-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
Ez igy korrekt. Focunak jo futomuve van, a leiras alapjan ez Nalad szempont. E39-et en ebben a korban nem vennek. Jo auto, es tenyleg Nirvana, csak sajnos szarul raktak ossze. Muszakilag is vannak vele gondok, de a legfobb problema, hogy rohad, mint a szemet. Pedig az 525i Touring meg nekem is tetszene, de azert az elegge elborzaszt, hogy cimboramek 530D-jen a 3. csomiajto van, mert 2 mar lerohadt. '99-es autorol, ami garazsban all. Fater csillaggarazsos, '97-es, 300-e futott Mazdajan boven kevesebb a rozsda.
Az A-B kozlekedes kategoriaba bevennem a Mazda 626-ot, a benzinesek igencsak strababiroak, es a 2001 koruliekbol is kapsz szerintem egy guriga alatt. Akar osztrakoktol hozva is. Ugyanez igaz a 2002-ig gyartott Primerara, abbol is van 1.6 benzin, ami szerintem egesz takarekos is.
Az E46-IS200 pedig egy masik kategoria, amit szerintem probalj ki, aztan dontsd el, hogy kell-e. Fenntartani is dragabb lesz mindkettot, ne legyenek illuzioid. Nem a meghibasodasok okan, hanem pl. gumi, kfb, atiras, fogyasztas, ilyenek. Amugy megbizhatobbak, mint mondjuk egy 306. Viszont ennek a kategorianak 1.5M erosen az alja, '99 koruliekre tudsz lovoldozni mindkettobol, amik nem szethajtott szarok. E46-bol viszont a 318i pont azert nem szimpi, mert eleg minimalis a 320i felara, akkor meg legyen sorhat.
Az okolszabalyt gondolom, ismered: 30% maradjon zsebben. Barmit is veszel, atirasra, elso szervizre, varatlan hibakra kell.
Same rules apply!
-
_NCT
őstag
Nem tudom volt-e már, de van akinek csak az számít, hogy guruljon....
Érdemes figyelni az üzemanyagszint jelzőt
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
a Bugattinak van kicsivel 400 felett a végsebessége, ez nem száll el már 380nál??? A turbó elég brutál nyomású lehet egyebek mellett... csoda hogy a motor bírja a 9k-s fordulatot.
(#40102)-hoz, épp mai bejegyzés e39-ről:
Magam részéről a következőket emelném ki egy BENZINES 39 vásárlásakor:
!!!- kormánymű (kopogás, dübörgő hang, holtjáték, folyás)
!!!- szervorendszer (Szervoolaj szemrevételezése erős fényű zseblámpával - ha nem kristálytiszta, hanem apró fémreszelék úszik benne, akkor ott kell hagyni az autót, mert gyári alkatrészekkel a javítás a fél milliót súrolja. Ide értendő a kormánymű, szivattyú, tartály cseréje, rendszerátmosás.)
- első-hátsó futómű részletes, szakszerű vizsgálata, touring légrugó
- fékek állapota (teljes fékfelújítás - tárcsák, betétek, csúszkák, povédők, kopásérzékelők, fékfolyadék cseréje gyári alkatrészekkel nyalja a 200 ezret)
- lengéscsillapítók vizuális vizsgálata és mérése 4 komplett gólyaláb rugó nélkül szintén 200 magassága
- karosszéria vizsgálata - korrózió (főleg touring hátsó ajtó és küszöb)
Lehet még ragozni, de én ezekben látom a lényeget.[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
Na emberek, leirom mi tortent velem, hatha valaki nevet egy jot, esetleg karorvend. Adott ugye az en kis regi swiftem amit fillerekert vettem, atnezes nelkul, olyan alapon h induljon es muszaki legyen rajta. Azota kb 3honap alatt tobb mint 5ezer km kerult bele, nem eppen kimeletes uzemi korulmenyek kozott. Az auto itt ott rohad, de ezzel nem foglalkoztam. Tul vagyok ket hatso lengokar toresen(egy het elteressel tortek kb.....) sok suly nagy tempo szar ut, oreg rozsdas lengokar, ez van, ezt benyeltem. Amikor elhoztam kattogott kanyarban a feltengely gumiharang repedt, zsirt veri ki. Ezzel sem torodtem, ha torik majd csere. Volt gumifust, "J-turn" tiltason, ilyesmik, birja meg. De a mai napon vegleg megadta magad az auto, nem vart modon. Nemreg volt egy kis mini-illegal-dragracehez szerencsem' hatremenetben tiltasbol 1, gumifust, par gyorsulas rajtolas, ilyesmik. Ezen felbuzdulva kapott az auti egy kis home made tuningot, jobban kap levegot, stb. Elmentem kihalt utra tesztelni. Kettesben 100km/h kornyeken veletlen a tukorbe neztem es iszonyatos kek felho volt mogottem. Megalltam, gepteto ovatosan fel, eredmeny: motor elejen es hatuljan is sugarban spriccelt ki a motorolaj, ra a kipufogora, mindenhova. Ott akkor motor le vontatas. Masnap inditas proba, picit csepeg, de jo, majd foglalkozok vele ha lesz ido ra.(meg mindig nem tudom miert nyomta ki, azota meg nem nyomja csak picit csopog fotengelyszimeringtol..) mivel a kuplunghoz is befolyt picit csuszik nagy gazra, ez sem izgatott. Ma viszont egyik lampatol indulva elegge remegosen indult, mondtam is magamban a feltengely a mai napot nem fogja birni. Aztan eszrevettem' hogy 80nal olyan kegyetlenul visit a valto mint egy egyenes fogazasu Tobbi fokozatban nem, csak 5be, gondolom az van a tengelyen. Aztan mar baratnom is mellettem ult, lampatol indultam, amikor is valami kegyetlen nagyot csattant es rantott az auto, na mondtam is neki ez eltort. Kiszalltam alanezes, minden ok, proba, auto megy, csak picit kattog ha gyorsitok. Gondoltam el jon ez meg haza, jott is, egy darabig, majd egyre erosebben recsegett csattogott es rangatta a kasznit. Majd egy lampahoz erve uresben lassulva egy csatt aztan megy egy,es a harmadik csattra megalt a ket elso kerek. Ott mar tudtam h a diffi alt meg. Se elore se hatra nem mozdult az auto tobbe. Vegul is tiltas+kuplung ki megoldotta a gondot, szetrobbant az egesz, igy mar vontathatova valt a verda. Konkluzio: Egy 20eves suzukit 3honap alatt folyamatosan gyilkolva, es a vegletekig elhanyagolva' ki lehet nyirni. Bar a motor meg mindig poc rof gyonyoru a hangja es olajat nem eszik. Meg megalmodom mi lesz a sorsa, kaptam egy jo ajanlatot egy 1.6 16v motor+valtora ))))
Smoke & Torque
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40071 üzenetére
Ezen a témán én is agyaltam egy kört korábban, de igazából nem sikerült egyértelmű döntést hozni. Mert bár igaz, hogy 'ha akarják viszik', de ebből nem lehet kiindulni. Illetve nem mindegy, hogy ki, milyen elhatározással, mennyi hozzáértéssel / munkával "viszi", vagyis azt kéne belőni, ki ellen akarsz védekezni, egyszerű gányolós hülyegyerek, kicsit hozzáértőbbek, vagy akár profibbak ellen.
- Kormányzárat alapvetően nem akartam, nagy, kényelmetlen, nekem macerás, feltörni viszont nem annyira, egy "jobb" fajta meg még drága is. 30k talán? Ami így beborítja az egészet. Esernyőt biztos nem, akár elfűrészelik a kormányt és már ki is vették...
- Váltózárra gondoltam én is, de itt is felmerült a kérdés, hogy motortérből megbuherálják, átrakják 2-be, aztán viszik. Bár alapvetően nem tűnik rossznak, de önmagában talán kevés, pedig ilyen 50k körül van.
- Immos riasztóban látok fantáziát, nyilván törhető, de egy rendesebb már talán elég védelem lehet egy átlagos próbálkozás esetén.
- Házi indításgátló kapcsoló is jó szerintem, mert nem lehet nagy költség, de nem mindegy, mit szakítasz meg, teszem azt önindítóval annyira nem vagy előrébb, benzin ellátás, gyújtás érdekesebb lehet. Meg nyilván ne lehessen könnyen megtalálni / kiiktatni a kapcsolót. Egyszerű, egyedi megoldás, ami mindenképp megnehezíti a dolgukat, szerintem ezt mindenképp érdemes, de nem mondom, hogy ez a legjobb.
- És persze, elvileg fontos lenne, hogy ezeket ne lehessen bentről elérni, hiszen beül, aztán matathat kedvére, ha elvágja a riasztót, van ideje a kapcsolókkal babrálni, az nekünk nem jó -> ki kéne pakolni mindent a motortérbe, és erre is egy zárat tenni, hogy hozzáférhetetlen legyen. Csak ugye, a motortérzárakból sem mindegy milyen, mechanikus, elektromos, széria gyártmány vagy egyedi, stb...
- Lehet még UV gravírt csináltatni esetleg, kasztni elemekbe, így talán kisebb rá a kereslet, hiszen ezen alkatrészekről lenyomozható, hogy lopott kocsiról van - más kérdés, hogy ez kit-mennyire tart vissza. Talán 20k körül van.
- Zárdugó, kiszedik a zárat, csak elektronikusan nyitható. Ha amúgy is központis a kocsi, meg kerül bele másik elektromos védelem (riasztó, motortérzár, indításgátló, tudom is én), akkor már olyan mindegy, hogy a kocsiba is csak elektromos rendszer útját tudsz bejutni. Passz, hogy mennyire jó.Talán a Pajzsra mondtam volna, hogy jó, ezzel aránylag nyugodt lennék, de ez meg olcsóbb kocsi esetén azért nem biztos, hogy megéri (ahogy a casco sem). Ez már 120k. Ha ~1M Ft fölött vennék kocsit, simán beleraknám.
Casco szintén egy aránylag jó megoldás anyagi kár ellen, de akkor is lenyúlták a kocsid, nem tudod használni, másik kell, és az ezekkel járó végtelen macera.
Pajzs + saját cascojuk elég jó lenne, de az már tényleg egy magasabb árkategória.Szerintem egy immos riasztó valahogy értelmesen elrejtett kábelezéssel (ne egy mozdulat legyen kiiktatni) + akár több pontos saját megszakítás rejtett kapcsolókkal. Ez talán 50k-ból megvan...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
m3tr0
senior tag
válasz Typhoon47 #40115 üzenetére
Kb.hasonló kérdések fogalmazódtak meg bennem is egy rakás egyébbel együtt...
Én az ilyen használatot nem is értem.
Ne legyen igazam, de ebből előbb-utóbb baj lesz...https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Typhoon47 #40115 üzenetére
Ez egy "megy amig van rajta muszaki" kategorias auto volt. Nyilvan, ha mas cellal vettem volna, akkor mar reg cserelve lett volna sok minden benne. Fek van, epp nem reg szereztem ra yokohama gumikat is(igaz 155/70/13) kulonosebb gond nem is volt vele. Meg mindig lehetne, hogy szerzek egy valtot 10-15ert+1-2 szimering csere es hivatlan. Mert a feltengelyeim meg mindig birjak, pedig nem adtam nekik sokat. Ha nagyon jot akarnek akkor azok is csere ujra(20k) meg esetleg egy komplett kuplung szett csere(15k), de kiderul mi lesz a sorsa. Szamomra ujra bizonyitott a suzuki. Es a wagonnal ellentetben ehhez tenyleg nevetseges az alkatreszek ara. Vartam mikor kezdotik h elgazolhattam volna egy babakocsis labdautanszalado ovodascsoportot. De nem gazoltam. Es nem is tervezem.
Smoke & Torque
-
m3tr0
senior tag
válasz Szplöttyy #40118 üzenetére
Ne is csodálkozz rajta.
Amikor tőled szinte csak ilyenek lehet olvasni.- 110-zel be a körforgalomba
- utcai racsingüzemmód
- jégen 200-zal fötörni... kurva sok értelme van, de legalább kevésbé veszélyes a pusztában
stb.Volt még nem kevés ilyen történet, de most nem fogom visszakeresni.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
_NCT
őstag
En azt nem ertem,ha arra rajottel h motorterbol buheralhato a valtozar,akkor a bejegyzesed vegen megis miert nem irtad a motorterzarat? Tok jol leirod a dolgokat,s a vegen megis kihagyod a lenyeget. Tessek megjegyezni,50k-bol neked nem lesz vedelmi rendszered, csak vedelmed ami nem ved igazabol semmit. Tehetsz te akarmilyen rejtett kapcsolot,a tolvaj nem fogja keresgetni,maszik a motorterbe es kesz.5 perc alatt viszi ha hozzaerto,nem olyan mezitlabas kis rezfuvos,mint aki white kocsijat probalta elvinni,csak rajottt h a bmw az nem lada.
Zardugonal nem kell fosni,ki van alakitva veszbejarat. Autotol fugg mennyi zardugo kell szerencsere nalam 1 zar van a kocsiban.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz neduddki #40121 üzenetére
No de miért, az nem mutatja a varázsgömb?
Szerintem ezt meg kellene vennem, annak ellenére, hogy nem vagyok japán autó, vagy Avensis rajongó. Ma került fel. Kérem köpködjétek meg:[link]
Mivel első tulaj és végig márkaszervizes volt így valószínűleg "rendes" olaj volt benne, de ha nem is akkor a motor elvileg még garanciális. Hogyan lehet megtudni kiszűrni a nem megfelelő olaj által előidézett hibát?
[ Szerkesztve ]
-
#43960832
törölt tag
Bejelentenivalóm van.
Ma foglalózom le az 1.4D Citroen AX-et amit tegnap kipróbáltam, ma megy műszakira. Kasztni, futómű, motor hibátlan, bár egy szelepdekni tömítés kell majd rá. A váltó nagyon lötyög, állítólag valami gömbfejet kell cserélni, de a fokozatokat szépen vette. Gumik, vezérlés, szűrők újak.
-
-
harry
veterán
Igazából valahol azokkal is az a bajom, hogy nem tudom, melyik lenne jó, megbízható, mennyire nehezen törhető, mert ha az is csak egy 'fél perces zár', akkor semmit nem ér, hogy bezártad. Nekem ez valahogy így a 'határon' van, tehát a hülyegyerek ellen fölösleges, a profibbak ellen meg nem tudom, mennyit használ... Mennyibe van abból egy használhatóbb, 30-40k? Mondjuk mennyivel jobb egy ilyen, mintha amúgy is kulccsal zárható a motortér? (Pl. a családi Focusunk ilyen). + immos riasztó, szóval az árban ilyen 70-90k, jól tippelek?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
neduddki
nagyúr
HI!
1 hagymar ezt a em mgefelelo lajat mert fellal a hata n a szor tole es lassan orditok is
2 fojmata az elsonek markaszerviz is boseggel rakott beel 10w40es olajat nem ez a gond ha rendesen cseretlek /multkor lineltem mit okos az elhanyagolas/
3 biztosan kerult bele 10ppm-es kentartalomnal nagyobb benzon bele es ezeknel a zz-nel ~30% a elhullasi arany
4 szeritnem a 7 evbe mar nem fer bele
5 hivad szerezz egy vin-t es irany vele a lekkozlebbi totoya szalonba
6 ex-Kiksiget kerd meg mondja el privatben a ozik uccai storitudv
neduddki
mod: Te nem felhasznalo vagy hanem mek .... ize:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
_NCT
őstag
Normális motortérzár megvan 30-40k-ból, igaz ott is a beszerelés minősége számít. Azt tudnod kell, h van autó típus amit páncélozni is szoktak és kell is, hogy ne férjenek hozzá semmilyen módon kívülről a zárhoz. Nálam pl nem kellett a Renault-nál, mivel kívülről nem hozzáférhető. A motortérzár nem két perces zár, mert akkor mi értelme lenne? Elektromechanikus, kívülről semmilyen módon sem hozzáférhető. ez benne a lényeg.
És kiiktatni elég nehéz, hidd el
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Ebbe bele lehet bolondulni szerintem, olyan védelmed soha nem lesz, amivel elégedett leszel. Hülye egy spirál ez, először jó a gyári immo, aztán kell a custom, meg akkor már riasztó, hogy szóljon is valami, ne tudjon csendben dolgozni, meg akkor már motortérzár, mert anélkül semmit nem ér és akkor azt hiszed nyugodt vagy. De akkor még mechanikai védelmed nincs, uccu neki zárdugó meg akkor még valami "vas", mondjuk egy váltózár.
És akkor még mindig el is vontathatják, meg lehet okosabb tolvajt fogsz ki, vagy csak simán lepakolják a kerekeket, kiveszik a rádiódat meg az akksit, ha a kocsit nem is viszik. Erre ott a casco.
Kell valamilyen védelem, persze, elismerem, de összességében úgy gondolom (és ez magánvélemény) nem érdemes az autó értékének 10%-ánál többet rákölteni. Egy egymilliós autónál egy 100k, ebből legyen 50k az első éves casco, meg 50k-ért bele lehet tetetni valamit. Talán összejön belőle valami custom immo-s riasztó. Ez sem optimális, erre is rá fog valaki licitálni a topicban (semmi személyeskedés, mindenkinek a véleményét tisztában tartom, én is csak tanulok még) de most tényleg... érdemes? "Most" vetted az autót, nyilván van rajta költséged, csináltatni is kell ezt-azt, 150k-t még bedobsz a biztonságra egymillióból lesz hipp-hopp másfél, és ha beléd megy egy dinnyéslada totálkárra tesz, és van casco-d akkor jó esetben látsz belőle 700-at, és a következő egymilliós kocsid már nagyjából kétmillióba lesz (1+0,5-0,7+1+0,5)
A tököm televan, hogy megint azok járnak jól, akik vesznek valami kotlott ön és közveszélyes szart kicsipénzért, amit aztán nem sajnálnak, mert a kutyának nem kell, meg kifizetik zsebből, ha elviszik, de azért van egy határ, még ha óvatos is vagy.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz DeFranco #40132 üzenetére
Én erre csak azt írom: üdv az autózás világában, főleg itt Magyarországon
Jól látod a helyzetet, ez ilyen. Én költöttem a védelemre, de Casco-t nem fogok kötni, mert amit 1 évben költenék rá, azzal ugyanott lennék, mintha normális védelmi rendszerem lenne. 10 éves autó, felesleges Casco-zni. A barbár állat tolvaj bele sem fog tudni jutni az autoba, a profibb meg belátja, hogy jobb egy olyat keresni, amivel nem foglalkoztak.
Sajnos ebbe vételkor bele kell gondolni, hogy ha akarsz védelmet, az mennyibe kerül + az autó javíttatásai. Én is sokszor ott vagyok,h jó lett volna egy 600-700ezres Fiesta is, de mikor átülök egy Fiesta-ból az autómba, akkor rögtön kiráz a hideg, h milyen jó, hogy nem tettem.
A vételár 20%-át úgy is rá fogod költeni az autóra, ha nem többet.
-
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40132 üzenetére
Néha bennem is az van, hogy veszünk <300 ért valamit, aztán azt kevésbé sajnálom bármilyen tekintetben Persze attól én még vigyáznék rá, de ha beüt a szar, akkor kisebb a kár (lopás, meghibásodás, sérülés, bármi). Nyilván sok árnyoldala is van a dolognak... Mondjuk ilyen évi 5000 km esetén, amennyit én terveznék vele, még akár jó is lehet, csak ennyire meg lehet nem érdemes kocsit vennünk, ha meg tudjuk oldani másképp - épp ezért nem is vettem még.
De most felkerült egy Mondeo, ami megint csak elgondolkodtatott, ha tényleg két éve lett kicserélve benne ez a marék dolog, amit én amúgy is akartam, akkor az igen jó: [link] Nyilván olaj + szűrők mennének új, de legalább a legtöbb folyadékot és a vezérlést + pumpát nem kéne kidobni. Ha tényleg valós az a számla.
Nem követtem a topicot: vettél már kocsit, mit lett?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
DeFranco
nagyúr
Jó, hát én ezt tudom, a 20%-ot is, meg a többit is.
Ellenben én casco párti vagyok, de ez személyes preferencia. Mivel én az a típus vagyok, aki kétszer fordul vissza megnézni hogy bezárta-e a kocsit, meg utána is aggódok, hogy nem-e nyomta meg valami a nyitót a zsebben, ezért így alszom nyugodtan, plusz ott van a dinnyéslada, aki bárkit elérhet, akár van pajzs rendszer az autón akár nincs. Aztán pereskedj napestig, mert nincs biztosítása. De ez magánvélemény.
A barbár állat meg bejut, mert simán benyomja az üveget. Max nem tud vele elhajtani, de attól még simán okozhat többszázezres kárt (mert ha egy drogos ork, akkor az mérgében szétvágja még a kárpitodat is bosszúból, meg kitépi a rádiót, ha nincs is meg hozzá az előlap).
@harry: ja, csak nem mindegy, hogy miben kap el a dinnyéslada... ha egy szuziban vagy egy kadettben, akkor nem lesz ugyanolyan őszinte az őrangyalod mosolya mint ha mondeoban vagy egy vectrában talál... két légzsák ABS elöl-hátul másfél méter vas, nekem ezek egy idő után nagyon alapigények lettek.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz DeFranco #40132 üzenetére
"Egy egymilliós autónál egy 100k, ebből legyen 50k az első éves casco"
Fentebb szamolgattam, hogy ha csak lopas miatt kotsz Cascot, akkor ez igy egyalatalan nem eri meg, hiszen annak az eselye, hogy egy adott evben ellopnak egy autot, olyan 0,2%, ehhez kepest az auto ertekenek 5%-a eleg sok penz.
DRM is theft
-
Remélem hogy nem lesz igaz a cikk múlt-böfögése. Ha igen, akkor még mindig nyitott vagyok az autós tömörülés létrehozására...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz dabadab #40139 üzenetére
dinnyéslada, véletlen saját hiba (előfordulhat), műszaki gikszer, leszorítanak, rosszul leszel... bármi lehet
a lopás csak az elsődleges indok. a 2% meg elég mórickaszám... Budapest kurrens kerületében egy akár csempészésre akár alkatrésznek keresett típusnál ez az arány a többszöröse. A jászjákóhalmi udvarban tartott Matizzal persze hogy megvan a 2%.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #40141 üzenetére
HI!
ez hujjeseg hat hun tanuta Te valoszinutlensegi amitast, mert uye a jazjakohalmi udvvarban agy eg garazsban tarott atisz nappapa ellopasi rataji bizony 50%:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #40145 üzenetére
Belátom, nem szakterületem. Azért jól látom, hogy 2%-ot közelíti, ugye?
Ettől függetlenül mórickaszám amíg nem veszünk bele pár fontos paramétert. Történetesen pont öt unokatestvérem van, mégsem kínai egyik sem.
@neduddki: egyszer, amikor még értettem a valszámhoz, ezt le is tudtam vezetni...
[ Szerkesztve ]