Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz hobizoli #570 üzenetére
Tudod kiket előzött meg a jogos és indokolt pályaelhagyással? Grosjean-t és Buttont. Talán be kellett volna őket várnia?
Sem Button, sem Rubens nem szabálytalankodott.
Egyébként a szabályt ésszerűen kell alkalmazni, minden esetet külön mérlegelve. A futamgyőzelmekről döntő esetek mindig is nagyobb figyelmet kapnak, mint pl. egy olyan pilótáé, aki közvetlenül az eset után megy a sor végére. Rubens lefulladt, aztán meg kiment a boxba, és te még büntetted volna, mert egy tényleges balesetet kikerült? Még ha ezen kikerülés közben előz is valakit, ez még az elnézendő kategóriába kell hogy essen, mert különben nevetséges büntetésfesztivál lenne az egész Forma-1.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #5859 üzenetére
reggelt
Ez így van, viszont egyenes úton le lehetne tenni az autó alját ha a csillapítás határolója engedné.
ahogy itt le is teszik:
-[link]A gumi egyébként is az F1 egyik problémája aerodinamikai szempontból, pl:
-[link]
-[link]
meg ez is látványos:
-[link]De ez formula, ezen a területen nem működnek igazán.
-
mrlujoak
veterán
válasz hobizoli #17508 üzenetére
Ennek ellenkezőjét szerintem nem állítottam, egyszerűen Alonso miatt - mert ugyebár ő segített felgöngyölíteni az ügyet - voltak méltányosak a versenyzőkkel.
Visszatérve az eredeti ügyhöz, maga az eset valós, kíváncsi vagyok a felsőbb ítéletre.
mrlujoak
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
#16741888
törölt tag
válasz hobizoli #17553 üzenetére
Ezt mondom én is, neki kellett volna épeszűen levezetni abból a tényből kiindulva hogy úgyis el kell engednem hogy járok jobban? hogy jár a csapat jobban? Mindkettőre az a válasz ha én elengedem... ennyi, asszem hogy ilyen profi pilótától ilyen jellegű eszmefuttatás elvárható.
-
Oliverda
félisten
válasz hobizoli #17607 üzenetére
Próbálkozzon tovább kitartóan. Erről szól a verseny, vagy inkább erről kellene szóljon.
Mondjuk Alonso-tól nem meglepő mert ha valami nem úgy történik ahogy ő szeretné akkor jön a hiszti meg a mutogatás. Lásd pl.: 2005 Montreal, 2007 Indianapolis, ésatöbbi. Úgy látszik a két Renault-os gyengébb év nem változtatott rajta sokat ilyen szempontból.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
D@ni88
addikt
válasz hobizoli #17729 üzenetére
Igen, meg ha megall Kanadaban(?) a pit kijaratnal a pirosnal akkor nem zarjak ki es pontot szerezhetett volna... csak sajat maga qrta el.
Igen, ha megállt volna, akkor talán Kimire sem úgy emlékeznek sokan mintha egy jól lecsúszott top versenyző lenne. Mindig volt valami ami közbeszóljon...
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hobizoli #17729 üzenetére
Igen, meg ha megall Kanadaban(?) a pit kijaratnal a pirosnal akkor nem zarjak ki es pontot szerezhetett volna... csak sajat maga qrta el.
Másik éveket keversz ide 2008-ban Massa a Kanadai nagydíjon 5. lett és nem zárták ki.Persze lehet végigvinni, hogy ha így ha úgy. Én arra utaltam, hogy abban az évben rengeteg pontot bukott technikai hibákon ami nem rajta múlott (25-30pont). Emellett azért Kimi több pontot vett el tőle, mint a McLarennél Kova. Ezzel együtt 1 pont különbség tisztán a szerencsén múlott csak.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hobizoli #18154 üzenetére
Én a BBC műsorában néztem az utólag visszajátszott onboardját, azon annyi látszott, hogy a 13. kanyar bejáratától kezdve teljes sebességgel megy végig, kb. ott vehette észre, hogy mi van. Ha tényleg csak ott aludt el a SC lámpa, meg nem volt rádiója sem, akkor nem sok esélye volt lereagálni az eseményeket. Tapadni kellett volna......
---------
Jaja gondolom
Meg a stupid szó is elhangzott, amikor Jo Bauerrel egyeztetett, hogy mi történt.[ Szerkesztve ]
-
popp
tag
válasz hobizoli #18234 üzenetére
MS folyamatosan csalta a távot a fal felé, nem véletlen hiszen jobbról várta RB-t, egész célegyenesben azt a visszapillantót nézte. Ha megnézitek, amikor RB a merci hátsó kerekénél/oldalszekrény közepénél járt, még mind a ketten a pálya szélét jelző fehér vonalon belül voltak, utána került a brazil a fehér vonal és a fal közé a folyamatos, enyhe(!) szögű kiszorítás következtében. Nem gondolom, hogy ez sportszerű lett volna.
Persze a bleckflegezés is túlzás volt, mondjuk ezt Barichellotól már megszokhattuk, ha Schumacherről van szó. Sose voltak barátok, nem tudom miről beszéltek kedves kommentátoraink."A MOSFET-ek karakterisztikája olyan egyenes, hogy attól bármelyik elektroncső sírva fakadna. A csöveké viszont épp olyan mértékben görbe, ami az emberi fülnek kellemes."
-
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #18967 üzenetére
túl soktényezős ez a felállás, egy utcai autót túl lehet küldeni feltöltéssel, mert sok benne a tartalék...és ez minél kevesebb, annál kisebb mértékben szabadíthatsz rá lótömegeket.
Mert nem bírja.
Ahogy sztem nem duplázódott az adott köbcentiből kihozható teljesítmény sem, sőt...talán a mostanra tiltott anyagoknak köszönhetően az akkori arány nem is ugorható nagy mértékben.
Én szeretem a feltöltést, de egy minimum súlyhatáron lévő erőforrás ami a kötelezőre van kihegyezve, és nem bír azon túl tartalékokkal, ahol mindenki azt az 1 lovat keresi amit még befogható...oda nem nagyon kellene feltöltést biggyeszteni, mert eldurran az elvárható szinten belül.Az egyenmotorban persze ettől még lehet tartalék...sőt biztos hogy lehet, de sztem jól nem járunk
eddig sem jártunk.. -
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #18974 üzenetére
Igen, de kissé elnagyolod
Közúti benzinből kellene kihozni..nem nehézbenzinből, és amikor a bitang 1400LE-t tudták az akkori feltöltött motorok, azok versenyen bizony csak 900 max 1000LE-vel működtek...mert egy versenytávot egyik sem bírt volna ki ekkora terhelésen...nem hogy 5 versenyt+5qual+10 edzés.
Aztán persze ott van a súly, most majdhogy fele akkora súlya van az erőforrásnak.
A nyomaték meg fika volt...ahogy fika is lesz minden amit kis hengerűrtartalomból akarnak kihozni.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #18978 üzenetére
naaaa...ez már meredek
a nyomatékhoz kell a hengerűrtartalom...ez alapigazság,..lehet feltölteni és görbézni, de a pörgéssel mindig is a lóerő fog emelkedni, ez így van és így lesz.Aztán, ezek az autók '87-ben éltek igazán, utána már korlátoztak. ..szal '87-ben 920LE a megengedett 4 bárral megtolva...néha, 13ezres fordulaton (pl. Renault), '86-ban töltöttek 4.5-l is, de mégsem voltak jobbak.
A Renault pl. '86-ban megnyomatta a motorját qual-ra 5.2bárral így préselt ki 1200LE.
A Honda már akkor 14ezret forgott.
Mindezt toulol-l meg még a macskafarkát is az üzemanyagba keverve..szerk:
ez pl. a mindent vivő '88-s Honda görbéje:[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #18981 üzenetére
Ez így van ...és mégsem.
Sok mindent leírsz, de mégsem jó...az 1.4-s Punto GT-re (SOHC 8 szelep) 150nm-t írnak 3000-s fordulaton
-specifications
Nekem van egy V6 2ezres (Cengine..elég ritka)Capri-m...'79-s szal nem egy erőművész
De ennél azért egy tizessel több.Aztán, az F1-nél maradva...mert az utcai gépet ki hova hangolja.
Egy 83-s szívó és egy 85-s turbós gépnél (Cosworth és Bömös)..én a Bímer-t csak 900LE-re teszem..ennyit tudott a versenyre alkalmas alu blokkal, a qualra a vassal vitték.
szal
Cosworth: 530LE
Bmw: 900LE
Cosworth:395Nm
Bmw:540NmLóerőben van 370paci különbség
Nyomatékban 145-t tudtak túlfújni...és ehhez hozzájön hogy az F1 az lóerőből él, nem nyomatékból, ...ha te 1.4-re turbót teszel az lesz 150Nm...jó legyen 200 , ha egy 2ezresre turbót teszel akkor meg 300Nm.
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #18987 üzenetére
Na ja
Nehéz a feltöltés ellen érvelni, mert hát persze mitől lenne rossz? A szívó szív amit tud..esetleg segítesz neki csatornával, kihelyezett torokkal, lazább szűrővel...de ami töltve van azt nem fogja lenyomni....ez olyan mint a nitro-val vitázni, mert hisz az is jobb munkát eredményez az égéstérben.
De azért a nyomaték a köbcentiből jön ...és a nyomatéknak vannak hátulütői is ..mint pl. a motorfék, és a kisebb fordulatrugalmasság....ezeket szívó motornál legtöbbször persze azok a dolgok eredményezik amivel a több nyomatékot elérik.
De én azt gondolom, hogy egy F1-s autóban...sőt bármilyen kis össztömegű (400-500kg) autóban a nyomatékból csak baj van, és inkább beleteszek 2 motorkerékpár sportblokkot, mint egy autóblokkot sok nyomatékkal sok erővel sok köbcentivel[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz hobizoli #19685 üzenetére
De ők úgy gondolják, hogy Webbernek a belső ívről el kellett volna engednie Lewis -t, mert ő Lewis. Ha apexen nem nyomja le a gázt, akkor ez pont sikerül is, de! Ezt a sportot úgy hívják Forma 1, nem az elengedésekről szól, hanem a kerék vs. kerék elleni csatákról, és főleg nem arról, hogy mindenki félreáll Hamilton elől.
IreN!CuS: Nem azt írtad, hogy költői? Na de, fentebb megadtam a választ. Mivel a mai F1 -ben igen nehéz előzni, plusz ez a pálya se segítette az előzést, plusz Webbernek már igen viseltesek voltak a gumijai, így esélye nem lett volna visszatámadni. Egyszerűen védte a pozícióját. Hami se került volna közel hozzá, ha nincs SC, és nincs De Grassi, aki kigyorsításkor feltartotta Webber -t. Ez tisztára olyan kérdés volt, hogy miért védte a 3. helyét?! Nem erről szól az egész?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #19726 üzenetére
Nézd ez olyan ha nem akarok geccem későn fékezni akkor van az a féktáv amikor meg tudok állni, ha a legkésőbb akarok fékezni akkor meg egyértelmű hogy annál jobban már nem lehet.
Hamilton meg ha szélesen fordul akkor rázókövön gyorsít ki...így is ráesett, illetve rálökték....na pont annyival kellett volna szélesebben fordulni hogy lehetőleg Webber ne találja el...és akkor ugyan így a rázókőre kerül és szevasz. -
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #19794 üzenetére
Stoddart sok mindent nyilatkozott
Bár nem kizárt hogy ez igaz volt, de alapvetően azt gondolom hogy a Ferrari-ra tervezett gumikat nem biztos hogy jól fel tudta volna melegíteni és optimálisan használni a Minardi hisz sokkal kisebb tempót tudtak.
...sokféleképpen visszaüthet...lehet hogy 2 körig gyors vele, utána viszont megváltozik a felülete mert nem ideális a kihasználtság, kisebbek a kanyarsebességek..stb. -
#70869248
törölt tag
válasz hobizoli #19800 üzenetére
Nem tudom, nem fogom méltatni Stoddart-t mert az amit aláíratott B. Zsolt-l az szemétség volt sztem.
Msá kérdés hogy így is el lett fogadva...de már akkor bele lehetett pillantani abba hogy mi is megy itt Stoddart, vagy éppen Briatore berkeiben 'fiatal versenyzők menedzselése' alatt..Az hogy egy gumi működik vagy sem, az nem kell hogy sokmásodpercben mérhető legyen, Heidfeld és Kubica, Massa vs. Kimi...voltak isőszakok amikor azonos képességű autóban sem tudták jó működésre bírni a gumikat.
Stoddart azt mondta hogy gyorsabb volt 1mp-vel...lehet hogy igaz, de az a gumi akkor sem a Minardi-ra lett fejlesztve....és ez nem egy kittes csomag, hanem a prototipus osztályban két gumigyártó versengése, és azok közül az egyiknek a fő adujára fejlesztett gumi.szinte kizártnak tartom hogy tökéletesen tudta volna használni a Minardi...mert akkor vagy óriási tartalékok vannak még abban a gumiban (nem jellemző), vagy nagyobb igénybevételnél nem ideális.
folyt. köv holnap du.
jó éjt.[ Szerkesztve ]
-
#16741888
törölt tag
válasz hobizoli #30410 üzenetére
Igen, de az össz vbt tekintve volt egy elégedett Kimi, egy gyenge Alonso, és Massa, aki mint nagy ellenfélről elég nehéz nyilatkozni. Nem is volt szinte igazi ellenfele.
Ezzel szemben tavaly azért messze nem ez volt a helyzet mert Alonso is, Hamilton is (aki ha nem balfaszkodja el az utolsó versenyeit az istenített előzési buktáival lazán vbajnok lehetett volna) Gombos is ott volt, és Webber, ez azért messze nem a 2008as mezőny. Talán 2007 volt hasonló, de Kimi utána azért bizonyított hogy inkább buli mint a profizmus, amivel nincs baj, ő ezt választotta.
-
Oliverda
félisten
válasz hobizoli #30413 üzenetére
Egyeseknek nagyon rövid itt a memóriájuk, pedig már akkor is hangadók voltak itt amikor ezek a dolgok történtek.
Az hogy mitől volt gyengébb... hát erről kérdezd meg Pat Symonds-t és esetleg Ross Brawn-t.
Ja, és ezt az apró részletet is elevenítsük már fel akkor: [link]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Motion_Blur
félisten
válasz hobizoli #30424 üzenetére
Oli akkoriban Renault drukker volt? Nem hiszem. Akkor meg minek örülne?
Mondjuk akkor a 7x most 8x lenne
emerico2004: mert nem esik minden versenyen az eső. száraz futamon sajnos köze nem lett volna az első 6-7 helyezetthez.. emlékezz tavaly Koreában is nagyon jól ment. fekszik neki az intermediete meg a száradó pálya..
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Oliverda
félisten
válasz hobizoli #30437 üzenetére
Pedig bármennyire is hitetlenkedsz lehet. Tavaly Alonso majdnem megint megcsinálta ugyanezt. Az pedig, hogy a riválisok a saját hibájukból mennyi pontot buknak, nem róható fel a kedvezményezett fél számlájára.
Alonso 2006-ban nulla hibát vétett versenyen, csak technikai hiba miatt bukott. Ezzel szemben a mester többet is hibázott. Akár innen is vizsgálhatjuk a dolgot, ha neked jobban tetszik.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Peat;)
veterán
válasz hobizoli #30437 üzenetére
Maga Schumi is elismerően nézett arra az évre és Alonsora. Anno amikor ugyanez ment (most hogy jött elő? ) előszedtük az összes technikai és vezetői hibát, meg mikor melyik autó tűnt gyorsabbnak. Lehet talán pont veled vitáztam fene sem emlékszik már. Az jött ki hogy kb ugyanazon feltételek adattak meg a két pilótának, bárhogy is néztük, utána lenyugodtak a kedélyek fura módon, a tényadatokkal. Majd amikor már eléggé szem elől tűnt az a vitarészlet megint ment ez a mázli szöveg. Nem tudom most te melyik oldalon vagy, vagy az hogy nem voltak egyenlő feltételek és Alonso bemákolta, vagy hogy egyenlőek voltak kb. amennyire f1-ben két különböző csapatnál lehet.
Más téma
Kubica karját elnézve ebből érdekes lenne egy versenyzői karriert összehozni, sajnálom, de f1 szerintem kizárt ameddig ennyi gomb van. Egy egyszerűbb szériában el tudom képzelni, de f1-ben totál nem.
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz hobizoli #30453 üzenetére
Nem az utolsó futamon bukta el a VB-t, mert a benzinszivattyús eset meg a defekt is ott történt. Akkor sem nyert volna, ha azt a versenyt az első helyen fejezi be.
Az utolsó előtti versenyen pedig a motor füstölt el, pont úgy ahogy két versennyel előtte Alonso-nak Monza-ban. Plusz ráadás gyanánt Alonso a szerelője hibájából vezető helyről esett ki Hungaroringen. Vezetői hibából viszont egy pontot sem bukott, ellenben Schumacher-rel: 1 , 2
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz hobizoli #30796 üzenetére
Csak azt felejted el, hogy azok az 1000+LE-s sor4-esek nem bírtak ki egy hétvégét sem.
Hidd el, a mostani V8-asokból is kihoznának 1000+ lovat, ha hétvégenként eldurranthatnának belőle 3-4db-ot...
Ha kíváncsi vagy, mire is képes egy V8-as, akkor nézd meg Schumacher 2006-os Brazil (ámok)futását. Na arra képes egy tökig kitekert 1 futamos V8-as.
És az még az első év volt, az első fejlesztés.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Dragbajnok
tag
válasz hobizoli #30796 üzenetére
Teljes mértékben egyezik a véleményünk a motorok terén.
"Az, hogy egy butabban utcan is hasznalhato blokkot hasznalnak majd, csak olcsositja az F1-t, hogy tobb csapat tobb motorszallito is szerepeljen. Semmi ertelme 10-12autos 2 motorszallitos versenyeknek. Szerintem az is kene, hogy 3-4 gumigyarto menjen."MotoGp-ben is jövőre visszatérnek az ezres gépek ami ugye szériaközelibb mint a mostani 800 asok.Egyből jelezte az FTR csapat hogy ők indulnának egy Kawasaki zx10r módosított blokkjával.Ami ugye jóval olcsóbb mint egy prototipus blokk kifejlesztése.szerk:
#30798,TESCO-Zsömle: Csak azért az akkori anyaghasználat és a megmunkálásukhoz szükséges gépek messze lmaradtak a maiakéhoz!+Motorvezérlés és a turbófeltöltők is seholsem voltak a mostanihoz képest.[ Szerkesztve ]
-
attiLANte
tag
válasz hobizoli #30796 üzenetére
"Ja, csak minek. Amikor ~30eve 1500ccm-s 4hengeres motor 1000+LE-s volt az F1-ben, akkoris voltak v6-s probalkozasok, de ha tul kicsi egy dugattyu atmeroje, akkor csak kisebb szelepek fernek el felette a hengerfejben is. ."
Az a kijelentés, hogy kis dugattyúnál kisebbek a szelepek, az önmagában igaz, de amire a hengerszámmal kapcsolatban utaltál, már nem állja meg a helyét. Véleményed szerint - ha jól értelmeztem a hozzászólást - a kevesebb, de nagyobb henger jobb, mert a nagyobb dugattyú felett méretesebb szelepek férnek el, így jobb lesz a töltés.
Akkor most egyszerűsítsük a motort egyhengeresre és növeljük minden méretét lineárisan, mondjuk duplájára: a szelepek és a dugattyú átmérője egyformán növekszik, felületük négyszerese lesz az eredetinek, de az arányuk változatlan marad.
Eközben viszont a térfogat a nyolcszorosára változik, tehát hozzá képest a négyzetesen növekvő szelepfelület relatíve csökken.
Összegezve tehát: azonos geometria mellett a nagyobb lökettérfogat rosszabb töltést eredményez - akkor miért is jó a kevesebb henger?[ Szerkesztve ]