- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz total90 #2375 üzenetére
...annak ellenére, hogy illegál. A lényege az, hogy az EU-ban csökkentett teljesítményű a jeladás (CE) az adó-vevő részéről, míg mondjuk az FCC standard helyeken ez lényegesen nagyobb. Ott a szabályzás is más, nem mondanám, hogy enyhébb lenne - de más.
Federal Communications Commission - Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottsága, FCC.(CE): Az EU-n belül az elektronikus készülékek gyártóit és forgalmazóit kötelezik, hogy EMC-vizsgálatot végezzenek el, amely azt igazolja, hogy a készülék az előírtnál nagyobb elektromágneses zavart nem generál a környezet felé. A vizsgálaton megfelelt készüléken elhelyezhető a képen látható CE jelzés, amennyiben a készülékre meghatározott egyéb standardoknak is megfelel. Az Európai Unióban a 2004/108/EK irányelv[12] rendelkezik arról, hogy a tagországok közelítsék egymáshoz az elektromágneses összeférhetőségre vonatkozó jogszabályaikat.
Az FCC ugyanaz, csak máshol és más értékekkel.
Itt leírják (videóban inkább) hogy mit-hogyan.
FCC módban nagyobb a sugárzott teljesítmény. Stabilabb a jel, de nagyobb a zavarás is. A frekvencia is más lehet. Long Range-ben ez EU/LBT 868Mhz, FCC 900Mhz. Magyarországon (is) üzemel a 900Mhz, amit te is zavarhatsz, de ugyanakkor te is zavarva leszel, tehát sokkal inkább necces lesz a dolog, (Nem Dji gépekről van szó, hanem szabványos vevőkről) ha túlságosan zavarsz, be fognak mérni, volt már rá példa. Tömören ennyi. -
Geller72
veterán
válasz d3tox1c #2376 üzenetére
Két fontos dolog, de még géptípust sem írtál..
Az RTH-t az appban állítod be - mint minden mást is. Az app totális ismerete nélkül fel se szállj!! Az app a Dji GO esetleg a Litchi, de mivel az s a GO-ban beállított értékek alapján működik, így a GO-ban kell elsőre mindent megfelelően beállítanod. -
Geller72
veterán
válasz d3tox1c #2379 üzenetére
"Ismerem a programot" -Ezek szerint mégsem..
Youtube keresőbe beírva..
Google keresőbe beírva...Azt nem értem, hogy a legalapabb kérdéseket miért kell újra és újra feltenni? Miért nem lehet utánanézni ennek előtte mondjuk? Ha meg senki nem válaszol, akkor meg sértődés van. Repültök, de a legalapvetőbb dolgoknak nem néztek ELŐTTE utána. Úgy gondolom, hogy alap kellene hogy legyen az app és a saját gép ismerete ahhoz, hogy valaki fel akarjon szállni. Vagy itt kérdést feltenni. Nem megsérteni akarlak, de nekem 2 mp volt akármelyik helyen a keresőbe beírva választ találni a kérdésre. Akkor neked is annyi lett volna. Itt mindenki szívesen segít bármiben, ha elakadsz, vagy valamit tényleg nem tudsz, de ezek nagyon alap dolgok.
A géphez van magyar nyelvű használati útmutató is (vagy akár a neten, letölthető formában) amit kapásból el kell olvasni és hidd el, hogy a legjobb ha kívülről fújod. Abban többek közt az is benne van, hogyan kell beállítani az appot, abban az RTH-t, és annak az értékeit. ÉS ezt előtte kell megtenni, nem akkor, amikor már felszálltál, mert akkor van az, hogy csak nézel, miért nem jön haza. És ez még hidd el, hogy a jobbik eset. Ezek hiányában másokat és magadat is veszélyezteted. Ami felelőtlenség. Az RTH-t jól kell belőni, és tesztelni is kell, mielőtt komolyabban elkezdenél repülni, messzebb menni. Az RTH beállításai is változhatnak, például hogy hova, mi alapján térjen vissza. Ez nem mindig fix. Ezeket mind meg kell tanulni, tesztelni.
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #2396 üzenetére
Szinte semmit, viszont én soha nem szoktam rögzíteni, hacsak nem kimondottan muszáj valamit felvennem haladás közben. Az energiafelvétele a dolognak szinte nulla, érdemben nem fogsz perceket nyerni vele, ellenben a repülési móddal és azzal, hogy ha finomítod a setupban a mozgásokat (start, fék, fordulások iránya, etc) azzal igen. Gondolom a szelet figyelembe vetted, számolgattál, hogy melyik irányból mi lesz a szitu, nehogy meglepi legyen. Amelyik oldalon hátszeled lesz, ott érdemes sport módban menni, alacsony throttle mellett. Ha meg visszafele lesz szembeszeled, akkor meg a szél sebességétől függően valeszeg muszáj is lesz a sport módot használnod. Arra is figyelj, hogy sokszor a világítótorony nem csak világítótorony, hanem RF is, azaz felléphet interferencia is, de ezt úgy is tudni fogod mert szól az app majd, vedd is komolyan. A másfél km elméletileg nem lehet gond, a szél sok mindent befolyásol. Sokszor a víz felett közvetlenül erős, de pl. ~50 magasan már nem, de 100-on megint erős. Ha van szélsebességmérőd, vidd ki. Én ~30km/h-s szélnél már nem mennék ki ennyire, max 20km/h-ig. Lehet, hogy 10-ből kilencszer bejössz, de mi van, ha pont az lesz a tizedik, amikor nem? . Az a baj, hogy a partközelbe, nyílt vizen általában mindig elég erős a szél. :/
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #2399 üzenetére
A magas RTH-val az szokott lenni a gond, hogy ha nem indokolt, akkor akár perceket veszíthetsz abból, hogy felmegy majd arra a magasságra, elindul vissza, a home point felett megáll, várni fog, majd lejön arról a magasságról, persze óvatosan. És ugye nem mindegy, hogy 30-ra megy és onnan jön le, vagy 70-ről. De ugye ha te fent vagy egy part tetején, akkor ezt veszi nullának hozzád képest szerintem. Mondjuk most Normandia jutott eszembe erről, Etretat, Fecamp pl. De ugye bele is nyúlhatsz az RTH-ba, és nem várod meg, míg felveszi a magassági poziciót, elfordul és elindul, hanem hazajössz vele te. Ha meg nem érnél haza egyébként sem, akkor meg úgy is mindegy, le fogja tenni magát, ha elfogyott a kakaó. .
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #2402 üzenetére
Nekem 10% az alsó limit, mert pont hogy el akarom kerülni azt, hogy beleokoskodjon egy necces hazatérésbe. Nagyon ritkán RTH-zok, legtöbbször lustaság az oka, azaz ha végeztem azzal, amit akarok, akkor nyomok egy RTH-t és megvárom, míg visszajön, főlém és átveszem, aztán kézbe veszem le fejmagasságban. Én voltam már 10% alatt is, de 15 és 10 közt sokszor és nem volt semmi gond. Bár ez ma már múlt idő, mert eladtam a gépeket, és már csak a racer, woop vonal maradt meg, szinte csak házon belül. Tervezek majd egy M2-t, abból nekem a zoom bőven elég, nem kell a Pro, de ha jó árban megkapom, akkor mondjuk azonos áron inkább a pro lesz. Semmi esély arra, hogy idén legyen bármi előrelépés légtérügyben, én meg nem fogok könyörögni esetiért, vitatkozni sem szeretnék senkivel, viszont szeretm betartani a törvényt - ami jelenleg inkább nincs, mint van, és amennyire van, az meg egy vicc - így inkább eladtam a gépeket és kivárok. Attól tartok, hogy ahogy most összedőlt a légügyi része a dolognak, ebből jövőre sem lesz semmi, mert egyszerűen a légügyi hatóságoknak szálka és probléma vagyunk. A 30 nap már eddig is egy vicc volr, de most meg 30 nap után sokszor választ sem kapsz, hogy akkor most mi van, Így egyszerűen nem lehet szabályosan repülni. Jóska bá' meg félrészegen kimegy a reptérre, beül a kétfedelesbe ebéd, meg 6 üveg sör után és csak beböfögi a rádióba, hogy no, elmentem repülni - és ezzel neki elég is ennyi a szabályos repüléshez. Neki nem kell semmi, vagy ami kellene, azt sem kéri számon senki, csak ha baj van. Még amikor megvoltaka gépek, minden cuccunk megvolt a repüléshez. egy domb tetejéről szálltunk fel és durváán 2km sugarú körben végeztünk légifotózást ~80-200m magasságon. Egyszercsak alattunk, de tőlünk max 100 méterre egy bazi nagy katonai szállítógép, szerintem max 50m magasan elrongyolt. Az ütő is megállt bennem. Kb. negyed órával előtte ott lebegtünk és fotóztunk lefele. Olyan gyorsan ott volt, hogy esélyem nem lett volna semmire, max arra, hogy összeszarjam magam. Egy másik domb mögül bukott át, és nem 200-al repült.Aki azt mondja, hogy ezt meg lehet hallani, vagy fel lehet rá készülni, az még nem volt ilyen helyzetben. Ha rákérdezel, hogy ez miafsz volt, akkor max annyit mondanak, hogy ha látom, azonnal jöjjek le. Okbzmeg, de erre időben esélyem sincs, mert mire meglátom, már el is ment.Tehát jobb, ha mindenki felkészül arra, hogy semmit nem jelent az, hogy neked "foglalt" légtered van. Te nem repülhetsz máshol, máshova, más légterébe, de "hozzád" bárki berepülhet. Na, ebből van nekem elegem. Amíg az illetékesek ennyire szarnak bele, addig ezt inkább kihagyom.
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #2406 üzenetére
Érdekes, mert ismeretségi körömben nem egy barátomnak volt problémája S7-el. Én átálltam iOS-re, ezzel totálisan elvágtam magam a problémáktól. Konkrétan az utóbbi két évben soha nem volt gondom úgy, hogy azt az iOS-re foghattam volna. Telefonban 6S-el kezdtem és Xs Max a vége jelen pillanatban. Ha lesz újra Dji drónom, akkor ezzel is folytatnám. Meg persze iPad-el. Egy VR box és egy telefon segítségével lett egy nagyon jó, head trackinges szemüvegem, amit élvezettel használtam.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #2449 üzenetére
Az nem sok. Ebből a szemüveg 500+-os, azaz inkánn 600, vagy több euró. Az első szériás "sima" szemcsi is 500 körülről indult. Ha ebben a táv is benne van, meg a kamera, vtx és esetleg a vevő, akkor ez - bármennyire is erősen hangzik - nem olyan sok. Persze Dji-hoz mérten. Mert amúgy rohadt drága. .
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #2461 üzenetére
A frekvencia hullámhossza miatt jobb az alacsonyabb freki. Régebben ezért kellett ritkábban építgetni a 900Mhz-es GSM tornyokat, mint a mostaniakat.. Az 5G-s tornyokat még sűrűbbre kell.
Épített drón vonalon én a 868Mhz-et használom Long Range-en, de népszerű még a 433 Mhz is az RC (főleg repülők) közt is. A 868Mhz pont a 900Mhz-es EU szabvány miatt van. Vagyis hogy ne essenek egybe, vagy egymáshoz közel (a másik, amit szintén nem lehet használni EU-n belül, a 915Mhz)[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #2465 üzenetére
KP indextől azért egy RTH-t még le kell tudna automatán vezényelnie. Itt szerintem már volt minden, egy RTH-ba belenyúlás mindenképpen. Nem lennék meglepve, ha ez egy előzőleg - akár többször - zuhant gép lett volna.. Egy alapos átnézés - hozzáértő emberrel - mindenképpen ráférne a gépre. Így meg alapból repülni vele már az elején nagy felelőtlenség. Ilyenekből lesznek az úszó drónok - job besetben. .
-
Geller72
veterán
Teljes kalibráció, soft update mindenre, és ha még akkor is tré, akkor gar. A fizikai ráláthatóságot nem véletlenül erőltetik a törvényben is, nekem volt, hogy RTH volt a P4-nél 300m-en belül. (Távolságban) Törekedj arra, hogy inkább repülj feljebb, hogy ráláss a gépre és a a cuccok is "lássák" egymást. Ha 100m-en belül jó látási viszonyok közt, fizikailag látja egymást a cucc, és mégis van problem, az semmiképpen sem normális dolog. Ha frissítesz bármit is, akár csak a GO-t a tabon/telefonon, utána reboot és teszt kis magasságon, közel. Kamera, mozgások, reakciók, hibák kiszűrése. Ha a gép kap frissítést, még inkább figyelni. Én csak stable verziót szoktam frissíteni, amikor már van tapasztalat az új szoftververzióról. Csak úgy egy stabilat semmiképpen sem cserélek le egy ismeretlenre. A Mavic-ek gimballja régebben elég sűrűn betérdelt, tele van/volt a net ezekkel. Én többek közt akkor éppen ezért (sem) azt, hanem a P4-et vettem. Bízz a gépben és semmiképpen se nyúlj bele egy RTH-ba, amíg nem tudod, mit csinálsz és mit csinál a gép - egészen addig, amíg föléd nem ér RTH közben. A gép alapból ha megszakad a kapcsolat a gép és a táv közt belép RTH-ba. (Az, hogy mennyi ideig nincs kapcsolat és mennyi idő után lépjen be, ez beállítható a szoftverben - GO) Az RTH-ban beállítottak szerint fog eljárni a gép, tehát először felveszi a magasságot, amit beállítottál, aztán irányba áll, majd elindul "haza". A haza attól függ, hogy mit állítottál be. És hogy hagytál e időt a gépnek arra, hogy a home pointot rögzítse, ha az RTH-ban a home pointnak a felszállási hely van beállítva. Ha a táv pillanatnyi helye, akkor az lesz a home point, még ha dinamikus, akkor is. Amikor föléd ér a gép, beáll irányba és megkezdi a leszállást. Nem kapkodja el, de nem kell aggódni. Fontos, hogy a szenzorok aktívak legyenek és ne takarja el semmi, még a kamera tartó sem - sokan csak hátrébb rakják-tolják a talpakon, de ha "beleér" a szenzorba, megzavarodik, de nagyon. Az RTH-t be kell lőni nagyon és ha az is ok, akkor nincs miért aggódnod. Mindenképpen csinálj próbából jó néhány RTH.t, hogy lásd, hogy viselkedik a gép, és hol van az a pont, ahol bele akarsz nyúlni esetleg, vagy csak mi van, ha belenyúlsz. erre azért van szükség, hogy ne élesben kelljen kipróbálni, mert ott esetleg beparázhatsz, nem jól reagálsz, stb.
-
Geller72
veterán
Ajjaj, itt nagyon komoly hiányosságok vannak. Ha jól értem, úgy repülsz, hogy a Dji Go menüjét még nem is láttad, és nincs beállítva ezek szerint semmi. . Ha most azt mondom, hogy ezzel és a user manuállal kellett volna kezdeni, akkor a legtöbben megsértődnek. Pedig csak a Yt-s zuhanós videóknak szolgáltatnak kismillió alapanyagot. . Ez kb olyan, mintha beülnél egy 40 tonnás repülőbe, ahol van egy zöld gomb, amivel felszáll a gép, de ezen kívül semmit nem készültél rá, mert majd lesz valami. És mond mond azt, hogy ez a részedről szerinted nem felelőtlenség e? Még akkor is kerülhetsz szarba, ha mindent ismersz és a gép jól működik.
Csak azt tudom ajánlani, hogy vedd komolyan, ha már egyszer egy ilyen drága gépet vettél, mert erre nem lesz garancia, ha odavered a saját hibádból. Szerintem -
Geller72
veterán
válasz forceberg #2499 üzenetére
Erről a két eszközről volt csak szó. . Árban egyformák. Aki(k) nagyon egyszerű módon, környezetben, FCC módban használja, a legtöbb esetben nincs/nem lesz gondja, de azt ugye mindketten tudjuk, hogy a pro-ban használt technológiának stabilitás szempontjából soha nem lesz vetélytársa a wifi-s akármelyik másik dji gép sem. .
A teszt nagyon egyszerű, egy domb egyik oldalának aljában szállj fel és átrepülve, a másik oldalon meg le. Persze nem egy kis 50m-es dombra gondolok. . A pro sokkal később fog elkezdeni nyivákolni, mint az Air. Ezért iis kérdeztem a legelején az egész beszélgetésnek, hogy attól függ, hogy mire akarja használni.
Nekem is tetszik az Air, de egyértelmű, hogy nem meri a Dji ugyanazokkal a tudással felruházni, mint a MPro/MPro2/Zoom/P4 kategóriát. Nagy kár, mert ha leváltotta volna a MP-t (sima pro) egy olyan Air-al, ami átörökölte volna a Pro tudását és az Air többlettudását, és ezt MP áron adta volna továbbra is, akkor sokan nem MP2-t vennének. -
Geller72
veterán
Van azért jónéhány - magyar - Yt vidi is ezen a téren, de itt pl angolul van és már egy google oldalfordítás is elég hozzá, hogy megértsd mi a pálya. A legnagyobb részét egyszer kell beállítani, és csak egy kevés rész az, amit - használattól függően - rendszeresen állítgatsz. Főleg, mert távról, akár programozhatóan egy csomó mindent elérsz. Felszállás előtt várj, amíg minden ok nem lesz a kijelzőn. Kalibrál is, valamint a home pointot elmenti, GPS használható lesz, stb. Én aktív folyamatos nettel használom, így azt is figyelembe kell venni.
-
Geller72
veterán
válasz Gabbana #2533 üzenetére
A DOE honlapján megtalálhatóak a legfontosabb dolgok. Ez egy országos egyesület. Kelleni fog felelősségbiztosítás, amit szintén tudnak ők intézni, valamint érvényes eseti légtérhasználati engedély, amit 30 nappal a tervezett repülés előtt kell minimum megigényelned. A biztosítás nem ér semmit, ha nincs esetid. Ha ugyanoda kérsz többször esetit, eleve nagyobb az esély, hogy hamarabb megkapod, és amúgy sem egy adott napra adják, hanem mondjuk ~30 napra.
Dokumentumok légtérigényléshez.
Dokumentumok - nagyjából mindent érintően.
Légtér választás/ellenőrzés - légtér.hu.
Felelősségbiztosítás. A te géped 2kg alatti, tehát 1-es kategória.
A nulla repülési tapasztalaton pedig csiszolj még egy kicsiit. . Vegyél egy tellót, vagy bármit, ami olcsó, de már ad némi tapasztalatot azon a téren, amikor repülni ÉS filmezni is tudnod kell úgy, hogy képben vagy a környezeteddel is. Látszólag sokaknak úgy tűnik, hogy a 3 dolog simán abszolválható, de aztán mégis kiderül, hogy nem. Vannak páran, akik drónoznak esküvőkön (a részletekbe inkább most ne is menjünk bele) és talán jobb, ha erre az alkalomra te fizetsz egy ilyenért. Csak ezért ne vegyél egy gépet. . Egy ilyen melóra olyasvalaki kell, aki rendelkezik komolyabb tapasztalattal. Sok sikert a géphez. .
-
Geller72
veterán
válasz Gabbana #2536 üzenetére
"Van olyan magasság ameddig semmilyen engedély nem kell?"
-A földtől 1cm-re már légtérnek számít.
Ugyanakkor ha nem egy M2P-vel kezdesz hanem egy kis gyösszel és kimész egy biztonságos, nem publikus helyre és kis magasságon maradsz (egy Tellóval amúgy sem kell az 500-at karcolgatnod. .) akkor nem lesz baj.A géppel kapcsolatban olvass el ELŐTTE mindent, mielőtt egyáltalán bármit is csinálnál vele. Nem csak yt-s vidiket, hanem a használati útmutatót, az appot is ismerd meg. Ismerd meg a géped, hogy BIZZ BENNE. És magadban. Csinálj teszteket, olyanokat, amiket nyugodt körülmények közt ki tudsz tapasztalni és ha vészhelyzet lesz, tudd lereagálni, megoldani. RTH gyakorlása, landolás felszállási home pointra, dinamikusra, készbe landolás, stb.
-
Geller72
veterán
Hali all. Bezsákoltam egy minit, FMC... Háááááát... :/.. Racerek/P4 után...khm... Azt hittem, nem lesz ennyire fapad. Legalább szoftveresen nem. Fényképügyileg nulla.. Videó egész tűrhető - de ennyi pénzért nem annyira.. Már kis szélben se akarjál hibátlan vidit, ereszkedni csak lassan, mert beremeg, kimondottan az a hiba, amikor a kettes propok miatt szarba kerülsz. Reméljük, jön rá ki valami (ha más nem, sufni kínai) hármas prop-szett. Az sokat dobna a stabin. Érzetre nagyon gagyi, müa feelingje van. Ha ez esik, már 5 méterről porított ABS marad csak belőle. Soha nem éreztem egyik gépemnél sem a care-t, de erre lehet, hogy veszek 12k-ért egyet. . Csúnya ilyet mondanom, de egy 100 dodós, budget kategos, karbon vázas DIY racer hatszor jobban össze van rakva.. Nah, mindegy, hétvégén jobban ránézek majd. Próbélok egy FCC hacket is rá, mennie kellene, mert ez a típus, mindkettőt tudja, az FCC meg csak azt és semmi mást. Szal a fake gps-nek működnie kellene. Nem néztem iOS alatt, mert liscim csak azon van, de úgy hallottam, hogy eddig nincs Licsi support. Az pedig gáz, mert megnéztem volna VR-boxban is. A táv nagyon szűk, a legtöbb mai telefon Coverrel be sem fér, mindig le kell venni a case-t a telóról, utána visszarakni.. A gyári app valami bődület ratyi, nem gondoltam, hogy a 2.7-es értékelés még túl is van tolva. . Még az akkura is jött update, kellett is. Egyelőre kizárólag két pozitívumot tudok felmutatni:
-Kicsi, mindennel együtt is.
-Hosszú repidő. A 3 akkus FMC bőven elég egy kirándulásra, biztos nettó 1 óra össz repidővel.
Slussz.
Itthon nagyon nem lehet kapni az FMC-t, és idén szerintem nem is fog jönni. A hétvégén letesztelem és ha nagyon kiábrándulok belőle, megy a háztól. . -
Geller72
veterán
Én
is így gondoltam de nem így van. Valóban két fajta van, azzal a különbséggel hogy az ecc megy fcc módban is, mert az mindkét wifi frekit tudja, az fcc meg csak az egyiket. Azaz ha kiviszel egy ecc verziót egy fcc területre, simán átáll arra. Az a bajom, hogy nem látni a chaneleket ebbe a buta fly appban űgy mint GO-ban, mert ott egyértelműen látszott hogy melyik módban van a csatornák száma alapján. Csak tesztelni tudom majd hatótávbann hétvégén talán.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nos. Sokkal stabilabb az új firmával a mini, már nem akar automata felszállásnál azonnal nekimenni a falnak. . Sokkal stabilabb lett, már nem kapkod, nem kóvályog hovering közben. A felvétel sokkal jobb, nincs billegés, amit a gimball nem tudott lekezelni. Alakul.. Lehet, hogy megkedvelem? .D.
-
Geller72
veterán
válasz MlbMatic #3767 üzenetére
Miért? Állítasz neki 100m-t és hali. Ha hétvégén nem lesz ramaty idő, megpróbálom az FCC módot a fake gps-el. (Vki próbálta már vele?)
Sík terepen ugyanazon az útvonalon. Nyomok majd pár RTH-t is, megnézzük, milyen. Tartok tőle, hogy ez a gép azért nincs benne a GO appban, mint támogatott cucc - ellenben a Spark/Air-el - mert ugyanúgy semmi köze a Dji-hoz, mint a Tello-nak. Mert mennyivel nagyobb truvaj lenne ha az az app kezelné ezt a gépet, és egyben a Litchi-t is.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #3772 üzenetére
"Ha eddig nem találkoztál ezzel az infóval akkor most elmondom hogy hardveresen le vannak korlátozva az EU-s modellek CE-be."
-Tudom, hogy HW ID alapján 2 verzió van. A Dji azt a választ adta, hogy míg az ECC verzió simán használható az USA területén, addig az FCC verziót nem ajánlja, hogy EU területen használják, lévén törvényekbe ütközik, mivel az FCC verzió CSAK egy sávot használ és nem is tud ECC üzemmódban repülni. Ebből nem derül ki, hogy vajon mi alapját használhatom az ECC verziót USA-ban. Ha valóban két eltérő HW verzió van és nem csak FW-ben különböznek, valamint az FCC kizárólagos 5.8Ghz-es frekvenciájnak analógiája alapján az ECC verzió nem dual wifis (mintha ezt olvastam volna róla) hanem csak 2.4Ghz-et használ, akkor az állításod igaz lehet. De ha az ECC verzió dual rendszerű, akkor a dolog innetől csak SW - azaz - FW kérdése szerintem.
-
Geller72
veterán
válasz MlbMatic #3775 üzenetére
Phantomnál, ha annyira alacsonyra állítottam az akkuszázalékot, hogy semmiképp sem tud hazajönni, akkor fogja magát és leszáll..ha elfogy a szufla. Persze signal failnál ez nem áll fenn. De miért baj a 100 m set? Nem vagyok egy nagy erdész, de 50m-nél nagyobb fát ott láttam, ahol kifejezetten ilyen arborétum van. Mire nem elég neked 100m az RTH-hoz? Egyébként, ha nagyon parázol, úgy is észre fogod venni, ha szarakodik már a jel de még van bőven, mert először a video jel megy el, aztán a táv. Szal még simán azt tudod csinálni, hogy elengeded a sticket és megáll a levegőben a géped, te meg odamész, vagy közelebb mész addig. Tényleg nem tudok azonosulni a problémáddal. .
-
Geller72
veterán
válasz jozsi252 #3772 üzenetére
Nos. .
Dji Mini Operating Frequency:
Model MT1SS5: 5.725-5.850 GHz
Model MT1SD25: 2.400-2.4835 GHz, 5.725-5.850 GHz - AZAZ DUAL!!!
Viszont..Transmission Power (EIRP)
Model MT1SS5
5.8 GHz: <30 dBm (FCC); <28 dBm (SRRC)Model MT1SD25
2.4 GHz: <19 dBm (MIC/CE)
5.8 GHz: <14 dBm (CE) Azaz a CE verzió le van korlátozva FCC módban is. Ez most vagy hw-es (nem hinném) vagy FW kérdése.Viszont:
A táv is különbözik. Gyanítom, hogy itt is van egy kis trükk.
4 gramm difi van a két fajta drón közt. . (Az FCC a könnyebb).
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz MlbMatic #3778 üzenetére
Az elején is értettem, mire gondolsz, csak én az elmúlt ~5-6 év drónozási szokásaimmal nem igazán értem, hogy minek? egyik Dji drón sem lebeg neked Failsafe RTH esetén. . A 2000 dolláros M2Pro sem.
Amúgy mi a jobb neked? Ha visszajön és épségben leszáll, vagy mire odaérsz gyalog, addigra leesik és lesz egy marék ABS-ed. .
Na ezt nem értem. A biztos RTH-t cserélnéd le a - faxtudja hol lebeg, meg lebeg e még, vagy már elvitte a víz - opcióra.. .
Más:"If your Mavic Mini is the CE version, then you can fly it normally in CE, SRRC, and FCC countries and regions. In an unobstructed environment free of interference, the max image transmission distance is as follows:
If it is a CE country or region, the Mavic Mini’s max image transmission distance can reach 2 km in 2.4 GHz and 500 m in 5.8 GHz (if supported by local regulations);
If it is an SRRC or FCC country or region, the Mavic Mini’s max image transmission distance can reach 2 km in 2.4 GHz and 500 m in 5.8 GHz."Azaz egyelőre ennyi. Az FCC-s verzió sem jár jobban nálunk..
-
Geller72
veterán
..A Mini FCC és ECC verziójánál még a táv sem egyforma..és nem is kompatibilis egymással..
-
Geller72
veterán
"2.4GHz re úgy tudsz átváltani, hogy az appban a transmission fülön manualba rakod és kiválasztod a legerősebb csatornát 1-13 között."
-
Geller72
veterán
Ez ok, de ahogy írják többen is, tök nyolc, mert az ECC verzió amcsiban is csak 2km-t tud, mert FCC módban a sugárzott jelerősség alacsonyabb, mint a gyárilag FCC verziónál. Mivel az 5.8Ghz ugyanolyan jelerősség esetén xarabb ugye, mint a 2.4Ghz, így nekünk az 5.8Ghz az (ECC verzió) alacsony jelerőssége miatt semmit nem jelent. Sőt, jobb, ha egy erős chanelt manuálban kiválasztunk a 2.4ghz-en, azzal jobban járunk. Szerintem. A yt-n a srác is ezt tette, így majdnem megvolt neki a 2 km. De kell neki a magasság és a fizikai ráláthatóság, mert ha leárnyékolja valami, akkor gatter.
-
Geller72
veterán
Ha esetleg valaki nem kapott volna magyar nyelvű útmutatót a Mavic minihez (ahogy én sem) az INNEN letöltheti. Ez a long verzió.
Ha volt már, akkor sry. -
Geller72
veterán
A frissítés után sokkal jobb lett a Mini. Őszintén szólva összességében kellemesen csalódtam - most már - benne. Zárt térben, GPS nélkül is stabilabb, mint a P4 volt GPS-el is. Olyan, mintha odaragasztották volna. Cinemában rettentően finom a mozgása.
Ökör nagy köd volt ma felénk, így nem erőltettem ebben a nyirkos időben a kinti dolgokat, a hatótáv tesztem egyelőre elmarad. Tetszik, hogy nem százalékban van megadva az akkuszint, hanem a visszalévő időt mutatja. A gyári töltő csak 18W-os, valami rettentően lassan tölti fel a 3 akkut. Még az egyet is majdnem másfél óra alatt. Nézek valami 30W-os töltőfejet majd hozzá, megnézzük, vesz e fel többet a töltő. Bár, ahogy a HUB-ot elnézem, nem sok értelme van.. -
Geller72
veterán
Ezt én is néztem már, mert igen egyértelmű volt, hogy 2 db 18650 van benne. . Ahogy utánaolvasgattam, több mint valószínű, hogy a súlyhatár miatt lett bele ekkora akkupakk. És két akku meg a 2 cella miatti kialakítás okán. (Mert ugye lehetett volna bele 1 db 3000mAh+-os akkut is rakni a 18650-ből, de akkor csak egy cellás lett volna.
-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
..a 2 db gyári Samu akku együtt 180g (ami nekem elég gyanúsan sok) + a ház, amiben vannak és az elektronika. Ehhez jön még a 4 motor, ami még valami súlyt képvisel. ennek fényében a 249g elég durva.
[Edit: Eez tuti, hogy kettőre áll, mert kb 45-50g egy normális 18650, most mértem egyet meg. És nekem a 3000-es 48g .][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...