- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Crypto Trade
- Windows 10
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Játékfejlesztés
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #74918 üzenetére
"de attól hogy valami technológiailag túl lett bonyolítva, még nem biztos, hogy a gyakorlatban is jobb. A magas árat viszont indokolja"
Ezzel a kijelentéssel még egyet is tudok érteni, mert valóban nem feltétlenül a legbonyolultabb megoldás a legjobb. Viszont jelen esetben talán mégsem egészen helytálló, mert a Variotronic egy olyan problémára nyújt megoldást amire egyetlen hagyományos fényre sötétedős lencse nem tud megoldást nyújtani.
A hagyományos vario lencsék besötétedése viszonylag gyors, ami azt jelenti, hogy kimész vele egy napos helyre és kb 1 perc alatt besötétedik, ám a kivilágosodás több időt vesz igénybe, akár 10-15 perc is eltelik mire teljesen kivilágosodik. Ez mindegyikre igaz, kivéve a Variotronic-ot, ami 0,1 másodperc alatt sötétedik és világosodik, mivel elektromosságon alapuló technológia. Tudja ezt manuálisan is és automata módban is. Ennek a szerepe akkor jelentős amikor erdőbe bringázol, és van amikor besüt a nap, van amikor árnyékos. Nagyobb sebességgel így menni egy besötétedett napszemüvegben nem mindig biztonságos, mert nem látod rendesen a köveket, gyökereket. Nekem nincsenek látási problémáim, de bizony sokszor előfordult, hogy ezért kellett lassítanom, vagy épp az utolsó pillanatban vettem észre valamit amitől akár el is eshettem volna. Ez a probléma egy Variotronic-al nem áll fenn, mert fényt érzékel, még csak nem is UV-t és 0,1 másodperc alatt alkalmazkodik a fényviszonyokhoz. Nyilván ennek ára van, de kapsz is érte cserébe olyat amit más nem nyújt.Strezi: Nem kell egy ilyen gépet félteni, ez már a Trail kategória, ami azért bírja a csapatásokat, persze nem a 10 méteres ugrásokat. Inkább a hátsó agymotorod miatt lehetnek problémák, mert könnyebben pattan meg a kerék emiatt.
Mennék én is ha 2 hét múlva mennél.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #74926 üzenetére
Azért az Uvex-nek elég nagy tapasztalata van abban, hogy ne csináljon olyan szemüveget ami nem jó a szemnek. Nekem is van vagy 10 napszemüvegem, fényre sötétedősből is vagy 3db és van egy Variotronic is. Mind Uvex, és nincs ezekkel alapvetően baj, nagyon kellemes a lencséje. Általános használat mellett 95%-ban semmi gond, probléma akkor fordul elő ha nagyobb sebességgel szeretsz menni komolyabb terepeken. Akkor adódhatnak szituációk amikor túl sötét egy S3-as lencse. Ez márkafüggetlen, ez minden szemüveget érint. Ilyen esetekre hasznos a Variotronic, nyilván nem az átlagfelhasználóknak készült, ezt az ára is tükrözi.
Egyébként szerintem a szemüveg egy elég fontos kérdés. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #74932 üzenetére
Mi 99-ért adjuk a Variotronic lencsés szemüvegeket, 60K-s hagyományos szemüveghez mérten szerintem nem elrugaszkodott az ára. A sima variomatic 35-40 körül van.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #74957 üzenetére
Ez tényleg így van. Ettől függetlenül nekem azért van fenntartásom a pinionnal kapcsolatban. Nehezebb mint a láncváltó és ha műszaki probléma van vele, azt igen körülményes javítani. Emellett nyilván számos előnye van, nem vitatom, de valahogy nem érzem azt, hogy kéne.
Strezi: Hát ott valóban észnél kell lenni az időjárással, még szezonban is. Nekem is most érkezik meg csak a bringám, aztán vége a szezonnak. De ameddig nem megy 10 fok alá a hőmérséklet, és nem lesz csapadék, megyek vele hegyre.
szjoci: Nyilván meg van a maga létjogosultsága a markolatváltónak, nem véletlenül van a palettán, de azért a legtöbb embert nem győzi meg. Nem véletlenül, lehet XC-ben működik, de egy AM/Enduro kategóriában, pláne DH-ban elképzelhetetlen. Pedig anno a 90-es évek közepe táján pont a DH-ban debütált a Grip Shift.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -conrad- #74962 üzenetére
Kell maradnia a zacsi és a váz között szabad helynek. Az hülyeség, hogy nem baj ha eléri, mert úgy sem így használjuk. Kissé fura nekem ez, mert 52-es a Fitness bicóm, de van hely a felső cső és a műszer között. Pedig én 178 centi magas vagyok és a belső lábhosszom sem több mint 83 centi. Egyébként ez konkrétan melyik Cube bringa?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #74974 üzenetére
Hát nem mindenki büszkélkedhet ekkorával: [link]
-conrad-: A geo táblázat alapján 2 méret között lehetsz, vagy az Cube szerinti 54-es ami ténylegesen 52, vagy a Cube szerinti 58-as, ami ténylegesen 56. Én látatlanban egy 56-ost mondanék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SOAD19 #74979 üzenetére
Váltóbovdened nem szorul sehol? Szépen fut a házban? Esetleg egy kicsit lazíthatsz is a rugó előfeszítő csavaron. Ettől függetlenül lehet, hogy a fül picit elhajlott, váz nem hiszem, bár különösebben nem tűnt ferdének a váltód a fogaskerekekhez viszonyítva. Néha sajnos előfordul olyan is, hogy bizonyos fogaskeréksorral bizonyos váltók nem tudnak pontosak lenni. Én is találkoztam már ilyennel. Elvileg kompatibilisnek kellett volna lennie, de a gyakorlatban mégsem volt az. Kicseréltem egy másik sorra és megjavult a váltó. Láncod jó?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #74995 üzenetére
Például ez is érdekes, hogy nem igazán látok pedelec gépet a Kona kínálatában. Ma már minden valamire való gyártónak vannak ilyen gépei. De ettől függetlenül ha ránézek a kínálatukra, nem érzem azt, hogy Konát vennék. Régen meg tényleg nagyon szerettem őket, és azért konkurencia akkor is volt. Kis túlzással a Kona vázakat utánozta kb mindenki. Most meg hosszú évek óta nem hallani semmi olyan különlegességet ami a Konához fűződne. A tavalyi Eurobike-ról sem emlékszem a Konára. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz bringák lennének, csak már nem az a különleges gyártó, akit mindenki másolni akar.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #75004 üzenetére
A fokozatosságra érdemes figyelni, ha túlhajtod magad az em tesz jót a keringésnek. A túlhajtásnak egyik tünete az ha a kerékpározás után is még hosszabb ideig magas a pulzusod (90-100). Ezt csak úgy tudod elkerülni ha fokozatosságot betartod, és edzetlenül nem hajtod magad mint egy őrült. Illetve a folyadékra, táplálkozásra figyelj, mert ez is befolyásolja a tűrőképességed. Egyébként amikor komolyabban foglalkoztam a súlyzós edzésekkel, nem egyszer volt, hogy egy keményebb edzés után elhánytam magam. Ilyenek előfordulhatnak.
geotigris9: Itt nem is az a lényeg, hogy hol helyezkednek el a pedelec gépek, hanem, hogy egy feltörekvő innováció. Ma már szerves része a legtöbb gyártó palettájának. Ha valaki ezt kihagyja, akkor egyrészről kimarad egy növekvő piaci szegmensből, másrészről elgondolkodtató, hogy miért nincs. Talán nincs már rá kapacitása, mert nem olyanok az eladásai, hogy ez is beleférjen. Most itt kivételt képeznek a kifejezetten országútikkal foglalkozó gyártók. Viszont aki gyárt mindent, szerintem nem engedheti meg magának, hogy pedelec gépe ne legyen. Én így gondolom.
Egyébként nyilván nem a klasszikus értelembe vett kerékpár egy pedelec, de használhatóság szempontjából ugyan az. Ugyan úgy tekered, csak annyi plusz van a dologban, hogy van egy segítséged, amivel tudod könnyíteni a terelést ha fogy az erőd. A kezedbe ad egy lehetőséget, amit sokféleképpen lehet használni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75020 üzenetére
Nyilván nincs ok nélkül, én csak elmélkedtem rajta. Igen, pl a Bosch is csinál ilyen motorokat, és valóban nem a kerékpárgyártók. De a hozzá passzoló vázat már a kerékpárgyártó készíti és nem kis kihívás jó vázat készíteni pedelec rendszer mellé. Pláne ha össztelósat akarnak. Tudtommal egyéb alkatrészeket sem a kerékpárgyártók készítenek. Pl a Rock Shox villákat, vagy a Shimano váltókat sem a kerékpárgyártók készítik, hanem mindenki megvásárolja ugyan úgy, akárcsak a Bosch, vagy Yamaha stb rendszereket. Tehát itt nem teljesen értem miért is hoztad fel azt, hogy a Bosch gyártja a hozzá passzoló motort és nem a kerékpár gyártó. Egy kerékpár lelke a váz, nem az alkatrészek egyvelege. Az alkatrészeket mindenki megvásárolja ugyan azoktól a gyártóktól.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75023 üzenetére
Pont ezt írtam az előbb, hogy ilyen vázat készíteni nem olyan könnyű, akárcsak a Pinion-al kompatibilis vázat, de mondhatnám a szíjhajtáshoz tervezett bontható vázakat. Nyilván nem véletlen nincs a Konának ilyen váza, mert sok erőforrást igényelne a tervezése. De ha lépést szeretne tartani a többi gyártóval, lehet nem ártana erre a területre is fókuszálni. Nem igazán értem most hova is akarsz kilyukadni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75026 üzenetére
Pedig semmivel sem másabb rendelni a Bosch-tól egy pedelec rendszert, mint mondjuk a Rock Shox-tól villákat, vagy a Shimano-tól szetteket. A váz elkészítése már macerásabb ha saját tervezésűt akarnak, de innen indult a beszélgetés, hogy a Kona ebbe nem szállt be.
Egyébként a pedelec rendszerek is rendkívül elterjedtek már, csak nem idehaza. Sok nagy kerékpárgyártót pont a pedelec rendszerek elterjedése, eladásai mentett meg a csődtől.Köszi, de már sikerült rendelni egy fórumtárs segítségével egy ilyet kékben: [link] A bringámhoz abszolút színben passzoló lesz. Egyébként ez a típus volt az első ilyen jellegű sárvédő.
-
Runner_fxr
Ármester
Specialized teszt időpontfoglalás is elérhető már.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75068 üzenetére
Ezt én már akkor is hülyeségnek tartottam amikor divat volt. Pont a fentebb írt dolgok miatt. Egy haszna lehet, ha elesel véd a sérüléstől.
-
Runner_fxr
Ármester
Jó dolog az internet, de ugyanakkor sok probléma okozója. Manapság már semmiben nem lehetünk biztosak. Annyi kuruzsló írogat össze vissza mindenféle hülyeséget, hogy ezen kiigazodni szinte képtelenség.
Nagy divat az edzés, egészséges táplálkozás, amivel nincs is baj, csak éppen túl sokan akarnak ebből megélni. Ennek az az eredménye, hogy minden második cikk, ami az edzéssel, táplálkozással kapcsolatos, kb ilyen Norbi szintű fél tudományos maszlag. Én még mindig azt mondom, hogy orvosok véleményét kell kikérni, nem ön gyógyítani, meg kísérletezgetni. De persze mindenki azt csinál az életével amit akar. -
-
Runner_fxr
Ármester
Ebből az jön le, hogy egy tanult ember, de akkor sem orvos.
Persze ez még nem zárja ki azt, hogy valóban ért a témához.
Én nem állítottam, hogy ő is norbi szintű kuruzsló, csak általánosan mondtam valamit.Cathfaern: Nyilván nem mindegy, hogy milyen orvosról van szó, és mekkora a tapasztalata.
Viszont egy tapasztalt belgyógyász szakorvos, vagy egy sport orvos véleménye számomra többet ér mint akármilyen edző, táplálkozási szaki véleménye. Ami nyilván nem zárja ki azt, hogy orvosi végzettség nélkül valaki jó táplálkozási tanácsadó legyen, de azért az egésznek az alapja még is csak a szervezet működésének a nagyon alapos ismerete. Ebben meg csak is az orvosoknak van a legnagyobb tudása.
Nem is igazán értem, hogy lehet ezt külön választani? A táplálkozást és a szervezet működését?
És azért az sem véletlen, hogy zsúfolásig vannak külföldi hallgatókkal a Magyar orvosi egyetemek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Bevallom nem tanulmányoztam a paleo étrendet alaposabban, de az tény, hogy rengeteg mindenre rámondják, hogy paleo, mert akkor jó sok pénzért el lehet adni, akárcsak a kézművest. Ebben egyetértek Normi-val.
A paleo talán azért is cseng sokak fülében rosszul, mert amikor a köztudatba került, mindenki a paleolit kori táplálkozásra hivatkozott. Ezzel csak az volt a bibi, hogy a paleolit korban 30 év volt az átlag életkor.
Én nem vitatom azt, hogy lehetnek igazságok abban amit mondasz, de nem érdemes azon csodálkozni, hogy sokan már nem dőlnek be egy természetgyógyásznak, amikor nap mint nap azt olvasom, hogy megtalálták a rák ellenszerét és valami eszméletlen baromságot állítanak. Nem állítom, hogy az általad említett ember ebbe a kategóriába tartozik, csak nagy általánosságban beszélek. És továbbra is úgy gondolom, hogy még mindig biztonságosabb egy orvos véleményére adni, mint egyéb természetgyógyászok és különböző tanácsadók véleményére. Persze mindkét esetben lukra lehet futni, de talán kisebb az esélye ha valódi orvosokra hallgatunk.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75211 üzenetére
Ez a bringa szerintem csak azért született meg, hogy elmondhassa a gyártó, ilyen is van, gyakorlati haszna tulajdonképpen nincs. Az ára is abszolút elrugaszkodott.
Bár az új modell árát rendesen visszanyesték: [link]
Ettől függetlenül még így sem látom az értelmét.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #75216 üzenetére
És 6030D: Nyilván nem a rásegítéssel van a bajom, hanem az egésznek a koncepciójával.
Ez ugye egy s-pedelec, ami 45km-h-ig engedi a rásegítést (Sport és Turbó módban). Legalább is városi használatra érdemes ezt a verziót választani. Az előbb lehet rosszat linkeltem, tehát Urban és Race. Városi közlekedésnél jól is jöhet ez a tempó. Viszont amikor 45-ig terheljük a motort, akár sík úton, az olyan mintha hegymenetben mennénk magas rásegítéssel, ez viszont nagyon szívja az akkut. Most ebben a kompakt méretben 500Wh-nál járnak az aksik.
Ilyen intenzív használat mellett 35-40 km körül már megadhatja magát az 500-as akku, pláne télen.
Ez még városi közlekedés mellett elég is lehet, viszont itt a hosszabb aszfaltos túrák kilőve, hacsak nem beállunk egy 25-ös, kényelmesebb tempóra, akkor mondjuk 100km legjobb esetben.
Nézzük a városi használatot, a fitness és országúti kategória városban tartogat hátrányokat, vékonyka külsők, sportosabb üléspozíció, csomagtartó csak macerásan szerelhető rá, az is inkább a nyeregcsőre ami nagy terhet nem bír el, elmozdulhat. Rugós villa sincs benne, ami szintén nem tesz jót a komfortnak.
Ha már városi használat, de akár túrázás és rásegítés, akkor sokkal több értelme van egy ilyennek, hogy a haibike-nál maradjunk.
Könnyen pakolható, kényelmes, mindennel leszerelt. Hátránya maximum annyi, hogy egy minimálisan lassabban gyorsul fel 45-re, mint a fentebb linkelt 2 modell, de el tudja érni, még megpakolva is.
Hosszabb túrákhoz kényelmesen el tudsz pakolni akár 2db pót akkut is, ezzel jelentősen megnöveled a hatótávot. Bárhonnan is nézem, a rásegítéses trekking minden szempontból jobb, akár túrázásra kell, akár városi használatra.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Fitness kategória rossz lenne városba, magam is ilyet használok, de ide nincs szükség rásegítésre. Simán tartok vele egy 30-as utazót, persze nem megpakolva.
Ami változást hozhat az az Akkuk fejlesztése, ha valami áttörés lenne, és mondjuk 3-4 szer ekkora kapacitást el tudnának érni ilyen kompakt méretben, az még sokkal szélesebb körben tudná elterjeszteni a pedelec gépeket. Ez esetben már majdnem mindegy lenne milyen bringára szerelik, mert mindegyik nagyon nagy hatótávval rendelkezne. Még azok számára is alternatíva lehet akik komolyabb edzettségben vannak, mert mondjuk montival tudnának menni 200-250km-t terepen, 4-6 ezer méter szintet is akár. Erre meg azt hiszem nem sokan képesek a földön önerőből.
Illetve országútival sem lenne gond 300-500km táv.makoss: Annyira érek rá, mint minden normális dolgozó ember. Nem tudom mi a fene köze van egy szervizesnek, vagy bárkinek ahhoz, hogy Te mennyit dolgozol? Ez még nem jogosít fel téged arra, hogy az alap szolgáltatáson felül, extra szolgáltatást kapj, mert Te sokat dolgozol. Lehet durván hangzik, de a mai világban a kutyát nem érdekli. A Te dolgod mennyit dolgozol. Olvasni szerintem Te nem olvasol, mert érthetően leírtam többször is, hogy mit kötelessége egy szervizesnek elvégeznie adott szolgáltatás mellett. A váltó görgőket és lánctányérokat illik letakarítani egy lánc és sor cserénél ha nagyon koszos, ennyi, mást nem. Ha kifizetsz egy kis szervizt, akkor váltókat is átpucolják, nyilván lánc sor cserénél a láncot és sort már nem kell. A kerékpár teljes takarítása meg semmilyen esetben nem a szerviz feladata. Külön kérhetsz takarítást, van aki elvállalja, de ez mindenhol plusz költség.
ígyvanferi: Ezt én elhiszem neked, biztos így volt. Nyilván veszélyesebb volt akkor az élet, emiatt is rövidült az életkor. Viszont a mondandóm lényege inkább az volt, hogy sok a kuruzsló az egészség, táplálkozás témában, és szívesebben kérem ki valódi, tapasztalt orvos véleményét, mint mondjuk egy természetgyógyász, paleolit táplálkozás szakértő véleményét.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75227 üzenetére
Igen, jó példa. A szervizesek halála az, amikor valaki a hót dzsuvás bringáját behozza, de fizetni csak a minimumot akarja, majd minden szarba beleköt. Ha valaki annyira igényes a bringájára akkor legalább szánjon rá havonta egyszer fél órát, hogy letakarítsa a hajtást. Aki azt mondja ennyi ideje nincs az hazudik. Általában az szokott lenni, hogy fél-egy évig vagy talán tovább is hajtják a bringát, napi rendszerességgel és csak locsolják olajjal. Ez idő alatt összegyűlik rajta 2 kiló olajsár. Majd behozzák egy lánc-sor cserére, fizet 1600 ft-ot a munkadíjra és te takarítsd 1,5 órát, szedd le a hajtóművet, mosd át alkatrész mosóban, szedd le a váltókat is, szereld szét, mosd át alkatrészmosóban, hogy csillogjon. Majd szereld vissza, mind ezt mondjuk 1600ft-ért. Megcsinálom én ezt szívesen, csak annak más lesz a költsége mint egy sima lánc és sor cserének.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért a líthiumos akku nem olcsó. Bosch-nál az 500Wh-s 800 euro, ebben meg 3 szor akkora van.
Bár még így is túlzás a 6000 eurós vételár.Ha már kicsit ilyen régies kinézet jön be, akkor valami ilyesmit vennék:
Lapierre Overvolt Eden Park
Ezt tavaly le is fotóztam az Eurobike-on.
[kép]
[kép]
Ez sem olcsó mulatság, de kb 2000 euróval olcsóbb mint amit linkeltél. Hatótávban meg az sem jobb, hiába 3 szor akkora az akku, de sokkal nehezebb is az egész szerkezet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Cannondale teszt időpontfoglalás is elérhető.
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt 6-7-8-as láncoknál el lehet játszani, de 9-től felfelé préseltek a szegecsek és nem bonthatod meg bárhol, csak azon a ponton ahol összeraktad a gyári csappal. Annak kicsit sötétebb is a színe. Vagy patentszem. Ha máshol bontod, akkor esetleg összerakás után kijöhet a csap és elszakad a lánc.
Strezi: Na végül a legjobb Pike lesz, nem a Yari? Az biztos nem lesz csalódás, pont ilyen villám lesz nekem is csak 27,5"-ös és 150mm-es. Már legalább is ha a futárcég 3 meghiúsult próbálkozás után végre el is tudja hozni a bringámat.
X1900-as DT kerekem is volt már, elég jó kerék.Ha esetleg valakit érdekel, van 2 időpontom a kamaraerdei tesztre, amire nem fogok tudni elmenni, mert be kell mennem melózni délután 2-ig és csak utána megyek ki a tesztre.
Specialized Fuse Comp 6Fattie L-es méretben 24.-én délelőtt 10-kor. Jó kis 27+-os gép
Rock Machine '17 BLIZZ e70-27+ Ha jól emlékszem ez is L-es méret. 12 órától. Ez meg a legújabb 70Nm-es Shimano steps rendszerrel van szerelve.
Aki esetleg kipróbálná ezek közül valamelyiket, az küldjön egy privát üzenetet és akkor nem mondom le hanem csak megadom az ő nevét. Bár nem tudom, hogy ez megoldható e, de szerintem igen.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #75347 üzenetére
29"-es kerékhez, 120mm rugóút mellett, szerintem is kevés a 32-es becsúszó. Ahhoz az erőkarhoz túl rugalmas, Fox 34, Yari, Pike, ilyesmi az ideális.
Pike RCT3 biztos nem lesz fél megoldás, sőt, sokak szerint jobb mint egy azonos kategóriás Fox.
Benne vagyok én is egy tekerésben, csak az a baj, hogy a futár cég úgy megszívatott, hogy már nem merek semmit mondani, majd ha megvan akkor szólok. -
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #75410 üzenetére
Tudtommal a fox nem gyart trekking teleszkópot, viszont a rock shox igen. Ezt paragonnak hívják. Azert azt vedd figyelembe, hogy ezek a 63mm-es trekking villák nem konkrét terepre valók. Rossz minőségű aszfalta és jó minőségű földútra lettek kitalálva. A mostani suntournál az lehet a gond, hogy túl puha a súlyodhoz. Egyébként suntourból is van levegős, olajpatronos, az azért nem olyan rossz.
-
Runner_fxr
Ármester
Na örülök, hogy tetszett. Én sajnos nem tudtam menni, mert be kellett mennem szombaton dolgozni. Mondjuk nekem akkora újdonság azért nem lett volna, de azért sajnáltam, hogy végül nem jutottam ki.
Attól mert egy bringa drága, és felső kategóriásak az alkatrészei, még nem feltétlen lesz nagy élmény. Pont ezért jó egy ilyen teszt, mert itt rengeteg kategóriából tudsz próbálni felső kategóriás gépeket, és így el tudod dönteni, hogy a te igényeidhez melyik kategória passzol a legjobban. Meg azért lesz egy kis rálátásod a dolgokra.
A 27,5+ miatt sajnálom leginkább, ahhoz még nem volt szerencsém. Ismerősömnek van egy merev vázasban és bár szereti, össztelósban már nem annyira érezte, azt mondta kicsit sokat kell vele kanyarokban dolgozni. Persze ez csak akkor jön ki ha nagyon megcsapatod lefelé technikásabb lefeléken.
De az igaz, hogy ha montiban az igazi élményt keresed, átlag kerékpárosként vizsgálod, nem versenyzői mércével, akkor pont ez a 140-150mm körüli Allmountain kategória nyújtja a legtöbbet, nem véletlenül tetszett neked is ez a legjobban. Felfelé még jól megy, lefelé már nagyon jól, a határai messze vannak, általában sokkal többet tud a gép mint a felhasználó, így végig megmarad az élmény és a biztonság.
Azért arra még kíváncsi lettem volna, hogy mit mondasz egy rendes pedelec monti után, mert amivel mentél, merev vázas, Shimano e6000-el, azért nem egy akkora durranás. Mondjuk a Cube stereo egy Bosch CX-el.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #75439 üzenetére
Nincs kizárva, hogy a 29"-ből a 43-as és a 27,5"-ből meg a 48-as lenne az ideális neked, de pont ezek a méretek nincsenek. Ha ezek közül kéne tippelnem, akkor a 43-as 27,5"-ös gépet mondanám. De azért próbaképp ülj rá a másikra is.
-
Runner_fxr
Ármester
Five Ten cipőkkel találkozott már valaki Magyarországi üzletben? Ezt néztem ki, de próba nélkül nem merem berendelni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #75447 üzenetére
Normál cipő talpát sokkal hamarabb szét szedi a szegecs. Én a Saint pedált is úgy fogom használni, hogy a plusz 2 szegecset is belerakom a szélére, és mindenhonnan kiveszem az alátétet, hogy a szegecs jobban kiálljon. Ez azért rendesen kikezdi egy normál cipő talpát. Ilyen pedálhoz a sima felületű kemény talp a megfelelő. Ráadásul elnézve ezt a túracipőt amit belinkeltél, kötve hinném, hogy ez úgy bírná az esetleges eséseket, mint az a bringás. A túracipő túrázásra lett kitalálva, a bringás cipő meg bringázásra, mindent szeretek arra használni amire való. Esetleg még a BMX-es és gördeszkás cipők jöhetnek szóba, mert azok hasonló felépítésűek, de a túracipő az egyik legrosszabb megoldás a szegecses plattformpedálhoz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #75446 üzenetére
Itt a weboldaluk: [link]
Van bringás cipőjük, hegymászós, meg utcai is.fpeter07: A simább talpú cipőket lehet használni, én is befogtam már futócipőt, meg utcai cipőt is. De nekem ezek a cipők elég hamar tönkre is mentek, bár már nem új korukban fogtam be őket bringázásra, de a bringázás megadta nekik a kegyelem döfést.
Most szeretnék venni valami kifejezetten montihoz való cipőt.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #75453 üzenetére
Na jó, de tudtommal nem igazán használod terepen a bicajt, vagy rosszul emlékszem? Egy komolyabb eredi csapatás után már lehet más lenne a véleményed.
Nem arról van szó, hogy egy túracipőben nem lehet bringázni, hanem arról, hogy nem annyira alkalmas erre a célra mint egy speciálisabb bringás cipő, amit platform pedálhoz terveztek és tökéletes a tapadás, teljes felületén felfekszik, masszív stb. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #75498 üzenetére
Ugrabugrálásra valóban nem való ez a villa, persze fél méteres ugrásoktól nem kéne tönkremennie. A kotyogás előbb utóbb szinte minden villát utolér, javítható, de ez változó, hogy mennyire bonyolult. Egy kis kotyogás nem akkora katasztrófa. Probléma akkor lehet ha nem jól ugrasz és csőröst ugrálgatsz, akkor nagyon hamar kuka lesz az a teleszkóp.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #75509 üzenetére
Egy alap karbantartás 7000 körül szokott lenni, de ez csak olajcserét és tisztítást foglal magában. Ha nem túl jó szakemberek vannak a környékeden, akkor én semmiképp sem bíznám azokra a kontárokra. Egy levegős teleszkóp tipikusan az az alkatrész ami szakértelmet kíván, akkor már inkább nézz videókat a youtube-on és csináld magad, mint valami kontárra rábízd és még fizess is érte. Vagy valahogy juttasd el a villát egy szakértő szervizbe. A kotyogással kapcsolatban azért nehéz konkrétumot mondani, mert amíg nincs szétszedve ezt pontosan senki nem tudja megmondani, mennyi lehet. 15-20k is simán lehet ha perselyeket cserélnek benne. Kérdés van e hozzá alkatrész, vagy esztergálni kell hozzá. De az elmondottak alapján nem nagyon kotyoghat az a villa.
Igen, a csőrös az amikor az első kerékre érkezel. Ez nagyon nagy terhelés egy villának, pláne akkor ha nem is ugratásokra tervezték. Nem javaslom neked ezt a fajta felhasználást egy reconnal, vagy viseld a következményeit. Erre a célra inkább egy átütős villa kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
Enduro bringára szerintem semmi szükséged, a megadott felhasználás alapján. Illetve az minden lesz csak nem olcsó.
Egy 29"-es XC montiban gondolkodnék a helyedben. Merev aluvázas kivitelben. Összerakás helyett jobban jársz a komplett bringával, anyagilag jobban jössz ki. A nagyobb kerékméret manapság már elég alap dolog, így ennek a felárától én nem tartanék. Árban olyan 150-200K körül már újonnan is kifoghatsz értelmes darabokat most így szezon végén, persze kompromisszumokkal.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha merev vázasban gondolkodsz, és egy tényleg masszív darabot szeretnél, akkor vala mi ilyesmiben gondolkoznék. Mondraker Vantage R+ Az XL-es váz elég hosszú.
A 29"-es kerekeket nem erőltetném a 115 kilós súlyhoz. Azért akárki akármit mond, rugalmasabb a nagyobb kerék. Persze egy minőségi darab kibírja a súlyod, de azért jobban passzolna hozzád a 27,5+.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Enduro monti kb 600-700K-tól indul, ennél a kategóriánál ez a belépő szint.
És ennek akkor van értelme ha durvákat akarsz lejtőzni, komolyabb terepen.Visszatérve az XC-re, szerintem azt kéne eldönteni, hogy egy olcsó szaladgálós kecskét akarsz, vagy valami normálisabb gépet, amivel alap szinten lehet hegyi kerékpározni is?
Az olcsó szaladgálós kecskéhez elég lesz a 100K vagy kicsivel alatta, épkézláb XC montihoz kevés.
Ideális esetben 2 bringa van. Én egyébként ennek vagyok a híve.Crytec210: Rengeteg féle írás van a témában, de konkrétan mire lennél kíváncsi? Elég összetett a téma, sok mindenen múlik.
CaNNa3IS: Trek Sessiont, vagy ehhez hasonló régebbi FR gépet én csak akkor vennék ha van felvonó is arra amerre használod, mert ezt tologatni a hegyre nem lesz nagy élmény, de ahogy érzed. Akkor inkább valami könnyű AM gépet vettem volna.
Nekem RS Reverb Stealth van most, 125mm-es verzióban, de a KS is jó.
-
Runner_fxr
Ármester
Az én tapasztalatom az, hogy hosszabb távon olcsóbb is a 2 bringa fenntartása, mint egy komolyabb.
Szóval mindenképpen ezzel jársz a legjobban.Bringaárakkal kapcsolatban az a véleményem, hogy egyrészről hatalmas az igény a komolyabb gépekre, épp ezért nem várható áresés. Amíg sok esetben nem tudnak annyit gyártani, hogy kielégítsék az igényeket addig hülye lenne bárki is árat csökkenteni. Másrészről meg sokan azt is elfelejtik, hogy bár lehet a széria utcai motorhoz viszonyítva aránytalan az ára, de egy több milliós bringa olyan gép amivel világkupákon szoktak versenyeket nyerni. Ezt célszerűbb lenne motorversenyen használt motorokhoz hasonlítani, és akkor már mindjárt értelmezhetőbbé válnak az árak. Egy verseny karbon váz mondjuk egy gyorsasági motorhoz, elérheti 6-10 millió közti összeget is. Csak ezzel sokan nincsenek tisztában.
pc360: Nem azt mondom, hogy nem bírja, de ha abból indulok ki, hogy én a 85 kilómmal túl rugalmasnak éreztem egy 29"-es DT kerékszettet, akkor te a 115 kilóval minek fogod érezni? Masszívabb kereket tudsz építeni ha a kisebb kereket választod. A plusz-os verzió meg azért jó, mert nem csak egy szélesebb gumit és nagyobb tapadást kapsz, hanem a szélesebb agyak és szélesebb küllőperemek miatt egy szerkezetében is erősebb kereket.
smkb: Nem lehet, hogy az igények is nagyok? Azért lehet kapni épkézláb bringákat értelmes árakon is. Az elektromos hajtás felára meg érthető. Drága az előállítás, főleg az akkuknak, sok pénz elment a fejlesztésre, mindemellett még így is kevesebbet tudnak gyártani mint amennyit megvennének. Illetve egy bizonyos árszint felett még az elektromos felár sem vészes, csak az olcsóbb kategóriákban szembetűnőbb. Nem egyszer láttam olyat, hogy volt 1000 euró az azonos felszereltségű elektromos és sima monti között. Én nem azt akarom ezzel mondai, hogy olcsók lennének, de régen sem volt sokkal jobb, a 90-es években még sokkal rosszabb volt. És azóta rengeteg fejlesztés történt, az emberek igényeit is feljebb tolták.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bandus #75597 üzenetére
Az integrált hajtásnál a tengely a hajtómű részét képezi, ráadásul vastagabb is ez a tengely, ezáltal sokkal merevebb mint amikor egy vékonyabb tengelyre van ráhúzva mind a két hajtókar. A csapágyazás átmérője is nagyobb, merevebb az egész rendszer. Nagyon meg lehet érezni a különbséget tekerés közben mondjuk egy négyszögeshez képest.
A BB30 lényege, hogy ezt egy kicsit továbbgondolták, még nagyobb átmérőjű csapágyakkal: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ezt tudom ajánlani.
Voltam már jó párszor az alpinbike-al túrázni. Pontosan mire vagy kíváncsi? Rendes srácok, de elég kemények. Gyorsak felfelé és lefelé is. Elég technikás ösvényekre kalauzolnak el, persze bevárják a csapatot, de általában nem egy sétagalopp velük a túrázás. Ez persze jó dolog, de aki nincs hozzászokva annak szenvedős lehet.
-
Runner_fxr
Ármester
Tapasztalt túravezetők, figyelembe fogják venni a képességeiteket. Meg aztán az ilyen rövidebb távok erre vannak, hogy ismerkedj a hegykerékpározással.
Felszereltségben kb ugyan az, de a villa az jobb a Cube-ban, amit ajánlottam. Kb ez az a minimum ha olyan bringát akarsz amivel viszonylag kompromisszum mentesen szeretnél montizni. Itt nem az lesz az első érzés, hogy jó jó, de sok mindent cserélni kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
"A gond az, hogy a nem-versenytechnika gépeknek is alaposan megkérik az árát... Nem hinném, hogy a strapabíró, tartós canga 80-100-as rugóutas első telóval, jó fékerővel akkora extra kívánság lenne, hogy komolyabb gépnek számítson; vagy ha igen, akkor az már régen rossz... "
Akkor másképp kérdezek. Mondj olyan terméket ami nem drága, Magyar fizetéshez mérten! Tudsz ilyet? Mert én nem nagyon. Még egy szaros busz jegy is drága, ha figyelembe veszem azt, hogy mennyi fizetést kapok. Az, hogy valami drága, nézőpont kérdése. Én erre mindig azt mondtam, hogy nem a termék drága, hanem a fizetés a kevés. Nem a kerékpár hibája az, hogy csóró a Magyar, ha igazán lényegre törő akarok lenni.
A motoros példához visszatérve. Persze, egy motorban sokkal több az alkatrész, de azért azt is vedd figyelembe, hogy egy kerékpárnak micsoda terhelést kell elviselnie közel 10-ed akkora súly mellett?
Egy Enduro moci 100-110kg, míg egy profi Enduro bicaj 11-13. [link]
Egy Enduro motornak csak az első villája olyan nehéz kb mint egy egész verseny Enduro kerékpár. Ezt valakiknek ki kellett fejleszteni, megtervezni, költséghatékonyan gyártásba küldeni és még keresni is kéne vele.
Akkor a Red Bull Rampage-t gondolom nem kell bemutatni: [link] Ezek a DH gépek is bőven 20 kiló alatt vannak és irdatlan terhelést el tudnak viselni.
Nem mellesleg, amíg Budapesten minden második ember kezébe új iphone-t látok addig nekem senki ne jöjön a drága bringákkal, mert ez is elég vicces. -
-
Runner_fxr
Ármester
Persze én is így gondoltam, de a gyakorlat azt mutatta, hogy olyan nagyon a kamatmentes hitel sem dobta meg a kerékpár eladásainkat. Persze eladtunk jó párat így, de nem mondhatom, hogy aranybánya lett volna ebben a lehetőségben. Ettől függetlenek nyitottak lennénk továbbra is egy kamatmentes hitel konstrukció szolgáltatására, de valamiért ebben a bankok nem partnerek, ezt tőlük kéne megkérdezni, hogy miért nem.
Bár biztos lehetne ilyet is találni ha alaposan utánajárnánk, de a nagyobb bankok ilyet nem biztosítottak a számunkra. Kamatos hitel meg szóba sem jöhet, mert a kutya sem venne így kerékpárt.
Egyébként 25% kezdővel működött a kamatmentes hitel, de sajnos kivonult az a bank.Visszatérve a telefonhoz, én 1,5 éve kb vettem egy iphone 6-ost a telenornál. Hitelre akartam megvenni, de csak úgy akarták odaadni, hogy leteszem a felét kp-ben, és fizetem a törlesztőket. Még ez nem is jelentett volna problémát, de akkor jöttek a hülyeségek, hogy igen, de azt a 120k-t amit ki kellett volna fizetnem, nem is a telefon árából vonnák le, hanem csak letét, hogy bebiztosítsák magukat, majd amikor kifizettem a telefont visszautalják nekem. Meg még volt valami csavar az egészben, de erre már pontosan nem emlékszem. Na ekkor úgy döntöttem, hogy ha továbbra is akarok egy almás telót, jobban járok ha kiteszem itt helyben kp-ben az egészet, mert egy idő után már követni sem tudtam volna, hogy most akkor mennyit is fizettem ki, és ők még mennyivel tartoznak nekem. Így lett kp-re i6-os telóm. Ennyit a fasza telós hitelről. Jó nyilván itt közrejátszott az is, hogy előtte még ilyen nagy értékű telót nem vettem náluk, de még csak új ügyfél sem voltam náluk, akkor már jó pár éve telenoros voltam és fizettem rendesen a számlákat.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Milyen házat vegyek?
- Készülőben az Apple TV alkalmazás Androidra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Minden, ami Unreal Engine
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen