Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz lorcsi #17471 üzenetére

    a motort sokáig ne pörgesd, mert gyanítom nem meleígik neked elő, 1-2 próbakör alatt meg nem melegszik be. inkább indításnál nézd meg a kipufogót mi jön ki belőle, valamint vadászd az olajfolyásokat a váltónál, az olajteknőnél, illetve a hf-nél. ha le van nullára pucolva minden, akkor gyanús.
    váltót hallgasd meg, menj vele egyesben, kettesben, mennyire hangos, mennyire rezeg a váltókar, ha adsz egy kis nyomatékot a hajtásláncra.
    ha ezek jók, nézd át a rohadásokat, a hézagokat, a tornyokat, hogy jónak tűnnek-e. ezek után jöhet a futómű, nyomkorászd meg az orrát a kocsinak, hogy mennyire csillapít, bár ezt vezetés közben is érezni fogod. csekkold le a szilenteket, abból is lehet következtetni a futómű állapotára némileg. de ezek már kevésbé fontosak, inkább alku tárgyát képzik, mert kopó alkatrészek.
    asszem még a féltengelyeket érdemes csekkolni, ezt ha jól tudom teljesen alászedve kormányozva kell, de majd valaki okosabb megaszongya...
    a kasztninál érdemes még alánézni, volt-e lakatolva a padlólemez. a sárvédőív/küszöb rohadással ne foglalkozz, az sztenderd fícsőr, legfeljebb alku tárgya az is. persze feltehetőleg szépen ki van kenve/leködölve, hogy ne lásd, de alá kell nyúlni megkocogtatni, a küszöbnél is a takaróléc alá nyúlni, ott szoktak lenni meglepetések (érdemes jól belemarni, nem-e málik szét, nekem volt hogy benyomta az ujjam a küszöböt. persze az eladó ezt nem látta :D).
    érdemes még meghalgatni a motort nem-e csapágyas, ezt nyitott motorháztetőnél indításkor meghallod, elég jellegzetes fémes hang. bár már rég volt, lehet mikiegér hangja van :) de ha viszel valakit aki rutinos ezekben, az pikk-pakk átnézni.
    belső térben érdemes még beázásokat keresni, csomagtartónál pl, vagy az ajtóknál. egy komolyabb hosszabb ideje tartóbeázás jó okot ad a gyanakvásra, hogy van ott valami erősebb rohadás is a környéken.

    A vér nem válik VAZZE!™

Új hozzászólás Aktív témák