- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #48868 üzenetére
Szerintem abszolút reális annyi, de igazából fogalmam sincs, hogy annyiért meddig hirdeted és mikor lesz rá vevő, én annyiért legalább hirdetném. Az utódját a G6-ot (csak váz obi nélkül) épp 90 fölött látok eladót, bár az már fent van egy ideje és az eladó csökkentette is az árát párszor. Azon pl még mikor drágábban hirdette el is gondolkodtam (a drágább árán), mert épp lett volna rá keretem és tetszett a váz, azt én reálisnak tartom, aztán mégsem viszik el úgy látom.Az árak nyilván a piacon múlnak, hogy mit mennyiért visznek el, nekem ha akarnék G5-öt venni kitben, annyit simán megérne.
MrChris: Utánanéztem, igazad van, az még egy másik. Megzavart, hogy a G3-ban volt a GH2 mellett először 16Mpixeles szenzor, ami azért furcsa, hogy akkor a G3-ban lévő szenzort nem sok másik gépben használták, gyakorlatilag egy mellékvágány volt.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #48945 üzenetére
90-110 között.
Mikor eladtam a PL2-t annál is ezt kérdezték, én se értem, inkább nehezíteni szokták az egyedi elnevezések, ki nem férő szövegek... A G5 30/60p-s? Nem hiszem hogy magyarítanák, a forgalmazók nem szeretik a külföldi árút. A világgaranciát se.
Amúgy én a GH2-t tartanám meg Még ha egy 10-essel engedni kellene az árból akkor is. Tapasztaltál képminőségbeli különbséget a két gép között? -
szaby_gyerek
tag
válasz Haugland #49667 üzenetére
Nincs különösebb jelentősége. Régebben az objektívbe épített stabiknak volt egy egyértelmű lépéselőnye. Most már csak tele tartományban jobbak. Ettől nem különösebben drágább egy objektív se szerintem, viszont méretbeli különbség tapasztalható. Oly komolyan gondolja ezt a kicsi szenzor, kicsi gép, kicsi objektív dolgot. Két külön cég régen két külön lóra szállt fel, még ha most azonos egy ösvényen is haladnak... annyi, hogy vásárolgatásnál figyelni kell rá.
-
Studi
veterán
válasz Haugland #49931 üzenetére
A G6 fogása valóban sokkal jobb, inkább az E-M1-el vetekszik. Építési minőségben viszont az E-M5 jár előrébb.
Az E-M5-nél nem kell külön megvenni a vakut! Adják hozzá, benne van a dobozban, egy helyes fekete kis szütyőben, csak hordani/felpattintani kell szükség esetén.
A WIFI/forgatható kijelző/ár valóban a G6 mellett szólnak, másik oldalon viszont ott van az időjárásállóság, a jobb érzékelő, és a nagyszerű képstabi. Nem könnyű döntés, mert ár/érték arányban hasonlóan jó amúgy mindkettő.
-
.: JuSzT :.
addikt
válasz Haugland #49931 üzenetére
Itt aki Oly fan, szinte mindenkinek volt Pana gépe is előtte, vagy párhuzamosan most is van mellette valamilyen indok miatt. Illetve vannak rendszeres találkozók, ahol az oly fanok tapizhatnak pana gépeket, szóval nem megalapozatlan az álláspontjuk.
A G6 fogása tényleg nagyon eltalált, jó anyag, nem izzad oda a tenyered nyáron sem.
EM5 mellé van gyárilag vaku, nem kell megvenni. Gondolom egy kis táskában hordja az ember az ilyen gépét, nem a nyakában lóg egész nap tok vagy táska nélkül, tehát abban könnyen találni helyet egy ilyen kis kütyünek.
Hasznos a dönthető kijelző, de a panáét én is jobban szeretem.
Ha neked fontos a távvezérlés, akkor nincs kérdés, G6... vagy nézz rá az EM10-re .
Nem kijelenthető, hogy drágábbak a stabis obik. 14-150 vs 14-140 is hasonló árban van. Kitobik is hasonló árban vannak.
Más a 2 gép színvilága, kinek mi tetszik. Lehet hogy neked a pana. Az EM5 kiköpött képei inkább a Sony szenzor miatt jobbak.
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49931 üzenetére
Nincs se G6, se EM5 vázam. Ha a vaku az elsődleges problémád az EM5-tel, akkor ott az EM10, ami mondjuk kisebb és nem is időjárásálló, de van vakuja. Cserébe oly jpg képeket ad, és ott van benne a sony szenzor is. A jpg olyan, hogy pl én kezdőként vettem egy pár évvel korábbi Pana modellt és nekem alapból nincs különösebb bajom a jpg-vel, de vannak akik meg egyáltalán nem szeretik. A drágább objektívek annyira nem általános, a fixekben amúgy sincs stabi, az alap kit objektívek kb azonos áron vannak. Igazából ha a szenzor hasonlóan jó lenne a G6-ban, én gondolkodás nélkül azt választanám, annak ellenére, hogy az Oly stabija verhetetlen jelenleg. Én Pana fan vagyok, G3-am van, nagyon meg vagyok vele elégedve, de elvileg a napokban jön meg az Oly E-P5-öm. Nincs azért olyan óriási különbség, 2 egyszerűbb mód a döntéshez, az egyik, hogy elmondod mikre használnád, mert van amire az egyik, van amire a másik jobb. A másik, hogy azért olyan óriási különbség nincs a vázak között, megnézed alaposan mindkettőt, és amelyiket szívesebben használnád, azt veszed.
Szerk.:
Úgy látszik pörög mindenhol a munka, mire leírtam már lett egy pár válasz[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #49931 üzenetére
ha fotózol és a video különösebben nem érdekel, akkor e-m5. Nekem G6 van, mindent tud, videóban jobb mint bármelyik oly, de azért színekben, magasabb iso-n az em5 "jobban teljesít" meg dizájnban, anyagminőségben, kevesebb/nincs utómunka amivel rengeteg időt monitorgúvadást megspórolhatsz. Én (az áron kívül ) csak a video miatt választottam em5 helyett a G6-ot.
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Az AF szerintem nem jobb semmivel se. Mindkettő nagyon jó. Pana sötétben jobb, míg az Oly hajszállal gyorsabb lehet világosban, de óriási különbségek nincsenek. A sorozatnál papíron az Oly jobb ha fix fókuszt választasz és max felbontást (9 vs 7 kép/mp), a Pana jobb ha fókuszt is akarsz (5 vs 4 kép/mp). A panának van pluszba csökkentett felbontással 40kép/mp-es sorozata is, ami ivós party gifek készítésére tapasztalat, hogy nagyon jó (vagy motoros autós eseményeken ha farolást fotózol), de azért sok másra nem ideális. A buffer méretét nem tudom, amit találtam az Pana jpg esetén 18-20 kép, raw esetén 9 kép után lassul be, Oly 16 kép után lassul be mindkét esetben. (leggyorsabb sorozat, teljes felbontáson)
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Höhöhö, na, rátapintottál ami eddig kimaradt. Kicsivel jobb a pana AF, bár ezzel sokan vitatkoznak, és azt mondják, hogy ~egy kutya. Nagy difi nincs, de ha ez kritikus vmi miatt, akkor pana. Videóban sokkal jobb a pana. Továbbá em5-ben nincs e-shutter sem.
Alap igazság: fogdosd meg mindkettőt, bármelyik is lesz a befutó! Az em5 valóban nem az ergonómiáról híres, de van akit ez pl. nem zavar. Ha fontos a vaku, akkor valóban idegesítő a különálló vaku az em5-höz, de egyébként van hozzá alapból (épp csak 3 műanyag fedlap fel/le helyezésével kell szopni).
