-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rootkiller #16344 üzenetére
Ez a "teló" kb csak egy nehezék a bicajon. Inkább egy könnyebb merev villa.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pengemetal #16347 üzenetére
Ha asszonynak kell teló, ne ezzel a borzalommal büntesd.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #16349 üzenetére
820km alatt túlhasználtál egy láncot? Vagy egy sokat futott láncot használtál egy új soron? Mert akkor nem csoda ha tönkretette a sort.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #16352 üzenetére
Ja értem, ez esetben én simán visszavittem volna a kerékpárt oda ahol vettem, hátha kicserélik. Ez nyilván egy kopó alkatrész, amire garancia nem vonatkozik, de ha valóban ilyen hamar tönkrement, van esély rá, hogy kicserélik gariba.
Nekünk egy hasonló eset volt, egy 150 ezer ft-os cross trekkingel, abban is néhány száz km volt, 1000-et nem valószínű, hogy elérte, majd visszahozta a vevő, hogy szerinte a lánccal gond van mert néha megugrik.
Azt hozzá kell tenni, hogy a vevő egy kb 120kg szín izom ember volt, kb olyan combja volt mint egy versenylónak. Valami testépítő forma. na most nekünk nem sikerül reprodukálni a hibát, kapott egy új láncot. Akkor már nekem is sikerült megugrasztani a láncot a legkisebb fogaskeréken hátul. Kicseréltük neki a sort is, utána megszűnt a probléma. Természetesen nem kértünk érte pénzt, gariba kapta. Nyilván számított az is, hogy baromi erős volt, valószínű nyomatékból tekert és elképzelhető, hogy valami gyártási hiba is volt, a kettő együtt eredményezett egy ilyen gyors kopást.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz koczka13 #16377 üzenetére
Hauser, Neuzer... ezek egy hangyaf@sznyival különböznek a tesco bike-tól! Maximum gyerekkerékpárt szabad ilyenekből megvenni, felnőttnek inkább ne. Olcsó kategóriában inkább a gepida.
Egyébként meg 60 ezer alatt nem létezik épkézláb felnőtt kerékpár, ha annál olcsóbban vesz valaki új bicajt, ne csodálkozzon, hogy egy tákolmány az egész.fireproof: Hát attól függ, nem egy űrhajózás, de széleskörű ismereteket igényel a szerelés és az sem árt ha széleskörű a típus ismeret is.
Egyébként meg annyira nem kell megijedni ettől, manapság már ilyenek nincsenek, hogy kazettás és menet is van rajta, van a sima menetes agy, a legolcsóbb bringákon, a legtöbb meg mind kazettás.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz koczka13 #16379 üzenetére
Hát kinek mit jelent a kompromisszum. Van akinek egy 100 ezer ft-os bicaj már kompromisszum mentes, mert az ő felhasználási igényeit kielégíti. Van akinek egy 300-400 ezer ft-os kerékpér is sok kompromisszumot jelent. Meg ugye az sem mindegy, hogy merevben vagy össztelósban gondolkodunk.
fireproof:Manapság a kazettás sorok inkább 8 fokozattól indulnak. 7-es kazettást mondjuk nem nehéz beszerezni, azt tudom. Legalább is nekünk még nem jelentett gondot.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A felnőtt kerékpárok teherbírása többnyire 120kg-ban van maximalizálva, ennyi amit még elviselnek.
Ez alól a speciális, ultra könnyű verseny alkatrészek jelenthetnek kivételt, ott előfordul, hogy 85kg fölött nem ajánlják a használatát. Például némely karbon kerékszettnél, főként a karbon alkatrészeknél jellemző ez a súly korlátozás, de ott sem törvényszerű. Alu vázas országútit nyugodtan használhatsz 100kg testsúllyal. Amire fokozottan figyelj az a gumi nyomás, amúgy is fontos országútinál a magas gumi nyomás, de 100kg körüli testsúlynál még inkább. 8 bárnál kevesebb-el ne használd. De felfújhatod 10-re is.
Illetve még annyi, hogy ne a legolcsóbb országútit vedd, olyan középkategória körül nézegess. -
Runner_fxr
Ármester
válasz thomeef #16419 üzenetére
Rengeteg féle 26-os városi gumi van. Persze, hogy van értelme, sokkal könnyebben fogsz suhanni aszfalton a városi gumival. Ha olcsót akarsz akkor cst city traveller 1.4, ha egy könnyebb, minőségibb, jobban gyorsíthatót akarsz akkor schwalbe kojak 1.25.
Egyébként el lehet lenni 26-os montival városban, megfelelő külsővel, nyilván 28-as kerék jobb városba, de a monti jó lesz terepen is ha vissza rakod a terep külsőt. Ha többet már nem akarod erdőbe használni akkor viszont megfontolnám az eladását és egy 28-as kerekű városi bicaj vásárlását.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz thomeef #16425 üzenetére
Hát, hogy mennyiért tudod eladni, az szerencsén is múlik, a cube jó név, jó bicaj, szerintem viszonylag könnyen el lehet adni. Kb 100 ezer ft most nálunk akciósan egy ilyen felszereltségű bergamont mint a te cube-od. Kb egy kategória.
Normál áron olyan 120-130 körül mozog újonnan.
Szerintem 80k a reális ára a tiédnek. Ennyiért szerintem el tudod adni, ha valóban olyan keveset használt, ha szerencséd van akár többért is, tedd ki mondjuk 99-ért úgy is alkudni fognak. 80 alatt ne add oda, nagyjából ennyi.Városiban sokféle választásod van, fitnessz bicaj, cross trekking, trekking, esetleg országúti. Ha v-fékessel megelégszel 100 körül kezdődnek a normálisabb trekkingek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz rootkiller #16431 üzenetére
Nézőpont kérdése. Szerintem meg az a mazochista aki outival megy városban. Sőt akár az is ide sorolható, aki egyáltalán városba kerékpározik, egészségtelen levegő, kerékpárutak hiánya, veszélyesen közlekedő gépjárművek. Félreértés ne essék, nem az autós közlekedést szorgalmazom, csak lássuk be, az élvezetes, biztonságos kerékpározásnak azért vannak feltételei, ez pedig Magyarország városaiban nagyon ritkán adatik meg. Én például azt sem tudom elképzelni, hogy 2 település között, egy főúton tekerjek egy kerékpárral, abban bízva, hogy a mögöttem közlekedő teherautó nem öl meg. Ez számomra nem kerékpározás.
Nem összehasonlítható azzal, amikor feltekerek a hegyekbe, jó levegőn vagyok, nincs forgalom stb.
De még ha az autós forgalmat nem is nézem, nekem már az is dögunalom, hogy egy aszfaltcsíkon tekerek.INMOTEP: Akkor használd egészséggel, sok erdei km-t kívánok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 313313 #16439 üzenetére
Egy minőségi aluváz, soha nem volt 15 újonnan, ezt nem tudom honnan veszed.
80-90-ért deore-al, újonnan, a büdös életben nem volt kerékpár, ne mond már, én is követem azért.
Én 2003-ban vettem egy aluvázas kone chute FR/dirt gépet. Ezen deore felszereltség volt, rock shox psylo nyilt olajfürdős villával, kedvezménnyel kaptam meg 250k-ért! A kona chute váz külön valami 100k lett volna akkor.
Mivel a forint gyengült az elmúlt pár évben, így nyilván annyival drágult minden, de ez nem olyan drasztikus a kerékpárokban.Nálunk 100 ezer ez: [link]
Érdemes körül nézni, nem az első boltban megvenni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #16442 üzenetére
313313: Ja 2003-ban vettem egy avid bb7-es mechanikus tárcsaféket előre, 37 ezer ft volt. ma meg kb 15. 37-ért egy hidraulikus belépő fékszettet kapsz, nem csak 1db mechanikust.
A minőségi bringák mindig drágák voltak, de van elérhető áron hobbi kategória, ez ma is így van.
Emlékszem a 2000-es évek elején mennyi volt egy manitou dorado villa, 500 ezer ft. Akkor az volt a csúcs dh villa, ma is 350-450 között van egy csúcs fox 40.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16444 üzenetére
Persze, de a kerékpárboltosok sok esetben a külföldi ajánlott ár alá mennek, ha nem akarják, hogy rájuk rohadjanak a kerékpárok, de mindig akadnak akik próbálkoznak drágán, azt nem kell megvenni. Én még most sem értem milyen drágulásról beszéltek, inkább pont az ellenkezőjét látom kerékpár ügyileg.
Egy egy alkatrész ára persze nyilván változik, ahogy a ft árfolyama változik, de ez minden mással is így van.Na meg azt se felejtsük el, hogy ma milyen technikát kapunk a pénzünkért és 10-15 éve milyet kaptunk. Ez mondjuk inkább a drágább bicajoknál mutatkozik meg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 313313 #16446 üzenetére
Egy mali pythont ne hasonlíts a minőségi alu vázakhoz, de a caprine és egyebek se ez a kategória, a magellán mondjuk nem volt rossz, de az nem is 15 ezer volt, pláne nem egy polarx.
Az 50%-os drágulás biztos, hogy nem volt.
Szerintem ma sincs különösebb probléma a kerékpárok árával.
De akkor konkrét példát mutass kerékpárra, hogy x évben mennyiért vetted és most mennyi.D.Orion: Két külön dologról beszélünk, az, hogy mennyi a kisker haszna egy dolog, meg az is, hogy most mennyi egy kerékpár és régen menyi volt. Senki nem mondta, hogy sajnálni kell a kerékpár boltokat és valóban van rajta bőven haszon, de olyan mennyiségeket a Magyar kerékpárboltosok nem adnak el, hogy ebből meggazdagodjanak, bár akad pár kivétel.
Azon meg ne csodálkozz, hogy valaki taiwanról rendel egy konténer árut és az olcsó lesz, tehát több hasznot tehet rá.imyourfriend: No azért ne beszéljünk butaságokat, 100 ezerért semelyik kisker nem vesz fox40-et.
Másrészről meg, hogy 100 ezret se ér, aha, ja, akkor tervezz, gyárts olcsóbban olyan villát ami kibírja a redbull rampage-t meg hasonlókat és nem 10 kiló. Senki nem vitatja, hogy van rajta haszon, de ne szóljunk már le ilyen kaliberű cuccokat, pláne úgy, hogy halvány fingod nincs arról, hogy az mit nyújt, hogy működik, mert idáig max fényképen láttál olyat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16453 üzenetére
2007-ben 250ft volt egy euro, most meg 320, ezt se felejtsük el.
Én csak azon akadtam fent, hogy 50%-os drágulás a kerékpárokban, ilyen azért nagyon nincs. Ezt te is beláthatod, hogy erős túlzás volt. Amúgy meg ilyen erővel vitatkozhatnánk minden máson is, hogy hú de drága stb. Maradjunk annyiba, hogy átlag magyarnak minden drága, mivel alamizsnát kap, nem fizetést sajnos. Ez a téma amiről itt beszélgetünk, Ausztriában például fel sem merülne, mert az átlag ember 2-3 ezer euróval megy kerékpárt venni.
Az autós hasonlathoz annyit szólnék, hogy egy átlagos terméket hasonlítasz, egy verseny alkatrészhez. Annak nézz utána, hogy mennyibe kerül egy fox verseny lengéscsillapító ahhoz a land rover-hez, amivel mondjuk dakaron mennek. Ennek már értelme is lenne, ellenben az előbbi hasonlatoddal.imyourfriend: A te hozzászólásaidon egyedül az irigységet érzem, ráadásul amit most itt az utolsó hsz-ben írtál semmi köze a témához. Az, hogy óvodás hülye gyerekek min vitatkoznak, mi köze az előbbi témához, miszerint az utóbbi pár évben dupla annyiba kerülnek szerintetek a bringák? Mit kell azon csodálkozni, hogy egy felső kategóriás verseny alkatrész drága? Az, mint ahogy minden egyéb más felső kategóriás termék is drága, hobbi célú kerékpár nem drága, ez a lényeg.
Egyébként az, hogy egy dh gép 2 kilóval könnyebb, egy versenyzőnek rengeteget számít. Ebből is látszik, hogy nem túlzottan értesz ehhez a témához.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #16459 üzenetére
Akkor örülj neki, hogy jómódú a családod, bár szerintem inkább arra törekedj, hogy te is megteremtsd magadnak, mert nem lesz mindig ott apuci, hogy perkáljon. Meg még nekik is mehet rosszabbul, az élet sok mindent hozhat.
Nekem még is úgy tűnik, hogy szerinted az aki drága bringát vesz egy idióta.
Van akinek az a fontos, mint ahogy leírtad más meg nem vesz 200 ezerért objektívet, mert jó neki az 50 ezres kompakt is.Miből gondolod, hogy a kerékpárboltosok mind tisztességtelenek? Ilyen erővel minden kereskedő az. Aminek nyilván van valóság alapja, de azért nem mindenki tisztességtelen.
Nem szükséges válaszolni, ezt már nem azért írtam, igazából elbeszélünk egymás mellett, szóval szerintem is zárjuk le.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16462 üzenetére
Konkrétan mi a problémád a komolyabb telókkal? Az, hogy szervizelni kell őket? Átlag évi 1-2 szervizt igényelnek, hacsak nem verseny használatban vannak. Cserébe hosszú ideig működnek, nézd meg mennyi régi teló működik a mai napig, 2000-es évek elejéről rengeteg marzo villát látni. Értem én a problémád, egy autóba veszel 4db lengéscsillapítót, használod pár évig, hozzá se kell nyúlni, majd kidobod és veszel másikat.
Nos ugyan ezt meg tudod tenni az alsó kategóriás suntour villákkal, megveszed kb 20 ezer ft-ért, használod pár évig, hozzá se nyúlsz, majd kidobod és veszel másikat. Ha komolyabb igényeid vannak, akkor meg veszel egy igényesebb villát, de azt időnként kénytelen leszel szervizeltetni, különben hamarabb elhasználódik.
A hasonlatod totál értelmetlen. Kíváncsi lennék, hogy egy verseny célra gyártott autó lengés csillapító milyen karbantartási igénnyel rendelkezik és mennyi a futásteljesítménye.
Én régebben motoroztam, volt 80-as meg 125 cross motorom. Ezek a gépek üzemórásak, nem km-ben mérik a futásteljesítményt, hanem üzemórában. A 80-as cross gépem motorja nem egész egy nyár alatt generált igényelt amikor minden nap motoroztam vele. A telókat is időnként szervizelni kellett, persze egy kerékpár lengéscsillapítónál jóval ritkábban, de a súlya is jóval több volt, túl lehetett méretezni. Ezek ilyen dolgok.
Soha nem voltam túl jó matekban és fizikában, de kíváncsi lennék egy olyan számításra, hogy egy kerékpáros teleszkóp, a méretéhez, súlyához képest mekkora erőhatásokat kell elviseljen, mondjuk egy autó lengéscsillapítóhoz képest és most én itt komoly terephasználatra gondolok, már ami a kerékpár lengéscsillapítót illeti.Drágulni meg minden drágult, a ft egyre gyengébb, nem érdemes csodálkozni, ettől függetlenül szerintem még mindig elfogadható áron vannak a belépő hobbi kerékpárok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz INMOTEP #16473 üzenetére
A felső cső hosszát kell megmérni, azzal érdemes számolni. Csőközéptől csőközépig kell megmérni.
16"-os váznál ez olyan 53-54 centi körül szokott lenni. Ami 175 centis magassághoz nagyon neccesen jó, inkább 168-170. 175 centihez 55-55.5 centis felső cső az optimális. Egyébként mennyi a testsúlyod? Mert az is számíthat, ha könnyebb vagy akkor nem baj ha kicsit kisebb, ha nehezebb vagy akkor mindenképp a picit nagyobb, ez akkor fontos ha határeset és 2 méret között kell dönteni.Egyébkén ez egy 2012-es modell, 80-ért szerintem rendben van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16479 üzenetére
"Azt nem tudom mit bír az a Fox teleszkóp és meddig b.szkurálták míg ilyen hiper-szuper lett
De azt tudom, hogy egy Land Rover Defenderbe a 4db lengéscsillapító és rugó megvan 250e ft-ból és azért hegyen kap az is rendesen 2,5 tonna alatt, de kibír 100.000 km.t"
Erre a hozzászólásodra reagáltam.Én sem akarom a foxot lesz.pni, tény, hogy megkérik az árát, konkrétan ott van a fele annyiba kerülő xfusion, próbáltam, semmivel se rosszabb mint a fox. A rock shox monarch levegős tagok se rosszabbak a fox levegős tagjainál.
Azt sem mondom, hogy nem drágultak, de szerintem még mindig elfogadható az ár az alsóbb kategóriákban.
Amíg emberek Magyarországon 250-300 ezrekért vesznek ájfónt, nekem senki ne papoljon a drága kerékpárokról.INMOTEP: Akkor nagyjából jó lesz az a 16"-os.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #16481 üzenetére
Hát épp ezt mondom én is. Nekem nem kell ezt megmagyaráznod.
Pontosan ez a véleményem mint neked.Egyébként mostanában nekem is a Rock Shox meg az Xfusion szimpatikusabb mint a Fox.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Valkűr #16488 üzenetére
Na ez is baromira életszerű, hogy valaki részletre vesz 300 ezres ájfónt, de nem lesz pénze 20 ezres villára, vagy még is mit akartál ezzel mondani?
Egyébként kerékpárt is lehet venni kamat mentes részletre is, bármilyen meglepő.
Az rst villával kapcsolatban, próbáld meg, hogy bemész egy ruhaboltba és azt mondod eladó csajnak, hogy nézze nekem nincs egyben 30 ezer ft-om cipőre és farmernadrágra, de azt mégsem mondhatja nekem ,hogy akkor most alsógatyában és zokniban menjek dolgozni. Szerinted mennyire fogja érdekelni a problémád? Ha nincs pénzed nem veszed meg, ennyi. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16491 üzenetére
Szerintem aki többszázezres telefont akar az akkor se nyavajogjon a drága kerékpáralkarész miatt. Akinek a kerékpár fontos arra költ. 200 ezres villa azért baromira nem átlag cucc, akinek olyan kell az fanatikus és nem fog ezen nyavajogni, hanem valahogy megoldja. Ez az egész már csak szőrszál hasogatás.
-
Runner_fxr
Ármester
Azért ezeket a gépeket nagyon át kell nézni, ez is 160-ért kicsit olcsónak tűnik, vagy hülye hozzá, vagy valami simli van a dologban.
Rugóstag az össztelós bringákban van, a villát nem rugóstagnak hívják ha arra gondoltál. Egyébként az a sid nem rossz, persze mindennél lehet jobb, de ilyen áron jó az. Egy fox villa sem feltétlenül jobb, meg aztán az évjáratot is nézni kell.
-
Runner_fxr
Ármester
Ha ennyire biztos vagy a dolgodban akkor minek kérdezted meg itt a topikban? Még egyszer mondom, egy sid sem rosszabb mint egy fox. Meg az évjárat sem mindegy. Attól mert valaki versenyez, még lehet simlis, egyébként szívesebben veszek átlag embertől, mint olyantól aki versenyzett vele.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nagyon kacérkodom ezzel a kamerával: [link]
Az as15 is elég lenne, de ahogy nézem ez csak egy 10-es el drágább. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Doki-HUN1978 #16554 üzenetére
Látatlanban erre nehéz mit mondani, egy régi, elhasználódott bringán sok hiba lehetőség lehet. Ha csak a hajtás kopott, tehát hajtómű, lánc, sor, akkor azt mindenképpen érdemes cserélni, ezek egy új bringán is kopó alkatrészek, tehát azon is idővel cserélni fogod. Ha nem elég a fékbetét és bowden, bowdenház csere, patkófékeket is lehet olcsón venni. Váltókat sem feltétlenül kell kicserélni, át kell nézni.
Te tudod, hogy mennyi pénzt szánsz rá, ha veszel egy új országútit, mondjuk alu vázzal, carbon villával, 105-ös szettel, biztos sokkal nagyobb élmény lesz, mint ez a régi mali felújítva, de a ráfordított pénzmennyiség is ég és föld lesz.
Ha a mali annyira gázos, hogy szinte minden alkatrésze csere érett, mondjuk a vázon és villán kívül, akkor érdemes megfontolni, hogy akarsz e rá annyit költeni,vagy inkább egy új, modernebb gépet veszel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #16587 üzenetére
Kapnak egy jó ajánlatot az egyik fő alkatrészre, vagy konkrétan a boltosnak kell róla valami, a többit meg kiárulják. Komplett bicóról bontva, jobb áron hozzá lehet jutni az alkatrészekhez. Azért azt be kell látni, hogy Magyarországon nem könnyű eladni a komolyabb gépeket. Én se tudtam szerezni abból a cube bicóból amit szerettem volna. 630 ezres gép. Kérdeztük a nagykert, egyetlen db jött belőle az országba, az sajnos nem az enyém lett.
Főként előrendelni kell a boltosoknak. Ha nem rendelsz drágább modelleket akkor így jártál, utólag már nem könnyű beszerezni. Egyébként régebben több gyártó adott csal vázat, mostanában inkább csak komplett bicókat árulnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Na ez egy jó nap, visszaigazolták a német raktárból a rendelésünket és közte van az én bringám is. Kérdéses volt, hogy egyáltalán lesz e, mivel nem rendeltünk elő a drágább modellekből. Jön egy kiskonténernyi bringa, de azok az olcsóbb modellek. Ami nekem kell az pedig komolyabb kategória.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csapi007 #16610 üzenetére
A bovdenek nyúlhatnak picit és ezáltal elállítódhat a váltó. Illetve az új kerékpárokon néha előfordul, hogy lelazul a pedál vagy a hajtókar. Többnyire a négyszögtengelyes hajtóműveknél kell erre figyelni. Ha lelazulva használod tönkremegy, arra pedig nem lesz garancia. Ezeket ellenőrizheted te is ha van hozzá szerszámod, de ajánlott minden csavart átnézni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #16615 üzenetére
Ez a gumizós megoldás vajon elég stabil? Én jobban szeretem a bilincses megoldást, nekem is hasonló kínai "utánzat" van. Henger alakú, Cree xmlT6-os leddel, abban 1 db led van, elég jó fénye van. Viszont én inkább a bilincses verziót választottam.
Attól tartanék, hogy menet közben ez a gumizós lámpa elforog és állandóan baszkurálni kell. Na attól megőrülnék.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha nem mész vele terepre, felesleges a mtb, inkább trekking. 30k-ért újat csak a tescóból tudsz venni, de ha azzal gondod lesz akkor magadra maradsz.
Tehát csak a használt lehet értelmes választás ennyi pénzből, de 30 ért olyat szinte lehetetlen talàlni amit nem kell majd felújítanod. Ha normális bringát akarsz ennél kicsit többet kéne rászànnod. Olyan 50-60 körül. -
Runner_fxr
Ármester
Azt azért tudnod kell, hogy ez az 50-60 ezer is egy olyan összeg, amiből egy teljesen hétköznapi, alap gépet tudsz venni, ez még nem azt jelenti, hogy valami hú de frankó bringád van, túl nagy elvárásaid ne legyenek vele szemben. Ha új, akkor ezért a pénzért egy acélvázas, merev villás, legegyszerűbb shimano váltós trekkingről lehet szó. Ezzel erdőbe ne nagyon menj, ahhoz azért egy minőségi cross trekking kéne, vagy egy normálisabb mtb. Használtban már kifoghatsz egy kategóriával magasabb szintű bringát, például trekkingből aluváz, alap rugós suntour villa, shimano acera, v-fék.
Montiban is hasonlóra számíts. Azt is el kell döntened mtb vagy trekking, ha főként aszfalton és kevesebbet, nem túl durva terepen használnád, akkor cross trekkinget javaslok, ha inkább többet mennél erdőben, kevesebbet aszfalton, akkor meg a mtb lenne a jobb választás.
Mivel itt kérdezed, gondolom nincs túl nagy kerékpáros tapasztalatod, ezért a használt az jelentős kockázattal is jár, amennyiben nem hozzáértővel mész megnézni.
Viszont ha az újat választod, akkor igazán a legolcsóbb 50-60 ezres kategóriát sem tudom nyugodt szívvel ajánlani. Ennyiből inkább a használt piacon érdemes nézelődni (bikemag.hu, testbike.hu)
100-120 ezertől indulnak a nyugodt szívvel ajánlható hobbi kerékpárok. Ha tárcsafékes verzió kell akkor meg 150. Sajnos ez a nagy büdös helyzet.
Viszont választhatsz kamatmentes részletre is bringát, úgy azért könnyebb mint egyben. És tuti jó géped van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #16642 üzenetére
Hát ha nem is kotlát ,de túl sokra ne számítsunk.
Ez az alja, alap trekking, 65900 ft-ért ennyi van. Ha nem is esik szét az ember alatt, de azért ettől túl sokat elvárni naiv dolog lenne. Sűrűn kell beállítani, kizárólag aszfalt használatra való, ezt erdőbe még véletlenül sem szabad vinni.
Ez a cross trekkingek alja, 82900. Még ez sem az a modell amit nyugodt szívvel ajánlanék.
Nagyjából innen indul az a kategória cross trekkingből, amit már nyugodt szívvel lehet ajánlani.
De sok egyéb márka is van, ez most szerintem baromi jó áron van: [link]
Mindenképpen érdemes az előző évi modelleket keresni ha igazán jó vételeket akarunk csinálni.Montiból nagyjából innen indul a történet: [link]
Ez már egy nyugodt szívvel ajánlott darab, persze kizárólag hobbi, túra használatra. -
Runner_fxr
Ármester
Szia! Igen, itt sok mindenre választ kaphatsz kerékpár ügyben. Viszont ezek a kérdések már rengetegszer felmerültek, én azt javaslom neked, hogy töltsd le és olvasd el ezt az irományt, majd ha még vannak kérdéseid, akkor tedd fel nyugodtan.
50-60-ért az elvárásaid nagyon minimálisak legyenek, ez a kerékpárokban a low budget kategória. Ha pc-hez akarom hasonlítani, mint a legolcsóbb asztali gép, kb itt is olyanok legyenek az elvárások.
Ha fontos a kényelem, akkor ne országútiban gondolkodj, hanem trekkingben. Egyébként új, normális minőségű országúti, 200 ezer alatt nem nagyon van.
Decathlonban mondjuk 120-ért már van, de azt nyugodt szívvel nem ajánlanám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16722 üzenetére
Nem maszekolok. Pedig valóban jó lenne egy itthoni műhely, de sajnos nincs hozzá hely, panelban lakom, ez itt körülményes lenne. Ehhez egy kis garázs kéne, az meg nincs.
Viszont tudok ajánlani jó kerékpárboltokat.jackbacsi87: Tulajdonképpen részben igazad van, anno én sem az iskolában tanultam meg számítógépet szerelni, pedig rendszergazdának tanultam.
Egyszerűen érdekelt, nekiálltam, tapasztaltabb ismerősöket kérdeztem és belejöttem.
A kerékpár meg régi szerelem, 1993-óta tart.
Rengeteg mindent meg tudsz tanulni önszorgalomból a kerékpár szerelésről is, alap gépeket simán tudsz magad is szervizelni, ha vannak megfelelő szerszámaid és meg van a kellő műszaki beállítottság, utána olvasol. Viszont komolyabb gépekkel gondba lehetsz, én nem ajánlanám, hogy például egy fox telót vagy egy rock shox sid-et 0 tapasztalattal nekiállj szervizelni, az bizony drága mulatság lehet. Ezeket sajnos csak tapasztalt szakiktól tudod megtanulni, erre pedig kevés embernek van lehetősége. A hidraulikus fék az még megoldható házilag, egy kis utána olvasással, de a komolyabb villák, rugós/levegős tagok már kemény diók.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16749 üzenetére
Én mindig szerettem a Hayes fékeket, bár a sole az egy eléggé low end hidraulikus, igazat megvallva soha nem próbáltam, hfx9-em volt még nagyon rég, az nem volt valami nagy szám, utána stroker trail és ace fékem is volt, azokat viszont imádtam, a fékkarjuk is remek volt.
Sole szett tárcsák nélkül szerintem max egy 10-est érhet.Shimano fékek egyébként nem rosszak, úgy vettem észre, hogy még az alsó kategóriás hidraulikus fékeik is baromi jól fognak. Az új deore akár All mountain gépen is megállja a helyét, meg is lepődtem, a fékkarja is nagyon bejön. Bár az elsőt lehet lecserélem egy ilyenre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #16751 üzenetére
PM.
Én is rendesen kiköltekeztem, átutaltam az új bringa árát, plusz a reverb stealth cső, egy telópumpa és le vagyok nullázva.
De úgy is tudom, hogy majd még biztos cserélgetek ezt azt, mindig van mit fejleszteni.Most nézem a videót, hogy kell szakszerűen beépíteni, még nem csináltam ilyet. Elcseszni meg nem akarom.
Ebből a szövegből nem sokat értek, de annyira nem tűnik bonyolultnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz planbmokus #16753 üzenetére
Az utóbbi időben, fékben inkább Shimano párti vagyok, nagyon jól fognak, nincs velük gond.
Magurából nekem egy julie szett volt, egy Cannondale super V600-on, hát az borzasztóan gyenge eresztés. A jobb fékeit még nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz INMOTEP #16792 üzenetére
Iphone 5-öd van és képes voltál egy ilyen bringát megvenni?
Szerintem erre a bringára ne költs semmit, csak amit majd muszáj lesz, pl fékbetét, illetve a legolcsóbb külső ha elkopnak.
Egyébként sosem értettem, hogy mire jó ez a cruiser, azon kívül, hogy fürdőnadrágban, meg strandpapucsban letekerek vele a nyaralóból a Balaton partra, feltéve ha nem túl nagy a távolság.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs