- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz alvaro #27149 üzenetére
Kocsival 50-nel ötödik? Az autógyilkosság!
(Ha nincs fordulatszám, akkor - pláne egy öregebb, kopottabb motor esetén - nincs kielégítő kenés sem.)
Én, ha - óra szerinti - 50-nel megyek, akkor még 3.-ban tartom a váltót. Így sem fogyaszt rosszul, és tuti hosszabb életű lesz a járgány motorja. Az ötödiket úgy 90 körül szoktam húzni neki....
Na jó, egy bő fél literrel nagyobb így a fogyim, de nem 1-2 évre vettem az öreg Yarist.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ujskodas
tag
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #27154 üzenetére
Az bizony, és marha rövid az áttétele. Bizony hogy 5-ben fogom tolni 50-nel, szeretném megcáfolni a "nincs kenés" városi legendát. Ha mégsincs kenés, akkor meg tajgetosz. Kigyorsításkor persze jobban pörgetem (mert lemegy a nap), de krúzoláshoz teljesen fölösleges, hogy tekerjen, mint a motolla...
Viszont a kedvedért rá fogok nézni a mérőre, mit eszik 3-asban 50-nél. Szerintem nem lesz szép, amit látok.
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
válasz alvaro #27155 üzenetére
kenes mar kell legyen alapjaraton is. persze csak szerintem.
mindenfele karos rezgesekkel is szoktak indokolni h miert nem jo alacsony fordulaton jaratni (eroltetni) a motort. illetve regebben meg bejott a befecsiknek is vmi karakterisztikaja, amivel allitolag alacsony fordulaton nem voltak eleg jok. -
Daywalker
addikt
válasz ujskodas #27152 üzenetére
Nekem 900-as van és annak asszem 120 a vége 1-esben...ehhez képest a mai ezredesek sokkal hosszabbak egyben...(amúgy. 2. 160, 3. 200, 4. 240, 5. 260, 6. 280 - ezek nem tiltásba forgatott adatok, hanem a pirosig, 12 000-ig - 6-ban úgysem forogja le)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csongi
veterán
Nekem eddig a piros fordulat szám és a nulla közötti tartománynak első felében sikerült takarékosan vezetni.
Kigyorsításkor pl 6ezernél piros, akkor 2-3ezer között lehetőleg gyors váltás és hamar elérni az utazó sebességet, kihasználva a motor fordulatát és az autó lendületét, és a lehető legmagasabb fokozatban haladni tovább. Manuális váltónál , pedig lassításkor kihasználni a motor féket, vissza váltással. -
Lassan indulok.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #27158 üzenetére
Az lehet, viszont akkor a "mai", modern motorok jó tulajdonságait nem használod ki egyáltalán. A 13 éves ezres Yarisom változó szelepvezérlése például 4200 fordulatnál kezd átváltani, és 4800-nál fejezi ezt be (innentől kezdve van teljesen "elállítva" a szívószelepek vezérlése. Ebben a tartományban ugyan nem takarékos, viszont meglepően szépen gyorsul! Váltásoknál vigyázni kell, hogy sose essen 4200 alá a fordulat, és mindjárt ott lehet hagyni az 1,6-os F-Astrát, meg hasonló Golfot, stb. röhögve, hiába nyomja neki a kuncsaft! (Jó, 140-150 fölött azért utolér...)
De a lényeg a lényeg: az évi 12-14000km-es futásom felét munkahelyi célokkal teszem, meg, 90% országút és 10% város eloszlással, és így, dinamikusan haladva (óra szerint 100-110 között, lakott terület 65, és sohasem autópályán) 5,5 liter körül van az átlagfogyasztásom. Ha valakit utolérek, azt a legelső adandó alkalommal meg is előzöm, nem állok be mögé sokáig. Olyankor természetesen vissza harmadikba, és padlógáz. 130-ig kiforog, és megy! (Városban, dinamikus hajtás mellett a 7 litert meg lehet vele etetni, főleg ha hideg a motor).
A benzinköltségemet állják a hivatalos fogyasztási norma szerint, ez jelenleg a legkisebb, 1000 cm3 alatti benzines autóknál 7,6 liter/ 100km. És közben még jót is autóztam!
Szóval nem járok vele rosszul így sem. Ha meg akarnék spórolni fél litert százon, akkor jóval hamarabb kellene elindulnom, ráadásul elunnám az életemet is útközben.
Ja igen: az előző, jóval fiatalabb, 1,4 8V Thaliám pontosan ugyanilyen hajtás mellett országúton 7 litert, városban meg 9-9,5 litert kért. Igaz, annak 8,6 volt a hivatalos fogyasztási normája...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #27160 üzenetére
Ahh, kemény vagy Csoki Otthagyod a szerencsétlen őskövület 8 szelepes, központi befecskendezéssel ellátott 75 lovas astrát és vagy 70 kg-val nehezebb, mint a yaris (légellenállásról már ne is beszéljünk). Jók a Toyotának ezek a motorjai, csak amít te kinyomod szegény yaris szemét, addig az az Astra még ketyegni fog sok százezer km után is azzal a blokkal - ugyanaz a blokk van a hengerenkénti befecskendezésesben is, csak az más hengerfejjel, ecu-val és injektorhíddal 102-105 lovacskát tud Meglepődnél, mekkorát lép egy Astra kombi kasztniban is Messze erősebb, mint a toyota 1.4-es vvti blokkja, ami 98 ló körül van...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #27161 üzenetére
Szeretek autózni, na! 50 éves koromig nem motoroztam, most már ott is igyekszem kiélni magam (125-össel)... Nem hiszem, hogy a Yaris széthullana, nem az a fajta: 175 ezer km van benne, és még gyári a sűrítési végnyomása. "Örökéletű" láncos vezérmű, 10000-enként 3 liter jó minőségű motorolaj. Semmi más!
Ja, nem csak a féktárcsáim, hanem a fékbetéteim is a gyárban belehelyezett példányok, mert nemigen használom, Csongi-val megegyezően visszakapcsolgatok akár kettesig, méghozzá duplakuplung-gázfröccs kombóval. 1,4-esnél nagyobb motorú kocsim még sohasem volt, mégis gyorsan odaértem mindenhová (és 600-as Trabin kívül még semminek a motorját nem csesztem szét sohasem).68 LE is sok mindenre elég egy könnyű kaszniban, de azt ne felejtsd el, hogy ez a 68 LE az csak 6200 fordulaton van meg: 3000-nél nincs még 30 sem...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #27165 üzenetére
Látszik, hogy nem Pesten laksz Itt max 80 ezret bír ki a fék nagyjából (legalábbis asszem múltkor annyit bírt). A mostanit 60-nál dobtam le más okok miatt, de szerintem 100-at elment volna.
Én ne tudnám, egy 60 lóerős szarom van egy könnyű kasztniban...(még 60 lovas, hamarosan 82 lesz - másik hf, ecu, tengely, befecskendezés - mind másik gyári motorról, ugyanaz mint a felvázolt 1.6 esete, csak ez 1.4)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
mocsanisi
senior tag
ezek a kérdések motoros kresz-ben... oldalkocsis motorkerékpárral, meg utánfutós motorkerékpárral van tele. ennél feleslegesebb dolgot rég nem láttam....
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #27171 üzenetére
Najó...csak gyári vagy Brembo, Textar, Mintex, ATE...a többi felejtős. A betéten is sok múlik. Én EBC-t vettem, nagyon jól bírja, nem fogy és nem porol. Azt viszont nem állítom, hogy jobban fog, mint a gyári!!!
mocsanisi: pedig oldalkocsissal menni a legnagyobb fun!
Egy kép az esküvőmről...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #27172 üzenetére
Nagyon jó a kép! Gratulálok az esküvődhöz (bár, ha jól sejtem, nem most volt...)
De tényleg: a mostani motorokhoz miért nem lehet oldalkocsit venni? Nem lenne rá igény? Jó, az Uralt leszámítva.....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
Honda PC800-al van valakinek tapasztalata?
-
Margit h előtt motor szana szét. Telibe kapta.
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #27177 üzenetére
Várom szeretettel, szívesen hallanék róla.
Lehet egy kis ülés szivacsozással már nem is lenne vészes.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #27151 üzenetére
Van kenes. Alapjaraton is.
Masik a valtozo szelepvezerles. Toyota tudtommal azert alkalmazza, h a szegenykeverekes uzemben ne detonaljon es egy kis maradek fustgazzal keveri a szrlepvezerles vsltoztatasa altal. Nem teljesitmenyfokozas, mint a motorkerekparoknsl, hanem kornyezetvedelem![ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #27184 üzenetére
Lehet érezni, hogy mikor kezd el erőlködni az autó motorja a magas sebességfokozat és az alacsony fordulatszám miatt. Pl. a korábbi 1.6-os, 8 szelepes, 90 lovas Renault Megane-om nem szerette 4., 5. fokozatokban az 1500 alatti fordulatszámot, valami furcsa morgásszerű hanggal reagált. A mostani KIA Ceed viszont, hiába sokkal pörgősebb, a változó szelepvezérlés miatt érzetre kultúráltabban jár alacsony fordulaton is. De a pillanatnyi fogyasztásmérőt néztem, és 5.-ben kb 70-es sebességig mintha többet fogyasztott volna, mint négyesben, valamivel magasabb fordulatszámon. Gondolom, azon az alacsony fordulaton annyira nincs még nyomaték, hogy több üzemanyag kell a fordulatszám tartásához, mint négyesben.
-
Integra
titán
teljesen felesleges ezt firtatni, ott kell autót, motort használni, ahol nem dadog le és nem rángat, és ha meghúzod vagy letaposod a gázt, akkor szépen lassan elkezd gyorsulni. van kenés, nem kell fosni.
mindegy milyen fokozatban vagy és milyen sebességnél. ennyi a lényeg. túl tudományoskodjátok szvsz
fogyasztásmérőt nézni meg... kb annyit ér, mint az üzemanyag szintjelzők, "halálpontosak" inkább tanuld ki a saját vezetési stílusod és ismerd meg az autód és pontosan tudni fogod, hogy mikor hogyan mész és mennyit fogyasztasz. csak írd fel a tankolásokat, hogy átlagot tudj számolni.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Elkapott a zuhé! Hát ez sokkal gázabb mint robogón volt! Az első kerék ha kanyarban megy át egy tócsán egyenesen a cipőmre nyomja a vizet. Le is nulláztam a cipőt.
-
Daywalker
addikt
válasz Kolondrum #27187 üzenetére
Nekem egy 45-50 ezres csizmám van, ami nem kifejezetten vízálló, de eddig akármekkora esőben mentem vele (voltak köztük nagyon durvák is, sajnos), soha nem ázott be. Cipőben tehát nem motorozunk Akkor sem, ha 40 fokot mondanak...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
akkutöltő vadászok figyelem!!
október 24-től újra kapni a lidl-ben a ctek töltők lidl verzióját 6e ft-ért, akinek kell, ne felejtsen el venni az elején, készlet erejéig van. most láttam a lidl szórólapjában....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
Tölt autó meg motor akkut is, ja és 6V-osat is. Tök automata, egy gomb van rajta tulajdonképpen. Tud még nagy töltőáramot a döglött akkuhoz, illetve csepptöltést, van fordított polaritás elleni védelem. Elég picike és jó minőségű.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Integra
titán
válasz ujskodas #27198 üzenetére
azért, mert nem írtad bele, hogy ctec copy a töltő. ne sértődjél már meg, tiszta óvoda... ugyanis régen már sokat beszéltünk erről a töltőről, csak te akkor még nem látogattad ezt a topicot és a legtöbbek fejében ctek copy töltőként ragadt meg a fejekben, mivel gyakorlatilag a ctek-et másolja és elég jó minőségben.
de írd még be párszor, hogy te írtad be elsőnek[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen