- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- JavaScript topic
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Manjaro Linux
- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
Hát azért a nyílt és zártvégű között nagy különbség az is, hogy kinek a könyvelésében szerepel a gépjármű mint eszköz (ami baromira nem mindegy), szóval olyan állásfoglalásra gondolok, hogy ez a "korlátozott nyíltvégű" (vagy mondhatnám Frankenstein hitelnek is) könyvelésileg normál nyíltvégűnek számít és nem fognak miatta f*szrahúzni...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #9301 üzenetére
Végülis NAV szempontból még valamelyest korrektebb is így, mert garantáltan a cégbe kerül az autó és nem lehet "kijátszani" olcsón, adózás nélkül, ahogy szokás...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Kukipapa_rr #9291 üzenetére
Abrp hülye. Akkor működik csak viszonylag jól, ha kézzel beállítod a fogyasztást az autó valós fogyasztáshoz. Pedig még fogyasztás automatikus beállítás is van (autóból használat során kiolvassa), de még úgy is rossz. Van abrp prémiumom, de nem jól használható. A legjobb a Tesla saját (már telefonon, távolról is tervez), második a saját rutin, tapasztalat, messze harmadik az abrp.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
chungey9
tag
Még hogy nem adják az árréshez az állami támogatást
[link] -
titán
válasz Kukipapa_rr #9305 üzenetére
Ha hazaérek, küldök teslafi adatokat
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Az új elektromos autó pályázatnál kft-re is minimum 2fő létszám van mint ev-re?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
V.T.
aktív tag
Hello. 2017-es Ioniq 28kwh mennyiért érdemes felrakni ha el akarom adni? LED, hőszivattyú, ülés és kormány fűtés, qi töltő. Hátsó légbefúvó. 91 ezer km garantáltan nem volt javítva minden eleme gyári értékű. 70nél volt hajtómű olaj cserélve. 6,4 millióra raktam fel. Reális lehet? 8 fölött vettem 2 éve kb.
Minden áron nem akarom eladni semmi baja csak ram jött hogy szeretnék egy masikat ha nem kell túl sokat mellé rakni.
Koszi -
Ezekiell
veterán
Egyiknél sincs minimum létszám (ez változott a tevhez képest), 1 fős cégek/EVk is pályázhatnak, amennyiben az utolsó lezárt évük árbevétele meghaladta az autó árát. Ez utóbbi kitételen fognak sokan elvérezni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
biker
nagyúr
válasz Ezekiell #9309 üzenetére
Pedig ezt az ELMOB is reklamálta, és elvileg nem változott:
https://elmob.hu/2023/12/24/valaszok-a-2024-ben-megjeleno-elektromos-jarmu-beszerzes-tamogatasa-vallalkozasoknak-palyazathoz-tett-eszreveteleinkre/"Észrevétel: Az 1.1 pontban az egyéni vállalkozókra vonatkozó taxis vagy legalább két munkavállalóval rendelkező egyéni vállalkozás megkötés bár érthető, mégis hátrányos, hogy épp azokat a vállalkozó szakembereket zárja ki, akik egyedül dolgoznak, helyszínre szállnak ki, így számukra az elektromos kisteherautók tökéletes megoldást jelentenének, mivel bár napi futásuk viszonylag magas, de a hatótávot ritkán lépik túl.
Válasz: A javaslat szakpolitikai szempontból nem támogatott."
EV-nél 2 fő létszám kell vagy taxis EV, ezért kérdeztem, kft-nél van-e minimum? pl én kft-ben ügyvezető vagyok de nem alkalmazott, az árbevétel 75m de ha a létszám 0 fő (bár ez kevesebb mint 10 fő akkor igényelhető vagy sem?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ezekiell
veterán
Igen, valóban ott azt írták h nem támogatott, de mégis úgy jelent meg a pályázat, hogy nincs benne 2 fős kitétel. Mondjuk az egész egy vicc, végül támogatott a nyílt végű lízing de egy másik pont szerint meg 20 hónapos lízing támogatott csak (és ilyen banki termék ugye nincs), szóval simán várható hogy átírják még párszor, mert elbaszták.
Jelen helyzetben neked igényelhető lenne a dolog (más kérdés, hogy mennyire éri meg, ezt még nekem is át kell matekozni - mármint ha nincs lízing. ha van, akkor nyilván megéri, mégha a végén a cégnél kell h legyen a tulajdonjog, akkor is).
Szóval én várok még 1-2 hetet, mielőtt komolyabban foglalkozok a dologgal.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
[link]
"Kedvező fordulat, hogy a végleges pályázati felhívásból eltűnt a minimum két alkalmazottra vonatkozó előírás az egyéni vállalkozók esetén is (cégek esetében a tervezetben sem volt ilyen elvárás), annak ellenére, hogy az ELMOB számára decemberben megküldött, illetve a pályázat honlapjára január 2-án feltöltött válaszok alapján ez az észrevétel még „szakpolitikai okokból nem támogatott” volt." -
V.T.
aktív tag
válasz tuzpenge #9313 üzenetére
Én 2x vittem kötelezőre itthon. 75ezer kmig garis volt. De most úgy gondoltam 90nél nem viszem el. Pollenszurot én is tudok cserélni. Addig amúgy vezetett szervizkonyves és garanciális volt. Aksi amúgy is csak jövő évig garanciális aminek kb mindenki tudja hogy sosem lesz baja kb.
5,5-be akarták beszámolni egy 39-és Konába. Mondtam hogy oke akkor inkább eladom én.
-
cOxeR
Ármester
válasz Ezekiell #9309 üzenetére
Az EV-sek zöme igen az összeg miatt bukja el… még ha van kettő ember akkor is, kiváncsi lennék a taxisok hogy felelnek meg ennek… a Kataval alapból buktam - hiába van kettő fő bejelentve, a max éves keretbe se férne bele semmi, ha meg fölé számlázok - meg jobban szívok… az egész nem ér ennyit… akkor megveszem kint az uj autót es 7-8%-al bentebb is vagyok, vagy veszek 20e km-eset… az új árhoz képest jóval lejjebb.
-
Ezekiell
veterán
Pontosan. Ez a pályázat nem más, mint az EUs pénzek becsatornázása a központi költségvetésbe, és ennyi.
A KATA max keretébe amúgy pont belefér egy MG4 vagy egy 40es LEAF, de maxra centizve.
Egyelőre ha minden így marad, akkor én se pályázok, inkább veszek egy 1-2 éves Model Y-t vagy Ioniq 5-öt nyílt végűre, és kész. Egyszerűen nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tiédetis
senior tag
Ha jól emlékszem ketten is foglakoznak töltőkkel, tőlük szeretnék kérdezni.
Optimum way hálózaton akartam ma kétszer tölteni. Az app olyan, amilyen, nekem tré, de mindegy, a lényeg, elindult kommunikáció és mintha a töltés is, azonban elég gyorsan le is vágott, mondván, hogy nem lehetséges a gyorstöltés. Az autónál egyéb hibát nem írt ki, ahol eddig töltöttem, nem volt problémám, itt kétszer ugyanaz. Helpdesket pár órával később hívtam (szakadó esőben már nem volt kedvem le-felcsatlakoztatni a fejet) aki nem látott konkrét hibát, hanem egyéb nem azonosítottat.
Opel Ampera-e a kocsi.
Szóval találkoztatok-e már ilyen problémával?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #9319 üzenetére
Két kattintás a számlázó programban. ;-) A bevallás kicsivel több, ahhoz valóban kell a könyvelő, de egy havi Áfás cégnél az sem egy őrült nagy munka.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #9316 üzenetére
Lízing témát se véletlen írták így.
Ezzel egy nettó 15-20 milliós autónál a 4 milliónyi EU pénzből az egész megy áfaként költségvetésbe. "normális" nyíltvégű lízinggel meg ez, vagy egy része maradna a vállalkozásnál.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
A lízing téma egyszerűen el van rontva, javítani fogják - hogy melyik irányba, az jó kérdés. Ha engedik végül a nyílt végűt, akkor meg jó is lehet a pályázat, de szerintem nem fogják. De alapvetően ezt írtam én is, a lehető legnagyobbat akarnak fogni az egészen szerintem is a rohadekok.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #9319 üzenetére
Nem sok köze van a vállalkozásához annak, aki nem tudja adott hónapban hol tart, meg legalább az évet nagyságrendi volumenbe - no meg mint írták számlázó program többsége havi összesítést is ír…
Ezekiell
MG-t elengedem, nem igazán van olyan új auto amit ebben a sávban szeretnék megvenni. -
Andras6800
senior tag
válasz bitpork #9279 üzenetére
Egy pár napja már foglalkoztat ez a téma, meg az ezt indikáló 2 videó.
Számomra igencsak sok frusztrációt okoz, hogy akkor ezek szerint az akkumulátorok védelme alulról elég sovány. Ott volt ugye az a Dacia is, ahol ki is gyulladta az akku. Igaz volt benne 2 nagy sérülés. [link] [link]A frusztrációmat az okozza, hogy a kiváló magyar utakon nem nehéz odakoncolni az autó alját egy megsüllyedt fekvőrendőrhöz, vagy magához az úttesthez egy besüppedésnél, kátyúnál, korábbi javítás kitüremkedésénél. Nem is kell hozzá offroad, hogy olyan legyen az autó alja, mintha kerék nélkül csúsztál volna pár métert.
Na most ilyenkor eddig egyszerű volt a menet, mert ha a futómű helyben sérült, kellett fotózni, meg jegyzőkönyvezni és lehetett kártérítési igényt beadni a magyar közútnak. Persze az intenzív igénybevétel miatt extrém mód gyorsított futómű kopás az autósok baja maradt.. De ezt hagyjuk is.
Most jelen esetben akkor minden alváz koppanásnál meg kellene állni, fotózni/ dokumentálni, majd szakszervizben véleményeztetni a kárt? Mert ugye hiába ég porig az autó, utólag már a dolog az én károm lesz. Hiába van casco, az sem jó buli.
De még ha nem is lesz extrém hiba, "csak" cserélni kell az akkumulátort, az se olcsóóó. Még ha lenne külön védő lemez amit cserélni lehet/kell, az se pár 10 000 Ft.
Persze eddig is voltak érzékeny pontja az autó aljának, amiket odaverve jöhettek a milliós javítási számlák. Viszont a többi rész meg csak esztétikai dolog volt amivel senki sem foglalkozott. De ez akkor sem terjedt ki az kb egész aljára az autónak.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Ezekiell
veterán
Megértem, én se vennék 15 millió alatt semmit igazéból. Na nem azért, mert annyira szeretem költeni a pénzt, hanem mert nincs nekem megfelelő autó.
És most a Model Y Standarad Range és az Ioniq 5 Long Range között dilemmázok, mert ezek vannak kb egy árban. Sztem az fog dönteni, hogy jövő héten beleülök mindkettőbe, és amelyik jobban tetszik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
FIREBLADE78
addikt
Vágom már. Utána néztem,hogy mi ez. Azt hittem éves könyvelés adja ki a számot... Mostanában nem írtam számlát. Amikor írok is. Soha nem nézem,hogy éppen hol tartunk.
Igazából én is sz..ok az egészbe. Még nem beszéltem idén c-vel. Szerintem az i4 már nincsen meg. Plusz ott nem játszik a támogatás,de van cserébe lízing. Teslat vennék,de olyan puritán belül[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #9324 üzenetére
több mint 1,5m km után azt mondom, rohadt nehéz úgy odaverni az autó alját, hogy komoly kár keletkezzen benne. Az biza felelőtlen padkázás, offroad, stb
Ott van szegeden északi városrészben, a régi kenyérgyár mögött Gáz u Gáspár z. u, az aztán igazán kemény méretekkel bír, ott is elmegy minden. De valóban látom a pesti nagy fekvőrendőrökön milyen aszfalt leverések vannak, van aki megymintállat, és odaveri
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Az a környék liliomoltószűzlány a Baktói kiskertekhez képest ( bocs de csak ez a régi videó van kéznél, de érdemes tudni h légrugóval készült!) ahova nekem heti szinten kell járnom. Nálam ezért is nem opció a nem SUV - egyszerűen kell a hsmagasság és az erős futómű.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #9328 üzenetére
nem kell ott amatőrködni! toljad neki, az a jó ha le se ér a kerék, akkor nem ráz.
30 éve a bika tóhoz levezető út a töltésről betonlapokból volt kirakva, ahogy esik úgy puffan módon, ott amit bírsz tekerni úgy mentünk le biciklivelElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #9319 üzenetére
A NAV már tudja az éves árbevételt, mert fent van az összes számlád a rendszerében.... vagy így vagy úgy... és ha máshonnan nem, innen Te is tudhatod, csak be kell lépni... NAV online számla....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
válasz Tiédetis #9317 üzenetére
Folytatás:
Ma ismét próbálkoztam, helpdeskes is próbálta indítani, de ahogy rátettem, és kommunikálni kezdett, megszakította. Azt mondta sokszor megszakad a kapcsolat a töltővel egyébként is. Veszprémbe is van töltőjük, de az nem működik egy ideje, nem kapnak alkatrészt hozzá, mondjuk sehol nem látom ezt megjegyezve. Enel-X töltő.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz FIREBLADE78 #9331 üzenetére
Nővérem a 33s utcában lakik. Ez sajnos így sikerült és ha édesanyám küld valamit akkor nincs mese menni kell. Vagy ha a férje éppen városon kívül van akkor én segítek a vásárlásban meg egyébben. És ez rádió volt nem én választottam
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Andras6800
senior tag
Lehet nem volt egyértelmű az írásomból, de valahol tisztában vagyok vele, hogy a téma inkább félelem számomra, mint aggály.
Jómagam nem rendelkezem olyan impozáns vezetési tapasztalattal, mint te. Nagyjából fele ennyi megtett km-t tudhatok magam mögött az elmúlt 17 évből. Ez idő alatt 3 koccanásos balesetem volt, melyből 1-ben voltam én a hibás. Szóval lendületesen vezetek ugyan, de nem őrült módjára. Mindig nagy odafigyeléssel adózom annak, hogy elkerüljem a relaltív gyorshajtást. Illetve mivel gazdája voltam mindig is az autóimnak, különös figyelmet fordítok az útburkolat minőségének pásztázására. Inkább kerülök, minthogy szar úton menjek. Ha áll a víz az úton amit nem ismerek, gyök 2-vel megyek... Mindezek ellenére 2x is sikerült már "odaérintenem" az autóm alját. Igaz ezt még egy BMW E93-assal sikerült összehozni. Egyik esetben volt csak nagy az ütés, de komoly károm egyik esetben sem lett.
Az első eset még 2017-ben történ a Mercure Budapest Korona Hotel környékén egy fekvőrendőrön. 30-as övezetben olyan 5 km/h-val haladtam át a fekvőrendőrön, de így is odavert az autó aljának amikor átért az első kerék, mert a fekvő rendőr utáni rész le volt süllyedve. Ugyan nem egy magas építésű autó volt, de én sem vagyok 160kg... illetve egyedül utaztam, így nem volt a földön az autó alja. Természetesen semmi ültetés vagy ilyesmi. Komoly kár nem keletkezett, de eltört 2-3 tartó szeg a motor alatti műanyag borításon (ez az amit sok autón látok amúgy lógni, meg masszívan libegni autópályán), így ezt cseréltettem utána. Fő a menetbiztonság.
Második eset érdekesebb ugyan evvel az autóval. Bár 10 évig laktam a környéken, a Bp 3. kerületi Stop Shopba mindig csak az egyik bejáratot használtam a Praktiker felöl. Egyszer volt szerencsém a Perényi útról lefele jövet bekanyarodni a Stop Shophoz. Itt ugye 50-es tábla volt akkoriban, most nem tudom mi van... jómagam kb 10 km/h tempóval kanyarodtam be látva a letörésre ráhelyezett fekvőrendőrt. Az autó kicsit ért csak le.. de legalább a mögöttem jövő autós kiszállt és meg akart verni, hogy miért töketlenkedem 50-es táblánál egy sima nem hajtűkanyarnál ennyivel...
Végig nézve a 2 videót, kicsit az az érzésem, Hyundai mind2 esetben akksicserére ítélt volna.. mondjuk második esetben nagy hülyeség lett volna, mert tényleg csak hozzáért az autó alja a fekvőrendőrhöz. De ha egyszer emiatt teoretikusan persze bukom a garit..
Szóval összességében én továbbra is félek tőle, hogy ez valós veszély amivel pillanatok alatt GTK-re írhatom az autót anélkül, hogy "felelőtlen padkázás, offroad, stb" lenne benne.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz Andras6800 #9335 üzenetére
Nah pl ezért érdemes többek között SUVot venni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #9335 üzenetére
egy fekvőrendőrön, padkán az autó alja nagy felületen fekszik fel, pl egy 1,8m hosszú pár centis sávon, persze a két küszöbbel együtt, vagy a nyúlványok koppannak, vagy a kerékagy mellett a talpcsapágy, stb. Kritikus odaverés a terepezésnél egy köre felhasalni, egy ponton beütni, vagy oszlopnak oldallal ütközni
Ettől eltekintve annyi aggódni való van, mint hogy felütöd a kocsit, és kilyukad a tank (nekem volt már kilyukadt tankom )Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
"egy fekvőrendőrön, padkán az autó alja nagy felületen fekszik fel, pl egy 1,8m hosszú pár centis sávon, persze a két küszöbbel együtt, vagy a nyúlványok koppannak, vagy a kerékagy mellett a talpcsapágy, stb. Kritikus odaverés a terepezésnél egy köre felhasalni, egy ponton beütni, vagy oszlopnak oldallal ütközni"
Ebben full igazad van. Teljesen egyet értek, de az egészet indító 2 videó alapján Hyundainak ez is elég, hogy akkucserére írja ki az autót.
"Ettől eltekintve annyi aggódni való van, mint hogy felütöd a kocsit, és kilyukad a tank (nekem volt már kilyukadt tankom )"
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #9339 üzenetére
nem tudom milyen videóról beszélsz, linkeld be.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
-
mghltm
addikt
a 2024-es palyazat kapcsan gondolkod(t)unk az elozo kona-n, kb 20db volt meg mult heten a 64-es comfort-bol 11,5m-ert hahu-n, ma 0db. szerintetek valami ceg felvasarolta sajat flottaba az orszagban vagy atarazzak oket? esetleg mas lehet a hatterben? nincs valakinek erdemi informacioja? 7,7m-ert vitara arban nagyon szimpatikus.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, laikusként szeretnék néhány nagyon alap dolgot kérdezni. Egy Volvo EX30 megvásárlásán gondolkodom, de nem pontosan értem még, hogyan működik a töltés technológia.
Annyi hátteret tennék még hozzá, hogy egy bérelt kertes házban lakom, ahol nincs semmilyen villamossági érdekesség (pl. 3 fázis). Nem is ismerem, mennyire stabil a rendszer, a kerti eszközök (1500W fűnyíró, ipari kompresszor, stb.) rendben mennek rajta. A bérelt jelleg miatt nem is igazán szeretnék semmilyen komolyabb beruházást végezni.
1. Tudok úgy tölteni elektromos autót, hogy egyszerűen bedugom a normál konnektorba?
2. Milyen gyorsan fog tölteni? Ha ez függ az autótól, akkor csak egy nagyságrend érdekelne.
3. A töltő infrastruktúra és eszközök mennyire kompatibilisek márkák között? Pl. ha a egy autókereskedés 170 ezerét akar eladni egy töltőkábelt, amit sokallok, akkor ezt könnyen ki tudom-e váltani más termékkel, pl utángyártott?
4. Tudom, hogy ingatlan függő, de van olyan eset, hogy az adott hálózat egyszerűen nem bírja még a legalapabb level 1 töltést sem? És akkor ebben az esetben egy komolyabb villanyszerelés nélkül konkrétan nem is tudja tölteni a user az autóját otthon?
5. Bónusz kérdés: a hálózat tesztelésére mi lenne a legegyszerűbb módom? Arra gondolok, hogy kellene nekem egy elektormos autó, amit hazahozok és tesztelhetem a töltést, jól működik-e. Lehet ilyet bérelni? A carsharing-es autókat feltételezem nem engedik, hogy a user töltse.Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
[Disclaimer: nem szakmam.]
Nem az auto erdekes, hanem a napi km (mennyit kell visszatolteni). Telen mondjuk 20kWh/100km egy atlagos becsles.
A kereskedok szeretik vesztoltonek hivni, de 230V-rol uzemeltetheto szokott tartozek lenni. Jellemzoen 10A max terhelest csinalnak. Kerdes, hogy a hazban megvan-e a max. ingyen kerheto 32A, ha igen, akkor jo esellyel nem fog semmit leverni (10A -> 2.3kW -> egy combosabb hajszarito, es 2.3kW * 9 h > 20kWh, tehat 9 ora alatt 100km visszatoltes az realis me'g igy is). Siman varosba ingazashoz jo, de ha napi tobbszaz km akkor az nem fog visszatolteni 100%-ra (bar ha csak ritkan van hosszabb ut, akkor ugye nincs gond, hazaerkezes utan csak a kovetkezo napi 100km kell belemenjen az ejszaka... hetvege stb. meg megoldja a tobbit).
Ja, fontos! A konnektor az viszont legyen jo (10A folyamatos az mas, mint siman 10A es megy, nekem volt ami par honap utan egyszer csak nem toltott), es legjobb lenne ha kozvetlen kapna aramot a biztositektablatol. Ez egy kisebb beruhazas de jolalvasi dijnak megfelel, es tulaj ketlem hogy banna az erteknovelest.
Toltokabel 170e nem irrealis amugy, de ha a megfelelo csatlakozojut veszed, akkor kompatibilis.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
1. Tudsz, kivéve extrém típusok (jellemzően Zoé), ahol nem ajánlott, nem is adnak hozzá ilyen töltőt.
2. Ampertől függ, 10A az alapbeállítás, ez olyan 2 kW.
3. Teljesen, Type 2-Type 2 kábel kell neked (nem otthoni töltésre, hanem AC, ha kell, az otthoni konnektoros töltő az általában az autóhoz jár!). Én anno az Ali - ról rendeltem kb. 30-35 ezerért, ami akkor a márkakereskedésben 150 ezer volt.
4. Normális hálózat + konnektor kellene, hosszabb távon mindenképp. Ezt érdemes elolvasnod: [link]
5. Passz, beírva a google - be, hogy ev bérlés vagy elektromos autó bérlés több cég is van. Náluk kellene érdeklődni.[ Szerkesztve ]
-
mghltm
addikt
es a kovetkezo ami megint eltunt egyik naprol a masikra:
mach-e sr rwd tamogatassal 12,4m-ert:
FIGYELEM! HATALMAS LEHETŐSÉG KIZÁRÓLAG VÁLLAKOZÁSOKNAK! A hirdetett EGYEDI KEDVEZMÉNYES vételár tartalmazza a Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak RRF-10.10.1-24 számú pályázatban adható összeget. A részletekről érdeklődjön szakértő kollégáinktól.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
Többiek már a többséget megválaszolták.
A meglévő konnektorra én nem számítanék anélkül hogy hozzáértő ellenőrzi.
Rövid ideig lehet hogy elmegy róla ez-az, de más 5-10 órán át folyamatosan 10-13A-rel terhelni. Lehet, hogy jó, de jobb biztosra menni. Ha mégse jó, akkor egy megfelelő konnektort elég alacsony beruházással ki lehet alakítani.Áram van elég?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Xiaomi Vacuum Mop Pro robot porszívó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen