- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- Malwarebytes Anti-Malware
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Bittorrent topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Synology NAS
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Hat 2x9 km-re valoban jo ez is, de keves ilyen szerencses van akinek ez a tavolsag hosszabb tavon is jo. Nalunk mindkettonk jelenlegi munkahelye koltozott mar miota ott dolgozunk...
Nekunk mazli az Ampera, hatrany a 4 szemely, de bir 60km-t kb. egy huzamban (kell is mert a parom 25km-re kell menjen melozni). De egy Balatonfoldvar is 1:2 aranyban lett csak aram vs. benzin km-ben.
A volvonal is van olyan, hogy "jobb" uzemanyag kell bele, hogy ne romoljon bele ha hosszan csak elektromosan mesz? Benzinnel a 95-ben tul sok a nem asvanyi olaj, minimum 98-ast javasolnak... be is toltottuk igy iskolakezdes elott. -
axioma
veterán
Csak ez mar eleg hatareset nekem hogy nem esik-e bele majdan (ha vegre meglepik) a zold rendszam elvetelet a kamu hibridektol. Igazan ezeknek mar talan mindnek lenne elettartamra vonatkoztatott km-megoszlas az elektromos vs. benzin-dizel uzemmodrol. Azon kene igazan eldonteni, nem azon hogy mi van benne lehetosegkent.
-
axioma
veterán
Hat jo kerdes, hogy az elvi 25 vs. 50 km szamit majd, vagy hogy amikor azt elfogyasztja, akkor 1.4 vagy 1.8 vagy 2.8 literes motor szolal meg. Azert vicces lenne ha az Amperatol elvennek (1.4), toled meg nem, pedig az Ampera is P, nem is ertem hogy lehet a volvo N, az az i3 rex kategoriaja akart lenni)
-
CactuS
Arcképgyáros
Tesla még odébb van, mire azt céges autóként tudod itthon használni. Ahhoz kéne néhány szerviz itthon, akik csinálják a márkaspecifikus dolgokat, hogy ne kelljen az osztrákokhoz mászkálni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Legyen úgy, de félek, mire üzemszerűen működni fog, az még odébb lesz. Plusz 1 szerviz az talán lefedi a fővárosi flottákat, de azért az országos szinten elég sovány lesz. Nálunk biztosan tudok olyan ügyfélről, aki nem fog 1,5 órát autózni egy szerviz miatt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
biker
nagyúr
persze, csak azt mondtad jó haver és 32A-re épített ki kábelt. Hát ez messze nem az
35m felett 16A-re sem alkalmas, nem tudom milyen messze kellet vinni."A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta."
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Legfontosabb info: az i-Miev akkuja nagyobb, mint amit a versenytarsaknak adtak. (Meg amugy a radio helyett is 2 din-es kijelzos valami van.) Igaz, a hasznalt autok araban ez benne van, meg neked nem is hatareset a hatotav (telen futve sem). Mondjuk nem lenne baj megnezetni valami e-autossal az akkujat vagy barmi szervizlapot rola...
100e km? Furcsan sok, nekem 2011-es es most van 56e benne, 41e korul vettem lassan 2 eve. Az enyemre 70% akkut mondtak, ritkan tud 80km feletti hatralevot mutatni. Mivel telen otthon 10 fok koruli garazsbol indulok, szumma sincs igazabol gondom akar 60km-rel telen se.
Japan auto, nincs kalaptarto, ami nem szerencses ha cuccot is hagynal benne (pl. magat a toltot). Nem zarja (valamilyen esetben, de lehet hogy soha) a toltokabelt, az elozo tulajtol elloptak, azota mua. bevonatu vekony sodronykabellel az auto belsejehez van rogzitve (csom.tarto siman racsukodik), nyilvan ha mar adott volt en is igy hasznalom. A csom.tartora meg az a megoldas hogy van benne egy puhafalu tartodoboz meg egy eredetileg kutyaalatet, csak hatrafele felszerelve es a dobozra hajtva. Igy egeszen zartnak tunik kivulrol.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hat ja, enyim volt 2.25M ugy, hogy mazlis voltam mert az 1 evvel azelotti aron amiert vette annyiert rakta fel es mar akkor is volt egy eur/huf emelkedes amit nem vett figyelembe meg a piac arait sem nezte elsore, tuti 3-500e tobbert is elment volna de szerencsere nem szorakozott hanem ha megigerte, eladta annyiert -- ez volt az en "megerdemelt" jovedelmem a kb. fel ev piacszondazas es baromi gyors reagalas miatt.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Miért nem akarsz 110-el pályázni? Nem az a lényege az ilyen autóknak hogy kisebb legyen a CO lábnyoma? Fél órával korábban indulsz és máris nem lesz gond a 110 km/óra a pályán. Szerintem.
Ha megtehetném hogy ilyen autóm legyen akkor ha csak ennyin múlna akkor hátradőlnék és engedném a távtartó tempomat előnyeit.
De se pénz nincs ilyenre se tölteni nem tudnám panel 8. emeletéről.⭐ Stella
-
biker
nagyúr
A konával évi 30.000km símán megvan, nem egyszer napi 5-600km-ekkel, és sosem átok a töltési idő.
Bp-szeged oda vissza megvan töltés nélkül max 120 limiterrel. de általában 130 tempomattal megyek, így kb 20km híja van, ezt egy röpke kávészünet alatti töltés megoldja bőven. Ilyenkor még marad is 30-40km mire hazaérünk.
hosszabb útra előre gondolva szoktunk menni, hol állunk meg kávézni, én a derekam miatt eleve 1-1,5 óránként megállok mozogni, ez összekötve töltéssel 10perc alatt belemegy +70-80km hatótáv, két ilyen szünettel +160km az indulási 330-400km-hez (wltp 480km) ami már 500-550km, és ha egy ebéd szünetben is töltő közelében állunk meg, akkor még haza is 50% felett érünk.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
Ok, csak akkor ne egy 3 éves autó árát hasonlítsuk egy újhoz. Szerintem egy sima hibrid élhetőbb (és mindig is az lesz) egy PHEV - nél, ha ez a szempont. Nem kell otthon töltési lehetőség tehát bárhova jó (társasház), 30-40 km feletti távokra a PHEV is mindenképp benzint/gázolajat használ, nem kell figyelned semennyire a töltöttséget, nem kell tervezned semmit. Ehhez képest a PHEV egy kínszenvedés, plusz 3-5 millióért. ( új autónál levő árkülönbség)
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ok, csak akkor megint az almát a körtével hasonlítunk össze. Az a "foscsi" 28 - as Ioniq egyébként jóval gyorsabban tölthető mint az új 38 - as, tehát hosszú utakra még jobb is. Másrészt az akku degradáció egészen minimális ennél a típusnál. [link] 6,5 - ért nem sok ilyen alternatívád van teljesen elektromos autóknál. Leaf - fel pl. tele a piac (többet is adtak el belőle anno az alacsonyabb ár miatt), de az akku miatt nem annyira kelendő, többet veszít az értékéből.
" Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető." Erre mondom én azt hogy egy sima hibrid jelenleg szerintem egész jó kompromisszum. Sima benzint/dízelt vagy lágy hibridet én nem vennék már semmire sem. Hol akarsz 220 - 230 - al menni ? Miért nem elég a 180 ? Björn - nek volt egy model3 - as videója ahol német autópályán tolja 200 -230 - al végig. Kb. ott sem ment senki 160-180 felett, nem életszerű ez a sebesség.
Én sem Prius - t írtam hanem Corolla kombit. -
Füleske
addikt
"Meg akarsz győzni, mi kell nekem, hogy kellene mennem."
Nem, szó sem volt az egyéni igényeidről. Általánosságban beszélünk. Azt írtad hogy autópályára nem jó a sima hibrid. De az autópálya az csak neked meg még pár embernek 220-230. Ha neked, személy szerint kell a 220-230, akkor nyilván nem Corollát/Ioniq - t ajánlanék. Azt hittem ez egyértelmű.
Björn : [link] -
-
. Napelemről nem semmi összehozni 20kWh-t egy átlagos napon. Nekem még a 70km is erősen bukta (100km a napi ingám, nyugatnémet munkáltató meg csak szép klímavédelmi lózungokat tud eregetni, konnektort nem). A 30km meg kb elektromos bicaj/roller kategória...
2-3éves, 50ekm-es zoe-k vajon mennyit visznek a való életben?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Ck.
addikt
Igen, így érthető. Asszem 2013 második felében volt a modell frissítés, amikor egyrészt átdolgoztak valamit az akkupakkon és annak üzemeltetésén, valamint módosítottak a fékrendszeren és egyéb dolgokon, állítólag az azt követő gyártások már jobban bírták. Tudom, hogy a pálcák on is lehet variálni, ezért szeretnénk Nissan márkakereskedésben venni és előtte kiolvastatni az akkut.
Egyébként 10 éves koráig garanciát adnak az akkupakkra (asszem 70% alatt, de ezt még megérdeklődöm), valamint 30 nap kipróbálási garancia is van, ha minden kötél szakad. -
Igen, kb ez megy. Nem túl hatékony oda-vissza küldözgetni az áramot, de sajnos ez van, amikor süt a nap, pont melózni kell - a parkolóházak napelemborítása meg a többezer kocsinak nagy semmi. A mai 1%-os nagyságrendű villanyautó részesedésnél még működne, de ha tömegek állnak át villanyra, kb semmire se jó.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Politika
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Házimozi haladó szinten
- Nintendo Switch
- LEGO klub
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db