Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #79813376

    törölt tag

    válasz dchard #22777 üzenetére

    "A fő gond az vele, hogy mivel nem tud 1800-on soha sem plusz frekit szerezni..."
    2022 áprilisában jár le elég nagy szelet 1800-ra a bérleti díj. Ennyire borítékolod, hogy nem fog tudni venni ebből a digi?

  • sifarr

    senior tag

    válasz dchard #22777 üzenetére

    dchard!
    Műszaki kérdésekben én laikus vagyok, te profi. Amit itt összefoglaltál, azt éppen a te és mások szakértői hsz-eiből már rég összeraktam. Egyetértek veled. Én épp attól tartok, hogy reális eshetőség az a kimenet, amire finoman célzol: lesz egy döglődő, kapacitáshiányos, maximun nullszaldós, inkább veszteséges digis mobilüzletág.
    Lehet, hogy egyes hozzászólásaim vehemensnek és szélsőségesen elfogultnak tűnnek, valójában értetlenség, megdöbbenés van mögöttük. És hogy érthesd ...
    Mobilban havi <1500-ből elvagyok. Nekem teljesen mindegy volt, hogy lesz DIGI mobil vagy sem. Visszanézve egyetértek: "az 1800-at el sem kellett volna hozni". És nem lett volna szabad az indulásnál hibázni, beleértve az Invitel hibát is. De elindultak és hibákkal indultak el, ez már faktum.
    Elköltöttek egy csomó pénzt beruházásra (még fognak is, nem fogják abbahagyni), nő a bevezetési költség is. Mennyi ez? 50 milliárd? Nem hiszem, hogy túlbecsültem, inkább alá. Te konkrétabban is meg tudod becsülni, a beruházási részt biztos, majd kijavítasz. Édesmindegy, hogy ezt miből fizette és fizeti a DIGI, saját tőkéből és/vagy hitelből. Ha bármilyen okból nem lesz megoldása, hogy a mobilrészleg nyereséges legyen, akkor ki fizeti ki a költséget, a veszteséget? A tulaj? Vagy átterheli a romániai részre? Nem hiszem. A legkézenfekvőbb, hogy a vezetékes üzletágnak kell kitermelnie. Már most is emelkedik a vezetékes árszinvonala. Pl. FTTH esetében 4800-ról 5700-ra hűség esetén. Miért is? "Nincs megoldás" esetében ez fokozatosan nőni fog tovább, 7-8 ezerre. 9-re?