Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
-
félisten
válasz Shadowbull #8401 üzenetére
Az otthoni töltés adóztatása volt a téma, nem ala cuzammen a töltés adóztatása. Ha ezt még mindig nem sikerült megérteni, akkor részemről zártam a dolgot.
Egyébként is marhaság amit írsz (elég ha az összes töltést monitorozzák a helyszíntől függetlenül és mindent megadóztatnak) , mert ha külföldön töltöttem az autót, akkor milyen jogcímen szedne be utána a magyar állam adót....
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Remélem azt nem gondolod, hogy az otthoni töltést adóztatni akarják, a nyilvánost meg nem.... Szimplán az utóbbi nem probléma, nem kell rajta gondolkodni, hogyan lehet megoldani.
Egyáltalán nem probléma az sem, megoldható. Majd ha bemutatod a külföldi töltés utáni számlát, akkor azután majd nem fizetsz jövedéki adót. Aztán ennyi.
Legyen fantáziád.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Bandit21 #8360 üzenetére
Nekünk a legtöbbet töltő ügyfelünk egy PHEV autót használ. Minden egyes nap tölti a céges (ismert, nagy cég vezetője) GLE 450 de-t az irodaház parkolójában. De egyébként is jellemző, hogy a fizetős irodaházas csatlakozóinkért ölre mennek a PHEV használók.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8389 üzenetére
A világban most kezd kialakulni a villanyos adóztatás. Az első fecskék már megvannak. Ilyen marhaságot senki nem csinál, és nem is tervez.
Hogyan, hova tennéd a mérőt? DC? AC? Minden autóba külön beszerelve, ezáltal megbontva a villamos biztonsági rendszert és életveszélyt okozva? És amelyikbe nincs hely, nincs lehetőség? Ha kötelezővé tennéd a gyártónak a beépítést, 5-10 év múlva lehetne megvalósítani. A korábbi autóknak nem kellene adózni?
A ténylegesen megvalósítható adóztatás, ha valóban erre lesz szükség, darab szinten történhet, gyakorlatilag a gépjárműadó újboli kivetésével, és a mértékének a kellő beállításával. Ahol most is adóztatnak, ott így zajlik az adózás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Shadowbull
addikt
"Hogyan, hova tennéd a mérőt?"
Simán szoftveresen is lehet integrálni. Az autó pontosan tudja hogy mikor milyen forrásból mennyi energiát vett fel, ezt el is tárolja, sok autónál maga a gyártó online le tudja hívni az adatokat.
Simán lehetne erre egy EUs szabványt csinálni, adatszolgáltatási kötelezettséggel az adóhivatalok felé.
Sőt, mondok jobbat: azt is simán meg lehetne oldani, hogy az autókat csak a NAV által jóváhagyott és felügyelt töltőkön lehessen tölteni, máson nem. Aztán aki otthon akar EVt tölteni, az ilyen töltőt vesz, és kész.
Persze biztosan ki lehetne kerülni, meg mindenféle hacker megoldásokat alkalmazni, de a többség nem szarakodna vele, hanem fizetne. Ahogy anno a többség nem töltögetett étolajat az autóba.
De ettől függetlenül szerintem sem fognak ilyennek pepecselni, lesz valami átalányadó aztán szevasz.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
félisten
válasz Shadowbull #8404 üzenetére
Hogy én mit gondolok, az teljesen lényegtelen ebből a szempontból. Volt egy téma, az otthoni töltés adóztatása, ehhez szóltál hozzá.
A többinek nincs realitása, mivel hogy kaphatnál számlát például a háztartási hálózatból töltés esetén.
-
Bandit21
addikt
Örülök ha van ilyen de talán O nem a többség sajnos.
Mindenesetre az a kocsi nem hiszem hogy kíméli a környezetet igy elvi szinten nem látom értelmét hogy emiatt ne fizessen adot. De annyi mindennek lenne teljesen más értelme elvi szinten hogy mindegy is...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Létezik valamilyen GOM jellegű kalkulátor hatótávra ami kerékméretet vesz alapul?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
titán
-
Akik itt járnak néha külföldön hogyan szoktátok megoldani a jó töltési árakat? A gyártó pl merci roamingját használjátok vagy regisztráltok egy tucat nagy szolgáltatónál és esetileg használjátok?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8417 üzenetére
Most voltam a cseheknél, 2 töltéssel oldottam meg (az oda utat). Itthon a nagyobb cégek appjai fel vannak téve, Mobility-hez tokenem is van. Az osztrákoknál Ionity, cseheknél meg helyi E.ON-nál, tehát össze-vissza mindenféle. Árakkal én nem foglalkoztam. Elég sz*r az egész amúgy, egy vicc. Nem tudom, miért nem lehet ezt végre szabványosítani, hatezer féle cég, hatezerféle oszlop. Számomra az egyetlen előnye a Teslának a saját hálózata, ott legalább rend van. Más gyártók vásárlói meg szophatnak a mindenféle kis garázscég 3db oszlopával, ha éppen csak az van a közelben. Ez így biztosan nem szeretteti meg az emberekkel az EV-t.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Én mikor volta Bnro-ban, akkor Pozsony - Malacka - Jókút irányba mentem, több MOL töltő is volt, 3 töltéssel mentem, oda is vissza is. Vissza a háború kitörése miatt ingyen Ionity volt így útbeejtettem egy szlovák szerpentines részt (Pernek-Csukárd) és Szenc előtt töltöttem egyet ingyen. Magán úton voltam nem siettem sehova, főleg belefért a nézelődés. Cseheknél ingyenes a pálya elektromos autóval (sőt voltam olyan mélygarázsban ahol a parkolási díjban benne volt az ingyenes töltés), így azt is megspóroltam. Egy töltővel volt gondom még országon belül... kint egyikkel se. Szálláson volt shucko töltési lehetőség a mélygarázsba szintén ingyen. [kép]
Természetesen jó lenne egy egységesítés, de tudod mi lenne abból is... bár a vége úgy is ez lesz, valaki nagy sápot fog levenni ebből.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Szabványosítás alatt nem azt értem, hogy egyetlen monopol szolgáltató legyen. Sima benzinkutaknál sem egyetlen van, de mindegyiknél tudok fizetni egyszerűen egy bankkártyával és nem kell hatezerféle app a telefonra és hasonlók. Meg kell oldani, hogy minden egyes töltőnél, függetlenül attól, hogy ki üzemelteti, a user odamegy, rádugja a kocsit, leszedi, fizet kártyával és viszlát. Amíg ez nincs megoldva, addig gáz. Persze, mindent meg lehet oldani tervezéssel, de azért ez így nem túl praktikus mert nem elég, hogy a tragikus töltőhálózat miatt tervezgetni kell a megállókat, még annak is utána kell járni (idő, idő, idő), hogy XY garázscég oszlopán most akkor hogy a fenébe fogok tudni tölteni/fizetni. Ennyire azért nem kapott el az EV életérzés, hogy ilyenekkel is szarakodni kelljen. Végül nekem is simán ment, de foglalkozni kellett vele.
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Ausztriàban most vàltoztatott àrat a lidl, 50es dc 0,29eur/kwh, ac 0,19eur/kwh. Nàlatok mennyi a hivatalos àr?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Semin
senior tag
Nocsak-nocsak :
A Hyundai is a Tesla töltőit fogja használni Amerikában[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz almafa42 #8419 üzenetére
Ez egyébként egy jó irány, az e-tronhoz is van ilyen kártya ami számos szolgáltató oszlopával működik, és akkor nem kell szórakozni.
Semin
Sajnos csak USA-ban megy még, és csak az újabb autóknak jó. Itt vologya földén az életben nem jutunk el idáig.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Aha csak audinál 1 évre kell szerződni min. És külön van a nemzetközi és a nemzeti (rgo helyi) tarifálás ahogy most látom. Pont ezért is kérdem hogy melyik gyártónál ez hogy van mert pl ha nekem évente csak 1 hétre kell külföld akkor minek fizetnék havi 20 ojrót csak hogy legyen 1 hétre olcsóbb opcióm?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8426 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy ennyi az előfizetés. Akkor ez sem jó. Ráadásul nekem nem kéne árkedvezmény, nem az lenne a lényeg, hanem az, hogy egyetlen kártyával 250k oszlopnál tudok fizetni és akkor nincs az állandó bénázás az appokkal. Ez így tényleg csak akkor éri meg, ha sokat utaik az ember külföldre és azt kocsival teszi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
almafa42
aktív tag
BMW charging 2000 Ft/hónap, egész Európára érvényes AC és DC töltőkre (pl AC itthon 115 / kWh, Németország 0,36 EUR / kWh), illetve Ionity kiegészítés 4300 / hónap, ezzel 110 / kWh lehet tölteni. Mivel még nincs otthon töltőm így én sokszorosan kihasználom itthon is és külföldön is. Szerintem az alapcsomag utána is marad, az Ionity-t pedig 1-1 hónapra is lehet rendelni, ha jól értem, lehet ezzel élek majd, ha épp külföldre utazunk.
(aztán addigra lehet módosítják a csomagok feltételeit, túl hosszú távra sztem nem érdemes tervezni ezekkel) -
FIREBLADE78
addikt
Azt mondja már meg valaki,hogy miért írja a solaredge app,hogy összesen 1,03mwh lett termelve eddig és az mvm óra szerint csak 860kw direkt lassítva van? App hazudik ekkorát?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #8429 üzenetére
1. napelem topik [link]
2. onfogyasztas az oranal nem latszik -
Bandit21
addikt
Plusz ott a háttérhatalom/és a gyikemberek...
Amúgy sok app pl a napi fogyasztást csak másnap veszi hozzá az összes -hez.
És igen az app nem tudja mennyi ment el helyben.
App szerinti mínusz 2.5.5 a helyben elfogyasztott nap.
Ez + a 1.8.0 (8?) meg a teljes fogyasztás.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #8432 üzenetére
A 180 a hálózat
A 280 ami be mentDe a termelésbol helyben rögtön is fogyasztasz.
Azt nem mutatja az óra. Azt számolni lehet.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #8434 üzenetére
A 280, az az, ami bemegy a hálózatba.
A 180 pedig ami kijön.
Elméleti példa:
Amikor termel a napelem 4 kwh-t 6 órán át 10-16 közt és töltöd az autót 6 órán at 10-16 közt 4 kwh-val, és tegyük fel, hogy semmi más nem megy közben, akkor a 180 és a 280 tok ugyanazt fogja mutatni délelőtt 10 kor és 16 kor is.Az app pedig hogy termett aznap 24 kwh. De az az autóban van, és mivel nem a hálózatból jött a 180 értéke nem nőtt, és mivel megtermett de rögtön az autóba ment, a 280 értéke se változott.
Nyilván ez egy elméleti példa nem fogsz ugyanannyit használni és termelni épp sose ezért változni fog a 280 és a 180 is de a 280 nem annyival nő mint amit az app mutat hogy termett.
Mert szinte biztos hogy a hűtő minimum eszik belőle. És azt a hűtő nem a 180-rol eszi.Egy napsütéses napon elmész otthonról időzítve mosol szárítasz sütsz fűtesz autót töltöd és elfogyasztanak együtt 35 ,kwh-t.
De a 180 csak 15-el nő mert a napelem termelt 20 at.
De a 280 nem nő semmivel mert a termett 20 el is fogyott.Nem tudom jobban leírni. (Elméleti példák mind)
A 180 azt mutatja hogy a háztartási fogyasztásbol mennyi kellett a hálózat részéről.
De a valós fogyasztás több, mert a napelem is adott bele.
Ami maradt megy a 280-on be.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
válasz FIREBLADE78 #8434 üzenetére
Az óra csak azt tudja számolni ami a hálózatba kifelé megy, illetve onnan befelé jön. Ha éppen süt a nap de közben megy a klíma csak azt a mennyiséget töltöd vissza a hálózatba amit éppen a klíma nem használ el. Ez a helyben fogyasztás amiről feljebb is írtak.
-
Bandit21
addikt
Igen, röviden.
A napi termelés szinte biztos nem egyezik a 280 napi növekedésével.
A háztartás fogyasztása szinte biztosan több, mint a 180 napi növekedése.
Persze az elszámolás szerinti fogyasztás - ha az összes termelés fölé megy - az a 180 többlete lesz, de nem árt figyelni a "valós" fogyasztást mert könnyű pofára esni, ha azt nézzük áprilistól októberig hogy de jo, nem nő a 180 csak keveset, illetve parazni hogy a 280 nem nő olyan ütemben amit az app mutat.Első esetben november - március közt hirtelen nem értjük majd miért nőtt meg annyival a 180 többlete. Persze magyarázza majd hogy az e autó télen többet eszik meg hamarabb van sötét és többet megy a villany, meg hasonlók, de leginkább azért nő majd mert a napelem nem segít már annyit be. (A fűtést nem vettem bele mert annak a nyári párja a klíma).
A 280 meg feltehetően télen drasztikusan kevesebbet fog nőni mert a nyári termelés negyede körüli téli termelést megeszi a hűtő meg a sok idle elektromos cucc.
Kb elméleti síkon fejtegettem csak.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Hol vagyunk mi ettől?
Norvégia az első ország, ahol az elektromos autók teljesen átvették a hatalmat az utakon
"Norvégiában idén szeptemberben 100 új autóból 87 elektromos került az utakra"
Itthon meg csak a gáncsolás, lassan már a parkolás sem lesz érv mellette.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
cOxeR
Ármester
Más fizetés, sokkal frissebb autó állomány, állami támogatás, ez az arány itthon biztosan nem lesz 10 éven belül se, max a taxisoknak.
Amíg egy fos töltőre úgy kell beverekedned magad egy kisvárosban mai kép [kép] , nagy baj lenne ha drasztikus arány változás következne be.
Nem mellesleg amit napelem területen idehaza művelnek az is egy vicc…[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8439 üzenetére
Miért? Ez egy ösztönző, ami ráadásul elég sokat jelent pénzre átszámítva is -nekünk évi 600k-. Önmagában az EV életérzésért senki nem fog közel dupla áron autót venni. Szükségesek az ösztönzők, áfa mentesség, parkolás, gájárműadó stb. Ellenkező esetben miért érezné úgy bárki -aki nem csekonics és tök mindegy a matek része-, hogy EV-t kéne vennie?
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8439 üzenetére
Mar miert? A lenyeg az lenne hogy ne a lakossag orra ala fustoljenek az autok. Az, hogy a kedvezmeny nem km-re vagy darabszamra van, hanem csak a parkolasi dijas reszeken (azaz ahol baromi nagy a nepsuruseg es a forgalom), pont az idealis modon van "kiosztva" a "tamogatas" az artalomcsokkentes szempontjabol.
[Megjegyzem ha nagyobbreszt elektromosak mennenek a varosban akkor az is kevesbe fog a varosvezetesnek fajni - mar amikor nem a donteshozo akar eppen kozlekedni - hogy mekkora az atlagsebesseg: ilyenkor ugyanis nem no a szennyezes a dugo mertekevel.] -
A parkolás nem alanyi jog. Még akkor sem ha ezt villannyal teszi valaki. Amik nem mellesleg jellemzően nehezebbek mint az azonos ice autó, tehát az infrastruktúrát jobban veszik igénybe.
Fel kellene annyira nőni a társadalomnak itthon is, hogy ne korrupcióval (még ha a jó ügy érdekében is) kelljen már rávezetni a saját jól felfogott érdekére...
Akarod h a gyereked egészségesebb környezetben nőjön fel? Válts! De ne azért mert az állam korrumpál ilyen olyan osztogatással - szerintem.MOD
(#8441) Vesa : én spec a zöldítés miatt akarok váltani. Céges tankolókártyám van uh ha nagyon akarok akkor v8-cal járkálok. De nem akarok. És sajnálom azokat akik nem képesek elengedni valamit. Nyugodtan olvasd meg az autós topikokat, petrol head vagyok.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8444 üzenetére
Az egy szep csusztatas h az e-auto nehezebb. Akkor igaz, ha azonos kategoriat hasonlitasz - de a [valodi] e-auto jellemzoen kisebb, mar csak fogyasztasi okokbol is [amugy me'g a phev ampera is csak 1.5t, nyilvan ki mit valaszt maganak, de akkor a triok stb is darabszammal sulyozva legyenek meg a dizel kombi batarok is -> nagyon meglepodnek, ha ez az atlag a varosban parkolokra tobb lenne az elektromos autoknal...
A tarsadalom nem csak itthon nincs felnove a generaciokon ativelo atgondolashoz, csak itthon pluszban csoro is a nep, a Hungarian kivulrol csak spec iranyokban letezik tomegkozlekedes, a bringabol en is kioregedtem [ertsd, nem birom a hideget es sima seta kozben tonkrement a terdem], szoval marad a 20 eves swift. Hidd el, h ha lenne penz, az autok [muxik a marketinggepezet] az elso beruhazasok kozott van [aka'r csak kicsit jobbra csere].
Megj onerosek az autok es a napelem is fullba, a gyerek meg bekoltozott a surujebe az egyetem melle...[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #8444 üzenetére
"jellemzően nehezebbek mint az azonos ice autó, tehát az infrastruktúrát jobban veszik igénybe."
Az inkább a súlyadó témaköre. Amit vázolsz, az sajnos utópia. Az átlag családnak van egy költségvetése. Azon belül vesznek valamit. Ha nem éri meg az EV, akkor nem fog másfélszer annyit fizetni egy jelenleg még ráadásul sokkal macerásabban üzemeltethető autóért (mivel jelenleg csak akkor komfortos az EV, ha családiházban laksz és tudsz tölteni otthon, egyéb esetben most még sokszor szopás). A tudatos váltás jelenleg nem azt jelenti, hogy egyszerűen átülnek egy EV-be mert zöldebb és nem büdös. Jóval drágábban tudja csak megtenni, korlátok közé szorítva, és egyelőre a többségnek még macerás is. A saját zsebének és kényelmének pedig senki nem az ellensége, ráadásul itt nem pár tízezres tételekről van szó, hanem többmilliós a különbség a két rendszer között. Sok ember esetében ez nem is választás kérdése. Rengetegen vennének EV-t, de ilyen árakon nem tudnak (most új autóról beszélek). A cikk is írja, hogy Norvégiában is csak amiatt tudott ide kifutni a történet, mert masszívan támogatta az állam, pl. elengedték az Áfa-t az EV-kről, ingyenes a parkolás és egyebek, tehát jelentős az árkedvezmény. Pedig a norvégok átlagban nem ungarhitányisztán szintjén vannak tudatosság szempontból, mégis csak ezekkel a komoly ösztönzőkkel tudták rávenni őket, hogy üljenek át.
Az ösztönzés nem korrupció, szerintem kevered a fogalmakat. Nagyon szeretnék zöld módon élni, de egyelőre nem azért vettem EV-t, hanem mert 1,2M-el vagyok beljebb évente. Akkor most 2 év alatt 2,5M-et spóroltam, ennek a fele parkolási díjból.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Shadowbull #8447 üzenetére
A fő támogatás egy legfeljebb 3,5 millió forintos áfa kedvezmény. Ez magas, de nem egetverő.
A többi az használati kedvezmény.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Egy előmelegített töltés adatai V2 (max 130kW) töltőn 35->80% tartományban.
Az LFP-s Model 3 gyakorlatilag bármilyen tartományban kiválóan tölthető. Pont ma egy éve van meg, de minden nap rácsodálkozok. Köröket ver az előzőre. Az ennyit tudott max. ugyanezen a tartományon. Ráadásul a 10%-kal kisebb akku miatt ez kevesebb energia:
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen