-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
baboss
őstag
Gratula,szép vas.
-
jacis
nagyúr
-
fattyu
veterán
bemondták a 30 mili esőt mára. felmentem egyszer vonattal meg egyszer autóval pestre. nem volt kedvem ázni. felhőt láttam. esőt nem...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
jacis
nagyúr
válasz runner 125 #119255 üzenetére
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz jacis #119250 üzenetére
Grat, kegyetlenül szép vasak! RJ gépe is eszement. BODIS dob után kiállt!!!
Az megvan eltaláltad az egyetlen szöget talán és magasságot ahonnan a fejidomja bumszlinak tűnik?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
jacis
nagyúr
válasz runner 125 #119259 üzenetére
Az MT10 szóba került de árban vastagabb volt. Z1000-ből az SX verziót nézegettem egy darabig de a BMW jobban megtetszett mikor kipróbáltam mind a kettőt.
Touno nem jött szóba. Olasz motorról mindenki lebeszélt. (Gondolkoztam még a Ducati Streetfigter 848-on is de mindenki a megbízhatatlanságáról győzködött. Még egy olyan ember is akinek a tulajdonában van egy példány.)
Barátkoznak[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
zgospel
őstag
válasz jacis #119250 üzenetére
Gratula hozzá, látom a faceliftes lett végül Nagyon fasza motor, mentem pont ilyen színű 2017-essel.
(#119255) runner 125 amiket írtál azok közül szerintem egyedül a Tuono a valós alternatívája ennek.
Az MT-10 valamivel kevesebbet tud, sokkal relaxáltabban ülsz rajta, nem ennyire kifinomult, és 10 literes fogyasztás alatt nem lehet vele eljárni (hatótáv miatt írom). A Z1000 nehéz és szintén kevesebbet tud. A Tuono tudja ezt a finom műszerszerű működést és felszereltségben is ott van.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
jacis
nagyúr
válasz zgospel #119262 üzenetére
Igazából jó lett volna nekem a régebbi verzió is de abból 4 nagyon mocsok volt egy meg szép de ott meg amit írtam múltkor valami szervízes gebasz volt. Így maradt ez, de lehet jobb is így.
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
hugi0
őstag
válasz zgospel #119234 üzenetére
Jogos, mindenkinek mas az igenye.
Az en "kozlekedesi stilusomhoz" teljesen felesleges.
Nalam mindennapi eszkoz a motor.
(Ezert kuzdok mindndig a "Telen milyen gumit ?" kerdessel. - van valakinek jobb tipje mint a K66-os ?)
Igen, igy jobban belegondolva es latni (elkepzelni) a masik oldalt, egyertelmu, hogy a gyorsavalto egy plusz elmenyfaktor.jacis !
Szep darab - legyen hosszu kapcsolatotok.
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Micsurin
nagyúr
Egyre több az álmatlanságban szenvedő tagunk...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Imilenni
addikt
Nos
Elkezdődik a motoros karrierem.
Sikerült kiszedni a pincéből a 15+ éve ott álló S51B-t.
Ami fogadott : benne hagyott benzin, hiányzó első kerék (megtalaltam + minden alkatrészét).
Ezt leszámítva csak a vastag por + eltűntek az irányjelzők.
Ja igen, és a hátsó kereket is küllőzni kellene, akkor estek vele, azóta ott állt a pincében
Azt mondta fater hogy első sorban próbáljam meg elinditani, hogy egyáltalán érdemes-e vele foglalkozni.
Esetleg van itt aki szereti a Simsont, és ért is hozzá?[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
Chris0321
addikt
válasz Imilenni #119266 üzenetére
Helló.
Nem vagyok szakember, de pár éve mi is beindítottunk egy évek óta álló MZ-t. A tank belseje milyen? Érdemes lenne mielőtt megpróbálnád indítani átnézni a rendszert, legalább gyertyát és olajat cserélni és kitisztítani a karbit. Mi a hengert is levettük előtte, hogy megnézzük milyen állapotban vannak a dolgok. Plusz érdemes átnézni a vezetékezést is nem találta-e még egy rágcsáló. Egyébként a motor kb. 20 év állás után is beindult, bár kicsit kérette magát így én úgy gondolom, hogy neked is van rá esélyed, hogy újra használd hacsak nincs vele valami komoly gond. -
Predator2
addikt
Helló
Motoroknál mennyire jellemző az olajfogyasztás?
Autóból kiindulva nem túl sok jót jelent ha egy autó eszi az olajat, ez motornál is így van gondolom.Motoroknál mennyire jellemző a rozsdásodás/rohadás? (Tudom télen nem használjuk őket)
Japán motort nézegetek, és a Mazdából indulok ki.Amikor megvettétek életetek első motorját, elég volt a próbakör, hogy méretügyileg ellenőrizzétek? Vagy elmentetek egy márkakereskedőhöz és "kértetek" egy tesztmotort előtte?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
jacis
nagyúr
válasz Predator2 #119274 üzenetére
Nekem az életem első motorja egy álmom volt és így visszagondolva nem is foglalkoztam vele hogy vajon méret vagy kényelem szempontjából majd jó lesz-e. Évekig gyűjtögettem rá és mikor elmentem megvenni a próbakörön majdnem elsírtam magam olyan boldog voltam.
Tudom hogy ez nem válasz a kérdésedre de nálam így volt.iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
csongi
veterán
válasz Predator2 #119274 üzenetére
Motoroknál mennyire jellemző az olajfogyasztás?
Állapot függő. Vannak típusok amik hamarabb kezdik el.Motoroknál mennyire jellemző a rozsdásodás/rohadás? (Tudom télen nem használjuk őket)
Tárolástól függ. Illetve az adott évjárathoz tartozó acél típusa, és an
nak felület kezelése a mérvadó. Felületi rozsdát kezelni kell, és akkor nincs gond. -
Somatom
veterán
válasz csongi #119276 üzenetére
Sztem itt említsünk meg egy motorspecifikus problémaforrást, ami autóknál nem jellemző! A vas benzintankok gyárilag belül egy védőbevonattal vannak ellátva. Ha a tank sérül, akkor kívűlről megjavítják, de ezt a belső bevonatot nem és emiatt onnantól hajlamos a rozsdásodásra és a rozsdadarabokat a benzin viszi magával.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
baboss
őstag
Holnap valaki, Non-Stop karika. [link]
Lehet,hogy megint buszmegállóban kell majd aludni.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz runner 125 #119279 üzenetére
Ok akkor indulása hétfőn 0:00 és délre hazaérünk.
-
hugi0
őstag
persuader !
Talalkoztal mar olyan olajszurovel amiben a "hajtogatott parpirban" volt magnes is ?
Szoval a "nagyobb" femdarabokat nem az olajleereszto csavar hanem maga a szuro fogja-fogna meg ?
- vajon ez eletkepes szabadalom lehetne ?"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Somatom
veterán
-
veze
őstag
válasz Somatom #119285 üzenetére
sokszor van ilyen szerintem. hogy nem közlekedési helyzetben fexik el egy motor. hanem otthon a garázsban /udvaron b@lfaszsag miatt, amit ha jobban figyel az ember elkerülhető lett volna. Én is jártam már így. pl. egyszer a garazsban annyira közel toltam a másikhoz párhuzamosan, hogy nem tudtam felegyenesítani úgy, hogy az oldalsztendert lenyissam ( tele volt már a garazs éppen annyi hely volna még . Ugy gondoltam hogy fogom a farat , kicsit a térdemre billentve elkönnyül a hátulja és 10centit magam felé huzom, ez épp elég lesz ahhoz hogy lenyissam az oldalsztendert. Na ez nem jött össze
szépen rám dőlt 45 fokban , közben a oldalra még közelebb csuszott a másikhoz. már felállítani sem tudtam . tarthattam volna ugy 45 fokban amig valaki haza nem ér és segít. de mivel ez órák mulva lett volna, szépen leengedtem az oldalára
A bukocső meg a kormányvég megtartotta , így baja nem lett. Kocsival előrébb álltam a másikat is előrébb tettem és így már lett annyi hely hogy felállítsam
máskor télen kitoltam az utcára gyökkető-5 sebességgel, ( ez a másik volt épp) rágurult az első kerék valami ónoseső-tükörjégre, ami akkoresett előtte, de olyan szerencsétlenül ,. hogy azonnal kiment oldalra az eleje és megdőlt felém. Mivel kb egymásba kapaszkodva maradtunk talpon előtte is, hát ezt is elengedtem le Ott feküdt az oldalán a garazsbejáróban az autcán. ott hagytam.. Szomszéd biztos csodálkozott, hogy kicsit furcsán parkoltatom, máskor is ott áll , de a kerekén. Bementem szoltam egy csaladtagnak hogy segítsen , ne egyedül szerencsétlenkedjek.
Megvolt mire vissza kimentünk, nem lopta el senki , pedig le sem volt zárva
ott feküdt ugyanugy[ Szerkesztve ]
-
csoki46
aktív tag
válasz hugi0 #119282 üzenetére
Józan paraszti ésszel végig gondolva; az olajszűrő a nyomott ágon van, ahol több báros nyomás lép fel(2-3 bar körüli érték rémlik). A szűrőből ez miatt előbb mossa le az olaj az apró szemcséket.
Igazából a kopás java az olajszűrő után keletkezik, tehát a karterből fölszívott szemcséket fogná meg a mágnes. Akkor meg egyszerűbb rögtön ott megfogni azokat.
Szerintem több szempontból is jobb megoldás az olajleeresztős verzió. -
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #119288 üzenetére
A "motortervezok"-nek ez meg nem juttott eszukbe ?
- hogy a szurot a pumpa ele helyezzek ?
Gondolom ezen mar tul vannak es megvan az oka mit miert.
Viszont volt sajat jarmuvemben is olyan "femreszelek-femorlemeny", hogy fajdalmas volt latni.
Kezzel meg lehetett fogni az apro darabokat.
(Szakmai artalom.) Hangszorjavitassal keresem a kenyerem, es nekem is nagy ellensegem a femreszelek-femorlemeny es minden egyebb szilard anyag a "motorban- magneskorben" (polusgyuru, magnes, polusvas)."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
csongi
veterán
válasz hugi0 #119282 üzenetére
Ez mar nem mai dolog. Van durva szuro.a le erszto csavarnal, vagy a blokkba integralt ( SV blokk).Vagy magneses leereszto csavar, vagy az olaj utjanak olyan pontja, ahol ulepit, csapda van.
A finom reszeleket meg megfofja a szuro. Ha alando a finom kopadek anyag, az meglatszik a szivattyuba.[ Szerkesztve ]
-
Max_218
tag
Sziasztok!
Van közületek olyan aki A1B-jogsit csinált?
A suli ezt ajánlotta,mivel van már B-s jogsim.
Beszéltem az oktatóval,elvileg annyiból fog állni a tanulás hogy 1 órát fogunk vezetni a vizsga napján . Nem kevés ez? illetve milyen feladatokból áll? robogót kértem kölcsön,mentem vele 60km-et hogy valamennyire szokjam de ugye az teljesen más mint egy motor. -
A Zéé
addikt
válasz Max_218 #119291 üzenetére
Lehet kérni plusz órákat, az 1+1 óra egyértelműen kevés. Én 6 órát vezettem úgy, hogy előtte 10+ évig robogóztam, és igazából a 2. óra végére már simán ment a rutinpálya váltóssal is, a második 2 óra arra ment el, hogy tényleg rutinból menjen.
2 órát voltunk forgalomban, az egyértelműen kevés, annyira furcsa volt váltóssal (és BP-n) a forgalomban. Részben ennek a számlájára is írom a múltkori bukásom, fejben totál kimerültem a vizsga végére. Én szerettem volna plusz 2 órát, hogy az is jobban menjen, de nem fért bele az oktatónál vizsga előtt.
Szóval nem feltétlen baj az, hogy A1B, de készülj plusz órákra. Igazából a kötelező 30 km se nagyon tud összejönni máshogy.Just a simple Lineman...
-
norbert1998
veterán
válasz Max_218 #119295 üzenetére
Nincs baj az A1B-vel. Az oktató megmondja mennyit kell vezess. Legalábbis úgy kéne. Nekem úgy volt. Pénteken volt vizsgám, szóval elég friss.
A rutin maga volt egy óra, mert a pálya nem állandó. Abból több nem kellett, de itthon célzottan gyakoroltam a mező mentén azzal a motorral, amit vittem is vizsgázni. Ezen felül 5 órát vezettem városban, mert bár kisebb váltós motorral volt már tapasztalat, pár száz km csak, de mire vissza szoktam 5 év autó után arra, hogy hol mennyire milyen szinten csinálsz mi csodát... Na az sok idő volt. De alapból úgy volt vizsga időpont kérve hogy egy város után megnézte mit tudok, mennyi idő kell még. Amúgy két hét volt az rutin és a sikeres vizsga közt eltelt összes idő. Szóval nem sok.
[ Szerkesztve ]
-
Max_218
tag
válasz norbert1998 #119297 üzenetére
a plusz órával nem is lenne baj,inkább az zavar hogy kapásból úgy írta meg nekem,hogy a vizsga előtt 1 órát veszünk. Én is számítottam vagy 3-4 órát veszünk.
-
nagyúr
válasz norbert1998 #119297 üzenetére
Nagy mazlista vagy, jó sulit fogtal ki. Ocsem majusban iratkozott be b125-re es mult heten lett meg a jogsija.
-
baboss
őstag
válasz jacis #119283 üzenetére
Mai útvonal, pipa, 1039 km [link] Indulás 06:30, érkezés haza 20:50
Egyedül unalmas volt, de viszont gyorsan mehettem. Csak a hátsóm fáj, pedig az ülésem zselés.
Elég sokszor megálltam, enni, inni, pihizni. Jó sok videóanyag összejött, lesz mit megvágni. Az új gumi jól vizsgázott a túrán, Metzeler Roadtec Z8 Interact, és Kakucson is ahol bejárattam. Egy kőr 4 kamera beállítással [link] . Ne cikizzetek ki, 53 évesen ennyit tudok csak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- DXRacer használt szék eladó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal