Új hozzászólás Aktív témák

  • duni84

    aktív tag

    válasz Shin Chen #114286 üzenetére

    nekem is k&n légszűrő van a motorban. én így vettem, amúgy nem tettem volna bele, mert a service manual szerint 40e km-enként kéne cserélni a gyári papír szűrőt.

    ami pluszt tud hozni a gyárival szemben:
    - az elejétől a végéig pont ugyanakkora lesz a légáteresztése, nem futsz bele, hogy pl az életciklusa vége fele már el van tömődve
    - legritkábban szezononként úgyis kiszeded és kimosod (meleg vízzel + a gyári mosószerével), ha rendesen kiszáradt, akkor meg befújod a gyári olajával és közben a motort is átnézted. amikor egy szezonban sokat mentem, akkor 10e km-enként eljátszottam ezt (nyilván tök feleslegesen). elég sokat jártam esőben is, az gondolom rövidítette volna valamelyest a papír szűrő élettartamát.
    - ha mégis sportkipufogó lenne fent és még hozzá is hangolnátok padon a gyújtást, akkor ezzel biztos lehetsz, hogy a légyszűrő eltömődése nem befolyásolja --> nem kell gyakrabban cserélni/újra konfigolni.

    negatívum:
    - drágább megvenni (egyszeri bekerülési költség)
    - nem csak plug&play a csere, hanem délután kiszeded-kimosod-hagyod kiszáradni (nem szárítod)-befújod-másnap berakod
    - ha túl lelkes vagy a beolajozásával, akkor az az olaj bizony megy is tovább a bejövő levegővel a motorba, szóval itt a több semmiképp sem jobb
    - tényleg nem úszod meg szezononként a légszűrő ellenőrzését (amúgy megúsznád?)

    a tisztító szett (mosószer + olaj) ára kb 5000 ft volt, ez nagyjából 18-20 tisztításra elég, tehát jó eséllyel túl fogja élni a motorodat :)

    #metszéspontok

Új hozzászólás Aktív témák