-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz dellfanboy #119800 üzenetére
Korabban nekem mukodott motorra is. Olyan viszont mar többször volt, hogy atmenetileg nem működött megfelelően a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dellfanboy #119800 üzenetére
Nálam úgy szokott működni a hibaüzenet után, ha teljesen bezárom a böngészőt, nem csak azt a lapot, és utána próbálkozom újra.
-
Chris0321
addikt
válasz dellfanboy #119800 üzenetére
Hello.
Én nem nagyon szoktam motorokat lekérdezni, csak 1-2-őt néztem eddig de akkor működött a rendszer. Ha megadod a rendszámot megnézem én is. -
Geresics
addikt
Nyugtassatok meg, hogy Dodor képzésen nem ezt oktatják, csak épp ez lett belőle
Dodor Kanyar technikai képzés (2019. ápr. 22.)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #119805 üzenetére
akkor mondom én mit láttam:
- GS-es végig franciában megy (ennyit a sokszor emlegetett testsúly-helyezésről) - ezzel nincs bajom, ha majd minden más megy neki, akkor utána ráér ezzel is foglalkozni
- jobbos íveket a szembesávból kezdi
- apexet meg sem közelíti
- közben meg van egy "húbazdmeg", amikor ott szembe jön egy motoros
- az oktató megindul, mint a bajnok, aki mögötte megy, már az sem látja, eltűnik a horizonton - így hogy mutat ívet a csapatnak?
- megfordulások helye is "érdekes"
A sávokat a többiek is csak "ajánlásként" kezelik, de ezt már korábban megbeszéltük, hogy ez normális, és én látom hülyén...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HoaryFox
őstag
válasz Geresics #119806 üzenetére
Én voltam Dodor képzésen, nagyjából stimmel, amit látok, kivéve, hogy
- Valóban, a GS franciában megy, de Dodor nekünk súlypont áthelyezést tanított (könyök, váll, kiülés)
- Igen, egy picit nem szokott odafigyelni, de elmondásban pedig jobbost belülről, a felezővonal mellől indítottunk
- Nekünk voltak "jelölések", hogy honnan hova érkezzünk, hova nézzünk egy balos vagy jobbos kanyarnál.
- Az no komment
- Szeret gyorsan menni, erre nem tudok mit mondani.
- Igen, az zavart engem is, de legalább gyakoroltuk a 2 sávból megfordulást VIccet félretéve sajnos nem volt a közelben más hely, ahol meg tudtunk volna fordulni, így ez maradt, persze nagy odafigyelést követelve (amúgy sem nagy forgalmú az az út, 1-2 autó ha 5 percenként elmegy arra)
Nem védeni akarom Dodort, nehogy félreértsd, de más szemmel láttam hazafelé menet az egész kanyarodást, nem azt mondom, hogy minden fillért megért és hogy kötelező lenne mindenkinek, nekem egy ugródeszkának jó volt. Valószínű ha más képzésre megyek friss jogsival, másként vélekednék a dolgokról.Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Geresics
addikt
válasz HoaryFox #119807 üzenetére
Szuper, hogy leírtad a saját tapasztalatadi, köszönöm!
Annyira fúrja az oldalam, egyre inkább tartom valószínűnek, hogy jövőre elmegyek oda is, mert így, mások által rögzített dolgokból, elbeszélsekből, stb. nem lehet valós képet alkotni!Más tréningen voltál? Ha igen, akkor érdekelne, hogy azokhoz képest miket tapasztaltál? Ha pedig nem, akkor tervezel menni?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nsgeri
csendes tag
Sziasztok!
Lenne még egy Kakucs-os kérdésem.
Nézem a heti naptárat, van különbség a motoros-gokartos nyílt nap és a motoros-gokartos nap között, lehet menni ugyan úgy mindkettőre regisztráció nélkül? Péntekre terveznék egy gurulást, eddig csak hétfői nap voltam, így foglalkoztat ez a kérdés.
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz dellfanboy #119800 üzenetére
Enter billt nem szereti a site.
-
HoaryFox
őstag
válasz Geresics #119808 üzenetére
Hungaroring Motoros Akadémia által szervezett képzésen voltam, amit még a tavalyi Suzuki Motofest által lehetett igénybe venni, az igen alap volt, csak bójázás volt, vészfék, kikerülés, ilyesmik.
Honda Safety-re szeretnék majd eljutni és szépen évenként szintet lépve végigcsinálni, csak hát nagyobbat kell nyelnem előtteJelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
nsgeri
csendes tag
válasz yodamastah #119810 üzenetére
Az a része megvan, hétfőn is úgy voltunk. Csak az volt a fura, hogy egyik nap úgy írják, hogy ott van a nyílt nap kifejezés a másik nap meg nincs. De akkor gondolom ez vmi elírás csak.
-
senior tag
válasz Geresics #119804 üzenetére
Azon kívül hogy a srácok motoroztak egyet az égvilágon semmi más 'hozadékot' nem látok a videoban..
Aki a videot készítette meg egészen gáz szerintem, mintha az lett volna a feladat hogy minél közelebb a felezővonalhoz, avagy azon motorozzon. Ez rossz beidegződéshez vezethet..
Mondom ezt úgy hogy nem voltam a képzésen de ezek után...
Én azon az állásponton vagyok hogy közúton első a biztonság és minden más ez után következik fontossági sorrendben, száguldozni, élvezkedni meg a (verseny) pályán kell..
És azon mindig csodálkozom, hogy ilyen erdőszéli utakon általában húzzák mint a barom, mintha az aszfaltúton tartózkodókon kívül semmi más élőlény nem lenne arrafelé.
Hát láttam már kórházban őzet elcsapott motorost..
(Lehet túl parás vagyok, de ez sem véletlen..)[ Szerkesztve ]
-
#14787072
törölt tag
A vadgázolás nekem is nagy parám. Egyszer, amikor az Őrségben motoroztam, pont az jutott eszembe egy erdősebb részen, hogy ha most kiugrik egy őz, annyi időm sem lenne, hogy levegőt vegyek.
Egyszer pedig az 1-es úton mentem haza Győr felé már szürkületben, Komárom és Gönyű között jártam és már csak akkor vettem észre, hogy két őz áll az úton, amikor közöttük (!) elmentem. Egyszerűen beleolvadtak a környezetbe..... Na, akkor megálltam gatyát cserélni.....
-
norbert1998
veterán
Tegnap este mi is meg tapasztaltuk az ozes parát.
Elvitt a gps valami hülye földútra. Azt mondta 53 km 59 perc. 2.5 óra lett belőle. Olyan országutak jöttek mikor visszafordultunk, hogy öröm volt nézni. Szerencsére csak két nyúl futott ki az útra, de volt negyed 11 mire hazaértünk...Ezek után marad a Waze tényleg....
Abádszalók-> Nagykörű
Ugyanitt alternatíva kerestetik a gyári izzó helyére, mert egy gyertya. Az a dupla szálas tompított /reflektor izzó van, 2 darab, ami kb úgy néz ki és akkora is mint az autóban a dupla szálas fék/hekyzetjelzo izzó.
[ Szerkesztve ]
-
-
dellfanboy
senior tag
válasz Somatom #119818 üzenetére
pont most futottam bele YT-n a Kovacs Niki csatarnajaba ahol a moto gp-rol dumcsizik.
kemeny 700 vhany feliratkozoja van. pedig o ha nem is Vb de eb tuti volt, es sztem palyan is gyorsabb dodornal...
ciki de, Mo-n sztem dodr rendelkezik a legnagyobb ugyfelbazissal...eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
senior tag
válasz Somatom #119818 üzenetére
Tegyük hozzá, azért motorozni tud Dodor, és sok tapasztalata is van, ugyanakkor nem biztos hogy azonosulni kell azzal ahogy motorozik..
És igazságtalanság lenne megítélni egy pár perces videó(k) alapján, meg hogy nem is vettünk rajta részt, de azt mondom ha ilyet látok egy tanítványnál az számomra már régen rossz.. Hát miről lehetett ott szó? Mi ment át a fej(ek)be?
Ha pedig ezen videó esetében arról van szó, hogy a videót készítő tanfolyami résztvevő pont azt osztja meg a közönséggel, hogy 'őrűltködik' hát az elég rossz reklám Dodornak..A közút nem versenypálya, hogy ideális íveket vegyünk rajta záróvonalat átlépve sávelhagyással.. akkor jobb lenne pl a Kakucs ringen zajlana az oktatás. Ott mindenki számára jobb körülmények vannak és a para faktor sem korlátoz annyira, kevésbé fog vissza a tanulásban..
A bokrok közül az útra kiugró őzekről meg a tapasztalataim hogy független napszaktól, független kipufogó zajtól (sőt, a hangos kipufogó pont meg is riaszthatja az állatot és pont amiatt is ugorhat ki váratlanul pont elénk) láttam már annyi variácót hogy azt mondom bármikor számítani kell rájuk, talán csak az igazán nagy hőségben, tűző napon valamivel kevésbé. És ugyan a statisztikai esély kicsi lehet rá, de lennénk pont mi a kivételek..? Sajnos az ez esetben igencsak fájdalmas..
[ Szerkesztve ]
-
Steven
addikt
Nekem a csávó amúgy abszolúte nem szimpi, ahogy megmondja a dolgokat a videóba amilyen erőszakosan kifejezi magát. (hozzá teszem pár videóba néztem bele amit pár haver küldött át szvl nem követem) Akármennyire igaza van vagy akármennyire is tud motorozni :
- Szerintem az , hogy közúton oktat valaki az egy állatság . Mi lenne ha ua ezt csinálná valaki 500-1000Le s autókkal.
Esztergomba felé volt egy szitum pl , hogy a tű kanyart a csávó úgy vette be autóval ,hogy átjött teljes szélességbe a szembe sávba az idióta. Így vertek telibe egy embert pont Tinnyén az üvegtigris helyszínén ... pont ott voltam. De mondok mást elég ha a kanyarba le robban valaki... és akkor még az őzek állatok nincsenek is a képben.A fenti be linkelt videó meg igazán vicces (közutat le számítva ) az oktató , hogy tud oktatni ,ha nem tudja ki javítani a hibákat MIVEL nem látja ki mit csinál ?
Oktatom a matekot ,de hogy kinek mi jön ki ugye mi az eredmény az mindegySzvl szerintem ez az ember alapból ön és közveszélyes és még oktatja is juhu!
sok birka fizet érte és követi!
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Chris0321
addikt
válasz Steven #119821 üzenetére
Az a baj, hogy vannak emberek akik megszerzik ugyan a jogsit de nem igazán látják át a dolgokat. Pl. idősebbik húgom mindig látta, hogy én és a kisebbik húgom (mindkettőnknek volt saját autója) mindig levágunk egy bizonyos belátható kanyart mikor nem jött szembe senki. Egyszer jöttünk haza valahonnan, kérte húgomat had vezethessen. Megengedte neki, jött egy kanyar és ő mint ahogy tőlünk is látta ráhúzott a felezőre. Az aprócska probléma az volt, hogy jött ott egy kamion és csak milimétereken múlott, hogy nem lett oda a tükör. Persze mikor a rákérdeztünk mit csinál nem értette a kérdést mivel mi is így szoktunk kanyarodni.
-
jacis
nagyúr
Srácok, egy ABS-es féknyereg esetében a fékbetét cserét másképp kell kivitelezni mint a nem ABS-es nyergeknél? Ki akarom majd cserélni a motoromon a betéteket a szezon végén, de nem tudom, hogy megcsinálhatom-e vagy fizessek indokolatlanul sokat a szakszervizben.
Válaszokat köszi előre is.iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
runner 125
nagyúr
válasz jacis #119823 üzenetére
ABS-es féknyereg mitől lenne más, mint a nem ABS-es?
A féknyergek - csak alapvetően logika mentén végiggondolva - azonosok. A kerekeken lévő jeladó kerék adja az 1-1 vevőnek a kerekek pontos forgási sebességét, ütemét. Nyilván fékezéskor ha a kerék blokkolna, megcsúszna, a vevőegység továbbítja az információt az ABS tömb felé, ami megfelelő mértékben el el veszi a fékerőt a nyeregtől, ezzel megoldva a konkrét kerékmegcsúszást.
Tehát a kérdésedre a válasz, nyugodtan kicserélheted otthon is. Arra figyelj, nehogy véletlenül levett nyeregnél hozzáérj valamelyik fékkarhoz/pedálhoz, mert utána qrva nehéz lesz visszapréselni a dugattyúkat.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
norbert1998
veterán
Pro tip utazáshoz. Vagy csak régi vicc új hülye esete?
A lényeg, hogy haza postáztam a felesleges ruhát és egyebeket egy szupermarketban tarhált dobozban a kasszaval szembeni Foxpost-tal, így hazafelé csak a sisak dobozban van cucc, meg egy apró plusz szütyő asszonypajti oldalára téve. Ide felé két boszme háti táska+a dupla sisakos doboz volt. Persze, utólag kiderült, hogy a fele cuccra nem lett volna szükség...
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #119825 üzenetére
Jó ötlet. Erről az jut eszembe, hogy a Carcassonne -i várban megcsodáltam egy gyönyörű sakk-készletet. Kb. 8cm magas, egyedi figurák és egy 40x40 cm -es üveg sakktábla. Amikor a szöszi barátnőm látta, hogy tapadok a kirakatra, titokban megvette nekem névnapomra. A vár parkolójában adta oda, boldog mosollyal az arcán. Onnan még cirka 2000Km volt a túra. Érdekes volt a cuccolás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #119825 üzenetére
Nagyapám szokta mesélni mindig, hogy ők a nászútra mentek a Pannóniával, a csomagokat meg vonattal küldték maguk után.
Aztán ennek következményeként meg is lett az első összeveszés friss házasokként, mert amíg elment a vasútállomásra a cuccokért nagyanyám magára zárta a nyaralót, bekapcsolta a rádiót, és nem hallotta meg, amikor nagyapám ott dörömbölt az ajtón a szakadó esőben, a csomagokkal a kezébenJust a simple Lineman...
-
jacis
nagyúr
válasz runner 125 #119824 üzenetére
Köszi 👍
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Madwe
nagyúr
Sziasztok! Egy cirka 10 éves ducati monster karban tartása mennyire vészes? Mondjuk egy kb korabeli sv650hez képest, valszeg láthatóan jobban megérzem majd, h nem japán tömegtermékre szavazok?
-
Madwe
nagyúr
válasz zgospel #119833 üzenetére
Ami többszöröse nem tudom egy sv-é átlag mennyi lehet /év, 100-150? A monsteré ha ehhez képest 300-450, az már látható különbség számomra - de nincs viszonyítási alapom, még nem volt saját fenntartású motorom, így lehet mindkét példaszámom teljesen el van veszve...
V.Stryker: ez így van, de lehet olcsóbban kijövök ha havonta a rosszlányokon baxom el a kettő közötti difit[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Madwe #119831 üzenetére
Az a legnagyobb baj a Ducatikkal, hogy senki nem ért hozzájuk, de cserébe drágán vállalják a szervizelést. A motoros társamnak van egy Monstere, meg egy
MultiplaMultistradaja. Nem sajnálta rá, vitte mindenhova (pécsi neves szervizbe és Bp-re is), de folyamat problémákba ütközött. Volt pl, hogy kifizette a telóolaj cserét, de most (mert hogy elég alaposan megtanulta már szerelni a sok rossz tapasztalat miatt), mikor szétszedte, látta a nyomokat, hogy hogy próbálták szétszedni (mint bármely más motort), de ez Ducati, és nem úgy kell! Szóval szétszedte, és egyértelműen látta, hogy ebben bizony nem cseréltek olajat...
Az önindítójával is volt sok gondja, mire hirtelen felindulásból rákeresett a sorozatszámára, és kiderült, hogy az 1000DS-be egy 620-as Monsterét tették (előző tulaj még). Kicserélte, azóta jó. Majdnem mindig.
Szóval ma már inkább mindent maga csinál (meg az én motorjaim is, mióta nem én ), de az alkatrészek sem olcsók, és(/mert?) nincs belőlük annyi, mint a tucatmodellekből, mint pl. az SV, amihez ráadásul mindenki is ért!Szerk.: mégsem venne mást, mint Ducatit
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Madwe
nagyúr
-
norbert1998
veterán
válasz A Zéé #119828 üzenetére
Az elég erős lehetett
Ma kaptunk mi is az esobol. Egy jó órát álltunk a Vecses és pest közti lidl fedele alatt.
Volt egy család, úgy szálltak be a kocsiba a vásárlás után, hogy apuka fiú póló nélkül sprint a kocsiba, oda álltak a fedélhez, anyuka a hátsó ülésre a fedél alól beszórt mindent (kocsi nem fért be a fedél alá) a kosarat otthagyta és fejest ugrott ő is a hátsó ülésre. Azóta van plusz egy Lidl korongom bevásárló kocsihozBár tervben van egyedi gyártására is. Renault és Honda motoros.
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #119837 üzenetére
Én a garázskulcsom fejét szoktam használni, pont az a méret.
-
zgospel
őstag
válasz Madwe #119834 üzenetére
Gondolom a kisebbik Monsterről van szó ha az SV650 a viszonyítás. Konkrét árakat nem tudok, mert erősen függ az adott típus állapotától is. Mindkettőből ki tudsz fogni egy rosszabbat amiből szopóroller válhat.
Minden motornál lehet számolni egy éves biztosítási díjjal, gépjármű adóval, adott esetben egy szett gumival és év eleji olajcsere szervizzel. Hamar összejön a 150 ezer úgy, hogy még motoron sem ültél. Pláne ha épp úgy jön ki az év vagy km hogy kéne fékfolyadék csere, hűtőfolyadék csere, gyertyacsere, szelephézag, vagy éppen láncszett csere is akkor ez sokkal több is lehet, mindkét motornál. Monsternél ha jól tudom még a szíjcsere is bejön a képbe.
Budapest környékén a márkaszervizeken kívül még a Moto Rossohoz érdemes szervizbe hordani, ahogy hallottam.
Plusz van még a magyar Ducati klub aminek a klubtagsága nagyon fasza kedvezményekkel jár, többek közt a szervizekbe is.
Egy barátomnak Monster S2R-je volt, nem igazán költött rá többet mint én az FZ6N-re. Neki mondjuk gyújtásprobémái voltak sokáig, és majd egy évbe és sok csere-berébe került mire rájöttek hogy a kábelköteget kellett cserélni.(#119835) geresics mondjuk a teleszkóp az pont nem Ducati, hanem valamelyik gyártótól veszik meg a kész cuccot. Egy Showa Big Piston ugyanúgy megtalálható lehet olasz motorban, mint japánban vagy angolban.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #119843 üzenetére
Ezt a szót szankcionálnám de nem csak a fórumon, Jézus.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Madwe
nagyúr
válasz Topiccsendőr #119845 üzenetére
-
Geresics
addikt
A túraendurók jövöje (?)
Vattás: Kuss Legyen! - Elektromos Túraenduro | Zero DSR Blackforest*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok