-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #104685 üzenetére
Multkor beszéltem egy sráccal, meg itt is van aki írta, hogy nem szabad befújni a telót, mert az oldja az alapból benne lévő zsírzást.
Szerk.: ja most nézem szilikon, nem tudom annak milyen hatása van a gyári zsírzásra.
Bár bevallom, én balga fújtam teflonos WD40-el néha.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #104956 üzenetére
Most lebuktál,mert tekerve egyik sem támadhatna meg! Kikarikázol az erdő szélére,henyélsz,fényképezgetsz,majd előadod itt magad nagy bringásnak,mi?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sanzi89
addikt
válasz jjeahh #104981 üzenetére
Ugyan nem ez az árkategória, mint amiről beszéltek, de az újonnan vásárolt bringákat is lehet bütykölni a vásárlás napján. A mindennapi rohangálósnak szánt Schwinn Csepel Elite TX51 bringámat is darabjaira szedtem és jó pár dolgot cserélni kellett rajta, mire használható állapotba került.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #104985 üzenetére
Embere válogatja,van aki olyan zajos,karbantartásért szinte rímánkodó kerékpárt nyúz,hogy fáj a fülem tőle,engem meg egyetlen apró reccsenés,pattogás is azonnal gondolkodóba ejt.Nyilván ez a 2 véglet.
Runner...te még így is pénzednél vagy,de egy nem szerelő most vakar6ná fejét,az biztos...hacsak nem az fentebb említett előbbi típus.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #104981 üzenetére
Gondolom azért, mert ezek a látványosabb videók, és mert elég dinamikusan fejlődik.
Sajnos azért van ez a mentalitás, mert rengetegen gondolkoznak úgy, hogy a bringázás ingyen van, mivel lábbal tekered és nem kell tankolni. Az emberek nagyon fog húzva hajlandóak bringára költeni. Sajnos a többségre ez a jellemző.
6030D: Gondoltam is rá, hogy elviszlek magammal, de ezt elb@sztam.
Egyébként igen, simán lehetett volna úgy használni ahogy van, a váltón kicsit kellett volna állítani, esetleg egy bovden csere. A csapágyak problémája összerakva nem érződött. A csere érett csapágy és a már használhatatlan között bőven van azért különbség. Sajnos sokan megvárják a használhatatlan állapotot, én ezt semmiképp sem ajánlom. Ráadásul az enyém ugye egy nagy súlyú, és durva felhasználásra szánt bringa, alap kritérium, hogy a csapágyai kiváló állapotban legyenek. Nyilván van benne szakmai ártalom is, hogy szeretem ha minden tökéletes, de ezeket a csapágyakat nem viccből cseréltem. A hátsó agy csont szárazon, zajosan forgott, pedig a bringában ezt nem lehetett érezni vagy hallani. Első agy szintén csont száraz volt, a kormánycsapágyból konkrétan rozsdalé folyt zsír helyett amikor szétszedtem. Pedig forgott szépen és nem kotyogott. Használt bicókat a legtöbb esetben úgy adnak el, hogy foglalkozzon vele az új tulaj. Ha tényleg korrektül leszervizelik eladás előtt, az az árán is látszódni fog, csodák nincsenek. És persze vannak szerencsés esetek, amikor egy használt, pár éves bringa tényleg megkímélt, alig használt. De ettől még a zsír elöregszik benne, és a telókat is karban kell tartani a hosszú állás után is. Tehát a használt bringák szervizelését ritkán lehet megúszni. Érdemes tehát belekalkulálni az árba. Az én bringám karbantartása szerintem annyi volt, az előző tulaj által, hogy amikor sáros lett gőzborotvával lecsapatta, aztán jó napot. Mindezt úgy hirdetve, hogy hibátlan.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105053 üzenetére
Ilyen lusták lennének székely honfitársaim?!
Coccolino....ha ülőcsontod fáj,az általában csak megszokás hiánya.Ha zsibbad,lágy részeket nyom,dörzsöl,az nagyobb baj.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105195 üzenetére
Egy jól karbantartott Tora,vagy éppen Suntour is lehet jobb mint egy elhanyagolt,berohadt Reba.
Shummo...első körben van ott 30e különbség,de ha 180-ig elmész,és 29"os kell akkor holnap még nézelődhetünk valami jobb után.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #105195 üzenetére
Nekem egy kb. kettővel feljebb lévő 30 Gold-om van - ha jól tudom ez a Recon Silver/Recon Gold között helyezkedik el - és igencsak elégedett vok vele. Egy Suntour XCR-t cseréltem le erre, és zongorázni lehet a különbséget, minden fillért megért a csere szerintem.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105195 üzenetére
Remélem kitartó a haverod, mert ekkora szopás után elég könnyen elfordulhat a tekeréstől.
Nekem Rebám van, és 2 éve volt reconom, mindkettő 100mm és nem érzek különbséget. MIndkettő kiválló állapotban volt/van. A mostani brutál kemény, viszont ha engedek kis levegőt, akkor meg padkáról lejövet felütöm.
Állítólag lehet 120mm csinálni belőle, csak kell hozzá vásárolni valamiket, talán azután rendesebben be lehet majd lőni, hogy ne legyen ennyire nehezen adagolható. Nem tudom ebbe lehet e tokent vagy volume spacert rakni, az talán segítene rajta.
Viszont meglehet hogy a tavalyi 140 es fox után ami remekül mozgott, és minden szituban segített, a 100mm már nem tudom úgy értékelni.
Te nagyon sokat mászkálsz, neked a legnagyobb előny a súly, lenne, az tény hogy egy jóféle reba, annyira könnyű, pl a régi xcm hez képest, mintha 2 extra táskád is lenne
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105195 üzenetére
Egy gondolat erejéig visszatérve haverodra,sürgősen szervizeltesse/szervizelje azt a kerékpárt,mert gyanús,hogy esetleg nagyon el van hanyagolva,(sz@rul mozgó teló,beragadó láncszem) így félő széthullik alatta.
(#105205) cozmo ... ...ami meg az áttételeidet illeti,majd ha felmentél a Fultán kereszttől a gyalogösvényen a Csóványosra,elhiszem neked,hogy elég a 32/40. Rövid szakaszokon nagyot tud nyomni az ember fia,de mikor hosszú percekig,tízpercekig rá kell feküdni a kormányra,akkor bizony elkél a süteményes tál hátra. (aztán az is lehet,hogy erősebb vagy mint gondolom. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105209 üzenetére
Ja,hogy újan vette? ...és máris akadozik a lánc?! Amúgy ez a Kelly's marha jó árnak számít,Alivio tárcsafékkel,átütőtengelyes Recon Silverrel és integrált hajtóművel 230-ért nem rossz! Itt olyan 10-15%-al többért vesztegetik. Ha nincs súlyához állítva,vagyis túl van fújva a teleszkóp akkor rosszul mozog6,továbbá a visszaút csillapításon is kellene finomhangolni.Ha túl gyors olyan mint a rugó,ha meg lassú,akkor nem tud kimozogni kisebb,egymásután következő útegyenletlengéseket.
A TK meg turn key.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105211 üzenetére
Asszem a kézi a törnkí,a paplak pedig a rímót.Vagy mi...
Szerk....meglehet ők tették fel a láncot (bár ezt is furcsállom,de mindegy) és sz@rul tolták össze a szegecset.Meg kellene nézni milyen lánc van rajta,úgy látom KMC X10-essel szerelik,lehet ezek a sz@rháziak lecserélték valami fele annyiba kerülő Sunrace-re.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #105209 üzenetére
Itt, a fórumot visszaolvasva úgy tűnik, az XCR az első, legalapabb olyan teló az SR portfólióban, ami értelmezhető hobbi terepbciajozás kapcsán. Őszintén megmondom, tökre megfelelőnek/jónak tartottam, amíg erre a levegős RS-ra le nem cseréltem, de így azért más dimenziót kap a bringázás. Így leírva nem biztos, hogy átjön a feeling,de egyszerűen sokkal simább, gördülékenyebb a tekerés, mind a komfort, mind az élvezeti faktort tekintve.Persze, ez csak a magam gyarló, kocabringás szintjén mérvadó, gondolom ha lett volna keret mondjuk egy Rebára, akkor ez a benyomás hatványozottan jelentkezne. Az igazat megvallva mondjuk ezt így, az első benyomások apropóján nehezen tudom elképzelni, de hát vmiért csak ott van az a közel 1,5 szorzó az árban.
(#105221) PeachMan: A decathlonban kapható a Z Console telefontartó M, illetve L méretben. Masszív, strapabíró, a maga puritán módján nagyon jól is néz ki. Ez az. Oké, ez az akkupak/powerbank témában nem segít, de esztétikusabb, mint a váz/kormánytáskák.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105289 üzenetére
Akkora a dömping,hogy isten tudja már mi igaz és mi üzlet.Ilyenkor,mint mindig,vissza a józan paraszt észhez,vagyis táplálkozz rendszeresen,mértékkel és változatosan,a többi meg a szervezeted dolga.Ugyanakkor persze,ha versenyszerűen nyomod,akkor ez már kevés lehet,de én szerencsére nem kell ettől félnem.Nem szedtem soha semmi tablettát,izotóniás italt magamnak készítem gyümölcsléből,sóból,mézből (na meg szigorúan cukros kólából,mert koxolok is rendesen,ugyebár ) ásványvízből,energiazselém a banán,energiarudam a Milka Waffelini és Manner. ...persze,még mielőtt megköveznek,ezeket nem ajánlom senkinek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105367 üzenetére
Azért azt érdekes volna rögzíteni,mikor rád jön a medvefrász és sietsz haza...lehet meglenne 1-2 KOM is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105388 üzenetére
Én ilyenkor nézek egy útvonalat ami nem ezen keresztül csatlakozik be, és ha bárki megállítani (sosem tették) hogy mifenét csinálok a kártékony kétkerekűmmel ott, akkor megmondom hogy én innen jöttem semmilyen tábla nem volt hogy nem szabad, és egyébként sem fát lopni jöttem csak tekerek egyet.
Aztán lehet nem ez a legjobb megoldás, de kárt semmiben nem teszek, szóval amíg nincs minden oldalról elkerítve addig nem érdekel hogy a fűúton mi van kiríva.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105513 üzenetére
Akkor ne vitatkozz vele,csak vigyed terepre,majd ott ő is megérti amiről beszélsz...vagy nem és azzal fog terepezni.A lányok zöme úgy is óvatos,csak finomkodna egy telivér DH bringával is.Van itt a Dunakanyar MTB fézbükk csoportban egy Fruzsina,aki valami 1,7gumikkal ellátott merev villájú őskövülettel alázza férfi bringatársait.
mrfire...tízezer...de csak muglinak,mert épeszű ember ilyent nem vásárol.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105513 üzenetére
Amúgy meg majd kicseréled az állít6ó stucnit és a gumikat a lehető legballonosabbra ami még elfér,és már nem hiszem a bringa lesz a szűk keresztmetszet a barátnő/kerékpár terepező tandemben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #105543 üzenetére
Szerintem ez egy baromság, ha nem kiállva teker az ember a villa közel semmi energiát nem fog elnyelni. A kereket kikönnyítve(Alu küllőanyák, egy könnyebb felni, külső és tubeless), pedig aztán egy nagyon mozgékony, izgalmas gépet kaphat az ember.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #105574 üzenetére
Nem én csináltam, de Swalbe felni szalag, No tubes tl szalag és Rubena (?) víz bázisú tej van benne. Egyelőre 2,5/2,8 baron mentem, hogy tuti bedolgozza magát, de már jobban nyeli az apró göcsörtöket is. Ha leengedem, szerintem nagyon jó lesz. Nem akarom elkiabálni, de a derekamat sem éreztem olyan helyen, ahol korábban igen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
eddie1978
aktív tag
válasz jjeahh #105581 üzenetére
A CX bringán nekem Mavic Aksium Disc kerekek vannak, amik nem tublessesek. Erre raktam DT felniszalagot kúpos gumis szeleppel. A gumi Mitas X-Field. Stan's folyadékkal. Perfekt.
Összerakáshoz Schwalbe boostert használtam. A szelepet ki kellett vennem, mert akkor elsőre felpattant a gumi a felnire. Először mindig szárazon raktam össze.
Egy két tizedet ereszt egy két nap alatt.Van még egy TL ready DT R24 DB kerékszettem is. Azon Mitas X-Road gumi van. Az eresztett orrán száján keresztül. Felniperemnél mindkét oldalon. Sőt emellett még maga a gumi oldalfalán is vagy 20 helyen. Ezzel még csak egyszer mentem. Ez is jó a fentiek ellenére. A Stans folyadék elfogyott a két szettre. Vettem Mitas folyadékot. Azt még ki kell majd próbálnom.
Milyen? Belső után azt vettem észre hogy könnyebb hajtani. Km óra szerint is. Nem hiszem hogy pont aznapra erősödtem meg hirtelen. Kényelmesebb ugyanazon a nyomáson. Sokszor azt hiszem eresztett, de hazaérve megmérve ugyanaz a nyomás mint induláskor.
Defekt eddig egy volt. Egy szép kb 25mm hosszú és 2-3mm átmérőjű tüske volt. Kihúztam, megforgattam a kereket. Pár fordulat után tömített. A 3.5bar nyomásról 2.6-ig engedett le. Ezután még volt vissza 30km. Nem volt vele semmi gondom. Azóta is ok.
Mindig van nálam 2 belső, 2 patron és egy tublesses javító kit a kis kukacokkal.
Ezzel a bringával belsővel volt 2 felütéses defektem. Most már ezzel sem lesz gondTubeless eddig ok.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #105581 üzenetére
Tapasztalatom még nincs (80 km van benne), de az alábbi infók vannak a szerelőtől: mindenből lehet tubelesst csinálni. Ő azért használ vizes bázisút, mert a másik korrodál(hat)ja az alut. Neki volt olyan, hogy elpattant a küllőanya, és akkor látta, hogy belülről meg volt marva. Nekem is két küllőnél jött ki, tehát esély van rá. Az első keréken szinte egyből tartotta a nyomást, a hátsón azért pörgetni kellett két napig, 12 óra alatt engedett 0,5 bart. Vasárnap egész nap semmi gondom nem volt vele, ugyanolyan, mint amikor elindultam.
Az én összeállításomban annyi rizikó lehet, hogy a nem erősített az oldalfala a guminak, ezért egyszerűbben kivághatja a kő. Soha nem volt felütéses defektem, pedig járok köves helyeken, nem is lassan, így inkább az emelkedőkön kell figyelni, hova kerül a hátsó kerék.
A súlyom miatt (85 kg) 2 baron fogom használni (versenyen a belsővel is 2,0-2,2-n mentem), de elmondása szerint teljesen más a tl és a belsős ugyanazon a nyomáson.
Majd írom a tapasztalatokat, meg csinálok képet, ha gond van. Ha nem felejtem el, mert most is akartam küldeni Hasaggymegnek képet a Csóványosról, de elfelejtettem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105590 üzenetére
Egyrészt ez is kicsi volt nekem,másrészt szűk 20 percem volt körbemenni,harmadrészt meg minden porcikájában gyengébb mint enyém,így nem lett volna amúgy sem egy élmény.Kínomban vettem,mert a Slage70 kicsi S-es volt.
(#105591) Runner_fxr...azt a féktestet nem jó helyre szerelted. (lemaradtam)
(#105592) 6030D...érdekes,hogy igen! 187 vagyok,az L-et talán 188-ig ajánlják.Volt egy kis "IMIKE" érzésem altájon,de még így 2,25-ös gumikkal is maradt pár centi a családi ereklyéig.Hihetetlenül könnyű,mozgékony kerékpár,ha ráléptem szinte emelkedett az eleje,aztán lehetséges,hogy az élmény miatt nem éreztem nagynak,5km kevés ahhoz,hogy határozottan kimondhasd.Így,ennyi után természetesen az L-es Chizel volt testhezállóbb,de az XL mérete biztos nem akadályozna meg ha nagyon jó árban megkap6nám.
Most már bánom nem fotóztam le,de ki volt húzva rendesen a nyeregcső,nem tűnt nagynak egy kicsit sem...talán a felső cső magassága volt érezhető egy kicsit.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz jjeahh #105581 üzenetére
Én egy éve csináltam meg a fatbikeomat tubelessre, nem bántam meg. Azóta is hibátlanul üzemel.A kerék tubeless, a felni nem. Több száz grammot spóroltam meg a kerék kerületén, ami ugye a legfontosabb terület. Meg gyorsabb is lett a bringám tőle. Többször hsz-t is írtam róla. Pl. Tubeless
vagy Tubeless2
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105679 üzenetére
Nem,bár most volt talán a Cube kerékpárokon,de nem tudtam kipróbálni.Utána kellene olvasni,így ránézésre elég porhéjasnak tűnt az a fekete kizáró tárcsája,mintha műanyag lenne. Persze attól még lehet jó.
misimoka...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #105745 üzenetére
Köszi a tippet, bár csak nem ekkora szemétládák. Biztos ami biztos lementettem.
Hasaggymeg: Mondjuk annyiban speciális az én esetem, hogy egyrészt egy pedelec montiról van szó, amit jóval macerásabb szerelni mint egy hagyományost. Másrészt meg Cannondale, amihez az alkatrészeket nem emelik le a sarki kerékpárbolt polcáról. Ha minden alkatrész elérhető közelségbe lett volna, már rég készen lennék vele. Tehát nem feltétlenül ekkora szívás egy használt bringa, még akkor sem ha felújítandó. Mondjuk ez a villa dolog engem is meglepett. De abban igazad van, hogy feltehetően egy nem túl műszaki beállítottságú felhasználó, úgy ahogy van használta volna. Bár a váltó problémák hamar utolérték volna. Vagy egy finom kis láncszakadás a pedelec-el, turbó módban.
Közben eszembe jutott, hogy itt a gyári RS Sektor villa, még nem adtam el, annak a fékhídja más, abban táncol a 2,8-as gumi. Ha megjön hétvégéig a lánckerék, akkor átmenetileg visszamegy a gyári villa. Így használható lesz végre a bringa.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #105887 üzenetére
Ő ezekre gondol...legalábbis én úgy értettem.A küllőprizmát én is szükségesnek tartom még ha nem is prizma,hanem amolyan fényvisszaverő küllőcsík formájában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105963 üzenetére
Pár napja odajött hozám 1 külföldi mondta hogy nagyon szeret bringázni, és kérdi hogy vane valami pálya a környéken, mondom igen, erre megkérdi hogy nincs-e lehetőség bérelni valami bringát amivel kimehetne...
Úgy szégyelltem magam hogy ebben a nyomorodványos városkában van vagy 8 bringa bolt és egy sem gondol a túristákra, vagy azokra akiknek nincs pénzük egy komolyabb gépre, de azért kipróbálnák hátha.
Ha nálad bérelhető ebike is van, akkor mi valamit nagyon rosszul csinálunk, azt leszámítva hogy nincs hegy a környéken.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #106072 üzenetére
Keresztes vipera,ritkán halálos.
(#106073) l4cz...nem rossz,de ez a Berguson nevetséges,hogy még egy rendes leírást sem tesz közzé. A méret is kábé stimm.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106072 üzenetére
omg, ha ilyen kígyók lennének az itteni erdőkben hamar átszoknék az aszfaltos útszakaszokra. Nem elég nektek a medve? Még a fűből is támadnak az állatok?
Nem lehet hogy a barátod csak eleve lassabban csapatja lefele mert hogy nő? Elnézést ha nem elég pc a megfogalmazás : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Zsolt74
senior tag
válasz jjeahh #106072 üzenetére
Tegnap bicajozás közben mi is majdnem elütöttünk egy valószínűleg erdei siklót.
Ha a viperát nem piszkálod nem fog megmarni.
Amúgy se lesz egy felnőttnek túl sok baja egy vipera marástól.Ezt a neten találtam róla.
A hazai mérges kígyók félénkek, kis termetűek, ártalmatlanok. Hamar megérzik az ember közeledtét és elbújnak. Mindkét viperafajunk csak akkor támad, ha védekezik. Ha az ember véletlenül belenyúl a lakhelyéül vagy rejtekhelyéül szolgáló faodúba, hasadékba, bokorba.
A viperamarás két pontszerű, egymástól 1,5-6 cm-re (a kígyó méretétől függ) lévő seb, amely fájdalmas. A marás környéke hamarosan feldagad. Ritkán helyi ödémák és fájdalmas nyirokcsomó-duzzanatok is előfordulnak. A látható tüneteket mellet az alábbiak jelentkezhetnek még: félelemérzet, szédülés, szívdobogás, fejfájás, gyengeség, izzadás, hányinger.
Zsolt
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106143 üzenetére
Mellékhatásokról én eddig nem tudtam most hogy ijesztgetnek vele kipróbálom ezt a zselatin dolgot.
Itt egy kép, én tavaly ezzel mentem váradról élesdre. 5.5 a jeggy és 5 a bringa pótdíj. Viszont ez nem jelenti azt hogy mindig olyan vonat lesz ahol van bringa tároló. Ez 1 rövid szakasz, kevesen voltak, szóval 1 teljes vagont kaptunk 3 bringásként, de ha itt sokan lettek volna, szuper kényelmetlen utazás jön össze, mert a bringa eldőlhet, ha nincs helyed ledönteni a földre.
Illetve az is érdekes, hogy nem mindig akkor mennek a vonatok mikor ezen az oldalon megjelenik : ))))))))))) Én kimentem 1 héttel előre megkérdezni és megnézni a vontatot amivel megyünk, és akkor mondták hogy közel sem akkor van az érkezés indulás mint az oldalon, szóval kicsit melós összehozni 1 ilyen túrát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
emiki6
veterán
válasz jjeahh #106143 üzenetére
És trialboj: a Ca beépüléséért asszem a D3 felel, azért, hogy jó helyre épüljön be a K2. Ha eleget vagytok napon és elég camabert meg brie sajtot esztek, akkor utóbbi 2 kipipalva, sőt a sajt miatt a Ca is...
A lényeg, hogyha szedtek Ca-t és úgy érzitek használ, de nem akartok hosszútávú problémákat, akkor érdemes D3-at és K2-t is szedni, de nézzetek utána milyet, mert az hogy van egy tápkiegben még nem jelenti, hogy az hatékonyan fel is fog szívódni.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
válasz jjeahh #106157 üzenetére
Olvasd el a cikket amit linkeltem tegnap, talán választ ad 1-2 kérdésedre. (A K2 kelleni fog, ha nem akarod, hogy rossz helyre rakódjon le a Ca). Hogy mennyit és milyen gyakran, azt nem tudom, alapvetően Ca-t nem kell külön szedni, azért írtam, hogy ha úgy érzed jót tesz, akkor szedd nyugodtan, csak kombináld D3 és K2-vel, hogy ne lehessen mellékhatás.
Amúgy, a porcpor elvileg jó az izületi problémákra, elvégre minden benne kell legyen, ami kellhet. A zselatinról, kollagénről is hallottam jókat.
Feltételezem fontos tényező a megfelelő tekerési technika és a megfelelő bringa. Ha fáj valamim (csinálok erőedzést) én azt szoktam, hogy kevésbe terhelem és jobban odafigyelek rá, amíg a fájdalom meg nem szűnik. Ismerd a korlátaidat és figyelj a jelzésekre.
Más: mesélte egy edző, hogy járt hozzá egy triatlonos. A triatlon hiába állóképességi sport, az edző mégis guggoltatta nehéz súllyal őt. Mint kiderült nem hiába, mert mikor tekert fel az emelkedőn és hagyta le sorra a versenytársakat, akkor tudta, hogy mi adta neki erőt.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
emiki6
veterán
válasz jjeahh #106161 üzenetére
Az erőedzés senkinek sem árt, sőt a mai kényelmes világban szinte szükséges az egészséges élethez. (annak is aki teker, nem érdemes túlzottan specializálódni, mert ára van)
Facen pont szembejött ez a poszt, beteszem ide:
"-Kollagén és egyéb mátrixanyagok-
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
A mátrix az egészséghez létfontosságú, bizonyítékok vannak azonban arra, hogy a kollagén és a többi mátrixanyag segíti a szervezetet , hogy a saját mátrixát jó állapotban tartsa.Kollagénpótlás javítja az egészséget:
1.)Javul a csontok ásványianyag sûrûsége;
2.) Javítja a porckopás tüneteit;
3.)Csökkenti az ízületi gyuladások tüneteit;
4.)Egészségesen tartja a bōrt, hajat és a körmöket.
Bioboltokban is hozzájuthatunk, de érdemes saját magunknak elkészíteni. Miért?
1.)Olcsóbb:
300g kollagén~2700-3500Ft Bioboltokban. 0,5 kg bôr, csont, porc~55Ft Piac ✔️2.)A csontokból, bôrbôl és porcokból készûlt leves, nem csak a kollagént tartalmazza, hanem a többi mátrixanyagot is.(glükozamin, kondroitin, hialuron)
Hozzájutása nagyon egyszerű, menj el a henteshez, ők ezt vagdossák le a húsról és ezt meg is tudod vásárolni. A képen látható formában. (0,5 kg-55 Ft=ajándék)"
dunkel: "A kalcium favorizálása teljességgel mesterséges jelenség, bő hatvan éve vette kezdetét, a célja az volt, hogy a tejtermékek eladási rátáját növeljék az USA-ban. Ennek nyomán a napi szükségletet kalciumból 1000 mg-ban állapították meg 1968-tól." Forrás
Illetve 100 g edami sajt 800 mg kalciumot tartalmaz és nem is kell olyan sokat enni belőle, mert nincs annyira nagyon sokra szükség.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Atos23
senior tag
válasz jjeahh #106143 üzenetére
Éppen holnap szeretném felvinni a bicajomat Egerből a Keletibe, vonaton. Én sem láttam bicajos piktogramot. Felhívtam a MÁV ügyfélszolit, elmondták, hogy garantáltan lesz minden két óránként közlekedő vonathoz kerékpár szállítós vagon kapcsolva.
Szóval szerintem az a biztos, hogy ha felhívjuk őket utazás előtt (még annak ellenére is, hogy a MÁV weblapján ez van: A jelöletlen vonatok bármelyikén szállítható 1-6 db kerékpár (kocsitípustól függően) a vonat első vagy utolsó másodosztályú peronján, kivéve, ha ez a kocsi kötelező ülőhely biztosítással vehető igénybe, vagy a szállítást erre vonatkozó piktogram tiltja (kerékpár nem szállítható).
Egyébként a biztonság kedvéért rákérdeztem erre: Ha a helyjegyes vonathoz van kapcsolva kerékpár szállításra is alkalmas kocsi, akkor a kerékpárnak vásárolt jegy nem tartalmaz kerékpár-helybiztosítást. Azaz ha 25 kerékpárt tud egy vonat szállítani, de 200 kerékpárjegyet vesznek, akkor ezt az utazóközönség később érkező része megszívta.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen