Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Flashback #4144 üzenetére
"jelenlegi 6-7éves Hybrid kombink nagyon kedvezöen fogyaszt (átlag 4.5-5.5) és jó állapotban van. Végig márkaszervízbe hordott."
Ha nem kényszerít semmi a váltásra akkor tartsd meg. Az a legjobb megoldás.
Ha Toyota, akkor az még legalább ugyanennyi ideig autó lesz. 6-7 év múlva meg sanszosan sokkal nagyobb kínálat lesz mint ma.
Talán hatótávot is lehet majd többet kapni ugyanennyi pénzért. A manapság 60-80as akkuk pár év múlva jellemzően 80-100-120asok lesznek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4160 üzenetére
280 lóerő, 400 Nm. Mire nem elég?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Arra gondoltam hogy a légellenállás 160nál:
Fl=cw*A*Ró*v2/2
Ahol
cw: 0,29
A= 2,65
Ró=1,29
v=44,44m/sÍgy Fl=979N
Gördülő ellenállás
Fg= m*g*f= 2255*9,81*0,015= 332NÖsszesen: 1.311N
Szükséges teljesítmény: P=F*v= 58,3KW.
Erre jönnek rá még a hatásfokok (motor, elektronika, hajtáslánc egyéb elemei), saccra olyan 10-15% többlet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #4206 üzenetére
Nyilván a fogyasztás első körben attól is függ, hogy a motor éppen mekkora teljesítményt ad le.
A fenti számításban konstans állapotokat feltételezve jó közelítéssel számolhatjuk a fogyasztást is.
Nyilván pillanatnyi fogyasztási értékeket is úgy kell értelmezni, hogy ha az adott pillanatban érvényes körülmények 100km-en keresztül változatlanok lennének, akkor ennyi lenne a fogyasztás a végén.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4224 üzenetére
Abból van két motoros, az iX3ból nincs.
A kétszer akkora az erős túlzás.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4228 üzenetére
A világ már csak ilyen, mindig jönnek az újabb modellek :)
Szerintem az iX3mal nem nagyon lehet mellélőni, kiforrott típus, nagysága is megfelelő.
Bár egy évet tuti kell várni rá...Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4613 üzenetére
"Ára vajon merci szinten?"
BMW szokás szerint valószínűleg kicsivel a megfelelő Mercedes modell ára alá lesz belőve.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ez ettől egy kicsit komplexebb. Az már most látszik hogy valószínűleg rengeteg zöld hidrogén lesz pár éven belül, nagyon olcsón, kvázi a megújuló energia termelés melléktermékeként.
Hogy ez a közlekedésre is hatást gyakorol majd csak attól függ, hogyan alakulnak az akku árak és hová áramlanak a támogatási pénzek, az utóbbi meg politikai kérdés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ilyen nincs, hogy annak a mellékterméke."
Már hogyne lenne. Minél több megújuló lesz a rendszerbe integrálva, annál több olyan időszak lesz, amikor egyszerűen nem lesz ára az energiának. Ilyenkor vagy leszabályozod, vagy elkezded tárolni. A tárolás egyik módja a hidrogén. Azt tudjuk hogy ebbe óriási pénzek mennek és fognak menni.
"Az akku árak viszont folyamatosan zuhannak, és a trend tartja magát."
Az utóbbi időben ez csak a kémia váltásoknak köszönhető, és egyáltalán nem biztos hogy így marad.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Már most sincs várakozási idő gyakorlatilag semelyik piacon, semmilyen modellre, azaz a megrendelések alacsonyabbak mint a gyártási kapacitás.
Kínában már az árcsökkentést is elkezdték, ráadásul több lépcsőben, és újabbakról pletykálnak.
Hamarosan az EUban is csökkenteni fognak szerintem.Úgyhogy eladni lesz nehezebb, nem legyártani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Pár hónap alatt az egy éves várakozási idők leestek pár hónapra, és ugye abban benne van a logisztika is.
Az USAban azonnalra van TM3 (kivéve LR, azt nem árulják most) TMY Performance is várakozás nélkül van. Egyedül a TMY LRnél van pár hét várakozás.
Európában TMY LR szinte várakozás nélkül kapható, Performance pár hét, egyedül az alap TMY jön februárban.
Kínában nem tudom, de mivel erősen elkezdték az árcsökkentést, abból indulok ki hogy ott sincs már nagy sor.
Egyébként ha az elméletem stimmel, akkor hamarosan elkezdődik az árcsökkentés az EUban és az USAban is.
Hát, nem tudom ki ad 140e eurót egy TMX-ért. Annyi jó autót lehet venni ennyiért....
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #5005 üzenetére
Az elmúlt két évben nagyon negkavarodott a TCO számítás. Szerintem nincs ember aki meg tudja mondani hogy a következő 10 évben mi fogja megérni és mi nem.
Itt Németországban, ha nem tudsz otthon napelemről tölteni, akkor gyakorlatilag kimondható hogy nem éri meg (azonos használati értékű autókat nézve).
Nade ez a dolog egyre inkább nem arról fog szólni hogy megéri vagy nem, hanem arról hogy nincs más, aztán ha nem tudod kifizetni akkor jársz busszal meg gyalog.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt..."
Így van. Ráadásul ezek házi tákolása is erősen behatárolt.
De igazából hiányzik a tapasztalat, nincs nagy tömegben 10-15 éves villanyautó ahol például az akkuk elkezdenének hirtelen kapacitást veszíteni. Pedig ez fog történni, sajnos a sztori nem marad örökké lineáris.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"inkább az a kérdés, hogy az akku árak hogyan alakulnak"
Így igaz. Majd meglátjuk hogy hamarabb lesz-e tényleg olcsó csereakku mint ahogy tömegesen kezdenek dögleni a 12-14 éves pakkok.
"Sok olyan van már, ahol nem kell az egész egységet cserélni, csak a problémás "cellákat", ami jelentősen csökkenti a költséget."
Sajna a világ nem erre megy. Cell2pack megoldások, javíthatatlanul, habbal kifújva... Ez a jövő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Tesla strukturális pakk szétszedés.
Sandyék hetekig szoptak vele mire egy cellát ki tudtak szedni belőle. És itt még van 3 modul, a jövőben egyben lesz az összes cella, bonthatatlanul, habbal kiöntve. De már ezt sem lehet javítani, ha meghibásodik benne akármi, egyben kuka az egész.
[link]
[link]Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hát, nem úgy tűnik mintha több infód lenne, mert láthatóan nem ismersz egy fontos trendet.
5-10 éven belül az összes pakk ilyen lesz, javíthatatlan. Az egyetlen remény tényleg az, hogy lesz nagyon olcsó csereakku, mert ha nem, akkor az elektromos autók értékcsökkenése rosszabb lesz mint manapság az ICE autóké.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #5067 üzenetére
Ez nem elektromossal is pont ugyanígy van. Ez valami pszichés dolog szerintem, az emberek tudat alatt szeretnek tömörülni.
(Sentry mode-dal meg óvatosan külföldön. Az Európa jog szerint alapvetően illegális. Sok helyen szürkezóna, Németországban viszont hivatalosan is illegális, ha valaki feljelentést tesz akkor megbírságolnak)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz stickrs #5112 üzenetére
Azért volt olyan aki inkább felrobbantotta a Tesláját minthogy kicseréltette volna benne saját költségén az akkut. 20 e eurós árajánlatot kapott rá.
Az első Model S-ek még most lettek 10 évesek, és alig van belőlük. Lesznek itt még érdekes sztorik, pláne amikor majd a nagy tömegben gyártott TMY/TM3 fogja elérni a 8-10-12 éves kort.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem válaszolok egyenként: nyilván pénzt akart keresni ha már így alakult. De attól még a sztori a tönkrement akkuval meg az árajánlattal siman lehet valid.
Egy biztos: nem vennék olyan Teslát amire már nincs garancia.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
És? Biztos hideg/meleg/akármi volt. Ezer és egy paraméter szabályozza mekkora teljesítményt enged rá az akkura az autó.
Egyéb? Mert én belepörgettem a videóba és azt láttam amikor Björn ájuldozik kétszáznál hogy milyen király az autó, merev, csendes, stabil.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Kétszáz felett padlógázzal a német autópályán? Azért azt nem csinálja olyan túl gyakran, Norvégiában valami 110 a sebességhatár az autópályán.
Jellemzően én se bírom kivárni a videóit (amúgy sem vagyok egy nagy videónéző, mindig belepörgetek)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"lenne megfelelő thermal management"
Van.
"kiragadják hogy minőségi és 200al stabil"
Bizony. Ezt hívják prémium autónak, és ezerszer fontosabb mint a fingópárna meg a Netflix.
"nem lehet rendesen tölteni"
100KW volt a csúcs, ami azért elég messze van attól hogy nem lehet rendesen tölteni. Mellesleg számtalan teszt van arról amikor meg simán eléri a 200KW-t.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Gitáros topic
- Windows 11
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen