-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #223805 üzenetére
Mosásnál a koszt hogy mosod le ott, ahol kenőanyag is előfordul. Mindenki úgy csinálja ahogy akarja, de én minden olyan helyet kenek, ahol "morgó","forgó","csúszó" alkatrész van.
Nyilván az első váltó csúszó mechanikai alkatrészeit "módjával" azért lehet kenni.
A váltó kapcsolóba is időnként fújok spéci olajat... -
-
ftamas0201
senior tag
válasz Fall-N #223969 üzenetére
Áhh értem, nem rossz érvek egyébként, meg is barátkoztam így a gondolattal. Már csak a másik gond hogy nem lesz több Riverside 900 a decatlonban az ügyfélszolgálatuk szerint mert utolsó darabos termék már csak.
Szóval kénytelen leszek valami alternatívát felkutatni, hátha van
Esetleg másik ötlet? -
nagyúr
válasz Fall-N #223969 üzenetére
dropper trekkingre? no offense, de... minek? kormányról lockolható teló még csak-csak, bár egy olyan teló az értelmesebb fajtából önmagában lenne annyi, vagy több, mint az egész bicikli (riverside 900).
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224022 üzenetére
nincs benne nyolcas, és nem szitál semmi ilyen. csak annyi hogy kanyarban nagy sebességnél érezni mintha menne ki alólam balra de lehet csak placebo már magam sem tudom. gondolom a futás más mint elől, nincs egyvonalban, de ez csak érzés, mintha oldalról fujna a szél vagy miként írjam le.
hasaggymeg: kipróbálom.[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #224019 üzenetére
Bezzeg nálunk úgy rácsaptak a támvilla törött Canyon Lux CF-re, hogy feladás után 1 órával már meg volt jelölve, hogy eladva. Mondjuk 100€-ért nem volt drága ha találsz hozzá hátsó háromszöget jó áron (bár gyanítom még rossz áron is kihívás). Javítani nem tudom mennyire lehet ezeket (képek itt), de én tuti nem kísérteném a sorsom vele.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #224032 üzenetére
Annó acélváznál én támvillát törtem hegesztésnél, kis híján fel is nyársalt combnál... De igen, sérülés függő a dolog. Karbon javításával meg se próbálkoznék (amiről írtam az egy fully, támvilla töréssel, szóval egy hátsó háromszög kell neki azt csókolom), de alu esetén én is csak hegesztésnél lévő töréssel foglalkoznék. Amúgy MÉH telep...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #224032 üzenetére
Nálunk az egyik helyi szervizben is javítanak karbont, pedig kisváros. Szal ha felénk megcsinálják, valszeg máshol is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
erhas01
tag
válasz Fall-N #224019 üzenetére
A hiba forrását próbáltam kitalálni.
... Esetleg sorcsere kalapáccsal...= >> Egy hozzáértő segítségével és x kereszt kérdésekkel ki lehet zárni a környékbeli nem megfelelő használt magán kerékpárokat.
pl.: ??? Országúton, magasság, merrefelé teker, pedálfordulat, mit visz magával útra, szereti a természetet, gumi típusa, maga szereli a gépet, sárvédő,mennyi időt teker hetente.
... vagy válaszol erre részletesen, vagy nem ...kell.
A technikai részhez én naposcsibe vagyok. -
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #224052 üzenetére
Pont az ellenkezőjét gondolom, ahogy írtam is.
Átütős az alap, amiért pénzt adnék.Anno nem hallottam róla mi az. Használt bicó vásárlásakor lett először.
Ezzel a kerék ki-be rakás pofon egyszerű; hibalehetőség, anyázás mentes.Akinek egyszer volt, az nem fog vissza menni gyorszárasra. Szerk. Egy kivétel nem ér Gaben92
Nagyon kényelmes dolog.Ezzel az ésszerű módon válogatott, úgyse használnám ki mentalitással sem értek egyet.
Ha van rá keret, akkor biztosan nem a legolcsóbb verziót választom.Oké az más ha valaki a leggazdaságosabban akarja megúszi. A is érthető, lesz egy garis nagyon olcsó gépe.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224106 üzenetére
Egyetértek, a gearbox + motor egyben és szíj az aminen van jövője az agyváltót hagyjuk meg a commuter gépeknek. Viszont ezek még mindig nehezek és több a hajtási veszteség a kívánatosnál, amit az ebike koncepció kompenzál némi többlet fogyasztás árán.
Akksit meg ne is mond, pont ahogy írod. Ha nincs új, jobb akku technológia 35-ig tömeggyártásban, akkor az EU egy laza öntökönszúrást hajtott végre, már most kevés van az akkukhoz szükséges anyagokból a földön és még fel se futott igazán az igény nagy mennyiségben az akksikra.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #224126 üzenetére
A gazdag muglinak aki addig leginkább képen látott kerékpárt, és most a 7végi bevásárlásnál bedob a kosárba egy 30 kilos pedelec tankot, majd száguldozni is akar vele, elkelne még légzsák is nemcsak ABS fék és kipörgésgátló.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224115 üzenetére
A nagyobb márkák még valamiért nem haraptak rá erre a pinionra. Inkább a kisebb feltörekvő, figyelmet magára felhívni próbálók nyitottabbak erre. Csak feltételezni tudom, hogy egy egy komolyabb gyártó csak akkor adaptál ilyen megoldást, ha meg van győződve róla, hogy a működés és felhasználás a gyártótól elvárt színvonalba bele illeszkedik és kellően kiforrott. Egyszer csak eljön ennek az ideje is.
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #224279 üzenetére
Írta, h nincs lehetősége udvaron hagyni, emeletre kellene felcipelni napi többször.
Én is úgy látom; az igényei és a lehetőségei nem egyeznek.
Rövid távon a lehetőségein nem tud változtatni, még suliba jár...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz Fall-N #224276 üzenetére
Ahogy nézem a bringa árakat és mennyiért miket vesznek az emberek, egyre erősebb az az érzésem, hogy nem az ár a gátló tényező. Elképesztő pénzeket hajlandóak kifizetni bringákért, még analóg vonalon is úgy röpködnek a 10-14k €-os gépek, hogy csak pislogok mint hal a szatyorban. Lényegében ott tartunk, hogy a csúcs ebike egy árban van a csúcs analóggal, de az ebike-ban ugyanannyi pénzért legalább motor és akksi is van.
Közben meg mindent villanyosítanak az addig konnektor független analóg gépeken is.Nagy gurrantás az lenne, ha valaki egy olyan gépet építene pinion köré, amit be is neveznek egy EWS E sorozatra gyári csapatként.
-
válasz Fall-N #224358 üzenetére
Én a sora váltón is kiakadtam, pedig tavalyi modell volt. Ez is ízlés dolga, nyilván. Persze ha muszáj lenne, nyilván használható, de ha megtehetem, akkor inkább középkategória, és kicsit felette. De ultegrára pl én sem voltam hajlandó ráfizetni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Fall-N #224474 üzenetére
Inkább pont a focusnak van szerintem kevesebb alsó polcos cucca. Bulls kimondottan tömeggyártó, sok alsó kategóriás modellel, kb, mint a cube. Németeknél kb minden gyerek suliba járós bicaja a bulls. Az enyémnek is. Asszony trekkingje is bulls, meg az első országútim is az volt. Amúgy megfelelő kategóriában tök korrekt gépek. Focus/Stevens meg szerintem még kicsit komolyabb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224858 üzenetére
V fékesben novatech lenne ipariban de fogalmam nincs az milyen, azt mondják a gördülése jobb a kónusznak ha jol van beallítva. Nem volt ezzel baj 1 évig :D
Volt a tengelyen 2 ilyen gumi alátétszerüség legbelül , tehát a tengely közepe felől haladva kifele: gumi golyók.... annak a guminak mi szerepe van ott? Azon gondolkodok még nem e becsúszott nagyon es ez is okozhatna h nem a helyén van.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224870 üzenetére
mindig nyekken valahol a kerékpár eddig a nyeregcső aztán kiderült mégis csak az volt a ludas nem a nyereg(vagy nem csak a nyereg) nem tudom Ti hogy vagytok vele, de zavar. Ne ropogjon már alattam az a kerékpár.
Kormány stucni megint csak nyekken egyet bizonyos szitukban, hába próbáltam befujni tf2 vel egyszer segített most nem jött össze (bár azt erős a gyanúm hogy használtan adták el a boltban...). Meg ez a kerék dolog van most amit próbálok helyre tenni.
Mostmár úgy fogom mostni a kerékpárt, hogy a nyeregcsövet nyerget és a stucnit védem a viztől.
----
#224871Hasaggymeg: köszi tapogatózom, ki hogy. Nekem pl tegnap majdnem bő 7 óra út, ebből olyan 5 órát tisztán nyeregben, izzad az érintkezési pontnál, és utána lesz kellemetlen, állandóan huzgálom a nacit. Viszont tegnap lekaptam a rövidnadrágot, (dekás cucc jóféle) és boxerban toltam jó darabig, nagyon jó volt. Jobb.
Mikor hazaértem, nem zsibadt meg semmi, de úgy kicsit rövid ideig éreztem a két ponton hogy ültem.. ami gondolom normális, viszont menet közben többször kellett igazgatni.
Majdnem megrendeltem a Casteli naciját, de végül elálltam, óckodom a betétestől hogy zavarna, meg elcsuszkálnék..alapjaiban leszámítva az izzadást és aztán kényelmetlenséget nincs bajom az üléssel még 8 órás út útán sem.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224882 üzenetére
Elhiszem, egyelőre az nekem megoldódott, nem nyekkenget, helyette van a kerék most teritéken. Az van hogy nem rossz ötlet ez a váz csere sem, de akkor ott már sok midnent kell cserélni nem éri meg fecődni vele, kevés a hozam a ráfordítást tekintve, na meg az időt.
Nyeregcső, fékek tárcsa, stucni..agyak.. -
#12732928
törölt tag
válasz Fall-N #224879 üzenetére
köszönöm szépen a tippeket!
nem tudom mit jelent a "menetes 1"-os váz"normálisabbnak tűnő 28-asok 100k alatt nem is nagyon vannak.
valaki tudna nekem mutatni vmi használtat csak úgy random akárhonnan, mondjuk 80k körül, amit megvenne? kiindulópontnak.
vagy mindenképp menjek 100 fölé?
elhiszem, h speckó bringás topicban uncsi alap szarokkal foglalkozni.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #224879 üzenetére
Légyszi ne szakérts hülyeségeket, 26"-os montivázba, hogy férne be pl. 27.5"-es kerék? Plusz mi a baj az 1" menetessel a gyakorlatban? Acélból is a normális (cromo) az 27.2-es nyeregcsövet használ, amiben 22.5-ös van az nem monti, hanem valami áruházi fos.
(#224878) bókember Neked valami 26"-os ősmonti kéne acélból szvsz. Bár a wheeler az nem rossz.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224997 üzenetére
Nezegettem am vázat, nem nagyon találni v fekesben jót (meg őszintén megvalva nem is értek hozzá és nem látom át mitől jó egy váz vagy mitől nem, és h mit nyerek vele stb ) suly kerdést leszámítva. Én nem szintezek 100km en 200m.. .
De az h a kerék hogy gördül az számít nekem per pil mivel aránylag kevesért nem mind1 h mennyire fut az a kerék, talán nem csak érzetben. Megvárom a csapágyakat aztan ha azzal sem lesz jó lehet leváltom, majd látom mennyire zavar menet közben (eddig nagyon).
600 700 már vennék számomra tetszetőst de nem akarok annyit kiadni most kerékpárra. A mérleg bennem erre billen ott ahol most járok. -
fulton
addikt
válasz Fall-N #225159 üzenetére
Én szeretnék belevágni, épp bogarászom a topikot, milyen gép lenne érdemes. Azért nem akarnék vagyont kifizetni rá, abban bízok kifogok egy jó példányt (olcsónak hig a lé sajna), meg kéne küllőfeszesség mérő is. Hát nem lesz eccerű (leginkább a hátsó agyra gondolok), de gyakorlat teszi a kereket.
Nekem pl a mostanit mind a kettőt félrefűzték. Állandóan kilazultak a küllők kattogot...nem munka ez. Saját magamnak tudom hogy precizen meg fogom csinálni ha "2 nap 2 nap" ha 1 hét 1 hét, nem lesz egyszerű, dehát kezdetben a "mezei" kónusz gyorszár kombónál is vakon voltam hogy mit is kéne pontosan mihez nézni , mennyire is húzni stb...a kotyogás stb...) aztán ráérez az ember pár szétszedés állítgatás után, érdeklődés és kitartás kérdése.
Mindenki kezdi valahol(nem tudom milyen műszerre gondolsz, én egy küllőfeszességmérőre pluszba
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #225213 üzenetére
hu hát engem nagyon zavar a nagy hangu szabadonfutó, én azt szeretem ha csendes. van csengő használom azt, de ne kerepeljen meg visítson hátul
mondjuk én az autóban is azt szeretem csendesen finoman jár gurul, de ha pörgetem szép öblös. pedig csak 122 csikó de 2L es.
A halálom mikor elmennek mellettem motorral, és vonyít..pf..alig várom el* onnan.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #225316 üzenetére
Én annyira már nem bíznék a KLS-ben, haverom 2 éve esett egy nem túl nagyot egy lejtőn, a KLS kormány elhajlott, a nyeregcső (!) szintén, a nyereg eltörött . Én nem is tudom egy nehéz vastag alu nyeregcső hogy hajolhat el.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #225411 üzenetére
#219685
- Pont a kerékkiszedősdit nem tudják ezek.
Pl ha kiszeded az elsőt; azonnal leforul a hátsó kerékre...Talán bele lehetne fúrni egy shiftet, gondolkoztam rajta, de végül másik állvány lett, a forgósat meg elajándékoztam.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #225413 üzenetére
Az a baj, hogy ez inkább szomorúbb, mint vicces.
A kerékpározás alapvetően egy drága sport (hobbi) és sokaknak nincs pénze rá. Aztán alsópolcos termékekből próbál valamit összerakni.
Én is láttam youtubon mindenféle hazai szerelős videókat, ahol a használt rockrider vázra építi a santour xcm villát és örül a fejének.Sajnos ez van, ez a realitás itthon.
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #225411 üzenetére
Váltóbeállításhoz én tyúklábat használok [link] valami ilyesmit, csak nem került ennyibe.
Sokkal gyorsabban megvan, mint az állványra rátenni. Mire az állványt előszedem, beállítom és felteszem a bringát, az alatt az idő alatt ezzel már be is állítottam.Hátsó kerék kiszedése után ugyanúgy rá tudom erre tenni a biciklit, az elsőnél egyszerűen letámasztom a villára. A kerék visszarakásakor meg még jobb is, ha nem az állványon van (legalábbis ejtőpapucsosnál), ha a földön van a kerék, nagyobb eséllyel kerül helyre. Átütősnél szinte mindegy, de ott is ki lehet használni visszarakáskor a bringa súlyát.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #225544 üzenetére
Az teló az tutira átütős és minőségben job mint a Judy.
Új 6100-as deore fékek vannak a bringánk RT54-es tárcsákkal.
Szerintem a Sram NX-nél jobb az új Deore, ami szintén 12 sebességges.Nem látom mitől lenne jobban felszerelt a Trek.
Edit: látom a linket, rosszatt nézel.
Nem ezt a bringát hírdeti a srác. Ha megnézem 6030D eredeti posztját, meg a Meridás hirdetést akkor kiderül melyik bringáról van szó.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Videós, mozgóképes topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Óra topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen