-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cozmo
őstag
Sziasztok,
Hoztam két kérdést.
Baj-e ha a vázam méretezése 29er miatt a vízszintes hajtással elől levő pedál tengelye megelőzi kb. 4cm-el a térdkalácsomtól lelógatott mérő spárgát? A nyereg nem tolható jobban hátra, hátrébb hajló nyakú nyeregcső sem jöhet szóba. És a szakirodalom szerint a térdkalács és a pedál tengely egyvonalban kéne legyenMost vettem dt kerékszettet amiben 18t ratchet van van valakinek 36t közeli ratchet cserébe, vagy hol lehet ilyet venni jó áron itthon? Illetve ratchet rózsaszín zsírt.?
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
cozmo
őstag
Igen a nyereg, minden méretre van állítva "Bodyscanning system" által. Hát igen nekem is fura. Lapierre prorace 329-es váz. A legszebb, hogy a gyártó a magasságomhoz az L-es vázat ajánlotta ezt is vettem. A bodyscan szerint túl hosszú a kormány nyereg távolságom. Ezt most 2cm-el kisebb stucnival orvosoltam. Meglátjuk így is fáj e a háltam 40km felett. Szintén érdekes hogy így meg a kormány nem takarja már az első agyat, hanem megelőzi az agy...
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Micka21
tag
válasz -=RelakS=- #90944 üzenetére
Akkor tudtok ajánlani más app-ot adroid alá valós idejű navigáglshoz?
Vagy leglább ami mutatja a kerékpár utakat. -
fpeter07
veterán
válasz trialboj #90997 üzenetére
Én visszatértem 3x9-re. Ha elkopott a hajtás valószínűleg 2x9-es lesz. Néha a faxom ki volt vele, hajlamos volt leesni a lánc a kistányérról. Túrázáshoz jobb a 3 első lánctányér, XCO-ra felesleges a 42-es. Ott durva emelkedők vannak, és inkább rájuk pihen az ember, mint sem lejtőn is sprintel lefelé.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem úgy van,hogy a kalács elejének tartott zsinor a hajtókar végéhez,a kalács oldalának tartott meg a pedáltengely közepéhez kell lógjon?Csak kérdem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Dottore
addikt
válasz deny330 #91000 üzenetére
Tessék találtam Neked. Ennek már a mérete is jó.
-
deny330
aktív tag
válasz Dottore #91014 üzenetére
Azta, köszi! Utóbbi 1 hétben nem nézegettem Giant bicókat, ez most kicsit új. Egyébként nagyon tetszenek ezek a gépek, bár 400.000 forintos árával ez már túl lóg a keretből, de amíg a Kelly's-t nem sikerül elpasszolnom úgyis mindegy. Mindenesetre köszi a linket, elmentem, aztán meglátom!
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #91008 üzenetére
Két tányéros rendszert eleve nem értem, van bármi előnye? Biztos nem a súly spórolás, de másra nem tudok gondolni, mert váltó ugyanúgy kell, lánccsörgés is megmarad, miben jelent előnyt a 3/10 el szemben.
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
addikt
Köszi a tippet, de úgy nézem árban már nem éri meg a csere.
https://ebike.hu/termekek/kerek/agy-alkatresz/kazetta-test/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dottore
addikt
válasz deny330 #91015 üzenetére
Nagyon szívesen!
trialboj
Erről meg fog oszlani a véleménye az embereknek.
Nekem az, hogy nagyrészt marketing. Szükség van egy látszólagos fejlődésre, hogy legyen kereslet. Persze az is igaz, hogy kezdetben a hasonló okokból igazi innováció is születhet később, mert amivel felváltották a megszokott rendszert az egyenlőre a legjobb szándékkal is csak másképp szar.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #91016 üzenetére
A három tányéros rendszerek eleve kicsit furák. Régen outin létezett triple ami egy normál kéttányéros outi hajtás + egy 30 fog körüli tányér az oldalán. Amikor kitalálták a montit akkor alapból ezt kezdték használni, mert szélesebb tartományt adott, aztán persze egyre kisebbek lettek a tányérok. Mai kazetták mellett a triple montin is tök felesleges, az egy tányéros rendszernek viszont azért bőven vannak hátrányai, így ott is elkezdett terjedni a double. Amúgy se lehet a trimmelést normálisan megoldani 3 tányérral, max. a campa féle verzió tudja rendesen, vagy frikciós kar.
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91016 üzenetére
Eddigi tapasztalataim alapján megkérdőjelezhetetlen előnye van egy tripla tányéros rendszerrel szemben. Eleve átlagos használat során az esetek 80%-ban a nagy tányér van használatban, erősebb hegymenetnél kell csak kistányérra lökni a láncot. Míg három tányérosnál középső tányért használja az átlag user. Ha aszfalton vagy leejtőn megy, feljebb kell rakni a láncot, hegyen meg lejjebb, mindegyik tányér egy kompromisszum, és minden váltás időt vesz el, plusz anyagi részéről és többlet súlyról ne is beszéljünk. Lánccsörgés nekem nincs, és súlyban is jobban jövök ki mint 3 tányérossal, a másik hogy a Reaction-t nem igazán adják ki tripla tányérral, későbbiekben pedig esélyes hogy csak NW-s verzió várható.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
trialboj
őstag
Azért a súly csökkenés szinte kifejezhetetlen, aki azt a max 100 grammot megérzi annak elhiszem hogy számít az a 3 tized amit spórolhat egy-egy váltásnál a 3 tányéros rendszerhez képest.
Az hogy lánc csörgés másnak nincs, lehet összetettebb, xtr hátsó váltó lockolva, xt első 3 tányéron, nekem még így is van lánc csörgés a sziklás részeken, pedig ekkor már elég patent a lánc feszessége. Lock nélkül rettenet csörgés (arany színű kis pöcök). Nem értem ez hogy változna attól hogy elöl egyel kevesebb tányér van... esetleg szélesebb az első váltó, és nehezebben ér hozzá a lánc?
Azért jó volt hallani mások álláspontját is, de továbbra is kicsit olyan ez nekem mint a 27.5" kerék, azért jobb mert nem 26" os
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
cozmo
őstag
válasz CaNNa3IS #91010 üzenetére
Kösz a linket, nem sokkal olcsóbb mint itthon.
Picit drága de hát a DT swiss már csak ilyen. Viszont az előnye megfizethetetlen. Ma is raktam neki a sziklás Nagykevélyen felfelé és ahol eddig kipörgött a kerék és megállásra kényszerültem a régi noname kerekemmel. Ott most is van hogy kipörög ugyanaz a gumi de most oda tapostam és haladtam tovább! Mindenkinek legalább 18t-s ratchet-et kéne adni állami, alanyi jogonMtbr.com-on olvasgattam. Állítólag a 36t napkerék rendszeres karbantartással majdnem olyan tartós mint a 18t. Viszont az 54t már nem olyan tartós cserébe drága.
Pár ár, ha valakit érdekel. Pl.: 36t itthon olcsóbb.
54t 34.990,-
36t 11.950,-
18t 4990,-
Forrás, boneshaker
Ha valaki jobb árakat tud írjon!eddie1978: Elírtam, elnézést. A térdkalácsom van előrébb a pedál tengelynél. Amivel nem tudok mit kezdeni. Meg a szakirodalom szerint már így is rövid a stucnim, mert tekerés közben látom az első agyat. Nincs takarásban a kormány által. Bár kényelmesnek tűnt ma a setup 40km-en.
Hasaggymeg: A kérdés jó! Nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Strezi
őstag
válasz Dottore #91024 üzenetére
Én maradok az 1x-nél, mivel nem versenyzek a +-2-3% eltérés az optimális pedálfordulattól belefér a tekerésekbe. Nekem az egszerűsége tetszik, megbízhatósága meg bizonyított.
Hamarosan itt a megfizethetőbb 1x12 Sram gx rendszer is...
Ma pl. lejtőztem eplényben, de ebéd után inkább elmentem tekerni a piroson egy órát valamerre majd vissza. Nem ismertem a terepet, csak követtem a jelzést. Jól esett, mindent meg tudtam oldani meg mászás is volt benne rendesen.
Aztán amikor visszaértem, lejtőztem tovább a fekete pályákon nagyon jók már ezek a mai trail bringák!
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
bunddog
tag
Cube trekking-eknél hogy van a váz méretezése? Van esetleg valakinek nature, nature allroad, nature, nature pro, cross, cross pro vagy curve bringája? Csak a touring váznál láttam eddig hogy az 50-es váznál tényleg 50 cm a nyeregvázcső hossza egyébként 2 cm-el kevesebb pl. 50-esnél 480 mm a geometry kép szerint.
-
rétisün
veterán
válasz bunddog #91032 üzenetére
igen, a cube-nál elég furán méreteznek, nekem pl. van egy sl road-om, ami elvileg 56-os, de se a felsőcső, se a vitruális felsőcső, se a nyeregcső nem 56 centi, szóval kiváncsi lennék azért, mi alapán éppen 56-os méret
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-=RelakS=-
veterán
Nem igazán felesleges.
A 3*9-es rendszeremen jobbára a 6. fokozatot használom hátul. Ha a legnagyobb lánckereket használnám a hajtóművön, akkor ez a 4. fokozat lenne, a legkisebbel meg a 8. . Mindkét esetben vagy a könnyítés, vagy a nehezítés irányába hiányoznának hátul lánckerekek, viszont a középső lánckerék a hajtóművön pont jó arra, hogy ha nincs extrém emelkedő/lejtő, akkor kényelmesen haladjak.Feltételezve persze a mostani áttételtartományt.
Szóval elsőre jónak tűnik, hogy csak a két szélső lánckerék maradjon, de ha utánaszámol az ember, akkor sajnos elég kényelmetlennek tűnik :/
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #91034 üzenetére
Szó nem volt ugyan azon kazetta használatáról egy másik rendszerben. Megfelelő kazettával kell párosítani... De nem véletlenül haltak ki pl. az outi triplek teljesen, az új kompakt hajtásokkal és széles kazettákkal. Nem éri meg, ezerszer könnyebben mászik el a triple első váltó mint a double, és a trimmelés se működik normálisan. Plusz az első váltás viszonylag sok idő, nem feltétlen kellemes ha gyakran kell azzal váltani.
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #91025 üzenetére
Most írhatnám hogy ez már majdhogynem 10 éves rendszer, bár azt is hogy az utóbbi időben pölö XC szakágban három tányéros rendszerrel ellátott közép vagy felső kat. MTB-t nem láttam. Nem csak három tized másodpercet spórol, mert váltásnál (tányérok között) megesett már hogy ledobja a láncot, vagy épp nehezen tudja átrakni (sár és egyéb szennyeződés). Használat közben tripla tányérok szinte csak keresztben mennek, nagyobb a kopás, drágább cserélni a rendszert. De persze egy dupla vagy singe tányéros rendszer barom biztosabb is. De lényeg a lényeg, próbáld ki, élj vele egy-két évet, alkoss tapasztalatot, mert ennek hiányában nem lehet és érdemes Ítélkezni, azt csak a buták teszik.
#91029 Because: Detto, bár még 10-es rendszernél próbáltam utoljára, a 30-as tányéron hagyva végig lehetett tolni egy versenyt. De ott érezni hogy 22 feleslegesen pörgetős, 40 meg már az a szint ami aszfalton okés, terepen meg minek kategória. Később 29er-re ültem, oda már a tripla tányér létjogosultságát vesztette.
#91030 Hasaggymeg: Korrekt cikk, bár talán korából adódóan nem pontos már.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-=RelakS=-
veterán
Én sem szeretem az első váltót
Az is igaz, ha a 9-es rendszert pl egy 11-esre cserélném, akkor az előbb vázolt probléma a kistányér használatával megszűnne, a nagytányér meg maradhatna lejtésekre ^^
Most 22/32 a legkönyebb -> 0,68-as áttétel. Szóval ha kb ezt akarnám tartani, akkor egy 42-es nagytányérhoz egy 28-as kistányér dukálna. Tehát pl egy 28-38-as rendszer. Egyetlen bajom, hogy ugyan ritkán használom, de a 44/11-es áttétel is el tud fogyni egy-egy cifrább/hosszabb lejtőn.
Persze, tudom, ha ennyire finnyás vagyok, használjam ezt, és minden probléma megoldvaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
cozmo
őstag
válasz CaNNa3IS #91028 üzenetére
Csaknem! Ne adj nekik ötleteket
3x10 2x10 témában nagy segítség a Gear calculator
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
-=RelakS=-
veterán
Megnéztem 29-es kerékhez.
Pont lenne olyan áttételezés, ahol elöl 38-as lánckereket használva megkapnám azt, amit a mostani bringa tud, ha meg randább emelkedő jön, akkor ledobhatom 24-es lánckerékre. 11-42-t feltételezve hátul. (mondjuk ilyet nem találtam, szóval 36/26 lehet kompromisszum, ha Shimanot nézek)
Régi szép idők, mikor még az első bringámon is csak két áttétel volt elöl XD Igaz, hátul meg csak 6 sebességEz az adapter meg elég furán néz ki XD
Úgy nézem, még 2012-ből valóItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
pc360
addikt
Oldalszélnél annyit változik a dolog, hogy rézsútosan sorakoznak egymás mögött a menetirányhoz képest. Ezt lehet érezni is, hogy hova érdemes bebújni. Max brutál erős szélben bukik a dolog, de akkor már a pályáról lesodrás veszélye is fennáll. Vagy übermákod van, és hátulról kapod a 60 km/h-ás szelet; akkor nem kell bújkálni sehova. Bár akkor meg lehet haladni 80-100-al... Nekem montival a max. egy kockaautó mögött 72 km/h volt síkon, jó pár km-en keresztül.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Strezi
őstag
válasz deny330 #91039 üzenetére
Írtam már csütörtökön is hogy arra megyek, de majd legközelebb
Dottore: a bringának könnyű, de nekem nem Azt reméltem felázott a pálya, de porszáraz és kijárt volt ....
Lassabb voltam mint előző alkalommal , de legalább megáltam viszanézni min is mentem le. Újra felidéztem, annó (és most is) mi a dh pálya definíciója. Az, ahol felfele nem lehet menniDe, igazából amiatt írtam, hogy egy dh pálya után(közben) el lehet menni tekerős, technikás xc-re is vele. Fordítva (xc) géppel ez ugye adott, hiszen merevfaruval mindenhol el lehet menni
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
ez nekem is volt az "eddzéstervben" régen.
Helyközi busz mögött kellett maradni, hetven fölött nem ment Ha rajta tudtál maradni gyorsításkor, felpörgött a lábad, akkor szinte húzott magával utána.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...