Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26400 üzenetére
Az autod kepessegei hatarozzak meg azt, hogy milyen gumit raksz fel. Ertelemszeruen, ha nem megy tobbet 240-el, vagy csak szimplan nem jarsz annyival, akkor mehet ra a H vagy V-s. Ellenben ha alapbol performance gumik kozott nezelodsz, akkor azokbol talan az alap a W-s... Nem pont a vegsebesseg miatt vennek(es veszek) ilyen gumit, hanem azert, mert pont a lagyabb keverek miatt sokkal jobban tapadnak, es az auto kezelhetosege is sokkalta jobb lesz veluk. Sajnos azzal szamolni kell, hogy ezek normal hasznalat mellett is fele annyit birnak, mint a ECO/hagyomanyos abroncsok. Nalam a regi auton a Continentalok 20k km-et birtak hatul, mig elotte a Pirelli P7 40k km utan 4mm-en volt. A P Zero-k pedig 22k-t a mostani automon, szinten hatul. De ha autopalyan jarkalsz, es allando nagy sebesseggel, ertsd pl. 200, es folotte, akkor 10k km alatt is kifuthatsz egy garniturabol. Ilyen ez, valamit valamiert.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26398 üzenetére
Nem kap tobb 'lagyitot'.(mi az, hogy lagyito? ) Mint mondtam, a kevereket vegyeszek, elore lefektetett receptura alapjan allitjak elo, sok ezer gumira valo mennyisegben. Minden tipusnak csak egyfele kevereke van. A sebessegindex nem attol fugg, hogy milyen lagy, mennyire tapad a gumi. Minel nagyobb a sebesseg, annal nagyobb erohatas eri az abroncs szerkezetet. Ezert a nagyobb sebessegindexu abroncsok erositett szerkezettel/vazzal rendelkeznek. Ezert van az, hogy ha defektet kapsz, akkor hiaba Y-os a gumid, azutan mar csak H-s sebessegindexunek felel meg. Az ok egyszeru. A defekt miatt serulhetett az abrocs vazszerkezete, amitol egy ponton az meggyengul. Igy pl. a 280-as temponal fellepo eroket mar nem birna ki, es siman 'felrobbanna'. Ugyan ez igaz akkor is, ha egy H-s sebessegindexu gumival tartosan mesz mondjuk 250-et. Nem birna ki, es nem azert, mert a keverek nem eleg lagy es nem tapadna(erzed az ironiat?), hanem mert a szerkezete nem birna tartosan azokat az erohatasokat. E teren tobb alternativa is van, de a gumid egy ido utan mindenkeppen kukas lenne, es ez a jobbik eset.
Szoval ha meglep, ha nem, ha azonos tipust nezel, akkor minden guminal ugyan az a keverek, sebessegindextol, merettol fuggetlenul. A mintazat szokott valtozni/kulonbozni(de ott is inkabb a bordak szelessege) ugyan azon tipusnal, ahogy no az abroncsok merete.A kinai sz@rok is Y-os indexel jonnek, kozben meg olyan kemenyek, hogy 20k km alatt is max. 1mm-t kopnak, nulla ontisztulo kepesseggel. Na meg ott a vazszerkezetben sem biznek meg, az sem egy eletbiztositas.
Ha gondolod intezek a Hankookba latogatast, hogy lasd, a K107-esre minden meretben es sebessegindexben ugyan azt a kevereket alkalmazzak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26393 üzenetére
Nem feltetlen. Nekem volt a regi automon elol W-s Continental, hatul ugyan az az abroncs tipus, csak Y. A belso szerkezetuk kulonbozott. A keverek milyensege nem befolyasolja a Vmax-ot. Az a tapadasert felelos. Egyebkent is ritka egy ugyan azon markabol kulonbozo sebessegindexu gumi.(azonos, vagy kozeli meretben) Az azonos tipuson beluliek pedig minden meretben ugyan abbol a keverekbol vannak, tehat ha netan elofordul, hogy a keskenyebbnek kisebb a sebessegindexe, az a szerkezetebol adodik, mivel a keverek A 215-os P Zero-n is ugyan az, mint a 285-oson.
Kenyes tema, de a baratom a Hankooknal dolgozik, mint mernok, es pont a kevero/vegyesz reszlegen van. Es az ustbol nem csak Y-os gumik keszulnek, hanem az egesz paletta, amit az a tipus lefed. Magat a szerkezetet teljesen mashol keszitik el, ott derul ki a meret is, meg a sebessegindex, erositett oldalfal, defektturo kivitel is.
Alapjaban veve, a performance gumik gyorsabban kopnak a lagyabb keverek miatt, hangosabbak, az ellenallasuk is nagyobb, de hatvanyokkal jobban tapadnak, mint az ECO abroncsok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz Ivan15 #26393 üzenetére
Autópályán közlekedek, 160felett, de inkább 180-200 körül, 80%-ban padlógázzal gyorsítok, és kapják a hátsó kerekek a 609nm nyomatékot. A michelin pilot sport 3asok (amik asszem 300km/h-ig okék) 30k km-t bírnak így hátul, 60at elől. Téli gumik nem michelinek, azokkal csak 210zel mehetek, azok is 30k km-t bírnak hátul, és ugyanúgy 60at elől, de értelem szerűen télen nem csapatok annyira, mint nyáron, és az autópályán is csak 210zel mehetek, míg a nyárival gyakran megeresztem 240ig, egyenesben pedig 260ig. (na jó, mivel a téli csak 225ös és nem 255ös, ezért sokkal többet faralgatok velük kereszteződésekben, mert könnyebben megadja magát )
Ha normálisan közlekednék, akkor biztos, hogy 45k km-t is kibírnának a hátsók, és az elsők is biztos vmivel többet mennének, DE én nem akkor cserélem a gumikat, mikor eléri a kopásjelzőt, hanem már akkor is, ha nem sok hiányzik, tehát másnak ez simán +5k km lehet. Én ennyit tudtam hozzászólni -
CharlieDrop
veterán
válasz Ivan15 #26390 üzenetére
még egy saját sztori, azt lapozzunk.
Márciusban egy 2x2 sávos úton mentem, város, 50-es sebesség. Én a külsőben, mellettem 52-vel valaki a belsőben. Egy kutya rohant keresztbe, én takarásból nem láttam meg, csak mikor már fékezett a mellettem jövő. Én 2,5 méterrel álltam meg hamarabb a téli gumikkal (pedig már annyira nem volt jég, de még nyárira pont nem lehetett cserélni), mint a mellettem lévő. Ő éppen nem ütötte el a kutyát, nálam meg volt bőven helye elmenni.Na, ha egy nem megfelelő gumival elcsapom a kutyát, akkor már megérte a téli gumi...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz Ivan15 #26390 üzenetére
A sebessegindexnek nem sok koze van a kopashoz. Csak a gumi belso szerkezete mas. Kopas az a keverektol fugg. Alt. a Continental-ok kopnak el a leggyorsabban a premiumok kozul(Yokohama viszi a primet), aztan a Pirellik. Hankook pl. egesz jol birja. A Michelin pedig a legjobb ezen a teren.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest