-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lompos48
nagyúr
válasz Steve_Brown #72244 üzenetére
Nem tudja. Ráadásul még a 19V bemeneti feszültségnél is el kellene
fűtenie (19-6)*1.6, azaz 20,8W teljesítményt! -
Ribi
nagyúr
válasz Steve_Brown #72249 üzenetére
Végülis ha melegítőnek használod oké.
-
Lompos48
nagyúr
válasz Steve_Brown #72249 üzenetére
Nem megoldás. A két példánynak különbözhet a kimeneti feszültsége. Inkább használj bypass tranzisztort.
[ Szerkesztve ]
-
VIPowER
senior tag
válasz Steve_Brown #72261 üzenetére
Inkább valami hasonlót ha már ragaszkodsz ehhez. Így közös bordára lehet őket tenni. Az egyiket szigetelni kell.
-
VIPowER
senior tag
válasz Steve_Brown #72269 üzenetére
A 8V már nagyon az alja, de elméletben még működnie kell.
-
Attix70
aktív tag
válasz Steve_Brown #72244 üzenetére
Felejtsd el ezt a megoldást. Korábban említett step-down megoldást használj (elenyésző lesz a veszteség).
Amúgy milyen trafó az (mekkora teljesítményű) aminek így változik a kimenő feszültsége (24-19V , nagyobb terhelésen 8V) ? Valami itt nem kerek!
Step-down-nál Pki=Pbe (6V*1.5A ki = 22.5V*0.4A be) tehát 15Va-es trafó is jó lehet.Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
Attix70
aktív tag
válasz Steve_Brown #72272 üzenetére
Vegyél hozzá robogó fesszabályzót, pár ezres tétel. Teljesen más elven működik (és tényleg működik), igaz 12V-os lesz
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
Attix70
aktív tag
válasz Steve_Brown #72486 üzenetére
[link] Robogó fesszabályzót kell rátenni, 12V-os.
[ Szerkesztve ]
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
VIPowER
senior tag
válasz Steve_Brown #73162 üzenetére
Fotózd már le amit építettél. Legalább 2W-os ellenállás kell. Már csak kíváncsiságból összedobtam én is fapadosan : [link], bár nekem csak BD242 volt hirtelen a kezem ügyében, meg egy 18 ohm-os ellenállás, de tökéletesen működik.
-
#85619712
törölt tag
válasz Steve_Brown #76605 üzenetére
Létezik ez is az, bár jó lenne tudni mekkora az a feszültség.
-
#85619712
törölt tag
válasz Steve_Brown #76607 üzenetére
Így már értem, sajna amit linkeltem az 7 volt alatt halott ügy, pedig az pont ezt tudja. Nem lehet 12 "voltosítani" a vasat? Izzók, és a dudán kívül mi van még ami 6v? A gyújtás gondolom lendkerekes, nem trafós, az maradhat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Steve_Brown #76607 üzenetére
Először is nem tudom, miért kellett letiltani a korábbi nickem és arcátlanul csak ennyit írtak indoklásnak: "klón regisztráció". Milyen klón? Miről beszélnek ezek?
Mindegy, megpróbálom akkor szemléltetni, hogy a Prohardver milyen szakmai válaszokra nem tart igényt és nem gond, ha megint törlitek, mert ezek után amúgy sincs nagy kedvem írni ide. Csak ezek megint olyan kérdések, amiről legalább van mit tárgyalni.
#76607 kisvakond111
Ebben a kisebb teljesítményű kategóriában ez természetes, mert a generátor nem szabályzott, hanem permanens mágnes gerjeszti a tekercseket, ami ennél fogva stabilizálatlan feszültséget ad. Hasonló probléma jelentkezhet a kerékpárok kis generátoránál (nem dinamó), ahol Zener-diódával is korlátozhatják a feszültséget, nehogy lejtőn lefelé ledobja az embert egy áramütés, nagy sietség közben.
Ilyen generátoroknál bevett eljárás a söntstabilizátor alkalmazása, tehát egyfajta műterhelés, ami a feleslegben keletkező energiát elfűti. Gyári megoldásokban gyakori a tirisztoros söntszabályzó, az is "rázárogat" a tekercsre, ha jól emlékszem, vagyis felemészti az energia egy részét, a feszültség függvényében.
Láttam erre kapcsolási rajzokat a neten, amikor a gyárinál jobb megoldásokat igyekeznek kitalálni, vagy annak legalább részben finomított változatát.
Különbség érzékeltetésére: az autók, illetve erőművek szinkrongenerátorai nyilván nem permanens mágnessel, hanem szabályzott elektromágnessel (forgórésszel) vannak megoldva.
#76571 Samus
Ezt az aszinkron motorfajtát is a kisebb teljesítményű kategóriában alkalmazzák, mivel a réz rövidzár (rövidrezárt menet), ami szükséges a vasmagban előálló fáziskésés létrehozásához (ami meg kell a forgáshoz / forgómező kialakulásához) fűt, energiát pazarol, illetve más szempontból sem a legjobb megoldás, komolyabb teljesítményen már nem megengedhető ilyen játékos trükk.
A forgórész a kalickás elvet követi (az is egyfajta rövidzár).
Mivel 1 póluspárról beszélünk, a fordulatszám 50 Hz-en akkor lehetne 3000, ha a forgórész mágnes lenne, ami a forgómezőt szorosan (szinkronban) követné. De ez aszinkron gép, ahol már bejön a képbe a slip fogalma, ezért a 3000 is csak kevesebb lehet:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Aszinkron_gép
Tehát alapesetben a bal-jobb tekercs egyforma, amivel a motor tud valamennyi max. lehetséges (3000 alatti) fordulatot, terheléstől is függően. Amikor a fordulatot tovább kellene csökkenteni, egyik tekercset további menetszámokkal növelik:
Remélem kitűnik, hogy max. fokozatban (fehér-fekete) alapból 2 db tekercs szerepel és közöttük a hőbiztosíték. Azt bővíti ki a többi tekercs.
Ahogy csökkentjük a fordulatot, a további tekercsek csökkentik az áramot, ami miatt csökken a motor nyomatéka, a slip erősen megnő.
-
#90088192
törölt tag
válasz Steve_Brown #76607 üzenetére
Amit keresel azt így hívják 3 oszlopos feszültség szabályzó (mechanikus)
Pl Trabant 6v feszültség szabályzó. Jawa meg MZ is hasonlót tartalmazott ha jól tudom. Az való a dinamos megoldásokhoz. -
#90088192
törölt tag
válasz Steve_Brown #76646 üzenetére
A probléma azonos emlékeim szerint az S51 esetében is.
Próbáltad S51 töltő tekercs +feszültség szabályzó kombinációt?Ha a tekercsek azonosak akkor kb semmi akadálya egy 3 fázisú rendszer létre hozása. A fázis hasítanak a lényege egy szabályozott Gratze híd, vagyis 2 normál dioda van meg 2 tirisztor.
-
tordaitibi
veterán
válasz Steve_Brown #77181 üzenetére
Többféle a működés.
Tirisztor, és ennek a félhullámon belüli gyújtásával szabályozzák a max. töltőfeszültséget. Jó megoldás.
Szintén tirisztor, és amikor sok a fesz. akkor egyszerűen rövidrezárja a tekercset. Ez jellemzően a 3 fázisú generátorral rendelkező motorokba szokás, ahol nincs gerjesztés hanem állandómágnes van.
Ez a legrosszabb megoldás, égnek is le szépen az állórészek a sportmotorokon.
Külső ellenállásokon emésztik fel a túlfeszültséget.
Ez ritka, de régebben sok helyen találkoztam vele.
Tranzisztoros soros szabályzót én még nem láttam mert üveghangon akár 70V felett is lejöhet a töltőtekercsről, ezt nem egyszerű szabályozni így. -
tordaitibi
veterán
válasz Steve_Brown #77262 üzenetére
Erre több ok miatt nem tudok konkrétan válaszolni.
Az egyik hogy már évek óta nem űzöm napi szinten a motorvillampsságot.
A másik, a bekötése többféle lehet, annak dacára hogy 4 kivezetéses a szabályzó, ezeket több kivitelbe gyártják.
És egyáltalán nem mindegy hogy a motoron hogyan van kialakítva a tekercs, testelt 1, nem testelt, azaz 2 kivezetéses, egy tekercsrendszer része és a többi az a világítás, és a szabályzó számít a világítás terhelésére is.
Nem olyan egyszerű pláne így ,messziről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Autós topik
- Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Egy vagy két tápkonnektor lesz az új csúcs-GeForce-on?
- Video digitalizálás
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Újabb kedvcsinálón a The Last of Us TV sorozat második szezonja
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7430 2 in 1 - i7 1265U/32GB/256GB SSD
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i5-1135G7 4Mag 16GB /256GB FHD IPS
- Gigabyte Ryzen Gaming PC: RTX 2060 Super 8Gb / 16Gb Ram / 512Gb SSD
- LENOVO LEGION GO 83E10032HV + INGYEN futár
- HP Pavilion x360 14-dy Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 16/512 FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen