-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz t72killer #76497 üzenetére
Amúgy a szupermodern hibaüzenetek helyett elzárhatta volna az üzemanyagellátást a motor, így magától lefulladt volna még időben. Bravo BMW...
Éppen ez a lényege, hiába zárod el (megtörténik amúgy a gyújtás levételével), de folyamat kapja a motorolajat, ami ugyanúgy öngyullad a hengerben, így csak a lefullasztás segít, ha manuál.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz BigBlackDog #76475 üzenetére
Nekem ebben az a fura, hogy porrá égett.
Mert az oké, hogy ilyen hiba elő tud fordulni egy dízelnél, hallottunk már több hasonló esetről, a motor nyilván kuka a végére.De miért gyulladt ki az egész autó kb. azonnal?
Nyilván nagy hőterhelés van ilyenkor, de az, hogy az autó elég hamar ki is gyulladt, elég gáz.Same rules apply!
-
BigBlackDog
veterán
válasz EQMontoya #76519 üzenetére
Hát, gondolnék arra esetleg, hogy a hengerben fellépő történés (olajos-gázolajos égés) átégeti a hengerfejet/dugattyút és úgy kicsit már gyorsabban elkezdi felzabálni a kocsit a történés. Olyan gyors nem lehetett a kigyulladás, mert még el tudtak szaladni a benzinkúthoz, majd onnan is vissza tudtak érni úgy, hogy még a kocsi egyben volt (gondolom, mivel sikerült még beleülni).
-
Snoop-y
veterán
válasz EQMontoya #76519 üzenetére
A hiba ott volt hogy nem fullasztotta le azonnal. Vagyis ment vagy 5-10 percig a verda full gazon.
Az nem kis hoterheles. Minden tuzforro lett (diesel porog 6000 rpm-en + miutan mar nincs elektronikai limit megy amivel a csovon kifer ) abban a pillanatban amikor ategett a hengerfej ugy ahogy a kollega irta szejjelfrocskolte a fasza kis ego olajat a motorter felgyulladt onnan meg mar csak nezo vagy...
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Én úgy vettem ki a szövegkörnyezetből, hogy az áldozat nem hallott még ilyenről, ergó nem tudta mi történik. Másik meg, hogy ha pl. feleség, gyerekek mögötted, tele az autó az értékeitekkel, akkor nyilván nem tudod mitévő légy és inkább mented a menthetőt. Abból, hogy üresbe tette tisztán kivehető, hogy nem tudta mivan.
-
brumi1024
veterán
Ettől függetlenül szerintem is kellene egy feltételnek valamelyik ECU-ban, ami ilyen esetben lekapcsolja a motort (mondjuk nem ismert az autó előélete, lehet, hogy van, de nem működött), főleg mert már korábban észlelte a hibát. Mindezt egy olyan modellnél, ahol a facelift után csak és kizárólag a 18d-hez kérhető manuális váltó (az utód G30 már csak automatával van), és abból túl sok nem fogyott.
-
válasz brumi1024 #76523 üzenetére
Ha lehetne már raktak volna. A turbó elengedi az olajat, az ugye át a cooleren felmegy a csöveken be a motorba. Azt képtelenség mérni, hogy mennyi jut be, illetőleg ez egy elég gyorsan lezajló folyamat.
A hibaüzenet okán arra tudok gondolni, hogy ugye menet közben kezdődött az összeomlás és gondolom az ecu elkezdte elvenni a levegőt, mert többségben volt az üzemanyag (a dízel és az olaj együtt), így felállt a csökkentett mód.
-
EQMontoya
veterán
-
Snoop-y
veterán
válasz brumi1024 #76523 üzenetére
Ez mar teljesen fuggetlen az ecutol. Mivel ez egy robbanomotor plusz raadasul diesel is ahol nem kell gyujtogyertya hanem a surites miatt meggyullad az uzemamnyag baszhatod. Mikor begyullad onnantol egy kemiai reakcio ergo csak akkor er veget ha elfogy az oxigen es/vagy az egheto anyag.
Mivel nem az uzemanyag eg hanem a turbobol az olaj ezt eleg nehez elzarni.
Krisztiannak is : Mikor mar 6000 RPM volt akkor mar begyulladt nincs mit elzarni
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
válasz EQMontoya #76525 üzenetére
A pillangószelep zárt állásában is működik a motor, pl. alapjáratkor. Nem vagyok szagértő, de tartom, hogy szerintem nem véletlen hogy egy nagyon régóta élő jelenségre nincs megoldás.
Krisztián: Hiába állítod le a motort, de már 5x elmondtuk. A dízelmotorhoz nem kell szikra.
-
BigBlackDog
veterán
Akkor a mai napon kiderült, hogy nem veszek dízelt, főleg nem automatával. Mert büdös, meg hangos, meg elkezd önállóan működni néha és kigyullad a kocsi.
-
Snoop-y
veterán
válasz EQMontoya #76528 üzenetére
Amit nem annyira egyszeru elzarni emiatt:
Diesel engine's speed is controlled by varying the amount of fuel supplied to the cylinders in the Unit injector and since no air restriction is present (and is moreover accelerated by the crankshaft driven turbocharger or compressor mechanism) an unlimited supply of air is thus possible
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-v-
addikt
-
Snoop-y
veterán
válasz EQMontoya #76533 üzenetére
Abban igazad van ,hogy a logikad nem rossz mert ha atterveznek az autokat akkor ez elkerulheto lenne ugyanis diesel meghajtasu hajokon, eromuvekben etc kotelezo az air cut off rendszer beepitese.
Van egy olyan megerzesem hogy ez nem ket filleres muvelet es mivel ez a jelenseg eleg ritka kocsiknal szimplan csak szarnak ra.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
válasz BigBlackDog #76530 üzenetére
"Mert büdös, meg hangos, meg elkezd önállóan működni néha és kigyullad a kocsi."
Valamiért a metró jutott eszembe erről
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
i-sti
senior tag
Esetleg egy utolsó lehetőségként, ahogy van cirkula is, hogy veszély esetén force-stop.
Itt is lehet, ha már a számítógép látja, hogy 6000+ rpm, az égés teljesen szabálytalan, az ipse 5x megnyomta a Stop engine gombot, akkor valahogy blokkolja le a főtengelyt.Novum Forum Siculorum
-
bbubby00
őstag
Olvasgatván az Euroringről meghozta a kedvem, igaz, még sosem voltam versenypályán... De itt az ideje, azon gondolkozom, hogy hétfőn munka előtt ki kéne menni egy órácskát, kipróbálni milyen is valójában.
Remélem akkor nincsenek sokan és nem nézik ahogy bénázok jobbra-balra és nem kell kerülgetniükEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
nagyúr
válasz Snoop-y #76514 üzenetére
Igen, ST-Line kombi 1.5 150LE automata Magnetic szürke metál.
(#76516) sky11: Nem nagyon van készleten normális felszereltségű. Plusz gondoltam egyet bementem az M3-as Ford Solymár-hoz és ott ragadtam, pedig a kerepesi/veres péteren lévő Ford Petrányi? közelebb lenne Így hozta a sors. Hyundai-t mentem nézni, és Ford lett belőle.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
pont ezen gondolkoztam, ha nem manual akkor mindenképpen kuka?vagy 2-be behúzva le lehet fullasztani? (sose volt autómatám )
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kisza25 #76547 üzenetére
Minden modern dízelen van fojtószelep, ami leálltáskor elzárja a levegő útját, Az automatánál csak a gyujtás rá és vissza segít, olyankor zárja és nyitja a fojtószelepet. Minen egyes gyujtás le alkalmával bezárja és még utána 2x megjáratja, nehogy megragadjon. Szóval azt lehet próbálgatni, amíg le nem áll levegő hiányában. A régieken volt kallantyú, amivel be lehettett zárni a levegőt a szívósoron, kérdés ki mer közel menni egy 6000-en pörgő dízelhez, hogy bezárja és ér-e annyit az egész, hogy leviheti valamidet az elrepülő alkatrészek valamelyike. Legjobb amit tehetsz ha nem sikerül leállítani, 2x-3x gyujtás ráad, levesz, és ha nem segít, kiszállsz és biztonságos távolsába mész, ott keseredjen meg, ahol van. Majd megáll.
-
válasz Mágus2 #76549 üzenetére
értem, mondjuk sose szerettem volna automatát, diesel-t is eladtam hálaisten, csak a szívó
"kiszállsz és biztonságos távolsába mész, ott keseredjen meg, ahol van. Majd megáll. "
mond ezt annak akinek nincsen cascoja, erre fizetne amúgy[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xbox One
- Xbox Series X|S
- World of Tanks - MMO
- Így építsd a billentyűzeted!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Dell asztali gépek
- Milyen routert?
- Tippmix
- További aktív témák...