- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- Linux Mint
- Hálózatokról alaposan
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #114300 üzenetére
Dupla kuplung? Mivan? Nem 1920 at irunk, azzal csak lassabb leszel :D
Az amerikaiak hiszik azt a filmekben, hogy ilyet kell csinalni, utoljara a ZIL ben kellett volna duplakuplungolnom a C-s jogsin, de az is elbirta. Szinkronizaltak a valtok mar, ez a 21. Szazad :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #114301 üzenetére
De úúúúgy élvezem.....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #114303 üzenetére
Na igen. Ha én motort keresek és sportszűrőt vagy dobot látok, megyek is tovább.
Egyedül az Akrapovics az, amivel foglalkozom."önmagam hite vagyok magamban"
-
duni84
aktív tag
válasz Shin Chen #114286 üzenetére
nekem is k&n légszűrő van a motorban. én így vettem, amúgy nem tettem volna bele, mert a service manual szerint 40e km-enként kéne cserélni a gyári papír szűrőt.
ami pluszt tud hozni a gyárival szemben:
- az elejétől a végéig pont ugyanakkora lesz a légáteresztése, nem futsz bele, hogy pl az életciklusa vége fele már el van tömődve
- legritkábban szezononként úgyis kiszeded és kimosod (meleg vízzel + a gyári mosószerével), ha rendesen kiszáradt, akkor meg befújod a gyári olajával és közben a motort is átnézted. amikor egy szezonban sokat mentem, akkor 10e km-enként eljátszottam ezt (nyilván tök feleslegesen). elég sokat jártam esőben is, az gondolom rövidítette volna valamelyest a papír szűrő élettartamát.
- ha mégis sportkipufogó lenne fent és még hozzá is hangolnátok padon a gyújtást, akkor ezzel biztos lehetsz, hogy a légyszűrő eltömődése nem befolyásolja --> nem kell gyakrabban cserélni/újra konfigolni.negatívum:
- drágább megvenni (egyszeri bekerülési költség)
- nem csak plug&play a csere, hanem délután kiszeded-kimosod-hagyod kiszáradni (nem szárítod)-befújod-másnap berakod
- ha túl lelkes vagy a beolajozásával, akkor az az olaj bizony megy is tovább a bejövő levegővel a motorba, szóval itt a több semmiképp sem jobb
- tényleg nem úszod meg szezononként a légszűrő ellenőrzését (amúgy megúsznád?)a tisztító szett (mosószer + olaj) ára kb 5000 ft volt, ez nagyjából 18-20 tisztításra elég, tehát jó eséllyel túl fogja élni a motorodat
#metszéspontok
-
etnies
senior tag
válasz duni84 #114305 üzenetére
" az elejétől a végéig pont ugyanakkora lesz a légáteresztése, nem futsz bele, hogy pl az életciklusa vége fele már el van tömődve"
És mit gondolsz, hol lesz a mocsok, ha nem a szűrőben?
És nem tudom, hogy észre vetted-e, de csak negatívumot írtál, mi a pozitívum?
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #114300 üzenetére
Ha más nem, akkor a kettőstömegű lendkerék ára, vagy javítása majd leszoktat erről .
Ahol hátrányosan élem meg az elektromos rendszert, az egy benézett kikanyarodás, ahol jó lenne egy kicsit hamarabb éledő vonóerő. Ott a bovdenest előnyösebbnek éreztem.Gázpedál pöckölgetése mire is jó?
Ezeket a rossz kezelési módokat is hivatott az elektromos rendszer kiiktatni.
Nem tudom mitől kell egy bovdenes rendszert annyira az egekbe magasztalni. Motoron is egy nehezítő tényező. mm-ekkel kell foglalkozni a gáznál. Nah még erre is külön figyelni, csak a kockázatot növeli a figyelem elvonásnak.duni84.
Szerintem 10ezrenként tisztított olajos szűrőnél már baj van.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #114306 üzenetére
Ha csak 10 ezer km-enként tisztítja / olajozza, akkor - természetesen - a motorban.
(#114307) csongi::pedig egy lomha gázreakciójú autónál nem sok utálatosabb dolog van. Keveset autózom, de azt szinte mindet országúton, előzgetve, "játszadozva", mint amiért az emberek motoroznak is, csak itt ugye sokkal lassabban történik minden, mert nehéz és gyenge az átlag autó. Ugyanúgy tudom élvezni az - országúti - autózást mint a motorozást.
A duplakuplungos-gázfröccsös visszaváltás meg annyira rutinná válik, hogy szinte észre sem veszed, semennyire nem köti le a figyelmedet.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz duni84 #114305 üzenetére
a papirszuro nem kapja telibe az esocseppeket, meg ram-air csatornas motorokon is van "esoviz lecsapato labirintus" bennuk, ami alul kifolyik. Ami nem ram-air es rendszer, az pedig a tank mogul szivja a levegot, alulrol felfele, semmi eselye a viznek oda kerulni.
A sportkipufogohoz kb tokmindegy a legszuro fojtottsaga, utcan a sportkipufogo tobbletteljesitmenyet sem erzed, nemhogy a papirszuro eltomodeset. Nem egy eletszeru veszely. Palyahasznalatnal pedig valoban jo egy ilyen szuro, ha minden egyes verseny utan elpucolod. Ez erre van.Altalaban akkor erzik erosebbnek a motort az emberek tobbsege, ha el lesz bszva a nyomatekgorbe, es a simasag helyett egy lyuk kerul valahova, es lesz egy hatbarugos erzes. Holott ez mindenhogyan rossz.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #114308 üzenetére
Igen, azt olyan 2000 enkent kene tisztitani, nem 10 ezrenkent :D
Sportmotoroknal, vagy erosebb motoroknal viszont egy aldas, hogy 10 000 kornyeken motorfekrol olyan selymes gazt tudsz adni.
Ez a duplakuplung :D ezen nem tudom tultenni magam. Szinkronizaltak a valtok bogyoba, ne csinald mar! :D hogyne lenne eszreveheto. Ketszer benyomni a kuplungot? Minek? :D
A gazfroccs oke, de akkor mar a kuplungot csusztathatnad is, de duplakuplung. Mintha Vin Diesel magyarazkodna :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
#81556480
törölt tag
válasz Topiccsendőr #114310 üzenetére
Nem azt mondta hogy neked ezt kell csinálni, hanem hogy ő így csinálja, mert élvezi.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #114310 üzenetére
Mindig hallom, h a "kalapos, középkorúak, jellemzően kis autóval" a legveszélyesebbek az utakon.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
JDMKid
tag
válasz Bogyó bá' #114308 üzenetére
A "duplakuplungos-gázfröccsös" visszaváltásnál, valóban kihúzod először üresbe, és utána a kisebb fokozatba? (nem csak egy sima gázfröccs a váltás előtt, mint a motoron?)
Ezzel súlyos (tized)másodperceket dobsz el, egy manőver előtt.Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
Shin Chen
tag
válasz duni84 #114305 üzenetére
Használtan vetted a k&n szűrővel? Mármint, feltételezem újonnan a gyárit szokták beletenni. Milyen típusú a moci?
(#114306) etnies
Írtad, hogy számodra sportlégszűrő, sportkipufogóval kapásból felejtős egy ilyen vétel.
Ha megvan a gyári alkatrész hozzá és mondjuk vissza lesz cserélve, az is ugyanaz a kategória, mert ezek a sport cuccok rövid távon ennyire káros hatásúak?(#114303) persuader
Olvasatomban a sportlégszűrő tényleg csak pályahasználatra való (nem említve a közúti vadulást), ahol nagy fordulat mellett javítja a levegő áramlását.
Alacsony fordulatú túramotornál városban-közúton Pl Honda NC 700, 750 modelleknél viszont ilyenről szó sincs, ott épp semmi haszna nincs.(?)-Tehát ha nem gyári alkatrészek vannak benne, az már alapból egy hibafaktor,
de ezeknél a sport alkatrészekhez még alapból kalibrálás is kellene- igaz?
Ha a finomhangolás és a folyamatos karbantartás megtörtént- nem kellene gondoktól tartani. (?)[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz JDMKid #114315 üzenetére
Yes-yes! Üresbe bizony!
(#114312) runner 125 : kalapom sose volt, és sajnos már inkább vén fütyi kezdek lenni, nem annyira középkorú. Viszont szeretek "autózni", gépészkedni, nem csak közlekedni. Ahogy robogóm sem volt soha, úgy szerintem automata váltós (vagy villany) autóm sem lesz.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #114318 üzenetére
Elmondása alapján szezononként olajcsere alkalmával (....~10e km....)
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #114317 üzenetére
Motorozasra leforditva szinkronizalt valtot duplakuplungolni valami ilyesmi mutatvany.
leszakadok a temarol, befejeztem, bocsika :D
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #114321 üzenetére
Azért annyit elmondanék, hogy az elmúlt 20 (igen: húsz!) évben semelyik járművemben sem kellett még kuplungtárcsát / lamellákat cserélni. És még nem volt soha új járművem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
válasz Shin Chen #114316 üzenetére
Az hogy káros-e, mennyire káros, stb nem tudod eldönteni a helyszínen.
Azt se, hogymilyen gyakran takarították a direktszűrőt.
Vagy jó lesz, vagy nem, én keresek másikat inkább.Aki viszont Akrát vett, az nem FB, valószínűleg jobban odafigyelt a motorjára is + legális is a cserélt dob.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Shin Chen
tag
válasz csongi #114320 üzenetére
1m a keret, átírással, esetleges kopóalkatrész cserével együtt, tehát hogy menetkész állapotban legyen. Az F650GS/dakar-t néztem, a KLE500 külsőre annyira nem jön be, Transalp.
Sajnos CB500X ilyen árkategóriában nincs, NC széria/ Tenere ami szóba jöhetne +500k.
Első körben város-közút, aztán földút/ közepes túrázás is.
Gumit legfeljebb később veszek a vegyes túrákhoz, de egy fűzött felni alap jó lenne.
(#114323) etnies
Fékpadra feltéve, bemérve előfordulhat hogy kimutathatunk bármit is?
Annak a költségét látatlanban is rááldoznám ha már egyáltalán szóba jöhet a vétel.
Nem Akra dob volt rajta - vmi ebay-es. Jól érzem ez cinknek számít...?[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
tboldi
nagyúr
Elmarad a pozsonyi kiállítás a vírus miatt, de még nincs új időpont.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
akos727
senior tag
Sziasztok. M0motoról rendelt valaki mostanában? Látom hogy évekkel ezelőtt volt rájuk panasz, mára javult a helyzet esetleg?
-
Micsurin
nagyúr
válasz akos727 #114329 üzenetére
Kretzlerékkel nincs gond szerintem, régóta rendelek most már tőlük és amikor nem épp olyan alkatrész kell ami a németeknek sincs olyankor többnyire elég gyorsan megjönnek a dolgok.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #114306 üzenetére
@etnies:
"És mit gondolsz, hol lesz a mocsok, ha nem a szűrőben?" --> naná, hogy ott, annyit írtam, hogy így garantáltam kitakarítod legritkábban szezononként. volt már szerencsém "életre kelteni" utcai motort úgy, hogy ráböktem miért nincs égés (üzemanyag van, levegő már nem jött át a szűrőn, amit krisztus előtt 72-ben cseréltek utóljára)
"csak negatívumot írtál, mi a pozitívum?" --> leírtam azt a kevés pozitívumot is. nekem a fenntartási költségen visz le minimálisat, amúgy mást utcai normál felhasználás mellett nem érzek. az átlag motorosnál már az is pozitívum lehet, hogy elindul a fejében valami arról, hogy "évente nézd át vagy ha neked nem megy, akkor nézesd át egy szerelővel. ezutóbbi még jobb". azért ennél pozitívabb hozományt nem tudok elképzelni ismervén hogy működik a "motoros". ne a fórumból vagy a környezetedből indulj ki, hanem bármelyik tömeg rendezvényből vagy akár nézz végig egy parkolón, esetleg egy random facebook csoportban a kommentek között
@csongi:
mezei fz6-om van, a kézikönyv szerint az olajcsere is 10e km-enként esedékes. nem szoktam kivárni az utolsó méterig. a 10km csak egy "ökölszabály". amikor az olajhoz nyúlok, akkor igaziból mindent végig szoktam rajta szervizelni. vannak ennél hosszabb szervíz ciklusú utcai motorok is. a gyári papír szűrő 40e km-enként cserés (szintén kézikönyv infó), a k&n erre a típusra azt írja, hogy 15e mérföld (kb 20e km) a mosási ciklusa normál utcai használat mellett. ezt sem szoktam bevárni. nyilván típustól függő, hogy melyiknek milyen a ciklusa. cserélgethetném 3000 km-enként is az összes folyadékot, de egyrészt nem motul 300 van benne, másrészt nem akarom feleslegesen terhelni a környezetet.@Shin Chen:
egy összvérről beszélünk. fz6 s2. a való életben semmit sem érezni abból, hogy sportlégszűrő + akrapovic kipufogó van rajta, max annyit, hogy ha lusta vagyok pl egy 5-10 perces útért bedugaszolni a fülem, akkor egész nap lüktetni fog a fejem. és igen, ahogy írtam ezzel vettem. és amit a többiek írtak, azt annyival egészíteném ki, hogy nem feltétlenül kell hátat fordítani, ha valamin aftermarket kipufogó van + nem gyári légszűrő, mert még az is lehet, hogy az előző gazda vette a fáradtságot és abban az évtizedben már legalább egyszer leszervizelte. persze elég sokan vannak, akik feldobják az aliexpress-es üvöltő sakált hátulra, a karbantartás meg kimerül annyiban, hogy lemossák slaggal a motort, mielőtt meghirdetik hahu-n. az ilyet úgyis felismered már a kapuban (jobb esetben a telefonbeszélgetés alatt) és amiatt szaladsz el minél messzebb, nem pedig a felesleges csicsázások miatt. nálam pl a "monster" és "46" matricák, amik el tudnak tántorítani bármilyen vásárlásról ahogy persuader is írta, utcán semmit sem érzel egyikből sem, szóval nincs túl sok értelme. ha az előző tulaj belerakta ezeket, akkor hurrá-hajrá, ha nem, akkor felesleges.amúgy értem én a fejet falbaverős szmájlikat, de ha egyszer ez a szervíz intervallum, akkor miért harmadolnám? nem mindenkinek kell 2-3 ezrenként az utolsó csavarig szétszednie az igáslovát, hogy másnap is nyugodtan induljon vele útnak
#metszéspontok
-
csongi
veterán
válasz duni84 #114332 üzenetére
Csak az olajos levegőszűrőre értettem a 10 ezret.
Nem tudom milyen éghajlatra írta a 15ezer mérföldet, de egy olajos szűrőnél egy Alföldi közlekedésnél sokallom.
Nálam az olajos szivacs, is képes volt elkoszolódni a gyári helyén 2-3 ezer km en.
Városba ez meg rosszabb szerintem. -
akos727
senior tag
válasz Micsurin #114331 üzenetére
Aha, tehat tobb webshopot is uzemeltetnek kretzlerek, ha jol latom. Lenyeg, h nem kamu, megjonnek a dolgok. Lancszett, amit kineztem kb 13-14 ezerrel olcsobb nalunk mint mashonnan.
Amugy szerintetek oriasi lesz a kulonbseg, ha eddig elol 16, hatul 44 fogas volt a lanckerek, most meg 17-42 menne fel (ami amugy a gyari attetel). Amugy gen 1 Tuono az alany, ezzel a rovidebb attetellel jo ideges (amit en szeretek), de elvileg gyarival sem kell felteni.
-
Geresics
addikt
válasz csongi #114336 üzenetére
aha, pont én vagyok, aki gumit fog törölgetni!
Amúgy mindenkinek köszönöm a mostani, és a múltkori gratulációkat!
Kedvesek vagytok, de kivételesen nem hencegésből, felvágásból, stb. tettem be a képet (nem is mutat egyetlen MV oldalra sem), tényleg csak az összefoglalóhoz töltöttem fel telóról*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
Egész korrekt ár, S22 lett a befutó mivel M7RR-t már szinte sehol nem tudtam előtúrni (max sufni webshopot találtam amiről még nem is hallottam) az M9RR árazása meg elég meredek így kezdésnek, lett volna 85-90 rongy egy szett. Plusz ott a placeboo effekt, hogy a BT45 és T31 kiszámíthatósága után hajlamos vagyok bízni a gumijaikban.
akos727 Jaja több webshopot üzemeltetnek, nyugodtan rendelj tőlük. (DID szettet én is tőlük vettem legutóbb a Hyora.)
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz duni84 #114332 üzenetére
Én a légszűrőmet két évente cserélem, 17 Font a gyári. Igazából semmilyen változást nem érzek utána, de ezt írja elő a Suzuki, ezt követem.
Hogy kéthavonta levegyem a tankot, csekkoljam és tisztítsam és megspóroljak 8.5 Fontot egy évben...
Töltsek 10 órát szereléssel? Többet keresek fél óra munkával.Én ezt nem tartom logikus dolognak. Neked sem 10.000 km után kellene csekkolnod, hanem sokkal gyakrabban, úgy már sehogy nem adná ki a matek.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Shin Chen
tag
válasz csongi #114328 üzenetére
Freewindet én is néztem, bár annyira nem tetszik, ABS-hez nem ragaszkodom.
1m az szimplán a motor árára vonatkozik, az esetleges szerviz alkatrész átírás költségekket nem számoltam bele.
Valami olyasmit keresek ami a közel 190es magasságomhoz passzol.
(#114330) vendingo
Úgy látom a nem szétnyúzott példányok mind millió felett kezdődnek..
(#114332) duni84
Teljesen jogos, ha úgy tekintünk a motorra mint haszonjárműre, csak pöfögjön pörögjön azt kalap kabát. (nyilván túlzok)
Ha az eladó elmondása szerint rendszeresen tartotta karban, ami esetleg külsőre nem is látszik -talán így van talán nem- , de én mint ún. laikus amúgy sem tudom megállapítani, sőt egy esetleges bemérés sem. de pl normál használathoz jó műszaki állapotban van, aztán később épp ezért maradok az út szélén, az para.
Azért verem a fejem a falba, mert minél tovább keresek annál többet tanulok a hibalehetőségekről plusz ezernyi eshetőségű Murphy jöhet szóba, én meg safety player vagyok.. szóval nem értem mi a fenéért akarok én motorozni"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Micsurin
nagyúr
válasz Shin Chen #114344 üzenetére
Az utolsó mondatban az igazság. Olyan ez mint a nő, jó ha van de mégis nyugodtabb ha nincs
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shin Chen
tag
válasz etnies #114338 üzenetére
hát mit ne mondjak. asszem ha így haladok, inkább veszek egy zsír új benelli TNT 125-öst 700ért
Akkor már csak az új motor bejáratásával kell foglalkozni.
Hacsak ki nem derül, hogy egyáltalán nem ajánlott vétel és ennyiből már egy normális használt motort lehetne venni"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
vendingo
veterán
válasz Shin Chen #114344 üzenetére
Vegyél hondát, azok sahasenem romlanak el.
Én is azt vettem, egy igazi legendát, eddig minden évben otthagyott valahol, de már úgy tűnik elfogytak a hibalehetőségek szóval lassan befejezem a motort, amit 30 éve kezdtek legyártani.
Monjuk ja, amik előfordultak hibák, azokról mind tudtam, hogy lesznek, csak baromi tróger voltam megelőzni őket, így be is nyaltam őket sorban. Bezsnei Andor videóin szokott vígasztalódni a lelkem, amikor ugyanúgy beszopja őket, csak ő gázabb körülmények között Amúgy ha tényleg tetszik egy motor, akkor a hibáit el kell fogani, és nem problémaként tekinteni rájuk, hanem kihívásként. Tudni kell kompromisszumot kötni, különben soha nem veszel semmit. Tökéletes, problémamentes motor nem létezik.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen egeret válasszak?
- Apple Watch
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen