-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #162618 üzenetére
Sajnos a motor erösítése során az egyel combosabb motor (C20XE) kipurendszere került fel aminek a felfogatási pontjai is máshol vannak mint a 8 szelepesnek, emiatt nem áll úgy, mint a gyári sajnos. De már otthon pihen egy gyári XE dob, azzal jobban fog állni.
Pucolva nem szokott lenni vala, ez Euro1, vagy 2, ennek már mindegy.@molnarpeter:
Sajnos mindkét oldali javítóívnél megjelent újra a rozsda már, május elején kezdödött volna a komplett rendberakása komplett oldalfalcserével, telifénnyel mindennel, de most emiatt a nyavaja miatt tolódik sajnos a hazamenetel. -
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #162631 üzenetére
Ilyen a gyári hátsó dob (dupla kocka véggel), nem hivalkodó, sportos.
Mindenképp gyári dobra akarok visszaváltani amin GM jel, gyári szám rajta van,
mert az utóbbi idöben sajnos repkednek a GSi forgalmik is otthon, eléggé célkeresztben van a többi "tuningautóval" együtt, és nyilván a kipuff/felni/ültetés az, ami szemet szúr.S mivel az enyémen is elég sok technikai módosítás történt / még lesz is csinálva, ezért szeretném külsöleg minél gyáriasabb stílusban hagyni, hogy ne keltsen feltünést.
Aztán ha összeáll a motor is, akkor jöhet majd szépen mindennek a beíratása, hogy ne piszkálhassanak.
-
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #162647 üzenetére
Sajnos a GSi-hez gyári dobot gyakorlatilag lehetetlen beszerezni, csergönél is "egyedi rendelésre" kezdenek felkutatni, árban pedig olyan 100e Ft körül van egy szem hátsó dob.
Az a gond, hogy az utóbbi idöben szinte minden módosításért ugranak a kékek, vagy már egyböl nkh-s autóhoz/ állomáshoz kísérnek, ott pedig nincs kecmec.
Külsöleg nekem is "csak" az Irmscher hátsó lámpa, ami nem gyári, a burkolat alatt viszont hát, izé.. CaliTurbo fék, Eibach/Bilstein futómü, a motoron pedig a blokk/dugattyúkon kívül semmi nem olyan, mint ahogy a gyárból kijött, azzal nem sokat kellene magyarázkodni igazoltatásnál, gyakorlatilag vákuum szippantaná ki a kezemböl. -
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #162668 üzenetére
Hogy lenne már forgalomban, rendszám sincs rajta.
Tudom persze, hogy az utóbbi néhány évben lett nagyon rászállva az épített autókra (amiért mondjuk tett is az autós közösség jópár tagja sajnos).
6-7 éve még mi is minden péntek este gurultunk egyet a (nem gyári) autókkal, akkor még a közösség is sokkal normálisabb volt, meg persze az éjszakai forgalom is elenyészö volt a maihoz képest, lehetett veszélytelenül mókázni, és évek alatt sose basztattak a zserbók.
Igaz az autók is max Civic VTi-k, GTI-k, GSi-k voltak, nem arról szólt, mint ma, hogy a gazdag "vállalkozó" gyerekek kiviszik a 6-700 lovas GTR, EVO, RS, AMG-ket, és 2 kilóval veretik végig a Vácin akár pirosokon is át, mert az a jani…
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #163152 üzenetére
Hivatalosan járó motor esetén tiltott a kézben tartott mobil (telefonálás, fotózás, bármi célból) Németországban.
Más kérdés, hogy nem igazán látni, hogy valakit is megbüntetnének ilyen miatt, pedig a katalógusban helyzettöl függöen 100€-tól a 200€+1 hónap eltiltásig terjed a bírság.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
Azért jó, amikor a "hatodik érzék" megmenti az ember bukszáját pár € elvesztésétöl.
Hegyi szerpentinezés után csorogtam hazafele, amikor a jó kis lejtös erdös egyenesre fordulva feltünt jobb oldalt a padkára felhajított ezüst Sprinter. Mivel ott semmi nincs az erdöben, így felvillant bennem, hogy lehet trafinnyó lesz. Az volt.
-
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #163331 üzenetére
Bár nyilván a legegyszerübb más pénztárcájával álmodozni, én focvis helyében egy Golf R helyett akkor már inkább egy - valószínüleg pár évvel idösebb ugyan, de - RS3 felé kacsintgatnék.
Az R oké összkerék, jobban gyorsul, de ugyanúgy 4 hengeres, mint a GTI, míg egy RS3 a méltán híres 5 hengeres orgánummal meg…
Föleg, ha úgysem tartja meg a nyugdíjas éveiig. -
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #163341 üzenetére
Ez Németországban van.
Itt - én legalábbis - még nem láttam matricás rendörautóból mérni sose, minden esetben jelöletlen, sötétített ablakos verdákból csinálják (Sprinter, Caddy, ilyesmik). Vagy a másik, amikor kipakolják az út mellé a cuccot, de az autót a legtöbbször akkor sem látod, mert az út melletti susnya túlfelén hüsölnek.Olyat múlt héten videóztam (extra gecó hely, mivel a szakaszon nincs limit, leszámítva ezt az egyetlen felüljárót, a le- és felhajtók miatt itt 100 km/h van), ezeket legtöbbször már csak akkor veszed észre (mivel az eszközök is zöldes/szürkés színüek, hogy beleolvadjanak a környezetbe), amikor csoki van:
Itt még messze, ha tudod mit keress, akkor kiszúrod, de ha tempót mész nem azt figyeled:
Nos, ha itt kapcsolsz, akkor már célszerü vadul mosolyogni, hogy legalább egy jó képed legyen a pénzedért.
Itt meg már minden mindegy. De van azért valami "ijesztö" a két nagy rácsos dobozban.
De ugyanezeket a kirakodós méröket pl. városban az út szélén parkoló autósorban két autó közé is kirakják (30-as zóna), ott szoktak aratni.Mondjuk fura módon én ezt a módszert százszor "hasznosabbnak", célravezetöbbnek gondolom, mint a fehér matricázott H Astrákkal felparkolni a járdára, és úgy próbálni lövöldözni, bár azért így is megdöbbentöek a számok egy-egy elöre bejelentett otthoni "akciós hét" alatt. Majd keresek itteni számokat is.
-
Szada85
aktív tag
válasz brumi1024 #164334 üzenetére
Clubsportok és TCR-ek sajnos böven drágábbak, mint a simák, azon az áron már R-eket lehet venni, szerintem az akkor már jobb irány lehet.
A sperr amúgy nagy jóság, lámpától rendesen el lehet rúgni neki, nem butáskodik bele elektromos gázelvételekkel, kanyarból kifele is lehet vidáman állni a gázon, utóbbi hetekben voltam itt a környezö hegyekben próbálgatni, tetszett. Nem bántam meg, hogy performance-os lett végül.Halkan súgom, hogy egyébként eladó.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #164386 üzenetére
Sajnos a járvány miatt az idegenforgalomban dolgozó párom is elveszti/elvesztette a munkahelyét, emiatt úgy döntöttem, hogy felrakom pici plusszal, és ha van aki leteszi érte az összeget, akkor vigye, a pénz nagyja nagyon jó helyen lesz a "jövőnk" kalapban.
De eddig elég vicc ajánlatokat kaptam (több VW kereskedés is írt), szóval most úgy áll, hogy marad.
De egyébként nagyon modern, és jó autó, ugyanakkor nekem némiképp hiányzik a sokhengeres orgánum, illetve a kicsit több érezhetö mechanikai hatások, picit túlszervózott, túl puha egy GTI-hez képest. (Tudom, persze a vásárlók 98%-nak a DSG röfögés a fontos, meg, hogy a halom proci megmenti a picháját a fák közé eséstöl. )
Ha elmenne, valószínü kipróbálnék újra valami 6 hengerest, amíg még teljesen ki nem nyírják öket. -
Szada85
aktív tag
válasz Jorus #164572 üzenetére
Direkt befecsis motorok, alapjárat közeli városi használat 30-50-nel való gurigázás..
Szakmát kell váltani gyorsan, pár év múlva a szerelök hugyosra kereshetik magukat a kettöstömegü-csere hullámmal és a diószórásos bulikkal..Ettöl egyébként a GTI-ben is @gyf@szt kapok, hogy normálban folyamat 1200-1500 körül röcögteti a motort, a 30-as zónában emelkedön is simán hagyja 4-esben 1100-on küzdeni a blokkot, lelki szemeim elött rendesen látom, ahogy minden alkalommal újabb réteg kox rakódik a szívóoldalra meg a szelepekre, aztán váltófüllel visszapofozom 3-ba, hogy kicsit jobb érzés legyen.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #164578 üzenetére
Az a "baj", hogy az S meg a másik véglet, abban a módban csak tiltáson vált el, már elég sokat játszottam a módokkal. Füllel helyre szoktam tenni a sebességet, de azért az picit zavar, hogy egy ilyen modern/okos autó létére ilyenkor nem teszi magától.
@Munez:
Igen, olvastam a progizásról. Pénteken jönnek megnézni (nagy az ígérgetés, hogy el is viszik, de ezt a lemezt már ismerem), szóval valószínü ez már nem fog játszani, de ha meggondolják magukat, akkor lehet sort kerítek rá. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #164897 üzenetére
Tegnap reggel eladás elött szintén mosás volt napirenden, bár mindez addig tartott, míg ki nem álltunk vele a szabadba, tekintve, hogy harmadik napja szakad az esö. Sebaj, én is nyugodtabb voltam, hogy patikán mutatom meg az autót.
Nem is volt fogás rajta, pedig nagyon próbálkoztak, volt nagy próbakör, diagolás is, de nem tudtak mibe kapaszkodni, így vitték.
(Nem én parkoltam ilyen szakszerüen, még mielött. ) -
Szada85
aktív tag
válasz pècsimunkás #164951 üzenetére
Írtam korábban, hogy sajnos a gazdasági döccenö finoman súrol minket is, bnöm turizmusban dolgozik és július 1-gyel megszüntették a szerzödését, van 1-2 interjú idöpontja már, de jelen helyzetben az sem garancia semmire.
Nekem autóiparban még nincs jele, hogy rezegne a léc, de mivel multi, így bármikor jöhet leépítés, ahogy a Conti, Bosch otthon is már százak szerzödését szüntette meg.
Emiatt jött az ötlet, hogy ha valaki leteszi "az árát", akkor kiveszem belöle a pénzt, és megy a számlára, én meg nézek valami olcsóbb másikat. Kicsit fáj érte persze a szivem, de cserébe jobb ránézni a kontóra. -
Szada85
aktív tag
Japán vast majd kipipáljuk bnömével, Ö 8 gen. Civic-et szeretne, ha majd stabilizálódik a helyzet.
Én szerintem megint elcsábulok valami GTI-nél kicsit idösebb, sokhengeres felé, egyelöre még elég hosszú a lista, benzinesböl van sor6, V6 és V6T is, de lehet ideje egy kis idöre kipróbálni valami dízelt, abból is táraztam be sor6-ot a parkolóba, csak mert még sose volt alapon.
-
Szada85
aktív tag
Olvasgattunk már pár fórumot, mi eleve "FL"-es 8gen-t fogunk keresni, azoknál már sokat javult az összeszerelési minöség, és sok gyermekbetegséget is orvosoltak állítólag.
Néztem a cikk után rögtön a mobile-t, de az értelmes darabok 11-13k€-tól vannak, és valamiért nem is fog meg hirtelen a forma.
Amik elsö blikkre szimpik, az pl. Vectra OPC-t, E90 330i/330d-t, ez utóbbikkal az RWD is pipálva lenne a bakancslistáról. -
Szada85
aktív tag
válasz grizlisandor #167087 üzenetére
Ezt meg tudom erösíteni, ma nyomtunk egy ~200km-es oda-vissza etapot a német A3-as autópályán (ez az egyik legkedveltebb Ny-K irányú folyosó), csurig volt román kisbuszokkal, trélerekkel. Back to business.
-
Szada85
aktív tag
válasz iceQ! #167094 üzenetére
Ha helyesek az infóim, akkor a németeknél már nincs a beutazókra érvényben a 14 napos házi karantén, csak ha EU-n kívüli országból utazna be. Aztán, hogy visszafele Romániában mi vár rá, azt nem tudom.
De Hegyeshalom az utóbbi idöben Mordorral egyenértékü az ingázók beszámolója szerint, sokszor órákat várnak hazafele, mert a nap közben az osztrák oldali teherautóparkolóba beterelt román, bolgár, egyéb nációkat ugyanúgy esténként elvileg 8-tól engedik átutazni Magyarországon.
-
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #167644 üzenetére
Az a gond, hogy mára nullára csökkent az együttmüködési hajlandóság a közlekedésben is.
Egy hete voltunk autót nézni, német nagyváros - tehát még arra sem fogható, hogy egy kis zsákfaluban mindenki az úton tekerészik-, kútról kihajtva út szélén kerekezik hösnönk, szabályosan kikerültük, majd lámpához érve a pirosnál megálltunk, Ö pedig elegánsan elkerekezett mellettünk (hozzáteszem alig fért el), és megállt így:
Zöldnél természetesen elbambult (ekkor készült a kép), majd szolid fordulat hangra vadul próbált nyeregbe pattanni. Ezek után kerülhettük ki ismét. -
Szada85
aktív tag
válasz tboldi #167943 üzenetére
A Viofo A119-re részemröl is +1, én azt használom már pár éve, és patentül teszi a dolgát, a középsö tükör mellé jobbra szoktam rakni ( nagyjából úgy, hogy a képernyöjének a felsö 0,5cm-e látszik a vezetöülésböl, így látom a szemem sarkából, hogy bekapcsolt, vesz, egyébként is 30mp után kikapcsol a kijelzö), kívülröl eltakarja a napvédö csík a kamera testét, nem is feltünö.
Tápnak tényleg a legegyszerübb a gyári biztosítéktábláról venni a delejt, ehhez lehet kapni ilyen "biztosíték-csapolót", amivel a gyári bizti is megmarad, és mellette a kamera is kap pluszt, valami 1500Ft körül volt a Homasitából, de netröl biztos olcsóbb.Mivel én csak menet közben használtam, így olyan fogyasztó biztijét kerestem, ami csak gyújtáson kap tápot, és nem létfontosságú részegység (pl. hátsó ablaktörlö, vagy maga a szivargyújtó). Ha kell kereshetek pár képet még a Vectra, de a GTI-böl is megvannak a külsö winchesteren.
-
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #167983 üzenetére
Vettem egy Viofo A119-es kamerát, plusz hozzá egy Mastermark által is linkelt feszültségátalakítót. ( ez csinál az autó 12V-ból 5V-ot ami a kamerának kell).
Az átalakítónak 3 kábele van, a fekete(föld) ennek a végén szemes csatlakozó van, ezt a biztitábla körül bármelyik fémmel érintkezö csavar alá rögzíted, és kész.
A piros vezetéket kötöd a "fuse-tap" piros vezetékéhez (ezt lehet forrasztani - én így csináltam, mert masszívabb -, vagy rároppantani, ahogy a mellékelt képen is látszik a a 167973-as kommentben a kék burkolat a vezeték végén.Tehát kell kamera, fesz. átalakító (ha nem jár a kamerához, Viofohoz nem járt), és egy ilyen biztosték-csapoló. Illetve plusz egy bizti a csapolóba a kamerának. Pár keskeny gyorskötözö a kábelek összefogásához, rögzítéshez. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz bulikavagyok #169032 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #169982 üzenetére
Szerintem pusztán kevésbé üti meg az itteni média ingerküszöbét, otthon minden "ilyet" felkapnak, mert kell a katt (a TC-nek meg föleg).
De google azért pikk-pakk dobál dojcsból is a soroksárinál "komolyabb" akciókat:
[most április kaland], [ez mondjuk elég felkapott sztori tavalyról], mindkettöben 20-as éveik elején járók (voltak) a soförök. -
Szada85
aktív tag
Már annó, mikor elöször láttam ezt a megoldást hazautazáskor az M1-esen felmerült bennem, hogy "bzmeg, ez noórmális"??
Átvezetni a forgalmat a szembejövö oldalra, és mindenféle fizikai szeparálást mellözve, egyszerü fényvisszaverö "bólyákkal" választani el öket...mi baj lehet?! Agyrém.
[Halálos baleset az M1-esen, képekkel.] -
Szada85
aktív tag
válasz Magnum_ #170698 üzenetére
Jellemzöen magyar, német, osztrák pályákon autózunk, de sok más országban is jártam, gyakori a másik oldalra átterelés, de eddig mindenhol volt összefüggö fizikai elválasztás ilyen esetben.
Amit mondjuk már csak a józan paraszti ész szerint sem kis fényvisszaverös bizbaszokkal kellene megoldani akkor sem, ha "csak" 80-nal lehet menni.
Az egyik Fb poszt alatt is felmerült a kommentek között, hogy ilyen esetben miért nincs felelössége a közútkezelönek, de kb tömeges kiröhögés lett erre a reakció. Fura. -
Szada85
aktív tag
válasz F_Zolee #171086 üzenetére
Nyilván, sőt szerintem a két sarokkal odébb parkolók miatt van az egész.
Pár perccel későbbi versenyző, igaz itt még csak a folyamat közepén volt (de megmagyarázza a Micrás manőverét, vagy kedvet kapott ő is, fene tudja):
Mentségére szóljon, hogy javította a dolgot a végére:
Bár ettől még ő is a járdán is áll. -
Szada85
aktív tag
válasz parandroid #173120 üzenetére
Az elsöre nincs mentség, de a másodiknál simán el tudom képzelni, hogy a tulaj egyszerüen nem tud angolul (pl. a német multinál az idösebb tervezök közül is van több, aki kizárólag németül beszél), vagy mondjuk a német jelentése (vastag) miatt nem foglalkozik vele túlzottan.
Frankfurtban egy csomó F-OS rendszám jött már szembe… -
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #173310 üzenetére
Ismerös helyzet. Én alig két éve éltem át ugyanezt Frankfurt-Budapest távval, este jött a telefon, hogy baj van, nem gondolkoztam, azonnal indultam. Pechemre pont a nyári csúcs is akkorra esett (júli közepe), a magyar részen többet "haladtam el párhuzamosan" a külsö sávban, mint amennyit a belsöben töltöttem… Így még maradt 1 utolsó órám Anyukámmal, hogy elbúcsúzzak töle.
-
Szada85
aktív tag
Nemrég voltam megnézni egy B7 Passatot. Kínálat közepe árban, kavicsos nepper, a megnézés végén Ö is mondta, hogy a rendszerben egy bejegyzést lát, komplett jobb oldal fújva. Ha kell megadja az alvázszámot, és keressem fel magam a VW-t további infóért. Egyrészt korrektül nem rejteget, másrészt lekérhetné Ö elöre, elvégre neki lenne érdeke, hogy elöbb elvigyék az autótját, a rajta álló porból úgy sejtem jó ideje hirdeti.
Rákérdeztem, hogy ennek fényében a kiírt, közel 16.000€-s árban van-e valamekkora alkuképesség, de részéröl 200€-nál többet nem kívánt engedni. Azóta is hirdeti.
-
Szada85
aktív tag
válasz #89309696 #174300 üzenetére
Amíg a csatorna tulajával hasonszőrű "gyerekek", mint a petroo_mm néven tevékenykedő apukedvence, aki saját bevallása szerint ezen a területen szeretne "influenszer" lenni egy McLaren 600LT videóban annak örül, hogy "gyárilag köpi a lángot", és a diffúzorra azt tudja mondani, hogy " fésűs hátulja" van, addig azt gondolom, hogy az autós közösség, szcéna jövöje igencsak sötétül fest...
-
Szada85
aktív tag
válasz parandroid #174327 üzenetére
Az volt az utolsó videója, amit megnéztem, feliratkozva pedig sosem voltam az ilyen csatornákra, szóval tölem aztán semmilyen "támogatást" nem kapnak ezek.
Ha valami "új" jön szembe, szoktam adni neki egy esélyt, hátha jön valami vérfrissítés az autós vonalra, de mind csalódás.. Különösen annak fényében, hogy lehetösége van "ilyen körökben mozogni", ergo még érdekes is lehetne a tartalom, de az igény megáll ott, ahol sajnos..
-
Szada85
aktív tag
válasz Tsebacsi #174333 üzenetére
Andris szerintem is kimagaslik a többiek közül, az Ö videóit én is szívesen megnézem, a tesztek mellett szerintem színt visz bele a low-budget pályaautózós témával is pl.
Emiatt is kár, hogy a többiek meg sem próbálnak "minöségi" anyagot csinálni, pedig azért otthon nem sokan mozognak olyan körben, hogy S/RS Audik, AMG-k, meg GTR szintü autók lehessenek a videóikban, emiatt duplán fájdalmas nézni a igénytelenséget.
-
Szada85
aktív tag
válasz Zoli-bácsi #175328 üzenetére
A mélygarázsban nálunk nincs aljzat, így nekem pl. a karácsonyra kapott szivargyújtós B&D PD1200-as kis flexicsöves kéziporszívó teljesen jó alternatíva lett, természetesen nem üti meg a kézi mosó gépi porszívójának erejét, de pl. a lábtér szönyegébe "taposott" kosszal, falevéllel sem gyült meg a baja.
Mosóba nem járunk hetente az autókkal, viszont ezzel a "kicsivel" a belteret, szönyegeket akkor is át tudjuk tisztítani. -
Szada85
aktív tag
Én is elég sok negatív véleményt olvastam róla, de úgy voltam vele, hogy ha már kaptam egyet, adok neki egy esélyt.
Én azt gondolom, hogy helyén kell kezelni ezeket a kütyüket, illetve szándékosan írtam úgy, hogy nekem arra, hogy a heti/kétheti rendszerességgel a port, koszt a szönyegböl, ülésekböl, müszerfal részeiröl eltüntessem, arra bevált.Ha mosóba megyek, akkor jellemzöen porszívózok is ott (illetve porszívóznék), viszont mivel a porszívózós placcokon végzi mindegyik véglény a szárazolást/ablakpucolást/mindenféle ápolást, majd zárásként a porszívózást, ezért gyakorlatilag sosincs hely.
-
Szada85
aktív tag
válasz kisza25 #175400 üzenetére
Ez nem ennyire egyszerü, böven van fejlesztés is, parádés és tartós ötletekkel, csak sajnos a vége mindig az, hogy a "vevö" (esetünkben autógyárak) elvárja (követeli) az alacsony(abb) árat, hogy neki minél több profitja legyen, ezért termékfejlesztés alatt is tucatnyi revízió van, hogy megtaláljuk melyik alkatrészen, melyik gyártástechnológián tudunk még 2-5-10 centet spórolni darabonként, hogy meglegyen az öröm odaát…
És írom mindezt fékrendszert, futómüvet érintö területen dolgozóként.. Lehetne mit mesélni. -
Szada85
aktív tag
Megjöttek a G8 GTI árak, DSG-s indulóár 37.607€ (13-13,5 millió Ft körül € kedvétöl függöen.)
[link] -
Szada85
aktív tag
Érdekes téma bukkant fel a német Cupra csoportban, mégpedig ki mennyi "újautó-kedvezmény" -t kapott.
Nagyjából 20-35% között változott, elvétve 40% is becsúszott Seatéknál.Azon gondolkoztam, hogy ha ezek után használtnál az ember bepróbálkozik 10-15%-os alkuval, az vajon mennyire elítélendö?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs