Új hozzászólás Aktív témák

  • Polllen

    nagyúr

    válasz cyberkind #5900 üzenetére

    Ez így van, de ha már nem tetszik, nem nyelem lesz a békát; )

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • AthlonXP

    őstag

    Azért az nem semmi, hogy elnézve így az utóbbi pár száz hsz.-t ( sőt! ), szinte csak a játék utolsó 10 percéről megy a vita, hogy ilyen lett, meg olyan, magáról a játékról meg szinte alig esik szó!
    Pedig sztm, az ME3 nem lett rossz, nekem tetszik, bár még csak 1,5x játszottam végig ( a másodikat nem fejezem be, megvárom inkább a magyarítást :) ).
    Lassan kezd olyan érzésem lenni, hogy sokan nem látják a fától ( a játék vége ) az erdőt ( magát az egész játékot, úgy ahogy van ), annyira megakadtak a játék végén. :U
    Olvastam teszteket, néztem játék teszt videókat is, de egyikben sem említik a játék végének milyenségét, inkább a harmadik részben megváltozott dolgokról írnak, beszélnek bennük.
    Pl. az új társakról, akik nagyrészt nem sok vizet zavarnak, a régiekről, akikkel elég hamar unalomba fordul a beszélgetés mente, mert csak ugyanazt ismételgetik, az akció és a sztori mód meglétének értelmetlenségéről, a nehézfegyverek hiányáról, a meglévők fejleszthetőségéről stb... De a végéről egy szót sem hallani. Olyan mintha, a végét csak a játékosok, a rajongók látták volna, míg a "hivatalos" tesztelők nem, ami elég érdekes, a felháborodások számát tekintve.

    A Bioware jövőjét meg sztm nem kell félteni, más fejlesztőkkel is előfordult már nem egyszer, hogy 1-1 játékukat hasonló fogadtatásban részesítették a játékosok, mégis túlélték!
    Az persze már egy másik kérdés, hogy sztm az utóbbi 10 évben nem volt még egy olyan csapat vagy játék, ami ennyit tett volna le az asztalra úm., mint ez akárki, akármit is mond!

    Szerintem ez a játék egyszerűen úgy jó, ahogy van! Az a világ, amelyben játszódik, azok a karakterek, a háttértörténet, a társaink ügyes bajos dolgai, az egymás közti beszélgetéseik, viccelődéseik, a különféle fajok, világok, helyszínek sokasága, az a rengeteg háttér-információ, ami pl. a kódexben is le van írva, minden fajt, azok történelmét, kultúráját, stb., a különféle technológiákat részletesen bemutatván, egyszerűen zseniális szerintem!
    A játék tele van olyan pillanatokkal, amikor az ember szinte együtt nevet, vagy akár sír a szereplőkkel vagy az azokkal történt események miatt.
    Amikor pl. a második részben Thane ( a Drell bérgyilkos ) hosszú évek után újra találkozik a fiával, vagy Miranda és a testvére találkozása, amikor azok a rohadtak elrabolják a Normandia legénységét, az embereinket, Shepard halála, majd később "újjászületése", az SR2 bemutatása, a Fellegvár megtámadása, a Fantommá válás és még sorolhatnánk napestig azokat az emlékezetes pillanatokat, amik igazán naggyá és olyanná tették ezt a játékot, amilyen!
    Szerintem inkább ezekre kéne emlékeznünk és nem arra az elcseszett utolsó 10 percre! Olyan lett, amilyen, ez van, én is szívesebben elképzeltem volna más véget is a játéknak ( több félét is ), de ennyire futotta nekik és hagyjuk most, hogy miért.
    Kíváncsian várom a DLC-ket, bár túl nagy dolgokat nem várok tőlük.
    Bár ami azt illeti még most is nehezen tudom elhinni, hogy vége lett a játéknak, simán végig vinnék még vagy 3 részt! :)

    De leginkább a filmre vagyok nagyon kíváncsi, amit még 2010-ben jelentettek be, ami majd a 3 részt fogja együtt vászonra vinni, de sajna még nincs megjelenési dátum ( vagy csak én nem találtam ).

  • Spectrum

    aktív tag

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    Nem először linkelem, de úgy látom megint szükséges.
    Daniel Kahneman: The riddle of experience vs. memory

    Nagyon jól előadja, hogy valaminek a vége miként rontja el az egésznek az emlékét. Kutatási eredményekre támaszkodva bizonyítja be, hogy az emberi agy így működik, például egy kellemes zeneszám végén egy rövid, hangos, zavaró zaj hatására a teljes élménynek az emléke megmérgeződik. És nem, nem a mass effect kapcsán tart előadást, már 2 éve fel van töltve a videó.

  • Televan74

    nagyúr

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    Ez azért van mert a vége nem lett ok. Én még tuti , hogy végig viszem még a játékot néhányszor, és az is biztos, hogy veszek dlc -ket., bár a multi dlc -k kizárva. És biztos hogy ha beszéltem mindenkivel Londonban a következő lépésem az ALT+F4 lesz. Nem kivánom többször a pocsék véget megnézni.

    És az is biztos, hogy többet nem veszek elővételben játékot. Várok a vásárlással 1-2 hónapot.

    A filmet meg úgy tudom , hogy csak az idén kezdik el a forgatni.

    [ Szerkesztve ]

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • Polllen

    nagyúr

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    Azért erről beszélünk, mert ez maradt meg&a sok jó élményt eltompítja a befejezés gerjesztette döbbenet.

    Rengeteg érdekes történetet felejtettünk már el idõ elött, m a vége csapnivaló. Ennyi.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • pohár

    félisten

    infiltrator 22,5%-os weapon bonus-szal, +40% cloak sniper, M98 Widow, duuuurva

    amúgy lehet erősebb egy fegyver az ilyen bónuszokkal, mint az a fegyver adatlapján lévő maximum? ergo "kifutok" a csíkból

    [ Szerkesztve ]

    GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |

  • hiroki

    tag

    válasz tiv83us #5898 üzenetére

    én is pontosan így gondolom....összességében elég jó lett a játék...csak hát a vége nem az igazi, azt aláírom...

    Wrex: Sometimes I'm not sure if the Normandy's a warship or a traveling freak show.

  • nanorambo

    őstag

    Idézek egy másik fórumról:

    "Miért nevezték trilógiának? A trilógia nem csak simán három rész egymás után, hanem rendes lezárás, amely visszanyúl az első részhez is, és teljes egészet alkot. Nem összekutyulja és félhülye cliffhangereket ver az ember arcába. Ez nem egy trilógia. Attól még, mert valami három részes, nem trilógia. Nem ezt jelenti a szó. Mindegy, kit érdekel. A hitelüket elvesztették."

    [ Szerkesztve ]

  • G4ga

    őstag

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    amit leirtál a játékkal kapcsolatban avval teljesen egyetértek.
    teljesen rendben van a gondolat meneted. de abban egyet kell neked is érteni hogy az az utolsó tiz perc...

    a játék szavatosságán és ujrajátszhatóságán szvsz sokat ront. hibába a nagyszerü zene, hangulat, pillanat, amikor tudod hogy a vége olyan amilyen szerintem elmegy az egésztöl a kedv. persze tisztelet a kivételnek.

    Én az a tipus vagyok aki akár többször végig visz egy játékot.
    AC 1-et 3x, AC 2-2x (100% kitolva ) RE 5 6x ( 100X ), Warcraft szinte mindegyik fajjal, Batmant AA 3x ME 1-2 nem is emlitem már. és még sorolhatnám azokat a játékokat amivel nem 1-2 órát lehet eltölteni!
    hasonló cipöben járok a filmekkel is.
    Minden évben megnézem a 3 gyürük urát, a 3 Mátrixot, 6 csillagok háburuját mert élvezem, és bár töredékében emléxem a szotorira mégis jó.
    Az biztos hogy az adott filmeket nem nézném meg ha nem tetszene akár a vége.

    Itt nem egy játékról a ME3 van szó. itt arrül van szó hogy az utolsó 10 perc kihat mind a 3 részre. mert az eltöltött idö szinte teljesen feleslegessé válik a befejzés miatt!

    Nagyon ugy tünik hogy a Bioware se tudta mit ér a játék. Valjuk be tényleg nem minden napi dolog amit leraktak az asztalra. de igy lerombolni valamit.
    Ez kb olyan mintha mondjuk Merci szervizben dolgozol és csak a Bmw-hez értesz!

    Szerintem a Multi játékba való beleimportálása, Akction mod egyértelmüen a játék elkorcsosodására utal. egy már már kultusz akció RPG-be multi? a jobb befejezéshez multizni kell egy alapvetöen single játéknál? ... ez olyan mintha a Mariót neten lehetne csak tolni.
    Wii Super Marioba ugyan beletették az egyszerre több játékost, de az akkorát ütött...
    A bionak nem jött be... tul sokat akartak egyszerre!

    és a hab a tortán, hogy nyilvánosan leszarják a játékosokat.
    Mikor kirobbant a balhé... persze persze meghalgatunk benneteket... aztán tessék. nem kaptok semmit, majd megmagyarázzuk ezt!
    + kanyarodjunk vissza az elejére... az igéreteik a ME3 kapcsolatban... hát nrm igazán ugy tünik mintha azt kaptuk amit igértek... ha ugy lenne most nem az utolsó 10 percröl beszélne mindenki, hanem arrol hogy igen ez a triologia!

    Ez az én véleményem, remélem nem nagyon kesze kusza... kicsit fáradt vagyok és mellesleg ki***szott ideges.
    Ez a multi... GETH gold 10... meghalok, már ugy hogy kezemben a Rakéta vetö, felélesztenek, 10 mpig nyomom a lovés gombot és persze hogy kiszednek... lol...

    Amugy tényleg nem rossz a multi, de nem ezért vettem meg a játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • G4ga

    őstag

    válasz pohár #5906 üzenetére

    asszem a power töltödéshez kommentelte vki hogy ott is lehet több mint 200.
    akkor gondolom itt is lehet!
    persze ez csak az én fikcióm :)

  • Vistaboy

    veterán

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    Én ezekkel teljes mértékben egyetértek, de az emberek - általában - nem azért vesznek meg súlyos tízezrekért egy játékot, hogy egy végigjátszást követően az egész menjen a polcra.

    A Mass Effect 3 vége pedig - bennem legalábbis - azt okozta, hogy egyszerűen hiába van a maradék 99% tökéletesen megcsinálva (Bár azért az sem teljesen perfekt), ha a végén mindig ugyanazt a 10 percet kell végignéznünk, attól függetlenül, hogy miképpen játszottuk végig az előző részeket, akkor nincs értelme újra elővenni a játékot, de még az előző részeit sem.

    Az első és második részt kitoltam legalább tucatszor. A ME2 megjelenése után, amikor először végigvittem, egyből szedtem elő a ME1-et, csak hogy új karakterrel, másféleképpen játsszam azt végig, mert kíváncsi voltam, változni fog-e valami a folytatásban.

    A harmadik résznél pont ezt rontották el. Azért nem esik jól az emberek túlnyomó többségének újra végigjátszani, mert kvázi értelmetlen az egész. Mégis mi motiválna arra, hogy minél több War Assetet és szövetségest gyűjts, vagy konfliktusokat oldj meg, ha a vége mindig ugyanaz?

    Ha lenne benne pár lehetőség, mint például a második rész végén, ahol a Normandia és a felszerelések fejlesztgetésével és a legénység hűségének elnyerésével, valamint a végén a megfelelő csapat összeállítással érhetted el, hogy mindenki túlélje a küldetést... Na, akkor egy rossz szavam sem lenne.

    Az, hogy Shepard meghal, esetleg az egész galaxis vele pusztul, benne volt a pakliban már az elejétől kezdve. De pont azért küzdöttük végig az első két részt, majd a harmadik elejét, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk azért, hogy ez ne következhessen be.

    Erre mit tesz isten, a végén mindössze három választási lehetőségünk van. Ráadásul azok is majdnem teljesen egyformák, ami a végkimenetelt jelenti. Ha itt is annyi végkimenetelt lehetne elérni, mint a ME2 végén, akkor senkinek egy rossz szava nem lenne.

    Emlékezzetek csak vissza: ott is ugyanazt az animációt láttuk mindig a végén, viszont a csapattársaink halálát bejátszó pár másodperces videók, vagy a végén az, ahogy a legénység életben maradt tagjai ránk néznek a fedélzeten, ezek önmagukban többet értek, mint ez a 10 percnyi rettenet, aminek ráadásul az eddig átélt eseményekhez az égadta világon semmi köze nincs.

    És ott igenis megvolt az újrajátszási faktor, hiszen komolyan meg kellett küzdeni ahhoz, hogy mindenki életben maradjon. Aki nem tette, az elveszítette a legénységét, természetesen a rossz befejezés is adott volt, de ott legalább ez rajtad múlt, A TE DÖNTÉSED VOLT! Jó, itt is te döntesz, de mégis mi között? Egyedül azt választhatod meg, hogy milyen színű robbanást akarsz látni a végén. Ennyi.

    Semmi konklúzió, semmi végkifejlet. Csak egy rakás sz@r. A DLC-nek is csak akkor lenne értelme, ha beletennének egy olyan opciót is, hogy - megfelelő Paragon vagy Renegade szinttel - igenis elküldhessük a szellemgyereket a Reaperekkel együtt a fenébe. Vagy haljunk meg velük együtt, ha másként nem megy, de ez egyik sem megoldás, amit itt elérhetünk.

    Tudom, hogy ez nem fog bekövetkezni, hiszen a F.A.Q.-ban világosan leírták, hogy ők teljesen meg vannak elégedve a végével és nem fogják azt megváltoztatni:

    "So there you have it. Are we proud of the game we made and the team that made it? Hell yes. Are we going to change the ending of the game? No."

    Részemről egy utolsó esélyt kapnak - pont azért, mert a játék többi része rendben volt -, de ha ebben az ingyenes DLC-ben minimum egy elfogadható magyarázattal nem állnak elő, vagy legalább egy pár perces animációt nem tesznek a végére, amiben megmutatják, hogy mi történt csapattársainkkal a nagy bumm után, akkor az biztos, hogy nem veszem elő többet a ME3-at, akármilyen DLC-t is fognak hozzá kiadni a jövőben.

    MOD: Nem használtam smiley-t, mert akkor tele lenne velük a hsz, ez pusztán az én véleményem, ezzel nem szeretnék senkit semmiben befolyásolni.

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Eli_Stone

    aktív tag

    válasz AthlonXP #5902 üzenetére

    Persze, ha nem nézzük a végét egész jó, csak akárhonnan is nézem nem lehet elvonatkoztatni a végétől mert tudod, hogy mi fog történni bármennyire is erőlködsz bármit teszel a végén nem lezárást, hanem még több kérdést kapsz.

    Amúgy, ha a végétől eltekintve nézzük a játékot:
    A küldetések, Thessia-t és a Cerberus bázist leszámítva nagyon jók, szerintem a fegyver fejlesztésben megtalálták a középutat az első és második rész között. Vannak nagyon jó jelenetek mint Mordin-é, Legion-é, Grunt-é. A zene is kiváló.
    De annyi elbénázott dolog van a végén kívül ami mellett egy fan vagy csak egy a részletekre adó gamer nem tud elmenni.
    Pl.:
    1. Mik ezek a melléküldetések??? mindkét előző részben voltak olyan küldetések amikor bolygó szkennelés közben találtál valamit és leszállhattál, ha nem is kellett lövöldözni, de volt.
    2. BUG halmaz. Hihetetlen, hogy ennyi hibával képesek voltak kiadni. (csak pár, Citadel-en az egyik beszélgetőtársad amint beszédbe elegyedsz vele eltűnik, Rannoch-on egy darab semmit adsz Tali-nak, Normandy Combat Center, simán fenn akadsz a korláton, Normandy pilótafülke ott ragadhatsz, ha Joker és EDI között állsz meg, Föld mielőtt bemész a mélygarázsban a Mako mögött az egyik falnál szintén beragadsz ami szívás mert rögtön szétszednek a Maruderek, vagy a Banshee, több helyen is előfordul, hogy a fedezék mögül lövöldöző Cerberus katonákat nem lehet lelőni hiába eresztetsz beléjük egy tárat, a fedezék rendszert inkább meg sem említem, nem lehet arcot importálni, stb..)
    3. A választások, vagy akciók egy egy cut-nál nem számítanak, pl a kezdésnél Anderson mindig ugyan azt mondja, Cerberus bázison, ha felrobbantod Kai-t akkor is ott fekszik a földön mögötted, szinte minden olyan jelenetbe ahol fegyver is van nálad valahogy a semmiből oda kerül az Avenger a kezedbe, stb..
    4. Liara románc, hiba mondod neki az elején, hogy még mindig akarod és smárolod le egy másik beszélgetéskor mire elkészíti azt a holo fost már csak barátok vagytok és újra fel kell szedned
    5. még importált mentés esetén is vannak olyanok, hogy olyan döntésed, cselekedeted emlegetik fel amit meg sem hoztál korábban.
    6. Mindenképp multizni kell ahhoz, hogy a befejezések egy részét elérd
    7. abszolút feleslege a történethez semmit nem adó jelentek (az összes álom ilyen)
    8. Nulla értékű 0. napos DLC ami semmit nem befolyásol a történeten
    9. a CE és DD változat extráit max hackelve érheted el mert nem voltak képesek fizetős DLC-ként feltenni
    10. már játékon belüli történet hibák pl: a Prothean VI-t miért hagyod ott a Cerb. bázison amikor még Thessia-n azt mondta, hogy beépül a Crucible-be és összekapcsolódik a Catalyst-al???

    Most így hirtelen ennyi jutott eszembe. Én ezt maximum RC változatnak adtam volna ki publikus tesztelésre.
    És most a hsz.eket látva visszaülnék a gép ill. a papír elé és masszívan átdolgoznám.
    Mindezektől függetlenül élveztem a játékot és nem fogom eladni, csak semmi további fizetős tartalmat nem veszek meg mert nincs értelme.

    [ Szerkesztve ]

  • S e t h

    nagyúr

    válasz Eli_Stone #5892 üzenetére

    De, be fog dőlni.A csalódott rajongók megmondták, így lesz és kész.

    This signature is completely useless! Don't waste any time by reading it!

  • Hajdi

    senior tag

    Mi ez a Beach "izé" multiban? Baywatch? Pamela mellének kimenekítése a reaper-ek kezei közül :DDD

    "The Man Who Sold the World"

  • L4mie

    veterán

    válasz pohár #5906 üzenetére

    ígyvan azt hiszem azokat power damage.ként számolja nem weapon damage-nak ^_^
    megnézed lövés után kéken világít a sinipaa vége.

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

  • L4mie

    veterán

    Jah, ezt nem tudom lelőtte-e már valaki,
    Bioware-nél fordítva lettek bekötve, nem az első két rész alatti szereplésed hat ki a harmadik rész végére....hanem a harmadik rész scriptelt vége hat ki az egész 3 részre DLC-stől, kiskutyástól Herbert Shepardostúl mindenre.
    Olé... :D
    Cray T-vel dumáltuk szerdán, hogy a Normady ellépését, meg a kiszállók személyét egy rádióbeszélgetéssel és egy 3mp-es animációval meg tudták volna magyarázni.
    Joker:
    - Kapitány baj van, a sereg nem bír a reaperekkel.
    Shepard:
    - Oké Joker én elvégzem amiért ide jöttem, de pattanj le a légkörbe szedd fel a csapatból akit tudsz aztán takarodjatok olyan messze amilyen messze csak tudtok.
    Joker:
    -Biztos benne kapitány?
    Shep:
    - EZ PARANCS KATONA!!!!! AGRRHRHRHR

    Animáció arra az esetre, ha a történet alapján a hajón kellene lennie a végén az éppen veled futó karakterekből valamelyiknek, Normady elrepül leszáll felkapaszkodnak, szomorúan néznek vissza rád. ÉÉÉS ekkor szál le Heartringer... TÁDÁÁÁÁ mindehez csak sör meg 5 perc beszélgetés kellett.

    [ Szerkesztve ]

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

  • leviske

    veterán

    Úgy gondolom, hogy az tény, hogy a stúdióban most látványos a fejetlenség, DE én tuti, hogy kitartok még a Dragon Age harmadik felvonásáig. Ha ugyanolyan összecsapott, a világot megerőszakoló állapotban kerül ki, a felhasználói javaslatok teljes figyelmen kívül hagyásával, akkor én is befejezem a bizakodást, de addig az ott iparos munkát végzők megérdemelnek annyit, hogy bízzak bennük.

    Amúgy egyre inkább úgy érzem, hogy nagy felelőtlenség volt részükről bevállalni a TOR-ot és ennek a tapasztalatai tántorítják majd el őket attól, hogy a többi franchise-ukat elkurvítsák egy MMO-val.

    (#5898) tiv83us: +1

  • Televan74

    nagyúr

    válasz leviske #5917 üzenetére

    Miért nem tudtak szólni az iparos munkát végzők, hogy főnök baj van vagy lesz. Mert a pénz az úr. Egyre jobban úgy érzem,számítottak rá,hogy ez lesz belőle.Az első két rész sikereire építkezve, kiadtak egy bugokkal teli, a végét félig megcsinált verziót. És itt nagyon nagy szerepe van a háttérben csöndben meghúzódó EA gamesnek. Valaki megszólalt egyáltalán az EA -től? Mintha szépen benne hagyták volna a Bioware -t a szószba.

    Én nem azt mondom, hogy ezek után nem tud a Bioware esetleg jó játékot csinálni. De minden címet ami a kezeik közül kikerül, fenntartásokkal fogom kezelni. Nincs elővétel.
    És a jövőben a játékaiknál megvárom az első reakciókat.

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • AthlonXP

    őstag

    válasz Eli_Stone #5912 üzenetére

    Igen, sajnos ez tényleg így van, a játék vége eléggé lehangoló egy ilyen epikus trilógiában, mint amilyen az ME lett.
    Mint említettem, én is másra számítottam, mert ez így nem jó. Csak úgy vagyok vele, hogy próbálok úm. nem foglalkozni vele és csak az addig megtörtént rengeteg jó pillanatra, a sztorira, a társakra és minden olyan egyébre akarok emlékezni inkább, ami miatt annyira megszerettük ezt a sorozatot!
    A végéről meg inkább nem is veszek tudomást, hogy kevésbé fájjon a tudat, hogy annyi minden után, amit átéltünk a 3 rész alatt, egyszerűen ide jutunk! :(
    Olyan ez, mint valami nagyszerű álom, aztán eljutunk a játék utolsó részéhez ( gyak. az ébredéshez ) és akkor jövünk rá, hogy csupán álmodtuk az egészet ( és mehetünk melózni :O ;] )!

    Bugokkal én szerencsére nem nagyon találkoztam ( fentebb írtam 1-2-t, de végül is azok sem vészesek ).
    Az, hogy multizni kell, mert muszáj, egy single játékban, sztm eleve hülyeség, ne erőltessék rá az emberre, majd ha akar, akkor multizik, egyébként sem ez a lényeg ebben, ez nem egy COD, vagy BF!
    A DLC olyan, amilyen, bár az új karakter nekem tetszik, igazán benne lehetett volna alapból is.
    Én legszívesebben a kis gyereket is kihagytam volna, mert bár a játék elején még sajnáltuk szegényt, főleg amikor lelőtte az a szar a mentőhajót, amire felmászott a kis srác, az a zene és azok a jelentek, nagyon jók voltak! Aztán ott vannak az álmok is, amik gyötrik Shepardot, hisz nem tudta megmenteni a gyereket és végig sajnáltuk is szegényt, meg hiányoltam is a lehetőséget, hogy nem lehett magunkkal vinni, aztán esetleg a Fellegvárba eljuttatni. Viszont a végén meg sikeresen megutáltatták az emberekkel azt a kis gyökeret, ráadásul még le sem lőhettük, hogy legyen valami jó is a végén! ;]

    (#5918) Televan A játék megjelenése előtt mondták már a Bioware-nél, hogy lesz akinek nem fog tetszeni a játék vége. Csak nyilván arra nem számítottak, hogy ez a rajongók 90%-át érinti legalább! :U
    De azt sem értem, hogy ha már eleve tudták, akkor miért nem csinálták meg olyanra, hogy ezt elkerüljék?!
    Mint amikor az ember elve tudja, hogy rossz dolgot tesz és ez ki is fog derülni és azt is tudják majd, hogy ő tette, de mégis megteszi, sőt be is jelenti, hogy megteszi! Ennek semmi értelme! :o

    [ Szerkesztve ]

  • Misály

    addikt

    Csak egy aprocska kerdes, hany vege volt az elsonek es a masodik resznek? Milyen hosszu volt?

    Nehezen emesztheto vege van en kb ra par napra raktam ossze a veget, ugyanis felhaborodas, es divatos angol kifejezesek dobalasa (plot-hole) helyett, elkezdtem rajta agyalni. Osszerakhato, logikus vege van pont annyi infot kapsz amennyi kell ahhoz hogy a foszereplo szemszogebol ertelmezheto legyen a vege....

    Szerintem zsenialis, meresz huzas volt. A tobbseg nem is ette meg, igaz a jatekostarsadalom nagyresze tul narcisztikus ahhoz, hogy megemesszen egy ilyen befejezest, helyette sertodik es frocsog.

    Nekem bejott es sajnalom ezt a DLC dolgot, ugyanakkor udvozlendo hogy nem modositanak semmit a vegkimenetelen, legalabb kiderul hogy jol raktam-e ossze sztorit:)

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Akkor oszd meg másokkal is, hogy jön össze a Normandy rész. :) Ne légy önző és ne csak magadnak tartogasd a katarzist... :P

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • L4mie

    veterán

    válasz AthlonXP #5919 üzenetére

    Őszintén engem azért zavartak az álmok, mivel renegade Shep-et játszottam.
    Konkrétan az én karakterem több fost-szart látott, és vitt végbe pölö szeme láttára olvadt DNS masszává a fél legénysége meg ilyenek, az hogy egy kissrác halála miatt rémálmai legyenek.....
    UGYANMÁÁR :D keményebb volt annál.
    Paragon jellemnél simán jó lett volna, de renegade-nál...hol nem szar le egy kiskölköt a 100.0000.000000 közül akit amúgy megment? :)

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

  • AthlonXP

    őstag

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Na, így is fel lehet fogni a játék végét! :)

    (#5922) Furkoo Igen, ez is benne van. Mondjuk én eleve a jó oldalon voltam végig, de ha majd meglesz a magyarítás, lehet csinálok egy rossz Shepardot is! :)

    [ Szerkesztve ]

  • Televan74

    nagyúr

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Jó neked.

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • Spectrum

    aktív tag

    PR elemzés a tegnapi bejelentésre.
    Feltételezhetjük, hogy nem akartak nyílvános botrányt a PAX-on, ezért jelentették be előtte egy nappal a dlc-t és közölték Jessica Merizan-on keresztül, hogy ott nem lesz szó a végéről. Egyszerűen nem tudták volna kontrollálni a párbeszédet a rajongókkal, nem hiányzott neki, hogy a "hangos kisebbség" miatt 24 órán belül harmadszorra is címlapra kerüljön az EA.
    Érdekes még, hogy állítólag Hudson mégsem fog megjelenni a standnál. Ennek oka az lehet, hogy a megjelenés előtt az ő szájából hangzott el a legtöbb be nem váltott ígéret, ami szintén védhetetlen lenne egy közvetlen párbeszédben.

    Ami reményre adhat okot, hogy a legtöbb ilyen cég, különösen az EA, sosem fogja beismerni, hogy hibázott. Tehát ha meg is változtatja a végét, akkor sem fogja azt mondani, hogy megváltoztatta a végét, nem tűnhet vesztesnek.

  • Misály

    addikt

    válasz Polllen #5921 üzenetére

    Nincs itt semmilyn katarzis, mellesleg mas topicokban mar leirtam ( talan a tesztben ), de ott is en lettem lehulyezve, mert nem ertek hozza, es szar a vege. Ervek nelkul a legkonnyebb megnyerni egy vitat, ezt megtanultam:)

    Vard meg a DLC-det es megkapod a valaszt ha magadtol nem jott ossze.

    De meg mindig nem kaptam valaszt arra a kerdesre hogy az elozo epizodoknak milyen hosszu es hany vege volt?

    "Vagy a kemény mag aki az rpg elemek miatt vette meg a játékot réteg" - Ezen mindig mosolygok, milyen rpg elemek? A szintlepes, a skillek, a tapolas? Az rpg arrol szol hogy beleeled valaki mas szerepebe magadat, tudod, role-playing-game, a tobbi csak korites. Ebben az ME sorozat messze a tobbet nyujt mint a konkurencia.

    [ Szerkesztve ]

  • Televan74

    nagyúr

    válasz Spectrum #5925 üzenetére

    Sok esetben pont az ellenkezőjét éri el a PR csapat, mint amit szeretne.

    Kíváncsi leszek hogy melyik réteg lesz kint ezek után a PAX -on. A végével egyetértő inkább multizós réteg. Vagy a kemény mag aki az rpg elemek miatt vette meg a játékot réteg. :)

    (#5926) Misály A második résznek nincs vége, jön utána a harmadik rész. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

  • L4mie

    veterán

    válasz Misály #5926 üzenetére

    Szerintem a hossz az lényegtelen,
    de elég sok variáció állt fenn, ki hal meg ki marad, a vége meg relatív.

    Ha például úgy veszed, hogy a ME3 egy nagy egésznek a vége, akkor igencsak sokféle vége lehet és kb 30-40 órás (mégis itt az a fránya hossz) :) de ha csak a ME3 végét vészed akkor 4 féle vég van...csáááá.

    Ha az ME2 végét veszed, akkor meghal ez, meghal az, meghalsz te, csapat megmarad csapat fele elveszik, van egy érzésem, hogy tudod te ezt, csak......mindent le lehet egyszerűsíteni. Másik hogy a 2 nél is volt sok elégedetlenkedő, hogy ugyanmár milyen befejezés ez, akkor ment a szöveg, hogy ez nem vég...a 2 csak egy átvezető rész.

    Én amikor végigjátszottam a 3-at nem voltam elégedetlen, meghatódtam, tetszett.
    A legnagyobb problémám a Normandy paradox....többit teljesen el tudom fogadni, megvan a saját verzió a saját fejemben csók.
    De azt is megértem aki az egésszel elégedetlen, a hatalmas vergődést viszont nem értem meg, nem is támogatom, viszont az ebből adódó meme-k, vicccek, fanartokat élvezem mint állat. :DD

    *oké megint saját kis ugrálós gondolatmenetemet írtam le :) sorry ha nem egyértelmű.

    [ Szerkesztve ]

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

  • Misály

    addikt

    válasz L4mie #5928 üzenetére

    A memek tenyleg jopofak foleg a dlc-s parkocka:P

    "Ha például úgy veszed, hogy a ME3 egy nagy egésznek a vége, akkor igencsak sokféle vége lehet és kb 30-40 órás vége van" - Pontosan igy fogtam fel en is, minden karakter sztorijat lezarod a jatek soran. Orulok hogy nem vagyok egyedul ezzel:)

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5926 üzenetére

    A te érved sokkal jobb... Majd a dlc után megérted... ;] No offense, de ez még rosszabb, mint ha csendben maradtál volna...:D

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5926 üzenetére

    na ne viccelődj már, miután bejelentetted, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter, oszd már meg velünk, hogy mit sikerült összeraknod fejben. istenbizony, komolyan érdekel. miután ez megvolt, elkezdődhet valami párbeszéd, mert az eddigi teljesítményed csak trollkodás.

    érvek nélkül? nyilván lusta voltál végigolvasni a korábbi néhány ezek hsz-t, ha nem így lenne, nem írnál olyasmit, hogy nem hangzottak el érvek.

    szóval várjuk a NAGY MEGFEJTÉST.

  • Misály

    addikt

    válasz Polllen #5930 üzenetére

    Igazad van es sokkal okosabb vagy mint en.

    Malachi, mondom a teszt topikjaban mar leirtam, ott is leugattatok, mi a fasznak koptassam a billentyuzetet ha ugyanazok az emberek neznek hulyenek? Keress ra ott.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Misály #5932 üzenetére

    Nem állítottam ilyet, sőt még csak fel se vettem a trollkodásod. ;]

    De úgy válaszolni egy kérdésre, hogy majd meglátod, miközben az érvelés hiányát hozod fel, elég gyenge...

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5932 üzenetére

    hát, elolvastam a teszt topicos párbeszédet. akkor maradjunk ennyiben. minden elméleted - mert elméleteid vannak, a saját elképzelésed alapján, amik nehezen nevezhetők érvnek - elhangzott itt is, meg a BW fórumokon is mások szájából, és minden elméletedre létezik olyan kérdés, cáfolat, ami a játékban történtek alapján megfekteti.

    ezzel nem megyünk semmire. szuper, hogy neked tetszett. nem tudok mást mondani, eddig is ezt mondtam.

  • Misály

    addikt

    válasz Polllen #5933 üzenetére

    Ajanlom a trollkodas-trolletetes fogalmanak elolvasasat (mellesleg a legrosszabb mem, amiota mindenkit odaengednek az internethez). Olyan lazan rasutitek mindenre. Knowyourmeme-t tudom ajanlani.

    Malachi: ugyesen lovagolsz szavakon feleslegesen, az en elmeleteim az en nezopontom alapjan szulettek (a kedvedert: ahogyan en felfogtam a jatek torteneseit ). Erv es elmelet nem azonos dolog, de a ervekkel igazolhatom az elmeletemet. Mivel a nezopontok kulonbozoek, mas elmeletek szulethetnek, amiket lehet ervekkel utkoztetni. ( az egesz el lett baszva is egy elmelet bar leginkabb csak szorszalhasogatassal igazolhato. Hala az egnek ez kozossegileg jol megy es siman elfajul a masik lehulyezesebe, fikazasaba. A kozossegileg gyakorolt szegyenerzet keltese az egy legosibb osszekovacsolo ero elvegre a kozosseg ezaltal felsobbrendunek erezheti magat, lasd meg hulye rabszolga vs oroszlanok es a rajuk rohogo csurhe )

    Meg mindig nem kaptam meg az pontos valaszt hogy hany vege van a sorozat elso ket reszenek, de segitek: osszesen 4, osszidobe jo, ha kitesz 1 orat.

    Rugozzatok tovabb a semmin.

    [ Szerkesztve ]

  • WonderCSabo

    félisten

    Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogyha ME2 végén nem pusztítod el a Collector baset, akkor hogyan alakul a történet? Akkor is ellenséges lesz az Illusive Man, és harcolsz a Cerberus ellen? :F

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5920 üzenetére

    Jah még ezek után is itt tartunk?

    Érveket szeretnél, hogy miért kaki a vége? Linkelhetnék ide legalább 600 oldalt ahol írók fejtik ki véleményüket a befejezéssel kapcsolatban. Linkelhetném az én cikkemet ahol szintén elég szépen kifejtem hogy mi a probléma. Érvek vannak.

    Inkább csak kettőt linkelnék:
    [link]
    [link]

    Félre ne érts! Semmi probléma azzal ha valakinek tetszett a vége. Én csak azt nem szeretem, ha valaki lenézi azokat akiknek nem tetszett és ennek hangot is adnak... :R

    [ Szerkesztve ]

  • Misály

    addikt

    válasz WonderCSabo #5937 üzenetére

    Jah, es elvileg felhasznalja a collector base technologiait. Mivel nem lattam a masik oldalt, nem lattam a kulonbseget.

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5936 üzenetére

    de nincsenek tényszerű érveid. ezt értsd meg. elméleteid vannak. olyan következtetésekre jutsz, amik nem illenek a játék addigi menetébe. legyen az ME világa bármilyen összetett is, az elejétől fogva világos volt a főhős, Shepard célja, a küldetése és az is, hogyan tudja ezt elérni. le kell győznie a Reapereket, és ezt csak és CSAK úgy érheti el, ha összefog az egész galaxis, az ellenségekből szövetségesek lesznek és elpusztítják a fenyegetést. és ennek érdekében minden árat meg kell fizetni. hullanak a barátaid, több százezer batarian pusztul el az Arrivalban, te is tudod.

    aztán a harmadik részben kibékíted a getheket a quarianokkal, EDI az AI igazi személyiséggé válik, a kroganok a salarianok mellé állnak, minden tökéletesen halad a végkifejlet felé. a felé a végkifejlet felé, amire ha az első résztől játszottál, lassan 100 órája készülsz.

    és akkor jön AZ. hm. és kiderül, hogy igazából tökmindegy, mit csináltál, nem számít. mindegy, ha paragon, vagy renegade voltál, nem számít. kb. mindegy, mennyien állnak melletted, nem számít. jön egy mindenek felett álló valami, ami elmondja, mi van - ráadásul a mondandója ellentétes mindennel, amit addig csináltál - és ad egy totálisan karakter és játékidegen lezárást.

    na mindegy, nem számít. ezerszer leírtuk már itt, meg mindenhol leírták. de nyilván te tudod jobban, mert bele tudsz magyarázni olyasmit, ami igaz nem áll meg a saját lábán, de - de az nem számít.

    ja és a DLC, amire hivatkozol - abban sem lesz semmi olyan, amiről írsz. nem lesz világosabb tőle a befejezés. csak a csúnya, méltatlan hibákat javítja majd ki, azokat a hiányosságokat, amik történet összefüggőségét borították fel. ezek a plot hole-ok, tudod. kiderül - talán - hogyan került Anderson előtted a Citadelre, miért kaptál végtelen lőszert, mit keresett ott és hogy került oda az Illusive Man, végül is ki élte túl a csapatodból, JOker miért hagyott faképné a legnagyobb csata hevében az egész legénységeddel együtt, egyáltalán hogyan volt képes átvágni oda-vissza a Reaper flottán, hogy kerültek a hajóra azok a társaid, akik veled harcoltak és eltrafálta őket a Reaper halálsugár...

    ja, még valami. nem is tudom, volt-e már szó róla: ha a Normandy-t szétszedte a színes lökéshullám, akkor a többi hajóval mi van?

    még valami: "Meg mindig nem kaptam meg az pontos valaszt hogy hany vege van a sorozat elso ket reszenek, de segitek: osszesen 4, osszidobe jo, ha kitesz 1 orat." - és mindez marhára nem érdekel senkit, mert mindenki tudja, hogy egy trilógiát az utolsó résszel fejezünk be, nem az elsővel és nem a másodikkal. ENNEK ELLENÉRE ezerszer többet ért az első két rész bármilyen befejezése, mint a harmadiké.

    [ Szerkesztve ]

  • nanorambo

    őstag

    Nagyon mérges vagyok az EA-ra. (tudom kit érdekel)
    Mert a Bioware egy jó képességű cég. Meg kell nézni, hogy milyen címekkel kezdtek, majd azokat elvették tőlük. A semmiből építették fel a Mass Effect univerzumot és a Dragon Age első részét. Aztán jött az EA... Én biztosra veszem, hogy miattuk van ez. Sürgették őket feldaraboltatták a játékot... Most mindenki a Bioware-en röhög és az ő fejüket akarja. Az EA meg benne hagyta őket a szarkupacban... Mondjuk az a Ray Muzyka is elmehet a büdös pics*ba...

    [ Szerkesztve ]

  • Misály

    addikt

    válasz Malachi #5940 üzenetére

    Nem tudtam, hogy te lattad mar az emlegetett DLC-t.

    "de nincsenek tényszerű érveid." - ez egy sci-fi, eleve kizarhatoak a tenyszeru ervek, foleg annak fenyeben hogy tobbfelekeppen ertelmezheto, szandekosan foghijas veget krealtak neki, ennek kovetkezteben nehez egyeterteni. Mar nem egyszer hasonlitottam az Inception megoldasahoz ezt a jatekot, az is nehez anyag, azon is sok vita ment, bar sokkal kifinomultabb es intelligensebb mint amit a jatekoscsurhe levag ezzel a hiszteriarohammal.

    "na mindegy, nem számít. ezerszer leírtuk már itt - a kozosseg ereje mindenekfelett -, meg mindenhol leírták. de nyilván te tudod jobban, mert bele tudsz magyarázni olyasmit, ami igaz nem áll meg a saját lábán, de - de az nem számít." Neked nem all meg. Nekem megall. Mas a nezopontunk, durva mi? Sot figyelj, masoknak is megall. Igaz, ezek kisebb hanyadban vannak.

    "aztán a harmadik részben kibékíted a getheket a quarianokkal, EDI az AI .... és akkor jön AZ. hm. és kiderül, hogy igazából tökmindegy, mit csináltál, nem számít." - Parszor leirtam mar hogy hiaba erolkodsz ha van egy ciklus amit egy gepezet mindig vegrehajt ugyanugy ahogy a tel jon a nyar utan. Hiaba allsz rovidnadragban telen, attol meg megfazol. Persze ez az en velemenyem, ami nyilvan nem esszeru es logikus. Igazatok van, en vagyok a hulye az egeszhez, hiaba toltam ki az elso reszt 3-szor a masodikat 4-szer, engem csak a lovolde erdekelt es hulye vagyok hozza... tema lezarva

  • Malachi

    addikt

    válasz nanorambo #5941 üzenetére

    minden rendes független stúdióval ezt csinálják, hosszú évek óta. kinyírnak mindent. üdítő kivétel a Dice a BF3-mal, az penge lett.

    érdekes téma lehet ez amúgy, hogy ki inkább a hibás. vajon a "kis" stúdiók nem tudnak megbirkózni a hirtelen rájuk nehezedő nyomással, az új menedzsment marhaságaival, a határidőkkel? vagy tényleg az EA támaszt teljesíthetetlen követelményeket, határidőket, beleszólnak a játékba, megbénítják a fejlesztőket a hülyeségeikkel?

    a lényeg az, hogy a régi motorosok, a játékosok isszák meg a levét az egésznek. az EA meg a BW köszönik, jól vannak - amíg dől a lé.

  • nanorambo

    őstag

    válasz Malachi #5943 üzenetére

    Battlefield 3: Hát azért ott is ment a hazudozás rendesen. De mára szerencsére (szerintem) tényleg gatyába rázták a játékot és tényleg rohadt jó. Tegnap haverral éjfélig multiztunk :)

    [ Szerkesztve ]

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5945 üzenetére

    Na az amiből a legújabb rész is nagyon bejött! Kedvenceim közé tartozik a Dead Space és a Dead Space 2 :)

  • Misály

    addikt

    válasz nanorambo #5946 üzenetére

    Alice Maddness Returns, nekem a Rage is bejott, persze box-on ott elvezheto nagyon is ( elvegre az volt az elsodleges platform

  • nanorambo

    őstag

    válasz Misály #5947 üzenetére

    A Rage-t az EA adta ki? Mondjuk mind1 sok beleszólásuk nem volt a dologba... Az ilyen kisebb címeknek (Mint dead space, alice madness returns) nincs milliós fan base -ja nincs akkora múltja és nem adnak el milliókat belőle, nem úgy mint egy Battlefield-ből, vagy egy Mass Effect ből, ezért nem korcsosultak még el :)

    [ Szerkesztve ]

  • Malachi

    addikt

    válasz Misály #5942 üzenetére

    Nem láttam a DLC-t, de pontosan leírták, mi lesz benne. épp tegnap, ott a link valahol lentebb. először én is örültem neki, de aztán már nem. miután színt vallottak. VÉGRE.

    a következőre - oké, én értelek, elvileg ez rendben van, de nem lehet olyat csinálni, hogy egy történet 100 óráig építkezik valami felé, és a végén kukába vágjuk az egészet, hogy behozzunk valami teljesen mást. vagyis lehet, de annak ez lesz a vége. csalódott játékosok hada. az írók egy történetet meséltek el nekünk. adott volt a feladatuk. ezt a feladatot rosszul oldották meg. személy szerint úgy gondolom, nem vagyok hülye. 34 évesen már a hisztis koromból is kinőttem. érteni is vélem azt, amit olvasok és látok. meg valamennyire a történetmesélős szakmában is benne vagyok. nem a játékosok a hülyék. ezt a BW rontotta el. az Inception meg egy vicc, azzal nekem ne gyere. túlértékelt, középszerű - csak azért, mert fél percnél tovább tart felfogni, hogy mi van benne, még nem lesz kifinomult. csak a mai korban számít annak, a valóságsók korában. egyébként tök átlagos.

    a másodikra - oké, neked megáll, de csak úgy áll meg, ha az utolsó 10 percet veszed alapul. a korábbi 100 órát meg elfelejted. szerintem ez egyértelműen hibás megközelítés. visszafelé építkezve ki lehet logikázni valamit ebből, de ha elejéről nézed a sztorit, nem fog menni.

    a harmadikra - a gépezettel kapcsolatban igazad van. fut a program, és ennyi - én valamiért mondjuk intelligens programnak tartottam, ha már létrehozta a Reapereket és ilyen tervet eszelt ki a ciklusokkal. mondjuk ez elég nagy baj megint csak, hogy ez a kérdés egyáltalán felmerülhet, hogy végül is mi a kék szellemalakba bújt valami. és - innen kezdve spekuláció - mivel intelligens program, nem kellett volna semmi, csak egy paragon párbeszéd lehetőség, amivel meggyőzöd, hogy hibás az elmélete. a Gethek miatt. EDI miatt. és úgy zárul le az egész. ennyi kellett volna és semmi más. dühítően egyszerű. és akkor neked is igazad lenne, nekem is, mindenki azt kapja amit akar és hurrá. 10/10 pont, évtized trilógiája, sallala.

    te jöttél ide azzal, hogy nálad a bölcsek köve, mindenki más meg hülye és várja ki a DLC-t, az majd a buta szájába rágja azt, amit eddig nem értett meg. nem tudom, ezek után mit vársz.

Új hozzászólás Aktív témák