Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz LuckyL #163788 üzenetére

    Nem akarok nagyon offolni, de azért reagálok. Alapvetőn egyébként értem amit mondasz és egyetértek. Én sem azt mondtam, hogy 4 millióval jobban jár az ember egy használttal, de a te számításod szerint is várható értéken 1,5 millóval jobban jár, az szerintem pénz. Mivel az autó nekem nem érzelmi dolog, ezért én 1,5 millióval igen is jobban akarok járni.

    Viszont néhány dolog még a használt felé billen ebben az egyenletben:
    - a kb. 5 millióért hirdetett autókat ha megnézed újként, akkor hasonló felszereltséggel inkább 11 (vagy felett) lesz a listaáruk, tehát már nagyobb az értékvesztés, mint amit te számoltál
    - az újnál is lehetnek olyan hibák, amik nem garanciálisak
    - az újat a garanciához mindenképp márkaszervizbe kell vinni, holott nem Józsi bácsi, hanem egy jó független szerviz is évek alatt százezres nagyságrendben olcsóbb lehet csak a kötelező szervizeknél
    - az újra drágább a Casco, nem biztos hogy sokkal, de évek alatt számíthat

    Az is igaz, hogy a használtnál előjöhetnek nagyobb volumenű hibák magasabb költséggel, ez benne van. Viszont azt is tegyük hozzá, hogy aki magánszemélyként újat vesz, az szinte biztos, hogy nem 3 évre veszi, ezért utána nála is ugyanúgy elő fognak jönni a költséges hibák és nem fair, ha csak olyan időszakot feltételezünk, amikor 0 gondja lesz az autóval.

    Igazából a kérdés mindig az, hogy mekkora értékvesztésű autóról beszélünk. A Passatnál szerintem áll, amit én mondok, de pl. egy benzines Octaviából vagy benzines Mazda 6-ból (ezt mondjuk max 4-5 évre) én is újat vennék, mert nagyon jó áron el lehet adni használtan is.

Új hozzászólás Aktív témák