- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsohi
őstag
válasz ZolkoW #138049 üzenetére
Az idei cromo 29"-es Eccentric váz. A kerék 2.8"as Nobby, de ezt idővel le fogom cserélni egy kisebbre, így a ma reggeli próbakör után azt mondanám az acél mellé nem passzol igazán a pluszos kerék, de azért 2.25-öst se akarok rá.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
MPowerPH
félisten
válasz ZolkoW #138041 üzenetére
Mindegyik elforog mar benne. Nekem eleg draga kulcsaim vannak, X-Tools mind a nyomatekkulcsom, mind a sima inbuszaim, torx -aim. Mindegyik vatta ujnak nez ki, kopas nincsen rajtuk, pedig 2 bicajt felepitettem mar veluk, es egyet szetszedtem, osszeraktam. Itt a csoka szerintem torx -ot nyomott bele, ami ezt a konnyitett aluminium csavart azonnal elnyirta.
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
Ha jársz rókás automata felé, nagyon szívesen elutalom az árát+ csomagküldést, nem is sürgős, van a gumigyűrűs gyári tartó, de azt nem nagyon szeretem. Köszi!
(#138051) Zsohi : menő, egyébként én őszintén szólva nem vettem észre viselkedésben különbséget a korábbi acélvázam, és a mostani alu között, rugózást mindegyiknél tapasztaltam pont egyformán, szóval az inkább a gumi lehetett .
Ha ebbe 2,25-öst teszel, úgy fog kinézni, mint egy átlag monti az 1,75-össel(#138052) BMW001: elhiszem, csak azt nem értem, hogy alapesetben mi visz egy szerelőt arra, hogy torxot nyomjon imbusznyílásba...
verseny: megjöttek az eredmények, 15-ből 10. lettem.
Tulajdonképpen fejlődésnek fogom fel, a múltkori 24/30 volt. Magamhoz képest szerintem egész okosan mentem, ebből az izomzatból ezt lehetett kihozni
(vagy nem sokkal többet, említettem a sötét napszemüveget, az nem testi adottság kérdése volt)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz ZolkoW #138053 üzenetére
Csak erre tudok gondolni, mert a szerelo sem Tesco -s kulcsokkal dolgozik. Bar kellett rendelnem egy uj tengelyt az elso agyba, mert mondta, hogy annak a menete elvolt nyirodva. Ez azert erdekes, mert soha nem voltak meg szetszedve az agyak. Szoval a seat clamp -bol kiindulva szerintem ezt is O b@szta el. Mind1, tobbet hozza sem viszem. Agyakban a csapagycseren, vaz pivot?(mi az magyarul? ) es a telo szervizen kivul mar minden megcsinalok magam, szoval itt az ideje onallosodni. Telok miatt es a pivot -okat meg keresek 2 evente egyszer egy profit Bp.-n.
Rendbe teszem, es lehet eladom, mert van ra erdeklodo. Csak kell egy AM -et talalnom a helyere, vagy egy AM karbon vazat, aztan majd osszerakom magamnak megint darabokbol, mert az egybe hasznalt 27.5" -os bicajok rohadt dragan mennek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Massmurderer
őstag
Hidraulikus tárcsaféknél normális dolog az hogy ha behúzom a féket,a tárcsa oldalirányba elmegy picit??Mármint hogy a fékbetét elnyomja a tárcsát.Visszaengedem a fékkart visszamegy a tárcsa az eredeti állapotba.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #138052 üzenetére
Ezért szeretem jobban a hatlapfejű csavart az imbusznál. Elég két állítható nagyságú villáskulcs hozzá és biztos nem sérül meg. Mondjuk nekem mindig gyorszáras volt a nyeregcső bilincsen, azzal még ennyi gond sincs.
Massmurderer: Nincs eldeformálódva a tárcsa azaz nincs nyolcas benne?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #138057 üzenetére
Én amúgy sem szeretem az imbusz csavart, hiába most az a népszerű mindenhol (bútoroknál még oké, mert oda nem kell akkora nyomatékkal meghúzni). A nehezen hozzáférhető helyen vagy ahol süllyesztve van a csavar, ott van létjogosultsága (pl. kormányszár állító csavarja vagy a régi vázon középen elhelyezett kitámasztó*) mert más szerszámmal nem is lehet hozzáférni. Ahol könnyedén elfér a villáskulcs oda a hatlapfejű csavar jobb.
Sajnos jártam úgy az előző biciklimnél, hogy a kitámasztót olyan erősen tette fel a szerelő, hogy csak a flex segített. Előbb tört volna el az imbusz, mint a csavar kilazult volna.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #138054 üzenetére
Az egybe bicaj még újonnan is igényelhet szétszerelést és korrekt összerakást. Az újonnan vásárolt Merida kerékpárom furcsa hangokat hallatott tekerés közben. Visszalazítottam a forgáspontokat majd mindent nyomatékra húztam, utána csend lett, de kicsit később megint jöttek a furcsa kattogó hangok, amit nehéz volt lokalizálni, hogy most ez a hajtás felől jön vagy a forgáspontok. Szét szedtem az egész vázat, de tényleg darabokra, az összes forgáspontot bontottam, kivettem a tagot, még a himbát is kiszedtem. A probléma annyi volt, hogy sorját hagytak a vázon a forgáspontnál, ahol a himba csatlakozott a vázhoz, illetve valószínűleg a zsírral is spórolósak voltak, egy finom csiszoló papírral meg kellett csiszolni, majd mindenhova tettem zsírt ahol fém a fémmel érintkezik. Mivel e-bike, még a motort is kiszereltem, a felfogatási pontokat is zsírozni kellett. Érdekes módon most néma csend, és mintha jobban is mozogna a váz. Megdöbbentő, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy még a felső kategóriában sem fordítanak kellő figyelmet és precizitást az összeszerelésre. Összedobják a szakmunkások, aztán kész. Az is lehet, nagyon feszített a tempó, nagy az elvárás, nem jut elég idő egy-egy kerékpárra a gyárban. Aztán a végeredmény olyan amilyen.
[ Szerkesztve ]
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Runner_fxr #138059 üzenetére
ezeket hol rakják össze ?
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
bringasisti
őstag
-
Massmurderer
őstag
válasz bringasisti #138062 üzenetére
Közbe most néztem,és ez a gond
-
Massmurderer
őstag
Mondjuk ezek az új tárcsák 1.5 mm vastagok,a gyáriak 2 mm vastagok voltak.
-
itouchfan
senior tag
Tudnátok ajánlani olyan boltot, ahol kerékpáros ruházatot (főként nadrágot) lehet venni normális áron? Mivel még nem volt ilyenem, mindenképp szeretném felpróbálni előtte, ezért fontos, hogy ne webshopos legyen.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
flash-
veterán
Udv
Szerintetek mi a jobb? Egy 2018as cube attain sl Shimano 105 RD-5800,
Vagy egy 2019es attain race Tiagra FD-4700-el
Egyatalan elobbi jobb annyival mint amennyivel dragabb? +22e[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #138067 üzenetére
Ha minden más egyezik akkor a 105ös groupset megér +22ezer forintot...ez nem lehet kérdés. Mindamellett a Tiagra is teljesen jól működik. Igy átnézve az oldalakat én biztos a 105ös szettes venném....a súlyuk egyforma de ez 11sebességes...ami előny
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Runner_fxr #138073 üzenetére
gondolom az összeszereléshez is van munkautasítás
amit a merida ad és minden lépés, szerszám, anyag szerepel benne.
Ezért furcsa, hogy sorjás.. kevés kenőanyag..Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
sebgutkopf
őstag
Mi se tétlenkedünk. Tegnapi csapatás 1 percben: [link]
-
bunddog
tag
Villanyakat hol érdemes vágni? Stucni tetejéhez képest 1 - fél mm-el rövidebbre hogy a kupak rendesen rámenjen? Igaz már vágtam 2x is méretre de ott utána játszani kellett amúgy is a hézagolókkal.
-
rétisün
veterán
válasz bunddog #138078 üzenetére
sehol.
hacsak nem nyúlik túl sok centivel, én inkább rakok a stucni fölé is hézagolót (tudom, csúnya) de ha még öregebb leszek (és ezek a bringák meglesznek ) feljebb tudom rakni a kormányt, ha már emnnyire se hajlik a derekam....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #138077 üzenetére
Nagykovácsinál ilyen jó trail van, ez egyben egy pálya?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #138076 üzenetére
Köszi!
(#138077) sebgutkopf: ejnye, neked is gimbalod vagy GP 7-esed van? Rajtam kívül már mindenki szupersmooth videókat postol
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #138085 üzenetére
Te a biciklizést nem bírod!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #138075 üzenetére
Nekem is furcsa, de nem álmodtam a dolgot sajnos, hanem ez a valóság. Az biztos, hogy a bringát én hoztam el a nagykerből, én vettem ki a dobozból, zsír új gép volt. És gyakorlatilag az első pár km-en már hallottam, hogy valami kattog. Ez nyilván olyan dolog, amit nem mindenki szúr ki, van aki teljesen simán használja így, én kihallottam, hogy valami nem oké. Ezért szedtem szét. Olcsóbb bringák esetében már sok pontatlansággal találkoztam, talán a leggyakoribb a kónuszos agyak megtépése. Nagyon ritkán találkozom gyárilag korrektül beállított kónuszos aggyal. Némelyik úgy megvan tépve, hogy ha úgy hagynád 1000km után elkopik benne a kónusz. Mondjuk azért egy prémium kategóriában nagyobb odafigyelés kéne. Nyilván megvannak az előírások, de mindenki hibázhat, meg aztán azt nem tudjuk, hogy mennyire feszített a tempó az összeszerelést illetően. Annyit biztosan tudok, hogy a prémium e-bike gyártás nem tud lépést tartani a Nyugat-Európai igényekkel, ebből adódóan simán eltudom azt képzelni, hogy a gyári munkásokat túlterhelik, illetve ott is vannak emberek betanulási fázisban stb. És az e-bike összeszerelés lassabb is mint az analóg, több az alkatrész, több a kábel, nyilván a szükséges darabszámhoz nagyobb tempó is kell a munkavégzés során. Biztos nem mind van trehányul összerakva, de én belenyúltam egy ilyenbe. Ja és szerintem a forgáspontcsapágyak préselésénél is valamit elronthattak, mert hátul a támvillánál az egyik csapágy kicsit mintha darálna, még azért jó, de nem forog olyan szépen mint a többi, ezt akkor éreztem amikor szétbontottam a vázat, használatból adódó kopás nyilván nem lehet, mert a bringában sok km nincs.
sebgutkopf: Jó kis terep, úgy emlékszem, hogy már jártam erre tavaly. Jövő hétvégén összehozhatnánk egy közös tekerést ha van kedved.
bunddog: Én általában egy 2-3 hézagolót szoktam hagyni a stucni alatt, hogy ne vágjam túl rövidre, ha esetleg eladnám, nagyobb vázba is jó legyen. A stucni tetejétől, kb 3mm-el érdemes rövidebbre vágni, de a kupak fajtájától is függ.
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz IMIIKE1998 #138085 üzenetére
Egyik ok hogy nem országúti gépem van Meg is döglenék olyan testtartástól
-
inifini
tag
válasz IMIIKE1998 #138085 üzenetére
Az outi az pont nem a kényelemről szól. Vagy próbáld megszokni a fájdalmat, ami szépen lassan megszűnhet, vagy engedd el. Sokan mondták már, hogy próbáld meg a hátadat erősíteni, elmondásod szerint csinálod, de ha így sem szűnik, akkor ne erőltesd.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #138087 üzenetére
Ahogy videón láttam az agyakat és a középrészt is géppel hajtják be, így lehet a kónuszos csapágynál könnyen, hogy rosszul van beállítva a nyomaték. Így nem is csodálom, hogy sérül a csésze. A szalagos gyártásánál meg persze hogy a mennyiség a lényeg.
De a gyártás egy dolog. A boltos amikor összeszereli neki kell ezeket kiszűrni és megcsinálni a 0 km-es szervízt, ha igényli a gép. Legalábbis az ismerősöm is így csinálja a boltjában. Egyébként is vásárlás után 1 hónappal ha beállnak a dolgok, akkor állítani kell a gépen, meghúzzák a csavarokat, állítanak a láncon stb. Ezt a boltban is elmondják.
De igazad van ezeket el lehetne kerülni, főleg drágább kategóriában ez elvárás is lenne.
-
flash-
veterán
válasz Napfénysüti #138072 üzenetére
Koszi mindenkinek, 105el bringat ilyen arba mast nem nagyon talaltam,ezert is gondolkodok ezen, illetve talan a canyon al 7
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Massmurderer
őstag
válasz bringasisti #138094 üzenetére
Szerintem elsö használatnál szétmenne
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, mert valami "kattog" alattam bicajozás közben. Bulls King Kobra gyári hajtása, talán erről van szó.
A jelenség az, hogy amikor elkezdek tekerni, akkor csendes (persze, mert hegyen lakunk, és mindig lefelé indulok), viszont, mikor elkezem terhelni, akkor minden egyes fordulatnál kattan egyet-egyet, majd egy idő után az egyik oldalon kettő kisebb, élesebb hangú kattanás, a másik oldalon egy kicsivel markánsabb. Nem koppanás jellegű, mint amikor valami valamibe ütődik, hanem sokkal inkább olyan, mintha valami nem lenne a helyén, vagy valami fel lenne lazulva egy kicsit.
Ennek a hajtóműnek a tengelyében van egy 8-as imbusz csavar, amit kivettem, de az itthon lévő lehúzó szerszám négyszögletű hajtókarhoz való, ezzel nem jutottam vele előbbre...
Tapasztaltabbak mit javasolnak, a teljes szétszedés előtt érdemes lehet valamit megpróbálni, ami jellemzős hiba esetleg? (110 kg. vagyok, kap hegymenetet, így van mitől szenvednie...)
Előre is köszönöm a segítséget !Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska