Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    Topikgazda

    Noh.

    Most butykoltem a motort, mert zavart hogy sokszor bekapcsolva felejtem az indexet.
    Visszajelzo fenyek napsutesben alig lathatoak, indexrele kattogasa meg nem hallatszodik. Egyreszrol gondoltam kicserelem a kontroll izzokat erosebb LED-re, valamint lecserelem az index relet.
    Vettem az Odormotornal egy csipogos index relet. [link]

    Eszebe se jusson senkinek ilyet venni ! :W

    Konkretan mikor kiprobaltam, elugrottam a motor mellol, majd kapkodva probaltam kikapcsolni az indexet.
    Az a csipogo hang megvan mikor a kukasauto vagy egy kamion tolat, ugye? Na szerintem pont ilyet hasznalnak ott is :DDD Olyan hangerovel vinnyog, hogy riasztonak is tokeletes lenne.

    Mivel a masik indexrelem kuka, igy ennek a nyilasat ahol a hangot adja betomtem, majd szigszalaggal korbetekertem, hogy csendes legyen.

    De legalabb sikerult a visszajelzo izzokat kicserelni, igy kb 10x olyan fenyesek a kontroll lampak, a legerosebb napsutesben is gyonyoruen latszodnak. Ezt ajanlom mindenkinek, aki kevesellne a gyari izzok fenyerejet napsutesben.

    Gyarilag nekem T5-os 1.2W-os hagyomanyos izzok vannak benne. Helyette vettem T5-os 0.4W-os feher ledes "izzot".(180Ft/db)
    Az index visszajelzesere ez nem hasznalhato csak siman, mivel a legtobb motornal ugy van megoldva a tapellatasa, hogy a kontroll lampa egyik laba a bal oldali lampak kozos vezetekere van kotve, a masik a jobb oldalira.
    Igy mikor jobbra indexelsz egyszer normalis polaritassal kap feszultseget a LED, ha balra akkor meg forditva. Emiatt csak az egyik iranyba kapcsolva fog vilagitani.

    Ezert a kontroll LED-hez meno vezetekbe be kell iktatni egy egyeniranyito IC-t, aminek ket laba(~ ~) a bejovo vezetekekre van kotve, az IC kimenete meg polaritashelyesen a LED-re.

    Igy tokeletesen LEDesitheto az osszes kontroll lampa.

Új hozzászólás Aktív témák