- Mobilinternet
- Milyen routert?
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges intelligencia topik
- Max
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz XtremLor #85183 üzenetére
"MIlyen tipust ajanlanatok?"
Skoda Citigo-t a 75lovas verziót de a 60lovas is elég dinamikus a mindennapi közlekedéshez. Spritmonitor szerint a benzines Citigo 75 0,3 literrel fogyaszt többet 100km-en mint a szintén 75lovas Corsa CDTI de szemben az Opellal a Skoda motorja kevésbé környezetszennyező nincs turbó nincs közvetlen befecskendezés, nem kell félni a drága szervizeléstől és nem kell elviselni a dízel kerregést viszont a Skoda csomagtérben harminc literrel kisebb és a ~8cm-el rövidebb tengelytáv miatt a hátsó sorban is valamivel szűkösebb mint az Opel. Hahun 1,7milliótól kezdődnek a 4éves 1.3 dízel Corsák. 1.85M-ért 1,5éves Citigo-t kapsz. Én dízel párti vagyok sosem csináltam titkot belőle de ilyen feltételek mellett nem tudnának rábeszélni, hogy a rizikósabb használt dízelt vegyem a benzines helyett.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
hobizoli
nagyúr
90lo 200Nm?
pedig hozza lehet szokni, hidd el
szoktam volt mondani puttosoknak, hogy kar hogy annak idejen a fijatt nem csinalt a mk1 Punto-bol 1.9TD-t a Tipo motorjaval, mert 1.7TD az volt belole ugyan, ami csak abban ter el az 1.9-stol, hogy rovidebb a lokete, meg nincs intercoolere-e sem (mondjuk az 1.9-s intercooler-e is csak akkora, mint a PGT-é, ami kb egy A5-s irolap, de mar az is er 20-25Nm-t meg 10-12loerot pluszban dizeleknel)
igy az 1.7TD csak 69lo meg 134Nm, es nem 92lo meg 186Nm, egy rendesebb front IC-vel siman lenne ~100-105lo meg ~210-220Nm, es meg nem is buzeraltad a toltonyomast a gyari 0.7bar-rol sehova, nem tekergetted az adagolon sem a "fustcsavart"
ja meg az Tipo +200kg meg hosszabb a valtoja, de meg ezekkel egyutt is elobb eri el a 100-t, mint a Punto gyarilag, szoval akkor ugyanez a mutatvany a konnyebb bodeben eleg dinamikus lehetett volna... akar
evett volna 5.5-6 liter korul melle, jo kis nyomatekos motor 1t-s bodeban kb 9sec-s 0-100-s sprinttel
ilyen egy ziccert kihagyni...kb semmibol nem tartott volna az 1.7-s helyett 1.9-st csinalni ugyanabbol a blokkbol gyarnak, az intercooler is PGT miatt adott dolog lett volna hozza, fruttibol osszerakhato egy 1.9GTD, PGT futomuvel meg fekkel PGT optikaval
szoval eleg f@sz marketingesek vannak/voltak ott, az biztos
raadasul akkoriban mar regota volt direkt befecskendezes 1.9-s motor is 10+ eve TDid neven '86-tol, meg valtozo geos csiga is a Croma-ban '90-ota
több drón kell ;P
-
Dany007
veterán
Az 1.3 Corsa 200nm? : o
Lehet csak csodalkozom, mert az 1.8-as ecotec volt a Mondiban 112le es valamivel 200nm felett..De mindegy mert nem is ertem mirol vitazunk, mikor az elmult 5000hsz egyontetu tanulsaga az, hogy varosba nem erdemes dizelt venni. Es ugy kompletten a szakmai cikkek es szakemberek tobbsege se ajanlja a dizelt rovid tavokra kis eves futasra...
Az a havi 8-11k meg siman elmehet szervizre. Egy dizel nem csak akkor dragabb ha valami nagy baj lesz vele...
Es igen, tapasztalati megifgyelesem az elmult 8 ev ugyfelei alapjan hogy akinek van penze boseggel az mind szarrago garasoskodo zsugori ember. Persze tisztelet a kivetelnek...
No mindegy kar eroltetni... Foleg ha alapvetoen azert egyetertunk.
-
Laraxior
titán
Ha hozzaszoksz akkor a 200 LE is kevés egy idő után. Ha kevesebbet járnék simán beneveznék egy V8as valamire. De igy "kifizetődőbb" a 6 henger
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
Most tesztelgetem a benzineket. Ugyfest h az OMV-s 95össel többet sikerült menni mint a MOLos vagy a SHELLes benzinnel.
MOL:10 lityi. OMW: Ugy tunik kijon 9re. De holnap tankolok megint belőle megyek pár száz kmt.
múlt honapban 130 litert tankoltam, 1300kmt mentem.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
gaborbol
őstag
Meg soha nem volt vele gondom a gyorsjavitas utan pedig 5 eve hasznalom en is. Sot az itteni gumisok is ezt csinaljak vele, nem sutik a foltot ra, mint Mo-on. Mindig van nalam a kocsiba, meg sosem volt olyan, hogy ne lett volna jo a javitas elsore.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Esszel vezetek amiotanem hobby auto celra hasznalom igy figyelek a fogyasztasra. Kihozhatnam 12-14 literre is de nem vagyok a sajat penzem ellensege.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #85210 üzenetére
Te nem jartal iskolaba? ez egy sima izobar allapotvaltozas, a nyomas fixen marad a nyomasszabalyzo miatt, de a legsuruseg no a alacsonyabb homerseklettol
es minnel hidegebb a levego egy feltoltott motornal, az annal tobb oxigent tartalmaz egysegnyi terfogatban, es az annal tobb uzemanyagot kepes hasznosan elegetni -> rendszer hatasfoka no
több drón kell ;P
-
8th
addikt
-
Laraxior
titán
2 es fel evig hobby autokent funkcionalt. Most jobban megerne egy dizelauto de biztos h nem cserelem le, ha mar ravertem egy halom penzt es szepen rendbe tettem. Nem hiszem h talalnek normalis allapotut amit kb 1:1 ben el tudnek cserelni.
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
runner 125
nagyúr
Azt hiszem odagurítom érte a Honda-t és a Volvo-t is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #85218 üzenetére
De, és ez teljesen világos. A kérdés inkább arra irányult, (amit nem fejtettem ki ez tény) hogy ha növelem az intercoolert, akkor több levegő megy be, de több is távozik, a kipufogórendszer van annyira túlméretezett, hogy a megnövekedett légmennyiséggel is megbirkózzon? Tehát végső soron, nem rontok a helyzeten egy nagyobb IC-vel?
"Bad reklám is reklám too"
-
Mr.Grincs
veterán
Sziasztok,
Ezt a C4-est [Ezt a C4-est ]messziről kerüljétek el ennyiért, viszont ha el tudjátok hozni kb 700-800 ezer Forintért akkor nem szabad otthagyni, csak össze kell szobrászkodni az elejét.
Elmentem megnézni erre helyre egy ezüst C4 kupét 1.6 benzin motorral, mire odaértem fél 12 re eladták. De mondta a csávó, hogy van egy ugyanolyan kupé, kevesebb kilóméterrel fekete színben egy 100assal drágábban. Régi ügyfelük itt vette ezt a C4-est, kb másfél évig használták és most visszahozta mert vettek egy BMW-t. De rendszeresen karbantartották és szervíz számlákkal alá is tudják támaztani.... Nézzük meg... Odaballagtunk és kapásból a jobb eleje fogadott amin látszott, hogy a jobb első lámpa búra profilból nem úgy áll és illeszkedik ahogy kéne, a jobb első sárvédőn látszik, hogy nemrég lett fényezve és elüt az autó színétől és a festés minőségén is látszik, hogy ez nem gyári...Ajjjjajjj mondtam magamban... Minden szégyenlősködés nélkül rákérdeztem, hogy akkor ennek a jobb eleje rendesen pofán volt verve nem? Hebegés habogás, kitérés a válasz elől, hogy csak a motorháztető csavarját kell meghúzni és akkor nem így fog állni az egész. Szemből néztem az autót és eléggé feltűnő, hogy nem egyformák a rések jobb és bal oldalon.. A motorháztető olyan mintha nyitva lenne, de mégis be van zárva..WTF???....Felnyitottam a motorháztetőt, ránéztem a csavarokra, de azok a helyükön voltak, nem voltak elreccsenve, elmászva, hűtő egyenes és ott a körülötte lévő vasak meg stb nyúlványok is. VISZONT a műanyag hűtőrács kompletten hiányzik az elejéből...Ezt már akkor kiszúrtam amikor még a motorháztetőt nem pattintottam föl. Kérdezem a csávót, hogy where is the hűtőrács??
"Hát nem rakták vissza..Gondolom..." Az nekem is feltűnt, hogy egy rohadt nagy űr tátong a helyén.
Lecsukta a motorháztetőt és a lökhárító jobb fele a jobb első sárvédővel együtt úgy beremegett, és kajak mozgott, hogy nem tudtam mire vélni. Kérdeztem is hogy ennek így kell működnie...? Hát lehet csak vissza kell csavarozni az alját, meg a sárvédő dobbetétet...Beszéltünk az árról és mondtam neki, hogy ez így ebben a formában nem ér meg annyit amennyiért hirdetik, sőt mondom talán megkockáztatom, hogy 900 ezret sem adnék érte. Próbált rávezetni arra ,hogy kalkuláljunk ki valami közös összeget az autóra, de elment tőle a kedvem.
Szóval a jobb eleje az trágya, olyan amilyen 20-30 ezerből össze van szobrászkodva és kb ennyi így első ránézésre. A vezető ülés ki van szakadva, az még nem olyan vészes.. A belseje nagyon szép kulturált volt, és nem füstöltek benne. Hátsó fék okés volt, az elsőnek volt egy kis válla, de az sem annyira para...
Összeségében jó autó lenne, de nem ennyiért és ilyen hányadék állapotban. 7-8 kiló között oké lenne az ára.Én is csináltam ám képeket
Vége.
[ Szerkesztve ]
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
Mr.Grincs
veterán
válasz runner 125 #85226 üzenetére
Határozottan tetszik
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
8th
addikt
válasz runner 125 #85222 üzenetére
Ilyen autót vezettem életemben először kb. 30évvel ezelőtt. Gyerekként keresztapám ölében ülve egyedül kormányozhattam, a pedálokat és a váltót persze ő kezelte. 'Istenkirálycsászárnak' éreztem magam mert két teljes kört megtehettem így a lakótelepi parkolóban.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
MunezXBK
nagyúr
válasz runner 125 #85222 üzenetére
Kicsit sok érte 5 guriga, OT rendszám nélkül.
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #85231 üzenetére
2M ? De miért? Mert 30+ éves?
Régen volt egy 84-es Sierránk... akkor jövőre az is megérne 2M-t? Már nem is látni a hahu-n eladót belőle...szerk.: látom megint én értetlenkedek csak... Túl fiatal vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Dany007 #85232 üzenetére
Mert 7k km van benne és mindene eredeti.
Valóban nem képvisel egyébként hatalmas eszmei értéket, hisz piszkosul sok volt/ van belőle, de a ténylegesen konzervalt autók mindig is jó csemegét jelentettek a gyűjtőknek, az 5m viszont akkor is túlzó érte.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AMD Power
titán
válasz Laraxior #85213 üzenetére
Az OMV benzint szerintem a legjobb.
Ma meglepődtem a kúton. 92km mentem és 6.25l tudtam tankolni a gépbe. Ezt úgy ,hogy csak a városban használtam. Ebből volt 8db 2km rövid táv hidegen. Az olyan 6.8l átlag. Rosszabb sohasem legyen.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #85233 üzenetére
Ja értem értem már... A kevés kilométer. Mondjuk az tényleg nagy dolog ha 34 év alatt tényleg csak 7k km-t tettek bele. Bár számomra akkor se növekszik az értéke, de legalább így már kezdem érteni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dany007 #85230 üzenetére
lehet, de annak idejen volt a totalcar-n egy Lada cikk, amikor a Lada 40eves lett
ott szo volt rola, hogy vannak azert igen ritka szeriak a latszolag evekig valtoztatas nelkul gyartott bigulikban, konkretan a finn piacra gyartott es asszem sarga szelepfedeles kivitelekbol mindossze 300db keszult es ebben mi minden mas a mashova exportaltakhoz kepest, pl a valto fokozatai is, es hogy a 10M+ lakosu Mockba-ban is mindossze mar csak 2 (két) darabot tartanak nyilvan ezekbol
meg a cikk fotozasahoz odavitt autok kozott az egyik egy '79-s auto volt, es a tulaja annak most egy '79-s hibatlan gyari szelvedot keres bele, mert az megsem jarja, hogy a '79-s autoban nem egy '79-s gyari szelvedo van neki ... pedig OT-s igy is, de azert na
több drón kell ;P
-
Dany007
veterán
válasz tomiii. #85236 üzenetére
Fogalmam sincs. De már többször is rákerestem a hahu-n csak nosztalgiázás miatt is, de már csak 90-es évekbelit találtam....
3 Sierránk is volt anno egymás után... megközölve egy audi 100-assal...@hobizoli:
Asszem kezdem már érteni. Gyűjtőknek sokat érhet, plusz ezek szerint vannak kuriózumnak számító darabok is. Hát érdekes mindenesetre.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Dany007 #85238 üzenetére
az mk1-esek ami nektek is volt mar ritkak, azok sierrások között cserelodnek, amik menthetok azok else jutnak a hahuig, amik meg nagyon jok, azokat senki se akarja eladni. nektek valoszinuleg a '84-es egy pinto blokkos, 105 lovas 2literes volt, ebben az evben ez volt a leggyakoribb, ebből nekem is van egy (esetleg 2.3 szivo dezső lehett, de erre emlékeznél ), hal' isten az 1.6 es 1.8 asok ritkabbak voltak
-
Dany007
veterán
válasz tomiii. #85239 üzenetére
1.6-os 1.8-as és 2.0-es is volt! Bár asszem a 2 ezres már fiatalabb volt. Azt valamikor 2000-ben vettük. Kb azon tanultam meg vezetni... (de az is még 90 előtti típus)
Az a gyorsulás amit a direkt gázpedál (vagy mi a szösz ) okozott azóta is hiányzik... Csak a durva dízelekben éreztem eddig olyat. Benyásban azóta sem.Szépek szépek szerintem még mindig kívülről. Belsőre már persze nagyon oldschool.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dany007 #85238 üzenetére
hat ez kb olyan mintha egy B csoportos rally autonak a utcai valtozatabol van egy peldanyod
mert azokbol min 200db-t kellett utcara is gyartani, hogy homologizalhato legyen a rally valtozat, es hidd el sokkal tobbet nem is nagyon csinaltak, mert minden egyes plusz darab legyartasa veszteseg a gyarnak
(az ossze hothatch-l is igy van ma is, edpig azokban messze nincs annyira komoly technika meg fenyevekkel nagyobb db szamban keszul, es meg ugyis...)szoval pl egy Lancia Delta S4 vagy egy Peugeot 205 T16 utcaija az egy vagyont er ma
a valodi racse verzio, ami nem lett verseny kozben TK az meg még annak a 5x-t eri...minimumtöbb drón kell ;P
-
tomiii.
aktív tag
válasz Dany007 #85241 üzenetére
a gáz reakcióra gondolsz szerintem, ha ez meg az egy vezermutengelyes karbis volt, az nem gyorsult meg annyira legalabb is a en erzem a kulonbseget a dohc es a pinto kozott, hasznalok minden motorút, vagy esetleg, ha dohc volt(mar az ujabb eleju, amin nem szogletes a lampa aka mk2, annak rohadt alacsonyan van a nyomatekmaximuma, 2500nal, na ott azert megerzi az ember nagyon jo hasznalni varosban, fogyi meg 8 korul varosban. a beleseje meg tenyleg oldschool de legalabb nem kopogos muanyagbol keszult, hanem szovet meg ilyen preselt lemezből van, ami szent puha benyomhato, ismeros 2000-es cliojába, mar nezni is fajdalmas az ottani anyagokat
na ennyit a nosztalgiázásról, megyek tételekt tanulni, sierra most joindok volt szamomra h feleslegesen beszeljek tanulas helyett
joamilestoné: olyanból most van elado, pont hasznaltauton vagy lehet csak volt, mk1 kombit ritkan latni, viszont egy '87 eset használok néha, de az az igazi, 20 éve melós autó féléből van, de bírja őszintén szólva eloben, napfenxteto nelkuli sierrat egyszer lattam, pedig lattam mar rengetet
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
na anno 0:16-nal egy ilyen lampavaltast kaptam el lenduletbol erkezve...akkoris volt aki meg atcsuszott kereszbe, jojazmeg nem piros, csak narancssarga vótt az, kulonbenis majjjjfekez
több drón kell ;P
-
AMD Power
titán
válasz Dare2Live #85245 üzenetére
Ide Ausztriából, hajón érkezik a benzin, gázolaj, és innen szállítják ki az OMV saját töltőállomásaira a már adalékanyagokkal is ellátott, különféle üzemanyagokat.
Csepelre, az OMV óriási üzemanyag-tároló telep
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
jozefgucci1
addikt
válasz AMD Power #85246 üzenetére
Nekem kolegám tankerhajón dolgozik és gyakran csinálták régen , hogy csak "meghajóztatták " a benzint -üzemanyagot és ugyan az jött vissza .Átfejtették csak kapott másik papírt és már jött is vissza . Ettől függetlenűl én is az OMV-Shel párost szoktam preferálni ha csak lehet .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Cheesy
őstag
Ruszkaja csodák. Ha valaki fogékony az ilyenekre...
www.vakbelmutet.hu
-
MunezXBK
nagyúr
válasz jozefgucci1 #85247 üzenetére
Hát nem tudom...Shell jó, OMV-től csattog.
-
nagyúr
Elment a drágaságom 240k-ért (swift 1.0 98'), egy kicsit fáj a szívem is érte, de majd az új megvigasztal
Autó eladása után hova kell bejelenteni az eladónak a dolgokat?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen