Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
technikailag fasza dolgok ezek, de neked ez kell? vagy inkább kis méretű obik, kisebb DOF...?
a félig áteresztő tükör a Sony-nál persze, félmegoldás, de bakker, a 25 éves Minolta obik is rámennek, tökéletesen használhatók, átalakító nélkül. nekem pl. nem igazán lett volna kedvem kidobni a szeretett alpha bajonettes obijaimat.
arra még kiváncsi vagyok, hogy a kisebb szenzoron, nagyobb pixelsűrűséggel hogyan birkóznak meg az átalakítóval felrakott obik. peremsötétedés az tutira nem lesz... -
Gondwana
addikt
73 pd-af szenzor a fő szenzoron + cd-af.
Ez, ugye, a Fuji F300-ban már bemutatott PD-AF-jének a továbbfejlesztett változata? (Egymás melletti pixeleknek a külömböző fele van letakarva, amíg nem ugyanazt látja mindkettő, nem éles a kép. Ott akkor Fujiék voltak annyira okosak, hogy tettek egy f/3.5 lencsét egy pirinyó szenzor elé, és elvárták, hogy működjön a PD-AF. Szerintem az maximum AF-confirm lehetett. Sőt a Nikon megoldása sem a PD-AF miatt gyors, hanem a nagysebességű kiolvasás miatt - 1s alatt nem 30-50 mérést csinál, hanem 400-at, ezért gyors - világosban. De még semmit nem tudunk arról, hogy sötétben milyen - ott, ahol a Pana CD-AF tényleg tud valamit a többihez képest.)
Szerk.: lassan gépelek munka közben - FEDman előbb elküldte[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
sebgutkopf
őstag
szimultán pd-af és cd-af
Ez mit jelent pontosan? Egyszerre működik kétféle AF rendszer? Minek? Ha van pd ami LV-vel együtt működik, akkor minek cd? Vagy a cd nem elég gyors és valamivel fel kell pörgetni? Egyáltalán technikailag ezt hogy csinálták meg, szenzorba építve, vagy féligáteresztő tükör?
-
sebgutkopf
őstag
Úgy látom, hogy alapvetően kisebb nagyobb mértékben mindenki csalódott a nikon bejelentésén. Szerintem a fő oka az lehet, hogy már jó néhány milc rendszer van a piacon és mivel egyik se tökéletes, de még annyival egyik se jobb a másiknál, hogy egyértelmű lehetne melyiket érdemes venni. Titkon mindenki azt várta, hogy majd jön a nikon és megmutatja, hogy minden jó tulajdonságot egybe tud ötvözni és ha valakinek kell egy funkció, vagy képesség, akkor nem kell egy általa fontosnak tartott másik funkcióról lemondani.
Ehhez képest a nikon se hozott ki csodát, az ő rendszere egy újabb teljesen más elgondolás néhány vonzó tulajdonsággal, de közben ők is ugyanúgy beragadtak néhány olyan dologba, ami nem tetszik nekünk.
Mi meg mind lesünk, hogy ez jó ebben ebben és ebben, de szar ebben, míg a másik tudja azt ami onnan hiányzik, de nem tud valami mást és most csalódtunk, hogy ebből a körből a nikon se jelent kitörést. Már úgyis tudjuk, hogy tök mindegy milyen obijai és AF lesz benne, soha nem lesz a legjobb képminőséggel rendelkező milc rendszer, mert nem 1"-os szenzort akartunk. Azt pedig látjuk, hogy a szenzorba bele vagyunk buzerálódva, mert csak ezen egy dolog elég ahhoz, hogy a nex sikeres legyen.Ráadásul ez egy új terület a nikonnak is, ahol nincs tapasztalati előnye a többi újabb gyártóval szemben. Az ilyen piacokon pedig a mega nagy tőkeerős gyártók szerintem előnyben vannak (értsd: Pana, Samu, Sony), mert ők a darálógépek, már más termékek piacán bizonyították.
-
Dare2Live
nagyúr
HA Sony a kisméretű meg mindenféle obikat is ontaná akkor az értékesítő hálózatával, marketingjével simán letarolhatná a piacot, pillanatok: 1-2év alatt egy szintre kerülhetne mint Canon/Nikon és ez baromi durva dolog.
Nagy hibának tartom, hogy nem csatlakozott a 4/3hoz....Pananak ez anyira nem áll rendelkezésére mégis a piac egyik legkomolyabb szereplője lett. ha meg mennyiségeben nekiállja gyártani az Xes obikat... hát sok pro fordulhat feléjük, vehet DSLR mellé egy Pana milcet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
FEDman
addikt
Mondjuk a Pana se Jpeg-ben a legerősebb.
De egyet értünk, szerintem is majd a Raw lesz a mérvadó.
Ettől függetlenül már ez a Jpeg teszt is elég sokat sejtető.
Például ha elfelejtjük a pixelkukkolást és csak monitor méretben nézzük a képeket és összevetjük ezeket az iso3200-as képeket az alap iso-n készültekkel akkor jól látszik, hogy a Pana gyönyörűen tartja a színeket és úgy általában még itt is nagyon egyben van a kép.
Addig a Nikon iso3200-nál már több sebből vérzik, az alap iso-hoz képest például már a színek is torzulnak, ami talán a legjobb jele annak, hogy a szenzor itt már lekoppant.Mindent összevetve nem várok semmi drámát, csak a szimpla papírformát.
Azaz hogy ami eddig is látszott, a legújabb Pana szenzor a legjobbak közül való. Ami annyit jelent hogy pont annyival marad el a legjobb APS-C lapkától, mint amennyivel kisebb.
És ugyanezt várom itt is, pont annyival fog elmaradni az 1"-es szenzor a 43-tól mint amennyivel kisebb annál.Ami egyébként nem dráma, az 1"-es szenzorból szerintem még nagyon szép dolgokat ki lehet hozni.
Bár hozzáteszem ebből eddig így első körben nem sokat mutatott a Nikon.
-
FEDman
addikt
Ja hát gyakran olvasom itt-ott az új Nikonnal kapcsolatban hogy ez a szenzorméret egy vicc. Na látod ezzel én se értek egyet, az 1" még egy teljesen egészséges szenzorméret.
Nem is ezzel van a gondom, mint inkább hogy mindez jelenleg fényerőtlen obikkal kicsit kisebb szenzorral, kisebb EVF-el, kompaktosabb vázzal együtt is drágább mint a m43.
Videónál tényleg megyőző a hybrid AF, meg jól mutat rajta a Nikon felirat is, de..
Mondjuk úgy, hogy még van min csiszolni. -
FEDman
addikt
A Pana EVF-ének a méretét "-ben megadva sehol se láttam még.
Viszont több helyen is írják, hogy a V1-nek a keresője méretben a belépő crop-os DSLR-hez áll közel, a Paná meg ugye inkább az FF DSLR-ek keresőméretéhez van közelebb.
Ez amúgy már képeket nézve is sejthető, a G3-as hátán egy pöttyet nagyobb a "púp".Esetleg viszonyítási alapnak ott van még a Canon SX20-as kompaktja, na ebben 0,44"-es az EVF-e. Nem véletlenül írtam korábban, hogy Nikon V1 keresője jó felbontású, de méretben inkább a kompaktokéhoz áll közelebb.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Amúgy más szempontból viszont egy ilyen miniatürizált vázba szerintem tökéletesen passzol egy ilyen kicsi, de jó felbontású EVF. Amíg AF-es rendszer obikat használ az ember addig egy ilyen is bőven megteszi.
Az E-P3 és GF1 vázakba is rég ilyen kicsi, de jó felbontású EVF-eket kellett volna tenni, fel a bal felső sarokba!
Ezzel a kompakt méret is megmaradna.
A nagy EVF-eket meg lehet a GH2 típusú gépekbe tenni.
-
Ijk
nagyúr
Biztosan lesz valamikor félprofi nikon milc váz.
Az általam oly sokat ekézett sony-tól már kijött a nex-7, panának ott a gh2 és ugye elvileg jön egy GFX-1. Muszáj lesz nekik is versenyben maradni, bár eléggé le vannak maradva. De ami fontosabb lenne hogy nyomnák kifelé a minőségi obikat, az összes gyártó.
Egyébként ironikus, hogy a NEX rendszert tartom a leggyengébbnek, mégis a NEX-7 kellene legjobban a GH2-vel holtversenyben./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Nem igen értem ezt a mérést, de hogy a J1 érzékelőjét a D3s-ével bármilyen szempontból is egy lapon emlegetni
Úgyérzem a büdös életben nem lesz MILC-em, legfeljebb ha nyerek a lottón. Miközben a jelenlévő tükrös rendszert olcsóbban, könnyebben fejleszthetem, addig csak a rendszerváltásból vehetnék egy 85 f1.4-es, vagy 105 f2-es portréobit, pl./人◕ ‿‿ ◕人\
-
FEDman
addikt
Azért ezt a vadi új Nikon szenzort lehet ferebb lett volna nem a legöregebb Pana szenzorral összevetni és akkor mindjárt más lenne az eredmény.
Amúgy a részletes DXOmark mérésekből jól látszik, hogy m43-as szenzoroknál a Nikon 1"-es szenora kerek 1 EV-vel alacsonyabb alap iso-ról indul. Ezzel a mért értékek alapján alap iso-n nagyjából egy szinten van a legjobb m43 géppel is, de iso200-tól már elmarad azoktól.
Tehát még ezen értékek alapján sincs hátránya a m43-nak. Max annyi hogy ha alacsonyabb kezdő iso-val alap érzékenységen is egyértelműbb lenne az 43 szenzor előnye.De én még mindig azt mondom, hogy a végítélethez látnunk kéne a teljes felbontású Raw-okat is, mert ma már bizony a Raw-okat szűrik gátlástalanul és hát ez ezekből a számokból nem derül ki.
Ettől függetlenül igaz amit már sokszor megbeszéltünk, hogy egyrészt jó lenne egy alacsonyabb alap iso. No meg hogy most már hogy az új NEX-ek felülről, a Nikon 1 alulról szorongat így már végképp nem engedheti meg a m43 hogy ne az épp aktuális legjobb szenzort használják, beleértve a belépő modelleket is!
Még a Pana is használja mai napig a GF3-ban a régi szenzort ami totál érthetetlen.Na de az utóbbi időben elég rendesen megerősödött a konkurencia, remélhetőleg ha mást nem, akkor majd ez észhez téríti őket.
-
gorgo
őstag
Nem világos számomra hogy melyik cuccér ölnél Kicsit konkrétabban?
Amúgy meg az iso/megapixel mizériához ennyit szólnék hozzá: Totális baromság, a mostani m4/3 gépek elég gyengén muzsikálnak iso400 fölött. Egyes ritka esetekben (még nem jöttem rá mi ezek ismérve) akár iso2000 körül is születnek meglepően jó képek, azonban ha rákényszerül az ember már iso640 teljesen szar alap képeket ad, ha kevés a fény. Arról meg lehet vitázni, hogy mennyire gyors az AF, meg hogy néz ki az EVF, ha a végeredményen (RAW) vért izzadsz, hogy kihozd elfogadhatóra. Duplán igaz ez a Pana jpeg-re, ami sok esetben gyalázat (utolsó a márkák közt). Embereket, természetet kötelező raw-ban fotózni, aztán meg vacakolhatsz egyesével a feldolgozással.
Minap reggel 8 előtt kicsivel (szórt, hideg fény, mégcsak nem is kevés, mondjuk nem is sok) csoportképet lőttem állványról. Siralmas lett. Ja Pana G3-mal.Nagyon kéne az iso100 vagy méginkább iso50, mellé 8-10mpix pedig bőven elég, e helyett elárasztanak az iso6400 v nagyobb, ill. 16/24/?? mpix hulladékokkal.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
sebgutkopf
őstag
Nekem ezek egyelőre elég kiegyensúlyozatlannak tűnik. Egyrészt a magas iso teljesítmény szerintem eléggé rendben van. Végre nem laborkép, hanem valós helyzetben készületek így számomra valahogy jobban leszűrhető, hogy mennyire használható. Másrészt pont az alacsonyabb iso-s képek kimondottan részletszegények, illetve lágyak, de inkább keményen fogalmaznék és szerintem egyszerűen életlen. Ráadásul a világos részeket elég rosszul kezeli a rendszer, kéne negatív expó korrekció, vagy jobb fénymérés stb... a színek olyanok amilyenek.
-
sebgutkopf
őstag
A G1-é biztosan azért tetszett akkor, mert előtte csak ocsmány evf-et láttam és ahhoz képest az gyors és részletes volt. Valamiért most meg pont attól voltam kész, hogy nem tetszett. A g3-on is vibrált a képe, sőt a samu nx11-en is, meg a sony a55-ös slt gépén is. Még mindig a benyomható vezérlő tárcsa tetszik a legjobban a G-ken.
Az oly nyíltnapon nézegettem át a vf-1-en vagy már 2 volt nem tudom. Arra emlékszem, hogy a kép elég nagy volt, de színek abban sem voltak.
Van egy olyan érzésem, hogy ez egy megszokást igénylő dolog, ha a minőséget nézem csak mindig lesz valami amibe bele lehet kötni. -
sebgutkopf
őstag
Sony evf-et valóban max tesztelni fogok. Az ára se tetszik, de valahogy nem hiányzik az a pupli a gépre. Mondani szokták, hogy kétféle nex tulaj van: akinek állandóan fent van a vaku a gépén, mert használja és aki soha se teszi fel. Na én ez utóbbi vagyok. Bent van a vaku a táskában, de ha nagyon kell felteszem utána amint lehet megszabadulok tőle, mert nélküle olyan szép és karcsú. Egy evf ezt pedig elrontja, pedig az oled tényleg érdekes lehet, de inkább az 50/1,8 amire azt a pénzt szánnám.
A műfénnyel kapcsolatban a többieknek igaza lehet. Zavaró és ezen ezek szerint javítani se lehet, mert egyszerűen összeakad a két freki.
-
ROBOTER
addikt
Még egy adathalmaz, ami nem veszi figyelembe a zajszűrést. Nem mondom, hogy a relációk teljesen légből kapottak, de az arányok a valóságban nagyon mások.
Ha lehet választani, hogy zajosabb de utólag szűrhető, vagy zajtalan de mosott képből induljunk ki, én az előbbit választom.
-
ROBOTER
addikt
Erre most mit mondjak?
A Forma1-es kocsik teljesítményéről is csak sejtéseink vannak, de egyrészt a szakértők által becsült adatok nem mindig tükröződnek az eredményekben, másrészt én vigasztalásképpen a bukósisak színe alapján nem próbálok pontosabb adathoz jutni.
Inkább megértem, hogy nem jutok az adatokhoz, és kész. Megnézem az eredményt, az minden összetevőt (motor, gumi, aero, pilóta) tartalmaz egyben, és elfogadom.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Kellene egy tesztábra, amin 1 pixel nagyságú geometriai formák vannak. Egy nagyobb, homogén területen megnéznénk a kontasztot, majd az előbbi sűrű mintázatot addig élesítenénk, amíg annak kontasztja el nem érné a képkontraszt x százalékát. Na ezen a képen mérnék zajt és dinamikát.
-
FEDman
addikt
Pedig ez a csíkozás ez hardveres. Egészen pontosan ez egy szimpla egyszerű moiré a képen, ami a túlspórolt AA szűrő eredménye.
Sok gép hajlamos erre, többnyire együtt lehet ezzel élni, bár azt hozzá kell tenni, hogy ez annál zavaróbb tud lenni minél kisebb az adott gép felbontása. Ez azon kevés területek egyike ahol a sok Mp-el kifejezetten előnyös.
A 10 Mp-el ilyen szempontból elég határeset. -
FEDman
addikt
Tényleg meglepően ügyes a Nikon!
Ettől függetlenül azért kicsit bejött az amit a Raw előtti zajszűréssel kapcsolatban gondoltam.Itt van a Nikon V1 - Pana GH2:
Itt elég szépen kijön, hogy míg alap iso-n a pixel szintű élesség és kontraszt szempontjából nagyjából egy szinten vannak, addig magas iso-n már változik a kép.
Konkrétan a GH2-nél szinte csak a zaj nő, de az élesség, a kontraszt szinte nem is változik, addig a Nikonnál a zaj növekedése mellett még pluszban elég rendesen csökken a kontraszt és az élesség.
Azaz bár zajban elég közel vannak egymáshoz, de mindezt úgy sikerült elérni, hogy magas iso-n a Nikonnak egyszerűen tompább a képe. Ez tipikusan az a rész ami a DXOmark méréseiből kimarad.Ettől függetlenül tényleg ügyes munkát végzett a Nikon, hogy őszinte legyek talán még egy picit többet is kihoztak ebből az 1"-es lapkából, mint amire előzetesen számítottam.
Értelmesebb üvegekkel és alacsonyabb árral nem teljesen reménytelen a rendszer.
-
FEDman
addikt
Biztos vagyok benne hogy ez moiré, mind a V1, mind a D3000-es képén.
Jól látszik a GH2 képén, hogy a "ráncok" milyen szép egyenletesen ismétlődnek, ez az a tipikus moiré gyilkos felület.Amúgy a moiré egy olyan hiba ami gyakorlatban elég ritkán fordul elő. A puszta véletlenen múlik, hogy egy ismétlődő minta eltalálja e épp szerencsétlenül a szenzor felbontását, vagy se. Jelen esetbe pl. ha ennél a tesztnél egy lépést tettek volna előre vagy hátra akkor nagy valószínűséggel most nem lenne ott csíkozás.
-
FEDman
addikt
Na, még egy kis Nikon D3000, aztán befejeztem az offolást.
Elég becsapós ennél a váznál, hogy default Jpeg-ben kifejezetten puhácska a képe, amiből tényleg arra gondolhat az ember, hogy ebben nem lehet vékony AA szűrő. Viszont ha mellé rakod a nyers Raw konverziót akkor mindjárt kiderül, hogy valójában piszok vékony AA van benne, ami éles, kemény cikk-cakkos képeket eredményez.
-
rumos14
nagyúr
a dpreview-s tesztképek alapján magas iso-n sztem elég jó a cucc, ezzel én nem látok problémát. a 3 évvel ezelőtt használt asp-c tükrösömnél simán jobb...
hanemugyanakkor háttérmosásra, kis DOF-ra totál alkalmatlanok a mostani obik, egy Oly XZ1 lenyomja ilyen tekintetben. -
rumos14
nagyúr
azért nemár az iso3200-as, pixelpíper üzemódban megvizslatott képek alpaján írd le az A77-et, vagy akár azt a szezort...
de tény és való hogy az A55 (szintén féligáteresztős) is szebben teljesít mint az A77, dpreview tesztképeket leméreteztem 6 mpixelre, zajmentesebb a 16 mpixeles szenzor. -
sebgutkopf
őstag
A rendes olyan, ami kiküszöböli a moire-t, hogy azt a gyártó hogyan oldja meg nem is érdekel, mint látjuk az Oly vékony AA-val is meg tudja most már csinálni, itt a példa tanuljon a nikon.. Azzal is teljesen egyetértek, hogy a lehető legvékonyabb AA szűrőt használják én is inkább az éles képre vágyom. Ha nem nézed 100%-ban a képet, akkor hiába nem olyan éles a kép pixel szinten, akkor se fog feltűnni, míg a moire az kisebb nézetben is átüt a képen nem csak 100%-ban.
Egy fotón ez még úgy ahogy javítható egy kis életlenítéssel, de ha egy felvett videó olyan azt azért nehezebb (igazából fogalmam sincs hogyan lehet) javítani.
Hogy ez mennyire gyakori jó kérdés, én leggyakrabban apró mintás zakó, női harisnyák stb... esetén szoktam felfedezni mások felvételein, sőt tv műsorban is.
Mentség talán annyi, hogy se az 1, se a d3100 nem stúdióba szánt gép és én se studioban dolgozom. -
sebgutkopf
őstag
Majd a nex7 tesztképekkel kiderül mit tud az a 24-es szenzor. Mondjuk ez a nagy felbontás nem különösen hoz lázba, már a 16-os esetén se érdekelt, hogy mennyi a többlet, mert több mint számomra szükséges. Tulajdonképpen felbontásban már legalább 3 éve elértük azt a szintet aminél nekem nem kell több. De a fene egye meg, ha a vonzó tudással rendelkező géphez ma már ennyi megapixelt adnak, akkor kénytelen vagyok azt venni.
-
sebgutkopf
őstag
A világ tele van extrém dolgokkal. Te is tudod, hogy az átlagot a sok szélsőségből számolják. Persze itt véletlenül előjött, aztán pont 100-ból egyszer véletlenül otthon is előjön pont a legjobban elkapott képnél. Ha olyan extrém esetben, vagy ritkán jönne csak elő, akkor a teszt során se jött volna ki ilyen mértékben, csak úgy mint az mft gépeknél ahol senki nem hánytorgatta fel.
Mindegy én most úgyis ott rúgok bele a nikon 1 rendszerbe ahol tudok!
(bosszúból mert nem olyat hoztak ki, amit szerettem volna)
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- NIKON Z 24-70 F4 S
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)