Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Vesa
veterán
2 év alatt kifizettem 500k-t Cascora, asszony meghúzta a kocsit, javítás 2,6M. Ok, lehetne azon vitázni, hogy 1,5-ből is meglehetett volna úszni, bontott alkatrész+sarki fényező kombóval, de még akkor is rosszabbul jártam volna biztosítás nélkül. Totálkár vagy lopás esetén pedig brutál sokmilliós lenne a kár (autótól függően).
Kb. 10 éve még igaz volt, hogy Casco-t csak nagyértékű autóra érdemes kötni, de ma már szerintem a roncsokon kívül kb. mindenre érdemes, mert olyan árak repkednek alkatrész/munkadíj terén is, hogy azt jobb elkerülni zsebből ha gáz van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #9196 üzenetére
Volvo nagyobb mint az I3, szélesebb, jobb a futóműve, van rajta normál ajtó hátul is, 60l-el nagyobb a csomagtartó, nem sedan amibe igazából nem lehet bepakolni nagyobb dolgokat, sok szempontból közelít ahhoz ami nekem kell (utastér abba is kicsit hátul ez nem tetszik - bár én sose ülök hátra és nagyon felnőtt se, nem mellesleg egyikünk se magas), egy alap Core felszereltség mellé a nagyobb akku, 16,6M ebből lejön a 4M, 12,6M-ból van egy új nagyobb akkus, picit nagyobb, értelmes futóművel rendelkező autóm, sokkal nagyobb hatótávval, ez is hátsókerekes ja és ami nem mellékes, sokkal gyorsabban tölthető. Nekem nem cél sok pénzt autóban tartani... nem engedhetem meg, kell fontosabbra.
BYD kínai nulla tapasztalat... ez max Európára igaz.
Tesla, 1,5-2M-val magasabb áron van pl mint a Volvo, főleg az Y, ha nem a sedan kategóriát nézem.
Nem egyszerű autót választani, olyan ami mindenben is megfelel, nem lesz, vagy műszakilag, vagy méretileg, vagy árban. -
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9188 üzenetére
Ja, gagyi, mint minden kínai. Ott linkeléték előtted a 0 csillagos törsétesztet. Igaz, az MG5, de tök mindegy, kínai vacak ez mind.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezekkel a megkötésekkel akkor mégis dobnom kell az állami támogatást, nagyon úgy tűnik. Nem tudom ezt a 20M-es határt megint melyik jóképességű találta ki, de legalább 25-ig ki kéne tolni, hogy értelmes autót lehessen találni. Ebből a felhozatalból egyedül a Tesla jöhetne szóba, de azt meg nem akarok venni csak azért, mert óccsóbb. A Volvo kicsi és nincs műszerfal, valamint HUD sem kérhető extraként, így nálam az is kiesik. Addig idegelnek, amíg veszek egy 750i-t, már így is viszket a kezem néha amikor nézegetem a HaHu-t. 20M-ért már nagyon szépek vannak kevés km.-el, de akkor az olyan, hogy ágyba hozza a kv-t, nem ilyen Opel Astra beltér szintű EV-k ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bigdigit
addikt
Volt egy használt Zoe is náluk ráadásul pont a fullos amit nézegettem igaz 64K km így az nálam eleve kiesett. Nem mellékesen import esetén csak 2 év garancia van rá és nem 3+1. Ezt elég sokan benézik. A teljes garanciáról beszélek. A km mókolás pedig csak rátesz egy lapáttal. Valós degradációt csak akkor lehet ténylegesen megállapítani ha egy teljes töltést kiuatózik az ember és utána számol. Ez így nem életszerű sajnos és marad a lutri. Vagy magánszemélytől kell venni. A legrosszabb a néppel és az import autó mix.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Azért nem érzem én ez annyira szűknek... és szerintem ha van esze a forgalmazóknak, fognak február végére korrigálni modell árakat, hogy ezekbe a sávokba beférjenek.
Ez nem kevés pénz, amiből lehet szakítani és biztos ott se süsük ülnek, tudják, hogy milyen forgalom növekedés ez.
Ott van az IX2 is az pl határozottan nagyobb hasonló felépítés, de azt is sikerült kezdő árban fölé lőni. Illetve ott a Volvo C40, az is fölötte van listaáron.
Szerintem lesz itt korrekció, ez tényleg nem kevés pénz.
Taxisok meg majd megint tüntetnek, hogy miért nem 50%-ot kapnak vagy 100%-ot... -
Kroni1
veterán
Olyan összegeket írkáltok itt, hogy csak ámulok. 2.6M egy meghúzásért?! Én annyiért maximum autót szoktam venni, az 5 éves Espace-ünket vettem nem sokkal többért.
Brutálisak valóban az árak amiken a javitások mennek, nem csoda hogy egyre drágábbak a kötelező és a casco ajánlatok is a biztositóknál. -
Vesa
veterán
Ha a Volvora gondolsz, az hátul szűk, néztem teszteket. Felnőttnek nem kényelmes, már 170cm felett beakad a térd az ülésbe sajnos. De a műszerfal hiánya miatt nálam eleve kiesne, pedig tetszik az autó. Állami támogatással még az ára is elfogadható lenne, mert anélkül ott is az a gond, hogy jól hangzik a 14,5M-es induló ár, de az teljes fapad, extrázva ledig könnyen eléri a 18-19M-et is, ott pedig már versenyképtelen.
Nagyon remélem, hogy igazad lesz és kitalálnak valamit a forgalmazók, mert a jelenlegi választék ezekben a sávokban nem túl széles.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezen én is dobtam egy hátast elhiheted, de aztán itt fel lettem világosítva, hogy tkp. nem szokatlan, ráadásul Casco esetén állítólag drágábban fognak a ceruzák. Ez utóbbit nem teljesen tudom elhinni, mert a biztosítóknál is egységes áradatokkal dolgoznak, nem bemondásra történik egy kifizetés elfogadása.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9211 üzenetére
Egyáltalán nem. Szó szerint csak egy csíkot húzott bele, mert egy kb. lábszár magasságban kiáló kis valamit nem vett észre. Annyi, hogy az ajtót cseréltettem, hogy ne legyen glettelve hanem rendesen meg legyen csinálva. De az ajtónak csak a nyers váza lett cserélve, a többi nem.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
A Volvo EX30 szűk hátul - meglesném azért élőben, de spec a keretre vonatkozóan írtam, lehet benne találni kiírásnak megfelelő autót, max az igényekkel, vagy az elvárásokkal nem passzol majd, vagy egyszerűen nem éri meg megvenni, mert használtan a visszatérített összegből jobbat veszel.
Teslánál van ezzel bajom... én nem vagyok új autó párti, sose érdekelt, de itt is ha azt lesem, hogy -
cOxeR
Ármester
Azért bevállalós ez a srác. Yt link I3
-
WiZARD
addikt
EX30 és Y azért más méret kategória.
Felszereltségben az Ultra van kb ott mint a Tesla.
Az mondjuk meglep, hogy másik 2 felszereltségi szintnél nincs hőszivattyú se.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Nem fejeztem be, mert nagyon dolgozom közben...
Szóval használt árakat ha nézem, ez a 4M Ft előny sajnos hamar köddé foszlik és pl lehet venni 3-4e km-es LR Modell3-at majdnem azon az árszinten, mint ami kedvezménnyel együtt lesz az új, ahol ugye kapásból van összkerék, van extra sok kakaó... igen most a modellváltás miatt ez kicsit nehézkesebb összevetni - jobb döntés az újabb, de tavaszra az is lesz eladó vélhetően és akkor ahhoz nem kell kuncsorogni, nem kötelező casco - persze így is úgy is célszerű ahogy beszélgettük - no meg előfinanszírozás van, bár persze ha megkapod a támogatást akkor ki is fizetik már.
Sokkal nagyobb az Y igen, de azért az Ultra+twin motor, az Y performance kategória inkább, cserébe olcsóbb támogatással.
Meg is nézem mi a matek pl ilyen esetben, meg melyik miben jobb, a fizikai méreteket leszámítva, abban az Y a nyerő egyértelműen. 18,9 körül láttam Y performance-okat mostanában, ez meg ugye 16M lenne támogatással, a LR/Perf nem fér a keretbe bőven 20M felett van LR pl 23M. Árban a top EX30 összkerékkel van pariba a sima legalapabb Y-al, 200e a különbség kb.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #9220 üzenetére
Sokszor megyek földutakon, akár télen is, ha merek ehhez sokat adna az összkerék, illetve “kiemelkedő” gyorsulás nincs összkerék nélkül ez meg a másik fő ok. Pár hete mikor havazott volt munka amit újra kellett tervezni mert nem tudtam volna megközelíteni a lokalizációt, így meg akár beviszem az ügyfelet is.
-
madgie
titán
válasz tuzpenge #9224 üzenetére
Mondjuk a Zoeval talán az a legkisebb baj, hogy nem gyártják, ellenben még a legutolsó széria is nagyon sok mindenben az eredeti 2012-es technikai és minőségi szintjén áll, amihez hozzájön a borzalmas francia hisztissége
Mi szeretjük, meg minden (ZE50 van), de a 22kW AC "jósága" mellett a másik oldalról az egészről érződik, hogy egy-másfél generációval hátrébb jár, mint kb bármelyik most kapható villanyverda.
-
gorbep
senior tag
Persze hátrébb jár.... de árban is hátrébb jár... ilyen ez a használt autó business...
Én a 94 Ah i3-at 5.5M-ért vettem... nem is várom el tőle, hogy az a színvonal/tudás legyen mint egy vadi új... 3-4x árú autó... (sok megoldásában viszont eléri/sőt le is köröz pár új autót) Az én számomra minden szempontból ez volt az optimális... ezért lett ez... 1 évig kattogtam rajta mi legyen, nem impulzus vásárlás... ha előbb kapok észbe 4.6M lett volna... Amiket nem tud, azok nekem nem hiányoznak ( nem zárom ki, hogy azért, mert sose volt...)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #9229 üzenetére
Először nem értettem miért kérded, de aztán észrevettem h elírtam, nem i5 hanem i3 van neki, az lenne kicsi nekünk..
Minőségre viszont nem nagyon tudtam belekötni.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9207 üzenetére
"Valós degradációt csak akkor lehet ténylegesen megállapítani ha egy teljes töltést kiuatózik az ember és utána számol. Ez így nem életszerű sajnos és marad a lutri."
Kérdezz rá a kereskedésben, hogy pár napra el tudod-e vinni normál bérleti konstrukcióban az autót! Így egy bérlettel többet fizetsz majd érte, viszont leautózhatsz vele pár 100 kilométert, hogy megtudd, mi a helyzet az aksival.
-
válasz cinemazealot #9233 üzenetére
A bérlet jellemzően km limites.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
pityu8
tag
[Hanyatló nyugat] Vajon nálunk erre mit lépnek az importőrök, kereskedők, ne segíts, kitalálom....
-
gorbep
senior tag
Az megvan, hogy arra lépték ezt a gyártók/kereskedők, hogy a német kormány szombaton bejelentette hogy (már) pénteken megszűnt a támogatás? A gyártók meg nem akarták szarban hagyni azokat a megrendelőket, akik az elkövetkező 10 napban akarták benyújtani a támogatási kérelmüket de már megrendelték a kocsit... Ja meg (drága szentek persze) nem akarták hogy a nyakukon maradjanak az autók pont az év záráskor...
Úgyhogy dicsérd csak mindkét felet ...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
válasz cinemazealot #9238 üzenetére
Lehet, mindent lehet, csak általában a RAC autóknál van egy napi limit pl 80-100km ami benne van a bérleti díjban, az ezen felüli futást pedig pl 30-40-50Ft/km felárral számlázzák. Mondjuk utoljára nyáron béreltem kocsit és az sem EV volt mert külföldre mentem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
Egyébként aki használt Leaf-ben gondolkodik és oszlopon is fog tölteni, az vegye figyelembe, hogy a Chademo csatlakozókat egyre inkább szerelik le a töltőkről. Otthon töltve nyilván nem gond.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
gorbep
senior tag
már létezik Chademo átalakító... de kb 1M... ahhoz nagyon sokat kell menni, hogy megérje...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kroni1
veterán
Az új LEAF-ek is chademo-sak? Akkor meg mi a fenéért építik le őket? Nem értem ezt az iparágat, valahogy sokkal hamarabb kellett volna valami egységeset kitalálniuk..
Nemrég olvastam h a VW is beállt a tesla töltőszabványa mögé, ezek szerint ez megint egy harmadik megoldás vagy hogy van? Vagy ez CCS szabványnak megfelelő? Tök jó lett volna, hogyha ezt hamarabb lezongorázzák és nem kéne a tulajoknak keresgélni h hol van nekik való tipus, meg remegni h meddig használható még..
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
1. Az NACS már nem a Tesla "szabványa" hanem publikus SAE szabvány, pont ezért állt rá a többi gyártó.
2. A nevében is benne van: North American Charging Standard, tehát minket itt Európában nem érint. Az NACS az amerikai CCS mellett (és valószínűleg egy idő után helyett) fog létezni.
3. Itt Európában marad a CCS, lévén itt az EUban az a szabvány. Az NACS-szel sokra nem is mennénk, lévén az nem képes 3 fázisú AC töltésre.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
Minden Leaf Chademo - s. Az EU - ban viszont CCS2 lett a szabvány. A VW Amerikában állt be a Tesla szabványa mögé, ahogy a többi gyártó is. Ott a CCS1 - et dobták el a gyártók, pedig egész eddig (és még jövőre is) CCS1 autókat gyártanak a Teslán kívül. Adaptert ígérnek a jelenlegi autókhoz. Jelenleg Japán Chademo, Amerika Tesla, EU CCS2, Kína GB/T a felállás.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9245 üzenetére
1. - lehet próbálni a Teslát eltűntetni belőle. Ettől még ők találták/fejlesztették ki, használják 10+ éve és tették publikussá ~1 éve.
De igazából tök8, mert aki tölteni akar az jellemzően úgyis szembesülni fog azzal hogy véletlenül egy Tesla töltőnél köt kiA német/EU mérnököknek csak azt az ormótlan CCS-t sikerült összehozniuk.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Volt erről szó egy podcastban, és hát elég gáz. Valami kínai cucc, amit úgy adtak ki a piacra, hogy előtte egyetlen autóra se dugták rá, csak emulátorban futtattak tesztet. Aztán mikor az első vásárlók közölték, hogy nem igazán akar működni, akkor elkezdték finomítani a dolgot, és állítólag már esetleg megy. Vicc az egész, a működésképtelen termék vevőinek elküldözgettek kapcsolási rajzokat, hogy hova forrasszon ellenállást meg kondenzátort, mert akkor majd működni fog. Kína. Ennyit erről. Bottal se piszkálnám meg ezt a dolgot, akkor se, ha épeszű áron lenne.
Inkább bízzunk abban, hogy az érintett autók gyártói kihoznak egy rendes megoldást, bár ha eddig nem tették...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
Köszi mindenkinek, így már világosabb! Ezek szerint az eu teslák más csatisak mint az usa-ban eladottak.. Ez is tök jó.
Ezek szerint az új Leaf nem feltétlen lesz egy időtálló választás, egy Ionic vele egyárban sokkal jobb deal-nek tűnik itthoni piacon. Persze oké, aki csak otthon tölt és rövidezik annak mindegy, de azért csak motoszkálna bennem a kisördög, h de jó lenne ha néha egy hosszabb útra is el lehetne vele menni bátrabban és kevesebb kompromisszummal..
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- sziku69: Szólánc.
- Politika
- Ford topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Óvodások homokozója
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen