Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fall-N #138091 üzenetére

    Nekem ne mond, csinálom már pár éve ezt a bringa szervizes melót. :)

    Igen, nyilván a szakbolt feladata átadáskor üzemkészre beállítani a bringát. (Bár hozzáteszem, a kónuszok beállítását szerintem a boltok kb 90%-as nem csinálja meg.) Ebbe beletartozik a kónuszok, fékek beállítása, fék légtelenítés is ha szükséges, illetve váltó beállítás. De azt honnan a bánatból szagolja ki egy szerelő, hogy mondjuk a kedves szalagmunkás kifelejtette a zsírt a forgáspontok csatlakozásánál, vagy mondjuk nem pontosan présel be egy csapágyat, vagy sorját hagy a vázon a forgáspont csatlakozásoknál? Vagy mondjuk e-bike esetén a motor felfogatásnál is zsírozni kéne az érintkező fém felületeket, nekem ez is csont száraz volt. Arról nem is beszélve, hogy a forgáspontjaim egy két helyen, jelentősen nagyobb nyomatékkal voltak meghúzva, mint az előírt, azt sem tartom kizártnak, hogy a tám villámnál a csapágy azért rág egy kicsit mert agyontépte a paraszt a csavart. Ezeknek a hibáknak a megléte, szerintem túlmutat egy új kerékpár beállításán. Szomorú, hogy ez megeshet egy 1,5 milliós bringánál. Én így gondolom. Persze lehet mindent orvosolni utólag, mint ahogy én is megtettem, de azért jobb lenne ha ezekre figyelnének, mert ez már a gyári összeszerelő munkás felelőssége lenne, nem pedig a szakbolté aki kiveszi a dobozból az új kerékpárt!

    És most ezzel nem a Meridát mint márkát akarom leszólni, mert továbbra a is a világ egyik legjobb márkájának tartom, de a gyári összeszereléssel vannak bajok, és ez szerintem teljesen márka független, bármilyen neves márkánál előfordulhat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák