-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dunkel
őstag
válasz eastsider #95648 üzenetére
Én ezt vettem a decában mert befér a 15" laptop frankón a víztasak rekeszbe. Nem rohad be alá a hát és épp befér az edzőcucc is. Egy negatívum, hogy mivel szögletes felül is, a hátad mögött a messze hátranézést (180°) kitakarja. De vannak még jó cuccok méret és egyéb igényeknek megfelelően decában, szét kell nézni.
Vagy nézz szét a Deuter táskák között, azok is nagyon jók, csak árban más kategória.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz HEAHEA #95664 üzenetére
Igen, nemrég vettem a wiggle-n. Összeszerelés minőségétől nem vagyok elájulva (mindent után kell állítani) azon kívül elégedett vagyok velük, már több cuccot is rendeltem onnan.
(#95665) eastsider
Enyémen vannak kívül is rögzítési pontok pl. sisakot is rá lehetne applikálni. Lakatot pl. a víztasak rekeszbe rakva külön lehet tárolni, ami kívülről oldalról is elérhető külön cipzárral. Ezért mondom, hogy körül kell nézni, mert lehet találnál Te is az igényeidnek megfelelőt.
Jövő hétvégén tesztnap elképzelhető, hogy lesznek kinn ilyen cuccok is, talán érdemes lenne kinézni. Majd fél szemmel nézegetem ezeket a cuccokat is hátha.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz zoli03 #95667 üzenetére
Köröm + WD40.
(#95670) HEAHEA
173 vagyok 84 belső lábbal, méretek között. 53-ast vettem miután végigolvastam rakat ajánlást, visszajelzést, facebook csoportot stb. Az 55-ös igazából más geo, nem ugyanaz nagyítva és ezért dicséret illeti a gyártót: +2 cm fejcső és stack, de csak +3mm reach, 100 helyett 110-es kormányszár.
Szerintem jó a méret, de még szokom mert eddig trekkinggel közlekedtem. A kormányszár vszínű cserés lesz majd 110-120-ra.Bocs, ha már volt, de miért adod el a Grade-et? Nem jött be ez a jellegű bringa, látom a stucni is fölfelé van döntve nálad?
(#95681) Jinxb1rd
Remélem nem nyilvános helyen hagytad ott, mert az holnapra nagy eséllyel nem lesz meg. Ez a zár arra jó, hogy amíg iszol egy sört és közben rálátsz a bicajra valaki ne pattanjon rá nekifutásból.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz HEAHEA #95705 üzenetére
Megméred ezeket a méreteket? Kíváncsiságból megnézem mit mutat az enyémen.
1. középtengely közepe - nyereg teteje
2. nyereg hegye - kormány közepe
3. talaj - kormány tetejeAz 55-ös grade-n hosszabb a fejcső így a stack/reach arány is nagyobb (kényelmesebb papíron). Ha hosszúnak érzed azon a kormány emelése nem nagyon tud segíteni. A nyereg pozíció ugye fix, csak a kormánnyal lehet játszani. Az 55-ösön tudtommal 110-es kormányszár van (53-ason 100), ahelyett rakhatnál 90-est vagy akár 70-est és lehet megoldódna a problémád.
A kényelmetlenség másik oka lehet a hibás méretezés mellett a nyereg, a képen egy vízszintes (gyári?) nyereg látható? Az hajlékonyabb alkatoknak jó. Merevebb, kötöttebb alkatoknak mint pl. én is az nem való, nekünk íves nyereg kell ami a medence előre rotálását kompenzálni tudja, hogy hátrafelé emelkedik. Nekem még a trekkingen fájt a kezem pedig ugyanúgy mint Te legfentebb tettem a kormányt amennyire engedte. Aztán kiderült az volt a gond, hogy a nem nekem való nyereg miatt nem jól ültem rajta, hanem sokat tartottam kézből. A Fizik spine concept szerintem szemléletes. [link]
De ha mégis eladod mi váltaná? A grade szerintem nagyon kényelemre hangolt masina, ennél komfortosabb hajlított kormányos mi lenne?
(#95709) llaszlo
Léci ilyenekkel ne gyertek szembe a városban, közúton.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz HEAHEA #95718 üzenetére
Nálam:
1. 72 kb. jó lehet a nyereg magasság
2. 51 az enyém alá vitted az előrenyúlást az emelésekkel
3. 92 5 centivel magasabban van a kormányodÉn azt mondanám próbálj be egy 90-es stucnit kezdésnek, az már jelentős változás 110-ről. Apróról 3000Ft körül kapsz egyet.
A Slate igen jó cucc lehet, csak annyiból kijön 2 Grade lazán. A geometriák nagyon közeliek ha gravel kategóriában maradsz. Lehet egyel kisebb méretet kellene majd bepróbálnod (személyesen) ha tényleg lecseréled.
-
dunkel
őstag
válasz Napfénysüti #95754 üzenetére
Nem tudom, egy telefont megér.
-
dunkel
őstag
válasz jjeahh #95782 üzenetére
Amúgy a spec bringára tervezett nevesebb lámpák szerintem pont a másik véglet, nagyon túl vannak árazva .
Az egyik legfontosabb különbség, hogy a bringás cégek lámpái vezetett fényáramot sugároznak, nem vakítják el a szembe jövő forgalmat (Sigma, Busch&Müller stb.). Nyilván aki esti terepezésre veszi annak erre nincs szüksége, de városba és közútra nem valóak. Veszélyezteted, elvakítod vele a szembejövőket.Hogy valami konkrétat is írjak: Busch & Müller Ixon Core amit használok (köszönet aki mutatta) és mindent tud ami városba kell. 2 üzemmód (látszani és látni) USB töltés, beépített akku, hosszú üzemidő, kis méret, vezetett fényáram, jó felfogatás. Ár/értéke kiváló.
-
dunkel
őstag
válasz -=RelakS=- #95788 üzenetére
Nem az erdőből indultunk hanem a Balaton körről és a túlárazott bringás lámpáktól. Ettől függetlenül az esti terepes résszel egyetértek, oda kell a kraft.
(#95789) jjeahh
Megoldhatná (gondolom?) ha megvennék majd utána cserélgetnék az emberek. "Jóvanazúgy, majd legközelebb."
Inkább 1-1 külön lámpa. Terepre akár mindkettő.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz Runner_fxr #95877 üzenetére
Én megyek délután, vszínű családdal együtt.
-
dunkel
őstag
válasz Toobee #96580 üzenetére
Ne hari Kettler tulajok, de ez a váz hogy néz már ki?
Alföldön nagyon dombok sincsenek, te se vagy 100 kiló, kicsit overkillnek érzem a hidrós tárcsát (nem tenném kötelező feltétellé).150 körül már gravel/cx is esélyes lehet, azokkal lehet ám suhanni.
Hirtelen ránézve ezek teccenek: [link] [link] [link][ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
-
dunkel
őstag
Ide tessék kukkantani. Szuper GT Grade bicajok remek áron. Méretek kissé hiányosak, de ez nem csoda, már jön az új modellév.
Figyelembe leginkább az Alloy Tiagra, Alloy 105, Carbon Tiagra modelleket ajánlom, ár/értékben piszok jók. -
dunkel
őstag
válasz IMIIKE1998 #96739 üzenetére
Gravel vs. cyclocross:
A cx feladata a cx verseny megnyerése. Rövidebb tengelytáv, meredekebb és rövidebb fejcső a fordulékonyság miatt. Magasabban lévő hajtókar, hogy kevésbé akadjon el.
A gravel túrásabb gép hosszabb tengelytávval, kevésbé meredek és hosszabb fejcsővel. A súlypontot is lejjebb viszi a hajtókar lejjebb engedésével. Stabilabb nagyobb sebességeken, komfortosabb hosszabb utakon, túrákon.
Ezek a való életben nem nagy különbségek, 1-1 fok és fél-1 centik.Sok gyártó ugyanazt a vázat adja cx és gravel címszó alatt is, esetleg más felszereltséggel. Sajnos. Körül kell nézni ki mit árul és neked mire van szükséged.
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz IMIIKE1998 #97430 üzenetére
Majd azért nézegesd meg melyik gyártó mit ért cx vagy gravel alatt, és itt a geometriát értem. Ami egyiknél gravel másiknál cx és fordítva.
A gravel szerintem kb. a 18-as modellévtől kezd jobban különválni a cx-től lásd pl. Merida Silex vs Merida Cyclocross.
Ha rövideket mész és sportolási céllal akkor inkább a cx-eket nézegetném, de gravellel sem lősz nagyon mellé. Egy gumit cserélni ha úgy adódik nem egy nagy történet. -
dunkel
őstag
GT vs. Wiggle. Nem tudom ki a hunyó, szerintem utóbbi.
Kosz került a fékbovden-házba, le kellett cibálni. Volt hüledezés mikor kiderült, hogy váltóbovden-házzal szerelték a féket is. Elég sokat javult a teljesítmény és a direktség is a cserétől. -
dunkel
őstag
-
dunkel
őstag
válasz jilian #97888 üzenetére
Amiket linkeltem azok alá nem kell semmi. Az Endura 0 fokig biztos jó.
A Castelli windstopperes, mínuszokban is kitart és amellett nagymértékben vízálló is.A kézfej, lábfej az első ami fázni szokott, a láb nálam az utolsó. 10 fok fölött már rövidnadrág + lábmelegítővel nyomom, utóbbit le lehet venni menet közben ha sok.
-
dunkel
őstag
válasz dunkel #97897 üzenetére
Nem akarom senkinek címezni, nem vonom kétségbe senki tapasztalatát. Annyit tennék hozzá, hogy minél komolyabb technika van egy ruhában (pl. nadrág), minél nagyobb a hőmérséklet átfogása, annál kevesebbet kell variálni. És sajnos annál jobban ki kell nyitni a pénztárcát a kasszánál.
-
dunkel
őstag
válasz RaiZka #97913 üzenetére
1. Bikefun pulsar, bikefun twin
2. Előre drágább ha látni is szeretnél. B&M, Sigma stb. amik irányított fénysugarat szórnak. Látszani elég ugyanúgy egy bikefun.Könyörgöm ne ilyen reflektorokkal gyertek szembe és vakítsatok le az útról. Előbb-utóbb elfogy az ember türelme. Ezek erdőbe, és nem közúti/városi közlekedésre valók!
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz RaiZka #97955 üzenetére
Nekem az Ixon Core van.
USB-ről tölthető, 2 lámpamód (gyenge-erős: látszani-látni), megjegyzi az utoljára használtat. 50 LUX! Akku idő elég jó, 3/15 óra.
Mutatja asszem percenként a töltöttséget is.
Van egy olyan okosság is benne, hogy ha nem figyelnéd a töltöttséget és x% alá esik erős módban, akkor automata átvált a gyenge módba ahol még egy órát garantáltan világít. Ez tud jól jönni néha.
Teszt2 -
dunkel
őstag
Az Aldi/Lidli és a csúcs márkák közt kimaradt még a Decathlon 500 széria. Ár/értékben, hobbistáknak 1-2 órás edzésekre, napi használatra sztem pazar választás. Ha listaárakat nézem az aldihoz van közelebb, ha minőséget akkor a márkás cuccokhoz.
A nyári rövidgatya pl. sztem messze túlmutat az árán, és ezt nem csak én gondolom így. A téli cuccaikat nem nagyon ismerem de gyanítom azok sem lehetnek rosszak.
A 100-300 sportolásra alkalmatlan, évi néhány alkalmas, nem túl intenzív mozgásra tudnám elképzelni vagy sarki boltba elgurulásra.
A 900 széria nekem megosztó. Jó minőség, de 15 egy téli gatya mikor 20-25 -ért már akciósan megkaphatók a csúcs cuccok. Annyi a buktató, hogy utóbbiaknak tudni kell a méretét, előbbit meg fel lehet próbálni.
Amik jó még azok az aláöltözőik, 500-at és 900-at is tudom ajánlani télre.
-
dunkel
őstag
válasz Toobee #98263 üzenetére
Én ma elindultam karmelegítő, 500 aláöltöző, szélálló rövid ujjas mez, nyaksál kombóval de sütött a nap és levettem a karszárat, nyaksálat és cseréltem a mezt is sima rövid ujjas mezre. Edzés végére elbújt megint a nap, az aláöltözőt cseréltem szárazra, visszavettem a karszárat és a szélálló mezt, majd vígan hazatekertem.
A komplett ruhacsomag egy tornazsák kb. harmadát foglalta. Tartalékban mindig ott a szélmellény is ha benéznék valamit.10 fok fölött nálam nem játszik a kabát, dzseki. A sima póló alapból felejtős.
-
dunkel
őstag
válasz dreizwanzig #98368 üzenetére
Castelli Espresso, Alpha ROS, ezek garantáltan csalódás-mentesek.
-
dunkel
őstag
válasz dreizwanzig #98373 üzenetére
Nézni kell mikor-hol lesz akciós. Ha most azonnal kéne az gáz mert a listaáruk elég erős. Cserébe a téma le van tudva évekre.
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
Nem jó ötlet. Nekem is így volt több mint egy évig. Aztán csodálkozik az ember miért old ki olyan könnyen terepen - amikor nem is kéne. Vagy miért nem érzi az ember a becsatolást, bekattanást - mert olyan puha. Kicsatolásnál is jobb, hogy egyértelmű a szitu és nem kérdéses lóg-e még benne félig a stopli.
Amíg az ember próbálgatja első pár alkalom addig oké lazán de utána rá kell pár kattanást húzni.[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
Hello szakik, tudna valaki távgyógyítani?
Kormánnyal együtt a váltó kábelezést is cseréltem (volna). Már azt hittem kész vagyok de az első váltó nem húz bovdent. Kétszer újrafűztem, nekem úgy tűnik csak egy helyre menne be. Ez egy ST 5800. Kép, videó. -
dunkel
őstag
válasz Runner_fxr #99032 üzenetére
Nem húzza a bovdent, igen ez a baj. De hogy lehet többféleképp befűzni?
A kis karral lekattogtattam párat, utána fűztem át. Úgy láttam egy lukon tud csak átfutni, de nem akarom szétszedni. Ha megnézed a képeket és videót amit csatoltam szerintem jó helyen kell fusson.Guglizok ezerrel. Volt akinek annyi baja volt, hogy nem húzta vissza a gumit rá és így nem ment vissza valami pöcök a végállásba. Ezt próbáltam. Innen indulva elképzelhető, hogy van valami kallantyú ami beragadt/benyomtam szerelés közben és azért nem húz? Ha igen egy kép rajta egy piros X-szel sokat segítene.
[ Szerkesztve ]
-
dunkel
őstag
válasz Runner_fxr #99041 üzenetére
Megpróbálom majd ha hazaérek a régi bovdennel is, de nem hiszem, hogy ez lesz a baja.
-
dunkel
őstag
válasz Runner_fxr #99041 üzenetére
Köszi, szerencsére igazad lett.
A bovdent kihúztam, úgy kattogott mindkét irányba. A régivel elkezdtem játszani (ne az újat nyírjam el) aztán egyszer csak bekapta és behúzta. Nem tudom mi volt a nyerő mozzanat. Képet raktam az utókornak (magamnak a legközelebbi alkalomra). Ez a kistányéros alapállapot, nagytányéron szinte nem is látszik a fej.Utána még szívattam kicsit magamat, a váltónál nem mindegy a csavar (és egy kitámasztó pöcök) melyik oldalán fut fel a drót. Az egyik oldalon szkanderozni kell, hogy dobja a láncot. A képen már a helyes verzió.
ST-5800, shimano, váltókar, fékváltókar, bovden