- SUSE Linux
- Hálózati / IP kamera
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Router gondok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz werszomjas #24291 üzenetére
Sajnos volt olyan felelőtlen hogy mást is vitt magával, valamint van 1 súlyos sérült is.
-
-
proof88
addikt
Amúgy a ködlámpa mire jó? Miért jó ködben használni? Mostanában elég nagy a köd késő este külvárosban, nem mindenki kapcsolja fel, én meg nem tudom, hogy használjam-e vagy sem. Zavarhatok-e vele pl szembe forgalmat?
-
Calogero
addikt
válasz Calogero #24278 üzenetére
Még egy kis szösszenet a reggeli balesettel kapcsolatba.
Szemtanú elmondása szerint a Suzuki nagy sebességgel előzte meg autóját, majd további járművek előzésébe kezdett, ám a manővert nem tudta időben befejezni, így bekövetkezett a tragédia. A szemtanú elmodása szerint sokkoló képek fogadták őket szétroncsolódott autónál. Az egyik személy arcába a kerék is belefúródott.
A baleset helyszíne mellett elhaladó autósok összefogtak és közös erővel nyitottak ki három ajtót a tűzoltók megérkezése előtt. Majd a szakemberek átvették a munkát.
-
Khelben
nagyúr
válasz proof88 #24303 üzenetére
A hatso kodlampanak van ertelme kodben, nagy esoben, ha nincs mogotted senki. Aki utoler, messzirol eszrevesz. Amikor meglatod a lampajat, mar le is kapcsolhatod, onnantol mar nem kell, csak zavarod vele.
Az elso kodlampanak semmi ertelme, 2 meterrel vilagit az auto ele, ha 10 km/h-nal gyorsabban mesz mar nem er semmit. Akkora kod meg ugysincs. Ha meg ennel messzebb vilagit, akkor rosszul van beallitva es zavarni fogja a szembejovot. -
_seth_
veterán
válasz Khelben #24306 üzenetére
Van értelme pedig. Elég sokat járok borsodban és a sajó mellett mellett megy a főút, néha keresztezi néha párhuzamos és hatalmas köd szokott lenni. Nem ritka amikor 20 km/h alatti sebességgel haladok és a tompítottal is lehet látni valamit de a legjobb ha a ködlámpát is felkapcsolom métereket jelent. Sokan a refit kapcsolják be de az csak ront ilyenkor a helyzeten. Ja és a xenon tompítottat is 3x mentem vissza beállíttatni szervizben mire én is azt mondtam, hogy így jól látok vele és senki sem villog. Na a ködlámpával is pontosan 3x mentem vissza mire nem villogtak rám de még én is jól láttam és amúgy sem jó nagyon felfelé világítani mert az lenne a célja, hogy a köd alatt világít.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsid
senior tag
válasz dovitt #24308 üzenetére
Azért, ha baktatsz a ködben a külső sávban autópályán mondjuk 90-100km/h-val( tegnap voltak akik még ennyit se mentek ) és jön valaki aki ereszti mondjuk 130-140nel, akkor észre vegyen időben. Sokat számít.
Tegnap a Lechner Ödönről fordultam a Soroksári útra a dél felé a Dandár utcánál, az előttem levő Ford(asszem) pedig észak felé. Kaptuk a zöldet, elindultunk, a Sorin a külső és a belső sávban állt egy-egy autó, mi már elindultunk amikor a középső sávban egy középkorú fószer benézte a pirosat egy Nissan Vanettetel. Majdnem fékezés nélkül tolta oldalról telibe az előttem haladó kocsit. Nemtom hoval figyelt, nem volt gyanús hogy a körülötte levő sávokban állnak, csak ő megy ...
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Winner_hun
félisten
Lada sofőrje biztosan nem használta az övet...
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24312 üzenetére
Tehát, akkor úgy kell kell használni, hogy ha nincs mögötted senki felkapcsolod, majd miután utolértek lekapcsolod. Elhaladt melletted, újra felkapcsolod. És igy tovább...
Hát te is sokeszűlehetsz. Egyébként, pont olyan erős, mint a féklámpa. Néha magad is cserélhetnéd. -
_seth_
veterán
Nem olyan bonyolult a ködlámpa használata, ne ezen akadjatok már fel Na.... mégis
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Winner_hun
félisten
válasz dovitt #24313 üzenetére
Kár erőlködni, látszik rajtad hogy nem tudod helyesen használni. És nagyon sokan vannak akik olyanok mint te, felkapcsolják aztán vakuljon a másik.
Akkor olyan erős mint a féklámpa, a lényeg hogy erősebb a helyzetjelzőnél, így messzebbről észrevehető.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
IreN!CuS
őstag
válasz kételkedem #24292 üzenetére
Nekem ilyenkor az jut eszembe,amikor egyik haverom volt gyárlátogatáson a suzuki-nál és megfogott egy lemezt és a két újával gond nélkül elhajlította,persze "nyers" elem volt,de akkor is durva.
Köszi a választ(Calogero-nak is),bár nem rally féle bukócsövezésre gondoltam,hanem például első utasok lábához,B fal az oldal ütközések miatt.Boldog Karácsonyt.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Khelben
nagyúr
válasz dovitt #24315 üzenetére
A féklámpa szórt fényt ad, a ködlámpa meg valamennyire fókuszált, ezért erősebben világít. Próbáld ki, tolass közel egy falhoz és kapcsolgasd. A 2 ködlámpa még a 3 féklámpát is lenyomja fényerőben.
És igen, akkor kell égnie, ha nincs mögötted senki, hogy aki utolér, az időben észrevegyen. Viszont amikor már észrevett, akkor illik lekapcsolni, mert a fénye nagyon zavaró, főleg, mikor olyan elcseszett konstrukció, hogy szemmagasságban van (WagonR pl.) -
werszomjas
őstag
válasz Khelben #24319 üzenetére
Érdekes dolog ez a ködlámpa, én autópályán nem szeretném hogy előttem lekapcsolják.
Meg milyen követési távolságot tartasz te hogy zavar?
Én pályán ködben úgy szoktam menni, hogy már az előttem lévő ködlámpáját lássam, de a sima hátsó lámpáját még ne.
Ha lekapcsolja a ködlámpát, nem látom mit csinál előttem, és közelebb kell mennem, ami ködben nem a legjobb.
Városban igaz lehet amit írsz, hogy zavarod a mögötted jövőt, de országúton, autópályán sztem hülyeség lekapcsolni.
Engem legalábbis nem szokott zavarni.
Arról most ne beszéljünk, mi van akkor mikor nincs is köd, vagy ködfoltok vannak, és valaki folyamatosan nyomatja, azt tényleg zavaró, de nagy ködben, nem kell lekapcsolni.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
félisten
válasz werszomjas #24322 üzenetére
Kodfoltoknal en is le szoktam neha kapcsolni, de ha folyamatos kod van nem is szabad kapcsolgatni. Szep lenne ha kodben azzal lennek elfoglalva, hogy epp a hatsot vakitja-e vagy sem. Ha mar vakitja, ugyis tul kozel jon. Ha meg tavolrol is vakitja, akkor nincs eleg nagy kod ahhoz, hogy indokolt lenne a hasznalata.
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24317 üzenetére
Annyira biztos értek hozzá mint te...
De nehogy már bebeszéld magadnak és másoknak is , hogy úgy helyes a használata, ha le-fel kapcsolgatod. Maga a le-fel kapcsolgatás is zavaró a mögötted lévőnek. És nem is kell lekapcsolni. Le van írva, a helyes használata. Be kell tartani. Addig is figyelj és tanulj. -
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24327 üzenetére
Ne tippelj, hanem gondolkozz. Már ha tudsz.
meg egy helyesírási szótár a kézbe[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Khelben #24300 üzenetére
Ez a számtech eszköz működésének zavarása se fog megállni, mivel a lézermérő berendezés simán túl van biztosítva, nem megfelelő visszaverődés ill egyéb zavaró tényező miatt simán nem fog semmit se mutatni a kiírt sebesség helyett. Ha a fószer azt mondja, nem is volt bekapcsolva, senki se fogja tudni rábizonyítani, hogy márpedig be volt, és azért nem sikerült a mérés. Mivel magáról a nem mérhetőségről eleve nincsen felvétel, ezért bebizonyítani se fogják tudni, hogy valóban a blokkoló blokkolt. Se hibaüzenetet se mást nem produkál a mérő, csak nem ír ki sebességet. Ennyi. Kell egy közepes képességű ügyvéd.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24330 üzenetére
Hát az van bőven. Mármint hibák.
Tudod az nem tetszik nekem veled kapcsolatban, hogy ide ha beírok, te abban a pillanatban mint a hiéna lecsapva az írásomra, írsz valamit, majd személyeskedsz.
Lehetsz te beregelve akár 10 éve is, és írhatsz százezerszer is, egy éves jogsival és 10000 km-rel a hátad mögött szerintem fingod sincs a közlekedésről és osztod itt az észt. Ugyan már. Vagy lehet, hogy közlekedési szakember, csak adod a hülyét. -
Winner_hun
félisten
válasz dovitt #24332 üzenetére
Na mutasd azt a bőven sok hibát. Egyelőre nem írsz semmit konkrétumot.
Az engem nem zavar ha neked nem tetszik, attól még leírom ha nagy hülyeségnek ítélem a másik írását. Nem nézek ki magamnak senkit, lényegtelen hogy ki írja, az írás tartalma ami érdekel.
A levezetett km-ek és a jogosítványszerzésem idejével is nagyon mellélőttél.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #24321 üzenetére
hát ha komolyna gondoltak inkább öngyilkosak.az uj auto mindent kivisz mert uj vazzee tökéletes tudod.aha.ja.csak hiába uj ha még ujonnan sincs olyna mint más kocsi 10 évesen.
száraz aszfalton, vezetői tudással.jo gumival!!!nagy felnivel be lehet.max lehet egy drift benne van"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24333 üzenetére
Persze tele van hülyeséggel. Tőlem aztán kapcsolgathatod azt a lámpát egész nap. ha úgy gondolod.
-
-
dovitt
csendes tag
válasz Winner_hun #24339 üzenetére
Az hogy hazugnak nevezzenek másnak sem tűröm el, nem hogy egy senkiházinak. Senki nem mondta, hogy tele van hibákkal. Ezt te mondtad.
-
Winner_hun
félisten
válasz dovitt #24340 üzenetére
Te írtad:
meg egy helyesírási szótár a kézbe
Én írtam:
Várom az általad felfedezett helyesírási hibá(ka)t,
Te írtad:
Hát az van bőven. Mármint hibák.
Ha nem arra írtad akkor tanulj meg fogalmazni is.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
_seth_
veterán
válasz Khelben #24319 üzenetére
Csak egy kis érdekesség és mielőtt elkezdenél kötekedni olvasd el ismét amit írok ja és ezek nem csak az én hanem a legtöbb autóban így vannak mivel univerzálisak az izzók:
Fókuszált? Akkor te még nem láttad a hátsó lámpádat belülről mert én láttam már és semmivel nem fókuszáltabb a ködlámpa rész kiképzése mint pl a helyzetjelzőjé (konkrétan nálam ugyanolyan).
És a helyzetjelző 5W, a féklámpa 2x21W + pótféklámpa, a ködlámpa az 1x21W vagy autója válogatja és 2x21W de megegyezik a teljesítményük.
Használni pedig ésszel kell ennyi. Ha csak kis köd van én is kikapcsolom ha már viszonylag közel van hozzám valaki autóval utána pedig be, de ha tejköd van a sajó mellett az azt jelenti, hogy legutóbb is ködlámpa nélküli autóba majdnem belementem 25km/h sebességgel, ködlámpásat pedig kb 2 autónyira láttam meg pedig ez a két ködlámpás változat volt... szóval ha nagy köd van akkor nem kell kikapcsolni. Autópályán a sebesség miatt ugyan lehetne mondani, hogy kell de szerintem lassítani is kell a ködben mert ott is egy őz, róka bármikor kiszaladhat az ember elé....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsid
senior tag
válasz _seth_ #24342 üzenetére
Nem szeretnék a vitába beszállni,de
"Fókuszált? Akkor te még nem láttad a hátsó lámpádat belülről mert én láttam már és semmivel nem fókuszáltabb a ködlámpa rész kiképzése mint pl a helyzetjelzőjé (konkrétan nálam ugyanolyan)"
Az összes haszonjárműben ( 3,5tonna felett legalábbis ) fókuszált fénye van a ködzárónak, legyen az teherautó, vontató vagy pótkocsi. Mindkét oldalon. Személyautónál nem tudom mi a helyzet, de előfordulhat, hogy ha nem a lámpatest belseje másabb, akkor a búra lenne máshogy kialakítva?
<tRucKdriFteR>
-
_seth_
veterán
Mit értünk fókuszált alatt? Láttál már fókuszált fényt autón hátul?
A fényszóró az fókuszált mert leírható vetítési képe van, de hol van ilyen a ködlámpának?
Ugyanúgy egy króm jellegű rész fogja körül az izzót és műanyag búra van rajta az pedig már semmit sem fókuszál.
Itt látszik mi van a műanyag mögött. Én azért erre nem mondanám, hogy fókuszált
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsid
senior tag
válasz _seth_ #24345 üzenetére
A fókuszáltat ne reflektorként képzeld, a féklámpa vagy a helyzetjelzők szórt fényéhez képest hátulról erősebbnek látszik. A sima "izzós" lámpatestekben a ködfénynél van egy plusz betét, amit ha kiveszel akkor ugyanolyannak tűnik a fénye mint a féklámpának. Linkelhető normális képet nem találtam, a szerelvényt meg Gyálon hagytam, így a héten már le sem tudom fotózni.
Ha ezen megnézed, itt is más a az izzó körüli rész a ködfénynél és a féklámpánál:
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
félisten
Téli vezetéstechnikai tréning a BMW-nél
Mondjuk ezt elolvasva majdnem lefordultam a szekrol:
túlzott sebességgel beesve egy kanyarba minden autó az első tengelyén veszíti el először a tapadást. Mi ilyenkor a teendő? Azonnal nyomjuk ki a kuplungot, és tapossunk bele a fékbe.
Hogy irhat ekkora marhasagot, hogy kanyarban tapossak a fekbe? Ha ezt megteszi, biztos, hogy elszall mint a gyozelmi zaszlo.
-
dragonfx
veterán
ne legyne tulzott a sebbesség.ne nyári viszonyokhoz igazítva közelítsükmeg a kanyar ahol a biztonságos lesodrodás nélküli sebbességre az utolso szakaszban lépünk csaka fékre.látva a kanyart havon már joval korábban enyhén fékezzünk.
azon a tengelyén ahol hajtott.de legtöbb esetben inkább hátúl..driftel ki a sebbe.bmw.nél hátsókerekes autonál maradva ha elindul.semmi kuplung.gázról lelépünk és a kormánnyal játszunkoda vissza tekergetéssel látva merre csuszik az auto.a fékezni ilyenkor ugysem lehet mert még jobban megcsuszunk.csak picit érdemes."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-