- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz bujtorgeri #5103 üzenetére
Persze. Válaszoltam priviben is..
-
Geller72
veterán
Az a gond, hogy ti tulajdonképpen elbeszéltek egymás mellett. Két külön eszközről vitáztok, amit két külön célra fejlesztettek. Olyan, mintha azon vitatkoznánk, hogy a hal miért nem repül jól. Viszont qrva jól úszik.
A másik, szintén..:
"Ami a M2P-ban van 1", sztem az a minimum, de jobb lenne legalább 1.5"-os szenzor, hogy lehessen már valamit a mélységélességgel is játszani."
Rengetegszer megbeszéltük, hogy ez a vonal a Dji kommersz vonala, azaz belépő kategória, akárhogy is hívják az altípusokat. Ha normális kamerára vágysz, van az is, csak nem egy Mavicra/Air-re/Minire fogják ráakasztani és az árcédulán nem az szerepel, ami.
Ha kamera kell, ott van pl. az X5S.
"5,2K-s videótámogatás, 8 standard m4/3 lencse támogatása. Akár 5,2 K-s 30 FPS-es cinema DNG-s videót is lehet vele készíteni. Sorozat kép készítésére is képes 20 FPS-en 20,8 megapixelen.
Szerintem a Dji szét fogja előbb vagy utóbb (inkább előbb, mert ez már el is kezdődött) választani a kommersz gépeit is sokkal jobban tagolható célközönségre. Az air, mini vonal megmarad amolyan szelfi vonalon, ebből a mini marad ezen a khm..szinten, az air lesz a komolyabb verzió ebből is. A Mavic Pro vonal vagy eltűnik, vagy ahogy a fenti képen látjuk, beleolvad az Airba, azaz inkább egy összegyúrt Pro-t kapunk, Air tulajdonságokkal. A Phnatom vonal is megmarad szerintem, sokat fog komolyodni, igaz drágulni is. Valószínűleg a kommersz (Consumer) vonal feljebb kerül, vagy inkább a Professional szegmens alsóbb gépei - esetleg gépeinek tulajdonságai kerülnek lejjebb...Idővel...
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
..Várjuk meg azt a bejelentést, aztán savazzunk tovább.. Szerintem..
-
Geller72
veterán
válasz khorvat #5232 üzenetére
De akkor a tudása és az ára miatt már hívhatjuk M2P-nak is, ugye? Az árak láthatóan elszálltak, kici kínai barátaink gyorsan be akarják hozni a kiesést. Épp minap néztem rá egy tavalyi M2Zoom rendelésre, 800 euró körüli áron volt. Nem elírás. . De minden másban is drágítanak, a 3d nyomtatóm 170 euróról 203-ra drágult, és ezt hívják most akciós árnak odaát.. . Gondolom, nem kicsit visszaestek a megrendelések. Ők így akarják kompenzálni. Majd rájönnek, hogy nem ez a megfelelő hozzáállás.
-
Geller72
veterán
..Már látom magam előtt a rengeteg gimball cserét. Mocskos szar helyen van, totál sérülékeny. (MA2)
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
A Pro-n felső felfüggesztése van, itt egy kinyúló karon van. És fizikailag lejjebb is, sérülékenyebb helyen. Minin dettó. Az első Air-en sokkal védettebb a kamera. A mininek és a MA2-nek is pont az a baja, hogy sokkal merevebb a tartó, nem tud annyit engedni, mint pl a Pro-n.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz BEndre34 #5277 üzenetére
.. csakhogy tavaly az M2Z 800 euró volt, most meg nagyon nem annyi. Így könnyen lehet sávot kreálni egy géptípusnak, ha alatta és felette is "csinálok neki helyet". .No meg aztán milyen jó is lesz, ha az ADB-S cucc (air sense) odaszól majd egy pilótának, hogy vigyi, itt vagyok (gyári számmal, típússal), az meg lekérdez a légügynek, hogy miafszt keres itt ez a drón? Amcsiban ez a funkció tutira megy, és a dji 2020.01.01-től minden új gépébe beépíti. Kérdés, hogy ez az új, 2020.01 után gyártott egyéb gépekben is benne van e, és hogy ha igen akkor mindegyikben vagy csak ott ahol ez kötelező? Az Air 2-ben benne van, mindegyikben, max itthon esetleg még nem aktív. De az lesz, ez tuti. Szal tagsági, bizti, eseti kelleni fog.
-
Geller72
veterán
Az előzőhöz. "Minden 250g feletti gépébe beépíti."
-
Geller72
veterán
válasz tirszin #5290 üzenetére
..Egy racerrel ha kimegyek, ott van egy szatyor akkum. Mindegyikhez. 3-4-5-6S-en. Kicsi, nagy, nagyobb, még nagyobb. Ha Dji géppel megyek repülni (egyik mindig nálam van, ha kocsival vagyok, vagy motoron) van úgy, hogy egy képet/videót sem lövök el. Én nem filmkészítésre használom. Vagyis arra nagyon ritkán. A 3 akku egy Phantom/MP esetén max nettó 1 óra. Ha kimegyek a prérire, nem azért megyek, hogy 20 perc után hazamenjek, ha már egyszer olyan messzire elmentem. . Ki, mire használja a gépét. Tedd át FPV-re a kamerát és mindjárt más a perspektíva, olyan, mintha rajta ülnél. Majdnem olyan, mint egy racer, csak sokkal lassabb. De 60-70-el is lehet krúzolgatni..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
..vagy egy lidar, vagy bármi más..vagy csak 8 halastavat akarok berepülni, hogy vannak e "vendéghorgászok", "vendégfavágók" és "vendégmunkások, akik pl. a kukoricát megszedik majd nappal és éjszaka meg elszállítják. . De kerestünk már elkóborolt állatokat, és idős demens ember(eke)t is a polgárőrökkel. P4 akkuimban 85+ töltés volt és tudták a nettó 20 perc repidőt.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz tirszin #5323 üzenetére
Szerintem az öncélú drónreptetés nagyon messze van pl. egy forma egyes futamhoz, ahol maga a futam és a futamra el és hazajutás milliószor károsabb, mégis egy szükséges "rossz". Egy szénerőmű, "biomassza" erőmű is sokkal károsabb, mégis működik több évtizede és még fog is. A mi egoista repkedésünk ilyen "konkurensek" mellett szerintem bőven belefér. Persze a nulla az általad megfelelő érték, én gondolom, de ez nyilván lehetetlen.
"Sejtésem szerint, a userek 90+ százaléka nem valaki másért repked."
-Szerintem meg nézőpont kérdése, hogy akik "másért" repkednek, az mennyire hasznos, vagy éppen hasztalan.. Hogy pl. én repülök 20 percet anélkül, hogy bármit is rögzítenék, te meg csinálsz egy 5 perces vidit, amit 50 ezren megnéznek és csak azért kapcsolják be a 200W+-t zabáló gépszörnyüket/65"-os TV-vel, hogy a te vididet megnézzék éppen. Vagy ahelyett, hogy 1 órát repülök, ki is verethettem volna offroadon 40 liter benyát a V8-ból. . Vagy elmegyünk a haverokkal, kiugrani egy Mi8-ból, ami megzabál 500 liter kerozint, míg felvisz minket négyezerre. . Minden csak nézőpont kérdése. De ha most eláll az eső, elmegyek bicajozni, ok? .. -
Geller72
veterán
Ezzel kapcsolatban nincs mit írni, elég egyértelmű..mivel nem úgy kezdted a mondatod, hogy "Megéri e..", hanem hogy van e értelme. Van.
A DJI Spark legfontosabb jellemzői röviden:
• 12 megapixeles 1/2.3” CMOS érzékelő
• kéttengelyes mechanikus stabilizátor
• 1080p@30 videófelvétel
• Kézmozdulat-vezérlés
• 16 perces repülési időVs:
Air:
• 32 MP gömbpanoráma
• Összecsukható és hordozható
• 3 tengelyes gimbal és 4K kamera
• 3 irányú környezeti érzékelés
• SmartCapture
• 21 perc maximális repülési idő
• Háromtengelyes gimbal kamera[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Tomjack #5356 üzenetére
Ilyen nekünk is volt, hogy RTH-ra teljesen más irányba ment. Ezzel csak az a baj, hogy ezt hiába akarod olvasgatni a "könyvben", nincs semmi nyoma, mert ez nem természetes dolog, ez egy kurva nagy hiba. És te még bele tudtál nyúlni, de ha ez egy jelvesztésnél aktiválódó RTH esetén van, az azt jelenti, hogy esetleg nincs/nem is lesz már kapcsolat a táv és a drón közt, így el fog menni a ..csába. És ehhez még csak 950 méter sem kell...Ez egy kurva nagy hiba, ezt másik Dji gép soha nem "mutatta be". Csak a mini.
"A mini ugyan úgy mint bármilyen más drón tökéletesen használható, én 150 órát repkedtek vele és tökéletesen működik." vs.
"nyomtam egy RTH és teljesen más felé indult el a gép"-Némi ellentmondást látok a kommentedben..
Szvsz. azzal a gépel nem szabad elmenni 950 métert. Az már amúgy sem volt neked látótávolságon belül. -
Geller72
veterán
válasz tirszin #5364 üzenetére
"Ezzel együtt sztem nem jó érv az, hogy azért csinálok valamit, mert a másik még nagyobbat vét szórakozásból a környezetünk ellen. Hisz, ha mindenki így gondolkodik, határozottan rossz irányba megy az emberiség!! Valakiknek lépni kellene azért a másik irányba is!"
-Nem érvként hoztam fel, hanem hasonlatként. . Eléggé más a két dolog. .
A pénz mindig is nagyobb úr volt és lesz is, mint a racionális gondolkodás, viselkedés. És ezt most nem ránk értem, hanem a globális szereplőkre, akik tehetnének érte/ellene. A telekocsi lehetne kötelező érvényű is egy városi forgalomban, nem csak egy opció. Mehetnének rengetegen vonattal, busz/autó helyett..és még sorolhatnánk sokáig. De hiába, mert radikális változás itt nem lesz. Nem hogy egy darabig, hanem soha. Beszélünk róla, jól mutat a médiában is, meg tehetünk logót a face hátterünkre, akármit..mégsem lesz ez másként nagy volumenben. Én a magam részéről tisztában vagyok vele, hogy hol a határ, hol tudom, vagy tudnám, akarom ezt rám vonatkozóan szabályozni a kedvező(bb) irányba. A legtöbben ugyanúgy tudjuk, mégis teszünk rá. A buszmegállóban ugyanúgy az arcomba fújják a füstöt, mint azelőtt, hogy ezt törvényileg tiltották volna. És ugyanúgy felháborodik a paraszt, ha szóvá teszem neki. Ez egy másik országban megint máshogy van. Van, ahol betartják - ha máshogy nem - tiszteletből ezt még akkor is, ha törvény nem kötelezné rá őket. Egy harmadik, EU-s országban semmi tiltás nincs, ott bagózol, dobod el, ahol éppen akarod. s ezt pont ott, ahol az Eu-s törvényeket hozzák. . Milyen érdekes. Sokszor mondtam, hogy minden embert elküldenék legalább 4 évre, minimum 4 különböző országba élni, dolgozni, lakni, tanulni. Lehet,hogy a legtöbb emberen ez nem változtatna semmit, de azokon egyébként sem változtatna semmi.Drónozás? Én személy szerint örülök neki, hogy van végre egy hobbim, ami úgy-ahogy érdekel, leköt és van is rá időm, vagy ha nincs sok, az a kevés is elég néha.
Az emberiség ezeknél a rossz szokásain kívül is rossz irányba ment és menni is fog mindig. De míg a dinók több száz millió évig voltak itt, rólunk ez nem mondható majd el. És erről valószínűleg a legjobban mi tehetünk, ha nem vesszük figyelembe a véletlen eseményeket. Részemről nem szeretnék a földön az a generáció lenni, aki megéri a "világvégét". . (Nem, annyira nem is vicces..)
-
Geller72
veterán
Valós hibák más gépeknél is voltak, vannak. De RTH-ból elmenni a francba - és én erről beszéltem - nem nagyon. FCC hacket ne soroljuk ide, mindvégig rendeltetésszerű használat melletti hibákról beszéltünk. A Mininek valszeg az iránytűje lehet szarabb az átlagnál, ezért is tették bele az egyik sw update-be a kezdéskori kalibrációt anno. Az első MP szériánál is voltak hibák az iránytűvel, de ott egyrészt kettő van, másrészt egy tök gagyi hiba volt, simán lehet orvosolni ha még fennállna.
Az eddigi Dji gépeknek legtöbbször vagy egy FW hiba, vagy a Dji GO sw hibája tett be legtöbbször, maga a hw elég jó volt a P4 óta és az MP második frissítésével. Mert hogy abból az elsőből is több verzió van, csak a legtöbbünknek ez nem tűnik fel, mert külsőleg nem látszik.
Ami inkább bosszantó, az például az, hogy van másik gép is a Dji palettáján, ami wifit használ, mégsem szarja ösze magát egy kis interferenciától, vagy fej felett 10 méterrel. Nem tett jót a mininek, hogy agyon van integrálva minden az FC-n és láthatóan zavarja egymást néhány dolog. Nem mindegy, hogy egy iránytűt, giro szenzort, vagy akármilyen szenzort hova teszel, mitől, milyen messze van.
-
Geller72
veterán
Egy MP-nek ~3800mAh-s akkuja van, 3 cellán. A 3 cella már elég régi dolog, már akkor is az volt, amikor az MP kijött. Az EVO 2 ugyanilyet használ, csak 7100mAh-ban, így cirka 2x akkora akkuból +15 percet kihozni nem nagy durranás. De a 3S az már akkor is ciki manapság. 5S alatt gépet sem nagyon építünk, de inkább alapból 6S-re kéri mindenki. Nem csak agresszívabb a gép, hanem a repidőt is kitolja. Ugye egyszerű a matek:
3S-1300mAh = 3x1300mAh
6S-1300mAh=6x1300mAh
És nem csak 2x "erősebb" agresszívabb, gyorsabb lesz a drón, hanem ezt egy kicsit máshogy számolják. .Mielőtt még tömegben savazni kezditek a drónok követő funkcióit, azért kicsit gondoljatok bele, hogy programozói szemszögből hogyan kezelnéd le azt, hogy követ a drón, aztán te jobbra befutsz egy alacsony gyümölcsfa alá, és megállsz? Mégis miafszt kellene erre írni, milyen algo-t? . Vagy beszaladsz egy ház egyik ajtaján, a másikon meg ki. Bokrok, fák közt cikázol, ahol a drónnak esélye sincs követni, azonosítani, stb. Ez sokkal bonyolultabb ennél. Minden SW-t meg lehet szopatni. Ha egy drón nyílt terepen le tud követni, amikor egyedül vagyok, akár bicajjal, az nekem már elég, ennél többet nem várok el és szerintem nem is várható el jogosan. Egy komoly tárgykerülő rendszer szenzor szinten is komoly kihívás és összeg is. A sima vizuális szart sem ér,mert azt a legkönnyebb átverni. Ultrahangos kombinálva némi lidarral sokkal jobb, de minél nagyobb sebességnél minél nagyobb távolságot kell előre "letapogatnia", annál nagyobb teljesítményfelvétele van. Ami megint csak akku probléma lenne.
Akku. A Dji egy Phantom 4-nél is simén tudott volna már lazán 2x akkora akkut rápakolni, csak át kellett volna konfigolni a gépet. Mehettek volna rá másik mocik, nagyobb karokkal, lapátokkal, mert súlyban a gyári is baromi sokat elbírt, a másfeles pet palackos ásványvizet úgy vitte., mint a xart. Az meg ugye másfél kiló. Kis konfigmanipulációval még egyszer ekkora kapacítású akkuval olyan lazán tudna egy órát, mint a pinty. Alapkiépítésben is, csak nem lenne akkor ennyire fürge.
Apropó, Evo 2. mennyi is most az angol font? 212 font hozzá egy plusz akku. . A "sima Evo 2 8k-nak 1/2"-s a szenzora csak a pronak van 1"-os. Viszont az meg nem 8k-s. . És nem 48MP-es, hanem 20. Ki van ez találva itt is. .
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
7" felett már elég meggyőző. 6" alattiak is simán elviszik, de ott a repidőd nem lenne túl fényes. . Az a baj azzal, amit írsz, hogy nem csak repülni kell megtanulni (akár stab módban csak), hanem ugye az eksön kam képét nem igazán látod, csak amikor vágod. Így könnyen előfordulhat, hogy csak az aszfalt, vagy a kék ég marad az anyagodon. . Azt nagyon érezni kell, hogy mit akarsz filmezni, vagy azt a képet is ki kell raknod egy analóg VTX-re és akár egy másik szemcsin nézni. Vagy építesz egy szaros Dji HD FPV cuccost racerre és ennyi. .
Amúgy próbáltad már a géped FPV módban? . Ott fix a kamera, ott nem látod a propokat, igaz, fix gimball sincs. .
Egy 10"-os gépen, de már a 7"-on is kettes propokkal, 5-6 cellán van közel, vagy legalább annyi repidőd, mint a phantommal.
Azért nem szeretek szélben repülni, mert erős szélben mondjuk mész, tolod neki, aztán a fordulóban szépen elszámolod magad. Főleg hátszél utáni ráfordulásnál vannak meglepik, amikor oldalról megtol a korábbi hátszél. Ez fent, FS-ben (Free style) nem annyira zavaró (de, ott is szerintem) de lent, fák közt nyelezve, loop-ok közben elég szar tud lenni, amikor azt hiszed, hogy kiadja, mert kis szélben simán ki is adja, de komolyabb szélben betol a fakoronába pl. .
-
Geller72
veterán
válasz VANESSZA1 #5432 üzenetére
..ezt sokan benézik. 10m-en még alig lengedezik, van mondjuk 12-15 km/h-s szeled (írhatom m/s-ben is, de így könnyebb elképzelni. ) aztán alig 50m-en már a háromszorosa, ami kis gépeknél, főleg nem sport módban vicces tud lenni. 8Mint említettem is, sokaknak így megy el a mini RTH-ban másfele, mert az RTH sebessége a mininek (is) elég gyér, egy 30+-os szél el tudja tolni. A 40-50-es már simán elfújja másik irányba. És egy jelvesztéses RTH-nál már sok esetben bele sem tudsz nyúlni.
-
Geller72
veterán
Ez elég meredek, annak ellenére, hogy nem annak tűnik, de alacsony a magasság, sok a pozícióváltás (folyamatos ) és a fák, oszlopok elég sűrűn vannak. Ebbe bele kell rázódni. . Széles FOV-os kammal nagyon nem is kell erőlködnöd a kamerával, minden benne lesz. . De attól még acróznod tudni kell. . Beszéltük, Mobula 1s-en, max kettőn, kezdésnek bőven jó lesz. Meg a SIM. :9
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nem sport módban alig vánszorog 30 körül. Ezen a sebességen 20 méteren belül simán megáll. Sport módban azért is van ez a dolog offline, mert nem tudna megállni. Egyenes, előre haladó mozgás esetén.. Tehát ha csak úgy köbö repülsz előre, nem sport módban és főleg nem padlón, csak filmezgetsz, nem figyelsz és eléd ugrik egy fa, akkor meg fog állni. .
-
Geller72
veterán
500m (1500ft) AMSL a max. legter.hu is ok. Havonta újítani kellett eddig. Havi illetékkel, de a másodiknál már rugalmasabb, gyorsabb és nagyobb eséllyel sikeres, főleg, ha többször megkéred ugyanoda. Amit írsz, elég szürke, jogilag nem igazán ok, én sem biztos, hogy engedném az én engedélyemmel repülni a másikat, és én sem várnám el, inkább megkérném ugyanoda, csak más - nem ütköző - paraméterekkel. Ha így megkapod, akkor ugyanott már lehet egyezkedni és nem fogja senki mérőszalaggal mérni, hogy melyikőtök hány méteren van. Ennek része kell legyen az is, hogy kompromisszumra hajlamos egyén legyen a másik fél is. Ilyet is csináltunk már, ebben az esetben természetesen be lehet osztani a légteret szerintem is, mármint időben pl. Akkor van cumi, ha ő kért egy amolyan fullosat, ahol eleve nullától max magasságot adott meg. Ez azért cumi, mert akkor te már nem kapod meg, mert nem tudsz mit megadni, azaz ütközik a kettőtök légtere.
Arra is figyelj, hogy a jogszabály megkülönböztet sport, és magán, illetve ettől eltérő jelleget is. Pontosabban:
"A sport, valamint magáncélú felhasználástól eltérő tevékenység esetében a pilóta nélküli légijárművel végzett tevékenységet be kell jelenteni a légiközlekedési hatóságnak, a bejelentéséhez szükséges formanyomtatvány elérhető a letöltések menüpontban. A tevékenység bejelentését elektronikus úton érdemes megtenni, a nyomtatványt és a kapcsolódó igazolásokat a rpas@itm.gov.hu e-mail címre kell beküldeni."
Azaz ha céges lesz a project és eleve céges géppel vagy bereggelve tagságiban, akkor ezek is kelleni fognak. Még annyi, hogy ha a legter.hu-n igényled, akkor az ügyintézést 33 nappal előtte minimum kezd meg és készíts elő 15k-t.
Annyi még, hogy én ugyan ilyet még nem kértem, de elviekben a korlátozott légtérben is lehet/tudnak engedélyt intézni, azaz könnyen lehet, hogy megosztottan is repülhettek, ha ezt valaki "lezsírozza". Én mindenképpen írnék nekik egy mailt, és konkrétan rákérdeznék a dologra.
-
Geller72
veterán
Én magánszemélyként vagyok tag. Így tulajdonképpen az éves tagdíjat és az éves bizti díjat utalom a két eltérő számlaszámra.
A két jogállás tulajdonképpen abban különbözik, hogy a pártoló tag szinte csak egy jelképes valami, ami semmi mást nem tesz lehetővé, mint hogy igazolod, hogy te egy csoport tagja vagy hivatalosan. Ez ott számít, ahol feltételhez szabnak bizonyos dolgokat, például tagságot egy ilyen jellegű csoportban/egyesületben. (Pl. Bizti.)
Vannak minimális jogaid, de a tagsági díjad is kevesebb (fele), mint a rendes tagnak és jellemzően kevesebb szolgáltatást vehetsz esetleg igénybe, kevesebb jogod van az egyesület ügymenetében, jogilag nincs annyi jogod, mint a rendes tagnak. Tisztségre nem választható, szavazati joga nincs.
Ha érdekelnek az egyesület dolgai, legyél rendes tag, ha csak alibinek kell, akkor maradhatsz pártoló tag is. Kb. ennyi a lényege.
A biztosítási összeg mindkét esetben ugyanannyi.Még valami!! Ha most kötsz biztit idén először, akkor természetesen időarányosan kell befizetned.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
2020 május 30-tól változik az eseti légtér igénylésének rendje!!
Tájékoztatást adott ki a Honvédelmi Minisztérium, hogy a korábbi tájékoztatásnak megfelelően – a katonai légügyi hatósághoz benyújtott, eseti légtér kijelölésére irányuló kérelmek vonatkozásában az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogrammal kitölthető űrlapot vezetett be. Az elektronikus űrlap bevezetésével egyidejűleg változott a postai úton benyújtható űrlap is.
A nyomtatványok a HM Állami Légügyi Főosztály weboldalának Dokumentumok aloldalán érhetőek el, az elektronikus űrlap innen**, a postai úton benyújtható kérelem innen tölthető le.
Az elektronikus űrlap beépített kitöltési útmutatóval nem rendelkezik, az külön dokumentumként innen tölthető le, mely egyidejűleg a postai úton benyújtható kérelem kitöltési útmutatója is.
Az ÁNYK keretprogrammal* (letölthető innen) kitöltött kérelem elektronikus úton a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (központi rendszer, KR) útján nyújtható be a katonai légügyi hatósághoz, melyhez Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz (KÜNY) kapcsolódó (korábbi elnevezésén Ügyfélkapus) tárhely, Hivatali Kapu, illetve Cégkapu szükséges. Az eseti légtér kijelölésére irányuló kérelem a hatóság elektronikus levelezési (e-mail) címére alapesetben nem nyújtható be. A minimálisan előírt 30 nap helyett javasolt a kérelmet 45-60 nappal a tervezett igénybevétel előtt benyújtani. Az indokolatlanul korán benyújtott kérelmeket azonban a hatóság elutasíthatja, ha a kérelmezett légtér-igénybevétel légiközlekedésre gyakorolt hatása nem állapítható meg. Elektronikusan benyújtott kérelem esetében a benyújtás ideje a Honvédelmi Minisztérium által küldött Befogadási értesítőben megadott befogadás napja. Postai úton benyújtott kérelem esetén a benyújtás ideje a Honvédelmi Minisztériumhoz történő beérkezés napja.
* Amennyiben a gépen nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő, akkor először telepíteni kell a JAVA futtatókörnyezetet(külső hivatkozás).
** A cikk publikálását követően frissült az elektronikus űrlap 2020.05.05-én, a link már erre hivatkozik -
Geller72
veterán
..Az is elég vicc, hogy az USA/FCC Air2-ben van ADS-B szenzor, de az EC(C)-ben nincs. Írhatnám, hogy addig jó, amíg nem tudják a gépem helyzetét, de az a helyzet, hogy Angliában már most van/lesz ebből kavarc, ugyanis azokat a gépeket, amikben nincs ilyen szenzor, még két évig lehet használni, aztán egyáltalán nem. Ráadásul jött be még egy csavar, avgyis pár napon belül jön, aminek hatására a mini pont ezért már nem fog abban a kategban maradni, amiben van, átkerül egy másikba, ami sokkal macerásabb lesz és kisebb összegben fogadni mernék rá, hogy dömping szerűen elárasztják majd az ebay-t a minik 1-2 hónapon belül. Így aki venni akar, az várjon még egy kicsit, aki meg eladni, az inkább most adja el, mert az itthoni piac is telítődni fog a kinti gépekkel szerintem. Ennek folyományaként az Air 2-t sem érdemes megvenni kint, mert két év múlva az is kuka lesz, de már most azzal is lesz reg-es szopás ugyanattól a pillanattól, mint a mininek. Arra is tippelni tudnék, hogy amikor majd eljön az a két év, mennyi egyéb Dji gép lesz rogyásig eladó náluk. Tulajdonképpen az összes. Már most megkezdték az USA modellek beszerzését egy csomóan, mert ezzel még megússzák a dolgot. Én csak attól tartok, hogy ezt a szart mi is át fogjuk venni. Már 2015-ben volt róla szó, szal nem lennék meglepve.
-
Geller72
veterán
válasz AuraSync #5542 üzenetére
Tavaly (szerintem már itt írtam erről) repültem totál tisztán, engedéllyel, ráadásul ott, ahol szinte egész évben van engedélyem repülni. Egy domb tetején lakom, kimentem pár száz méterrel kijjebb a házaktól, és felszálltam. Elmentem kb 2 km-re (végig volt rálátásom is a gépre) és már jöttem visszafele RTH-val, amikor a hátam mögül megjelent egy négy turbinás, propos katonai szállítógép, egy kurva nagy, párhuzamosan az én repülési irányomra. Azt láttam, hogy baj nem lesz, de nagyon durva volt, hogy tulajdonképpen alattam repült, azaz én mondjuk a domb tetején álltam 330m-en, a katonai gép meg a domb derekánál, kb 200-on, lent a patak medre felett, de részben már a domb oldalához közel. Tőlem balra lehetett kb 200m-re, és alattam. ..Azaz az én légteremben. . Ok, nem sok vizet zavartam volna neki, ha összekoppannak. . De akkor is durva. Hogy a napnyugtakor 20 méteren felbukkanó duplafedeles szúnyogírtókról már ne is beszéljek. A főúttól sem vagyunk annyira messze, bár itt nem is a távolság a lényeg, hanem van egy szakasz, ahol oltári sok a baleset és felettünk repül el mindig a mentőheli, ha kérnek a helyszínre. Szal észnél kell lenni.
-
Geller72
veterán
Nekem nem gond, engem nem zavarna, ha ezzel mondjuk nem kellene szarakodni 30 napokat előtte, hanem indítanék egy appot és csókolom. Meg persze utalok, mert ingyen nem lesz semmi ezután sem. . A szenzoros dolog itt is kötelező lesz előbb, vagy utóbb, ezzel kapcsolatban nincsenek kétségeim..
-
Geller72
veterán
válasz lionshamlet #5645 üzenetére
..Ez nem igazán ebbe a topicba tartozik. Van külön topicja, pls. ott. .
-
Geller72
veterán
..Ez az egész fototechnika lényege. Minél kisebb a rekeszidőd (vagy a framerata-d) annál több fényre van szükség. Az éjszakai fényképfelvételek is akkor világosabbak, ha hosszú záridővel készül. Ebben nincs újdonság, de te azért látod, mert a cucc erre sokkal érzékenyebb. Én a Mininél éreztem nagyon, ott nagyon kevés volt az optika. Egy komolyabb holminál nem érzed, mert erre a szintre esetleg nem jut el. Nem kerül határértékre..
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Optimális körülmények esetén (ilyen nincs, de tegyük fel hogy van) nincs korlátja nagyon a dolognak. A kefe nélküli motoroknak pont ez a lényege. Járt nálam olyan gép, amiben 47 óra repidő volt, és ez már a harmadik gazdánál került csak bele. 3 éves volt a gép. Amiknál ennél sokkal többet is beleraknak egy gépbe.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A