Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
Üdv a leendő DJI topicban. Azért szeretném ezt a különálló topicot létrehozni, mert bár a Drón topicot is én hoztam létre, az a topic is, valamint a quadkopteres mély víz topic is messze van ettől és szeretném, ha ez kapna egy önálló, külön topicot. A drón topicban többnyire raceres és azzal kapcsolatos kérdések vannak, ez a márka és ez a platform élesen elkülönül mind a két topictól. Ahogy a számítógépek alkatrészei, részegységei közt is óriási különbségek vannak, itt is. A kameraplatform és az ehhez kapcsolódó kérdések egy külön topicot igényelnek szerintem. Arról a nem elhanyagolható tényről nem is beszélve, hogy a DJI-nak már egész komoly típusflottája van. Remélem, a topic megmarad. Ha jóváhagyásra kerül ez a topic, elkezdeném az 1-es hsz összeállítását a témában. Mivel a cégnek nagy gépei vannak többnyire, hatványozottan aktuális rájuk és ránk nézve is a törvényi keretek megtárgyalása, ami a topic 1-es hsz részébe is bekerülne. Szintén itt fogunk kitérni arra, hogy a jogszabályokon kívül milyen megelőző intézkedésekre, formanyomtatványokra van szükség a légtér szabályos használatához, itt külön kiemelve az eseti légtér használatot, valamint a DOE, mint egyesület szerepét ebben. Megtárgyalnánk a felelősségbiztosítás mikéntjét is, valamint megpróbálunk másik társaságot bevonni ebbe. Azért nem a DJI drón címet adtam a topicnak, mert a cég nem csak kizárólag drónokat forgalmaz. Éppen ezért a topic keretein belül minden termékükkel kapcsolatos problémát fel lehet vetni.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Ok, megkaptuk a szabad jelzést. Ezúton is köszönöm. .
Első lépésben az egyes hsz-hez gyűjtenék pár dolgot. Akinek van esetleg a birtokában magyar nyelvű használati utasítás, vagy bármi, aminek más hasznát veheti, az kérem vagy linkelje be, vagy küldje el nekem, és én felrakom megosztva, belinkelve ide. Nekem kimondottan egy P4-es magyar nyelvű használatira lenne szükségem. Ha valaki ki tudna segíteni, megköszönném. -
Geller72
veterán
Rendeltem P4-hez KARBON propokat BG-ről.Naná, hogy sima plasztikot küldtek. Megreklamálom, hátha. Amúgy valamiért annak ellenére, hogy szinte megegyezik a gyárival, sport módban mégis gyorsabb a végsebessége 5 km/h-val. Érdekes..
-
Geller72
veterán
Kameraplatform helyes használata - nem kezdő szint. .
A sztori röviden:
"“A fény haldoklása” címmel készített különleges 4 és fél perces videót Ian Montgomery fotós, légi videós, drónpilóta és Phil Pastuhov légi operatőr. Montgomery rövidfilmötlete annyi volt, hogy vigyenek ki a sivatagba nagy fényerejű lámpákat és filmezzenek – de mindezt felülről, drónokkal. Az egyszerű ötletből nagyszerű filmetűd született.
A felvételeket két drónnal készítették: az egyikre, egy Alta 8 drónra
(csupaszon alapára 17.495 USD. 8 moci, 18"-os propok) összesen 150 000 lumen fényerejű ledlámpás reflektorokat szerelt Daniel Riley (Startus Led), a videót pedig egy 24 megapixeles Zenmuse X7 6K Super 35mm kamerával fölszerelt DJI Inspire 2 (Ez naon olcsó a másikhoz képest, 3.000 USD-ről indul) drónnal forgatták.A felszereléssel az arizonai Paria kanyon kősivatagába, a kietlenségében is gyönyörű White Pocket szikláihoz mentek, és a legnagyobb éjszakai sötétség közepén fölszálltak a drónokkal. “A célunk az volt, hogy olyan látványt rögzítsünk, ami összezavarja a néző méretarány- és perspektívaérzetét. Szerintünk ez elég jól sikerült” - mondta Montgomery"
-
Geller72
veterán
Általánosságban elmondható, hogy a Mavic kamerája elmarad a kívánt szinttől. Én magam is ezért vettem inkább P4-et. A Mavicen túladtam kb 2 hét után. (vagy még annyi sem). Összességében az is elmondható, hogy a neten lévő videók igazából 1080p/25 FPS-el készültek, ami BIZTOS, hogy kevés bármelyik gépnek a kamerájához. Az sem mindegy, hogy sport módban, sokkal agilisebben fordulsz, vagy másik - olyan repülési módban, ahol mind a sebesség, mint a reakciók sokkal finomabbak. Én alapvetően ha felvételt készítek, maximum P (pozició) módban teszem, sport módban csak a repülési elemzésekhez szükséges videókat készítem, későbbi tanulmányozásra. És 1080p/50 fps alatt nem állítok felvételt. Ehhez már valóban jó micro sd kari kell, sokan itt véreznek el, ezért szaggat a felvétel, vagy szakad meg. Célszerű a 80mb/sec-es karik használata, és a magasabb felbontás beállítása. 4k-hoz a legtöbb, uhs1-es kártya el fog vérezni. A P4-hez is használható olyan üzemmód, amivel a mozgást sokkal jobban, finomabban lehet elvégezni, ezáltal a felvételeid látványosan jobbak lesznek. Nem beszélve arról, hogy a mozgásból adódó, hirtelen fényváltozásokat egy gyorsabban mozgó kameramozgással, vagy drón mozgással sokkal kevésbé fogsz tudni kezelni. Ha komolyabb videózással akarsz foglalkozni, a Mavicot el lehet felejteni. Ez nem azt jelenti, hogy az rossz lenne, csupán azt, hogy egyáltalán nem ilyen felhasználásra szánták.
-
Geller72
veterán
Tegnap kirepültem 3 akkut a P4-el. "P"-ben indultam el, elmentem párom nagymamájának házához, kb 1.7 km, nézelődtem, aztán olyan 70%-os akkuval elindultam visszafele. Átkapcsoltam sport módba, hogy ne tököljek, majd nyomtam egy RTH-t. Gondoltam, ha majd fölém ér, úgy is észreveszem, aztán átveszem és repülöm másfelé. ~230m magasan lehettem, mert voltak közben dombok és más tereptárgyak is. Eltelt vagy 3 perc és nem jött a gép. Annyi idő alatt már ugye bőven vissza kellett volna érni, akár 2x is. Felvettem a szemüveget és látom ám, hogy laig vonszolja a seggét, "huszon"-al jön visszafele. Igaz, tetemes szembe szél volt, de sport módban ezt nagyon nem is kellett volna megéreznie. Egyértelmű volt, hogy nem sport módban, vagyis annak megfelelő sebességgel jön, akku 49%, magasság még mindig 223m. Lassal fölém ért, átvettem, és padlón kezdtem lehozni. Vagyis szerettem volna, mert lefele is olyan tetűn jött, hogy azon kezdtem aggódni, mielőtt leér, elfogy a szufla és leesik nekem 50-ről. A lényeg, hogy nagy neccesen, már sikítva de lejött. Én voltam a hülye. A kamera tartót nem szoktam levenni, csak megfordítani és kitolni a szélére. Most nem fordítottam meg, csak hátrébb toltam, aminek a következményeként valószínűleg beleért a szenzorok látóterébe és ezért volt az a tetű mozgása. Az ütő majd megállt bennem. Ennyit a figyelmetlenségről. . Levettem és a másik akkuval már hasított is. Amúgy van valakinek gyári Dji szemüvege? Lenne kérdésem vele kapcsolatban.
-
Geller72
veterán
Engem az lassított (szerintem) hogy annak ellenére, hogy sport módban nem foglalkozik a szenzorokkal, valamennyire ezek szerint mégis számít, ha letakarod valamivel, ahogy nekem sikerült. RTH nélkül sem gyorsult, ha átkapcsoltam sport módba. Az RTH-t még P módban nyomtam, ha jól rémlik és menet közben löktem át sport módba. Ez normál repülésnél ha manuálisan irányítom, ott átkapcsol és onnan sport módban megy tovább.
Mivel nem lett gyorsabb akkor sem, amikor átkapcsoltam sport módba, kérdés, hogy egyáltalán engedte e a sport módot? Mert ez ugye nem derült ki, a sebesség nem változott annak ellenére, hogy a kapcsoló S állásban volt. Amikor már felettem volt is, és lefele jött volna, akkor is tetű lassú volt, kb 0.3-0.5 m/s-el jött lefele max.Visszakérdezek:
-Ha sport módban repülsz és a terepviszonyok miatt jelet vesztel, akkor nem jön haza a gép, mert sport módban nincs szerinted RTH? . Még ha failsafe is, akkor is egy RTH.Itt van egy faja RTH leírás, de azt a részt pont nem említi, amire mi kíváncsiak vagyunk. Viszont másnak jól jöhet.
Annyi, hogy nekem Sport módban, RTH-nál nem tököl a leszállással, hanem lejön, mint a kő. . Biztonságos helyen lehet, hogy ezt fogom használni. Ahol van helyem és nincs semmi útban.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nagyon ritkán használom a Dji GO-t, csak ha néha napján tablettel repülök, szemüveggel meg a litchi-t használom.
A 72 km/h-ban persze én sem vagyok biztos, de szerintem sport módban gyorsabban jön haza. De ezt majd leteszteljük jobb idő esetén. Elküldöm 500 méterre és az rth megnyomása után mindkét esetben mérem, hogy mennyi idő alatt jön haza, valamint nézem a sebességét is.
A phantompilots-on kielemzik ezt. Ott ezt írják:
Azaz elvileg lehetséges a max sebesség, azonban nem biztos, hogy ezt használja sport módban, mindenesetre kikapcsolt szenzorokkal elméletileg gyorsabban jön haza. Én P módban sem néztem az RTH sebességélt, de ezután azt is megnézem, mert a régi sebességhatárok a P4 előtti gépekre vonatkoztak, és azt tudom, hogy a P4-nek mások a beállított értékei, mint a P3-ig volt.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Nem fele. De ezt már szerintem megbeszéltük. A Mavic 30% kedvezménnyel volt BG-n alig 700 euro. A spark ~600 mínusz a 6% kedvezmény, vagy a BNF-ben, (amit sokat RTF-ként adnak, mert az igaz, hogy ready to fly már úgy is, de attól az még nem a rendes RTF) 440 euro - 6%.
Ami nagyon nem a fele. A rep idő az majdnem az. De szerintem ezt te már eldöntötted. .
-
Geller72
veterán
Sparkot itthon (Fly More combo) 189k-ért, Mavicot, szintén ilyen felállásban 360-ért már kapsz. Igen, ha akarsz, erre igénybe veszel care-t. Az, hogy melyiket akarod, szerintem főképp ízlés kérdése, mert technikailag nem nagyon van miről beszélni.
Szerintem:
Spark:
Pro:
-Kicsi, tényleg és kompakt mindenben. Szállítás, etc.
-Új technika, sok minden új, szoftveresen még csak ezután jön vagy épp most jelent meg hozzá.
-Relative olcsó. Azaz ebben az árban ilyen méretben, ilyen tudással csak pár gép van, ami pariban van vele. De van.Kontra:
-Relative kis rep idő, emiatt szűk rep idő, sok akku kellhet huzamosabb filmezéshez/szelfizéshez
-Kicsi range, ami lehet, hogy a legtöbb embernek elég, de kisebb, mint a Mavicnak. Akinek ez számít, annak hátrány. Akinek az elvi 2km elég, annak ezzel nem lesz gondja. De a kisebb range terepen is szűkebb keresztmetszetet ad
A bruttó 15 perc rep idő, az maximum 10 perc lesz nettó. Mire felszállsz, beállítod, mit hogyan csináljon, és időben lehozod, a kettő közt max 10 perc van. Ez lehet, hogy elég lesz egy Downhill, vagy bármi más rövidebb filmezéshez, de nagyjából ennyire lehet vele tervezni. És éppen ezért több akku kellhet, ami megdrágítja végső soron a gép vásárlását.
-"Csak" FHD 30 FPS, ami viszont a legtöbb embernek otthonra elég lehet. Technikailag szerintem elég lehet, de 2018 derekán szerintem illett volna egy 4K képes kamera bele.
-2 tengelyes gimball, ami csak a mavichoz és a többi 3 tengelyes gimballal ellátott gépekhez viszonyítva lehet hátrány, normál felhasználásra nem igazán gond. De számolni kell vele, ha különbségeket sorolunk fel.Mavic:
Pro:
-Ő is kicsire összepakolható, jól hordozható
-Nagy range
-Hosszú repidő (relative, a sparkhoz viszonyítva nettóban a duplája)
-Egyre barátságosabb lesz az ára
-Gyors és halk is
-Jobb kameraKontra:
-Drága még mindig
-Szerkezetileg hagy némi kívánnivalót maga után. Kérdés, hogy a 137652164317523765. ki-be nyitogatást hogyan viseli a technika
-Kamerája csak a sparkhoz viszonyítva jobb, amúgy egy P4-hez képest alulmarad.Hasonlítgathatjuk sokáig, de ebben igaza volt Jackal_ -nak. A két gép célközönsége nem minden esetben ugyanaz.
Gyanítom, hogy a leendő vevők közül sokan olyanok lesznek, akik már egy meglévő Dji drón mellé veszik, mondjuk egy Phantom mellé. -
Geller72
veterán
1099 euro a p4 pro a gb-n. Obsidian szinben raadasul.
-
Geller72
veterán
Viszont a BG-n most 10% akció van a DJI kiegészítőkre. DJI10 a kód.
-
Geller72
veterán
Dji bejelentés holnap.
-
Geller72
veterán
. Igazából az intelligens akkuk azért (is) azok, mert ha feltöltött állapotban rakod el, akkor szépen merítik magukat a tároló helyen. A user manual szerint 75%-ra. Én nem szoktam lemeríteni őket, ha elrakom. És amikor előveszem, valóban kb olyan szinten vannak. Azaz merítik magukat. Én így tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Teréz Atya #56 üzenetére
Ha ez 1000 dodó most, akkor szerintem jobb vétel volt a Mavic Pro amikor akcióban 700 körül volt. Ugye, nincs ocusync.. Az airnál.Nézegetem a "kicsiket", én megvárom a Walkera Peri-t is, és megnézem magamnak a Sparkot közelebbről. Aztán döntök, mi legyen a P4 mellé még, ami kisebb, és elég legtöbbször.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz #14121216 #55 üzenetére
Itt van a p3-ak/p4 alap összehasonlítása..
Szépen le vannak írva a különbségek. Akár el is mentheted az oldalt. -
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #65 üzenetére
"Ha jól tudom végleges dróntörvény még nincs, okostelefonos repülésbejelentő alkalmazás még nincs, és úgy általában semmi sincs"
-Rosszul tudod. Minden van. Illetve ami itt nincs, na az nincs. .
-
Geller72
veterán
"Nem vagyok meggyőződve, hogy több mint 1 óra repülési idő után el tudnék állni a vásárlástól.
Így már azért erősen használtnak minősül."-Én meg nem gondolom azt, hogy bármi alapján visszaküldhetném, ha pont nem a használat miatti tapasztalat okán. Ha nem használod, nem próbálod ki, soha nem derül ki, hogy szar.
Nekem P4 van. Ha hosszabb ideig nem repülök vele, minden kalibrációt végigcsinálok. Ha rendszeresen repülök, akkor is megnézem a Dji go-ban, hogy milyen értékeken vannak ezek a kalibrációk. A legtöbbször, a drón indítását követően (mondjuk ki, mindig) imu automatikus kalibráció és melegítés zajlik nálam is, ezt én mindig végigvárom, mert van amikor gondja van. Amúgy is jobb várni 1-2 percet a felszállással, mert ugye többek közt ilyenkor menti el a rendszer a home pointot. Ez ugye az RTH-hoz is kell.
A hatótávról annyit, hogy azért legyünk azzal tisztában, hogy ahogy a wifi is működik, azok a korlátok itt is megvannak, tehát ahogy a Dji is írja a manuálokban, a maximális, vagy azt megközelítő értékek olyan helyen értendőek, ahol totális fizikai ráláthatóság van, sík terepen. Nálam a P4 is szokott már pár szár méter után köhögni, ha légvonalban köztünk van 3 tömésfalas házikó. Ez azt hiszem érthető. ha egy katlanba akarok leereszkedni, ami közt és köztem egy domb van, akkor várható is a probléma mínusz métereken. Ha sokat vagyunk ilyen helyen és rá vagyunk kényszerítve az ehhez hasonló munkákra,m és/vagy csak fel akarunk készülni a hasonló problémákra, nem árt range extendert venni. Minden más esetben alaposan ki kell választani a repülési helyet. Mondjuk azt amúgy is, mert egy távvezeték igen kellemetlen lehet, amit nem vettünk észre. A gépek minden útvonalat el tudnak (és alapból azt hiszem el is mentenek) menteni, tehát meg lehet azt csinálni, hogy lerepülöd úgy ahogy szeretnéd, de csak a repülésre figyelsz, a tereptárgyakra, arra, hogy a jelek jók e, valamint a perspektívát a későbbiek miatt, majd ezt a repülést újra lerepülteted a géppel, de ekkor már ráérsz te csak a kamerával foglalkozni, a gép magától végigmegy pont ott és pont ugyanúgy a repülési útvonalon, mint előtte. És ezt akármikor le tudod vele repültetni. Évekkel később is, csak meglegyen az a mentés. Nagy magasságban, jó terepviszonyok közt tudja a drón azt, amit állítanak róla, meg úgy általában amit az akku a repülési idő alatt kibír. .Hiába menne messzebb, magasabbra, ha az akkud szab neki határt. Szerintem.
Én örülök, hogy jönnek az új infók a Spark és az Air eszközökről, mert ezekről még nem nagyon vannak tapasztalatok. Én is filózok egy kicsin a nagy mellé..
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #67 üzenetére
Pedig ott van. A főcímeket nézd az oldalon..
-
Geller72
veterán
Nekem a p4 1080p-ben alacsony fps-el akadozó képet ad fordulásokkor, jellemzően amikor kicsit gyorsabban fordulok. Filmezés közben nem szoktam, ez tesztelés volt, de nekem komolyabb fps alatt használhatatlannak tűnt. Nem tudom, hogynezt a sparkban hogyan oldották meg, ha megoldották.
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #83 üzenetére
Viszont a lényeg benne van. Az Air egy zsákutca annak, aki egy Mavicet akart kisebb kiszerelésben. 100 méteres sugarú körben magunkat filmezgetni hobbiból, erre való. Ha erre szánták ok. De ne 4 kilométerezzünk vele itt, EU-ban. A wifi alapu jeltovábbítás nem alternatíva.
-
Geller72
veterán
Szerintem jól gondolkodsz. Legalábbis én is így tennék a helyedben. Egy P3 Pro/adv jó választás, ha olcsón hozzájutsz. Hogy mennyit bír egy P3 azt nem tudom neked megmondani, de szerintem nem sokan vannak, akik igen. Használattól is függ. Attól is, hogy aki eddig használta, az hogyan, mennyit használta. Odaverte e, vagy nem. Ha azt vesszük alapul, hogy egy gondos gazdája volt, aki csak azért adja el, mert egy újabb típust akar venni, akkor igazából nem sok félni valód van. A motorok sokat bírnak és ha egy netán a levegőbe megy tönkre több száz méter magasan, ott nem a motor lesz a legdrágább elem. . De ettől nem szabad félni, nem szabad félelemben repülni csak ezért. Viszont számolni kell ezzel is. Ha leesik, összetörik, akkor bizony zsebbe kell nyúlni. Ha a belső elektronikának nincs baja, ezt jó eséllyel otthon is meg lehet csinálni, burkolatok, elemek, komplett házak kaphatóak, motor is. A motor nincs 20 euró darabja, de mondom, nem ez a tétel egy ilyen esetben. Kezdetben mindenképpen azt javaslom, hogy amíg megtanulsz bízni a gépben, addig ne repülj messzebb. Szerintem nem is fogsz, pont ezért, mert még nem bízol majd benne. De fogsz. Ezek jó gépek és szerintem nagyon könnyen meg lehet tanulni velük repülni még egy kezdőnek is. Pont azért, mert az asszisztenciája nagyon jól meg van csinálva. Itt ha elengeded és nem csinálsz semmit, akkor ott marad, ahol hagytad. . Ráérsz a kamerával matatni, megtanulni azon mit-hogy. Ami viszont tétel lesz és ezzel számolj, az akkuk. Ha jól karban voltak tartva, sokat bírnak, de végesek és reatíve drágák. Nagyjából 30 ezer forint egy új, erre azért készülj. És szerintem a 3 a minimum darabszám ahhoz, hogy elindulj vele akárhova is. Nem árt ha van egy HUB-od, amivel akár hármat is tudsz tölteni anélkül, hogy cserélgetned kellene. Arra is figyelj, hogy a HUB-ok közül a legtöbb olyan, hogy nem egyszerre tölti az akkukat, hanem egymás után. Tehát szerintem egy jó döntés egy használt P3 Pro. Amikor én vettem a gépet, nem kellett sok idő hogy rájöjjek arra, hogy sokkal előbb már ezt kellett volna vennem, a szinteket átugrálva. Persze mellette más típusú gépeim is vannak, de erre a kameraplatformra ez az állítás az igaz. Lesznek járulékos kiadásaid, de sok olyan lesz, ami bármelyik típushoz amúgy is lenne. Sok sikert a géphez.
-
Geller72
veterán
válasz bLaCkDoGoNe #87 üzenetére
Nem hiszem, hogy jobban értenék akármihez is, ez szimplán csak az én véleményem. Ahogy te is leírtad, az EU-s szabvány miatt nem fog tudni 2km-t szerintem soha ez a holmi, és mindketten tudjuk, hogy az is ritka lesz, hogy egy platón filmezd magad, ne pedig valamilyen szintű kombinált szintkülönbségű, tereptárgyakkal megtűzdelt terepen. Az eddigi beszámolókból nekem sokkal inkább az jön le, hogy az Air nagyjából 250m-ig jó. Lehet, hogy az Alföldön, azaz sík terepen ez több, de mint említettem is, ilyen terep igen ritka. Ha ez a cucc úgy viselkedik, mint egy WIFI, akkor annyit is tud, mint a wifi. Azaz szereti/megköveteli a fizikai ráláthatóságot. Én speciel nem mennék vele domb mögé, mert azt még a P4 is nehezen viseli.
"Soha nem állította a DJI, hogy 4 kilométert tudna az EU-ban."
-Ahogy én sem állítottam, hogy a Dji ezt állítja. . Én ezt mondtam:
"De ne 4 kilométerezzünk vele itt, EU-ban."
A kettő nem ugyanaz. Viszont a bazi nagy reklámszlogenek közt nem mindenhol (van ahol?) olvashatod azt, hogy az EU-ban sokkal kisebb hatótávval üzemeltethetsz bármit, ami freki alapú kommunikációt használ. Annyi van a dji oldalán, hogy az új blablabla 4km és jelölve egy megjegyzés heteske a csücsökbe, amit ha megtalálsz az oldal alján, akkor ez van benne: "Unobstructed, free of interference, when FCC compliant. The max transmission distance is 2 km when CE compliant." De ez is szinte csak a gyártói oldalon. Forgalmazói oldalon ez van, ami neked, meg nekem lehet hogy mond valamit, de egy átlag felhasználónak, akinek ez lesz az első gépe, vagy ha nem is az első, de semmit nem mondanak neki ezek az adatok, mert nem az van odaírva világosan, hogy HATÓTÁV ennyi és ennyi, ilyen és ilyen körülmények közt.A panoráma képe egy vicc.
1000 dodó az a kiszerelés, ami szerintem kezdő szettként használható. Ez nálunk 1000 euró felett van inkább, jellemzően 325.000 forintot kérnek érte a magyar kereskedők. Ami megint egy vicc. A Mavic szerintem nem olyan nagy, hogy egy hátitatyóba, -persze nem egy 10 literesbe, hanem normális túra hátizsákba - ne férne bele.
Én személy szerint nagyon várom a tavaszt, mert ahogy olvasgatom a híreket, igen komoly év lesz ez. Mindenképpen várandós a Mavic 2 és az új Phantom is. Persze valószínűleg horror áron lesznek, de mint újdonság várom már. Nem gondolom, hogy ez a csend, ami van körülöttük ne takarna valami nagyobb technológiai lépést.
Én is szeretnék valami kisebbet a P4 mellé, ha nem akarok komolyabb dolgot és/vagy nem akarok sokat repülni, sok cuccot vinni, valamint elég az a tudás esetleg, amit a kis gépek is tudnak. Nem csak ezt a Dji vonalat nézem, van most pár drón, ami benne van a szórásban. Tudásban is felveszik a versenyt, és árban sokkal kellemesebb szegmensben tartózkodnak. . P4 árat nem szánok egy ilyenre. Viszont lesznek gépek 400 euro körül is, nagyjából Spark nagyságban, Air tudásban.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Éjszaka pont ezért nem repülünk. Mert ha elbukja a műholdakat, a vizuális módban még tud mit csinálni, de ha az sem marad, akkor van a baj. Írja is a user manual, hogy alacsony fény esetén (meghatározott értékek vannak) ne repüljünk. Főleg nem olyan helyen, ahol még nagyobb lehet a baj annál, mint hogy leesik a gép. Érdekes, hogy te mondod, hogy félted a géped, de mégis így repülsz vele.. Szerintem én nem féltem, de igen ritkán jut eszembe rossz fényviszonyok közt elővenni.
-
Geller72
veterán
válasz kisbancsa #108 üzenetére
Merthogy? Mert ha olvastál volna, akkor azt is olvashattad, hogy amennyiben valamilyen okból (zavarásból, vagy bármi) megszűnik a GPS jel, akkor onnan tisztán vizuális alapon tájékozódik tovább. Ha ez is valami miatt meghiúsul, tehát mondjuk a fényviszonyok nem ideálisak ehhez, olyan a terep mintázata, színe, ami alapján nem tud viszonyítani, akkor a te kezedbe adja az irányítást. Erre mondom azt, hogy az ilyen esetekre nincs/nem lesz gyakorlatod, hogy mondjuk manuálba hogyan old meg. Egy akármilyen kis gép, egy 3 ezer forintos is megtanít a legalapabb mozgásokra és azok koordinációira. Ha sodródik, mit csinálj. Legtöbben teljesen leblokkolnak, ha a gép megfordul és az előre nem előre a jobbra nem jobbra lesz tovább. Ez addig nem tűnik nehéznek és indokoltnak, amíg egyszer el nem veszt minden jelet a gép. Tudom, ilyen extrém helyzetek ritkák, de vannak. És ha nem készülsz fel, akkor lesz a probléma. Ha majd a tablet kijelzőjén csak a kis zöld nyilacskát látod, képet meg nem. Nem nehéz feladat megoldani, de aki még nem csinálta, az pánikba esik legtöbbször. Persze azt teszel, amit akarsz, és nekem is mindegy, én tényleg csak azt szeretném, ha nem egyel több hír lenne az esti híradóban.. Mert az mindenkinek rossz. Bőven elég szar a megítélése ennek a hobbinak/munkának is.
-
Geller72
veterán
válasz kleinguru #138 üzenetére
-Gondolom tudod, hogy ez nem úgy megy, hogy akárhol és akármikor repkedhetsz, főleg lakott területen, emberek, házak, utak közt/felett. Ennek nagyon komolyan szabályzott keretei vannak. Ha ennek nem teszel eleget, nagyon megütheted a bokád és egy véglegesen elkobzott drónra (sem) nincs biztosítás..
-Ilyenre és úgy általában - az egy kicsit komolyabb minőségű filmezésre - a mavic szerintem nem jó, sőt ha a minőséget nézem, szerintem alkalmatlan.
-Ahol egy P4 még simán probléma nélkül megoldja a súlyából fakadóan a felvételt, és itt mondjuk egy széllökésekkel tarkított környezeti változót nézek, a mavic ott már nem feltétlenül jó választás. Repidőben is jobb a P4. A Mavic valós repideje, mondjuk lebegés esetén 20 perc körüli és akkor nem 20%-on leszel már. Hanem ott már annak annyi. A P4 alapból többet tud, a pro akkuja 30 perc, de nettó 25 biztosan. Igen, tudom, hogy a mavic is jött ki ráncfelvarrottan nagyobb repidővel, platinum néven (másik propokkal, amiket jobban optimalizáltak) de ilyen feladatra én nem venném meg. Kifutó széria az egész mavic line, még ilyen-olyan néven kiadtak belőle, hogy el tudják adni, de egyértelműen mindenki a kettőt várja. Biztos, hogy sokkal jobb lesz és biztos, hogy sokkal drágább is. Egy akku nem akku, szerintem feladattól függően kell több vagy kevesebb, de minimum 3. Ha terepen dolgozol, akkor autós töltő (HUB lehetőleg) és egy rakás más kieg.
--Szerintem-- -
Geller72
veterán
A biztosítás.
-
Geller72
veterán
Az iránytűvel szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet. A manualban is írják. A -2 m meg minimum érdekes. Akkor megy mínuszba elvileg ha mondjuk a felszállási ponthoz viszonyítva alacsonyabb helyen/magasságon vagy a géppel, mondjuk egy katlanba ereszkedsz le. Ami alacsonyabban van a felszállási pontnál. Azért is veri szerintem oda magát, mert nem gyezik a magasság a valós magassággal.
-
Geller72
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik