-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
werszomjas
őstag
válasz FireKeeper #250995 üzenetére
Ha már 105 és GRX.
Hanyas GRX szett van egy szinten a 105-tel?üdv
-
FireKeeper
nagyúr
válasz werszomjas #251001 üzenetére
tudtommal GRX 400 ~ Tiagra, GRX 600 ~ 105, GRX 810 ~ Ultegra
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
MPowerPH
félisten
Orszaguti bringanal mennyit szamit a frissebb geo? MTB -nel azert eleg markans tud lenni, es most nem egy 2-3 eves geo -kra gondolok, ami rohadt jo volt a maga idejeben, mert az lofutty kulonbseg, de orszagutinal nem tunik annyira veszesnek meg annyira sem, hogy a bringa mondjuk mar 4-5 eves.
Sram vagy a Campa szett az a Shimano mellett outinal labdaba rughat?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Kiskopika
senior tag
Nincs két egyforma pulzus totál egyedi mindenki.
Én is olyan vagyok hogy 60as ejszakai pulzusom van de ahogy felulok az agyban lesz 80 ha setalok reggel 110-120 aztan ez delutanra csokken nemikepp. ( Napi 8 - 13 km rohangalok egy raktarban ) A minden fele formulakkal nekem is 150 ig jon ki a 2 es zona, ez alapjan megyek en is. Es nalam is bevált. Kimegyek így a világból, lehet nem helyes de mivel az alap pulzusom is magasabb szerintem lehet ok.
Azt hozzá teszem hogy miota november ota figyelem a puzusom feltunt hogy vannak ilyen es olyan napok szoval ez abszolut nem konstans.
Lazulj el picit, élvezd hogy mozogsz, a hatasa igyis ugyis jonni fog a pulzus meg legyen tajekozodaskepp ott csak.
Aztan jovore a kövi szezonba lehet picit komolyabbra venni es a kovetkezo szintre lepni. Addigra a tested is alkalmaszkodik majd terded tartas miegymas.
Szerintem. -
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #251002 üzenetére
alapvetően így van (hajtást és féket szokták keverni a szettekben)
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #251003 üzenetére
átlagembernek kb semennyire, egyedül a befogadott max külsőméret, ami változott az utóbbi pár évben (meg persze az aero-optimalizálás, de átlagember nem 40-es átlagot megy), most már szerencsére lassan a 32-es külsők is elférnek a vázban+villában.
illetve az újabb kanalak már nagyobb hátsó sort is fogadnak.
sram és campa is jó lehet, de hogy mennyire szerezhető be hozzá gyorsan alkatrész, az már más kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Phülöp
addikt
válasz Csokicsibesz #250955 üzenetére
nekem is izzad a SKrym-ben, de nem csurog a szemembe, mert felszárítja a menetszél - ennek a bukónak kifejezetten jó a szellőzése, merem ajánlani
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz FireKeeper #250985 üzenetére
Tanúsítom, hogy az 53/39 igencsak bevállalós. Nemrég váltottam 50/34-ről, vastagon durva a különbség. A következő sorcserénél megpróbálok valamennyit visszacsalni (12/28 helyett 12/30), de nem fűzök nagy reményeket hozzá.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Ringman #251007 üzenetére
én ezt az aero-zást addig tudom tolerálni, amíg az nem megy a szerelhetőség rovására. hátamon feláll a szőr az aero nyeregcsövektől, sok sikert újat venni hozzá 5 év múlva (különös epic fail ha még a vázat is méretre kell vágni). detto ugyanez az aero fejcsövekkel/nem szabvány headset a hülye rejtett kábelezéshez. anno mikor kerestem a vázat magamnak, alap követelmény volt hogy minden interfész legyen egyszerű és szabványos (BSA bb, IS42/52 headset, FM fék, 27.2/31.8 nyeregcső), szerencsére könnyű dolgom volt mert a graveleknél nem nagyon aerozgatnak.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
DaemonPC
csendes tag
Még egyszer köszönöm a tippeket, észrevételeket!
-
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #251010 üzenetére
hát ja, nekem is jó a kör km-ű nyeregcső, kör km-ű villanyak, meg a látszó bovden is (nuroadnál a vázba be van vezetve, ez mondjuk takarításnál előny, de lehetne külső is, a látszó váltóbovden sárban nem tudom mennyire tartós).
a pressfit bb is OK, ha a vázkészítő nem szarik bele az egészbe.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Ringman #251012 üzenetére
na igen, én a pressfitet nem mertem bevállalni, pedig egy merida silex vázszettet tudtam volna szerezni jó olcsón, de a sok hambini special elbizonytalanított
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Phülöp
addikt
válasz Jester01 #251016 üzenetére
Szerencsére nincsenek igazán meredek szakaszok a környéken, ami meg akad, azt kihajtom erőből.
Tudom, sznob köcsög vagyok, kellett nekem arculni - a bringa előző tulaja a grammok hajhászás okán egy karbon fsa hajtóművet tett fel, ami amúgy eléggé ergya. Azt cseréltem Dura Ace 7800-as hajtóműre, hogy egységesebb legyen a szett a bringán.[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #251020 üzenetére
valamilyen szinten az is, de ott a +25 mm-es hátranyúlású nyeregcsővel pl. 72 fokos nyeregcsőből 75 cm-es nyereg-középcsapágytávolság eseténél módosítasz majdnem 2 fokot a nyeregvázcső szögén.
---
végzek a határidős dolgommal -> leszakad az ég[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250981 üzenetére
Nemtom, nekem csak Recon volt eddig, meg most a Judy, de mindkettőnél érezhető fokozatok vannak. Lehet, hogy a Rebáé nem kattan, majd talán megmondja egy másik Rebás
A sorozatszám elvileg a villanyak hátuljába van gravírozva, bár most megnéztem a Recont, azon semmi sincs .Hacsak nem matrica formájában volt, de azt biztos letéptem anno, már nem emlékszem rá. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #251023 üzenetére
Már a Judy Goldra is gravírozva van.
gordonfreemN...a klick az mindig a teljes nyuszitól (legkisebb visszaút csillapítástól) a teknős felé értendő.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz MPowerPH #251018 üzenetére
Megtérsz a sötét oldalra? Sramnak vannak érdekes megoldásai, próbáltam az országúti elektromos váltásukat, az elég meggyőző. Campa már inkább egzotikum. Inkább kerüld. De a legbiztosabb a Shimano. Én abból is legközelebb biztosan elektromosat vennék (mármint di2 váltót). Pláne, hogy már 105-ből is van. Geo annyiban nem mindegy, hogy mire használod, gyorsan, és hatékonyan, vagy kényelmesebben, túrázósan akarsz haladni. Ha ezt eldöntötted, akkor kb esztétikai kérdés, hogy újabb, vagy régebbi, illetve annyi, hogy az újak modernebbek - átütő, tárcsa, szélesebb gumi régen ritka volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #251024 üzenetére
Ja, a Judyra igen, de a Reconon nincs semmi.
Szerintem a teknőstől indul, és itt [link] is azt írja, hogy teljesen lassú pozícióból - tahát a teknőstől - indul -
Phülöp
addikt
válasz Hasaggymeg #251022 üzenetére
megérkezett ide is, köszi
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
jjeahh
nagyúr
Bírom a pinkbike teszteket: 2023 Canyon Neuron CF 9
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #251025 üzenetére
Az eletunkben gyokeres valtozas kovetkezik be, mind munkahely, mind lakhely teren, es probalok alkalmazkodni. Ennek sajnos a Jeffsy esik majd aldozatul.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz szimpláncsak #250934 üzenetére
szerencsére sose voltam térdfájós legalább az valahogy mindig bírta, (mondjuk a nyergem sosincs a lehető legmagasabban, mindig visszább van engedve hogy teljesen sose tudjam kinyújtani a lábam így kinyújott állapotban sem a térdből nyomok hanem combból ergo a térd nincs terhelve combnak meg mindent kell birnia ugye az egy massziv izom
a nyakam faj picit most mert tegnapi laza körön azért mentem gyakrabban droppon, szoktatom magam hozzá, egy órát jó lenne birni úgy síkon, aero hood(elvileg a legaerobb pozició) pozició számomra sokkal megterhelőbb, és valahogy nem is tudom úgy belevinni az erőt a pedálba mint ha sima relaxed hood fogással vagy droppon fognám a kormányt, hát de nem is az én szintemen kell aero hood fogással menni meghagyom ezt Valter Attiéknak mondjuk bármikor hoddrol lementem droppra sose láttam a kmórán hogy egyből többet mutatott volna, mondják hogy 30 körül kezd fontos lenni az aero tényező a bringán, 35 körül sikon mindenesetre hoodon vagyok a leggyorsabb (mert úgy a legoptimálisabb a láboommal az erő kifejtés)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
chubby2o6
senior tag
Tegnap gordonfreemN hozott nekem menetfúrót meg 5-ös hernyócsavart, szóval a Judy lockgyűrű gond megoldódott
Ma benéztem 3 (!) szerszám/csavarboltba, sehol nincs 6mm hosszú, egy helyen volt M5-ös, de az is 10mm. Mikor a négyszöganyára rákérdeztem, ufónak néztek .
Most cseréltem olajat a Deore fékekben, ez [link] tök jó cucc. Nem mondom, hogy egy mezei fecskendővel, műa. csővel meg a shimi tölcsérrel nem lehet megcsinálni, de ez tényleg praktikusabb.
Már csak a Recont kell rendbetennem, meg megcsinálni végre a csőtelenítést , már az alis meg a nemalis cuccok is megjöttek hozzá, csak hát a hajlandóság... -
Tin
veterán
válasz itouchfan #250978 üzenetére
Innen csak lejjebb mehet De ki kell ismernem magam. Ez a 150 alatt tartott pulzus az, amivel szívesen tekerek, mert így érzem, hogy csinálok is valamit, és nem is megterhelő. Kivéve a térdem, de arra meg remélem ott lesz a másik megoldás, az üléspozíció változtatás, meg most egy kis pihentetés (úgyis rohadt sok melóm van).
Türelem kevésbé, kitartás van, köszönöm. Rajta leszek, ha meg legközelebb hülyeséget kérdezek, értsd úgy, hogy józan paraszti ésszel próbálok mások tapasztalataiból és véleményéből szintetizálni egy testhezálló megoldást
#250932 parandroid: tudom, hogy baj van, hiszen magas a vérnyomásom. Ma reggel 7-kor kezdtem, nemrég fejeztem be a melót, végig 100%-os koncentrációt igényelt, és most végre eszek valamit reggeli óta. Ezt csináltam 10 évig folyamatosan, volt, hogy 16 órákat heteken át, gép előtt ülve. Nyilván nem segített. A zóna amúgy nekem mindegy is, de 126 alá sehogy sem tudtam leszorítani, ezért is örültem meg, hogy tessék, van egy másik számítás, amivel elég 150 alá, jól is érzem magam, megy is, motivál is. Nem az edzéselmélet miatt csinálom, egyszerűen azért, hogy zsírból fogyjak, és idővel képes legyek heti párszor elmenni tekerni 20-30 km-t, meg havonta 1x egy hosszabb útra. Térd- és egyéb fájdalom nélkül. Ennyi a célom hosszútávon is, semmivel sem több.
#250957 RexpecT: könnyen lehet, hogy a 150 nekem éppenséggel már a 3-as zóna alja, és még lejjebb kellene mennem. Érzésre az van, amit mond, és mivel jelenleg 150 alá tudom csak leszorítani a pulzusom úgy, hogy közben csinálok is valamit, egyelőre ez lesz. Majd aztán kialakul, lehet, hogy pár hónap múlva már megy lejjebb is.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #251003 üzenetére
Nekem az első országútimon Shimano 105 volt, szerettem, semmi gond nem volt vele. A mostanin Ultegra R8000 szett van, na ez egy műszer, elképesztően szépen teszi a dolgát és hibátlanul.
Ha lehet elöl 36-52 áttétel legyen, van a 34-50 is, de szerintem az országunkba feleslegesen kicsi a 34 -
flash-
veterán
válasz Zoliwrc #251040 üzenetére
"de szerintem az országunkba feleslegesen kicsi a 34"
hát edzegetek már egy ideje, de mivel 178 centimmel 90 kiló vagyok, hiába megyek sikon relative gyorsan, nekem nagy áldás az 50/34, egy hosszú emelkedőn ami
kb 1 óra(Csobánka-Dobogókő) kell a 34 es tányér hozzá hátul pedig 28 vagy néha kis könnyítés gyanánt a 32 es hátsó fogaskerék hogy meglegyen a 75-80 pedálfordulat akkor is amikor fáradok, rövid meredek dombra is ugyancsak kell nekem a 34, azokra hátul 21 vagy 24 es fogaskerék vele ugyancsak kell..
(sőt így hogy elől 50-34 van így le is tudom cserélni a 11-32 őt 11-28-ra ,ami előny hisz minél kisebb egy átfogása a sornak annál kevesebb a fogak közti ugrás legalábbis jelen esetben én a váltásnál +1 et nyerek, ami síkon pont jól jön ha olyan áttételen tekerek amin már pörgetek ha váltanék akkor a következő fokozat viszont meg már nehéz..)persze ez erő függő nekem amatőrnek pont a fentiek miatt nem most fog kelleni az 52/36, max ha fogyok 20 kilót mert akkor ugye ugyanazzal az erővel nehezebb áttételt is el fogok tudni forgatni felfele... de akkor is inkább 11-25 re cserélném mert akkor még jobbak lenne a fogkiosztás...
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Tin
veterán
válasz Kiskopika #251004 üzenetére
Ismerős, hasonló cipőben járok. De látod, te mászkálsz, tekersz, én meg ültem, és úgy ennyi. Ha van 2 hét szabim egyben, és totál elengedem magam, meg alszom 8-10 órákat végig, akkor a szabi végére már lejjebb megy a pulzusom, dehát ez csak évente párszor van.
A bringázás meg tökre stresszoldó, mindig jól érzem magam utána. Ha a térdfájdalmamat is meg tudom valahogy oldani, akkor már minden rendben lesz. Igazán "szintet" lépni sincs tervben, bár ki tudja. Csak a mozgás kell. -
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #250982 üzenetére
Campagnolo nekem sosem volt annyira szimpatikus márka, meg nem árul MTB alkatrészt, úgy nem izgat. Tudom, hogy vannak jó dolgai, de ha egyszer lesz MTB hajtás tőlük, akkor sem veszek tőlük, mert drága lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #251010 üzenetére
Sajnos most ez a trend, sőt rosszabb lesz, mert van már fully is, ahol még pluszban a kormánycsapágynál vezetik át a vezetékeket pl. Scott. Jó igaz integrált a kormány, így nincs külön stucni, így elvileg meg tudják tervezni úgy, hogy ne legyen éles szögben átvezetve. Nekem jó a vázon kívüli is, nem zavar. A kettő közt szerintem az ideális, amikor bizonyos szakaszokon van csak vázon belül vezetve, az most az átlagos. Például a felsőcsőnél indul és lemegy a láncvilláig a hátsó váltó.
Ha jól meg van tervezve és külön csatorna van kialakítva, akkor könnyű szerelni is. Drágább karbon vázaknál úgy van. De legegyszerűbb a régi bowdenházzal áthúzni az újat.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #251044 üzenetére
persze ha AXS/wireless Di2 lenne minden bicón úgy életképesebb volna de hát kinek van azt pénze megfizetni. a "budget" 105 Di2 is 1200 euro.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #251045 üzenetére
Nekem a SRAM totál vezeték nélküli rendszere sokkal szimpatikusabb, így nincs vezeték, nincs gond. Egyedül a hidraulikus fékek csöveit kell elvezetni így.
Szerintem a Shimano is elfelejthetné a Di2-t, bár az eBike trend miatt, amúgy is vannak elektromos vezetékek, van nagyobb akkupakk, így nem hajtja őket a tatár. A SRAM AXS-t is van amikor nem a saját akkumulátorja táplalja, hanem az eBike nagyobb akksija.
-
Zoliwrc
aktív tag
-
ZavaBalazs
őstag
ja, jól van, akkor az a fagyökeres rész, amiről én beszéltem, az kimaradt (amúgy a váci rész a komptól kicsivel a pumpapálya előttig is megér egy misét, mondjuk ott úgyis sokan sétálnak, de akkor ha jól sejtem, ettől is megmentett a sors )
erre a csodálatos szakaszra gondoltam, amúgy a táj jó, meg minden, de maga az út... léptess kicsit erre-arra, nézelődj, hátha beugrik.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
flash-
veterán
válasz Zoliwrc #251047 üzenetére
miket szoktál mászni? akkor jó erős lehetsz ha nincs szükséged a kistányérra és az 1:1 fogszámarányra, bár ha a puszta matekot nézem a 34 es első a 28-as hátsó fogaskerékkel 1.21 fogszámarány, a 36 os tányér a 28assal pedig 1.28, hát szerintem nem csak számszerüen kicsi a különbség hanem valószinü gyakorlatban sem lenne érhezhető.
ám nem vagyok hegyi menő tipus, inkább "időfutam" jellegű kerékpáros , felfelé gyenge vagyok mert itthoni hegyekhez(HHH,dobogókő,stb,)) ha hegyek lábától indulok meg nekik ftp-n( 80pf-hez nekem kell az 1:1.2 -1:1 arány.. lehet megyek is holnap valami jánoshegyet,stb[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás