- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Nahát, nem is tudtam, hogy létezik ilyen: Sunrace 10-42 meg 10-46 sor XD csatlakozással
Nincs kép, de rákerestem, és más források szerint is létezik
Más kérdés, hogy ezt még mindig drágállom, mondjuk 20 körül már csábítóbb lenne.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #137650 üzenetére
sajna a problémám ugyanaz: alapból kevés helyen kapni itthon vázszettet, pláne gravelt, ami egész új "stílus".
ami még akár opció az az alis karbon, de azt több okból is rizikósnak tartom, meg azért az még onnan is nagyon drága.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
nagyúr
válasz FireKeeper #137656 üzenetére
Author Ronin? Vagy azt nem lehet külön vázszettként kapni?
Més que un club!
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #137655 üzenetére
Én azért a 10-46-ot tudnám szeretni, főleg ilyen áron. Kapásból mehetne előre a 34-es tányér. XD-hez nincs más lehetőség jelenleg, csak a 10-42, vagy dupla/tripla áron a tuning gyártók termékei.
Ráadásul most belerakták a szarvasbogarat a fülembe, hogy az ovál tányér jó, és annyit segít, hogy eggyel nagyobb fogszámmal megmászod ugyanazt, mint a kerekkel. Azért 36/10-zel már el lehetne karcolni aszfalton lefelé is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #137656 üzenetére
CX vázakat néztél? Valójában nem látom túl élesnek a határvonalat, bár 1-2 méretben eltérnek, asszem a gravelnek nagyobb a csapágyesése (ez tényleg számíthat), kicsit hosszabb a láncvilla (ez szerintem kevésbé), magasabb a fejcső (ez egyik irányba könnyen korrigálható).
P L A N E T - X ;)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #137658 üzenetére
Az oválról már írtam a véleményem, viszont a fogszámos dologgal nem értek egyet, szerintem épp a másik irányba változtat. Tehát 32-es ovál tányért nehezebb lesz tekerni, mint egy 32-es kört, persze ez nem hiba, hanem ez a cél Attól még a holtpontokon segít, az erős szakaszon meg jobban kihasználja az izmot..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #137658 üzenetére
36/10 jó lehet, de montin terepre nekem még azért nagyon kéne a 32-es tányér . Fel nem foghatom amúgy, hogy hogy mész te olyan jó átlagokat a Merida montival 1x hajtással aszfalton, én a mai rövid körön is majdnem végig 11-12T között váltogattam hátul, elöl meg fixen a 40T nagytányéron volt a lánc, egyszer sem váltottam kisebbre és így is 26km/h átlag jött össze aerob pulzuson. Ezek szerint te folyton pörgetsz? Gondolom nem, mert az viszi fel a pulzust nem? Vagy pont ezért keresel valami országúti cirkálót?
Más: ha már átlagsebesség, úgy tűnik a bütykös új Nobby Nic-el ugyanazon az útvonalon ugyanolyan guminyomással semmivel nem vagyok lassabb, mint a kopottas "gyorsabb" Maxxis Rekon-al, sőt... szal ennyit arról, hogy bütykös gumival a földbe ragadsz . Valóban érződik, hogy nem aszfaltra való, mert hangos és darál mint egy traktor, de lassabb, az nem vagyok vele.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #137659 üzenetére
a vázgeometriák rejtelmeibe nem ástam még bele magam, így nem tudom ezek hogyan módosítják a bringa menettulajdonságait.
a gravelt azért néztem ki mert nekem is inkább túrázásra, bikepackingre kell, versenyezni egyáltalán nem tervezem. igaz olyan nagyon sok extra felfogatóra nincs szükségem, olyan táskáim vannak amiket közvetlen a vázra lehet felszerelni. szóval igazából a CX sincs kicsukva teljesen, mert akár az is jó lehet, magasabbra rakott stucnival.
Napfénysüti: nem rossz ez a Ronin de egy kicsit sokallom az árát, plusz igazából csak annyiban jobb mint a mostani retro outi vázam hogy tárcsafékes, még abban sem vagyok biztos hogy sokkal könnyebb lenne. ami elvárásaim lennének a vázzal szemben:
tárcsafékes
átütős, nem gyorszáras
minimum 40-es gumi clearence
belső kábelezés
nem "aero" nyeregcső/stucni - lehessen cserélni, illetve válogatni
legalább 2 kulacstartó hely, ha 3 van az mondjuk csak plusz[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #137663 üzenetére
nna, ez ugyanannyi, ha 32/10, és 90-es pedálcsapással pörgeted - és ha nem számoltam el.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #137661 üzenetére
Igen, én síkon aszfalton azért főleg 80-90-es pedálfordulattal megyek, ehhez a sebességhez meg elég az az áttétel, ami van. Sőt, 10-re le sem rakom, mert az már síkon sok, így gyakorlatilag a 32/12-vel karcolgatok, de síkon még inkább a 32/14-gyel, ez 90-es pf-on 29-34 km/h. Azért ahhoz kell ám a sík, meg a szélcsend.
Ha a szombati 4 órás körre gondolsz a 28-as átlaggal, akkor azt még jobbra is terveztem , mert egyszer már mentem rajta a fordulóig 30+-os átlagot, csak utána változott a program. Bántam is, úgy voltam vele, hogy most majd megcsinálom oda-vissza, de mindenhol volt egy kis szembe szél, jött ez a párás meleg, az evés/ivást is elrontottam, így nem lett jó. De idén meg fogom még ezt csinálni jobbra.
Még valami: ilyen aszfaltos körökre fel van fújva 3 bar-ra a kerék.(#137664) ZolkoW:
Merjünk nagyot álmodni, beírogattam a kalkulátorba a halálsebességeket. 110-120-at tudok pörgetni, így:
a jelenlegi 32/10: 54 km/h (50-et mutatott már az óra)
34/10: 57 km/h
36/10: 61 km/h (ez amúgy a 40/11 is, amit a Focus tudott, csak kisebb kerékkel)[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #137665 üzenetére
& Hasaggymeg: Én az ilyen csapásszámokhoz nem igazán értek, mert nincs semmilyen mérőeszközöm hozzá, szal sosem mértem ilyesmit. Nálam a 11/40 kb. úgy jön ki, hogy addig váltogatok nehezebb fokozatra, amíg nem kell pörgetnem, mert érzem, hogy van ellenállás rendesen. De ezek szerint ti jobban pörgettek nálam, lehet nekem is azt kéne tennem? . Mintha úgy jobban megy fel a pulzus, de lehet tévedek. Durva, hogy te 32T hajtókarral hátul még a 12-esről is könnyebbre váltasz .
A nyomás nálam aszfalton újabban 2.5 bar körül van 2.25-ös gumikkal, az már gondolom a 66 kilómhoz bőven elég is ahhoz, hogy rendesen guruljon.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #137666 üzenetére
Nézed a stoppert és megszámolod 10 mp alatt hány kört megy az egyik lábfejed, majd beszorzod hattal.
Jó, ha megtanulsz több pf-on tekerni, mert tudod váltogatni akár ugyanazon sebességhez, és máshogy kezeli a szervezet is. Még a térdfájásodnak is jót tehet.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #137662 üzenetére
Mondjuk ha gravelt vennék valamilyen okból, nálam a határ kb.:
- Átütős
- Karbon villa
- Hidrós tárcsa (mármint rendes)
- 50mm clearance
- tubeless ready/tubeless
- 1x rendszer (preferált az SRAM)
- belső kábelezés nem kéne azzal csak szívni lehet
- az ilyen aero marhaságoktól a hideg kiráz
- 2 kulacs az alapAcél nem kéne ennyiért, akkor már lehet szerválni régi 700D (sic!) GT vázat ami hasonló és azt felépíteni.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #137668 üzenetére
Jó, [ez] meg épp rejtett bowdenezésű, de hát semmi sincs ingyen
Ja, még a témához, hogy nézegettem az apróból, meg innen-onnan 29er vázakat is pici, jellemzően S-es méretben, pl. volt egy Trek FX-2 disk, aminek kísértetiesen sok geó adata megegyezett a végül vásárolt P-X vázéval, csak hát győzött az, hogy inkább legyen, ami tényleg arra is való. Meg az komplett bicóként volt hirdetve, nekem majdnem minden volt már hozzá addigra (jó, erről annyit, hogy igaz,hogy ki tudtam már próbálni, de az arra volt jó, hogy már tudom, hogy miből kell mégiscsak újat vennem... kormány, fékek, kerék kicsit később, stb..)
Láttam pedig egész pofás monster graveleket is, mondjuk a monti vázaknál nagyon sok nyeregcső lóg ki, ha olyan hosszúságút választok, ami nem egyenes, hanem koskormánnyal jó.szerk: az FX-2, meg a tesói nem 29er, hanem városi cirkáló, gyárilag merevvillával, de épp ezért jött szóba.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #137667 üzenetére
Kösz, kipróbálom a stopperes tippet. Szoktam mondjuk pörgetni is néha, csak aszfalton pulzusos tekeréskor hajtom amennyire csak lehet izomból úgy, hogy pulzuszónán belül maradjak.
cdl: Tud ANT+-t, de nem láttam eddig értelmét erre is költeni, igazából most sem látom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Koczó93
őstag
Sziasztok!
Nagyon kezdő vagyok az egész bringás témában Az összefoglalót elolvastam, azt már latom hogy L méret körüli bringa kellene. Országútiban gondolkozom, és inkább használtban. Mi az ami már nem a legalja, és kb mennyiért lehet már “élvezhető, használható” bringát venni? Láttam 1-2 Bianchit azok nagyon tetszenek, de nincs konkrét elképzelésem igazából -
flash-
veterán
válasz jjeahh #137672 üzenetére
amig nem volt fordulatszámmérőm azt csináltam hogy beálllitottam a 80at és ezzel az appal csipogatattam, így könnyü volt csipogásra tekerni ,
[link]bár aki 20-30 éves koráig nem folgalkozott ezzel,annak a 80 is nagyon megterhelő... végig tudok 80as fordulatszámmal tekerni egy órát 1.5 órát, de eléggé kikészülök...
mig 70essel ugyanazzal a sebességgel meg se kottyan..ha valaki nem veresenyez,stb, nem tudom egyáltalán van e értelme akkor is felgyorsítani 80ra..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #137665 üzenetére
Én mióta ismét montira kényszerültem egy 25-30km-es távot a 85-87es csapásszámmal tartom elviselhetőnek....ez 42/15ön 30km/h körüli tempó....ha ennél gyorsabb vagyok akkor csökken a csapásszám és fordítva. De a leggyorsabb montis szegmensem 39km/h 5km-en, hátszélben Ma pl ugyanezen a szegmensen 34km/h-t toltam 89es cadence-el, enyhe szellőben. Outi-val, hosszabb távokon a 90-100 cadence az ajánlott....a profik se véletlenül nyomják azon...amióta azon toltam én is 15%ot javult az átlagom
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Angelina87
tag
Sziasztok!!!
Párommal kerékpáros kirándulást tervezünk olcsó szállással.. a bringázás a lényeg.. kérdés, hogy tudtok valami jót ajánlani:.... országútizunk Hegyes - dombos táj.. Északi megyék előnyben
Elnézést, ha nagyon off a kérdés, de hátha nem
" A világon vendég vagyok."
-
parkr
őstag
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #137675 üzenetére
jjeahh: Akkor van értelme ha jó a keringésed....mert könnyebben tekersz, kevésbé fáradsz ami jobb a hosszabb távokon. 20-40 km-es távig mindegy azt lehet bírni erőből tolva kis fordulaton is. Ja és nem csak tolni kell a pedált hanem húzni is....nagyon nem mindegy milyen erővel teszed ezt....az izületeknek sem...amit majd csak később érzel meg. Nekem szerencsém van a keringésemmel....én a hegyekre is 80-90es fordulattal tekerek fel könnyebb áttéttel …. mint ahogy Chris Froome is teszi
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #137682 üzenetére
A keringésem nem tom milyen, azt sem tudom mi az, de a pulzusom az egekben van, ha nagyon pörgetek . De legalább értem már, köszi!
Más: Ha már itt vagyok és témázok, elmesélem hogy járt a haverom. A múltkori tekerésünk végén terepen kátyúknál, köves részeken, amikor nagyobb terhelést kap a bringa, esetleg amikor a haverom "rugózik" rajta, valami csúnyán elkezdett kattogni. Ha lockolva van a teló akkor is, ha kiáll a nyeregből akkor is, ha felemeli a két lábát és a nyergen szökik szintén, szal a pedál, a teló, a nyereg-nyeregcső, a középcsapágy kizárva, de sajnos nem találtuk meg a hang forrását. Tegnap bevitte a szervizbe, ma szóltak, hogy kész van, de most is kattog. Kérdi a haverom a szerelőt, hogy ezzel így most hogy tekerjen? Mi van ha repedt a váz valahol és egy lejtőn eltörik? Azt mondja a szerelő az lehetetlen, nyugodtan tekerjen vele . Azért ez a kattogás m*rha idegesítő és én nem mernék addig tekerni vele, amíg ki nem derül mi az... meg az is fura, hogy ezzel így elküldte a szervizes srác, hogy ő nincs amit csináljon vele . Valakinek valami tippje? Megbontani nem merem a bringát, mert garanciában van és amúgy is ha tönkrement valamelyik csapágy, azt én nem tudom kicserélni, mert nincs csapágyam... plusz félek is, hogy elcseszek valamit. De biztos vagyok benne, hogy ha én darabokra szedném, előbb-utóbb megtalálnám mi a gond . Még jó, hogy a saját bringámat én szervizelem, néha vért izzadok egy-egy problémával, de legalább végül mindent megoldok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137666 üzenetére
Nekem még annyi mérőm sincs mint neked.[link] számolom és már kábé érzem.A pörgetés inkább a keringést,légzést terheli,a lassú csapás inkább izmok,izületeket,én a muglikat első körben a láb pedálon levő pozíciójából,majd a csapásszámból szúrom ki,50-60,esetleg alacsonyabb csapásszámmal eddig nem sokan bírták velem a tempót.
Ami a kattogást illeti egy videó lehet segítene beazonosítani.Angelina...nem off.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #137684 üzenetére
ma én is hallottam ilyen cincogósankattogó hangot amikor a bringaútnak csúfolt betonnal kiöntött mélyszántáson tekertem....én is hasonlóan tesztelgettem mi lehet, de nem jöttem rá....aztán normális úton abba is hagyta. Lehet tágult az alumínium a melegben
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
gabro0
őstag
válasz xy.zsolt #137682 üzenetére
Ha már húzás, megvannak a cipőim nem próbáltam még bringán őket. A mérete széltében, hosszában jónak tűnik, de az orrészen azt érzem, hogy egy bő. Olyannyira, hogy be is tudom hajlítani a lábujjaimat, ha nem is teljesen. Húzásnál ez probléma? A kérdés bárki hozzászólhat, csak Zsolt írása nyomán jutott eszembe.
Amikor rálépek, csak simán a földön, az oldala megroggyan picikét Valami hasonló, mint amiről itt beszél, annyi különbséggel, hogy nem keskeny a talp. Nem túl biztató mindenesetre. Talpbetéttel (magasítás gyanánt) orvosolható esetleg?[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz Koczó93 #137683 üzenetére
az Allez az állapota és a garancia miatt lenne jobb, mint a többi, még ha a groupset gyengébb is. Ha személyesen mennél megnézni, érdemes lehet azért ott is rákérdezni az árra, hátha engednek belőle.
Bianchiból ezt láttam csak [link] ha tetszik, ez sem lehet éppen, de ezen is csak claris van mint a Specin
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #137685 üzenetére
Ennek is köze van a muglisághoz? Pedig már azt hittem mindent megtettem, hogy ne tűnjek annak, van sisakom, betétes alsóm, pulzusmérőm, levegős villám, minimum Deore váltóm, kesztyűm, szemüvegem és újabban SPD-m is, erre most még pörgetnem is kell?
xy.zsolt: bárcsak ez is abbahagyná, mert nagyon irritáló.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
Na, ma defekt volt az outival, 5,8 Bar-on egy mini kis lyukat ütött bele valami, 2 perc alatt le is eresztett. Viszont a drótperemes külsővel megszenvedtem, alig tudtam visszarakni a külsőt csere után, de végül sikerült. Már értem, hogy miért kerül többe a hajtogatós a súlyon kívül.
Amúgy tényleg lehet 25-ös gumival rossz úton menni, de nem kellemes, kár, hogy nem megy bele egy mérettel szélesebb.[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz gabro0 #137687 üzenetére
Szerintem az úgy oké ha tud picit a lábújad hajolni a cipőben...nem kell annak kényszerzubbony érzetet keltenie. De a legbiztosabb ha kipróbálod elsőre....aztán többet tudsz majd. Az nem lenne oké ha a húzásnál csak egy másodperc múlva követné a lábfejedet a cipő ….de majd úgyis érzed
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #137691 üzenetére
Nekem ugyanaz a gumi drótos verzióban könnyebben megy fel, mint a hajtogatós . Szerintem nem ezen múlik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
Voltunk ma egy jót tekerni. Kicsit esett, de szerencsére nem sokáig. Tulajdonképpen mini fórumtali volt
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #137689 üzenetére
Erősen kétlem,hogy 60 alatt tekernél.
Toobee...érdekes itt nem esett egy csepp sem.Ki volt még innen?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok!
Kis segítségért jöttem, megvitatni a dilemmám miszerint mennyire éri meg Budapesten kerékpárra váltani elsősorban költség szempontjából. Ha nem is leváltani hanem inkább kiegészíteni, mikor melyik közlekedési eszköz az előnyösebb. Persze ez is tök szubjektív, az én szempontjaim hogy kiváltja-e a bérletet (eddig arra jutottam hogy nem) és ha nem akkor mennyibe is kerül ez a hobbi.
XVII és a XI kerület között ingázok, ami bicóval is kb 17km, 1 óra. Nyáron esetleg mehetnék bicóval ami max 6 hónap, de kétlem hogy meg tudnám oldani az extra utazásokat is bérlet nélkül ráadásul ezen a nyáron még diákom is van, tehát idén ez csak hobbi lenne.
Kérdésem, amibez nem értek, hogy mennyibe kerül fenntartani egy bicót? Mondjuk havi szinten, ha valami átlagot veszünk. Vagy úgy kérdezem, nektek mennyi? Mennyi a belépő szint?
Én a bicóra is annyit tudnék szánni, amit nem bánnék igazán, ha mondjuk eltulajdonítják, ami 60-80 ezer forint lenne, max 100e. Ennyiért lehet komfortos bicót venni használtan? A trekking ami az összefoglalóban is van, az a típus tetszik.
Szempont a teleszkóp, a nyereg - kényelem, meg hogy egy alap minőséget képviseljen.Üdv, Dávid