Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
Tévedsz, egy termékről is lehet bármit állítani, melléteszed hogy "és ez tény" és máris kész, cáfolhatatlan.
pl: Az, hogy zajos, az tény!
vagy: bizonyított, hogy szar az ülés, mert elfáradtam benne vezetés közben, és ez tény!
EnnyikeElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Hát, ezt mondhatnám én is neked.
Ugye pár éve az volt a legenda, hogy senki nem tud pénzt keresni villanyautókkal, csak a Tesla. (Néha még most is előjön).
Aztán azután az volt a legenda hogy a Tesla mindenki másnál többet keres, a komplett autóiparnál.
Ez sem volt igaz soha, mert akik ezt állították, azok elegánsan kifelejtették a kiskereskedelmi árrést, amit a Tesla szintén zsebretesz.
És akkor azt sem kezdem el fejtegetni hogy a bruttó marzs megadása sem egységes.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem, az újraértékelésböl származó 7,6 milliárd euró értéknövekedés a bruttó eredményben van benne. (23,5 milliárd EUR, Ergebnis vor Steuern). Enélkül az adózás elötti eredmény 15,9 milliárd lett volna, adózas után durván 12,5 milliárd maradt volna, 9% körül.
Persze ez nem az autógyártás profitja, mert ebben minden benne van, autógyártás. motorkerékpárgyártás, pénzügyi szolgáltatások, egyéb bevételek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
A probléma ott folytatódik, ha véletlenül újra 0,07 euró lesz megint a zsinór, mint két éve, amikor ezek az álmok születtek, akkor újra nettó 40 forint alatt lesz a villanyautó átlagos töltési költsége. Ha azt jósoljuk, hogy addigra az extra adóteher arányosan oszlik meg az ev és az efuel felhasználók között, akkor a matek így fog kinézni:
Jelenlegi teljesen nettó ár: 600-255 = 345 forint = 0,92 euró. Ez áll szemben a 0,42 euró alapanyag költséggel. Tehát az egyéb költségek 0,5 euró / l. Most feltételezzük, hogy ez a költségrész változatlan. Most eltekintek az irgalmatlan mértékű beruházási költségektől, fejlesztési költségektől, ami az efuel gyártást övezni fogja, tehát ez a rész is növekedni fog, de még ismeretlen mértékben, tehát tekintsük szemérmesen nullának. Akkor az efuel nettó eladási ára 1,92 euró lesz, ami egy 5 literes csodadízel (ugye tudjuk, hogy pályán ő is 6-ot eszik, hiszen mindenkinek volt már dízel autója) 100km-en nettó 5x1,92 = 9,6 euró pénztárcát fogyaszt. Ugyanezen az úton egy villanyos 25 kWh-s fogyasztással 25 x 0,15 = 3,75-tel fog eljárni.Tehát az efuel 2,5x drágább lesz, ha értékaranyos lesz az sdóteher. Ha km-aranyos lesz, ami valószínűbb, akkor kicsit módosul. Jelenleg az üzemanyag így néz ki: nettó: 345 ft, extra adók: 127 ft, áfa (arányos): 128 ft, tehát a közvetett adók 100km-en 5 x 127 = 635 ft = 1,7 euró, ami rárakódik az efuelre és a villanyáramra egyaránt. Efuelre a mostani 0,34 euró mértékben, villanyra 1,7/25 = 0,07 eur / kWh mértékben.
Tehát a végső várható bruttó költségek:
Efuel: (9,6 + 1,7) x 1,27 = 14,35 euró / 100km
Villany: (3,75 + 1,7) x 1,27 = 6,92 euró / 100km (kevesebb, mint a fele)Ha jön újra a csoda, és megint 0,07 lesz a villamosenergia.
És mivel mindkettő ár így már villamos energia zsinórár kötött, az egymás közötti aranyok immáron fixek. Együtt fognak változni ebben az arányban, csak épp a villany sosem lesz már 0,07.
Ha a zsinór tartósan 0,2 lesz (ami várható), akkor:
0,2/0,07 = 3
(9,6 x 3 + 1,7) x 1,27 = 38,75 euró / 100 km
(3,75 x 3 + 1,7) x 1,27 = 16,45 / 100 km (+135%)
Ha az üzemanyagon nem változik a költség mennyisége, tehát csökken valahogy a költség hányad, akkor:
(9,6-2,5) x 3 + 2,5 + 1,7) x 1,27 = 32,40 euró / 100 km (+100%)Az efuel minden lesz, csak nem olcsó. Legoptimistább becsléssrl bruttó 6,5 eur, azaz 2400 Ft / l, de akkor felkopik az álluk a kőolajos cégeknek a forgalomcsökkenés miatt. Tehát várhatóan marad a költséghányad és a bruttó 7,75 eurós ár, semmi 2900 ft körül lesz a kúton.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Shadowbull
addikt
Ott hibázik a számításod, hogy azt számolgatod, mennyibe kerülne az eFuel ha pénzért vett áramból kellene csinálni.
De valójában olyan áramból fogják, ami nem kell senkinek, ami ingyen van. Már ma is vannak olyan időszakok, amikor a megújuló termelést kidobják, mert nem tudnak vele mit kezdeni. A jövőben, a megújuló kapacitások kiépülésével egyre több ilyen lesz.
Ennek egy részét el lehet majd tárolni akkukban, de nem az egészet, és persze annak is lesz költsége.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Semmivel sem nagyobb a zaj, mint a többi, hasonló árkategóriás autóban"
Például?
"17 millióért manapság lof..zt se kapsz."
Például ID3 is van annyiért.
". A jelenség ahhoz köthető, hogy nagyon nagy a piacon lévő mennyiség."
Meg annak hogy a Tesla tavaly november óta folyamatosan csökkenti az árakat, és az a csökkenés azonnal beépül a használt árakba is.
"aki használja, azt az egész rohadtul nem érdekli"
Lehet, de onnan indultunk hogy valaki megkérdezte hogy lehet-e további árcsökkenésre számítani a használt TM3-nál vagy most megáll az esés.
"az összes villanyos ára még fog szaladni,"
Ha a Tesla folytatja az árcsökkentést, kihozza az új TM3-at, és abbahagyja a régi frissítését, akkor a használt TM3ak ára nemigen fog emelkedni.
Pláne hogy 2-3 év múlva már nagy valószínűséggel látszani fognak olyan problémák is, amik ma még nem. (például várható korrózió)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Jó neked, ha ennyire a jövőbe látsz (sajnos nem látlak a tőzsde/befektető topikban, pedig az is biztos menne ), én sajnos nem vagyok ennyire optimista. Az ilyen új technológiáknál az első pár széria mindig gyorsan avul és k*rva nagy bukó tud lenni. Az elmúlt 2 év EV áremelkedése kirívó volt, és elsősorban az új atók várólistái, illetve a háború miatti üzemanyagár drágulás okozta pánikvásárlások indukálták. Ez utóbbiban már most változások vannak ugyebár, egyre kevésbé éri meg EV-vel járni, kivéve az otthontöltést, de ez már önmagában nagyban leszűkítette a vásárlói kört, és ha kivezetik az eszement árstopos hülyeségeket, vagy bevezetik a korábban már linkelt "nagyfogyasztós" korlátozásokat, akkor vélhetően tovább bénul majd az EV piac. De ha ez mind nem lenne elég ok a borúlátásra, akkor ott van az első fecskék gyors avulása, az újabb, szebb, jobb, nagyobb hatótávú, vagy gyorsabban tölthető verziók érkezése. Ez nem újdonság.
Anno egy 720p-s HD Ready TV 1,5 millióba került, vagy régebben egy 1x sebességű CD író milliókba stb., aztán pár éven belül úgy dobálták utánad fillérekért mindegyiket. Soha nem volt épeszű befektetés egy új, kiforratlan tech.-be fektetni. Ez soha nem arról szólt, hogy aki ezt teszi, az jól jár. Esélyesen most is így lesz, még 2-3 év és sanszosan csak nagyon sz*rul lehet majd eladni a mai vasakat.
Én is szabadulnék az enyémtől, csak egyelőre nem látom, hogy mit kéne venni. Ha látnám, már nem lenne meg.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Itt halt meg az elméleteted a gyros avulásról."
Miért halt volna meg? Eleinte HD Ready TV-ből is jöttek ki újak, ugyanolyan drágán. De csak addig tartott, amíg be nem indult a tömegtermelés az FHD-re, utána már a francnak se kellett. Ma meg már a 4k-t dobálják utánad gombokért. Bármikor jöhet egy újítás, ami szeméttelepre helyezi az összes mostani vasat.
Teljesen logikus, hogy nem a mai, első fecskéké a jövő, ez a terület éppen brutális fejlődésben van. Ezért írtam 2-3 évet, Te viszont tévesen az elmúlt 18 hónapot hoztad fel érvnek, ami az első szériák útkeresésének része, a 800V-os rendszeren kívül nem sok újítással. Azt viszont borítékolom, hogy az elkövetkező 2-3 évben nem 6 éves tech-et fogják tolni az új modelekben, és akkor majd lehet nézegetni a korábbi szériák használt árait.
Persze ezen még ideig-óráig segíthet az új autók veszett árazása, de tekintettel az inveszt mértékére, ez a vonat sem arra tart, hogy 50 millió alatt majd nem lehet autót venni. (Max,. csak itt hitványisztánban, az EU bajnok extrém inflációval). Szóval térjünk erre vissz 2-3 év múlva, de a korábbi tapasztalatok nem azt mutatják, hogy egy éppen fejlődésben lévő tech első 1-2 szériája életképes lesz hosszabb távon.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Nah igen. Ezt az akku dolgot egyszer már fejtegettük. Ha annyira egyszerű lenne, mobil ipar már rág megoldotta volna. Gyakorlatilag laptopok meg nagyobb teljesítményű mobilok tárnyerése óta keressük az energiatárolás Szent Grálját.
Most beszállt komolyabban az autóipar is. De azért csodák nincsenek. És ami működik laborban meg törpe szériában, az tömeggyártásban sokszor nem. Régebben majdnem évente volt valami publikálás akku releváns technológia kapcsán laborokban. 1 molekula vastag gráfén meg mit tudom én már milyen megoldások. Mind nagy áttörést ígértek. Aztán nem lett belőlük semmi.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
A régi niro/kona is csak valahol 25-50% közt 80kW, bár a 65kW-ot hozza 15-25 és 50-73% közt, 74%-tól 34-40kW a max 76%-ig, utána 80-ig 26-30kW
A tag aki az ionity töltőre panaszkodott?
amúgy szép tavaszi idő ide vagy oda, 15fok nem elég az akkunak a 80kW-hoz, ahhoz 25 fok kellElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
-
-
madgie
titán
Jó, de a Kia/Hyundai a Kona/Niro vonalat szerintem már nem elsődlegesen a legjobb, legkelendőbb villanyos terméküknek szánják, van nyilván elektromos változatuk is, meg mindenféle hibrid meg pöfögős is. Egyfajta biztonsági játékos, de messze nem csúcsmodell.
Viszont van mellé az Ioniq meg EV vonaluk, amelyekre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy nem előremutatók, vagy modern villanyautók. -
Shadowbull
addikt
"a Kia üzletpolitikájáról. 2018-ban a legtöbbet eladott villanyautó volt a Niro, 2023-ban nem fér be a top 10-be sem.".
Lehet hogy így van, de ennek nem sok köze van ahhoz amiről én beszélek.
"És nem elavulttá teszi, hanem leváltja."
És egyben elavulttá is teszi. Elavultság alatt természetesen nem kizárólag a műszaki értelemben vett elavultságot értem, létezik más avulás is.
"nem olyan dízel passat, aminek a motorját a 80-as években fejlesztették, és azóta is "jó úgy"".
Valójában a belsőégésű motor sokkal többet fejlődött generációról generációra, mint ahogy azt a villanymotor tenni fogja. Hatásfokban itt pár százalékokról tudunk csak beszélni, ha egyáltalán. Fajlagos teljesítmény sem nagyon fog nőni, mert elég erősek már úgy is. Gyártási optimalizáció lesz leginkább.
Inverter témában nagyobb lehetőséget vannak, jönnek majd széles körben a SiC inverterek, 3L vezérlés, ilyesmi. Ezek ma még drágák de a jövőben csökkenhet az áruk, persze ez sem csodaszer.
A legnagyobb-leggyorsabb, a vásárlók számára is érzékelhető fejlődés az akkkutechnológiában várható.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
-
-
Vesa
veterán
Ez egyéni preferencia kérdése. Nekem ez így tényleg nem jön be. Biztos megszokható, de tizenX millióért nem akarok kényszerből megszokni valamit, amitől amúgy falra mászom. Vannak helyzetek, amikor ez sokkal fontosabb, mint a hatótáv vagy a töltési sebesség. Mert ezekben hiába jó a Tesla, nekem pl. nem releváns. Otthon töltök, tehát nem fontos, hogy DC-n mit csinál, nem megyek egyben 400+ km-t, tehát a hatótáv sem tényező. Önvezetést se használom, felesleges. Ellenben napi szinten, minden egyes autóban töltött percben bámulom az autót belülről, és ha ott nem érzem jól magam, akkor az nálam veszett fejsze nyele.
A tudomány a valóság költészete!
-
tibcsi0407
félisten
Mivel férfi és kocka vagyok egyben, így a Tesla a gyorsulás és a rendszere miatt abszolút nyerő lenne nálam.
Cégre készülök vásárolni, lehet nem szórakozok a KP-val és lízingelni fogom, Náluk eléggé kedvezőek a feltételek is. Kis túlzással infláció alatt lennék a kamattal.https://utdetailing.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest