-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #137249 üzenetére
kevésbé félrevezető, ha a féktestet a féktestre, a váltót pedig a váltóra használod
(féktest = amiben a fékbetétek vannak, és ami a kormányon van, az a váltókar )
Csak azért írom, mert ha jól emlékszem, következetesen így írtad máskor is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #137207 üzenetére
kemény 500 méteres mini próbakör: újra kell tanulni biciklizni ezzel a kormánnyal
Az első tárcsám nekem is új, és valahogy nekem enyhe lejtőn/síkon sosem akar bekopni, mindig kell az első igazi lejtő.. (majd egyformásítom, de olyan ijesztően törékenynek tűnt az első, ahogy felraktam, hogy megvárom, hogy szerepel, mielőtt lecserélem hátul is. Egyébként a fékerő már biztató, de még mindig félek ránézve)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #137249 üzenetére
Elhiszem, hogy hajlott a fékkar vagy mi, vannak ilyen elcseszett szériák. Én azért kíváncsi leszek egy SLX vs SX összehasonlításra, ha jól gondolom kb. egy ligában játszanak.
Whyst: Merevség, súly, a heggesztés igényessége, geometria stb. Személy szerint egy ennyire olcsó áruházi (?) bringával, aminek nemhogy a geoja, de még a felszereltsége is nemzeti titok, nem biztos, hogy mernék terepen zúzni . Persze ettől még lehet, hogy rendben van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #137244 üzenetére
Akárhogy nézem az M8100-ast, sajnos nem ad többet mint egy M8000, amit akár 11-50/11-52-es sorral támogatok. Tartósságra kíváncsi vagyok, eddig a 12-es Shimano szettekről nem olvastam egyértelműen elismerő szavakat. Árban viszont nem olyan vészes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zsocy
őstag
válasz athomi #137190 üzenetére
Nekem is Cliff 90 van, csak picit régebbi, de van némi tapasztalatom már vele.
A fék az nekem is gyalázat. Alig fogott újonan is, jópár kilóméter bejáratás után is, és alig fog most is a tavaszi szervíz után. Ott biztos kapott új betéteket (azt látom) és állítólag le lett légtelenítve is (azt nem látom).Haverom Focusán Shimano van (valami középkategóriás, pontosan nem emlékszem melyik) az úgy fog hogy ha két ujjal meghúzom akkor fejreállok, emeli a hátulját.
Szóval a tapasztalatom az hogy idővel jobb lesz a fék, de sajnos az a húha érzés amit egy tárcsaféktől vártál az nem fog megjönni. Rá lehet tekerni az állítócsavart hogy kissebb úton mozogjon a kar, de az is csak egy ideig segít.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én 615-öt ugyanúgy.Sőt,szerintem ha úgy kell tépni,hogy már hajlik az egész kar rég rossz,én ha egy ujjal rendesen rátépek a 2 ujjas karra,a bringa marad is ahol van,már csak én megyek tovább.
Tothgera...na ez az,az ára,hisz a GX nél is olcsóbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
athomi
veterán
válasz Hasaggymeg #137258 üzenetére
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Bár én GX-ről (is) váltottam M8000-re, nekem a váltásérzet jobban bejött, a finom, puha mozgás .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
Azért csak megcsinálták, hogy ne legyen olyan kívánatos az XT, mint az XTR. Az új XTR hajtókar nagyon bejön, reméltem, hogy ez is olyan lesz, de nem, meghagyták azokat a kis töréseket a csillagokban.
Így még nekem mindig ez a kedvencem, nem mellesleg még könnyebb is, <600 g.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cdl
senior tag
Akiek jó az M-es, 54-es méret, szerintem ez nagyon jó vétel.
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #137251 üzenetére
Igazad van, váltó kart kellett cserélnem, és a fékkar hajlik ha nagyot fékezek.
Hasaggymegnek meg annyit, hogy erdőben vagy bárhol ahol lefele mész, de inkább terepen van váratlan helyzet, már nem harap úgy a fék, tiszta erőből is húzhatom, akkor sem állok fejre, ami mondjuk nem baj, csak arra gondolok, hogy nekem nem tetszik hogy a majd 150 eurós fékkarom, görbülősre lett tervezve... ez is olyan mint a galaxy fold telefon? 100.000 hajolgatós fékezésre van garantálva, utána kettétörik?
De most látom hogy árulják bilincscsel, és I-Spec EV felfogatással is a váltókart, ez mindenképp rendes dolog tőlük, nem muszáj lecseréld a fékeket is. Ez az új 12 sor, valami spéci felfogatást használ, amihez kerékagyat is kell cserélni?
(#137263) athomi
Adj neki egy kis időt, én mikor tisztítom a betéteket, és a tárcsát is, van hogy egy kemény leejtőzés felénél jön meg a rendes fékerő, addigra tisztul vagy szárad ki rendesen a betét. Ha neked még nincs bekopva sem a betét sem a tárcsa, oda jó pár leejtő kell hogy összeérjenek. Forgalomban tekerj kicsit, minden pirosnál kilősz, köv pirosnál nyilván nem éred el a zöld hullámot, egyből fék, az autók lendülete húz magával, fél óra alatt szimulálsz 3 perc ereszkedést csak el ne csapjanak, tényleg nincs az ottani erdőben semmi hupli amin lehetne szórakozni, még egy pump track se?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #137267 üzenetére
Egyébként tényleg azok a legszebbek/legletisztultabbak. Kivéve ezt az MT900-at, ott most nagy a szerelem, jöhetne már az apróba féláron.
Tothgera30: a korábbi mit takar, a 9000-et?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
Ma végre lehetett menni egy kört, szerencsére pont nem esett. Ilyenkor a köves oldalon maradok végig, de azért a bringamosást nem úsztam meg. Kettővel ezelőtti sarazásnál ment be valahova egy kis kosz, azóta recseg terhelésnél (szerintem a pedál), most kapott még egy kicsit és elmúlt. Nem sokat láttam a ködben, csöpögött a sisakról a víz.
Reggel jó lenne egy picit görgőzni, úgyhogy nekiugrottam a Scottnak még így este.
https://barbieripnk.hu/
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137243 üzenetére
A becsúszószárak a T szárba az összes villánál ragasztva van tudomásom szerint, vagy bele van préselve, de ragasztással meg van erősítve, nekem ott kezdett el ropogni, lehetett volna biztos javítani, Angliában foglalkozik vele egy cég de kb 25k volt a cserealkatrész és a szerelés.
Nem vagyok a szavak embere..
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #137257 üzenetére
Az ára valóban nem rossz, de ha hozzávesszük az új kazettatestet, ami még a DT-nek meg még 1-2 gyártó agyaihoz érhető el, továbbá még a hajtóművet és a fékszettet, nem is olyan olcsó. + A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka.
Nem vagyok a szavak embere..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #137270 üzenetére
Az állványom mit keres nálad?!
(#137269) 6030D...hát igen,ez még egyszerűbb,könnyebb.
(#137271) nrg.960...ééértem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Acef
addikt
Sziasztok,
segítsetek már féket választani,
- fitness bringa, tehát egyenes kormány
- Claris fékváltók (a bowden felfogatási pontja átállítva az outi fékhez, tehát ez OK)
- jelenleg a vázhoz kapott Saccon fékekkel, amivel sajnos gyenge a fékhatás. Nagyon messze van attól, hogy a kerekek blokkolásáig lehessen fékezni.szerintem ez van jelenleg Ez vajon a Saccon fékek hibája, és másik pl. Shimano fékekkel javulna a fékhatás?Amennyiben érdemes, akkor fejleszteni szeretném a féket.
Az alábbiak közül melyik az ajánlott?
CLARIS 33,5 EUR/szett
vagy
SORA 37 EUR/szett
vagy
TIAGRA 35 EUR/szett ez miért ilyen olcsó, hisz ez a márkásabb? Régi? Esetleg nem lehet állítani valamit, ami felső kettőnél viszont lehetséges, vagy ?1.,
Melyiket vegyem?
Van valami különbség a technológiában? Melyik a jobb?
pl. mindegyiknél állítható a fékbetét dőlésszöge? (mint pl. a V fékbetéteknél is)2.,
ugye mindhez jár fékbetét, nem csak a testet adják?3.,
Esetleg használtban valami olcsóbb, konkrét ajánlat?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Acef...bár ezt a féket nem ismerem,én első körben betétcserével próbálkoznék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #137278 üzenetére
Szia,
A betétcserén már túlvagyok. Jobb lett, de nem az igazi.
Én a Saccon gyenge/hajlékony, féktestére gyanakszom.
Ugyanakkor nem szivesen dobok ki 35 EUR-t feleslegesen.
Mit javasol aki már parobált ilyen Saccon vs Shimano féket, megéri váltani?[ Szerkesztve ]
-
Salex1
senior tag
Hidraulikus tárcsafékből melyik az amit már meg szabad venni? MT-400 már bevállalható, vagy inkább rakjak hozzá kicsit és Deore?
Esetelg "Hayes Stroker Ryde"-ot tudnék venni használtan 22-ért az jobb választás? -
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137223 üzenetére
Itt az összes 2014-es foxra kell gondolni, vagy csak egy adott típusra, mint pl a CTD széria? Csak mert az én foxom is 2014-es.
Majd meglátjuk mit dob a gép, meg hogy havernak hogyan lesz pénze. Köszi az infót!
(#137233) sebgutkopf: Kétlem. Alul csak rebound állító van, felül pedig egy szimpla "air cap" és a "CTD" fokozat állító. Vagy lehet máshol is?
Pontosan nem tudom, nem sok adat van a villa lábszárán, neten pedig annyit találtam a fox gyári oldalán , hogy milyen típusok vannak. A tulajdonságok alapján haveré egy "Evolution CTD Remote" lesz. Hogy ezen belül milyen csillapítási rendszer dolgozik, azt nem tudom - én arra tippeltem, hogy CTD.(#137237) zoli03: Most egy kicsit össze keveredtem, ami a csillapító egységek nevét illeti. Nekem a Giant Reignbe 2014-es Fox 36 Talas van, ami elvileg "CTD" csillapítású (vagy nem?) Csak a nevéből gondolom egyébként - Fox 36 Talas CTD Performance. Csak mert ha tényleg az enyém is CTD csillapítású, akkor nem értem, hogy haveré hogy-hogy sz*r, az enyém pedig miért mozog ilyen finoman?
(#137272) nrg.960: "A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka." Ez melyik szériától kezdve igaz? Havernak M8000-es XT váltója van (pontosabban lesz), Deore lánccal, de a sor az Sram a kerón.
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #137282 üzenetére
A régebbi modelleket nem ismerem. A CTD fokozat állító közepén, nincs esetleg egy imbusz fejű csavar, ami állítható? Fox néhány modelljében arra teszi rá a low speed damping-et. Ha maga a ctd kar fokozat nélküli akkor amit írtam az nem valószínű, mert értelmetlen lenne.
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #137285 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #137279 üzenetére
Mutatósak ezek a bringák is, kicsit olyan, mintha acél lenne, de gondolom alu.
Amúgy ha nem izgatna a súly, a jövőben valszeg valami titán vagy acél montit néznék magamnak, annyira tetszenek. Pl egy ilyesmi 29er nem lenne rossz. Vagy ha trail is játszik, ez karbon és titán 2 in 1: [link] [link] [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #137287 üzenetére
Mondjuk én addig kínlódtam, hogy tegnap végül átszereltem a Tioga Psycho gumikat Schwalbe City Jet-re, de ha valamikor lesz kedvem visszarakom, mert nagyon meg kéne járatni egyszer terepen a Scottot. Kapott szép új bandázst is, egész pofás lett. Már csak a beragadt csavart kéne megindítanom, hogy a stucnit lejjebb tudjam rakni.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
-
Acef
addikt
Korábban írtam, hogy eltörött BBB BSD-76 Vanguard nyereg pálcája [link]
nos írtam az eBike-nak, mert tőlük vettem a nyerget, hogy vizsgáltassák be a forgalmazóval, mert ugyan már nem garanciás, de azért a törés mégis csak túlzás
Rendkívül korrektek voltak (nyilván számít, hogy már sokat vásároltam náluk), küldtek egy futárt, ingyen felvitették a forgalmazóhoz, és most írtak, hogy elfogadták a szavatosságot, levásárolhatom, vagy utalják a teljes vételárat.
Meg is rendeltem tőlük egy SORA fékszettet, meg egy [Continental Grand Prix GT hajtogatható] külsőt.
Drágább ugyan az eBike mint néhány oldal, viszont ez egy rendkívül korrekt ügyintézés volt
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Magyarból az ebike a legolcsóbb általában. Am a shimano fékek jók, csak ultra gagyi fékpofáik vannak gyárilag szóval azt érdemes lecserélni valami értelmesre.
Emiatt elterjedt nézet outis körökben, hogy a shimano fékek szarok, pedig magával a fékkel nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Salex1 #137281 üzenetére
Én a Deoret és a Hayest is ismerem,mind2 nagyon jó fék.Felhasználásfüggő mennyire erős fék kellhet,egy városi,túrázós,trekkinges felhasználásra a legalapabb Shimano hidraulikus fék is elegendő lehet,megpakolt kerékpárra,nehezebb kerékpárosnak,hegyekben,vagy éppen terepen is nyomulni már kellhet a legalább Alivio (MT 445,4005,395,már isten tudja követni ezt a számozást) szintű.A Deore,vagy Stroker Trail már mindenre elég,kettő közül egy szavazat innen a Deorera,melyet újan megveszel 25 körül.
Más...itt az új 12-es Shimi
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #137293 üzenetére
Pont akartam én is linkelni. Tegnap kicsit felületesen olvastam el a külföldi cikket (meg nem is értem ), ezért most vált világossá, hogy ez is Direct Mount lánctányéros, ráadásul cserélhető minden mindennel, tehát jó lesz ez a hajtókar is nekem, csak a nagy tesók lánctányérjával. Remélem nem fog összeveszni a hátsó traktussal, mert az marad Sram.
Acef: elintézhetnéd Hasaggymeg nyereggariját is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #137294 üzenetére
Ha a pálca törik én is visszaviszem...de így csak 10% alamizsnát ígértek. Jól értem,hogy az SLX-el nem lehet többet váltani 1xerre,vagy csak sz@rul fogalmaznak és elfelejtették a "lefele" szót.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #137295 üzenetére
Pedig a 2 nyeregből össze tudtatok volna rakni egy jót...
Tényleg, neked mi lett az új nyerged?
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #137295 üzenetére
Igen, lefelé nem tud többet.
[link]Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #137294 üzenetére
Én úgy értettem, hogy más a láncnak, meg a soroknak a kialakítása, ezért nem lesz kompatibilis a mostani 1x11-es szettekkel se. Ezt hívja a Shimano Dynamic Chain Engagement +-nak. Én ezt úgy értelmezem, hogy a az első lánckeréknek és a hátsó sornak is kompatibilisnak kell lennie egymással. Tehát az átjárhatóság az az XTR, XT, SLX-ek között van.
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #137298 üzenetére
A hátsó részen elhiszem, hogy számít, de elöl nem hinném, hogy nagyon fog számítani 1x rendszernél, melyik NW tányér van fent. Aztán lehet, majd kiderül. De valószínűleg a kínaiak már gyártják hozzá a megfelelőt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #137293 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz elérhető a 4 dugattyús SLX Rosebike-on, vagy Bike24-en. Már a 4 dugattyús Deore is kecsegtető volt (igaz nem próbáltam), de így, hogy ez tud Ice-tech betétet is fogadni.. Szerintem nyertek egy vásárlót.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vicces képek
- Witcher topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...