Hirdetés
- Synology NAS
- Windows XP
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Egy vagyont költ humanoid robotokra az egyik kínai EV-gyártó
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A napot és a szelet is akarják az adatközpontok
- Videó stream letöltése
- Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
philoxenia #58988 üzenetére
Mit mond a KRESZ? [3. § 2.]
A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben – ideértve a forgalmi okból történő megállást is – kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. -
válasz
philoxenia #58986 üzenetére
KRESZ csak a telefon kézben tartását tiltja
-
-
válasz
Szakbarbár #58731 üzenetére
Egyáltalán nem fogja már az autósokat zavarni 10 év múlva, ha ki lesznek tiltva és csak kerékpár és roller lesz engedve.
-
válasz
mephi666 #58725 üzenetére
Ha benne lesz a kreszben, akkor valószínű hogy a roller kerékpárnak minősül, de ha belegondolunk, akkor az is.
Az elektromos roller pedig segédmotoros kerékpár, mert ha végig gondoljuk, akkor egy nyomon haladó kerékpár, segédmotorral.
De nem vagyok szakértő, csak most nekem ez látszik logikusnak. -
válasz
Hi!King #58662 üzenetére
Nem tudom hol laksz, de nálunk a gyalogosok már gyilkos tekintettel néznek, ha túl gyorsan közelítem meg a zebrát. Megy a fejcsóválás, rosszallás.
Amit mondasz, hogy rágyorsítanak, még soha nem láttam.
Magyarországon élek.Amilyen eseteket itt mutatnak néhányan, olyanokkal legtöbbször nem is találkozom.
-
válasz
Hi!King #58632 üzenetére
Nem látom, hogy nem törődnének vele.
Ahogy egy gyalogos a zebránál megáll, egyből átengedik. Száz esetből egy ha elmegy és nem engedi át.
Gyalogosként én érzem magam szarul, hogy megfogom a forgalmat, mert öt autót még simán elégedettem volna, és az üres úton szépen átmegyek. Helyette egyből megáll mindenki és átengednek, ezért már jóval messzebb megállok a zebrától és megvárom míg elmennek.Legtöbb esetben nem jól láthatóak a gyalogosok. A ruházatuk beleolvad a környezetbe. Beáll egy villanyoszlop mögé, vagy más eltakarja.
Nekem is rohadt szar érzés, amikor későn veszem észre, hogy ott áll egy gyalogos és nem vettem észre. -
válasz
konci79 #58599 üzenetére
Ebben az esetben igen megállsz, de a rolleres amennyire körülnézett, annyira az is benne van, hogy a simán behajt egy autó féktávjába.
De a rolleres magatartását nézve, bármikor begurulhat eléd 3 méterrel, erre vonatkozott a kérdés.Értem, hogy az autós volt a hunyó, de ezt ketten hozták össze. Bármelyikük figyel, akkor nem történik meg a baleset.
Most a rolleres a korházban, később tolószékben hiába mondja, hogy elsőbbsége volt.
Az igazság és kártérítés nem szünteti meg a szenvedéseit. -
-
válasz
mephi666 #58279 üzenetére
Ne menjél más országba vezetni, mert ilyen esetek minimum félpercenkét fognak megesni veled.
Újabb jelenség, hogy a Német és Osztrák rendszámú autók már nem tudják más országban a sebességhatárt tartani.
Tök furi, hogy egy idegen országban a sebességhatárt nem tartok 90%-a német és osztrák utós. Egyszerűen nyomják mint az állat, a lakott területeken is. -
Most jöttem meg Montenegróból.
Itthon nagyon szépen és türelmesen vezetünk.
Köszönöm. -
válasz
Reggie0 #58180 üzenetére
Volt olyan hogy két csíkot láttam előre a terelővonalból, akkor a 30-at is soknak éreztem.
Nem mindig abból kell kiindulni, hogy az előtted lévő direkt halad lassabban.
A sógorom is megelőzte a szerinte az országúton indokolatlanul 60-nal haladót, aztán 50 méterrel később a kanyarban fekete jégre futott és az árokban végezte. -
válasz
Di Natale #58174 üzenetére
Amikor munkába megyek, akkor a 30 fölé is ritkán kerülök, mert a forgalom nem engedi.
Iskola időben kb 9 kilométer 30-45 perc, megnézném azt aki akkor 60-nal gyorsabban tud menni.
Rád visszatérve: Elkésik, ha nagyon fontos akkor legközelebb majd időben elindul.
Nem fog senki meghalni, mert 5 perccel később érkezik meg. -
válasz
tyielow #58168 üzenetére
Illendő lenne a "pappernek" elengednie a mögötte lévőket, ha azok száma eléri a négyet.
Ez mindenki másra (traktorokra) is vonatkozik.
Persze ez nem kötelező de közlekedés egy közös feladat, és egymást segítenünk kell.
Az USA-ban asszem' akkor büntethet a rendőr, ha már 5 járművet tartósan feltartasz. (vagy Urban Legend)
Van olyan, hogy elengedek embereket, és jelzek nekik. Mindenki megköszöni.
Néha "játszottam", hogy munkába menet vagy jövet (kb 8-9km távon) minden út alatt legalább négy köszönést begyűjtsek. (gyalogosok nem érnek, mert azzal négy átkelővel már meglenne)
Nektek mennyi szokott összejönni ilyen távon?
Volt hogy buszos berakta az autóm képét az autóm FB márka csoportjába és ott megköszönte, hogy mindennap elengedem. -
A felsorolta helyzeteknek nem szabad előfordulniuk.
Nem zavarhat a mögötted lévő, nem kényszeríthet nagyobb sebességre. Ilyenkor inkább az elengedés a megfelelő viselkedés.
A út nem versenypálya!!
Helyes magatartás:
Országuton Tempomattal az óra szerint megengedett sebességgel haladsz (ammenyiben a körülmények megengedik).
A mögötted levő bekapcsolja a radaros tempomatot és megfelelő követési távolságot tart.
Szépen mindenki így hald az úton.
Lassú jármű (traktor, segédmotoros kerékpár, stb minden ami 60km/h alatt halad) utolérése esetén szépen kikerülik egyesével a gépjárművek és folytatják az útjukat, ahogy addig is.
Két eset van. Korábban indulsz és korábban érsz az úticélodhoz, vagy elkésel.
Ha valaki elkésik, nem lesz belőle gond, de inkább induljon el korábban és ne az út alatt akarja behozni a késését. -
válasz
tyielow #58163 üzenetére
Mindig piszkál ez a 60-70km -es sebesség.
Voltam olyan helyen (Kiskunság) ahol országúton mindenki óra szerint 70-nel ment.
Szerintem tök nyugalmas volt út, senki nem előzött senkit.
Autópályán sem zavarhat senkit a 60km/h, hiszen használhatják olyan gépjárművek, amik ezt a sebességet sík úton képesek elérni, így emelkedőn még ennél lassabban is közlekedhetnek.Inkább azt a nézetet kéne feladni, hogy a megengedett sebességet minimum sebességként kezeljük. Amúgy egy előzés közben sem lépheted túl a megengedett sebességet még 1km/h-val sem. A nagyobb túllépés csak a kiskapuk és mérési hibahatárok és egyszerűbb/biztosabb felelőségre vonás miatt alakult ki.
Mondhatjuk azt is, hogy ha valakit felidegesít az, hogy az előtte lévő 90 helyett 70-nel halad, akkor ő nincs vezetésre képes állapotban. Az hogy siet, nem érv az idegeskedésére vagy türelmetlenségére.
-
válasz
nyikszi #58105 üzenetére
A kukásautó vezetőjének volt szerencséje, mert meghurcolták volna egy idióta miatt.
A Darwin-díjasunk megérdemelte volna a halált. Így csak még több embert sodor veszélybe.
A kommentek sok hibát felsorolnak, de a papucsba kerékpározás forgalomban nem említik, pedig már az előrevetíti az elkerülhetetlen balesetet.
Tiltani kéne a papucsban kerékpározást. -
Közben megduplázódott a gépjárművek száma, és autóként több utat is tesznek meg.
A balesetek száma közben folyamatosan csökkent.
Azt akarod sugallani, hogy az egész statisztika csak a biztonsági öv használata miatt lett ennyivel jobb? Nem lettek ennyivel biztonságosabbak az autók -
válasz
Szada85 #57768 üzenetére
"a morál már mint olyan elveszett"
Nem is volt. Sőt, a számok folyamatos javulást mutatnak.
Régen sokkal kevesebb autó közlekedett az utakon, alacsonyabb volt a megengedett sebesség, a közlekedési balesetek száma mégis sokkal több volt. Nagyon kevés a baleset történik 1990-hez képest. -
válasz
philoxenia #57656 üzenetére
Láttam olyan kínai videó is, amikor 2,5 éves gyereken hajtott át a furgon. De hogy biztos legyen, a hátsó kerekekkel kétszer is.
Nem látta senki a z esetet, a sofőr is ebben a hittben volt, csak egy biztonsági kamera épp felvette.
Érthető okokból a felvételt gyorsan eltávolították. -
Itt szinte senki nem használ kerékpárt. Pedig elsőre jó gondolatnak tűnik.
Aztán mindenki ugyarra az eredményre jut.
Ha már tolja, akkor előbb beérne ha nem tolna útközben magával egy kerékpárt.Fiatalon én is nyomtam. A 12-14 km/h-ás átlag már jónak számított hazafelé. Igaz munkába menet lazán megvolt a 30 feletti átlag, de akkor az út háromnegyedén még tekerni sem kellett, csak fékezni.
A kilométereken át tartó emelkedő a legtöbb embert megadásra készteti.
Viszont kemény sportolóknak jó edzési lehetőség.Nem véletlenül kerékpároznak sokan Hollandiában.
-
válasz
philoxenia #57591 üzenetére
Városban többet fogyaszt, a több gyorsítás miatt.
Ha kisebb sebességre gyorsítasz fel, akkor kevesebb üzemanyagot használsz.
Szerinted kevesebb lenne a fogyasztás, ha két lámpa között 80km/h-ra gyorsítanál, majd fékeznél és így közlekednél az egész út alatt? -
válasz
philoxenia #57586 üzenetére
30-ra gyorsítás 21ml üzemanyag felhasználásával jár.
50-re gyorsitás 30ml üzemanyag felhasználásával jár.
50-re gyorsítást nem lehet kevesebb üzemanyagból megúszni, mint a 30-ra gyorsítást.
Ez az alapja a 30-as sebességhatárnak. -
válasz
philoxenia #57582 üzenetére
100 éve a lovak mellett is hasonló érvek voltak a benzinessel szemben, mint most a benzines mellett az elektromossal szemben.
A ló bárhol eszik szinte ingyen, olcsóbb megvenni, ha több van akkor önreprodukáló, önvezetés képessége, egymagában használva egy embernek tökéletes, szekeret rakok mögé akkor teherautó, ha két lovat rakok a szekér elé, akkor nagyobb teherautó stb. Ezzel szemben az autót tankolni kell, nincsenek is benzinkutak, patikába jártak benzinért, büdös, hangos, robbanásveszélyes, rozsdásodik, kell külön motor, autó, teherautó, gyakran meghibásodik, terepen nem használható, szerelő kell hozzá, csak úri hóbort a gazdagoknak.
Nem is értem hogy cserélhettük le a lovakat. -
-
válasz
Reggie0 #57571 üzenetére
Pécsen lehet látni az új beköltözőket, akik hagyományos kerékpárral próbálkoznak.
De csak egyszer, mert hamar elfogy az erő az első, itt kicsinek számító dombnál és tolja felfelé.
Amin a házam áll telek, azon van csak 6 méter szintkülönbség, pedig négyzetes és összesen 33x33 méter az egész. (Egy szint kb 3m és a második szint tetejével van egy magaságban a telek magasabb széle.)
Nincsenek is kerékpárosok, még az ételfutárok között is marginális a számuk.
Gyalog a 10km-es táv minimum 2 óra lenne.
Napi 2x 2 óra utazás nem elfogadható.
Elektromos kerékpárral viszont simán élhető lenne, ha nem lenne nagy a sebességhatár. -
válasz
kw3v865 #57568 üzenetére
A lényeg, hogy 50-re gyorsítás 1,5× annyi üzemanyagfogyasztás , mint 30-ra gyorsításkor.
Az átlag sebesség viszont csak néhány km/h lesz kevesebb, de a megtett táv rövidsége miatt, ez időben kevés veszteség.
Ha a baleseteket csökkenését nem is veszük figyelembe, akkor már környezetvédelmi szempontból sokat nyerünk. Ráadásul kis sebesség határnál már a kerékpár és más közlekedési eszközök is nagyobb teret nyernek. -
válasz
kw3v865 #57558 üzenetére
Nekem, Pécsen, hétköznap reggel és délután 14-18km/h az átlagsebességem, a munkahelyem és a házam között, 10 kilométeres távon.
Nem hiszem, hogy ha 70km/h-ra növelnék a megengedett határt, akkor sem érnék be gyorsabban. A piros lámpáknál meg kell állni, a kereszteződésekben és zebráknál az elsőbbséget meg kell adni akkor is.
Nyilván lehetne balkán stílusban nyomni, tökön-paszulyon át, akkor hamar beérne mindenki. -
válasz
Reggie0 #57555 üzenetére
A te álláspontod, elavult tényekre és elavult eszközökre alapszik. A helyes megközelítés a ma elérhető és forgalomban lévő eszközök használatán alapszik.
Például az erőmű kapacitás cáfolata:
Ha a világ összes személyautóját lecserélnénk, akkor kb 10% nőne az elektromos áram fogyasztás, de ezzel szemben az üzemanyag előállításhoz szükséges energia csökkenése miatt, 2% csökkenne az energiaszükséglet. A szumma végül 8% elektromos áram fogyasztás növekedés.
Az autópark nagy részének lecserélése nagyon, nagyon minimum kb 20 évre van szükség (lehet hogy 30-35 év lesz).
Az elmúlt 20 évben viszont az elektromos áram fogyasztás nagyobbat növekedtet, mint amennyit az elektromos autózás megkövetel.
Csak 1994 és 2008 között, 14 év alatt 20% volt a fogyasztás növekedés a világon, mégsem omlott össze az elektromos hálózat.A többi állításod már a meglévő gyakorlat megcáfolja. Keress meg egy egy elektromos autót használót, hogy mikor, milyen gyakran és hol tölti. Esetleg nézz meg angol vagy norvég példát. Ezek működő gyakorlatok, és nincsenek összhangban az állításaiddal.
-
válasz
Reggie0 #57553 üzenetére
Kb ezek a tanulmányok önmagukban semmit nem érnek.
Több vizsgálat szükséges, több csapattól, több helyen, több szempontból. Egy tanulmánynál a szerzők jelentősen elfogultak lehetnek. Vagy sok mindent nem vettek észre. Például 30km/h-nál mennyien ülnek át kerékpárra vagy elektromos kerékpárra, stb.
WHO-nál a bekért tanulmányoknál ez állandó probléma.
De mindegy, az idő majd megmutatja az igazságot.
Kb 15 év múlva emlékeztess, kíváncsi vagyok az eredményre. -
válasz
Reggie0 #57549 üzenetére
Minden állításod hamis/téves, rossz alapokból, rossz következtetéseket vonsz le.
De nem hiszem, hogy ezt nekem kéne itt és most végig cáfolnom.
Használd az internetet, és valós felhasználók, fejlesztők, és energiapiaci szakemberek (nem erőműben dolgozó ember) tapasztalatait és meglátásait fedezd fel.
Kamula Barnákat kerüld. -
válasz
Reggie0 #57547 üzenetére
őőő
Feltételezed, hogy mindenki a otthon töltené az autót?
A benzint is otthon szokták pillepalackból tölteni, vagy mindenki hazafelé beugrik a kútra?
Lehet az lesz, hogy jövedéki adóval terhelt áramot lehet csak vételezni, külön kutakról, 5 perc alatt teljesen feltöltve az autót. Az otthoni töltés meg le lesz tiltva.
Inkább ne jósolgassunk, hogy mi hogyan lesz. -
válasz
Reggie0 #57545 üzenetére
1. Én most Vitézy Dávid álláspontjával értek egyet.
2. De néhány éven múlva az eredeti 30-as korlátozást fogom támogatni.
3. Azt kell megnézni, hogy melyikkel mentünk meg több emberi életet vagy növeljük jobban az életminőséget.
4. Ki kell tiltania dízeleket és az EURO4 alatti benzines személyautókat a belvárosokból, plusz méretkorlátot is be kell vezetni. Így a tanulmány szimulációja már teljesen más eredményt fog mutatni, és a 30-as korlátot fogja támogatni.
Semmi nincs kőbe vésve, a tanulmány néhány év múlva hibás és érvénytelen lesz. -
válasz
mephi666 #57501 üzenetére
40 év alatti nők tömegesen nyomkodják a telefont városon belül.
Folyamat üzeneteket írnak.
5 napig karosszériásnál volt az autóm, mert beletolattak. Kénytelen voltam tömegközlekedést használni. Buszról szépen belehetett látni az autókba. Minden nő üzeneteket írogatott megállás nélkül az ölében lévő telefonba. Tisztára megijedtem, hogy mennyien nem nézik a forgalmat. -
válasz
philoxenia #57491 üzenetére
Full Stop táblás kereszteződés.
De asszem ebben a cikkben is említették. -
válasz
Reggie0 #57326 üzenetére
"Az latszik igazabol, hogy a dizeleket kene kivagni a francba, az sokkal jobban csokkenti a PM es NOx-et. Meg bevezetni a behajtasi dijat, dragitani a parkolast, lakok parkolasi kedvezmenyet megszuntetni."
Ezeket nem lehet csak úgy bevezetni, megfelelő alternatívákat kell nyújtani helyette.
Budapesten még rendben van a tömegközlekedés, de máshol (nem csak MO-n) nem ilyen jó a helyzet.
Én minden olyan változást preferálok, ami a fentarthatóságot növeli, mindezt úgy, hogy a mai kényelmünk ne csorbuljon. 2020-ra minden olyan termék (polikristályos napelem, LFP akku, stb) tömeggyártásba került, amivel ez könnyedén lehetséges. -
válasz
Reggie0 #57323 üzenetére
Minden kutatás (közlekedés, biztonság, klíma, gazdaság, fenntarthatóság, stb) az alacsonyabb sebességet hozzá ki a szükséges intézkedésnek.
Viszont a választók erős elutasítása miatt nincs politikus aki megszavazná.
Egyedül az üzemanyag hiány vagy egy fájdalmasan magas üzemanyagár tudja kikényszeríteni. -
válasz
Reggie0 #57320 üzenetére
Az emberek 98%-a nem vezet ECO módban, viszont 10%-a azt hiszi, hogy ő abban vezet.
Itthon is pazarlóan vezetnek, külföldön még inkább.
Nem akarom beadni, de az új manuális váltós autókban, amelyikben van eco mód, és bekapcsolod, akkor taposáskor sem indul meg.
Mindenkinek az első dolga, hogy sport módba rakja a váltót, start-stop-ot kikapcsolja és úgy használja. Panaszként hallom, hogy ezt minden induláskor meg kell csinálni. -
válasz
Reggie0 #57318 üzenetére
Igazad van, tök mindegy. 50-re gyorsítás az embereknek kétszer annyi üzemanyag felhasználással jár, mint egy Eco módban lévő automatának. Mindenki csak nyomja a gázt, mint süket a csengőt, mert azt hiszi, hogy valami nyomorult versenyen van. És az nyer, aki előbb ér a következő piros lámpához.
-
válasz
Reggie0 #57316 üzenetére
De nem mindegy ki hogyan vált.
Az emberek 99,999% nem tud olyan jól váltani, mint egy mai automata. Ha tud is, nem mindig olyan sikeres. Csak azt hiszik hogy jól váltanak.
Visszaváltáskor ha adnak egyáltalán gázfröccsöt, hogy kedvező szinkronba legyen a váltó, abban az esetben is nem megfelelő mennyiséget (kevesebbet vagy többet) adnak, ráadásul mindezt nagyon lassan teszik az emberek egy váltóhoz képest.
Toyota e-CVT-t, ami semmilyen értelemben sem váltó (Toyota, Ford, Suzuki) és az elektromos autókat se felejtsd ki. -
válasz
Reggie0 #57313 üzenetére
Ez nem csak Magyarországi cél, így a manuális váltó nem 100%-os tényező az egyenletben, sőt, lassan marginális. A manuális váltóval már nem is fognak autókat forgalomba hozni, mert nem lehet velük hozni a kibocsátási célokat. Az új biztonsági berendezések, pedig megkövetelik az automatát, a manuálist abszolút kizárva.
Különben mindig azt halottam, hogy azért választják az emberek, mert szeretnek irányítani és maguk váltani. Nekem is volt manuális, csak untam, hogy munkába járás közben,10 km alatt több mint 100 kuplungolást végeztem.
-
válasz
Reggie0 #57310 üzenetére
Szimulációk sokkal kisebb károsanyag kibocsátást hoznak ki. Az autóknak 50 helyett csak 30ra gyorsulnak, a teljes menetidő pedig alig változik. Persze üres utcakkal és városi főúton haladva, megállás nélkül az 50es tempó kicsivel jobban végez, de ez az esetek csak kis százalékban fordul elő, egy nagyvárosban.
-
válasz
tyielow #57308 üzenetére
Legalább 1 órán keresztül tudnék érvelni és számokat felhozni a 30-as sebesség mellet.
Előtte viszont sokaknak a fizika tudásukat kéne felfrissíteni, mellé forgalom szimulációkat mutatnom.
De csak a számokból kitűnik a gyorshajtás több, mint 80%-a relativ, ami sebeség határ csökkentésével átkerülne az abszolútba, így a balesetek nagy része meg sem történne.
Lakot területen a balesetek száma drasztikusan csökkenne, a bekövetkezők, pedig sokkal enyhébb kimenetelűek lenének. -
válasz
Vismajor01 #57156 üzenetére
Hegyekben simán jöhet egy 1.5-ös autónál is 13 literes fogyasztás.
Volt hogy ilyen miatt visszafordultam a másik országba, mert volt kút a hegyekben, de az sem biztos hogy vasárnap este hatkor nyitva van. Így inkább visszafordultam és az előző ország városát választottam. -
Kanyarba kirepülő:
Egy idős házaspár volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- LEGO klub
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Tőzsde és gazdaság
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mini-ITX
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- További aktív témák...
- Dell XPS 9310 (i7-1185G7/16 GB RAM/512 GB SSD)
- Intel NUC 8i7BEK Mini Desktop
- Új 2K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 4060 Ti 8Gb/16Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari (27% ÁFÁ-s)
- Új 2K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 4060 8Gb/16Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari (27% ÁFÁ-s)
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest