- Vírusirtó topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Programozás topic
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Apple TV+
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #181984 üzenetére
Mivel nem vagyok expert autóápolás témában, így sokáig én sem voltam vele tisztában, most jobban visszaemlékezve a Vectra ezüst fényezésén is voltak sárgás/narancssárgás apró pöttyök, de kevésbé volt látható.
A Cupra fehéres, világosszürkés színén közelröl nagyon csúnyán világítanak ezek a pöttyök, ezért szeretnék velük valamit mindenképpen kezdeni.#181985eastsider:
Néztem róla videókat, ott meggyözö eredményt adott, elképzelhetö, hogy itt a túl régóta nem kezelt felület miatt nem vitt le mindent a SG 3 mosással sem, kaptam tippet, hogy ezt már lehet csak a gyurmázás szedi le, de elötte futok egy kört a Carpro Iron-X-szel is, hátha. -
Szada85
aktív tag
válasz TheProb #182082 üzenetére
Eddig egyszer volt ilyesmi, TypeC egy fekete Suzkával nem tudta abszolválni idöben a besorolást (szerinte miattam, habár én a haladó kocsisorban konstans sebességgel haladtam), így a járdára felugratva fejezte be a manövert, jött utánam 3-4 km-t, majd a lámpánál beállt elém keresztbe, odarohant, és közölte, hogy neki ott a kocsiban a gyerek, meg a zasszony, akik miattam majdnem meghaltak, itt jött néhány válogatott kötöszó, majd megjegyezte, hogy ha mégegyszer meglát Újpesten, akkor ravatalra tesz (szó szerint így mondta).
Nyomatékosításként közben Tysonra vette a beállást, addigra mondjuk dugtam egy szolid rükvercet, hogy ha tényleg meg akarná harapni a fülemet, akkor odébbgurulok, de itt megállt a történet, gyanítom, hogy a tetlegességig nem nagyon mernek elmenni, csak a hangjuk nagy.Ami meglepett, hogy akitöl most a Cuprát vettem, német rendör srác, annak volt a vezetöülés mellett bal oldalt egy ~40cm-es többeres, szigetelt kábeldarab (~2-3 cm-es átmerövel), ránézésre nem bikázáshoz...
-
Szada85
aktív tag
válasz Dluinet #182095 üzenetére
Engem amiatt lepett meg, mert idekint 5 év alatt nem láttam ilyen kiszállós esetet, bár a srác "vidéken" lakott, ott lehet más a módi.
Nekem nincs semmilyen eszköz az autóban, alapvetöen én is konfliktuskerülö vagyok, illetve eddigi életem során a termetem (bár nem Cactus-i, de 190 centi körüli magassághoz 100 kiló, nem pocakon összegyült kiló) legtöbbször elegendö volt ahhoz, hogy ne belém akarjanak kötni, plusz amit Farkas is írt, én is azt gondolom, hogy az esetek többségében a verbális erösködésnél megáll a dolog.
Utolsó "védvonalként" van pár év bírkózás, és pár év Kick-Box tapasztalat, de nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy használni is kényszerüljek, eddig ügyesen "megúsztam". -
Szada85
aktív tag
válasz oliwire #182287 üzenetére
Ez egy angol Leon kez.könyv, abban benne van:
Bár lekopogom, nekem a G7 GTI sem csipegette szemmel láthatóan az olajat, 10+ ezer km alatt nem kellett utántöltenem, a Cuprával eddig picivel több, mint 5 ezret mentem, és annál sem tapasztalok olajfogyást egyelöre, de van 1 liter olaj, és fagyálló is a csomiban, minden eshetöségre felkészülve. -
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
Azt hiszem erre lehet mondani, hogy "igazi ritkaság":
[Teljesen gyári, elsö gazdás 5.gen VTi patika állapotban.] -
Szada85
aktív tag
válasz Chereiose #182604 üzenetére
Azért azt gondolom, hogy amiket felsoroltál, egy 16 éve autónál (föleg) simán benne van a pakliban.
Gyakorlatilag "kopó alkatrészek"-et soroltál fel, egy gumiharang, egy kormányösszekötö, kipufogódob, fékbetét és tárcsa bármikor tönkremehet, ezek mind olyanok, amik nagy részét megnézéskor azért lehet látni (elrohadt kipufogódob, elkopott féktárcsa-betét), és tud rá készülni az ember.Másrészt azért ha olvasod a fórumot (meg úgy alaposabban több autós fórumot), az újabb autóknál nem, hogy 16 évesen, de már pár éves korban gyülik a tiédnél sokkal súlyosabb, és zsebbenyúlósabb lista, lepotyogó turbók, megsülö motorok, vízfogyasztás, láncszakadás, szóval azért az "új autóval minden jobb lesz" mondat sem feltétlen állja meg a helyét, elég csak elolvasnod a tagok garis autóinak kalandjait.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #182621 üzenetére
De, az esetek legnagyobb számában a vízpumpa/termosztát egység (Kühlmittelregler) a hibás, van amikor a müanyag háza reped meg, van amikor valamelyik tömítése adja meg magát.
Nekem a GTI-n ugye az olajszürö/hütö egység tömítésénél folyt el a hütöközeg, így azt lehet a Cuprán is megelözö jelleggel ki fogom cseréltetni, elvégre azonosak az alapok.Fura, mert a FL (2017+) Cupráknál is gyakran elöjön a téma, szóval ha módosítottak is rajta, nem sikerült maradéktalanul számüzni.
-
Szada85
aktív tag
-
Szada85
aktív tag
válasz grizlisandor #182994 üzenetére
De most miért, gyakorlatilag az.
Amúgy pedig ha hosszabban meghallgatja az ember a [3 hengeres hangválogatást], és a [V6-os válogatást], relatíve könnyü hasonlóságot találni a hangban, a V6 valóban hozza a "dupla bugyborékolást", míg a 3 hengeresek olyan, mintha ugyanazt mono-ban hallgatnád. -
Szada85
aktív tag
válasz oliwire #183073 üzenetére
Szerintem sem kevés, a Cuprával (280 ló, kombi) hétvégén volt egy ~250km-es trip pályán, tartós 160-180 közötti tempókkal és 8.8-as fogyi jött ki.
Az utolsó ~3600 km átlaga 9 liter vegyesen város, pálya, még az újdonság miatt gyakran próbálgatva az erejét.
(Plusz 130€-s csekk és 1 pont a zserbóktól, de ez nem számít a fogyihoz, tudom. )[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
60-as szakaszon, város felé [ebben a keresztezödésben] kempingeztek a hivatásos Carspotterek, sikerült 83-mal (tolerancia levonás utáni sebesség) beléjük botlani.
(A térképen látni, hogy ez is egy sokszorosan életveszélyes szakasz. Ja nem.)Egyedül a "körülmények" bosszantanak picit, a [lehajtó] óta (~1,5km) ment egymás mögött sréhen két hycomattos ~40-45 km/h-val (elején még 80-as limit, utána 60-as), nekem meg - vesztemre - ott fogyott el a türelmem, és ahogy gyorsítva átugrottam közöttük, akkor értünk a keresztezödéshez, ahol jobbra kempeltek a zsokék.
És a mai szabályozásban sajnos csak a gyorshajtást büntetik... -
Szada85
aktív tag
válasz oliwire #183198 üzenetére
A "legelegánsabb" mód a hardwire kit, kamerán kívül semmi nem látszik, és a szivargyújtó is megmarad "teljes értékünek".
Én pl. jellemzöen a hátsó ablaktörlö biztijére szoktam kötni (nem létfontosságú egység, ha bármi gubanc is lenne), ott csak gyújtásra van táp, nekem meg csak menet közben kell. -
Szada85
aktív tag
válasz ngaba #183370 üzenetére
Szerintem azért nem egyértelmü ez, mivel pont most került be az SP500-as kategóriába, illetve sokak szerint a nagy tech cégek mellett az is beleesek a "Too big to fail" kategóriába, ami ha borul, akkor az komoly hatással lehet a gazdaság egészére is. Plusz mivel "amcsi cég", ezért gondolom a mindig aktuális kormányzatnak is fontos lesz/lehet életben tartani minden áron.
Mindazonáltal elég sok konkurencia éledezik (a NIO már Németországban is lassan kapható, az Xpeng, Li Auto is bontogatja a szárnyait, a Fiskert is feltámasztják, stb), a dizájnokat szokni kell, de talán a Nio EC6 még a legfogyaszthatóbb.
Más kérdés, hogy a Nio modelljei is 50-60 ezer €-s árakon jönnek a piacra, ergo ezek is inkább rétegmodellek lesznek, nem tömegautók.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #183767 üzenetére
"Budapest és bp kivül 100km körzeten akár kiszállással is!"
Na tessék, látod, van köztük "rendes" is, Ö csak akkor jön, ha hívod (és le is kapja neked)... -
Szada85
aktív tag
Rövid szösszenet a Cupra elsö 5000 kilométeréröl a VAG topikban.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Gyors googlizás után sem vagyok elörébb a témában, az valós, hogy kedves osztrák sógoraink 9(!) hónappal késöbb küldenek ki egy követési távolságos büntetést?
Létezik ennek valami elévülési ideje? -
Szada85
aktív tag
válasz MasterMark #184102 üzenetére
Dehogynem sok, azóta már azt az autót is eladtam. Ilyenkor lehetne valami "kiskapu"..
@Remekek:
Persze, a németek is szoktak mérni ilyet (is). -
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #183122 üzenetére
Tegnap este megint ott kempeltek Jürgenék a múltkori tetthelyen, de most nem volt kapás.
Mivel teljesen kivilágítatlan szakasz, ezért a dashcam képe nem lett tüéles.
Menet közben gyakorlatilag lehetetlen lett volna észrevenni. Egyébként is jelöletlen autóból tolják.Utólag visszanézve jobb oldalt a jelzölámpa tövében látni valami tükrözödést.
Itt már jobban:
Itt már egészen megvilágítja a kütyüt, de ilyenkor már úgyis mindegy lenne... -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #184894 üzenetére
Igen, elvileg tilos ilyen "elöjelzö" alkalmazásokat használni, de precedenst nem olvastam még, hogy bárkit emiatt büntettek volna.
Nyilatkozni csak a körülöttem levö németekröl tudok (cég, szomszédság), közülük 70-80% sose hallott róla.
De a teljes országra nézve ennél jobb az arány szerintem, mert elég sokminden be szokott lenni jelölve az appban mégis. -
Szada85
aktív tag
válasz grizlisandor #184905 üzenetére
Nekem az az utolsó infóm, illetve a legtöbb német oldal (pl. ADAC) is úgy írja le, hogy
"kamerát a szélvédön tartani nem tiltott", azonban csak "szakaszos felvételt szabad rögzíteni", a felvételt csak rövid ideig tárolhatod, és mások személyiségi jogait nem sértheted vele.
Ergo ha folyamatosan megy a kamera, akkor azért kaphatsz bírságot.Az én értelmezésemben ez pontosan olyan gumiszabály, mint az, hogy elvileg a Waze használata miatt is kaphatnál büntetést, mert a "Trafi-elöjelzö" programok használata is tilos...
Eddig még egyik ügyben sem olvastam bírságról, és az utcákat járva az autók meglepöen nagy számában látni dashcam-et (itt a mi környékünkön). -
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #185717 üzenetére
Mi ma 1000+ km-t nyomtunk le ezzel a “csűrhével”, ~80%ban román/bolgár rendszámú autók, olyan volt a morál az utakon, mintha a Mad Maxet kereszteznéd a Carmageddonnal.
A német-osztrák határt átlépve már drasztikusan romlott a viselkedés, itthon a román Type-C a benzinkúton a parkoló melletti árokba végezte a “nagydolgát”, mert nem akarta kivárni a sort..Rendesen megdolgoznak a balkán reputációjáért..Hhalmot el is kerültük (2-4 órás várakozást jelentettek a Fb-on), Sopronnál 10 perccel megúsztuk, az új M85 finom üres volt.
Ja, fogyi: -
Szada85
aktív tag
Változott a KRESZ idöközben, és lemaradtam valamiröl?
Az elmúlt két napban, több, mint egy tucat autót láttam Bp-en szembejönni úgy, hogy nem volt rajta elöl rendszám. Vagy ez most csak ilyen új trend, amíg a zserbók rá nem szállnak erre?Minden réteg képviselte magát, volt SKE-*** rendszámos S63AMG, meg szakadt Passat dementor is..
A végláthatatlan agressziót pedig már nem is említem, megdöbbentö a morál romlása két hazalátogatás között.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #186069 üzenetére
Én tiszteletteljesen követtem a határon szolgálatot teljesítö hivatalos feladatot ellátó személy utasításait. Megálltam, megmutattam a személyinket, majd nyúlván a munkaszerzödésért már meg is köszönte, és jó utat kívánt.
Ki vagyok én, hogy szembeszegüljek vele?(Egyébként Németo-n belüli céges utak miatt voltam már én is párszor tesztelve november-decemberben, mind negatív lett.)
Visszautazás után vár majd 10 nap otthonlét, 5. napon teszttel kiváltható, bár Schröder bácsi Bayern tartományra már kötelezö tesztelést ír elö a visszautazóknak 72 órán belül határátlépéstöl számítva, mire megyünk lehet lesz Hessenben is.
-
Szada85
aktív tag
Szintén BUÉK mindenkinek!
-
Szada85
aktív tag
válasz pit stop #186833 üzenetére
Azért a cégektöl szerintem tisztességes mennyiségü autó kerül a piacra (mi cégünk is bezár 6 telephelyet, elbocsát 20-30 ezer embert, de a cég "eszei" decemberben megkapták az új kontingenst - X5-ök tömkelege, RS7, CLS GLC AMG-k, XC90-ek, spórolni úgyse magukon fognak..), a bérautós cégek is elég gyorsan rotálják az autókat általában max 30 ezres futással, illetve sok szalonban halomban állnak a "Tageszulassung"-os autók is.
Nyilván a privát vásárlók száma csökken(ni fog), különösen ha itt is beüt amit egyre többen jósolnak.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #186848 üzenetére
Igen-igen.
Van közte dízel alkatrészeket gyártó lokáció, amit még meg is ért az ember, de egyéb területen is van (tervben) leépítés sajnos, amit a 2019-es csúccsal egyezö szinten pörgö gyártósorok, és a következö hónapra tervezett új generációs egységek elögyártásának indítása kevésbé indokol...Illetve konkrétan be is jelentették, cél "best cost country"-k felé vinni, amit lehet.
Szóval ami itt picit korábban elhangzott, azt nálunk is megerösítétték, otthon is addig lesz "német multi jóvilág", amíg megéri nekik financiálisan. Beteg egy játék ez. -
Szada85
aktív tag
válasz dellfanboy #186993 üzenetére
Azt írja "nála" csak azzal volt, lehet ezt még az elözö tulaj lötte róla.
-
Szada85
aktív tag
válasz kenwood #187252 üzenetére
Senki sem vak, csak szerintem nem sokan kerültek még ilyen helyzetbe.
Én a helyedben az ép kulcsot megpróbálnám elöbb a leírtaknak megfelelöen feltanítani magam, rontani nem tudsz a helyzeten, és ha sikerül, spóroltál.
Ha nem sikerül, akkor még mindig el tudsz B opcióként menni a kulcsoshoz.C Vectrában is elemcsere után simán gyújtáskapcsolóba bedugtam, gyújtás, nyitó-záró gombot megnyomkodtam, és kész volt.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #187596 üzenetére
Hehe, pedig hasonló itt is van.
Alattunk lakó nyugdíjas bácsinak is van egy e39 530 dezsöje, tavaly beújított mellé egy fél éves Golf Sportsvan-t, majd az azóta a mélygarázsban áll, és továbbra is az e39-cel jár.Egyedül arra használja, hogy amikor elmegy a bömbivel, akkor a Golffal kiáll az utcára, hogy "örizze" a BMW helyét, mert "az az Ö parkolója".
Nem ez volt élete befektetése szerintem. -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #187568 üzenetére
Öszintén valóban nehéz érveket felhozni, a Cupra alapvetöen elég jól tudja, amit kell, ár-érték arányt is figyelembe véve pedig még egyértelmübb a kérdés.
A 4x4 mondjuk úgy, hiányzik is, meg nem is, most a téli hónapokban a nyirkos, hüvös aszfalton némiképp nehezebb tapadást találni egy-egy combosabb Enter esetén. Cserébe nyilván bizonyos sebesség felett meg inkább "hátrány".
Igazából a Golf formára kívül-belül "komolyabb autó" benyomását kelti szerintem, és jobban bejön, illetve közel 10k km használat után azért "picit hiányzik" a Golf összeszerelési minösége.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #187647 üzenetére
Ilyesmi lehet, a bimmert a mai napig isteníti, mennyire penge gép, igazából eladná, de annyit kér érte - lehet direkt -, amennyit sose fognak érte adni.
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #187983 üzenetére
Esetleg ha a felvételen látszik cég neve is (bár tudom persze, hogy sok sima jelöletlen furgon is szaladgál), akkor a felvétellel egyetemben nem lehet célravezetöbb megkeresni a konkrét "céget", és direktben próbálni meg "rendezni"?
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #187995 üzenetére
Nem-nem, én sem azt mondom, hogy utánamenni, és úgy számonkérni, hanem ha megvan a cég elérhetösége, lehet megpróbálkoznék egy e-mail-lel/telefonnal, hogy ez egyik kollegájuk ezzel a rendszámú autóval ekkor itt ezt a kárt csinálta, amiröl videófelvételes bizonyíték is van, és kultúrált módon megpróbálni rendezni.
Lehet, hogy elhajt a cég, de akkor még mindig ott a rendörséges szál persze.
Egyébként nem ismerem pontosan a BTK paragrafusait, de az ehhez hasonló eseteket simán felskálazhatnák cserbenhagyássá (amennyiben jelenleg nem az), mert egyre gyakrabban olvasni mindeféle közlekedöedénnyel ilyeneket, itt kint is szaporodnak az ilyen publikált esetek. -
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #188000 üzenetére
A morál szerintem (különöbözö mértékben), de mindenhol romlik.
A "nagy nyugaton" is lehet ilyet látni (hozzátéve, hogy nem látni persze milyen nemzetiségü az adott soför), a társasház elött is hetente megesik, hogy koppanásig tolatnak ki-beparkoláskor, múltkor az IKEA parkolóban használta tolatóradarnak a másik autó lökösét egy forma, kétszer is sikerült nekimennie, mire kiállt, egyik se szállt ki/hagyott semmit, úgy tesz, mintha nem is észlelné, és elhajt.
Néha járnak a melletünk lévö erdöbe -állítólag intézetis- tinik bulikázni, nemrég az afterparty jegyében majd az összes utcán parkoló autó tükrét leverdesték/lerugdosták távozás közben. Rendör kijött, kapott mindenki egy cetlit, hogy "igen, rongálás volt", és csaó.
-
Szada85
aktív tag
Pedig már mindig azt gondolja az ember, hogy nem tudnak az autósok újat mutatni.
[A Bubu a WRC után a járda-szigeteki rallyn is jól teljesít.]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen