Új hozzászólás Aktív témák

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #98 üzenetére

    te sztem azért elég durván el vagy tévedve :U
    (ugylátom lenox hsz-ét se fogtad kellő szinten :U)

    másik hsz: "És nem fogják 50x elmagyarázni, mint egytemen, sajnos mostanába ezt nevelik bele a nebulók fejébe."
    50x? :Y ezt ugye csak viccból írtad? :D vagy hova jártál te "egyetemre" ?

    ha már így beleírok mindenbe, az "alsó" x %nak szerintem is fizetnie kéne. az ilyen látványosan jólelvagyok párévig arcok miatt.

    [ Szerkesztve ]

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • lenox

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #98 üzenetére

    Szerintem ez óriási tévedés

    Lehet. En azert eleg sok vegzett infost ismerek, es nem ertek veled egyet.

    Amugy nem ertem, az a problemad, hogy lehet ugyan dolgokat csinalni, de nem kotelezo? Nem ertem, ez miert baj, ugyse a papir a lenyeg, szal ha valaki csak atkullogott a vizsgakon, megvan a papir, de nem ert semmihez, majd jol nem veszik fel dolgozni...

  • Drizzt

    nagyúr

    Szerintem meg nem baj, ha minimális a gyakorlat, s maximális az elémlet egyetemeken. Bár korábban nem teljesen voltam ezzel így, de ha megváltoztatnánk a dolgokat úgy, hogy csak a minél jobb munkavégzés legyen a cél, akkor hogyan lehetne úgy elméket csiszolni, hogy a világ technikai fejlődése tovább mehessen? Az egyetemnek az is a feladata, hogy olyan embert neveljen, aki képes lehet alapkutatások végzésére is, nem csak "rabszolgának" beállni egy céghez. Attól, hogy az utóbbi nagyon sok ember sorsa, még az előbbi szerep lehetőségének megteremtése is nagyon fontos alapcél.
    És aki megkap szilárd eelméleti alapokat, az általában már nagyon gyorsan, s hatékonyan képes lehet elsajátítani gyakorlatot. Szimplán azért, mert rá van kényszerülve, hogy megtanuljon tanulni hatékonyan, elválasztani a fontost a lényegtelentől.

    I am having fun staying poor.

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz Drizzt #104 üzenetére

    Veled annyira nem vitatkoznék, mert Salvatoret special én is szeretem:)

    De ha megengedsz egy.két megjegyzést:
    És aki megkap szilárd eelméleti alapokat, az általában már nagyon gyorsan, s hatékonyan képes lehet elsajátítani gyakorlatot.

    Ez nem így van. A gyakorlat lehet annyira nem fedi le, azt amit az egyetemen tanúltál, hogy végül is teljesen mind1, hogy akár te zseni is vagy elméleti tárgyakból, csinálhastz 5 körüli ösztöndíjátlagot(ahogy csináltam én is) akkor sem boldogulsz jobban mint az aki sokkal alacsonyabb végzettséggel bír. Mert vannak bizony olyan témakörök, amik se elméletben se gyakorlatban nincsenek jelen az oktatásban, és baromira nem érdekel senkit a való életben, hogy te ezeket honnan szeded össze. Miért ne-lehetne legalább egy részét az egyetemen?

    A jó vezető, aki kellőképp tájékozott az pedig nem az egyetem terméke, hanme arra egy alapvető intelligencia kell és tájékozottság. Magyarul születni kell rá, és persze utána fejleszteni ezeket a képességeket, de valaki ettöl függetlenül(és vannak sokan) semmi mást nem akar mint rabszolgának állni egy céghez, akár egy egyetemi végzettséggel is. Vagy épp a sors hozza így, nem feltétlen a tehetséges emberek emelkednek a ranglétrán, mégcsak nem is feltétlen a magas végzettségűek (bár már tényleg vannak státuszimbólumot jelentő elitt iskolák nyugaton de ezeket hagyjuk most) hanem akinek jó kapcsolatrendszere van, vagy tud valami extra dolgot.

    Amúgy én elfogadom mindenki véleményét, de remélem tényleg ezt gondolják, nemcsak azt mondják amit érezni akarnak vagy amit remélnek, esetleg tanáraiktól hallottak.

    S végezetűl én is rengeteg végzett infóst és nem végzettet ismerek, kinek ilyen kinek olyan papírja van, valakinek semmilyen, de az illető ugyanarra képes mint a többi ember, sőt többre is... Aki a maga erejéből érte el ezt egyetem vagy fősuli nélkül fejlesztette a tudását ilyen magas szintűvé, az magasabb szintű feladatokban is bőven megállta a helyét. Mert az a küzdő típus, és minden tiszteletem az övég.

    Végezetül még egy gondolat: Hiszem hogy rengeteg elmélet is kell az egyetemen, én pusztán az arányokkal nem vagyok elégedett ill a leadott anyagok jellegével. A gyakorlati jellegű oktatásban bízom, ami a mára készít fel, és megadja a kezdőlökést...

  • P.H.

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #106 üzenetére

    "Hiszem hogy rengeteg elmélet is kell az egyetemen, én pusztán az arányokkal nem vagyok elégedett ill a leadott anyagok jellegével. A gyakorlati jellegű oktatásban bízom, ami a mára készít fel, és megadja a kezdőlökést..."

    Bejön egy nagy nemzetközi cég, azt mondja: ezt kérném leadni az egyetemi oktatás keretében, erre van szükségem jelenleg több tízes-százas létszámbn (amit amúgy néhány hónapos felvételi képzés keretében a saját költségemre tennék meg), ellenben támogatom az intézményt ilyen és ilyen eszközökkel, adott értékben.

    Oldd fel ezt a látszólagos ellentmondást!

    [ Szerkesztve ]

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz P.H. #107 üzenetére

    Bejön egy nagy nemzetközi cég, azt mondja: ezt kérném leadni az egyetemi oktatás keretében, erre van szükségem jelenleg több tízes-százas létszámbn (amit amúgy néhány hónapos felvételi képzés keretében a saját költségemre tennék meg), ellenben támogatom az intézményt ilyen és ilyen eszközökkel, adott értékben.

    Nem érzem az ellentmondást:)
    Kb én is ezt támogatom, és pl a BME-n láttam is rá példát, a gond csak az, hogy még mindíg kevés, nem kötelező, és alsóbb években is elengedhetetlen, hogy a gyakorlat felé húzzon az oktatás. Írok egy példát, ami t 3-4-ed éveben tapasztaltam, hogy leírjam milyen anomáliák vannak még a híresebb(magyar) egyetemeken is...Döbbenetes, hogy úgy el lehetett végezni pl Hálózatok/ Távközlő hálózatokat hogy az illető egy sima mezei kis hálózatot nem tudott összerakni, routerhez nem értett, ip tartományokról ugyan hallott valamit, de vizsga után már félig el is felejtette az egészet stb..S ez hol van még egy céges komplex rendszertől? :(
    Pedig nem akarom őket leszólni, az elméleti anyaguk nagyon is jó volt, csak a gyakorlat hiányzott, ill amit Gajdos művelt gyakorlat néven utána lévő félévben, az nem volt se elég se jó. Arrol nem is beszélve, hogy pl hálózati programozás kevés volt, az is csak 2 hetente. Minden második ember valekivel megcsináltatta a c-s kódját... S ezt eljátszotta akár féléveken keresztül.

    Egy része ennek hozzáállás kérdése, jól tudom, de a másik része nem. Az oktatás, ami túlságosan is elment elméleti irányba, kevés és felszínes az ellenőrzése a leadott tudás gyakorlati alkalmazásának, teret az az efféle visszásságoknak.

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #108 üzenetére

    :(
    "Döbbenetes, hogy úgy el lehetett végezni pl Hálózatok/ Távközlő hálózatokat hogy az illető egy sima mezei kis hálózatot nem tudott összerakni, routerhez nem értett, ip tartományokról ugyan hallott valamit, de vizsga után már félig el is felejtette az egészet stb."
    ez tipikusan nem! egyetemi feladat...

    Rock'n Roll

  • lenox

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #106 üzenetére

    Miért ne-lehetne legalább egy részét az egyetemen?

    Ismetelni tudom magam. Szedd ossze az egyetemen, ne vard azt, hogy kotelezo lesz mindenkinek, ha neked valamilyen tudasra szukseged van, az egyetemen eleg jo esely van ra, hogy megszerezd, csak utana kell menni.

    Magyarul születni kell rá

    Ezek a dolgok tanulhatok, vannak is ilyen kepzesek, ja, nem kotelezoek, meg nem feltetlenul az egyetemen vannak.

    Az egyetem vagy fosuli nelkuli infos az milyen? :).

    Kulonben ha szerinted egyetem nelkul tobbre lehet vinni, akkor miert nem csinalod ugy? Azt a szemleletmodot, amit szerintem erdemes a BME-n megszerezni, azt mashogy is meg lehet szerezni, minden ott tanitott temakort egyetem nelkul is tanulmanyozhatsz, csak annyi a kulonbseg, hogy az egyetemen ezeket hatekonyabban lehet megtenni. Persze ha nincs affinitasod hozza, csak le akarod tudni a kotelezo dolgokat, akkor sokat nem er. De ezzel a hozzaallassal szerintem egyetem nelkul meg kevesebbre lehet jutni...

    Amugy teged mi erdekelne, ami nem volt benne az egyetemi targyakban?

  • _az

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #108 üzenetére

    egy kicsit hadd legyek g*ci, de csak jó szándékból. :K

    ahelyett, hogy itt szídnád a sulit, húzzál könyvtárba meg a googlezni és ami a tanult anyagokból eddíg tetszett, kezdd el kutatni vazze! esetleg nézz szét álláshirdetések között és amiből a legtöbbet látod, abba az irányba informálódj. és konzultálj tanárokkal, a legtöbbjük nagyon jófej is tud lenni...

    a lehetőség megvan, nézz már szét.

    az

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz lenox #110 üzenetére

    Szedd ossze az egyetemen, ne vard azt, hogy kotelezo lesz mindenkinek, ha neked valamilyen tudasra szukseged van, az egyetemen eleg jo esely van ra, hogy megszerezd, csak utana kell menni.

    Már amiből össze lehet szedni;) Rengeteg dolog van amiből nem, és ez a baj, mert kedves prof sem ért hozzá, vagy nem akar vele foglalkozni. Ez nem megengedhető!
    Mégegyszer mondom, radikálisan át kellene alakítani az oktatást és már alsóbb évfolyamokban meg kellene csinálni, egy jó felső szintű gyakorlat orientált a mára felkészítő oktatást kell csinálni. Még egyszer mondom kell sok elméleti anyag, de a gyakorlaté legyen a hangsúly. Ne lehessen pl valaki úgy informatikus, hogy pl mindenből félig művelt, programozó palánta se lehessen úgy, hogy hallott valamit, meg valaki modnott valamit, épp csak belenyúlni nem tud normálisan a kódba stb...

    Ha egy kicsit tágabban nézzük akkor azzal kezdeném, hogy a régi rendes szakoktatást is vissza kéne csinálni. Jó erős szakközépiskolákra is szükség lenne, ahol enm csak 16 évesen kezd el valaki szakmát tanúlni... Nem mindenkinek érettségi kell, hanem igenis sokaknak jó szakember kell, és nagyon sok helyen már hiány van belőlük. Pl mifelénk, cukrász, szakács, ács , fűtés szerelő...stb mind hiányszakma. S minden munkának meglegyen újra a becsülete!
    De ez nem vár annyira a témába, szal kocentráljunk ismét arra.
    [I]

    Ezek a dolgok tanulhatok, vannak is ilyen kepzesek, ja, nem kotelezoek, meg nem feltetlenul az egyetemen vannak.[/I]

    A jóisten mentesem meg minket attol, ha azok a vezetők kerűlnek többségbe akiket tanítottak a vezetésre, és nem akik erre születtek.(szigorúan szakmai berkekben )

    Kulonben ha szerinted egyetem nelkul tobbre lehet vinni, akkor miert nem csinalod ugy?

    Nem ezt mondtam egészen, scak azt, hogy eleve elmélet orientált és nem jól működő, és 3-4 év gyak akár midnent behozhat, és az illető már több lesz 23-24 évesen mint egy kikerűlt friss diplomás. S hogy mennyi van az illetőben az lutri. Azt mondom, hogy ez egy 22-es csapdája. A cégeknek gyakorlattal rendelkező fiatalaok kellenek, ált. speciális munkákra (akikből esteleg később vezetők lesznek de ez nem biztos) , ők azt mondják nem érdekli őket ki csinálja meg, de jó legyen, amit csinál. Mégis az egyetemet végzettet választják, feltételezvén, hogy jobban ért hozzá mint egy alacsonyabb végzettségű akinek akár sokkal több tapasztalata van. Tehát, hogy egyáltalán bekerülj ebbe a körbe erősen javallott egy egyetem elvégzése, de az nem tud elegendő gyakorlatot adni, pedig a cégeknek elsősorban ez kell. Elég csak megnézni milyen technológiai ismereteket írnak elő egy-egy munkához. Ennek jó részét nem kapod meg az egytemen, de aki az egytem mellett vagy helyette dolgozott ugyananyni évet, valószínüleg ismeri ezeket, méghozzá nem is kezdő szinten. Tehát hogy bekerülhess a körbe tanulnod kell, de azért tanulsz hogy szakembert faragjanak belőled 5-6 év alatt, mert ez kell a cégeknek. De éppenséggel nem szakember leszel, hanem elméleti mumus, abbol is kezdő, akiket egy adott szaki, aki inkább dolgozott helyette, simán zsebrerak. De sajnos szakinak, aki ilyen self-made-man módjára kitörte az utat magának, sokkal nehezebb bekerülni az elején nagyobb cégekhez, mégis valószínüleg ő lenne számukra az előnyösebb választás.


    Amugy teged mi erdekelne, ami nem volt benne az egyetemi targyakban?

    Korrekt kérdés, illik rá válaszolnom. Nos én a saját világomba, miután portálokkal ill portálmotorokkal foglalkozok (nagyobb vállalatoknak csinálol munkát a cégünk) a következő technológiákra lett volna erősen szükségem:
    -Template kezelő rendszerek bemutatása és gyakorlati alkalmazása
    -Erős AJAX gyakorlat
    -Smalltalk
    Ha mondjuk php-s munkát csinálok(kéretik a nyelvet most nem leszólni, másikakkal is így van) akkor oktatásban nem volt:
    -OO PHP
    -Smarty
    -PDO, ADODB
    Ismét általánosból
    -Erős CGI ismeret
    -Modulok készítése és fejelsztése egy már meglévő rendszerhez
    -Rétegek fejelsztése
    -SVN gyakorlati ismerete(verziókezelés hiányában az isten óvjon bennünket, ha angyobb projektben kell módosítani valamit)
    Keveseletem továbbá:
    -XML-re vonatkozó gyakorlatokat
    -J2ee(aki ezzel akar fogalalkozni 4 de inkább 6 félévig kellene tanulnia ezt)
    -ASP
    -Gyakorlati hálózati ismeretek
    -Gyakorlati Linux alapú szerverek kezelése és üzemelése
    -Windows Server verziók gyakorlati kezelése
    -Ütemezők használata(Cron és társai)

    S ez csak az a szűk része a szakmának, ahol én dolgozom.

    Végezetül de nem utolsó sorban
    -Főzési tanácsak és receptek, sok egyetemista nem tud semmit megsütni, max rántottát és bundás kenyeret otthonról hozott kajákat kajol;) Ez nem mehet így tovább :K

    [ Szerkesztve ]

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz _az #111 üzenetére

    ahelyett, hogy itt szídnád a sulit, húzzál könyvtárba meg a googlezni és ami a tanult anyagokból eddíg tetszett, kezdd el kutatni vazze

    Vazze pont ezt csináltam egyetemista korom alatt, mert felismertem már rég az általam leírt anomáliákat. S az a furcsa helyzet állt elő, hogy bizonyos dolgokból többet tudtam a végére, mint azok, akik azt tanították ( pedig én angyon kedveletem és kedvelem az illetőt, mert tényleg sokat tett a hallgatókért) Ez nem vicc! De még így is csak felét sikerült elsajátítanom, annak ami kellett a mostani munkakörömhöz, ahova a felvételi egy SOAP szerver és egykliens megírása és futtatása volt speciel PHP nyelven.

    Ilyen és ennél bonyolultabb felvételik simán előfordulnak, aki most megy állásinterjúra, lévén szó végzett, annak azt üzenem, nem árt felkészülni ilyesmivel is. Higyjétek el, tapasztalatból mondom.

    De igazából most nem is a nylev vagy a konkrét feladatom a lényeg. A lényeg az, hogy mint előző hozzászólásoban felsoroltam legalább egy tucat technológiát, amit az én szűk területemen kevésnek érzek VAGY nemigen van róla szó egytemen.

    Figyu én csak azt mondom: Mégis mozog a föld. Ne tessék belőlem ezért rögtönzött grillpartyt rendezni, mert eddig mindenki azt mondta, hogy nem :R

    [ Szerkesztve ]

  • _az

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #113 üzenetére

    na bazz, akkor nem másodéves vagy... :F
    jó, felejtsük el az előző hozzászólásom.

    na meg azért én tartom azt a véleményem, hogy igenis kell több pénz.

    viszont amiket most pl felsoroltál. gondold meg, mikor, hogyan lehetne ezeket mind megtanítani? ez ugye egy szakiránya az informatikának. nade pl a robotprogramozás is része. ha minden szakterületet ennyire részletesen oktatnának, 20 évig tartana a suli.

    ilyesmivel foglalkozó szakirányon voltál? illetve ez a felvételi: ez pályakezdőknek volt kiírva?

    amúgy átment a topic bme-kritikává, most már szídjunk valami másik sulit is! :C

    az

  • cucka

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #112 üzenetére

    Figyelj, és azt hogy képzeled el, hogy például programozó képzés során mindezt megtanítsák? Nem beszélve arról, hogy az általad felsoroltak csak apró töredékét képezik a szoftveriparban használt technológiáknak.
    Tudod, az egyetemen 3-5 év alatt kell mindent megtanítani az embereknek, ezen kívül van még elméleti képzés is (mert ugye az is kell).
    Egy java programozó mondjuk 3-4 év után mondható valamennyire tapasztaltnak. Főállású, napi 8 órás java programozás. Szerinted egy ilyen mélységű gyakorlati képzés hol fér bele egy 3-5 éves tantervbe, ahol a cél általában véve programozó képzés, nem pedig "java ee" szakemberképző.. És gondolj abba is bele, hogy attól, mert tapasztalt vagy szerver oldali java fejlesztésben, még bőven van mit tanulni mondjuk a mobilos cuccokra való fejlesztésről..

    A lényeg, hogy véleményem szerint az egyetemi programozó képzésnek pont nem az a célja, hogy valamilyen szakirányból profit képezzen, mert elképzelhetetlenül sok technológia, rendszer, felmerülő feladat van. Pont azért van a sok elmélet, hogy ne jó java/php/c++ programozókat képezzenek, hanem általában jó programozókat, akik képesek egyedül fejleszteni szakmai ismereteiket (mert nem tudhatod, hogy 10-20 év, múlva mire lesz igény a piacon..)
    Az már megint más kérdés, hogy mennyire sikerül ilyen embereket képezni, de a cél egyértelműen ez.

    [ Szerkesztve ]

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz _az #114 üzenetére

    na bazz, akkor nem másodéves vagy...
    nem sűrűn
    viszont amiket most pl felsoroltál. gondold meg, mikor, hogyan lehetne ezeket mind megtanítani?
    Aham
    pl a robotprogramozás is része. ha minden szakterületet ennyire részletesen oktatnának, 20 évig tartana a suli.
    NoNo
    ilyesmivel foglalkozó szakirányon voltál?
    Ilyesmiel foglalkozó szakirányon, és önlaborokon voltam igen... Sőt projektet vezettem több alsóbb évfolyamos embert irányítottam és segítettem nekik.
    illetve ez a felvételi: ez pályakezdőknek volt kiírva?
    Ő várj egy picit, felejtsük el ezt a pályakzedő, nem pályakezdő dolgot egy kicsit. PL programozásban több kategória van pl junior és senior, ha kifejezetten x év tapasztalathoz köti a cég az elvégzendő munka súlya miatt. Ezt fel szokta tüntetni a az álláshírdetésben is. A szűken vett pályakezdő ált. valamiben jobb esetben junior, de ez nem feltétlen igaz. Pl én lehetek 10 év múlva junior javas, és senior php-s vagy asp-s egyszerre, és ha új állást keresek ezzel tisztában kell lennem, hogy tudásomnak megfelelőt találjak.

    Így tehát igen, jelentkeztem rá, ez volt a feladat, de az állás nem junioroknak szólt. De nem is senioroknak, egyszerűen nem volt feltüntetve. Ezzel eggyütt is feltételezett sok mögöttes tudást már, de nem várták el egyik napról a másikra konkrét keretrendszerek moduljainak profi szintű szerkesztését. Minekutána nem volt 3-6 hónapos tanfolyam mielőtt céges szoftverre ráeresztettek volna, az elején bizony nehezen ment, bár marha sok mindent tanúltam már előtte az adott témakörben. Nagyrészt önszorgalomból, de még a felét se tudtam elsajátítani a kívánt technológiáknak mielőtt állásinterjúra mentem volna a céghez...

    Azt mondom, lehet ennél sokkal egyszerűbb feladat is, ill bizonyos helyeken és állásokban nem is várják el a feladatot. majd ők betanítanak mert nem kapnak SAJNOS kész szakembert. De Pl seniorokat ezzel nem fárasztanak, bár néha velük sem tesznek kivételt.

    Amúgy el se hinnéd mennyi mindent meg tud az emebr, milyen rövid idő alatt tanúlni, ha nagyon rá van kényszerítve:D(pl kirúgják ha nem tudja megcsinálni :K ) szal nem kéne 20 év csak max fele annyi buli...több a témában jártas szakember az egyetemeken. persze ezeket szakirányon kellene tanúlni, így nem minden technológiát, de abbol amit az ember választott midnent.S sokkal több gyakorlati óra és

    na meg azért én tartom azt a véleményem, hogy igenis kell több pénz.

    Így van pénz az kell az oktatáshoz. Ezért is javallanám, hogy a legrosszabb átlagú x% fizessen teljes tandíjat, aki bizonyos kredit szám felett teljesít és megvan normálisabb valami átlaga az mentesüljön ez alól. Ez már ösztönző lenne...

    Bme: túl sokat dícsérik amúgy, jártam oda és tudom miről beszélek név szerint tudom említeni a fölösleges tárgyak sorát tehát nem baj, ha kicsit szidják..
    De jártam az NYME-re is, ott is hasonló gond volt stb..

    Ha valaki amúgy elkezdte az egyetemet, be kell fejeznie, méghozzá nem 7-8 év alatt..de nem árt mellette sokat gyakorloni pluszban és tudatosan gyúrni magát valamire az illetőnek, és nem feledni amit írtam mégha marhaságnak is tartja, tudjon róla.
    Rengeteg gyakorlati tudás kell, és azt az egytemen Sajnos nem tudja megszerezni, de ezzel együtt is el kell végeznie, méghozzá úgy hogy pluszban mellette azon munkálkodik, hogy behozza és gyakorolja a sok kimaradt technológiát.

    [ Szerkesztve ]

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz cucka #115 üzenetére

    Nagyon tetszik a hozzáállásod, és az üzeneted, bár sok tekintetben nem értek egyet veled:)

    Igazad van, nem akarom hogy MINDEZT tanítsák mindenkinek. Valakinek egészen más kell mint, amit én leírtam (de pl SVN azért könyörgöm szinte midnenkinek) az tanuljon szakirányokon mást, de kb ennyire részletesen mint leírtam. S hogy miért? A választ az álláshírdetések leírásában találjuk. Emebrek ezek kellenek. Ezt kéri a piac, ezen kár vitatkozni.

    NEM VÉRPROFI szakemebrek kellenek, és nem is várhatjuk el, hogy mint nagyon jól le is írtad

    Tudod, az egyetemen 3-5 év alatt kell mindent megtanítani az embereknek, ezen kívül van még elméleti képzés is

    Mégis ne "atomcsondtekzdő elméleti valamit tok de mégsem" emberek áradata jöjjön ki, hanem olyan emberek akiknek van valami jó ALAP tudása EGY JÓL BEHATÁROLT részben. No ehhez kell a gyakorlat szerintem. :K
    mert nem tudhatod, hogy 10-20 év, múlva mire lesz igény a piacon
    Lehet világvége lesz, és futurisztikus összetákolt járgányokon fogunk az száguldozni bőrcuccban a sivatagban, és az olajárt harcolunk klánokba szerveződve(MAD MAX rulz)
    De komolyra fordítva a szót nem tudhatom, de te se, minthogy senki igazából. De a végzett egyetemista nem 10-20 év múlva fogsz kezdeni, hanem most. Ami majd későbbiekben kell, azt majd úgyis későbbiekben kell megtanulni már meló alatt-mellett vagy önszorgalmúlag vagy postgraduális képzések keretében. Más utat nem tudok elképzelni. S azt hogy 20 éve neked valaki mondott valamit az egytemen, valami elméletről ami jobb estben még igaz, nos erre nem lehet építeni. Arra lehet amit tényleg használsz, viszont abban igyekezz profivá válni, ill még valamiben ha az egyík valami miatt becsődölni. Én ebben hiszek, de ez személyes vélemény. S ezt tartottam mindíg szem előtt, az elmúlt évek során. Ennek köszönhetően nyertem felvételet jelenlegi munkahelyemre is... Tehát az egyetemi diploma az kell sok helyre, de attol még a rendszert nem tartom jónak. Ezt magyarázom.

    [ Szerkesztve ]

  • lenox

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #112 üzenetére

    Szerintem amiket felsoroltal, biztos nem kellenek mindenkinek, tehat kotelezo nem lehet. Es nagyreszt szerintem felesleges lenne tanitani, ha onallo laborozni akarsz ilyen temaban, az ok, de amugy tanulja mindenki maganak.

    Amugy szerintem meg szoftverfejlesztest lehetne pl. infon jobban tanitani (bar igaz, hogy en mar 10 eve vegeztem, szal hogy ma mit tanitanak nem tudom, de ha te SVN-t mondsz, akkor tul eros nem lehet).

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz lenox #118 üzenetére

    Márpedig mondok, sajnos kevés szó esik róla:S Nézd amikor én kezdtem még marhára más volt a rendszer, pl rendes szakközepek voltak, meg kreditrendszer még nem is volt mindenütt, sokminden adminisztráció kézzel folyt, nem volt msc bsc mégcsak tervben sem.
    Szal sokminden változott, és nem feltétlenül előnyére.

    A szoftverfejlesztést valóban jobban kéne tanítani és gyakorolni. ebben egyetértek veled. Ami technológiákat felsoroltam, azt mint írtam csak az én szűk pici világomban előfordulók, de attol még kellenek. Természetesen egy j2ee-snek nem kell ez mind, de neki más szakirányon mást kellene tanulnia ill. gyakorlonia, de fogadjunk egy j2ee-s is tudna hasonló listát csinálni , hogy mi hiányzik mint én mezei portál fejlesztő:)

    Azt még se lehet modnani, hogy én bezzeg nem tanulom, nem tanítom, fütyülök rá merre tart a világ, pascalon is be lehet midnent gyakorloni stb...

    Tehát nem lehet homokba dugni a fejünket, márpedig sokakat ismerek akik ezt teszik mégis az egytemen. Sok tanár, akik nem veszik vagy nem akarják figyelembe venni, hogy mást kéne és máshogy tanítani(tisztelet a kivételnek):(

    [ Szerkesztve ]

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #112 üzenetére

    az egyetem arra van, hogy az adott szakma alapjait megtanuld. ha már az infónál tartunk egy olyan dinamikusan fejlődő és már alapból hatalmas témakörben egyszerűen lehetetlen megfelelő minőségű és mennyiségű oktatást szinten tartani (és mindezt 5 évbe besűríteni). ellenben van lehetőség arra, hogy midnen témakör alapjait elmondják, és majd akinek amire szüksége lesz abban mélyed el. ha ehelyett gyakorlati képzést kapnál, nem lenne alapja az egésznek.

    mellesleg ismétlem a magyar felsőoktatás gondjai nem a bme-n kezdődnek. ha a bme-t akarod fikázni, van bme-s topic.

    jah egyébként az általad felsorolt dolgok legalább 1évnyi tananyag lennének, de inkább másfél-2 hogy azt mondhassuk, hoyg nem csak felületesen néztünk rá. mit hagynál ki helyette pl? másrészt pedig ezek már elég speciális dolgok, amik messze nem olyan általánosak mint amiket oktatnak.

    amugy bsc-n úgyvágom az egiyk mérés (mármint hogy egy 2 v 3 kredites tárgy komplett) hálózatos dolgokkal foglalkozik.

    [ Szerkesztve ]

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Már a sorok olvasása közben arra gondoltam, hogy téged kirúgtak egy egyetemről és azért irogatsz ilyeneket. A végén, hogy csalódott ember, csak megerősített ebben.

    A legtöbb szakma, és az informatika kiemelten ilyen, megköveteli, hogy ismerd az elméleti alapokat. Ha nem ismered, abból gányolás lesz csak. A gyakorlat azon a szinten nem hogy másodlagos, hanem sokadlagos kellene, hogy legyen. Ha nem érted, hogy miért kell valamit úgy csinálni, ahogy, akkor mit gyakorlatozol?

    Az meg egy jó nagy kalap marhaság, hogy valaki önállóan eljuthat arra a szintre, pl. programozásból, ahova egy jól képzett egyetemi végzettségű programozó. Kód és kód között óriási különbség van, bárki tud(hat) írni működő programot, de a cél a tisztességesen felépített rendszer, és ahhoz már rendes papír és a mögötte álló rendes tudás kell.

    Nem hiszem el pl. hogy a jávát meg lehet tanulni csak úgy, tisztességes elméleti alapozás nélkül. Nem lehet. Lehet valakiből jáva kóder, de az általa faragott kód úgy fog viszonyulni a rendes programhoz, mint egy 1410-es dacia az m5-ös bmw-hez. Mondhatni, a programozással kapcsolatos minőségi igényhez kell a papír.

    Ezeket nem mint programozó írom, bár írhatnám úgy is, hanem mint olyan, aki rendszeresen jelölteket felvételiztet a munkahelyére. Aki Eltéről jön programozónak, akárminek, azt rendszerint érdemes felvenni. Aki GáborDénesről, arra rendszerint kár az időt pazarolni. És kössétek fel a gatyát, mert aki pl. a kolozsvári egyetemről jön, az rendszerint jobb, mint az átlag magyar. Ez van srácok.

    Abban igazad van, hogy az emélet az "csak" valami, amire építeni kell. De ha nincs alap, összedől a ház. Lehet, hogy te nem hiszel abban, hogy aki egyetemről jön, az hipp-hopp utoléri azt, aki a rögös úton jutott el oda, mert hiszen nem is utoléri, hanem elszáguld mellette. Egy egyetemi programozó meg egy rögös úton programozóvá vált valaki kódolási tudása hamar egy szintre kerül, csak az egyetemi végzettségűnek emellett még van egy halom elméleti tudása is és az egyetemen megfelelő szemléletet is tanítottak neki. Ezért lehet, hogy ha mindketten írnak egy progit, egyszerre lesz kész, csak az egyikkel utána millió baj van, a másik meg működik.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #112 üzenetére

    Teljesen jól felsoroltad, hogy mivel NEM kellene foglalkoznia az egyetemeknek.

    Gyakorlati linux/windows server üzemeltetés? Minek? Ezt még véletlenül sem, mert akkor egyrészt a tanári kar is loholhatna folyamatosan a világ után, másrészt ha a végzett embernek nem az kerül a keze közé, amit mutattak neki, máris elavult a tudása.

    Azt kell megtanítani, elméleti szinten, hogy mi az, hogy központosított konfiguráció/adat kezelés, a diák meg kap a kezébe egy win2k3 szervert, elolvassa a kottában, hogy az Active Directory miről szól, összedobja az elméleti ismereteivel és kész. Ha win2k3-at tanítanál neki és leülteted egy AIX cluster elé, halott ember.

    SVN-t se tanítsunk neki, forráskód menedzsmentet kell tanítani. Ha svn-t tanítasz, mire végez, lehet, már git lesz mindenhol. Ugyanígy: template kezelő rendszer annyi van, hogyha eldobsz egy téglát bárhol a világon, legalább két template kezelő rendszer vezető programozóját csapod agyon vele. Ha megtanítanának egyet az egyetemen, akkor meg azért hőbörögnél, hogy miért a prof szájaíze szerint tanultál template kezelőt, miért nem azt tanították, ami a munkahelyeden van. Ehelyett tempalte kezelést kellene tanítani.

    Az egész arról szól, hogy nem opel corsa vezetését tanítják a tanfolyamon se, hanem autó vezetést, közlekedést, kreszt, stb. és ha a jelölt megkapja a jogsiját, beül egy toyotába és alkalmazza a tanultakat.

    Millió embert ismerek, aki tanult gyakorlati hálózati ismereteket, de amikor el kell térni attól, amit tanítottak neki, meg van lőve. Mert elmélet almás volt...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #108 üzenetére

    Az egyetemi tananyagot kell hibáztatni, ha valaki mással csináltatja meg a beadandót?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • cucka

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #117 üzenetére

    Értem, hova akarsz kilyukadni, hogy egy frissdiplomás programozónak legyen gyakorlati tapasztalata is, de ezt bizony meg lehet szerezni egyetemi évek alatt is, már ha valóban érdekli a diákot a szakma:
    - Lehet önnállóan tanulni, bejárni laborba, stb. Ez egyébként is az alapja az egész szakmának, sehol nem fogják erőszakkal beletömni a fejedbe a tudást, ha nem vagy képes egy leírás/doksi/könyv alapján megérteni a dolgokat, akkor nincs esélyed programozóként.
    - Lehet diákmunkát végezni. Itt természetesen nem a szórólap osztásra gondolok, vannak munkaajánlatok a szakmában is.
    - Az eltén volt olyan, hogy kooperatív képzés, gondolom most is van és máshol sem ismeretlen a fogalom. A lényeg, hogy 1-2 félévet egy cégnél töltesz el tulajdonképpen gyakornoki pozícióban, és ezért minimális fizetés mellett a krediteket is megkapod az egyetemen.

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bambano #121 üzenetére

    A legtöbb szakma, és az informatika kiemelten ilyen, megköveteli, hogy ismerd az elméleti alapokat.
    Így van, ezt sosem vonatm kétsébe, így még egyszer leírom, hogy nagyon sok elméleti anyag is kell, csupán a gyakorlaz legyen túlsúlyba, és a mai szinten a mai technológiákat kell ismerni....

    Az meg egy jó nagy kalap marhaság, hogy valaki önállóan eljuthat arra a szintre, pl. programozásból, ahova egy jól képzett egyetemi végzettségű programozó. Kód és kód között óriási különbség van

    De még mekkora, méghozzá látom én is, ebben teljesen igazad van :R :R de én csak azt mondom hogy a gyakorlati tudás és sok utánajárás és stb... azt ami megtanítja erre az emebrt. Mert más, hogy valaki tartott egy táblánál 3 diasorozatot arrol, hogy milyen jó is a felkommentezett kód, miért jó az OOP stb... S más az, hogy gyakorlatban ebböl mit tudsz alkalmazni. De mindketten tudjuk és látjuk ezt, tehát szerintem nem tér el olyan sokban a véleményünk, csak a megszerzés módját tekintve vannak elméleti vitáink.

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #125 üzenetére

    A gyakorlatot meg lehet szerezni. Az elméletet nem nagyon. Úgyhogy ne legyen a gyakorlat túlsúlyban, mert még azt is elfelejtik az emberek, hogy hogy kell a helyhatározókat képezni.

    Azt én nem pártolom, hogy az egyetemek rendes elméleti tudás helyett pont a te vállalatod igényei szerint képezzék a diákokat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bambano #122 üzenetére

    Mint programozó tisztelem tudásodat, még annélkül is hogy ismernélek de azért egy két dologban vitatkoznék:

    Ezt még véletlenül sem, mert akkor egyrészt a tanári kar is loholhatna folyamatosan a világ után, másrészt ha a végzett embernek nem az kerül a keze közé, amit mutattak neki, máris elavult a tudása.

    Az a dolga szerintem az egyetemi profoknak, hogy loholjanak a tudás után, mert csak úgy tudnak a mai szintnek megfelelő korszerű anyagot oktatni. Korlátozott mértékben még most is így van, de ennél több kell szerintem. Gyakorlat és gyakorlat az oktatásban...
    Ha nem így volna még mindíg mondjuk fortrant, pascalt esetleg assembly-t tanítanának csak merthogy ezekkel is mindent meg tudnak mutatni amit akarnak. Szó sem lenne OOP-ről stb....
    Ha win2k3-at tanítanál neki és leülteted egy AIX cluster elé, halott ember.
    Mint ahogy én sem j2ee-zek most mert nem az a dolgom., de mint mondtam sok de nagyon speciális gyakorlati szakirány kell, ami előtt megfelelő elméleti alapokat is leadtak természetesen. DE SOK GYAKORLATTAL

    Az egész arról szól, hogy nem opel corsa vezetését tanítják a tanfolyamon se, hanem autó vezetést, közlekedést, kreszt, stb. és ha a jelölt megkapja a jogsiját, beül egy toyotába és alkalmazza a tanultakat.

    Ha vadászpilóta akarsz lenni, akkor nem fogsz ugyanazzal a vezetői engedélyel vezetni mint ami egy utasszállítóhoz kell, nem ott speciálisan arra géptípusra is megtanítják a pilótát. Nézd én is erröl beszélek, megtanulod ami kell, főképp utolsó két évbe kell erre rányomni egyetemen, de már előtt is kell gyakorlat. Ha majd idővel ez a speciális tudás nem lesz megfelelő, ill más kell, azt mindenképp meló mellett után közben stb.. kell megtanulnom valamilyen céges továbbképzésen vagy estleg posztgraduális képzés keretein belül, esetleg saját kútfőből. Mindíg naprakészre kell lenni... 10 év után lehet nem ezek kellenek majd, de az 10 év múlva lesz. X ember nem 10 év múlva kezd.(jobb esetben;)) Attol még szüksége van az egyetem szelektárló szerepére, ki elég inteligens a fejlődésre és kiben van tudásszomj és kitartás...

    Már a sorok olvasása közben arra gondoltam, hogy téged kirúgtak egy egyetemről és azért irogatsz ilyeneket. A végén, hogy csalódott ember, csak megerősített ebben.

    Mivel már pár ilyen kommentet kaptam ideje válaszolnom, bár már picit övön alulinak érzem az ilyen reakciókat.Mert amit most leírtam, egy olyan ember véleménye aki mindezt látta és tapasztalta magán vagy másokon, míg odáig értem ahol vagyok.

    Természetesen elvégeztem az egyetemet, nem rúgtak ki, nem kettesekkel kullogtam át, tanúltam a BME-n, önlabomat annak szenteltem, amivel most foglalkozom a saját szabadidőmben is spéci technológiákat gyakorlotam, így mentem már állásinterjúkra is stb... Tehát aki azt érzi, hogy a csalódottságom és az egész topik innen ered, egyfajta tehetetlen düh+frusztráltság valaki olyantól akit kirúgtak vagy nem sikerűlt egy vizsgája, az nagyon rossz helyen kapizsgál. Nem is mernék itt beszélni, ha nem végeztem volna el, mondván könnyen beszél az aki nem látta azt mind, és aki el sem volt képes végezni.
    Nem élek ilyen olcsó dolgokkal..

    De én mégsem mondom ezt, mert számomra nem az a fő hogy ki hol kapott papírt, hanem hogy mit tud:) és mennyire fejlődőképes, s ez megint csak egy személyes vélemény

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #127 üzenetére

    "Természetesen elvégeztem az egyetemet, nem rúgtak ki, nem kettesekkel kullogtam át, tanúltam a BME-n, önlabomat annak szenteltem, amivel most foglalkozom a saját szabadidőmben is spéci technológiákat gyakoroltam, így mentem már állásinterjúkra is stb..."

    Pont te cáfolod a saját topikodban a saját állításaidat! Normálisan tanultál és emellett fejlesztetted saját készségeidet, készültél a munkára.

    Rock'n Roll

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz lajafix #128 üzenetére

    Pont te cáfolod a saját topikodban a saját állításaidat! Normálisan tanultál és emellett fejlesztetted saját készségeidet, készültél a munkára.
    Nerm cáfolom, én megcsináltam amit kértek tőlem, de leírtam mikre lettek volna szükségem extra tudásra, amire nem volt képes az egyetem. Én megcsináltam, amit kellett, de NEM VOLT ELÉG a GYAKORLAT bár elég sok extra infót igyekeztem szerezni egyetem mellett is, mert nem volt képes ezeket leadni az intézmény. Ennek pedig később láttam kárát. Pedig marha nagy szükségem lett volna rá, s ez az egyetem dolga lenne, ha nem is mind de abban amit választok szakiránynak abban nagyon részletesnek kellen lennie. Mégpedig azért mert megfelelő gyakorlati alapot is kellene szolgáltatnia, amire szerintem nem képes. Az egész topikot ezért csináltam, mert ezeket tapasztaltam.

    Amit én csináltam az a normális mód, ahogy valaki elvégzi. Én megtettem, végzetem, s nem tetszett amit láttam, ezért leírtam.

    [ Szerkesztve ]

  • bozont

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #129 üzenetére

    És az egyetemnek pontosan tudnia kéne már az elejétől fogva hogy melyik hallgató hol fog dolgozni és személyre szabott anyagot leadni amit a cég megkövetel? Érdekes lenne, de tuti kivitelezhetetlen. Az egyetem szerintem arra van, hogy adjon egy alapvető tudást, amit Te a cégnél felhasználhatsz, amiből építkezhetsz és átültetheted a gyakorlatba. Ha van egy diploma a kezedben az azt jelenti, hogy a meglévő tudás mellé rövid időn belül képes vagy megtanulni azt a kiegészítést ami még a munkakörödhöz kell. Remélem valamennyire érthető volt mire gondolok.
    Én is azt mondom kell a gyakorlat is, de túlnyomórészt inkább elmélet legyen.

  • P.H.

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #129 üzenetére

    "Én megcsináltam, amit kellett, de NEM VOLT ELÉG a GYAKORLAT bár elég sok extra infót igyekeztem szerezni egyetem mellett is, mert nem volt képes ezeket leadni az intézmény."

    Ha le is adja a naprakész gyakorlatot, ötévente vissza akarsz járni az egyetemre, hogy frissítsék a tudásod? Az Ő feladatuk lenne ez, vagy a Tied?

    De úgy egészében:
    "Nerm cáfolom, én megcsináltam amit kértek tőlem, de leírtam mikre lettek volna szükségem extra tudásra, amire nem volt képes az egyetem. Én megcsináltam, amit kellett, de NEM VOLT ELÉG a GYAKORLAT bár elég sok extra infót igyekeztem szerezni egyetem mellett is, mert nem volt képes ezeket leadni az intézmény. Ennek pedig később láttam kárát."

    Milyen hátrányod származott ebből? Mert - elmondásod alapján - arra felkészített, hogy a mai napig helyt állj olyan helyzetekben, amikor a (szerinted) hiányos tudásod kiegészítésre szorul. Persze lehet ezt alapvető genetikai adottságnak is feltüntetni, vagy akár szerencsének.

    [ Szerkesztve ]

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #127 üzenetére

    Egyszerűen fárasztó a hsz-eidet olvasni a helyesírásod miatt... "két évbe" olyan nehéz lenne még egy tetves n betűt leütni???

    Az egyetemi profoknak nem az a dolga, hogy a teljes világ minden tudása után loholjanak, ezt nem fogadom el. Egy prof ne azzal töltse az idejét, hogy pl. hétfőn az ibm, kedden a sun, szerdán a jboss, csütörtökön az oracle, pénteken meg az opensource appserver után rohangászik, mert akkor a lényegre nem marad ideje. Az, hogy fejből tudja-e 5-6 ejb appserver összes kapcsolóját meg hasfájását, az nem korszerű tudás/tananyag, hanem telefonkönyv. A profnak azt kell tudnia, hogy általában az appserver micsoda és eszik-e vagy isszák.

    Mint ahogy a profnak azt sem kell tudni, pedig elvárnád, hogy oop hogy néz ki c++-ban, c#-ban és jávában, a profnak az oop-t kell tudnia, esetleg hozzávenni egy nyelvet, amin keresztül bemutatja.

    De mint mondjad jó sokszor, attól még nem lesz elfogadhatóbb vélemény a sok, specializált szakirány. Az egyetemnek nem feladata, hogy totálisan szétaprózza a tudást, egyrészt azért, mert így se olcsó, másrészt azért, mert ki a fene tudná megmondani, hogy a 25223. számú hallgató jbosson fog dolgozni 1 év múlva, a 32445 meg glassfishen.

    A hallgatókat nem a jbossra kell felkészíteni, hanem beléjük kell nevelni azt a mérnöki/tudományos rutint, ami alapján önállóan képesek megtanulni a jbosst vagy glassfisht vagy oracle appservert, ami elé éppen le kell ülni. Az egyetem nem készterméket állít elő, hanem jól idomítható alapanyagot. Hogy egy meredekebb hasonlattal éljek, a vinyó gyártók se írják fel az xp-t minden vinyóra, mondván, hogy úgyis azt fogod használni, hanem olyan vinyót alkotnak, amelyikre te rá tudod írni az xp-t. De ráírni neked kell, miután megvetted.

    Vadászpilótákat egyáltalán ne képezzenek magyar egyetemen. Mint ahogy nem is képeznek, azt a pár embert, ami erre a néhány grippenre kell, Amerikában, NATO kiképző bázisokon képzik ki. Itthon kapnak valamennyi fizikai felkészítést (úgy értem, állóképesség terén) meg a legalapvetőbb dolgokat, hogy kint meg tudjanak szólalni, majd küldik ki őket az USA-ba meg Kanadába. Az egyetemnek soha nem volt és nem is lehet feladata olyan speciális, igen szűkkörű igény kielégítése, mint a vadászpilóta. Azt oldja meg a cég másképp. Az egyetemnek az a feladata, hogy a belőle kikerülő emberek x betanulás után corsát is tudjanak vezetni meg F430-as ferrarit is.

    A gyakorlatot pedig minden pályakezdő az első munkahelyén fogja megszerezni. Az egyetemi költségvetés erre drága és pazarlás is lenne olyan dolgokat oktatni, ami nem biztos, hogy kell. Mert ha neked oktatnak x évig jávát és olyan helyre kerülsz, ahol .net van, akkor elfelejtheted a jávát és nekifoghatsz a .net-nek.

    Az oké, hogy számodra nem az a fő, hogy ki hol kapott papírt, hanem az, hogy mennyire fejlődőképest. Azt viszont ideje lenne belátni, hogy a kettő között erős összefüggés van statisztikailag.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz P.H. #131 üzenetére

    Milyen hátrányod származott ebből?
    Származott sajnos károm belőle, miután sok olyan tárggyal teletömték a fejemet, aminek anyagát max a hajamra kenhetem zselé helyett;) Pedig látod nem is használok hajzselét... No épp ez a gond, ezek helyett a totál fölösleges elméleti tárgyak helyett( mert az elméleti tárgyak egy jelentős része ilyen volt) jobb lett volna a célirányos gyakorlat.

    Az egyetemi profoknak nem az a dolga, hogy a teljes világ minden tudása után loholjanak, ezt nem fogadom el. Egy prof ne azzal töltse az idejét, hogy pl. hétfőn az ibm, kedden a sun, szerdán a jboss, csütörtökön az oracle, pénteken meg az opensource appserver után rohangászik, mert akkor a lényegre nem marad ideje.

    Egy szóval nem modntam, hogy egy embernek kell mindezt tudnia. Több prof+tanársegéd kell akik közűl az egyik rááll az IBM-es vonalra a másik a SUN-ra stb... Mint ahogy az agysebész se futkorászik minden bőrgyógyászati konferenciára, ha egyáltalán elmegy az ilyenre, de kétlem.

    Vadászpilótákat egyáltalán ne képezzenek magyar egyetemen.

    Ezt hidd el én is tudom, csak szemléltetésképp hoztam fel de ha már így félreértettél akkor idézlek.
    Az egész arról szól, hogy nem opel corsa vezetését tanítják a tanfolyamon se, hanem autó vezetést, közlekedést, kreszt, stb. és ha a jelölt megkapja a jogsiját, beül egy toyotába és alkalmazza a tanultakat.

    Mióta tanítanak autóvezetést egyetemeken? Nem tanítanak mert irtad is tanfolyam dolga, az én példám is azt hittem ennyire világos ezek szerint nem volt az.
    Amúgy nem tudom pl OOP hogy lehet tanítani gyakorlat nélkül, illetve konkrét programnyelv ismerete nélkül?

    Nézzétek meg az álláshírdetéseket, mint ahogy én is néztem nem egyet de százat, még az én szűk kis körömben is, ahol dolgozom a kívánalmak néha köszönő viszonyban sincsenek azzal amit leadnak. Ezt az ellentmondást hogyan oldjátok fel?
    Végezetül:
    A gyakorlatot pedig minden pályakezdő az első munkahelyén fogja megszerezni.
    Elfogadom. A spéci gyakorlatot ott fogja megszerezni:) De azért milyen jó is lenne, ha már az alapjait a technológiának tudná. S nem csak ilyen hallott valamikor valamit róla szinten.
    Egyszerűen fárasztó a hsz-eidet olvasni a helyesírásod miatt... "két évbe" olyan nehéz lenne még egy tetves n betűt leütni??

    Elfogadom. Majd javítok rajta :R

    Én csak azt állítom, hogy hiába végeztem el, még mindíg azokra nézek fel akik önerejükből jutottak oda ahol vagyok.Továbbra is állítom, hogy nem a diploma teszi az emebrt, néhányan mégis nagy mellénnyel járnak az egyetemisták között, de mire fel kérdem én? Én a szememet se mertem felemelni néha, mert éreztem mit nem tanítanak meg és mit nem tudok. Ők pedig elmentek bulizni, míg én a gép előtt ültem és tanultam.

    Nekem nem volt kamaszkorom, nem volt ifjúságom, de voltak jóféle könyveim x-y proftól azt mondták megtanulod leteszed normális szinten, akkor milyen jó szakember is leszel. Volt szorgalmam is, mikor sokan buli mellett 2-sel kullogtak át a vizsgán. Mégis ezzel együtt is csalódtam a felsőoktatásban, mert azoktank a kockáknak messze több gyakorlata és tudása van,akik e-helyett, vagy e közben dolgoztak...

    A diploma nem azt mutatja meg, hogy valamit képes vagy megoldani, hanem azt, hogy sokszáz oldalt milyen szinten tudsz adott idő alatt megtanulni. De, hogy ezt alkalmazni tudod-e, arrol nem szól ez a papír. Intelligenciát sem tanítanak az egyetemen, önnállóságra sem nevel olyan hatékonyan. Vizsgázni tanít meg, de könyörgöm nem vizsgázni hanem dolgoznom kell azzal a tudással majd.

    [ Szerkesztve ]

  • CounterBoci

    senior tag

    Üdv.

    Engem felvettek a ME gépészmérnöki szakára, sőt rögtön 3. félévet kezdhettem volna mert előtte elvégeztem az egyetem egy kihelyezett szakán CNC gépkezelői, programozói meg gépipari dolgokat. Ahelyett hogy mentem volna, elmentem dolgozni. 4 év alatt most vagyok a 3. munkahelyemen, de már megint fogy a kihívás. Mivel érdekel a szakmám, és szeretem is csinálni, kocsmázás helyett pl. 3D modellezést tanultam önerőből. Nagyképűség nélkül állítom, hogy egy friss diplomás gépészmérnök a nyomomba se érhet. Egy olyan nagy cég, mint a Firth Rixson (aki nem ismeri nézzen utána), olyan szinten áll a mérnökeivel, hogy mostanában egyeztetünk róla, hogy én csinálom a CAD rajzokat a gyárnak. Múlt héten voltam a volt iskolámban, mert behívtak hogy gépésztanárnak alkalmaznának teljes munkaidőben. Mondom lol, pedig 2-es körüli átlagon volt anno :DDD Nomeg a fizetésem harmadáért nem teszem tönkre az idegeimet :)
    Úgyhogy teljes mértékben osztom a topiknyitó véleményét, hogy a tapasztalatot semmiféle elmélet nem helyettesíti. Mondom ezt 24 évesen.

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #133 üzenetére

    Azt hinni, hogy az egyetemen tanult tárgyak totál feleslegesek, tévedés. Ezt próbáljuk már mióta mondani. Az előfordulhat, hogy konkrétan arra a tudásra, amit 4. félév 5. órájának 20. percében leadtak, éppen nincs szükséged, csak azt nem akarod elfogadni, hogy az a tudás is formálta a gondolkodásodat, a szemléletedet, és lehet, hogy emiatt másképpen fogsz hozzá dolgokhoz. És a másik képp esetleg sokkal jobb.

    Láttam olyat, aki zseniális kóder volt (hogy értsük a különbséget az önerős kóder meg a végzett programozó között). Írt egy nyilvántartó rendszert, megcsinált benne egy csomó dolgot. Amikor elmesélte nekem lelkendezve, hogy micsoda jó cuccot csinált, megkérdeztem tőle, hogy oké, de mi a fenének, mikor ezeket a szolgáltatásokat a hálózati környezet alapból nyújtja?
    Ha nem csak zseniális kóder lett volna, hanem jó programozó is, akkor tudta volna, hogy általában egy hálózat milyen szolgáltatáskoat ad és eszébe jutott volna megnézni, hogy az a szerverfajta, amit ők használtak, ezt hogyan oldja meg. Nem volt, újraimplementálta a fél hálózati layert.

    Ugyaníg, Dunát tudok rekeszteni azokkal a kóderekkel meg sysadminokkal, akik pl. "tudnak" tűzfalat konfigurálni. Tudják, hogy mikor hova kell klikkelni, rendes okleveles kettősklikkelők. Csak amikor jön egy kicsit zűrösebb kérdés, amit korábban nem láttak, akkor finító van, mert az elméletet nem tudják a tűzfalakhoz, nem tudják, hogy miért kell odakattintatni, azt tudják, hogy kattintani kell és az tisztább szárazabb érzés. Nekem az ilyen beosztott nem kell.

    A leadott anyagnak NEM KELL köszönő viszonyban lennie annak, ami az álláshirdetésekben szerepel, ezt is legalább 3x mondtuk már. Ha a munkábaállást egy hosszú útnak képzeled el, akkor a te véleményed szerint ezen a hosszú úton haladva minél előbb sok-sok útelágazáshoz kellene jutni, ahol specializálódsz és adott dolgok közül választva, adott tudás felé haladhatsz. Csak ha kiderül, hogy nem arra van szükség, akkor már nincs tolatás, befutottál egy egyirányú utcába, eszi nem eszi nem kap mást. Ugyanúgy benne van a pakliban, hogy nem kapsz munkát, mint az, hogy kapsz, csak szerintem az első valószínűbb, mert nagyon specializálódtál.

    Az én eszem szerint amennyire csak lehet, későbbre kell tolni az útelágazást, és meg kell tanítani az embereknek, hogy hogyan kell az úton és az út közötti mocsárban is közlekedni. Majd később, ha választottál és nem jött be, akkor átmászol másik útra és kész. Univerzálisabb vagy, jobb vagy.

    A tanársegédek meg ne specializálódjanak ennyire, mert azonos elbírálásra van igény és arra, hogy te magad dönthesd el, hogy glassfisht akarsz vagy jbosst, ne pedig a csoport beosztás nevű rulett.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz CounterBoci #134 üzenetére

    Ha elolvastad az eddigi hsz-eket, akkor rájöhettél volna, hogy én HIBÁNAK gondolom azt az esetet, amikor egy friss diplomás a te gyakorlati tapasztalataid nyomába érhetne.

    Viszont az a friss diplomás (ha egyébként ugyanolyan tehetséges és ugyanolyan érdeklődő, nem egy lusta tróger) pár hónap alatt simán le fog körözni téged, mert a gondolkodásmódja jobb. És ha bejön az életbe egy technológia váltás vagy valami más "baleset", ahol mindkettőtöknek megint 0-ról kell indulnia, a diplomás úgy fog elhúzni melletted, hogy nem is látod, merre jár.

    A vita korrekt eldöntéséhez az lenne az optimális, hogy saját magadat hasonlítanánk össze diplomával és anélkül. Vagy legalább egy ikertestvéred. Nem egyszerű:)

    Az nem hasonlítja össze korrekten a véleményeket, eredményeket, hogy pl. egy magyar középszintű végzettségű ember milyen eredményt ér el egy német vagy angol diplomással szemben, mert a külföldi diplomásnak esetleg más a motivációja. Ha te pl. a mindennapi betevőért melózol keményen, máshova jutsz, mintha őt eltartja apucika és csak alibi diplomája van.

    Na mindegy, a magam részéről nem hányom tovább falra a borsót.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bambano #135 üzenetére

    Azt hinni, hogy az egyetemen tanult tárgyak totál feleslegesek, tévedés.
    Sosem állítottam, amit szó szerint írtam az:
    ezek helyett a totál fölösleges elméleti tárgyak helyett( mert az elméleti tárgyak egy jelentős része ilyen volt) jobb lett volna a célirányos gyakorlat.

    Ott van a zárójeles gondolat, magyarul nem minden, hanem a felesleges elméleti anyagokkal van gondom. Szerintem egyértelműen fogalmaztam, de ha mégsem, akkor most leírom. Igen tartom azt, hogy az elméleti tárgyak jelentős része(nem tudom pontosan mennyi de kb.25-30% azok közül amiket én tanúltam ) felesleges. Ezek helyett gyakorlat kellene, tehát nem az összes elméleti tárgy helyett, csupán a felelslegesek helyett. S hogy mi felesleges, nos ez jó kérdés. Főképp felsőbb évfolyamokban már látható ki merre megy tovább, így lehetne ennek fényében kell szelektálni.

    Amikor elmesélte nekem lelkendezve, hogy micsoda jó cuccot csinált, megkérdeztem tőle, hogy oké, de mi a fenének, mikor ezeket a szolgáltatásokat a hálózati környezet alapból nyújtja?

    Ilyet én is láttam, de szerintem ennek nincs köze az oktatáshoz szorosan. Láttam már olyat is, aki szintén megcsinált ilyesmit diplomával a háta mögött... Ez szimplán szerintem annyi, hogy mennyire hajlandó utánanézni a dolgoknak ill mennyire jól tud tervezni, mielőtt egy sor kódot írni.

    Csak ha kiderül, hogy nem arra van szükség, akkor már nincs tolatás, befutottál egy egyirányú utcába, eszi nem eszi nem kap mást.

    Elgondolkoztató, de szerintem nem feloldhatatlan probléma. Jó tegyük fel x úgy végzett, hogy nagyon specializálta magát egy bizonyos területre. Magyarul az én módszerem szerint tanult volna. Ez az ember dolgozik 8-10 évig annál a cégnél, közben a technológia is fejlődik, aztán egy idő után neki is fejlesztenie kell a tudását. Ha azt látja, hogy annak atechnológiának nincs jövője amit ő eddig csinált, akkor már időben elkezdhet átspecializálódni valami másra. Erre megvan a lehetőség manapság már, s hogy ki melyikkel él az az ő dolga. Így újabb speciális tudásra tesz szert, mégha nem is olyan nagy gyakorlattal abban, de a tudásának egy jó része és a tapasztalat átmenthető. Tehát ha elmegy a cégnél, s erre már készült is, akkor nem a 0-ról kezdi. Azt mondom ha valaki elvégzett valamit, az nem azt jelenti, de ezt mindketten tudjuk, hogy űlhet a babérjain nyugdíjas koráig és ugyanazt csinálja. Ez mehetett régen így, de ma már más a világ...

    Mégis sok ilyen profot ismerek, 8-10 éve nincsenek az iparban, amit leadnak az vagy már nem kell, vagy más kellene, az újabb technológiák iránt nem fogékonyak. S pont az ilyen kóder típusok lesznek belőlük amit te is említettél(NEM MINDENKIBŐL tisztelet a kivételnek) Nagyon jó sztoriim vannak ilyen ügyben, konkrét esetek, amikor x-y nem tudta melyik évet is írjuk. Ilyen beszólások
    "A linuxon csak 2 gigás fájlok tárolhatóak mert annyit tud a fájlrendszere"
    vagy "Minek normalizálni a táblákat"
    "Ekvivalens hogyha oszlopot szúrúnk be azzal, hogyha új rekordot"
    S hasonló bölcsességek.

    S ezeket nem a GD-n hallottam.

    Amúgy van egy új támogatóm is, neki hajrá és extra tiszteletem azért mert maga érte mindezt el. :R :R

    Arrol meg, hogy a tudása behozható félév alatt én nem tudok nyilatkozni, lévén CNC-vel nem foglalkozok, de azt hiszem joggal és okkal írta azt amit.

  • CounterBoci

    senior tag

    válasz bambano #136 üzenetére

    Te tanár vagy? Ugyanis ugyan ezt mondta nekem a szomszéd kocsmáros aki, tanár volt előtte. Persze nehezen ad igazat az ember, mert a majd én megmutatom szemlélet dominál nálam is, ezt még ki kell nőnöm.
    Már gondolkodtam rajta hogy jó lenne diploma is, mert nembiztos hogy a jövőben mindenhol el fogják hinni, hogy tudom amit tudok. A dolog nehézségét az adja, hogy nekem az nem "alibi diploma" lenne. Nagyon bennem van még, mikor pályakezdőként mindenhol azzal álltak elő, hogy pályakezdő = lusta fiatal semmihez nem értő naplopó valaki. Persze ezzel egyenértékű minimálbérrel riogattak mindenhol. Ez olyan mintha a kezdő jogász is minimálbért keresne mikor elvégzi az egyetemet. De mivel én a tv híradóban nagyon tetszik ahogy mondják: "munkás vagyok", csak hülye lehetek :) lehet erősen fogalmaztam, de szíven ütött.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz CounterBoci #138 üzenetére

    MÁR nem vagyok tanár :) régebben tanítottam egyetemen, de már leszoktam róla.

    A diploma a következőt jelenti: beadod az önéletrajzod egy hr-esnek, megnézi, van-e diplomád. Ha nincs, kuka. Ha van, akkor esetleg van esélyed demózni, hogy valójában mit is tudsz.

    A bérrel kapcsolatban tévedsz, az én pályakezdő beosztottam többet kap nettóban, mint amennyiért pályakezdő jogászokat bruttóban keres egy ismerős. A jogász pálya annyira tele van, hogy kezdőként horror. Szóval sok pályakezdő jogász örül, ha megkapja a diplomás minimálbért.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #137 üzenetére

    Jó, átírtad az állítást, írd át az indoklást is. Azt gondolni, hogy az általad feleslegesnek gondolt tárgyak valóban feleslegesek, ezt nem fogadom el. Azok is módosítanak, fejlesztenek a gondolkodásodon.

    A prof pedig ne menjen az iparba, mert ott nem használnak elméleti dolgokat. Mondok példát. Programozásmódszertan része a programhelyesség bizonyítás. Erről annyit, hogy a világon talán 2-3 program létezik, amit rendesen bebizonyítottak. Ebből az egyik a vms nucleusa, a másik meg a cirkálórakéták meg a vadászgépek oprendszere (bár, ha a raptorra gondolok, ez is sánta...) Szóval egy buborék rendezésnél komolyabb program bebizonyításához már akkora matematikai apparátus kell, hogy nem nagyon használják az életben. Erre te bizonyára azt mondanád, hogy felesleges, mert soha nem fogod használni az egyetemi vizsga után. Viszont ha átérzed a lényegét, onnan kezdve minden leírt ciklusnál felmerül benned, hogy mi is a ciklus invariáns függvénye, meg milyen feltételek vannak és ennek megfelelően fogod faragni automatikusan a kódot, mert, bár nem használod a módszert, alakított annyit a gondolkodásmódodon, hogy jobb kódot fogsz faragni. A profnak pedig az a dolga, hogy az agyad ilyen szintű átfaragását megtegye. Neki nem az a dolga, hogy kimenjen az iparba és megnézze, hogy éppen most mit használnak ott konkrétan.

    Az egyetem erről is szól. És ha tanulsz pl. kis számvitelt, azt se fogod használni soha az életben, de meg fogod érteni, hogy mit pattog már megint a könyvelő és nem fogsz neki beszólni. Ami javíthatja a munkahelyi légkört:) És még sorolhatnám.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bambano #140 üzenetére

    Azt gondolni, hogy az általad feleslegesnek gondolt tárgyak valóban feleslegesek, ezt nem fogadom el.

    Az a gond, hogy nem arrol szól a világ, hogy te vagy én mit fogadok el, hanem arrol hogy mi kell valójában. Had idézzem egyik volt tanárom "Aki felesleges dolgokkal teszi tele a fejeteket az bűnt követ el."-mondta vállalatgazdaságtan profom.

    A prof pedig csak menjen el szépen nézze meg mit tanít
    if ez képtelenség mert nincs ilyen then
    print 'A tárgy lehetséges, hogy felesleges';

    else
    Menjen csak gyakorloja be élőbe amit tanít.

    Erre te bizonyára azt mondanád, hogy felesleges, mert soha nem fogod használni az egyetemi vizsga után.

    Igen ezt állítom, mert akinek ez kell, rendben az tanulja meg ott ahol és amikor ez neki kell, estleg külön előadásokaon, esetleg kurzusokon, de egy átlag programozó ebböl nem hasznosít semmit. Millió másik dologgal lehet gondolkodásra nevelni, csak azért ragaszkodni hozzá mert ezt valaki egyszer valamikor kitalálta...

    De folytatom a sort pl vannak aranyos statisztikai bizonyítások, amiket a kutya se használ. Sztochasztikus markov láncokat sem használtam még soha, de volt nekem konfliktuskezelésem, pszihológiám is meg kommunikációm is. MI A FENÉNEK?

    Ehelyett jól jött volna az általam említett tárgyakból egypár. Hasznosabb lett volna, tudnám használni ugyanúgy, gondolkodásra is nevelnek, csak speciálisra. De a munkahelyen NEM ÁLTALÁBAN programozok, de szerintem te sem, hanem nagyon is konkrét környezetben és technológiákkal.

    Ami javíthatja a munkahelyi légkört olyan nekem is jó lenne :K

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #141 üzenetére

    így hirtelen miket tudnál említeni, mint felesleges tárgyak? :U

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • bambano

    titán

    válasz S.P.Q.R. #141 üzenetére

    Neked volt konfliktuskezelésed? Most már értelek ;)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • lajafix

    addikt

    válasz CounterBoci #138 üzenetére

    "Persze nehezen ad igazat az ember, mert a majd én megmutatom szemlélet dominál nálam is, ezt még ki kell nőnöm."

    Nem, ezt nem kinőnöd kell , hanem a megfelelő irányba fordítani. Ezt a tulajdonságot úgy hívják, hogy akarat, sose hagyd el! Sajnos rengetegen vannak, akik ezt nélkülözik!

    Lentebbi dehonesztáló mondatoddal az elméleti tudásról nem értek persze egyet, a gyakorlatban is kamatozik az, hogyha érti az ember a mögöttes tartalmat.

    Bár amíg a gyakorlati programozók igen tisztes hardver rendeléseket generálnak, addig nagyon nincs okom panaszkodni rájuk. :) A gond ott van, amikor a világ legnagyobb hardvere sem elég nekik.

    Rock'n Roll

  • CounterBoci

    senior tag

    Azt nem vitatom, hogy elméleti tudással a háttérben sokkal könnyebb a gyakorlatban is elsajátítani egy dolgot. Más kérdés, mikor juser error van, és az illető sz@rik az egészre. Például én együtt dolgozom két velem együtt végzett emberkével, és több időseb szakmunkással. Sok olyan dolgot tanultam, (és még a két volt társam is) amivel a termelékenységet lehet növelni, de sehogy nem bírom megértetni az emberekkel, hogy az úgy jó ahogy mondom. Még a volt iskolatársaimmal sem, mert őket nem nagyon érdekli semmi, jól le vannak maradva szakmai ismeretek terén.
    Hogy több hónapig kell könyörögni valakinek, hogy ugyan tanuljon már meg egy dolgot, vagyis tanulta ő is, csak fel kéne eleveníteni. Amit pl. én, vagy más aki akar is dolgozni átnézi két-három nap alatt. És nem találunk jobb munkaerőt. Szándékosan nem írok szakembert :)
    Nem tudom mi lehet az oka, hogy egyre silányabb gépipar terén a munkaerő utánpótlás. Jól el van kúrva a rendszer. Idősebb szakemberek jól értenek a technológiához, de a korral nem képesek lépést tartani, megölik őket a sz.gép vezérelt gépek. A mai fiatalok sokkal fogékonyabbak az informatikai részekhez, de ez csak a jéghegy csúcsa. A technológiát nehezen értik meg, amihez nagyon kevés az elméleti tudás. Akárki akármit mond, azt gyakorlatban kell megtanulni. Ha van akarat, a szellemi képessége kevés az embernek, ha meg képes lenne elsajátítani, lusta disznó. Tisztelet a kivételnek :R Nem akarok senkit megbántani, sajnos ezt tapasztalom.

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz concret_hp #142 üzenetére

    így hirtelen miket tudnál említeni, mint felesleges tárgyak? :U
    Illik válaszolnom, jöjjön hát PÁR tárgy, amik számomra feleslegesek voltak:
    -Teljesítményelemzés(elméleti hablaty szinte senkinek enm kell, és mindenki el is felejti)
    -Információs rendszerek szolg. biztonsága: Zengzetes név, de e mögött tartalom alig volt. Elolvastad kb jah...hmmm...igen... és? Ez volt a véleményed a végére, és mi a fenét akart az illető mondani? Gyakorlati haszna csak akkor lenne, ha konkrét labor társult volna hozzá
    -Információs Rendszerek fejlesztése. Újabb hablaty tárgy egy zengzetes név mögött, kül fejlesztési módszereket kellett volna bemutatnia, ehelyett kb walesi bárdok mintájára be kellett nyalni 10-15 oldalt(nem vicc!!!) és ha ezt szó szerint tudtad, összefüggésekre nem voltak kíváncsiak, akkor 2-es vagy 3-as else megbuktál. Magolás volt, és rá következő félévben már senki nem emlékezett rá.
    -Vállalatirányítási rendszerek labor: Bár gyakorlat SAP-t még hírből sem mutattak(jó nem olcsó mulatság) Az egész arról szólt, hogy prof bejött beugrót íratott gonosz arccal kijavította, meghúzott n embert, ez tartott az első órában a többi kettőben pedig egy soha nem használt bugos modellező rendszert kellett tanulni, amit alig használnak. Egy újabb példa arra, hogy ehelyett más masszív gyakorlat lett volna jó.
    -Informatikai Infrastruktúrák managementje: Megint egy tárgy ami mindenről szól és semmiről sem. Nem megbántani akarom az oktatót aki tartja csak személyes vélemény, amit szinte mindenki osztott aki elvégezte ezt a tárgyat.
    -Pszichológia: Informatikusnak? wtf? max a gépek lelkivilágával kell foglalkoznom.
    -Kommunikáció, Konfliktuskezelés: épp konfliktust kezelni és kommunikálni nem tanúltunk meg, de kamutárgynak tök jó....
    -Gazdaság és szervezet szociológia: ?:S jó válaszhatóak ilyenek de akkor is...
    és még sorolhatnám....
    Ehelyett mind lehetett volna értelmes gyakorlatot tartani továbbá:
    -Én összevonnám a matematikai jellegű tárgyakat, hogy egy év alatt le lehessen őket adni, max másfél év. Tehát a statisztikát a valszámmal pl összevonnám, a felszabaduló helyet gyakorlattal tölteném meg. Lehetne háborogni ezen, de ugyanakkor visszavezetném a szigorlatokat.

    Ez csak pár tárgy amihez volt szerencsém, sajna a lista hosszabb ennél sokkal hosszabb. Most gondolom már írnátok is, hogy de a minőségi mérnökképzés színvonala zuhanna és ez megengedhetetlen, meg oktatás színvonala esne stb.... Szerintem meg, ha az ember célirányosan tanulna, és megfelelő tárgyak lennének ezek helyett, a rendszer produkálhatna ALAPSZINTŰ gyakorlattal megáldott jó szakembereket.

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #147 üzenetére

    alapképzéses tárgyakra gondoltam :U
    ebből ugylátom az irf alpképzéses csak.
    teljesítményelemzés helyett 2 másik dolgot is választhattál volna.

    az hogy olyan választhatót vettél fel ami téged nem érdekel, talán nem az egyetem hibája. vgay ha olyan szakiányra mentél aminek a fele szerinted haszontalan, az sem.

    [ Szerkesztve ]

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • Ariadne

    őstag

    válasz CounterBoci #138 üzenetére

    Nocsak, micsoda topik.
    Ha már jogászok, hát ez az általános elképzelés, hogy jól keresnek, téves. Jelesül tényleges minimálbérrel, hatvanvalahányezerrel kezdtem pár éve egyetem után, és még négy-öt év után sem kettessel kezdődik a nettóm, pedig igen nevezetes, nagy presztízsű helyen, helyeken dolgoztam mindig, két idegen nyelv magas szintű, sőt szakmai ismeretével, napi minimum 10 óra munkával. (nem közigazgatás...) Nem csak én, szinte mindenki így van ebben a szakmában...
    Többször elgondolkodtam már azon, hogy CNC gépkezelőként sokkal jobban fizetett lennék. :U Meggyőződésem, hogy nem kell diploma a boldoguláshoz, sokkal fontosabb, hogy igazán jó és lelkes legyen az ember a szakmájában. :K Bár az is igaz, hogy nekem a "boldogulás" nem a kacsalábon forgó rózsadombi villát jelenti, hanem "csak" normális lakhatást és életkörülményeket.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz concret_hp #148 üzenetére

    Ok olyanokat is írok :R :R , de amúgy szerintem a matematikai jellegűek alapképzésesek.

    Közben újabb támogatóm akadt :D

Új hozzászólás Aktív témák