- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz zolikaDB #2821 üzenetére
Alfának nem a motor a gyengéje...A futómű ami hajlamos viszonylag hamar megadni magát, és eléggé horror áron vannak hozzá alkatrészek,
Amúgy amit linkeltél az pont érdekes egy példány, 8 évesen még talán hihető is lenne kis naívitással a 79k kilométer, de a leírás szerint "A vezérlésben 5-ezer km van(szíj, vízpumpa, feszgörgő, görgő)", sztem 74 ezer km-nél ritkán dobálják ki a vezérműszíjat. -
nyogo83
senior tag
Tisztában vagyok vele, de akkor számolj utána:
Tegyük fel hogy 5 év/120.000 Km a csere periódus.
Megkímélt autó, ezért pl 5 évesen cseréli le mivel nem ment még 120k-t.
De mivel írja hogy 5e km-el ezelőtt volt benne cserélve, így kisakkozható hogy vagy a második 3 éves szíj lett lecserélve, vagy a harmadik...[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Az enyémnél 120 a gyári intervallum, az már más tészta hogy 80k-nál kicseréltem, nem akartam megvárni hogy egy 20ezres kiadás "elhalasztása" miatt kócolódjanak össze a szelepek
Amúgy nézegettem Alfákat mikor autót kerestem, gyönyörűek számomra, de nem megvenni nehéz sajnos, hanem fenttartani Valamint a többi hasonló 1.6-os 2.0-es motorokhoz képest szeretnek többet enni.(Csak saját tapasztalat+haverom 156-osa -> 1.6 fiat város: 8-9l, 1.6 alfa 12-13l)
-
nyogo83
senior tag
válasz spirit007 #2876 üzenetére
Persze, megértem ezt is. De az is igaz hogy rengeteg buta eladó volt amugy aki hasonló logikai bukfenccel buktatta meg a kamuját, főként mikor telefonon egyeztettem.De legalább nem pazaroltam pénzt/időt arra hogy elmenjek megnézni.
A másik hogy amilyen mentalitású embert leírtál, attól meg még nagyobb körültekintéssel vennék autót, mert vajon akkor olajcsere volt-e normális időközönként, milyen olaj, stb
Van nekem is csaj ismerősöm akinek van egy 8 éves VW Poloja és multkor mondja hogy el kellene már menni olajat cserélni neki is. Kérdezem mikor volt cserélve? 3 éve...Mondtam neki hogy ahogy érzed Ja, és persze van az autóban 65.000km
-
nyogo83
senior tag
Inkább nem mondok erre semmit Ha lehet még idén érdemesebb megvenni, durván lehet vele spórolni egy két esetben.
Ez vár a használtautó-vásárlókra - itt vannak a 2012-es átírási illetékek
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Alvin_ti4200 #3921 üzenetére
Ennyit számítana hova van bejelentve az ember?
Szinte hasonló paraméterekkel rendelkezem, annyi a különbség hogy Allianznál vagyok és vidékre bejelentve.
Idén B1-ben 20k volt az éves kötelező. -
nyogo83
senior tag
Ez így komoly lesz
-
nyogo83
senior tag
Ha Bravo-Bravaba gondolkodsz, akkor csakis 1.6-ost keress. 1.2-es kicsi, kevés ahhoz a kasztnihoz, 1.4-es majd annyit eszik mint az 1.6 és gyengébb, ráadásul nem a legjobban sikerült motorjuk(alulméretezett olajozó furatok, stb.)
Alacsony fogyasztásnak mi számit nálad? Mert ennél átlag 6,5-7 országút és 8,5 városi között mozog a fogyasztása. Tipikus hibája nagyon nincs, alkatrészek viszonylag olcsón beszerezhetők.
10-11 éveseket már lehet szép számmal kapni 500 körül.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ha csak a sajátból indulok ki, 11éves, 172 ezer km valós futással.
Szinte majdnem minden gyári alkatrész volt benne eddig(Kuplung már cserélve volt 1x, női tulaja volt )
Amit cserélni kellett, első lengéscsillapitók 24 ezer egy pár, termosztát 12 ezer, féktárcsa +fékbetét 20 ezer, vezérműszij csere ha jol rémlik 40-be volt munkadijjal együtt+ kuplung csere 35 körül munkadijjal.Nem vagyok annyira képbe más autóknál ezek milyen árban mozognak, de szerintem átlagos árak.
-
nyogo83
senior tag
Félreértetted, ezeket nem KELL rákölteni, csak nálam ezek a költségek jöttek elő, mivel ennek tudatában vettem meg az autót hogy ezekkel számoltam. Simán lehet olyat találni, aminél max a vezérműszij cserével kell számolni(ha netalán volt benne cserélve előtte, akkor ezzel sem) esetleg a fékek cseréjével. Ezeket simán bármelyik másik használtautóra is ráköltheted egy-két év alatt(nálam a vezérlés+fék volt amit rögtön cseréltem. a többit szép lassan 1,5 év alatt).
-
nyogo83
senior tag
Ez a rizikó, hogy mi van ha előjönnek ezek a problémák, más használtautónál is benne van(azért mondtam hogy a termosztáton kívűl gyakorlatilag a többivel tisztában voltam hogy cserélni kell, mert azokat észre lehetett venni, nekem akkor megérte)
Egyébként ugyanazokat a tipikus dolgokat kell nézni ennél is mint más típusú használtautónál.
Ha nem vagy annyira biztos magadban, mindenképp szerelőt vigyél magaddal, illetve akár már egy kört is megspórolhatsz ha a fiat forum-ra beregisztrálsz és bedobod a kiszemelt autó linkjét. Rengeteg profi van ott akik már elsőre kiszurják ha valami nem kerek az autóval(van külön topikja az autóvásárlásnak ott is). Nekem is marhasokat segitettek már -
nyogo83
senior tag
Persze, az is teljesen jó lehet az állapotfelmérés is, de megvan benne a rizikó ha neppertől van, hogy ismerőshöz viszi.
Jártam már én is úgy mikor havernak 1.7es dizel Astrat kerestünk, díler telefonba ígért szépet jót, meg kapásból 3 szervízt, ahova nyugodtan elvihetjük átnézetni. Kicsit csaltunk, mert hamarabb mentünk az autót megnézni mint megbeszéltük, beindítás után egy akkora koromfelhőt tolt az autó hogy mondtuk köszi,viszlát Persze már volt jópár autó a telepen amit járattak...Ezek után nemtudom mit mondtak volna a szervízben.
-
nyogo83
senior tag
válasz hobizoli #4271 üzenetére
Jó hogy előjöttek ezek a tipikus autókereséssel járó szívás sztorik, mert a múltkor belefutottam valamibe és elfelejtettem ide linkelni.
Bérnepper
Ismeri valaki? Vajon mennyire lehet megbízható így autót venni?
Pár hónapja még egy szimpla hirdetés + telszám volt fent, most találtam rá, látom már honlapja is van. Amúgy ha valamiféfe garanciát is tudna vállalni akkor totál nyerő dolog lenne. -
nyogo83
senior tag
mini V-12
Kell egy ilyen -
nyogo83
senior tag
Komolyan, lassan az agyam eldobom. Ha valahol hiány van a költségvetésben, nézzük meg hogy az autósokon mit lehetne még bevasalni : rendszámcsere
-
nyogo83
senior tag
válasz dízelracer #6901 üzenetére
Ez az amitől félek én is. Ami nagyon elgondolkoztatott az LPG beszerelésén hogy NAV-os rokon hallott belső "pletykákat", miszerint nem jött be annyi jövedéki adó az üzemanyagokból mint amivel számoltak a költségvetésben, és várható még jelentősebb emelés(még 30-50 forint).
Már most is csak akkor ülök autóba ha nem lehet másképp megoldani, de közel 500-at már nem vagyok hajlandó fizetni érte.(Vagy LPG vagy bevállalom hogy inkább havi 2x kiugrom ukrajnába 310-ért tankolni)
-
nyogo83
senior tag
Nem akarok nagyon offolni, de a rendszám cserés dologhoz kapcsolódóan eszembe jutott valami reggel.
Ugye az a cél hogy az új rendszám tartalmazna egy olyan betű/szám vagy valami egyéb jelölést, ami utalna az autó tulajdonosának lakhelyére. Ez eddig stim.
Ezek szerint ha veszek autót, akkor az esetek nagy részében az átírás mellett csengethetem a zsetont az új rendszámért is?
-
nyogo83
senior tag
válasz dízelracer #6928 üzenetére
Lehet félreérthetően fogalmaztam, ha az jött le egyetértek az ötlettel
Egyébként a rendszám lecserélése lenne a legkevesebb kiadás/utánajárás ha tényleg le kell cserélni, főleg ha belegondolok hogy ha céges flottáról van szó... -
nyogo83
senior tag
Mégse lesz kötelező cserélni? Franc se tudja lassan már mit higgyen el az ember és mit nem...
-
nyogo83
senior tag
Na neeeee. Még ha csak 'ötlet' szinten is van, de azt hiszem ez lenne nagyon sok budapesti autósnak az utolsó csepp a pohárban.
Egyáltalán, az amúgy is bôségesen mindennel megszivatott autós miért kellene hogy a BKVt támogassa?Azon már fel se húzom magam, hogy a dollár durván 25, majd 30 forintot esett, erre bejelentik h a benzinár is követi a forint erôsödését az usdvel szemben: -5 Ft. Nice...[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Tényleg vannak ennyire őszinte emberek, vagy csak elirta a futott kilométert?
-
nyogo83
senior tag
Hülyének is megéri:
Szinte 'új' Fiat Bravo -
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
Itt az autó:
Pár komment a tulajtól:
"Az autó attól lett 131 LE-s, hogy sportlégszűrő van benne,gázgyorsító,és a chip jobban fel van húzva.
Padon először 129.majd 131LE-t mutatott, tehát ha reális a gép,akkor 131LE is képes feszíteni a főtengelyt.
Visszatérve a teljesítményre, az autóba csak 100-as benzint tankolok,talán ez is közrejátszik a teljesítmény többlethez. Van benne elektronikai átalakítás is bőven,és a szervizbe azt mondták a sok kicsi tuning így összeadódott. Én személy szerint letojom hogy hány lóerős,az a lényeg hogy jó legyen. Pl ez az autó összkerekes,a vonóerő is négyfele oszlik. Állitólag ez is dobhat a teljesítményen. Igazából gyárilag a 103LE is igazi vérbeli olasz "" - Szia! Milyen váltód van fent,amitől összkerekes lett a gép?
- LUK kuplungszerkezetem van..."
Síírok -
nyogo83
senior tag
válasz dJ Peer #21551 üzenetére
Csak egy hozzávetőleges info(1.6 Fiat Brava) főtengely felujítás:
- 15k gépmunka(főtengely köszörülés)
- 3,5k hajtókar csapágy garnitúra
- 3,5k főtengely csapágy garnitúra
- 7k motorolaj
- 1k olajszűrő
30kNemrégiben:
- 14k hengerfej sikolás+szelepek becsiszolása, szelepfészkek marása
- felső tomítéskészlet 20k (minden benne van, nem csak a HF töm)
- szelepszár szimm. valami 2-3k
- HF csavarok 6 v 8k talán
- új vezérműszíj + fesz. görgő asszem 14k
~ 56-60kPersze szerelő munkadíja sehol nincs mert autoszerelő ismivel ketten csináltuk meg. Ennyiből bőven kaptam volna bontott motort, de így legalább tisztában vagyok vele én is hogy totál rendben van.
-
nyogo83
senior tag
Urak!
Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy iden hogy mukodik a biztositozas/karrendezes? Ha jol remlik mar csak szamlara fizetnek ki javitast, de az a kerdes hogy mindegy-e kihez viszem megcsinaltatni, csak szamlat tudjon rola adni?
Delutan a hungarian a kozepso savban halado kamion nem latta hogy mellette vagyok jobb szelso savban, es at akart sorolni :S Bal hatso ajtom kuka, illetve elegge megtolta a bal hatso felnit is(nem sok hianyzott hogy kiforditson teljesen)
-
nyogo83
senior tag
válasz bitpork #40590 üzenetére
Simán belefuthatsz anyaghibás tárcsába is. Autószerelô cimbi az elmúlt 2 hónapban 3 Brembo tárcsát vitt vissza cserére, mert cirka 500-1000 km alatt hullámosodott. Az már másik, hogy Bárdiból hozta mindet és nem cserélték neki, mert "biztos nagyot fékeztek vele". Valószínû, az egyik konkrétan egy 1.1es Seicenton volt, amit csak városban használ tötymörgésre a csaja.
-
nyogo83
senior tag
Mitsubishi Lancer 1.5 benzinessel van valakinek tapasztalata? Haverom szeretné lecserérlni a Corollat, fôként 97-98 körülieket nézeg, 2-2,5 millió körül.
-
nyogo83
senior tag
válasz neduddki #44204 üzenetére
Igaz Mentségemre szóljon h még nem ittam meg a reggeli kávét. Ilyenkor az agymûködésem egy csalánozóéval van egy szinten.
A lényeg, hogy nagyobb motorral nem akar venni, 80% városi használat, se gyerek, se asszony nincs. Amúgy meglehetôsen kevés példányt találtunk belôle eladót. -
nyogo83
senior tag
válasz DeFranco #45475 üzenetére
Esetleg megkérdezheted itt zuglóban a Fogarasi uti Kipufogo Klinikát is.[link]
Tavaly voltam ott flexicső cserén (régi levág, új felperemez és behegeszt) fél óra alatt megvolt, 9k-ért.
Típusfüggő, hogy melyiken hogy cserélik, de legtöbbnél sajna csak így lehet, abszolút nem számít kókányolásnak. -
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz Rhino666 #47459 üzenetére
Vegyél nyugodtan autót, akár ilyen kevés tervezett használatra is. De...sokaknál az csapta ki a biztosítékot, hogy irreális az elképzelt költségvetés tervezeted. Lehet számolgatni így is, de garantálom hogy nem fog bejönni. Max új autóra nem kell költeni az elsô jópár évben.
Konkrétan utolsó szóra megegyezik az eseted az egyik haveroméval. 1 év után már azon gondolkodik, hogy eladja a picsába, mert az ô szemszögébôl csak a pénzt viszi. Pedig semmi extrára nem költött, csak 1 garnitúra téli gumi(70k, szinte még kevésnek mondható), futómû rendberakás+vezérlés csere 140k. 1 éven belül jó lenne még rá egy szett nyári gumi is, illetve lassan itt a mûszaki. Az általa tervezett havi benzinpénz meg végképp elúszott, mert nem tud úgy csináln, hogy ha 20.-án átlépi a rászánt összeget, akkor utána már csak gyalog jár... -
nyogo83
senior tag
válasz Bigemperor #52085 üzenetére
Velem hasonló fordult elô, csak megpróbáltak bepapírozni. Leparkoltam az utca bal oldalán egy fehér Punto mögé. Még meg is néztem, hogy viszonylag tip-top állapotban van, csak a lökhárító jobb elsô sarka volt kitörve(látszólag friss volt, mert ott voltak a darabkák, illetve piros festéksúrlódás rajta).
Meló után megyek autóhoz, ablaktörlô lapát alatt névjegykártya. Valami ügyvédnô, rajta felirat: "Parkolás kôzben összetörte az autómat, kérem mihamarabb keressen meg az adott telefonszámon az ügy békés rendezése érdekében". Mondom LOL. Vagy bepróbálkozott, vagy annyira hülye, hogy nem tûnt fel neki hogy mögötte állok és egy karc sincs az autón,valamint zöld az autó, köze nem lehet ahhoz ami neki ment.
Biztos ami biztos, csináltam helyben fotót körbe az autóról, sose tudni Azóta se lett belôle semmi, pedig többször is parkoltam utána ott( valami ügyvédi iroda elôtt)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Többször is itt felvetôdött, többnek látszani mint amennyik vagyunk tipikus esete [link]
Hány ilyen hülyét látok nap mint nap. Ez az elképzelés, hogy egy 10-12 éves torkavéres prémium autót megvesz, hogy lássák jól megy a szekér. LOL. De legalább ôszintén beoltja a válaszoló. -
nyogo83
senior tag
válasz KonzolKartel #52600 üzenetére
Melyik kuton tortent? Kis olvasnivalo, nemreg foglalkozott a TC is ezzel egy ugyanilyen eset kapcsan [link]
Erdekes amugy a kulonbozo valasz a MOL-tol es a SHELL-tol:MOL:
"Amennyiben a belső vizsgálat megállapítja, hogy a benzinkutas hibázott, a Mol fedezi a kártérítés összegét."SHELL:
"Minden jogosnak ítélt vásárlói panasz esetén a Shell 100%-ban megtéríti az okozott kárt"Mindenkepp ajanlatos egy ugyvedet keresni, mert ertelemszeruen minel kisebb bukoval akarnak kiszallni ebbol a storybol...
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #54884 üzenetére
Pedig van benne megfontolandó. Itt zuglóban, csak a közelben(mögöttünk, illetve elôttünk levô parkolóból) 5 autót loptak el cirka 5 hónap alatt. 2 Polo-t meg 3 Golf-ot. Pedig itt aztán van minden mint a búcsúban: Chrysler, Pug 206, 407, BMW, Fiat, Seat, Suzuki...mint egy rossz neppertelep
Szerk: nyílván, ahogy te is utalsz rá, az a kérdés hol lakik/hol tárolja.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DeFranco #55007 üzenetére
Fater Fiestájába jobb elsô rugó 5 évesen(12.000Km) tört el. Álló helyzetben, garázsban. Csak reggel csodálkozott, hogy kicsit furcsán áll az eleje Szóval nálad még sokáig bírta. BTW, Ford képviselet szerint nem anyaghiba/gyári hiba, mert a szakszervízekbôl nem kaptak ilyen tipusú visszajelzést...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #55613 üzenetére
Az én GTK-s, tekeredett hátsó futómûves, gyûrûtöréses autóm is fent van HaHun, megkímélt, újszerûként hírdetve. A legszebb, hogy még ki is emeli, hogy "Nem összekeverendô az összes többi használtpiacon levô romhalmazokkal"
Azt pedig kizárnám hogy rendesen megcsinálták, mert akkor nagyon durván minuszba jönnének ki, illetve egy nap alatt megújúlt. De legalább nem tekerték
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen