi lesz,eddig Kawa KXF450nü és a Yamaha YZ250kü amik esélyesek,ezek az ésszerűek mind futómű és alkatrészügyileg,nem szabad elfelejteni,hogy ezek versenymotorok,amiből nem úgy raktároznak alkatrészt mint a hétköznapi motorokból,ezeket lerúgják és a versenyzők következő évben már az új motorral mennek,nekem a 2001 motoromhoz volt,hogy 2007ben alkatrésznehézségeim voltak,be tudták végül szerezni,de nem 2nap volt.Mr.Brightside
-
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93270 üzenetére
Bennem is felmerült egy kérdés.Van ez a kawasaki 3kerekű karbis motor,hüvelykujj gázkarral mint a quad,ha iszonyat hirtelen alapjáratról bekoppolom a gázkart öblítő hanggal eltünik az égés és leáll a motor ez normális vagy nem szabadna ilyet csinálnia?persze nem életszerű,hogy így kellene vele megindulni,csak kérdezem,hogy finomítanom kell még a benzin levegő keveréken,esetleg szelephézagot állítani,vagy szarjam le,már 1/4gázról csinálva a mutatványt minden gond nélkül felpörög,gyári puffos.
Puszi előre is!
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93291 üzenetére
Bocs,négyütem igen.
Békebeli japán Keihinszerk:nincs membrán
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93294 üzenetére
Az,hogy buta azt egy 86-os technikának simán elnézem,ilyenről(illusztráció) lenne szó,megkockáztatom,hogy az enyém a legszebb állapotú Magyarországon,ha nem is szalon,de korához képest iszonyat megkímélt és szép állapotban van,igazából nem használható semmire mert hátsó rugózása nincs,és egy kicsit gyorsabb kanyarvételtől avatatlan kezek között azonnal felborul
Kiskoromban volt 2 ilyenem és hát érzelmi kötődés miatt lett véve.
Csak gondoltam minél tökéletesebbre a lehetőségekhez képest beállítani.
Igazából a probléma nem probléma mert majd a kicsi ha egyszer egyedül meg meri ülni úgyis korlátozott gázállással fogja hajtani,én meg évente 2xer megyek vele kb 5 km-t,szintén nem durván.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
érdekes amúgy hogy már a 86os háromkerekűn is volt módválasztó,ott a mérnök kihagyta az elektronikát és megoldotta egy 5ös menettel és kontraanyával a gázkarnál,egyszerű müködésű,ahogy hajtod be úgy veszi el a teljesítményt,állítása fokozatmentes ma meg mindenki be van hugyozva a 3 modos kapcsolóknak
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #93392 üzenetére
KTM EXC 400, ez már tuti jó élményfaktorral bír,de sztem várd meg Gabomant,szerintem ő vágja itt legjobban a hardendurós témát,például,hogy rendszámozható e?!
Yamaha WR400-450
Most nem nézem meg,hogy pontosan üzemórásak e,ha igen mennyire,de biztos,hogy sűrűbben igényel karbantartást mint egy utcai motor,de kevesebbszer mint egy versenykrossz.Igazából a quadom is üzemórás,pedig nem versenyquad,csak gondolom a kilóméteróra hiánya miatt üzemórában számolnak,vagy azért mert annyit kapar,hogy lehet 1km alatt kettőt megy igazából
ez a piac nagyon nehéz tapasztalatom szerint,mert ezeket a motorokat senki nem pötyögésre veszi hanem "ütnivágnikaparniszétbaszni"
Szóval ide tényleg nagyon jó szerelővel kell menni vagy annak kell lenni.Az a baj,hogy 4ütemnél például egy szelep csere annyira drága,hogy azt többnyire elsunnyogják,azt meg nem fogod látni csak ha leszakad mondjuk.nem tudom injektor mennyire kényes téma,nincs szerelési/javíttatási tapasztalatom se utcán se homokon(szerencsére),de gondolom az se olcsó ha elvérzik,takarították e a légszűrőt ez az egyik legfontosabb terepen,mert gyorsan meg lehet zabáltatni homokkal...
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93397 üzenetére
értem,de ha vétel után szeded szét akkor az már a tiéd,vagy visszavinnéd,hogy tök szar a belseje add vissza a pénzt?nem is tudom üzemóránál van e ilyen jellegű garancia,persze csak gondolkodok.
azért nem baj ha van jó szerelő,mert van az első "komoly" motoros vásárló aki már attól olajat pisál,hogy a kiskapun befordulva meglátja élete első lehetséges motorját amit kinézett a képesmotoron,na ez nem az esetleges hibát jelző blokkhangokra fog koncentrálni vagy a letört hűtőtartó fülekre...hanem hogy mikor próbálhatja ki,aztán az ismeretlen erő miatt be is fosik és már virítja is a pénzt.
Megtörtént,komámra majdnem rásóztak egy ktm sx250-t kb 95ös évjáratú és ráfaragva(deszószerint) 2001es idomszett,furcsa EXC motorburkolatokkal,a motor szétverve,sztem még két nyomba is ment,de annyira erős volt és krossz a DR600 után,hogy alig bírtuk lebeszélni a srácot.[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93400 üzenetére
az a tapasztalat hogy Mo-n a nagy többségnek akkora arca van,aki elad,hogy iszonyat,felszalad megnézi mi a piaci ár és abból nem enged hiába mondod,hogy itthibaotthiba,"figyelj,5en jönnek utánad megnézni,majd ők megveszik mert értenek hozzá,és tudják,hogy jó vétel"
(Üzemórás tapasztalat,nem közúti)Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #93430 üzenetére
Azért a képeket megnézvén,elég sok extra jár a motorhoz és igenis itt figyelembe venném,hogy !gyári! alktrészek vannak pluszba,mert ezt hagyják el leggyorsabban,mert az utángyártott csak fele.
Nagyon kevés ám az a motor ahol tényleg üzemóránként cserélnek,mivel az van a fejekben,majd költünk ha elromlott,de gyárit nem mert drága,gyáritól jobbat meg 2% vesz amiből 1% a versenyző.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz CyberPunk666 #93444 üzenetére
Nemaaa,simán jó...nem esni megy el az ember...tudom el fog esni de akkor el se induljon mert lehet úgy elütik hogy a vasember páncél ellenére meghal.
Vegyen próbálja ki engem érdekelne milyen, nekem is sok velúrt elszinezett a váltógumi.Mindjárt hozzák a többiek a popcornt
[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
válasz Khaosz55 #93551 üzenetére
Tuti nem,ha csak meg nem ütöd,karcolod,ezek komoly hőálló festékek,a Termignoni meg amúgy sem szarral gurigázik,megkockáztatom,hogy simán van olyan jó mint az akra,vagy a yoshi,annak idején azért nem termit vettem a hornetre mert akkor nem volt az országban beszerzési forrás,nekem meg azonnal dob kellett és Akra lett,bár tuti nem vennék fekete leömlőt ha csak azt a motor összképe meg nem követeli,nekem nem tetszik.
Nagyon dícsérik az aratát is.Mr.Brightside
-
Pocee
senior tag
-
Pocee
senior tag
-
Pocee
senior tag
Mindenkinek megvan a saját bogara,azzal,hogy fogyasztásnaplót vezet nem árt senkinek,ezért megszólni nem ildomos
Hogy alkatrészcserékről vezet naplót az meg sztem nagyon sok ember szemében pozitív eladáskor,hogy az egész motor életéről be tud számolni.Ha valaki 500 métert motorozik otthonról egy kávéért és felveszi a teljes testpáncélos motoros felszerelését,azt ugyan olyan hülyének lehetne tekinteni...és ne a kockázati tényezőt vegyük figyelembe,hanem azt,hogy ha valaki ennyire beszari,hogy 500 métert nem tud balesetmentesen megtenni ne üljön motorra.
flame on
Mr.Brightside
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs