-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
nem, ezért nem gondolom levegősnek.
a legutóbbi fékbetét és fékfolyadék csere között eltelt X idő alatt néha tekertem a fékkaron mert már nagyon be lehetett húzni, és most már nincs hová tekerni, elfogyott.
a tartályban meg alig látni valamit, ezért gondoltam az utántöltésre - és tavasszal a cserére!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Tekertel a fekkaron, azaz mashol volt a nyomaspont regebben, mert nem volt levegos.
Akkorakat nem fekezel, h megvaltozzon a nyomaspont. Ha forsziroznad felkemenyedne.
Szoval csereld mar le azt a folyadekot, az egeszet es jo lesz.
Vagy beszelgethetunk rola h puha, es bambulhatunk magunk ele is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #26154 üzenetére
Hát felhívtam a dreamet, konkrétan a bordó mindkét oldalára már eldőlt, a dekni is karcos. A hátsó dobozszett is. Köszönöm, nem.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
A tartály lényegében nem csinál semmit, ami miatt te a puhulást érezheted, szóval kár ezzel próbálkozni. Mindegy, hogy a full jelig van vagy félig (sokan nem is töltik tele a tágulás miatt). A fékbetét és tárcsa kopása miatt egyre több folyadék kell a rendszerbe, és ezt a plusz mennyiséget ebből kompenzálja, illetve a tágulásnál van szerepe. Ennyi. Vagy levegős, vagy a karmantyú szar, esetleg a főfékhenger is lehet hibás (nekem csak a karmantyúk, porvédők ÉS a főfékhenger együttes cseréje oldotta meg anno a problémát, de a te motorodnál szerintem szimplán csak levegős).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #26150 üzenetére
Onroad.hu pont most nézte össze a VFR és az FJR kuplungnélküli módszereit. Egyik sem százas. Maradjunk annyiban, hogy jobb az, ha van.
Az automata váltókban (akár autó, akár motor) az a része nem tetszik, amit egy normál váltós járművel lazán megcsinálsz, az automatával mókolni kell, hogy megcsináld, vagy akár sehogysem megy.
Pl. az onroados cikkben, hogyan tolod arréb az ilyen motort? Mert leállított állapotban befog a váltó, nem lehet tolni. Ezért be kell indítani, üresbe tenni, és akkor tudod arrébb tolni. Utána leállítod, hiába volt üresben, megint beugrik rögzítőbe, vagy mi a tököm.
Meg állandóan ott lenne a zabszem a seggembem, hogy mikor fog egy hajtűben kettőből visszaváltani egyesbe, mert szerinte az jobb lenne. Ha meg ezt kikapcsolod, akkor meg nem fog visszaváltani egy teljesen ártalmatlan helyzetben 6-ból 5-be sem egy országúti előzésnél. Vagy, ha visszavált, akkor meg visszab***a hármasba, és feláll egykerékre. K***a nem hiányzik ennek még a lehetősége sem, maradjunk a bevált módszereknél. -
Integra
titán
a vfr-t bátran megmerném venni dsg-vel, szerpentinekre simán átlököm s-be és kész, ott amúgy is a manuálisat használnám. utána meg vissza d-be. nem látok itt sehol gondot. kuvra jó kütyü.
mondjuk én még vad vagyok, nekem manuális váltó kell, egy csúszókuplung viszont lesz a legközelebbi paripába, meg abs...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz KoVee84 #26163 üzenetére
Az a baj, hogy nem találom (lehet h FB-n volt a link de azt ki találja már meg?!). Egy olvasói cikk volt, nem ilyen fizetett szutyok. Lenyomtak vele valami egészen hosszú túrát és annak alapján készült róla egy írás, és ott az volt a konklúzió, hogy marad a rendes váltósnál.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #26164 üzenetére
Tudod: vannak a Hondák, meg a sor végén az összes többi egy kupacon!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #26167 üzenetére
Valahogy az autóin nem érzem ezt a nagy H minőséget...eddig én csak csalódtam bennük. Motorikusan jó meg tartós (bár a családban lévő civicnek most fosta el magát a generátora...8 évesen - a szutyok corsában 16 év után is remekül szuperál), de az anyagminőség...hát...egyiktől sem fostam le a bokám. Se a régiektől, sem az újaktól.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #26168 üzenetére
Jól van na, de olyan jólesett flémelni egy kicsit!
Egyébként meg éppen bajom van a kis Hondámmal, bár arról talán kevésbé tehet, mint a faßa hazai utak. Tegnap voltam az össznépi Honda motorostalálkozón Balatonfüreden (VI: Honda Klubok Találkozója, nekem csekély 345 km a kis csótánnyal, ebből vagy 70 az össznépi együttes felvonulás, szuperül biztosítva), hazafelé belementem egy rohadt kátyúba, és hirtelen megnőtt a mocim hangja: kiszakadt az egyik kipukönyök egyik tőcsavarja a hengerfejből, de tőből. Azért hazajöttem vele (még volt vagy 90 km), ma meg kétségbeesetten kerestem itthon valakit, aki hajlandó blokk-kiszedés, és hengerfej leszerelés nélkül megpróbálni megjavítani. Hát nem vállalta egyik autószerelő sem... ...nem tudom, mi a szart csináljak, kénytelen leszek magam megpróbálni, bár ha elcseszem, akkor tolhatom ki a mocit a bontóba....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26170 üzenetére
A tőcsavar szakadt el úgy, hogy a törött vége 2 mm-rel beljebb van, mint az öntvény csöcs teteje. Ráadásul M7-es menetű, az öntvény meg igen vékony falú. Balmenetes töröttcsavar-kiszedőt meg hozzá való csigafúrót már vettem kínomban a csavarboltban, de nagyon hitvány valaminek néz ki. Sajnos ilyesmit még nem csináltam, és ráadásul sz*r helyre is esik: a váz mellett 10mm-rel kellene fúrni, majd kihajtani. Nem akarnám a blokkot kiszedni és a hengerfejet levenni, mert nem lehet hozzá hengerfejtömítést (sem) szerezni. Helyszínen kell megpróbálnom. Fosok tőle, na!
Rettegek, hogy az öntvényt majd én fogom elrepeszteni... ...ráadásul ki kellene szedjem a párját is, hogy lássam, milyen mélyre lehet fúrni. 2 anyával meg sem bírtam moccantani.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
TommyGun
őstag
válasz Bogyó bá' #26169 üzenetére
Részvétem Nincs is annál nagyobb méreg mint amikor egy ilyen picsányi alkatrész szivat meg...
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #26177 üzenetére
Milyen atmero a tocsavar? Nagyobb csavar anyat tegyel ele es hegeszd ossze a tocsavarral. Nem konnyo az tuti. De elotte a tocsavarra szepen hegesztovel vihetsz fel anyagot. Az aluminium furat eleje meg fog porkolodni de nem lenyeg, mert kb 2 cm re benne van a csavar. A hegeszteteskor atmelgszik es egy villaskulcsal kicsavarozod. Csak ne hutsd vissza gyorsan, hagyd hogy magatol huljun ki.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26180 üzenetére
Urak, mázlim volt!!!!
Másfél órás küzdelemmel, saját kezűleg sikerült csont nélkül kiszednem a beletört tőcsavart a hengerfejből.
Vezetőpersellyel (tudja fene, mi volt eredetileg, a fiókban találtam ezt a kis csövecskét) a váz mellett 2 mm-rel vezetett fúrógéppel, 2,5 mm átmérőjű hosszú csigarúróval befúrtam majdnem 10 mm mélyre (itt már vigyorogtam, mert egyszer mintha fúrás közben megmozdult volna befelé a csavarszár egy picit). Bőven meglocsoltam már tegnap este WD 40-nel (nincs itthon más csavarlazító) és egy Tescos, übergagyi TORX-fejet beleverve szépen elkezdett kijönni. Egyszer megforgott (elkopott) a torx, akkor fúrtam 3 mm-re, és belevertem a következő nagyobbat. Ezzel sima ügy volt. A tegnap vett törtcsavar-kiszedő így felesleges beruházás volt, de ez a legkevesebb!
Már csak esztergályoshoz kell menni, új csavarokat csináltatni. Cserélem a párját is (az nagyon nehezen indult meg 2 anyával, de azon is segített a tegnap esti WD-40-es kezelés), mert egész úton hazafelé az tartotta a kipufit, szerintem elfáradhatott szegény.
persuader: a törtcsavar-kihajtónak (az enyémnek) túl nagy a kúpszöge, nemigen akart belekapni. Az Index motoros fórumában adták még az este a TORX-bites ötletet. Bevált!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
veterán
Semmi baj nincs vele Csak ha nem működne, akkor ez is egy megoldás .
-
senior tag
Erősítsetek meg, ugye van logika abban, hogy hideg időben használt motorba folyósabb olajat jobb rakni?
-
TommyGun
őstag
Nem értek az olajokhoz de mennyire szoktál hidegben motorozni? Én max addig amíg nem fázok reggel 6:30-kor amikor elindulok, az olyan 3-4 fok lehet max, ha már reggel fagy, én bevallom nem biztos hogy elmernék indulni, lefagyott pára/dér és egy jókis perec nekem nem hiányzik, lehet gyáva vagyok de drága a fényezés Én szerintem erre a reggeli 3-4 fokra bőven jó az amit a gyártó előír, nem hiszem hogy ehhez, de még a 0 fokhoz is kellene speckózni, nyilván ha -5-10-ben is mocizol akkor lehet varálni de bővebbet nem írtál
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26185 üzenetére
Persu, miből csináltassak új tőcsavarokat? 8.8-as anyagú, hosszú M10-es csavarból megfelelő lesz szerinted, Vagy próbáljak szerezni 10.9-eset?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #26186 üzenetére
8.8 M10 esbol esztergalsz M7 est?
Sztm annak el kell birnia. Az fura , h eltort, meg kellene nezni, h mindenhol tartja-e a kipuffrendszert minden konzol/csavar, mert sehogy nem kellene akkora terhelesnek lennie, h a tocsavar torjon. Persze az ido vasfoga is kozrejatszhatott. Szoval oreg jarmunel sosem kidobott penz a tortcsavarkihajto vetele.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26187 üzenetére
Igen, az a terv. Kevés munkával kiadja.
Ami viszont érdekes, hogy a kipufogók (darabonként) 3 helyen vannak rögzítve, egyrészt ugye a gumiágyazású motorblokkhoz a 2 tőcsavarral, másrészt meg még 2 helyen a vázhoz (a blokk alatt oldalt, meg hátul az utaslábtartó tövénél), de teljesen mereven! A könyök a dobba hegesztve, tehát a blokk rezgéseit nem tudom, mi "nyeli el". Szerintem semmi.
Valahol törnie kellett. De amúgy meg gyárinak tűnik az egész, nem tudom miért ilyen.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26189 üzenetére
Most voltam az esztergályosnál, végülis hosszú menet nélküli szakasszal rendelkező M8-as imbuszcsavarokat vettem, azt adtam oda "nyersanyagnak". A szára 8 mm, az kiadja az M7-et. 8.8-as, abból nincs is gyengébb. Csütörtök délutánra ígérte, mert éppen nyakig ülnek a melóban.
Azt mondod, ragasszam be a csavarokat? A léghűtéses hengerfej nem tud melegebb lenni, mint amit ezek a trutyik bírnak?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ujskodas
tag
-
canniball
nagyúr
válasz ujskodas #26191 üzenetére
Ne csüggedj, én is így vagyok vele...
Djuree!
Pl. nekem az is csak akkor menne ha van hozzá könyv (és abban úgy van megfogalmazva hogy egy kisiskolás is megértse) vagy ha valaki megmutatja; amúgy azt sem tudom hová nyúljak.
És ha már itt tartunk: tud valaki magyar nyelvű manualt SV650-hez? Guglival csak angolt találtam, de (mivel nálam a gyenge nyelvismeret 0 műszaki tudással párosul) azzal nem sokra megyek.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
alvaro
senior tag
válasz ujskodas #26191 üzenetére
Segítek, az M10 kakukktojás, mert abból még semmi se épült meg
Hogy egy kicsit on is legyek, nagyon én se értek hozzá, pilácson túl még olajat meg hűtőfolyadékot cseréltem, és nem igazán érzek indíttatást, hogy úgy istenigazából szétdöntsem bármelyik motort. Talán mire lesz egyszer egy zárt garázsunk, a motiváció is megérkezik, de nem most, az ziher...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #26193 üzenetére
Nekem .mf topictársunk szerzett echte japán nyelvű service manualt a belpiacos kis csótányomhoz, szerinted mennyit értek belőle? Viszont a részletes rajzok felbecsülhetetlenek számomra!
(#26194) alvaro: ugyan motorkerékpárokkal ezidáig nem foglalkoztam, de gépészmérnök volnék... ...igaz, csak tervezek, de azért nem okoz nehézséget, ha össze kell piszkolni a kezemet. Autókat (a sajátjaimat) viszont általában magam javítom, igaz, mióta Yarisom van, azóta nem kellett semmihez sem nyúlni. Sajnos szerszámokkal már gyöngébben állok, meg garázsom/műhelyem sincs...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #26196 üzenetére
Ezzel a helyzeti előnnyel kétségtelenül rendelkezem....
Mondjuk azért nem mindig segít: a japán manualban a "beállítási adatok", "mérendő értékek" oszlopában csak ilyen "kisszék" meg hasonló krixkraxok találhatók. Azt látom a rajzon hogy hol és hogyan kell mérni, de azt nem tudom, hogy mennyit!
példa: itt vannak a legfontosabb műszaki és beállítási adatok (ebben még európai karakterek is vannak, ez még nagyon könnyű részlet):
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz ujskodas #26191 üzenetére
Néha szoktam magam csöndben elszégyellni, amikor itt egyesek írják, hogy épp ezt vagy azt szerelték a motoron, én meg szinte semmit sem szoktam; de most legalább megnyugodtam, hogy közgazdász létemre legalább azt tudom, hogy metrikus csavarokról van szó
Bogyo: köszönöm, de nem enyém az érdem Úgy emlékszem Emre találta (előbb).
Szerk: erről a lapról ha valami még hiányozna, szólj csak (meg ha van jobb felbontás, akkor küldd el azt), jó lesz nekem gyakorlásnak
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Steam topic
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Androidos tablet topic
- Anime filmek és sorozatok
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Le Mans Ultimate
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...