(Em5-öm van nekem is, G6 nincs)."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Dolphin
tag
válasz Haugland #49944 üzenetére
Nekem G5-öm és G3-am volt. Szerintem AF-ben MINDEN téren jobb/sokkal jobb az EM5-nél. Tény, hogy a Pana AF-jei a legjobbak, az Oly rengetegszer találgat, emiatt bizonytalan, lassú, és sokszor melléfókuszál. Panánál szerintem 100-ból ha 1-szer előfordult ilyen. Ráadásul ahogy előttem is írták, sötétebb helyeken vérzik az Oly AF-e, Panánál semmi gond, főleg az új vázakon. Nekem legalábbis eddig ez a tapasztalatom.
-
.mf
veterán
válasz Haugland #49931 üzenetére
Nem, mert egy használható vaku ott kezdődik, hogy dönthető.
Ha újat veszel, akkor az EM10-ben van vaku, wifi, live composite, stb. Ha akkor kijött volna, amikor gépet vettem, én is ezt vettem volna. De az EM5 is jó választás, főleg a mostani nyomott használt ára mellett.Szerk: demekkora pörgés van itt tényleg
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Schanyee
senior tag
válasz Haugland #49950 üzenetére
Azért ezeknél a kameráknál lehet már emelni az ISO szintet, én a 3200-as iso-t simán bevállaltam a 2-3 éves G3-nál, az újabb vázaknál 6400 is bőven van olyan jó. Persze van aki már az 1600-at is soknak tartja. Egy fényerős objektívvel beltérben ennek sokáig elégnek kell lennie. Azért este én is inkább vakuzok persze, de napközben beltérben már nem létszükséglet.
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #50820 üzenetére
Másik elérési lehetőség ugyanennek a funkciónak a 4irányú tárcsagomb balra. Nekem ezt könnyebb benyomni mint a sima tárcsát, az elég harapósan jár. De persze legjobb lenne, ha az expógomb félig lenyomására is lenne belenagyítás. Amíg volt MMF-2 adapterem és arra tettem az MF obikat azzal ezt el lehetett játszani, igaz kb 1 másodpercig utána visszaugrott és ismételni kellett.
-
gorgo
őstag
válasz Haugland #52830 üzenetére
Átlagos felhasználásra bőven jó, a színhelyessége meg a Panának jobb a többi MILC-nél (pont ezért nem szeretik sokan :-/ ). Ha valami konkrétabb kérdésed lenne, arra még kapnál is választ, de arra mire számítasz hogy "mit érdemes tudni?".
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
szaby_gyerek
tag
válasz Haugland #53008 üzenetére
Egyszer próbáltam ki m43-ot tereprally fotózásra, de korábban évekig használtam 43-ot ugyanerre. Saját tapasztalat:
- követő af felejtős (pontosabban hibrid AF-es vázzal gondolom okés, de anélkül nem)
- széles látószögnél simán mehet a "zónázós AF", tudod hogy 5 méterre lesz tőled, akkor keresel valamit 5 méterre és odafókuszálsz majd Manuálra kapcsolod, vagy rögzíted
- záridőelőválasztás: nyilván az a legfontosabb hogy mi legyen kimerevítve és mi mozduljon be 1/100-tól 1/400-ig szoktam. A nagyon gyors záridővel az a gond, hogy a kereket is megállítja...
- a legfontosabb, hogy ismerd az adott pályaszakaszt, kanyart, tudd, hogy hogyan fogják bevenni és mennyire fordítják be a gépet
Ha gondolod tudok többet is mondani, csak kérdezz. -
ROBOTER
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
Szigorúan szét kell választani az egyszeri fókusz (S-AF) és a követő (tracking) autófókuszt (C-AF és változatai).
Előbbiben az m4/3 nagyon jó. Utóbbiban a béka segge.
Hogy őszinte legyek, az E-M1 + MMF-3 + 50-200 SWD lényegesen szarabb, mint a szintén Olympus, de DSLR E-3 + 50-200 SWD. Pedig az előbbi is PDAF (fáziskülönbséges).
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Haugland #53008 üzenetére
Ha eg ykonkrét ponton lévő autót fotóznál, akkor simán egy fix tereptárgyra/aszfaltcsíkra/bármire félig lenyomott expógombbal beállítod a fókuszt, és várod, hogy oda érjen a járgány.
A gyors fókuszálás AF-S-re értendő, folyamatos fókusz a technológia miatt nem erőssége a milc-eknek.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
S-AF lassabra vett sorozattal sokkal pontosabban követi le az autó mozgását nálam, mint a folyamatos követő autófókusz. Ha követed a kocsit, akkor a vízszintes stabilizálást ki kell kapcsolni, de a függőleges maradhat. A tempótól és az adott pozíciótól is függ, hogy mekkora záridőt választhatsz, de 250-320 körül érdemes elkezdeni a kisérletezést.
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53043 üzenetére
Ha van a közeledben egy egyenes útszakasz, meg egy barát, aki hajlandó neked egy kicsit autózni, akkor kipróbálhatod a beállításokat. A lényeg, hogy ne csak az út mellett tudj állni, és hogy a kocsi állandó sebességgel menjen. 40-es tempótól már kellemes bemozdult hátteres képet készülhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
-
HollyBoni
veterán
válasz Haugland #56310 üzenetére
Íbéj. Olyat kell nézni ami megegyezik a G6 kijelzőjének méretével, oldalarányával.
Ahogy írták ezt egy öntapadós mágneses keretre rakod fel, ami az LCD-n van. Hogyha ezt felragasztod nem tudod behajtani tőle a kijelzőt. Na meg G6 kijelzője érintős. Én nem ajánlanám ezt a megoldást.
A meglévő keresőre kéne valami nagyobb eyecup, erről fogalmam sincs van e.
(#56313) jjeahh:
Lehet velem van valami nagy baj de az AWB képek közül jobban tetszik a Pana, manuális WB-nél meg szinte ugyanaz mindkettő. Mintha az Oly kevésbé lenne ott szaturált.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Haugland #56451 üzenetére
akkor rosszul közelítetted, értelmezed... Azzal a hi8-as zoommal biztos kidobnál az ablakon egy halom pénzt és alig tudnád tovább adni. Ennyiből már egy jó minőségű 1.4/ 50mm-est tudnál venni adapterrel és még maradnia is kell. Nagyobb szerencsével még egy 135/2.8-3.5-t.
De fontos kipróbálni, hogy nyitva és egyet rekeszelve milyen. Ha nem felel meg akkor pl nekem felejtős, nem nyerek vele a kithez képest... -
jjeahh
nagyúr
válasz Haugland #56457 üzenetére
szerintem az olcsó obik közül helios 44-2, helios 44-3, zuiko 50mm F1.8 vagy bármelyik 50mm F1.7 (minolta, rikenon, mamiya stb.)... a helios-ok előnye, hogy szebben, jobban mossák a hátteret, cserébe kopottabbak, életlenebbek picit és kevésbé bírják az ellenfényt. zuiko meg 50/1.7-ek kontrasztosabbak, élesebbek, jobban bírják az ellenfényt, cserébe kevésbé mossák a hátteret, rekeszelve a bokeh szögletes. cctv üvegekből csak a 25-öst ajánlom de csak és kizárólag akkor, ha nem érdekel a képminőség, hanem játszani, perverzkedni akarsz ilyen célra én is nyúzok egyet: [link]
szerk: amúgy nekem a csomagok német ebay eladóktól 3 nap alatt meg szoktak jönni, szal ha most rendelsz valamit, jövő héten sztem már nyúzhatod is a cuccot
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Synology NAS
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Sorozatok
- LED világítás a lakásban
- Realme GT Neo2 - ők már nem zöldfülűek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest