- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
..nem akarom elvenni a kedved, de eddig még mindig felmentek az árak tavaszra. . Ugye, akkor kezdődik a szezon. . Amikor 867 euró volt a Mavic 2 Zoom, na akkor kellett volna pl. olyat venni. Most még az első gen is több sok helyen. A Platinum meg főleg. A P4 érdekes még, mert hivatalosan a Dji már nem is forgalmazza. Gondolom, sok Advanced maradt rajtuk még, meg ugye a sok Pro variáns, amit ki kellene nyomni, mert relatíve magas az ára és jót szakíthatnak még utoljára vele. Gondolom, abból is az utolsó széria marad, esetleg jön ki még valami extra, mint a P3-ból is a Pro után. Azon sem csodálkoznék, ha a P4-ből is lenne egy amolyan SE, vagy Platinum verzió, kicsit felpimpelt szoftverrel, esetleg más motorral, propokkal. A P4-ben még sok potenciál van, nem igazán van ellenfele, akkor meg a Dji nem fog lépni addig, amíg ralatíve nem kell gyorsan fejleszteni/pénzt tolnia a dologba. Ha kihoznak valamit, azt tavasszal kell, hogy kiadják, szezon elején. Mert ugye októberben hiába jönnének ki akármivel is. .
-
Geller72
veterán
Sokan nem tudják, de bicóra is lehet kötni (és szerintem városban érdemes is) biztit. Abban egyetértek, hogy aki részt vesz egy eszközzel a forgalomban és vonatkoznak rá a KRESZ szabályai (még egy kézikocsit húzó személyre is) azt igenis egy (legalább) alapfokú KRESZ vizsgára (és EÜ) kötelezném, amit mondjuk 5 évente meg kellene újítania (utóbbit nem csak nekik, hiszen aki mondjuk velem együtt 30 éve vezet, szinte semmi infója nincs a változásokról, ha nem volt mostanában új kategórián, vagy nem nézett önszorgalomból utána).
Drónozásban meg mivel sokkal több olyan ember van, aki segg hozzá és nem érdekli, sokkal több balhé is lesz belőle, ami mindenkin csattan, de a legszarabbul azokat érinti, akik próbálnak megfelelni a szabályoknak (is és önmaguknak) erre az lesz a válasz, hogy hoznak egy betarthatatlan (már most is egy vicc) szabályrendszert, minek hatására még az is átmegy partizánba, aki eddig szabálykövető volt.
-
Geller72
veterán
válasz JamesHolden #1700 üzenetére
És akarsz 4k-ban magas fps-el utazásról filmeket? Vagy elég az alacsonyabb felbontás is esetleg. (Pl. 1080p/60fps?) Mert azért a M2P és a M2Z közt árban nem kjis difi van és lehet, hogy neked a zoom is elég, de rep tulajdonságokban meg azt tudja mint a M2P, csak sokkal olcsóbban. Nem ritkán Air árban... és azért az Occusync az nem Wifi.. A video jel késleltetése a Mavicnak (M1) max 110ms volt, kettőt nem néztem, de biztos nem több, sőt..az Airnek 170-240ms, ami azért annyira nem kevés. (0.24sec) Ha ez alapján irányítod, nagyobb sebességnél már lehet meglepi. Mindegyik Mavic (az 1 is) stabilabb jelkezelést ad, mint az Air vagy a Spark.
Az Airnál is a 4k az 30 fps. Ha választanom kellene, és inkább 2.7k/60Fps-t választok, mint 4k/30-at.
Szerintem. -
Geller72
veterán
válasz loveiandras #1706 üzenetére
És mennyit kérnél érte? (Ha ~100 az új).
-
Geller72
veterán
válasz loveiandras #1709 üzenetére
..van az lejjebb is.. . 109-ért is, 103-ért is láttam minap vhol..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Ha heliztél előtte, akkor ez ahhoz egy vicc. Ez olyan, mint egy jól nevelt kutya. Ha ott hagyod, ott marad. Eléggé hülye biztos. Mint általában a legtöbb Dji gép. Lévén, ezt nagyrészt kezdők használják és pont ezért használják ők, mert nem igényel szinte semmi előképzettséget. Ha ezzel kezdesz is, akkor sem nyúlhatnál mellé. Ennél ha a sport módot megszorzod öttel, akkor sem lesz fele annyira agilis, vagy kiszámíthatatlan, mint egy heli. Itt gyakorlatilag nem is létezik totál manuál mód.
-
Geller72
veterán
Ez alap. . Mondhatnám, hogy lófax. Itt egy másik vidi. Ennél kevesebbet én még nem láttam. Ráadásul zárt térben csak vizuális érzékelés van többnyire, az meg ha túl homogén a felület, sokkal nagyobb cumi is lehet. A user manuálban le is írják, hogy ha túl egyszínű, túl homogén egy felület, az megzavarhatja a gép szenzorait.
-
Geller72
veterán
válasz MPowerPH #1727 üzenetére
Papíron pont nem. Csak vizuálisan pontosabb. Éppen ezért is írtam, hogy ez szerintem bőven gyári értékeken belül van. Mert azok ezek:
M2Pro:
Hovering Accuracy Range
Vertical:
± 0.1 m (when vision positioning is active)
± 0.5 m (with GPS positioning)Horizontal:
± 0.3 m (when vision positioning is active)
± 1.5 m (with GPS positioning) -
Geller72
veterán
Az egy batár aksi, ami a távban benne van. Minden repülésnél ránézek, hogy mennyi pöttyöm van. Egy zöld pöttyel már nem indulok el sehova.. De ha messzebb viszem a cuccot, egy pöttynél már inkább előtte feltöltöm. Úgy gondolom, hogy azért ez nem lehet probléma. Nekem még soha nem vinnyogott a táv. Nem beszélve arról, hogy ugye egyszerre tudom tölteni a távot a drón akkuival. Tehát simán felrakhatom tölteni, míg az akkukat is töltöm. Mielőtt elindulok repülni. A lustaságra nincsenek részmegoldások sem. .
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #1806 üzenetére
"Értem, tehát csak akkor videózhatom 24mmekv objektívvel 100m magasságból a szexelő mormotákat, ha leszurkoltam a 300EUR-t..."
-Ne haragudj, de van írásos engedélyed a mormotáktól? . A terület tulajdonosától, ahol a mormoták szexeltek? Ezzel a kommentel biztos, hogy csak hisztizni próbálsz, ezért most mindenképpen kérünk egy linket a nyers, megosztott RAW fájlra mutatva, a felhődben, amin szexelnek a mormoták. És stimmeljen ám a 24 mm ekv meg a 100m, meg a GPS metaadatok! .
-
Geller72
veterán
válasz JamesHolden #1857 üzenetére
"de lehetőleg olyat amivel nem csak 1db akksit lehet tölteni egyszerre."
- Ilyen nem fog menni. Vagy ha mégis, akkor a vicc kategória lesz az egész. Számolgattál azért wattokat meg amperokat amúgy? -
Geller72
veterán
válasz JamesHolden #1859 üzenetére
Én szerintem még az inverteres megoldás a legjobb. De nem szivarról. Szakival beköttetve. Külön ágon. Olyanon, amit gyújtás levétele/kulcs kivétele után nem kapcsol le a rendszer. De ha megnézzük, hogy a gyári töltő mondjuk 100W-os, és 3/4 óránként tol fel egy akkut, akkor azért van fogyi. . Vagy combosabb akku, vagy combosabb akku + kocsi. Kétakkus terepjáró rlz. . Ha a 3-at egy időben tölti, sem lesz előbb készen. Az 1x3 vagy a 3x1 az uaz.
Ez a gyári M2 autós töltő.
Ez 80W-os."Töltési hőmérséklet: 5 - 40 ℃
Bemeneti feszültség: 12,7-16 V (normál autó: nagy autókra nem alkalmazható).
Kimenet: 4.5A, 17.0V / 17.6V
Töltési idő: kb. 1,5 óra minden egyes akkumulátorhoz (a hőmérséklet függvényében)." -
Geller72
veterán
válasz t72killer #1871 üzenetére
...én az ilyen macera helyektől eleve irtózom... Mennyivel jobb hely Albánia a Kanári-szigeteknél. .
Ja igen, én ugye itt vagyok, franciában.
Aki ide jönne, az kezdésnek ezt olvassa át.Globálban is itt szoktam nézelődni. Országokra lebontva..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #1873 üzenetére
A weblapon írja is, hogy nem is tudhatnak minden országban érvénybe lévő aktuális jogszabályokról, de mindenképpen ajánlják - és azt legtöbb helyen fel is tüntetik - hogy melyik helyi szervvel kell felvenni a kapcsolatot és megérdeklődni a miujságot. de már ez is nagy segítség, hogy megad egy telszámot, twitter fiókot, ahol érdeklődhetsz, mielőtt teljesen feleslegesen kiviszed a géped.
-
Geller72
veterán
A jobb/bal első kar pl. BG-n 35 euró körül van, és ez eredeti. Csak át kell fűzni a mocit és a kábelköteget.
-
Geller72
veterán
(Én sem vagyok tőled messze, Lyon alatt vagyok, nem messze a svájci határtól, a házunk elől odalátni a Mont Blanc-ra )
Ennyire nem szabadna elmennie oldalra. Mondjuk úgy, hogy semennyire sem. Billeghet egy kicsit, de fél méternél jobban oldalra nem mehetne el. Ott valami más gond van. Biztos hogy nem Alti módban van a táv? Ha megrendeled és nem tudod megcsinálni, otthon egy műszerész, vagy tv szerelő is meg tudná csinálni neked. Aki mondjuk egy gyárban melózik, mint műszerész/javító, akármi. Az biztos, hogy szakszervizben elég vastagon fog a ceruza, de az is biztos, hogy ott vállal garanciát a munkájára a szerviz. . Ezért kellene ajánlatot kérnek első lépésben. Egy karcsere azért nem egy lutri dolog nekik sem, elég pontosan be tudja lőni, hogy mennyi idő alatt van meg vele és mi kell hozzá. Ha egy szervizben 20k huf-ot mondanának rá anyaggal együtt, az még ok lenne. Garanciaidőn túli szervizeléshez már azért vannak maszek, jó kezű emberkék akik töredék áron dolgoznak, mint a hivatalos szervizek. Csak ezeket meg kell találni. (Nem lehetetlen. )
-
Geller72
veterán
válasz martinkeet #1881 üzenetére
Ez a szar ezekkel a gépekkel, hogy műanyag még a váz is. Picit lenne nehezebb, ha karbonból lennének legalább a fő szerkezeti részek, mint a racereknél és egy csomó apró sérüléstől védenék meg a gépet. Én racerrel 70-ről estem rá a saját tetőnkre, a tetőn 2 cserép rommá tört, a gépen egy propot cseréltem. . Azt is lehetett volna hajtogatni, de én nem szoktam, hanem csere. Az X6-on 5mm vastag karbon karok vannak. . És mégis könnyű a gép.
-
Geller72
veterán
válasz MPowerPH #1898 üzenetére
"Hiaba novelik a hatotavot, ha mar 8km -rol sem tudsz visszajonni."
-Ez a hatótáv szám egy bullshit. Ilyen körülményeket olyan ritkán tudsz biztosítani, hogy semmit nem számít. Pontosabban számít, de nem abban, hogy most 8 vagy 9 km-re tud e elmenni (waypointal sokkal többet is elmegy). Hiába dobálózunk kilométerekkel, ha egy domb egyik feléről a másikra (völgyből-völgybe a dombon át) nem tud úgy átrepülni, hogy ne legyen RTH.. Nekem másfél km is elég lenne, 500m-es plafonnal, de az minden körülmények közt. . De ilyen még egy darabig nem lesz. Arra leszek kíváncsi, hogy mikor vezetik majd be azt, hogy mondjuk két drón esetén ha az egyikkel felrepülsz mondjuk 200-ra, akkor az ripiterként működne jelátvitelben. . Nem nagy ördöngösség elvileg, mert ha azt nézzük a több távos, több-szemüveges megoldások is már mennek. Csak hálózatba kellene kapcsolni a drónokat. .
-
-
Geller72
veterán
válasz lalapapa55 #1909 üzenetére
Én a távot feltolnám fullra. A többire ránéznék 2-3 hetente. ~50%-ról feltölteném ~75-re a drón akkuit, ha lemerült 50-re. De az sem gond, ha feltolod, úgy is meríti magát. Szerintem.
-
Geller72
veterán
válasz lalapapa55 #1911 üzenetére
Nem. Én úgy raktam el legutóbb a komplett egyik szettet, hogy fullra toltam mindent.
-
Geller72
veterán
válasz szubrutin #1917 üzenetére
Senki nem fog szólni, ha a saját kertedben repteted. Mindenki pontosan tudja, mit lehet és mit nem megtenni anélkül, hogy abból baj legyen. Azt a gépet látómezőn kívülre vinni bármilyen távolságon belül hiba lenne, de ha benne van is a látómeződbe, akkor sem szabad vele sem túl magasra, sem túl messzire repülni.
Felfele 50, oldalirányban 2-300m-nél messzebb én nem mennék vele. Nem is való nagyon másra. Eleve hasonló paraméterekre tervezték. De ez csak az én véleményem. Ahogy én látom. Ha az otthonodtól messzebb reptetnéd, és nem ismered a helyet, előtte mindenképpen tájékozódj. És igen, kellene az eseti légtérhasználati is, meg a tagsági és a biztosítás. Utóbbi kettő amúgy is kelleni fog előbb-utóbb. Mert anélkül légtérhasználatit sem adnak.
-
Geller72
veterán
válasz majestic #1922 üzenetére
H67. Kezdésnek. Vagy rendelsz egy Boldclash B-03-at. A H67 olcsóbb. Ahhoz vegyél egy ötös akkukészletet, de olyat, amihez adnak olyan töltőt, amivel mind az ötöt tudod tölteni. Ha ezzel megy, már írtam, vegyél egy tellót. Az azért kell, hogy megtanuld kezelni úgy a gépet, hogy nem a gépet nézed, hanem a kamera által közvetített képet. Mert majd a M2P-vel is így kell repülnöd.. De ezt a másik topicban is leírtam, nem igazán értem, miért kérdezed meg itt is. Ahogy látod, más sem fog mást írni, és ha ennyien gondolják így, abban lehet valami. De a te dolgod, ha nem fogadod meg, és kilocsolsz totál feleslegesen fél millát, mert te jobban tudod, vagy gondolod.
A Dji szervíz tárt karokkal és kasszával vár. Hozzám hoztak egy gépet, amire ott 149 ezres ajánlatot tettek. Pedig csak egy szalagkábel csere lett volna. És egy szalagkábel csere hamar beugrik, ha nem úgy érsz földet. de a kar csere sem sokkal olcsóbb... -
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz Digiflex #1943 üzenetére
Senki nem hagyta ki, maximum te nem olvasol el minden kommentet. Nem sokkal feljebb mondjuk.
A másik topicban is leírtam ugyanezt. Teljesen hiába. -
Geller72
veterán
Ráadásul a BC 716-os mocikkal van, ami az E010-hez képest érezhetően erősebb, nem koppan le olyan könnyen egy gyengébb gázra. Ha már "ott jársz náluk", rakj a kosaradba még vagy két garnitúra mocit is. . Meg akkut. Ha nem adtad még el a szemüveget is, akkor egy kamera is rakható rá, ami kompatibilis szinte mindennel, Snapper 7, Mobula 7, Trashcan, stb.)
-
Geller72
veterán
válasz majestic #1957 üzenetére
A motorokat nem tudod megvédeni, mert azok felülről nyitottak. Elvileg nem lehet bajuk, mert bevonatos a réz tekercs, de ki tudja. A többit meg lehet védeni, bár a pára akkor is bejuthat. Azt is be lehet fújni védőspray-vel, de a gar természetesen ugrik. Én szar időben nem megyek ki reptetni.
-
Geller72
veterán
Üdv.
Akinek Tellója van, tudna nekem mondani egy prop hosszt és egy tengely furat átmérőt? Az is jó, ha megtippeli valaki, hogy milyen kefés motorok vannak rajta. 8520, vagy 1020-as?
Köszi. -
Geller72
veterán
válasz Digiflex #1969 üzenetére
Nem akarok a tellóval semmit. . Csak a propjai kellenek. Vagyis a méretei, mielőtt megtendeelem. Hogy elfér e egy másik épített gépben. Ugyanis ennek a propjai a legolcsóbbak. Van egy csomó 8520-as motorom, nyomtatunk vázat, fc-m us van, kamera is. Fillérekből összeáll egy jó kis acro masina. . Amúgy felesleges az összes mocit cserélni ha egy megáll mert lehet hogy a másik három még egy csomó ideig elmegy. Lehet hogy tovább mint amit kicseréltél.
-
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #1978 üzenetére
Nem csak ezt a gépet kell így kalibrálni, P4-nél is ez van. Én a user manuál alapján kezdtem el anno, és a mai napig is agy kalibrálom. Annak ellenére, hogy lényegében tök mindegy szerintem. . Ez a kalibráció megegyezik a giroszkóp kalibrációjával is. A lényeg a több tengely körüli teljes elfordulás. Iránytűnél elég a kettő.
Amiért azt javasolhatja, hogy kamerával lefele tedd, az pont a kamera miatt van. vagyis a kamera védelme miatt. Nagyobb gépeknél a kamera lényegesen nagyobb, nehezebb és a tehetetlenségi erő is nagyobb. De ha lefele "néz" a kamera, akkor nem tud esetleg a gimballban, vagy a kamerában kár keletkezni az esetleges bénázás esetén. ez utóbbi csak az én véleményem. .
-
-
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #1999 üzenetére
Családon belüli belépőszint, hiszen Dji cuccokról beszéltünk, nem 5 forintos kínai búcsus műanyag hulladékokról. . A Spark és társait pontosan azért találta ki, mert érezte, hogy ott a rés a saját márkán belül, mert nem lehet eladni egy 1500 dolláros drónból annyit, mint a 400 dollárosból. De a palettára meg kell, még ha meg sem közelíti a mavic pro vonalat. No meg, nem sokan szeretnek fél millás géppel kezdeni. Persze mindig vannak kivételek ( ) de alapvetően nem logikus, ahogy friss jogsival sem pénztárcabarát Pestre melóba járni egy hetes bömös. .
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #2015 üzenetére
Sokkal előbb választanám a 720p/60fps-t, mint az 1080p/30-at..De amúgy én mivel amúgy sem vagyok egy filmes valaki, 1080p/60-on veszek nagyjából mindent, kivéve, ha lesz benne lassítás. Ez Phantommal és egyéb "akciókamerákkal" is így van. Az Xs MAx is 1080p-re van nálam belőve. Ez amúgy is egyszerűbb, mert a felbontást már nem, csak a frame rátát kell átállítanom, ha éppen úgy van.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ford topik
- Suzuki topik
- Yettel topik
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...