-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Puma K #238466 üzenetére
Szerintem lehetnek olyan esetek, mikor alapos vizslatás után sem lehet meglátni az okát, hogy az előttem lévő miért nem megy legalább a megengedett sebességgel. Pl. műszaki okok, törékeny szállítmány is lehet szempont, amiket nem igazán tudok előrelátni, ha csak mögötte haladok egy másik autóban.
A letolással frusztráltabb is lehet a másik vezető, ami adott esetben rosszul sülhet el, pl. elvonja a figyelmét még jobban. Plusz, ha valami előre nem látható esemény miatt hirtelen fékezésre kényszerül az előttem haladó (pl. Bodri kutya kicsámpázik az úttestre a bokorból), nem feltétlen tudok megállni túl "kényelmesen".Ha ilyenbe botlok, akkor inkább tisztességes követési távolságot veszek és ahogy van lehetőség biztonságos előzésre, a lovak közé csapok.
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz Puma K #238466 üzenetére
A tanuló vezetőt is letolod az útról? Csak nehogy egyszer egy olyat toljál, ahol 3 gyerek ül az autóban és azért mennek lassabban, mint a megengedett. Egyébként pedig a kirakott táblák nem azt jelzik hogy annyival KELL menni, hanem annyi a max, amivel LEHET menni. Te meg tolod az embert, mintha fizetnének érte.
Szeretek vezetni nagyon, de az ilyenek miatt utálok egyre jobban autóba ülni, pedig még a 30-at se ütöttem meg, de én mégis tudok normálisan közlekedni. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz Puma K #238964 üzenetére
Megprobalok mobal hsz-ere egy peldat hozni:
Mondjuk ha valamennyi ideje mar elozok egy hosszu kamionsort, es egy kedves urvezeto x80-nal kisvartatva mogem kerul es elkezd vadul villogni, en sem fogom magam illegalitasba gyorsitani a kis shitboxommal. Nem szandekozom feltartani, es nincs is emogott semmifele komplexus, hiszen amint lehetoseg nyilik ra biztonsagosan (tehat nem szorosan ket kamion koze, hogy aztan satuzzak 90-re), ugy is visszahuzodok a kulsobe, es haladhat tovabb Isten hirevel, de addig elegedjen meg a KRESZ altal meghatarozott 130-cal es ne kenyszeritsen masra. 🤷♂️
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Puma K #239022 üzenetére
Engem a németeknél se szorítottak be két kamion közé. Ha a legbelsőbe kellett sorolnom és utolért valaki, akkor távolságot tartva megvárta, hogy kisoroljak, max egy-egy index villogás volt, hogy jelezze, amit akar, én is indexeltem egyet kifelé és értette, hogy látom, kimegyek az előzés végén. Persze ott is vannak pilóták, akiknek mindenkinél fontosabb az idejük és épp pályarekordot akarnak felállítani, így a seggedbe húzódtak, már-már felmásznak a szalagkorlátra. A baj csak az, hogy ilyenekből itthon több van. Plusz kint az ilyenektől gyorsan elveszik a jogsit.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Petyyyyy
addikt
válasz Puma K #239291 üzenetére
Abban biztos vagyok hogy el akarja adni, kb kétszer ilyen áron kellene menjen, ha tényleg mindig időben volt szervizelve.
Egy 760i - amiért mondjuk át is mennék a szomszéd utcába - olyan 14-15 ezer euro körül mocorog inkább, parkolóba téve egy 19 ezerért hirdetett darab van.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
macilaci78
nagyúr
válasz Puma K #239543 üzenetére
Majd amikor a kerékcsavar nem jön le egy klikkeléssel...
Vismajor01: az első rutinóra közepén már vittem is ki forgalomba a Swiftet.
A rutinórákat a rutinpályán kezdtük, kétszer megcsináltam a pályát, hogy megtanuljam a feladatokat, meg amikor az oktatónak beszélgethetnékje volt a kollégával, magamra hagyott, hogy gyakoroljam a parkolást. Balra nagy íven előre be, jobbra kisíven hátra ki, majd jobbra kis íven hátra be, balra nagyíven előre ki. Unatkoztam.
Jó, mondjuk 12 éves korom óta vezettem, főleg földúton. A telken kb nem is vezette a Wartburkot apám, mindig mi álltunk ki, be a garázsba öcsémmel.
Mire oktató mellé kerültem, már kb 20k km-t vezettem Békés megyében, egy nap akár 120 km-t is nyáriszünetben.
A rutinpályán a legnagyobb bajom a kigyorsítás végén a poros pálya volt, a Swift virsli gumija megcsúsztak. Harmadik alkalommal kértem egy söprűt az irodából és a két nyomvonalat gyors félresepertem, utána nem volt gond. Az oktatóm csak a határidnaplóját rendezgette közbe, a többi oktató meg csak röhögött.focvis: rutin oktatáson volt a tanrendben 2 alkalomnyi anyag a műszaki részről is. Sok újat nem mutattak, apám gépészmérnök, rendszerint segíthettünk szerelni az otthoni gépparkot (Warburg, Samara, MTZ). De már édesanyámnak is úgy tanította az oktató a kerékcserét, hogy intsen le egy férfit.
Régen több értelme volt, de a mai világban, ahol a fél elejét le kell bontani egy izzócseréhez, már nem sok. Tudd értelmezni a műszerfal jelzéseit, ellenőrizni a folyadékok szintjét, világítóberendezéseket, egy defektet kezelni és legyen annyi a füled közt, hogy ha az autó rendellenesen viselkedik, akkor ne erőltesd. Még ez is több attól, amit egy átlag Jóska megtesz.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nagyúr
válasz Puma K #239934 üzenetére
Az a nő tuti függő valamiben, mert ahogy manapság kinéz... Jó már régebben is, párszor szerepelt a chicago pd-ben, már ott is csak lestem, mennyire lefogyott és furcsa színű a bőre is az arcán, hát ezért. Azt hittem a kor...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Snoop-y
veterán
válasz Puma K #240036 üzenetére
A mienket (190D) meg elloptak es a kovetkezo utcasarkon kidontottek vele egy betonkeritest es meghajlitottak egy beton villanyoszlopot. Egy ep elem nem maradt a kocsin...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
macilaci78
nagyúr
válasz Puma K #240036 üzenetére
Szomszéd srácnak volt 190-es Mercije, nagyon kellemes volt belül. Tágas, igényes, kényelmes.
Puma K: Battonyán anno a '90-es években kirabolták a postát, kb 800k-t vittek el. Menekülőautónak a tsz-elnök verdáját, egy pickup-ot választottak, amivel a Román határ felé elakadtak a szántásban.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
barnam_
nagyúr
válasz Puma K #240036 üzenetére
Nekem ugye 124-es 300D van, de az is nagyon jó retro élmény.
Mostanában felváltva vezetem a W124-et és a W205-öt, nem meglepő de ég és föld a különbség A 124-ben kényelmesebbek az ülések, hajószerűbben rugózik; de cserébe nehezebb a kormány, a féket taposni kell, gyorsulás meg lényegében nincs. Igazából csak az erő, automata váltó és csend(esebb) hiányzik belőle - egy keveset futott 300E valószínűleg hozná azokat amit a W205-ben szeretek. -
7Sony7
addikt
válasz Puma K #240085 üzenetére
Ezzel nem tudok, és nem is akarok vitatkozni. Bár én, ha a sajátom mögött jövök, nem érzek semmit, de attól még nem állithatom, hogy szagtalan. Lehet, hogy más érzi.
Bár én meg azt szoktam érezni, mikor jól meghúzatnak egy benzines, de jó állapotú katalizatoros kocsit, nagyon jellegzetes szaga van. Bár az engem nem zavar, nem büdös, csak jellegzetes.-
-
cOxeR
Ármester
-
Petyyyyy
addikt
-
válasz Puma K #241072 üzenetére
Már ekkor sem volt fent, én is akartam neki küldeni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Zizmand
aktív tag
válasz Puma K #245953 üzenetére
A kedvenc fajta hibajelenségem, amikor valami kattog, de legalább nem mindig, így még nehezebb meghatározni.
Ha jól tudom E39-es BMW-ről van szó.Amikor kattog, akkor más jelenség nincsen? Esetleg élesebb jobb-bal kanyarodáskor nem hagyja abba?
Konkrét ötletem nincsen, de az nem lehetséges, hogy a motortérben fellazult valami burkolati elem és az ér valamihez menetközben? Ha nagyobb volt az ütés, valamelyik tartóbak nem rogyhatott meg kicsit?
Keréknél a féktárcsa hővédő lemezt is meg lehetne nézni, hogy nem surlódik-e a féktárcsához. -
MasterMark
titán
válasz Puma K #245953 üzenetére
Sebességfüggő a kattogás jól értem? Ha kinyomod a kuplungot akkor is kattog?
Ez alapján valami a hajtásban a váltó mögött. A kattogás sebességéből lehet azt is tudni hogy még a kardán, vagy már a difi utáni végáttétel után van-e. Ha a kerékfordulatra egyezik a kattogás, akkor biztosan vagy kerék, kerékcsapágy, féltengelycsuklók vagy difi kihajtás.
Azt lehet hallani hogy elölről, vagy hátulról jön?
szerk.: Amúgy ha hatvannal nekimentél egy fekvőrendőrnek (amúgy hogy, mert nem raknak fekvőrendőrt ötvenes zónába) akkor esélyesen az első futóműben tört el valami, ha kerékfordulatra egyezik akkor ott csak a kerékcsapágy van. Azt is meg kéne forgatni.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #245981 üzenetére
ja csak közben meg eszem a kefét a volán mögött, hogy jövök a csattogós PNV-vel...
Akkor neked még nem volt rozsdás tárcsád rozsdás védőlemezzel szerintem a pihenőknél annyit hallottak az autóból a pályán, mintha valaki intenzíven vasat fűrészelGyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tboldi
nagyúr
válasz Puma K #246346 üzenetére
A Jazz-ben egyetlen francia alkatrészről van tudomásom, az európai Hondákhoz a Purflux szállítja a gyári olajszűrőt. Illetve az enyémen Michelin gumi is van.
Német viszont akad, a motorvezérlőt, fojtószelepet és ilyen-olyan szenzorokat a Bosch szállította, de többnyire inkább japán cuccokból áll, pl. a többi szűrő Toyo Roki (ez magyarul kissé szerencsétlenül hangzik), a ventilátorok és az önindító Denso gyártmányok, a 4 injektor, a klímakompresszor és a légzsák vezérlője Keihin, a 8 gyújtótrafó Hitachi, a rádió Panasonic, a kulcs Omron, a lámpatestek Ichikoh, a fék Nissin, a csomiajtó gázteleszkópja Showa, stb.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Puma K #247296 üzenetére
Szuper! Ez a kattogás eltüntetés sem egyszerűbb műfaj a különböző remegéseknél. Milyen hiba látszott rajtuk, hogyan lett javítva végül?
Erről jut eszembe, az SDI Golf egyik nyári kereke remegős picit autópálya tempónál, de csak most jutott eszembe, mikor már fent a téli, jellemzően csak autóutak felé jár.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest