- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
etrop01
tag
válasz trialboj #126055 üzenetére
Igen az én szemem is bántotta kicsit amíg ki nem próbáltam. Az előző bringámhoz(kellys swag 50) képest sokkal jobb pedig szinte egy árban sikerült szerezni. Legtöbbet a mátrában meg a bükkben szoktam kóborolni de remélhetőleg idén eljutok egy bringaparkba is.
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
BlacKSouL
addikt
válasz trialboj #126155 üzenetére
"..ágakat gyökereket egyéb akadályokat h látsz meg egy polarizált lencsével.."
A polarizációs technológia önmagában csak minimálisan teszi sötétebbé a lencsét. Elméletileg majdnem teljesen átlátszó lencse is készíthető lenne polarizálva, de mivel jellemzően kombinált fény-, és UV védelem is kell, ezért jellemzően napszemüvegekben használják.
Vagyis magától a polarizáltságtól nem fogod rosszabbul látni a gyökereket, ágakat, sőt. Ha nem túl sötét lencséjűt választasz, akkor a polarizált lencse bizonyos esetekben kiszűri a szemedbe visszaverődő fénysugarakat, vagyis csak a tárgyakról közvetlenül érkező fénysugarat fogod látni. Ez egyrészt azért jobb, mert a tárgyakat élesebben látni, másrészt a szemedbe erdetileg érkező direkt+visszavert fénysugarak közül csak a direkt sugarak érik a szemet.
Jellemzően függőlegesen polarizált lencséket alkalmaznak, mivel ezek szűrik ki a leginkább zavaró vízszintesen polarizált fénysugarakat. Ennél jobb és rövidebb optikai leírást nem találtam, talán a középiskolai fizika tankönyv utolsó optika fejezetében volt bővebben kifejtve. De polarizáció címszóval wikipédia cikk is van. Valójában tehát a polarizált napszemüveg egy analizátor, ami a megfelelő szögben visszaverődő polarizált fényt kioltja.
A valóságban a teljes kioltáshoz a fénynek a síktükörre (aszfaltra, vízfelületre, falevélre, stb) kb. 50 fokos szögben kell esnie, az ettől eltérő beesési szögű fénysugár részben áthatol. Minél nagyobb az eltérés, annál nagyobb mértékben engedi át.
Illetve mivel a legtöbb lencse lineárisan vertikálisan polarizált, ezért a szemüveg vízszintes síkjára merőlegesen polarizált fényt szűri. Magyarul a vízszintes úttestről, vagy a szemből érkező autó szélvédőjéről. Ha a tárgy nem vízszintes síkban veri vissza a fényt, például oldalról érkező szélvédő, akkor azt már nem szűri. Ilyenkor ha elfordítom a fejem a visszaverődés sákjába, akkor fogja kiszűrni a visszavert fényt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #126167 üzenetére
Múltkor én is ilyenben tekertem, felfelé és síkon nem volt vészes, de lefele halálfélelmem volt
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #126167 üzenetére
Én nekem haza kellett hoznom a bringámat, mert (Eplényben) havernál hagytam szombaton. Gondoltam terepnek hazajövök, országútnak utálok menni, meg különben is hatalmas szél volt szembe. Gondoltam az erdő majd lefogja. Hát ugyan így jártam, mint te. Ebben a latyakos, sáros, vizes havas anyám kínjában nem lehet tekerni. Rengeteg helyen tolnom kellett, majd átérve a szomszédos faluba (Olaszfalu név szerint) úgy voltam vele, hogy azt az 5km-t letekerem inkább aszfalton, mert terepnek nem lehet haladni. Kb tekerhettem 10-12km-t, ez ilyen fél óra alatt szokott meglenni jó időben egy kellemes tavaszi napon. Most 15:20-25 között indultam el, és 16:35 kor léptem be az ajtón itthon. Én mindenkit visszautasítok a terepen való tekeréstől..
(#126168) jjeahh Én inkább "eltudnám dobni a bringát" érzéssel tekertem ebben, mint sem halálfélelem érzettel. Nem értem, hogy hogyan lehet ebben a szutyokban tekerni. Max valami bütykösebb gumival tudom elképzelni / szélessel, mert az én 2.2-es Mountain King külsőm csak elforgott sokszor. Engedtem a nyomásból, picit jobb lett, de emelkedőn ugyan úgy kapartam csak.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #126172 üzenetére
Enduro bringával a szobámban hogy máshogy érthetném? Én csak a pocsék időben való tekerést utálom terepen, egyébként szárazságban inkább ott tekerek (vagyis pontosítok: az idő sem gáz, ha nincsen hatalmas sár és méteres víz, meg ilyen latyakos szutyok). De mint olvashattad, ilyen sz*r időben / körülmények között is néha terepre merészkedek.
[ Szerkesztve ]
-
Ákkk
addikt
válasz trialboj #126155 üzenetére
Hát elég ritkán viszem magammal amúgy fotóshátizsákban soha nincs baja. Egyébbként gépváz kényesebb mint az optikák.
Mondjuk a két bringám ára kb. a dsrl gépváz de az munkaeszköz.
Amúgy bringán legtöbbször a telefonnal fotózom mert az mindig nálam van és nem kell cipelni a hátamon.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
beleriand72
tag
válasz trialboj #126178 üzenetére
Átlagos Canon/Nikon gép és a csúcsgép képe között nincs olyan nagy különbség, mint a gépváz ára között. (200ezer vs. 2 millió). A kép minőségét itt már elsősorban az objektív dönti el, amelynek ára sokszor több, mint a váz. (kitobi 60-70 ezer, innen határ a csillagos ég 1-2-3 millió). Egy már profi L-es obi - amit sok helyzetben tudsz használni - pl.Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM közel 400ezer Ft.
A kit obi képminőségét egy komolyabb mobiltelefon simán hozza (mondjuk ára is minimum duplája...a többit a profiktól...:-)[ Szerkesztve ]
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #126178 üzenetére
Ha néhanapján egy kis háttérmosodát akarsz, ahhoz fölösleges milliós dslr, veszel egy olcsó használt sony nex-et vagy hasonlót (pl: [link]), 70-100 euró alatt megvan, túrsz hozzá egy adaptert, meg egy régi orosz helios obit és voilá... kész a kis gép, nem kell a bringa után talicskát kötnöd, mert befér akár az övtáskába is és lőheted a szép bokehes fotókat a bringádról. Nálam itthon épp 3db helios pihen a fiókban, mind ingyen kaptam innen-onnan
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #126194 üzenetére
Édesek,de...mi tandemen valószínűleg megölnénk egymást a zasszonnyal egy hosszabb túrán.
#126198) Lacerta ...juj,de szép kék,mindjárt elcsábulok.Viccvót!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #126227 üzenetére
A sör a legjobb izó! Tudom, ez nem sör, de erre van gyárilag ráírva..
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #126257 üzenetére
Há az úgy vót,hogy...kb. egy éve a Saint kezdett komolyabban vacakolni (olyan érdekesen nyikorgott a talpam alatt,mikor az alsó holtponton,nyújtott lábbal pihentem,féltem most már beáll),észrevették csurgatom a nyálam a Stamp láttán,és nem tudva,hogy végül 6030D tanácsára szó szerint zsírba "fullasztva" újra megfelelő működésre bírtam,szóltak Jézuskának. End of story...amúgy van olyan tavaly,tavalyelőtti ajándékom (zömében általam kért angol szépirodalom) ami még nem volt "használva".
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #126257 üzenetére
Már többször láttam én is, most beregisztráltam... elvileg 25 napot/activities-t tud visszafelé betölteni, tehát ha most regeltél, nem fogod látni a tavalyi eredményeidet. De érdekes a felülete, meglátjuk mit lehet kiolvasgatni belőle.
Hasaggymeg: szóljunk a Jézuskának, hogy a legtöbb webshopon (de bó'tban is) van visszaküldési lehetőség, így ha még sincs szükséged az új pedálra, akkor visszaküldheti, esetleg vehet belőle magának valamit?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
eddie1978
aktív tag
válasz trialboj #126257 üzenetére
Elevate for Strava
Inkább ez. Hasznosabb infókat ad. A TrainingPeaks képletek alapján számol. Annak egy egyszerűbb változata. A TP-vel ellentétben ez ingyenes. Edzőm is megnézte, kipróbálta, jó. -
6030D
Ármester
válasz trialboj #126291 üzenetére
Nem tudom mennyi km, de lényegtelen, mert nem mindegy, hogy valaki a hegyen jár fel-le, vagy mellette gurulgat. 2015 júliusa óta volt gyantás 2018 nyár elejéig, addig max 2x cseréltem elöl 1x hátul, de ott a sáros verseny nullázott mindent, így lehet, hogy ment volna még. Attól, hogy hosszú a lejtő, nem kell végig tépni a féket. Nekem attól sikított a gyantás, ha túlmelegedett, amihez azért kellett néhány jó hosszú lefelé. Volt, hogy puhult is, de jajj, végem van érzésem sose volt vele (ha lent volt mindkét kerék... ha nem, akkor volt...). A félfém simán nyikorgott bármikor, akár 20 m lejtés után is. A tárcsát is megégette, de az gyantás tárcsa volt, így járt.
Mosás után van az, hogy mindegyik visított, csak amíg a gyantával lehetett finoman úgy fékezni a hazafelé vezető úton, hogy nem engem néz az egész város, addig a félfémmel nem.jjeahh: a gyantás az organic/resin, ami neked is van.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz trialboj #126291 üzenetére
Nekem is a féknyergen állitanom kellet mert picit nyikorgot az elején,meg úgye be kellet kopnija rendesen.Másik meg a hötágulás úgye.Bent a garázsba,jobbik esettbe a lakásba a bringa,ahol úgye most jóval magasabb a hömérséklet.Kimész 1-2 fokba,vagy minuszba,más más minden.Mert 3-4 fok eltérés van az még nem gond,de ha lakásból kiviszed pl. 1-2fokos szabadba,ott más több az eltérés.
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #126336 üzenetére
10x felmész 100-ról 300-ra, az már 2000 m. Ha nem barometrikus a mérő, akkor meg rácsal még egy picit az app, és máris megvan.
Tartó. Ilyen van. A számát nem tudom, de ez is oldalról fog és zárható, csak nem egy pöcök megy be a tartóba, mint az 532-nél, hanem valami retesz nyit a gombban, és elforog. Szerintem jobb, mert nem csak 360 fokonként tudod rögzíteni, hanem bárhol.
Apóséknak van ilyen 591, de én nem szeretem. A gombos nyitás sem tetszik, meg az, hogy oldalról beledöntöd a bringát is csak addig jó, amíg 1 vagy 2 bringát kell felrakni, de amikor már 3-at, akkor aztán örülsz, ha nem érnek össze a kormányok a nyergekkel, nem hogy még döntögesd befelé, hogy bemenjen a váz a két pofa közé.
Rögzítésnél szerintem mindegy, hogy fékcsőre fogsz vagy sem, nem akkora erővel szorítod, hogy kárt tennél benne. Sőt, egy felpattanó kő nagyobb behatás. Milyen jó dolog, hogy vázban vezetik a vezetéket, bowdent, ugye-ugye.
Az 599 nekem sem szimpi, akkor már inkább olyat, ami a villa tengelyét fogja, de ott meg a kereket kell berakni a kocsiba. Az meg nem jó.
Milyen kocsival vinnéd? Nem lehet berakni a csomagtartóba, utastérbe? 1-2 bringánál néha megoldható.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #126373 üzenetére
Én a vége felé a Focust már a kocsiban vittem, ha csak max ketten mentünk asszonnyal és egy bringát kellett vinni. Pont át lehetett dugni a kormányt meg a villát az utastér felé a lyukon, a kerék meg ment hátra. A cuccok meg elfértek valahogy. A sár meg megszárad és porszívózható, meg letörölhető. Jó, mondjuk nem bézs belsős a kocsi.
vékonyka nyitok vannak a forgásponton ... ezt nem értem hol, de ha a tartó forgáspontját mondod, az elég jó, annyi, hogy így tízen évesen már van egy minimális holtjátéka, de nem veszed észre, csak hallani lassan gurulásnál ahogy mocorog kb 0,1 mm-t. Az utak olyanok amilyenek, de gondolhatod, hogy itt sem az autópálya mellől indítják a hegyi versenyeket, bőven vannak rossz utak, de ott sem a tartó miatt izgul az ember, hanem a kocsi miatt. Autópályán meg észre se venni 130+ km/h-nál sem.
Mérget nem vennék rá, de a pirossal jelölt rész az kemény gumi, ami idővel puha műanyaggá keményedik. Szerintem ne faragj semmit, mert akkor meg éle lesz, inkább írj a Thule-nak ők mit mondanak erre. De szerintem sem lesz vele gondod. Én a tartóinkra pl belsődarabokat húztam, hogy jobban tapadjon, meg ha koszos, nem karcolja a tartónál. Esetleg csinálj gumiból valami kitöltőt a két cső közé, rá egy belsőre, amit utána körbetekersz a vázon és úgy rögzíted. Akkor nem nyomja annyira a csövet. De szerintem felesleges.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #126373 üzenetére
Na látod ezt nem is tudtam! 🤔...ez bekorlátozza (vagy sugallja az ideálist? ) a max. gumiszélességemet is. Az a bejelölt rész olyan lehet mint a Mont Blanc-on,deformálódó gumi,mely elvileg felveszi a rögzített vázcső formáját.
Ákkk...+1
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #126382 üzenetére
Csipkebogyó teát, vitaminokat, sok gyümölcsöt, zöldséget tudom ajánlani a megfázás elkerülése érdekében. Én nekem enyhe torokfájásos megfázáson kívül nem igen szokott más bajom lenni, bár én figyelek is ezekre a dolgokra. Tömegben meg pont ezért nem utazok. Ahova csak tudok, bringával járok vagy gyalog. Buszra semmi pénzért nem szállnék fel ilyenkor szerintem. Autó még egyenlőre nem játszik..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #126382 üzenetére
Azt tapasztaltam,hogy hozzá lehet szokni a hideg levegőhöz,amit misem bizonyít jobban mint az,hogy vannak emberek akik folyamatosan,és életük nagy részében hideg (számunkra szinte elképzelhetetlenül hideg!) levegőt lélegeznek be,minden káros következmény nélkül. Ugyanakkor nyilván sarkítás (vagánykodás? ) azt állítani,hogy január elsején kezdődik a kerékpár idény,hisz a mostani kerékpározás köszönőviszonyban sincs a +15 C° fölöttivel.Nekem is herótom van a félórás öltözködéstől,majd vetkőzéstől és ruhaszárítástól,a nyirkos,hideg ruha érzésétől,a sártól,hidegtől,megálláskor való fázástól,stb-stb,ilyenkor szinte csak a kényszer ami hajt.Tegnap is elindultam,a sár miatti félelemből,aszfalton,de ott is visszafordultam,mert az árnyékos részeken sárpermet volt...és szerencsémre,mert alig értem haza a zuhé előtt.Idén még alig van 110 km-em/8-10 órám kerékpáron.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #126412 üzenetére
Ezzel a témával kellene már kezdeni valamit, mert tavasztól őszig felénk sem lehet nyugodtan semerre túrázni vagy bringázni és gyanítom most egész Romániában ez van
szerk: nem csak a botot rágják sajnos... engem is támadott meg nagyon durván 10-12 kutya is, sőt nyáron ez mindennapos, eddig csak a szerencsének köszönhetem, hogy megúsztam szárazon. De ha ez így megy tovább, csak idő kérdése, hogy széttépjenek. Asszem írtam volt itt is, hogy ismerősömnek mind a két lábszára szét van roncsolva, ő azt állítja, hogy pásztorkutyák harapták össze.. a csávó azóta is túrázik, de fejsze és medve spray mindíg van nála. No nem a medvék miatt, hanem a kutyák miatt[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Reno7
senior tag
válasz trialboj #126860 üzenetére
"...Sokszor gondolkodtam tavaly hogy rendőrt hívok 1-1 olyan helyen ahol az erdőben bárki által látogatható területen rám támadt egy nyomorult dög..."
Inkább az erdészetnek kéne szólnod, ők irtják a dúvadakat nem a rendőrök.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #126860 üzenetére
Én 2 éve nyáron túráztam felétek, úgy menekültünk a ködben egy adag kutya elől, kezünkben baltával, ha utánunk ered akkor legyen mivel odacsapni.
Ilyen, hogy erdőben kószálnak félvad dögök Mo.-n nem nagyon van, kilövi a vadász. Néha még a sétáltatott kutyát is, kb. erdőben ha jót akarsz póráz.Nyáj ritka dolog, ha találkozol olyannal akkor is max. puli szokott lenni, vagy egy komondor, nincs 5 kutya.
(#126861) HollyBoni Az ebikeal van tapasztalatom, ott azért elég széles a kínálat, pl. hol kapsz 635-ös alufelnit? Vagy a sunrace váltókarok? Vagy agyváltók és agyváltó alkatrészek? CST gumik (de maxxis sincs pl. rose-on), városi conti gumik? Sunrace mono (sokkal jobb mint a shimano)? Sunrace sor? AXA lámpák? Rugós nyergek?
Ha sport a cél jó a külföldi webshop, de a kínálat meglepően kisebb mint itthon.
(#126865) bringasisti Bele kell locsolni egy kis használt motor olajat.
-
benfolds
őstag
válasz trialboj #126860 üzenetére
én szinte minden szabadidőmben erdőn-mezőn biciklizek két megyényi területen, de még sosem találkoztam szabadon kószáló kutyákkal. szerintem azért nincs nálunk ilyesmi, mert itt nem nagyon van pásztorkodás (egy környéket ismerek, de ilyen kis csahos pumi hajkurássza a birkákat). meg amúgy sem nagyon vannak kóbor kutyák.
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #126983 üzenetére
Amiket írsz, hogy milyen hosszú a nyeregvázcső, az ugye kb. 3 dolgot befolyásol:
-mekkora az átlépési magassága
-mennyi fog kiállni a beállított nyeregcsőből
-hogy néz ki
-és 4. hogy a kisebb váz pár grammal könnyebb.
Namost ezek közül ami tényleg fontos, az pont egy ötödik, hogy milyen hosszú, de ezt már ezerszer kitárgyaltuk a topicban... Legalábbis ha teljesül az, hogy nem kell extrém hosszú nyeregcső, és nem kasztrál leszállásnál. És tudom, hogy hosszan írtam, nem mindenki olvassa el, de a 620 vs. 605mm épp az a változás volt hosszban, amit nagyjából szerettem volna.szerk.: előkerrestem, a gyártó ezt az M-es vázat 1,73-tól 1,83 méter magasságig ajánlja.
Az L-est 1,8-tól 1,91-ig.
Volt egyébként 21"-os vázam is, ami 58 centi hosszú volt, és ezáltal rövid, meg 19-es is, ami 61 centi, és pont jó. Szóval ennél a méretezésnél még a betűjeles is többet mond, mert azt nagyjából el tudom helyezni, hogy közepes magasságú vagyok, tehát M[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #126983 üzenetére
Nemsokára lesz egy ilyen szarvas markolat az apróban, figyelgesd.
A Stravás részt nem értem, de itt azért mászkálnak montisok a környéken, nem is gyengék, nincs is (sok) KOM-om.
Ma pl egyik haver (piros Lector) ment egy 70 km/1200 szint hó+jég kört. Zajlik az élet.Zolkow: nem kicsi az a váz?
A fék mérésednek örülök, pont így számoltam a cserénél.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #126987 üzenetére
Szerintem inkább a reach alapján érdemes belőni a vázméretet. Én is sokat gondolkoztam a vázméreten mielőtt döntöttem, ha mérethatáron vagy, nehéz a döntés, mert ugye a sportos használathoz inkább a kisebb, túrázóshoz a nagyobb a jó. Ezt árnyalja az, hogy gyártónként eltérőek a geometriák. Èn 178 centivel inkább az M-es vázakat kedvelem, de a mostani bicónál elbizonytalanodtam. Kellett egy kicsit hosszabb kormányszár, hogy jól érezzem magam rajta. 180 felett egyértelműen L-es a jó, de kicsit alatta már jól meg kell gondolni, hogy bevállalsz e egy olyan méretet aminek az alján vagy.
De hogy ez mennyire nem egyszerű kérdés, az is bizonyítja, hogy a profi versenyzők körében is nagyon eltérő, hogy ki mekkora vázat használ. Van aki már bőven 180 centi alatt is L-est választ, de van aki meg 183 centi körül is inkább M-re ül.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #127002 üzenetére
Nem volt drága a Garmin . Azt nem tudom, hogy a topik miatt próbálom-e sportszerűbben nyomni, de az biztos, hogy befolyásoltok . Versenyezni mondjuk valszeg (még) nem fogok, a pulzusmérőt csak a pulzuskontrolos állóképesség növelős edzések miatt vettem, gyakorlatilag ezért kezdtem el futni is... kvára idegesít már, hogy túl hamar kifulladok és hosszabb túrák végére a folyamatos lihegés és magas pulzus miatt kikészülök. Szal ezen mindenképpen javítani akarok, mert átlagos turistás tekeréseken is nagyon durván hasznomra válna a jobb állóképesség.
nrg.960 & ZolkoW: Köszi!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #127010 üzenetére
nem ismerem a pedálodat, de ha hátulról becsavarós,akkor elképzelhető,hogy a csavarfejek alá fér még alátét vagy anya. vagy eleve kapható sima csavarboltban rövidebb csavar,ahogy hernyócsavarból is. ha speckó tüske, ami elölről megy be, akkor nehezebb ügy.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #127018 üzenetére
A súly lesz*rása és a szorongás között azért elég nagy szakadék van
Hasaggymeg: Neked ha jól emlékszek pont nem túlsúlyos a bringád, gyárilag valami 13kg, amiből egy jól megválasztott külső-belső szettel lehet faragni 12.xkg-ra. Te ha felmálházod 2kg csomaggal és vízzel sem éri el egy belépő XC súlyát
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Nézőpont kérdése, mondhatnám hogy a Diablo VT is többször annyi mint egy Swift Sport, pedig az élmény sem kétszer akkora. Tehát inkább súlyozva nézem a dolgokat, adott kategóriát, nem keverve egy másikkal. Egy könnyebb, rugalmasabb géppel nagyobb távot tudok megtenni, úgy hogy nem fáradok el annyira, ráadásul az utazási komfort sem mindegy. Az hogy nehéz géppel jobban fejlődök, meg furcsa érv. Ha kiszállok az autóból, és tolom, akkor is fejlődök, mégsem tologatják az emberek az autóikat. Szerintem egy 12kg-tól nehezebb merev XC gépnél megfontolandó hogy érdemes rá költeni, súlyfaragás miatt. Persze nem kell Gustav Gullholm példáját követni, mert 6,22kg még nekem is meredek. De egy 9,5-10,5kg üres tömeg simán használható, és még nem is erősen ráfizetős kategória.
Jah, Scott Scale RC 900 SL - 6,22kg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #127010 üzenetére
Szerintem ezt úgy kell érteni, hogy egy adott típuson belül, ha a kisebbet választod az a sportosabb bringázási stílushoz megfelelőbb, ha a nagyobbat akkor azon kényelmesebben ülsz, de ugyanakkor kevésbé lesz sportos az irányítása.
De ez nyilván leginkább úgy működik, ha mérethatáron vagy. Most aki telibe egy L-es méret, mert mondjuk 185 centi, az nyilván nem célszerű ha vesz egy M-es vázat, hogy az a sportosabb. Vagy ha mondjuk valaki 175 centi, ami telibe egy M-es méret, akkor nyilván nem vehet S-est, hogy akkor az lesz a sportosabb.Elég sok helyen olvastam erről egyébként, itt a merida oldalán is leírják, a vázméretajánlásnál: [link]
"1. For an athletic riding style, please select the smaller frame size.
2. For a more relaxed seating position, please select the larger frame size."[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz trialboj #127052 üzenetére
Igazad van, de valahogy erre nem tudom magam rendszeresen rávenni. Azért tervezek visszamenni úszni, mert ott fejlődnek a mélyizmok is és nyújt is valamennyire.(A futást is anno azért hagytam abba, mert nagyon beleuntam.) Az a baj, hogy én amit unok/nem szeretek, azt nem sokáig tudom csinálni, max. kínkeservesen. A bringázást sem csak a sportolás miatt csinálom. Nálam amúgy teljesen random, hogy mikor hol fájdul meg a hátam, görcsöl be. De nem is a gerincem fáj, hanem a mellette lévő izmok és általában akkor, ha huzamosabb ideig kell egy pozícióban ülnöm.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #127068 üzenetére
+Hasaggymeg: szerelni nem jó, de nekem arra kellene, amíg pakolászunk a kocsiból, meg beöltözünk, addig valami tartsa a bringát, mert a gumit a gumihoz támasztás azért nem 100 %-ig biztos. Hajtást olyankor már nem kenek, előtte kell rendbe rakni a bringát.
Egy ilyet tervezek már régóta, csak olyan kell is meg nem is kategória nálam. Haveromnak a faterja csinált rézcsőből fittingekkel, meg valami zsugorműanyaggal bevonva, az is tetszik. Ha a lábait be lehetne hajtani, hogy a kocsiba normálisan lehessen pakolni még jobb lenne.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #127097 üzenetére
az fém,de tartozék,ha mégis kell külön,adok neked egy marékkal
én a T-adaptereket használom,ami szintén tartozék volt, Norauto márkájú keresztvasakhoz. meg kell nézni a profil belső méretét,de nem csak Thuléhoz jó. és Thule T-csavarból is van 2 vagy 3 méret, külön mondjuk az sem olcsó.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #127112 üzenetére
Kéne egy kamu-reg nekem, és arról linkelném a kínai vackokat naponta, amiket találok, mert még azt hiszitek, beépített ember vagyok. De akkor is megosztom
láncmérő
Ebben tetszik, hogy nem csak igen-nem, hanem elég mutatós.
Persze ha ez együtt jár egy vacak gyártási pontossággal, akkor cseszhetjük, de ennyiért akár még jó is lehet. Pár apróságom van ettől a gyártótól, eddig pozitív a kép.
Pl. ilyen Pressfit középcsapágy, amiről 10km után még nem nyilatkoznék, de megmondom év végén, hogy nyöszörgött-e, vagy sem. Menetesen húzza össze magát, tehát kicsit meghekkeli a PF szabványt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #127112 üzenetére
A puding próbája az evés,ergo az új lánc hamar eldönti kell-e új sor is...ezért se dobd el soha levétel után a régit,az új sor érkezéséig meglehet vissza kell tenned.(Nekem már sikerült,bár most nem éppen az a bringás idő van,nyáron számíthat pár nap kimaradás a posta miatt. )
ZolkoW...talán az az egyik dolog melynek gyártási pontossága miatt nem spórolnék...bár egy ezer forintos cuccnál nem is igazán lehet spórlásról szó.Mindegy,név nélkülit nem vennék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen