-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
macy
addikt
Jó állapotban van, nincs a becsúszón egy karc sem. Viszont kezd a dolog kicsit röhejes lenni, két szervízben is azt mondták, hogy ez levegős teló, holott elvileg erről a Pike-ról van szó. Még jó hogy nem vettem hozzá pumpát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy a sorokkal lehet beszopni. Tényleg sok esetben tapasztaltam megmagyarázhatatlan dolgokat. Pl zsír új Sunrace sor adott rendszerben nem működik, pedig kéne, majd egy másikban igen. De Shimano-nál is szoktak lenni érdekes dolgok.
Sram-nál kevésbé tapasztalok ilyen jelenségeket, legalább is új alkatrészeknél.
Lami66: 2014-es a bringa, jó állapotú, de már egészen biztosan nem az első lánc fut a soron.
bringasisti: Tudod az a baj, hogy összekevered a felső kategóriás gépeket az alap, olcsó gépekkel, és ezen a szemüvegen keresztül vizsgálod. Top kategóriákban egészen más szükségletek vannak, sokkal több karbantartást igényelnek ezek a precíz műszerek, és előfordul, hogy egy sor vagy egy lánc kevesebb ideig bírja mint mondjuk egy alap 8-as rendszeren, vagy akár egy külső gumi hamarabb elkopik. Viszont a teljesítményük összehasonlíthatatlanul jobb! És a 11 fokozaton sem érdemes csodálkozni, egy 1 X-es hajtás mellett, ha nagy hegyekre mész, kell hátra egy nagy átfogású, lehetőleg finom átmenetekkel rendelkező sor. Ma már a 11-46, 10-50-es átfogás sem ritka ezekben a kategóriákban. 10-42, 11-42 átlagosnak mondható, meg a 11 sebesség is. Általános felhasználásra, egy városi igáslóra nekem sem kéne alap 8-as rendszernél komolyabb, mert szerintem is felesleges. De itt két külön világról, felhasználás területről beszélünk.
-
Redneck
veterán
Nekem 2,0 és 4,0 bar közötti Smart Sam van. Főleg aszfalton használom. Simán szoktam bele 3,5-3,6 bart fújni, aztán 2,8-3,0 bar körül újra felfújom. Nem érzem nagyon keménynek, felfújva is egész rugalmas, nem idegesen pattogós. Elég sokat padkázok, lépcsőzök, és szar kátyús utakon is járok.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
ivana
Ármester
Az nem felszereltség hogy raksz egy gépre egy ezer éves 9 sebi XT váltót. A rockrider legalább konzisztens. A monti geo nem hátrány hanem előny. A trekking fokozatok kb. vicc kategória, megnézem azt aki kiteker egy 48/11-et egy trekkingen. Az outimon van 48/11 és kb. soha nem használom tekerésre, csak lefele, hogy legyen tartás. Montin 42-es nagytányérok van ami szerintem sok.
Ez a váz erősség viccesen hangzik egy trekking esetén Az RR 540 sem szokott ripityára törni.PS: nincs rockriderem és nem is lesz, de ennyiért nem nagyon van alternatívája újban.
SchumiBácsi Nem a szélesség számít defekt tűrésnél, hanem a gumi. Van olyan 32-es gumi is ami elpusztíthatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
SSJmeszes
senior tag
A fórumozók nagy része, legalábbis aki MTB nyomul, szerintem mindenki cipel magával hátizsákot.
Én a melegedést nem vettem észre nyáron, hogy jobban melegedne a víz mint a kulacsban. Max ami a csőben van víz, az melegszik hamarabb.(#124747) jjeahh:
Jaa, így oké.
Én most cserélek telefont, elméletileg eléggé frankó kamerája van. Gondolom egy közép kompaktgép szintet azért hoz. Az meg már elég is. Gondolkodtam is azon, hogy eladom a DSLR gépet, mert a szó szoros értelmében nincs kihasználva.[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nagyon csodálkoznék ha nem távolkeleten készülnének vázaik.
Before arriving, we weren't sure whether we would just be at a warehouse where bikes built in Asia were checked and distributed. This isn't uncommon, as we all want better value bikes, manufacturers need to reduce their costs to get retail prices lower. The reality was far different. KTM have all their frames made in Asia to their designs and quality control standards. But they are shipped back to Mattighofen, where the process of painting, stickers, assembly, quality control and packing have been made as efficient as possible to keep the building of the bikes in Austria. To make the bikes Austrian./I][link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
Nézd meg a képet.4 pöcök,és az semikép se csavar.Ha leszakadt a feje,észreveszem,és azt látom,de itt nem az van.Ha leszakad a csavar feje,akkor nem logna ki úgy.Mind a 4 egyformán log ki,és szinte lehetetlen hogy két agynál,8 csavar feje szinte úgyanúgy törjön le.Viszont az lehet hogy menetes.Majd holnap megnézem.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
Motorosok meg is szokták cserélni a féket, főleg aki aktívan űzi mindkettőt.
Jjeahh: elég részletesen leírtad. Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha nem vadulsz tényleg elég lehet 1 db is. Én szeretek menni sötétben is, ezért nyomom két S2-vel, meg fent az FX70 is távolra.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Ákkk
addikt
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
jjeahh
nagyúr
Egyetértek, hogy a kínai lámpák fele kamu gagyi, de a Convoy márka pont nem tartozik közéjük, szal tuti nem próbáltad, így ez részedről csak előítélet és feltételezés, akkor meg nem kéne tényként kijelenteni, hogy vacak . Legalább mielőtt ítéletet hirdetsz, elolvashattál volna pár tesztet róla, magyar tesztek is vannak bőven...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
A convoyhoz hasonló szintű gyártó csak az AXA bringalámpában, de ők dinamósban utaznak. Az AXA lámpák viszont tényleg elég jók. Elemesben nagyon gyenge a kínálat, ott a convoy bőven ver mindent. Kb. nincs olyan lámpa ami 18650-ról megy, ami AA-ról megy az alapból szemét (AA-ból nem szedsz ki normális áramot), a kis líthium aksik meg gyengék, és nem lehet pótot vinni magaddal.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Biztos jók,de roppant drágák is.Egy stoplámpáért 40 dollárt?! Durva,és jó esetben kibír vagy öt évet,aztán feladja vagy a tartó,vagy a led,esetleg az aksi.Ha mást tapasztaltál oszd meg velünk is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
Az jó.Viszont azt utálom piszkosul,megyek a kerékpárúton,1es föút mellet van,és a szembejövö autós,esti órákba felvágja a reflektort,de nemám mikor elmegy melletem,hanem mikor látja hogy közel van már,és elég rendesen el tud vakitani vele.Van a föút,kisebb 1m-es lejtő mellette a kerékpárút.Párszor már voltam úgy hogy majdnem bementem az erdöbe,meg félrekaptam a kormányt.Városba más úgye mert ott ki van világitva minden.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Jó kép,amolyan Edgar Allan Poe-s.
jjeahh...de legalább nem kell kerékpártámasz a fotózáshoz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Ez van. Ha így nem ütöm fel, akkor nem látom értelmét a nagyobb nyomásnak, nem olyan nagy dolog lockolni, mármint én nem versenyzek vagy ilyesmi, mindíg ráérek tekerni egyet a lock gyűrűn. Cserébe legalább gyönyörűen kimozogja mind a 100mm-t... vagyis inkább 80-90mm-t, a többit meg csak ha ugratok vagy felkapom az elejét. 40 métreket amúgy sem szoktam ugrani, örülök ha összejön egy bunnyhop , szal nem hiszem tartanom kéne a felütéstől, vagy mégis? Gondolom érezném amikor felütöm és már észrevettem volna.
"Viszont télen inkább zárd le mert a hidegben bizonytalan a működése az összes levegős telónak."
Nem tudom mire gondolsz ezalatt, eddig nem tűnt fel, hogy bizonytalan lenne és terepen, főleg lejtőn gondolom nem egészséges neki, ha lockolva van[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
Azért ezzel vitatkoznék, hogy télen bizonytalan a működése az összes levegős telónak.
Az alsó és középkategóriának valamennyire igen, de a felső kategóriára ez már nem annyira jellemző.
RS-nél maradva, azért durván érezni a különbséget egy motion control és egy charger csillapítás között, debonair-el. -
Runner_fxr
Ármester
Nyilván valamennyire hatással vannak a mínuszok, kb minden telóra.
Tudtommal a SID-ben is Charger csillapítás van.
Nekem úgy tűnt, hogy a motion control jóval érzékenyebb a hidegre. Mentem Yari-val jó időben is, meg most hidegben is, elég nagy a különbség. Míg a Pike sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott.
Persze ez nem azt jelenti, hogy szar lenne a Motion Control, de azért nem kicsit kompromisszumos.
De említhetném a Fox villáimat, vagy anno a nyílt olajos Marzocchi villákat, sőt még az Xfusion velvet is jobban működött.[ Szerkesztve ]
-
acsati
aktív tag
Köszönöm a válaszokat, tippeket!
Viszont használatban tényleg hobbiként kerékpározom. Szezonban, ha idő(járás) engedi akkor kb. heti 100 km átlagban és vannak olyan helyzetek, mikor nem használnám az SPD lehetőséget. Ilyen szituk miatt gondoltam azt a kombinált pedált és az olcsóbb cipőt hozzá.
Így is inkább a Shimano párosítást ajánljátok? -
deny330
aktív tag
Én az első váltót kapásból lespóroltam, most nem fejteném ki mért. Lényeg, hogy én nem érzem szükségét.
Hajtókar az van, havertól átvettem egy ilyet a hozzávaló monoblokkal együtt: [link].
Az a baj a 10-es váltóval, hogy a sor amire kellene, az menetes és 9 sebességes. Menetes 10-es sort nem igen találtam, legalábbis vállalható áron egy darabot se. Ezért volt eredetileg tervben az 1x9, de közben találtam 10-es XT váltókat, utána viszont kaptam tőletek az infót, hogy az nem feltétlen fog jól muzsikálni. A 9-es karral a fiókban így pedig akkor már biztos volt, hogy az felejtős.(#125636) Zsohi: Nem tudom mennyire probléma itt árat kérdezni, de ha nem titok, mennyiért hirdetted csak a vázat?
-
smkb
őstag
Nem kell másik agy 11-es sorhoz. Nincs 11-es mtb agya a Shimanonak. Ugyanaz a szélessége a szabadonfutó testnek a 8-9-10-11 esetben. A 11 es sor annyiban más, hogy a nagytányér úgy van kialakítva, hogy becsúszik a küllők fölé. Ezzel oldotta meg a Shimano, hogy használhassa a korábbai agyakat. Egy 9-es Acera sor helyére gond nélkül felteheted a 11-est. Egy 8/9 es sor (ugyanolyan szélesek, nekik nem kell hézagoló), fizikailag szélesebb, mint egy 10 es, így a 10es alá kell hézagoló gyűrű. 12-estől más a Shimanonál az agy. Létezik direkt 10 sebességés hub a Shimanonál, ami rövidebb, mint az alap 8/9, de ez ritka jószág (ezeknél jelezve is van, hogy csak 10 es sort fogad, azaz nem úgy van a leírásban hogy8/9/10). Vagyis ha nem direkt spéci 10 es mtb hub van kerékben, hanem a mezei 8/9 es monti, akkor a 11 es sor gond nélkül megy fel hézagolók nélkül.
Az outi 11-es más, mint a 10-es. Mivel outin a hátsó sor, nagytányérja jóval kisebb, mint a montin, ezért itt nem tudták megoldani, hogy betolják a nagytányért a küllők fölé, csak az maradt, hogy szélesebb lett a szabadonfutó test. Ezért van az, hogy ha egy 11 es monti sort akarsz tenni outi agyra, hogy nagyobb legyen az átfogás (a gravelemen nekem is 11-40 es van a 2*11 es 105-höz) akkor kell alá a 1.85mmes távtartó gyűrű, ami (10-es outi sor esetén szükséges a 11-es outi agyhoz) nem engedi becsúszni a monti sort. -
Muton
addikt
Köszi a válazsokat!
Mavic crossride-om van, felmegy rá a 9es deore 11-34-es sor, a helyére tervezem a 10-es xt sort (11-36)
Kona caldera váz, újra nézve a 19"os nyeregcsőszöge 70,6°. Én amúgy szeretem a geometriájátAkkor megérdeklődöm, hogy adnak-e középcsapágyat a hajtóműhöz, vagy külön kell rendelni. A pedál spd-s (m8000), eddig is az volt, egy m520-at nyüstöltem
mod
smkb: akkor azt mondod, hogy a mavic crossride-ra (asszem 2013-es) nézhetek 2x11-es cuccot is?[ Szerkesztve ]
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Muton
addikt
Köszi a választ, át kell gondolnom. A 2x10 régi megoldás (24-38 as hajtómű és 11-36-os sor) ugyanazt az áttételi szélsőértékeket hozná, mint a drágább 2x11 (28-38-as hajtómű és 11-42-es sor). És gondolom kevesebbet is bír a véknyabb lánc miatt, viszont egyel több áttétel van, ami jól jöhetne, mert nem vagyok op
a 2x10 esetén: 24/36=0,666, 38/11=3,4545
a 2x11 esetén: 28/42=0,666, 38/11=3,4545A nyeregszögre visszatérve, akkor úgy látszik kell egy alátét szerű izé felszerelésnél, ami kompenzálja azt a pár fokot, vagy erősebben rátehénkedi valaki és máris jó lesz a szög
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
smkb
őstag
Jó a BB51 at integrált XT-hez. Tök kompatibilis egymással a BB51 és 70. Csak papíron más szintet képviselnek... gyakorlatban meg lehet semmivel sem jobb a BB70. Az, hogy a Shimano a Deore hajtókarokhoz BB51 et ajánl az SLX/XT-hez meg 70 et, az porhintés. Pont úgy, mint ahogy a 11 es agyakat is külön kiemeli a Shimano... mintha nem ugyanaz lenne egy 9 es Acera is ...
-
Runner_fxr
Ármester
Meglátjuk.
Zsohi: Azt nem is állítottam, hogy a fejcsőszög minden, de azért sokat számít, pláne amikor ilyen extrém mértékben lapos. Mindennek van előnye és hátránya is. Én kétkedve fogadom ezt a Nicolai féle konfigurációt, M-es méretben 1300mm a tengelytáv. Komolyan gondolod, hogy ilyen tengelytáv mellett ez egy fordulékony bringa maradhat? Én ezt valahogy nem tudom elképzelni. Egyenesben és meredek terepen biztos brutális lehet, de technikás kanyarokban már nem biztos. Elég sok bringám volt már, mondjuk ilyen Nicolai még nem, az igaz.
[ Szerkesztve ]